Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2016 (Anul 10, nr. 544-569)

2016-10-19 / nr. 559

Miercuri, 19 octombrie 2016 CULTURISM - TENIS - FOTBAL Juniori Zălăuanul Elias Rad a cucerit Cupa României la tineret! Rezultatele notabile continuă pentru tânărul culturist de la CS Alfa Zalău. După ce recent a devenit vicecampion național la seniori, sportivul de numai 18 ani a impresionat din nou In urmă cu puțin timp, în Sibiu avea loc Campionatul Național de Body Building, la seniori. Legitimat la CS Alfa Zalău, Elias Rad a concurat la acea competiție deși era junior, și chiar a reușit o clasare excelentă. Deși a concurat cu sportivi trecuți de 30 de ani, Elias Raul Rad a reușit o performanță uriașă, în final clasându-se pe locul secund. După clasarea excelentă de la Naționale, pentru tânărul culturist din Zalău a urmat o nouă competiție importantă, Cupa României. Astfel, în data de 15 octombrie, la Tîrgu Mureș, Elias a reprezentat CS Alfa Zalău în importanta întrecere. Culturistul în vârstă de 18 ani a participat de această dată la tineret, deoarece nu a avut timp suficient la dispoziție pentru a se putea reface complet. “Pregătirea pentru Sibiu a necesitat un efort foarte mare și nu am apucat să mă refac complet, iar un alt motiv ar fi acela că la juniori am fost sigur că voi lua locul principal sau cel secundar, iar la seniori era greu, din cauza crizei de timp, deoarece a fost un interval prea scurt între cele două concursuri, și totuși, acolo concuram cu sportivi de 30-35 de ani, înainte de fiecare competiție cu câte o săptămână se începe o dietă foarte strică care te seacă de energie iar după competiție este necesară o pauză de 7-8 zile iar distanța între concursuri a fost de două săptămâni”, a declarat Elias Rach. Așadar, beneficiind de multă încredere și de un potențial uriaș, sportivul a participat la categoria +75 de kilograme, fiind încă junior mic, a putut să concureze la această categorie. Totuși, cum a declarat și el mai devreme, aici nu a avut nicio emoție, și s-a impus destul de categoric. Prin urmare, Elias Raul și-a adjudecat Cupa României. Astfel, culturistul în vârstă de 18 ani este din ce în ce mai bine pregătit și gata să “zguduie” lumea culturismului. Un aport important la această ascensiune a avut fără dar și poate și antrenorul său, Liviu Ungurușan. Elias se pregătește sub îndrumarea fostului medaliat cu argint la Naționale în anii ’80 de aproape 2 ani, iar în tot acest timp, ascensiunea sa i-a impresionat pe iubitorii acestui sport, poate, prea puțin mediatizat. “în primul rând aceste rezultate nu erau posibile fără sprijinul antrenorului meu, atât în domeniul culturismului cât și financiar cât s-a putut, deoarece acest sport nu este promovat foarte bine. în al doilea rând, titlul de vicecampion este rezultatul voinței mele de fier și dorința mea de a performa din ce în ce mai mult. Una din replicile unui om pe care îl apreciez foarte mult zice așa: „dacă vrei să fii cel mai bun trebuie să îi învingi pe cei mai buni. Sunt mulțumit și îi mulțumesc domnului antrenor”, a încheiat proaspătul câștigător al Cupei României, în final, și antrenorul Liviu Ungurușan, cel care l-a ajutat foarte mult pe Elias să ajungă la nivelul acesta a avut de adăugat câteva cuvinte: “Sunt foarte mulțumit de rezultate. Elias are un potențial uriaș. Pe această cale, țin să le mulțumesc celor de la