Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2015 (Anul 9, nr. 491-514)

2015-07-22 / nr. 494

„Sportul 5atvenfl.ro. HANDBAL Liga Națională KARATE Miercuri, 22 iulie 2015 Chiar dacă vine de la "lanterna roșie” a Ligii Naționale, Sabine-Karina Klimek (re. 13.03.1991), are referințe excelente încă de când evolua la junioare. Originară din Timișoara, talentata handbalista a jucat 6 ani pentru LPS Banatul, timp în care a cucerit și o medalie de bronz la Campionatele Naționale. Golgheteră Campionatului European de tineret în anul 2006, Klimek a ajuns în capitala Maramureșului câștigând titlul național, încă din primul campionat, cu CSS 2 Baia Mare. Aceeași performanță a fost realizată și în sezonul 2009 - 2010, în care aportul bănățencei a fost unul decisiv, ea fiind desemnată cea mai tehnică jucătoare din campionat! De fapt, de când a ajuns la Baia Mare, jucătoarea a primit distincții individuale în fiecare an. Astfel, în anul 2008, Klimek a fost golgheteră Campionatului Național de junioare II, în anul 2009 a fost cel mai bun centru, dar a fost desemnată și cea mai bună jucătoare din Campionatul Național de junioare I. Evoluțiile din tricoul celor de la CSS 2 Baia Mare au dus-o și la echipa națională de tineret, cu care a ajuns la Campionatul European de tineret, acolo unde a devenit și golgheteră competiției, cu 22 de goluri! Ofertată în această vară de campioanele Germaniei și României!? Tot în anul 2009, a venit și saltul la HCM Baia Mare, cu care jucătoarea din Banat a evoluat în cupele europene. Timp de patru ani, Klimek a îmbrăcat tricoul maramureșencelor, jucând pe postul de centru în anul 2013, după ce obiectivele celor de la Baia Mare au devenit mai importante, jucătoarea a fost împrumutată la CS Vlady Oradea, iar în campionatul trecut la Mureșul Târgu Mureș. Chiar dacă formația de pe Mureș a fost “lanterna roșie” și nu a reușit niciun punct pe prima scenă, Klimek a reușit să se remarce, devenind golgheteră detașată a formației, dar și a doua marcatoare din Liga Națională, cu 213 goluri! Cum CS Mureșul a retrogradat, s-a pus problema unei despărțiri în această vară, iar golgheteră a avut mai multe oferte din țară, dar și din străinătate. Pe listă s-a aflat Thüringer Handball Club Erfurt, nimeni alta decât campioana Germaniei, dar și vicecampioana HSG Bad Wildungen Vipers! Președintele clubului din Târgu Mureș, însă, spune că handbalista a fost căutată și de campioana României! .Jucătoarea a avut multe oferte în această vară și a fost mult dorită de campioana și vicecampioana Germaniei. Și cei de la CSM București au curtat-o, însă Zalăul este din Ardeal și este mai aproape de sufletul meu”, a declarat președintele Teodor Rad, pentru ziarul Sportul Sălăjean! Teodor Rad-președinte SC Mureșul Târgu Mureș. "Klimek este peste Constantinescu!" Până la urmă, handbalista în vârstă de 24 de ani a ajuns la HC Zalău, acolo unde a semnat un contract pe două sezoane, încă de la începutul săptămânii, Klimek se află sub comanda lui Ghiță Tadici, în cantonamentul de la Cheile Grădiștei; încă de la început, calitățile ei au ieșit în evidență, dar trebuie precizat că jucătoarea e puțin mai dificilă, iar acest lucru putea să o coste scump acum câțiva ani. Astfel, în anul 2011, din motive necunoscute, ea a refuzat să meargă în cantonament cu HCM Baia Mare și și-a pus problema renunțării la handbalul de performanță, iar clubul a vrut să o suspende până la finalul contractului, adică până în decembrie 2014! Până la urmă, situația s-a rezolvat, iar Klimek a devenit o jucătoare cu calități importante și cu un mare potențial, care poate “exploda” la