Power Gym, adică Iulia și Ovidiu Gușet, cei care au pus la dispoziție sala de forță și chiar a oferit condiții foarte bune băieților”, în ceea ce privește desfășurarea competiției de seniori, CS Alfa Zalău a fost reprezentat de către Muhamed Elsaher, la categoria 90 kg. Sportivul a avut o prestație bună și a ocupat la final locul patru. □ Cristian MOLDOVAN Ioan Laslo și Ioan Santaran, pe podium la Cupa României la masters La competiția organizată în Sâncraiu de Mureș și la care au participat sportivi din toate colțurile țării, culturiștii de la Gold GYM Șimleu au realizat o performanță deosebită Culturismul este o ramură sportivă care nu este prea bine cunoscută, într-o țară în care fotbalul domină, acest sport nu prea este mediatizat. Totuși, nu trebuie să mergem departe, deoarece, chiar în județul nostru avem practicanții ai bodybuilding-ului. Recent, weekendul trecut, la Casa de Cultură din Sâncraiu de Mureș, a avut loc desfășurarea competiției “Cupa României la Culturism și Fitness 2016 - Cupa Titanic”. La această întrecere, sportivii au participat la diferite categorii. Astfel, în concurs au fost probe la Culturism, Body Building Classic, Body Fitness, Bikini Fitness, Women Physique, Man Physique Juniors, Junioare, Seniori, Senioare și Masters. Prin urmare, în acest concurs au fost înscriși un număr de 96 de sportivi. Și CS Gold GYM Șimleu Silvaniei a fost reprezentat, chiar de președintele Ioan Vasile Laslo, care a reușit să se poziționeze pe primul loc la categoria Masters, în timp ce tot la această categorie și tot de la “Gold Gym” Șimleu pe locul al doilea a venit Ioan Santaran. Și Body Building Classic Juniors, în Openul categoriei, Răzvan Belei a reușit o performanță mare și s-a clasat pe locul al patrulea. □ Cristian MOLDOVAN „Sportul ” SáLujean.ro Fotbal. Campionatul județean de juniori C. P și Rapid Jibou a preluat șefia la juniori C în derby-ul cu Sportul Șimleu, formația jibouană s-a impus la limită și a trecut pe primul loc, fiind singura echipă cu maxim de puncte la această categorie Alături de Atletic Zalău și Sportul Șimleu, Rapid Jibou se numără printre cluburile din Sălaj care au echipe de juniori la toate cele trei categorii de vârstă. Gruparea de pe Someș se poate lăuda și cu rezultate bune, astfel că la juniori C, Rapid Jibou a ajuns în fotoliul de lider. Acest lucru s-a întâmplat după etapa a IV-a, în care echipa antrenată de Alex Turcu sa impus la limită în derby-ul cu Sportul Șimleu și a rămas singura formație cu maxim de puncte la această categorie de vârstă. Tot la juniori, CSS Zalău a bifat prima victorie a sezonului, după ce s-a impus la limită pe terenul celor de la Barcău Nușfalău, în timp ce Atletic Zalău a câștigat fără probleme în deplasarea de la Luceafărul Bălan. La juniori , s-a schimbat liderul, iar pe primul loc a ajuns Viitorul Zalău, după un succes categoric cu CS Barcău Nușfalău. Echipa secundă a șimleuanilor a coborât un loc, fiind învinsă de Atletic Zalău, formația zălăuană ajungând la 9 puncte, la fel ca și Sportul Șimleu, care s-a impus la un scor de tenis, la Jibou. Prima victorie pentru FC Zalău a fost obținută în meciul cu Voința Horoatu Crasnei, în timp ce Silvania Cehu Silvaniei a avut o săptămână perfectă după ce a câștigat ambele jocuri, cel cu Viitorul II Zalău și restanța cu Voința Horoatu Crasnei. Mult mai echilibrată este lupta la juniori E, unde trei