poalele Meseșului, iar alături de Claudia Maria Constantinescu ar putea realiza un cuplu de marcatoare excelente în sezonul trecut. Constantinescu a fost cea mai bună marcatoare a Zalăului, dar președintele echipei de la care a venit Klimek, spune că situația se va schimba în campionatul viitor! “De departe, cel mai tare transfer al verii pentru cei de la HC Zalău a fost Sabine- Karina Klimek. Ea a fost jucătoarea numărul 1 la Târgu Mureș și a marcat undeva la 10 goluri în fiecare meci! Klimek este peste Constantinescu!”, ne-a spus Teodor Rad, cel care speră acum că SC Mureșul va putea cumpăra câteva junioare, pe banii veniți de la gruparea sălăjeană! □ Călin ONICAȘ O nouă "gură de foc" la HC Zalău După ce a dat lovitura cu Claudia Constantinescu, Tadici a reușit să transfere încă o golgheteră ”pur sânge”: în ultimul sezon, la doar 24 de ani, Sabine-Karina Klimek a devenit a doua marcatoare din Liga Națională! Trei decenii de karate kyokushin în România în acest an, se împlinesc 30 de ani de când karatele de tip full-contact și knock-down au apărut oficial în țara noastră Sportivi din patru țări au participat la stagiul național organizat de Federația Română de Karate Kyokushin, desfășurat în perioada 16 - 19 iulie la Sângeorz-Băi, în fiecare an pe perioada verii, forul ce conduce acest tip de karate organizează astfel de tabere pentru a aduce împreună sute de practicanți de kyokushin din Europa și nu numai. Pe lângă sportivii români, în acest an au fost prezenți la acest eveniment și karateka din Ungaria, Moldova și chiar din Japonia. Scopul acestor tabere de vară este acela de a aduna la un loc practicanți de kyokushin din diferite zone și de a se pregăti împreună, astfel fiecare sportiv având posibilitatea de a învăța lucruri noi. CS Vidalis Zalău a reprezentat Sălajul la evenimentul din acest an, iar pe lângă instructorul Cristian Bolduț, au mai participat Vlăduț Ilieș, Cristian Nichita, Andrei Ilonța, Iulian Cordiac și Tiberiu Isa. După terminarea stagiului de pregătire, Cristi Bolduț a precizat: “Scopul întâlnirii este pregătirea generală, fizică, tehnică și de luptă a practicanților de kyokushin. La aceste tabere avem ocazia de a interacționa cu practicanți din diferite zone și de a învăța unii de la alții multe lucruri. Prezența lui Tadashi Ishihara a fost una deosebită, acesta dând dovadă de multă dăruire în predarea tehnicilor de luptă și metodicii de pregătire folosite de lotul Japoniei”. Tot în cadrul stagiului, practicanții care au dorit să fie testați în vederea obținerii gradelor (centurilor) mari au avut șansa de a susține în fața unei comisii din cadrul F.R.K.K. examenul pentru promovare. Stagiul național de săptămâna trecută a avut un caracter festiv, deoarece în acest an se împlinesc trei decenii de prezență oficială a karateului kyokushin în România. Invitat special a fost Sensei Tadashi Ishihara (foto), un fost campion mondial și, totodată, unul dintre antrenorii lotului național al Japoniei! La final, atât Tadashi, cât și reprezentanții cluburilor au primit din partea organizatorilor plachete speciale cu ocazia celebrării a 30 de ani de kyokushyn în țara noastră. □ Robert GOIE Echipele românești și-au aflat adversarii din Europa Corona Brașov, HCM Roman și SCM Craiova vor avea misiune ușoară în primele tururi din Cupa EHF și Cupa Cupelor Dacă CSM București și HCM Baia Mare vor încerca să facă cinste României în Liga Campionilor, alte trei echipe din Liga Națională vor lupta pentru a aduce puncte coeficientului țării noastre, în Cupa EHF, respectiv Cupa Cupelor, în Cupa EHF, Corona Brașov și HCM Roman vor evolua în turul III, iar la tragerea la sorți de la Viena au dat peste adversari accesibili. Brașovencele vor juca cu câștigătoarea, dintre Pogon Baltica Szczecin (Polonia) și LC Brühl Handball (Elveția), formații ce se vor duela în turul II. Și HCM Roman va înfrunta un adversar modest, acesta urmând a se decide după confruntarea din turul II, dintre ZRK Grade Autoherc (Bosnia-Herzegovina) și Fram (Islanda). Calificată în premieră în Cupa Cupelor, SCM Craiova va juca în turul III fie cu Jomi Salerno (Italia), fie cu ocupanta ultimului loc din primul turneu de calificare în grupele Ligii Campionilor. Din turneul de calificare fac parte ETO Győr, Glassverket, SERCODAK Dalfsen și WHC Radnicki, iar ultima clasată va merge în turul doi al Cupei Cupelor, unde o va întâlni pe Jomi Salerno, din Italia. Câștigătoarea acestei duble va da piept cu SCM Craiova în turul al treilea, unde echipa antrenată de Simona Gogîrlă pleacă cu prima șansă, având și avantajul returului pe teren propriu. Ionela Stanca va juca în Liga a V-a din Franța! Chiar dacă la începutul lunii august va naște, fosta internațională ar putea fi în teren încă din luna octombrie Unul dintre cei mai buni pivoți români din ultimul deceniu, Ionela Stanca anunța acum câteva luni că se va retrage din activitate. In vârstă de 34 de ani, ea va deveni pentru a doua oară mămică, iar după ce s-a despărțit de Chambray Touraine Handball, fosta internațională voia să stea mai aproape de familie. De familie și de soțul ei - Răzvan Stanca, cel care evoluează la Issoudun, acolo unde rugbystul are și o mică afacere. Până la urmă, Ionela Stanca a găsit o soluție prin care va împăca ambele laturi: cea profesională, dar și cea familială. Astfel, ea va reveni pe semiere, iar un ziar regional din Franța a anunțat că românca va juca pentru echipa de handbal din Issoudun, o formație care evoluează în a cincea divizie din Hexagon!? Aceeași publicație a “zugrăvit” atmosfera din sânul micuței grupări, arătând că venirea româncei a adus mare entuziasm și bucurie, iar acum Issoudun se va bate pentru promovare! Chiar dacă handbalista va naște la începutul lunii august, oficialii clubului o așteaptă pe Ionela Stanca încă din luna octombrie! ‘U” Alexandrion Cluj, în cantonamet la mare Formația antrenată de Carmen Amariei se pregătește o săptămână la Costinești Reunită încă de două săptămâni cu un lot restrâns, având în vedere că mai multe jucătoare au fost implicate în acțiunile loturilor naționale. “U” Alexandrion Cluj s-a pregătit pe plan local, dar de la început de săptămână a plecat în cantonament, la mare. Formația antrenată de Carmen Amariei va sta până pe 26 iulie, în stațiunea Costinești, unde se va pune accentul pe pregătirea fizică, dar nici partea tehnicotactică nu va fi neglijată. Carmen Amariei are la dispoziție 13 jucătoare, dar din lot lipsesc Cristina Laslo, Alexandra Prodan, Sonia Vasiliu și Alexandra Dindiligan, deoarece se pregătesc cu lotul României pentru Campionatul European de Tineret care se va disputa în Spania, între 25 iulie și 3 august. La revenirea din cantonament, “U” Alexandrion Cluj va participa la două turnee de verificare, la Cluj-Napoca și Brașov. Componența lotului, pentru sezonul 2015 - 2016: Portari: Ana Maria Măzăreanu, Cristina Enache și Alexandra Prodan Extreme stânga: Alexandra Dindiligan și Abigail Vălean Extreme dreapta: Magdalena Paraschiv și Cristina Boian Interi stânga: Irina Ivan, Sonia Vasiliu, Alexandra Severin și Corina Biriș Intern dreapta: Laura Popa Centri: Cristina Laslo, Andreea Tetean și Raluca Petruș Pivoți: Roxana Cîrjan, Ana Gherman și Rebeca Agrijan