echipe se află la egalitate de puncte. Viitorul, Sportul Șimleu și Atletic sunt despărțite doar de golaveraj, dar în următoarele etape urmează duelurile directe, care se anunță extrem de disputate. □ Ionuț COSTINAȘ Rezultatele din etapa a IV-a: Juniori C. Rapid Jibou - Sportul Șimleu 2 -1. Barcău Nușfalău - CSS Zalău 2 - 3. Luceafărul Bălan - Atletic Zalău 1 - 9 CLASAMENT JUNIORI C: 1. Rapid Jibou 4 4 0 0 17- 5 12 2. Sportul Șimleu 4 3 0 122 - 3 9 3. Atletic Zalău 4 3 0 126- 2 9 4. Barcău Nușfalău 4 1 0 38- 19 3 Juniori D FC Zalău - Voința Horoatu Crasnei 13-1, Atletic Zalău - Sportul II Șimleu 10-1, Viitorul II Zalău - Silvania Cehu Silvaniei 2-5, Barcău Nușfalău - Viitorul Zalău 0 - 6, Rapid Jibou - Sportul Șimleu 0 - 6 Restanță din etapa a II-a: Voința Horoatu Crasnei - Silvania Cehu Silv. 0 - 9 COMMENT JUNIORI D: 1. Viitorul Zalău 4 4 0 0 26 - 0 12 2. Sportul II Șimleu 4 3 0 1 32 - 12 9 3. Atletic Zalău 4 3 0 1 22- 3 9 4. Sportul Șimleu 4 3 0 18- 10 9 5. Silvania Cehu Silv. 4 202 16-15 6amieti și Luceafărul Bălan - FC Zalău 4 - 8. CSS Zalău - Viitorul Zalău 0-11. Atletic Zalău - Rapid Jibou 3 - 0. Sportul Șimleu a stat CLASAMENT JUNIORIE: 1. Viitorul Zalău 3 300 30- 3 9 2. Sportul Șimleu 3 300 26-1 9 3. Atletic Zalău 3 300 21 - 1 9 4. Rapid Jibou 3 10 2 13-10 3 5. FC Zalău 4 10 3 10-40 3 6. Luceafărul Bălan 3 003 5-23 0 7. CSS Zalău 3 003 0-28 0 www.sportulsalajean.ro 5. CSS Zalău 4 103 5 - 18 0 6. Luceafărul Bălan 4 004 3-32 0 6. Barcău Nușfalău 4 20 2 15-16 6 7. Rapid Jibou 4 202 4- 12 6 8. FC Zalău 4 10 3 17-17 3 9. Viitorul II Zalău 4 004 4-20 0 10. Voința Horoatu nr. 4 0 04 1-50 0 Programul etapei a V-a: 1 Juniori C -joi, ora 17.00: I Atletic Zalău - Rapid Jibou; CSS Zalău - Luceafărul j Bălan; Sportul Șimleu - Barcău Nușfalău | Juniori D - vineri, ora 17.00: I Sportul Șimleu - FC Zalău - vineri, ora 17.00 ! Viitorul Zalău - Rapid Jibou - vineri, ora 17.00 ! Silvania Cehu Silv. - Barcău Nușfalău - vineri, ora 17.00; I Voința Horoatu Cr. - Atletic Zalău - vineri, ora 17.00; 1 Sportul II Șimleu - Viitorul II Zalău - luni, ora 16.001 i Juniori - sâmbătă, ora 11.00 FC Zalău - CSS Zalău; Rapid Jibou - Sportul Șimleu I ; Viitorul Zalău - Atletic Zalău . Luceafărul Bălan stă ; Andrei Brise, pentru prima dată în semifinale la un Circuit Național Tânărul tenismen de la CSM Zalău este cu siguranță unul dintre cei mai talentați practicanți ai “sportului alb” din județul nostru, iar după clasările excelente din ultima perioadă, odată cu acest rezultat, sportivul a obținut peste 300 de puncte în clasamentul general, lucru care i-a permis să urce șase poziții în ierarhie Andrei Brise, un sportiv care deja și-a făcut un nume în județul nostru, datorită rezultatelor notabile pe care le-a obținut. Astfel, tânărul în vârstă de 15 ani a participat în weekend-ul precedent la un Circuit Național în județul Timiș. Să spunem că aceste circuite sunt cotate ca fiind cele mai valoroase competiție după Campionatele Naționale. Astfel, concurența era mare, jucătorii buni, iar tinerii tenismeni dornici de afirmare. In continuare, la categoria 16 ani a participat și zălăuanul nostru, care a debutat la Circuitul Național “Dyadora” cu o victorie împotriva lui Victor Udrea, căruia Andrei nu i-a dat nicio șansă și a câștiga partidă cu un sec 6-2, 6 - 0. In turul următor, Andrei Brise era față în față in favoritul numărul 3, Matei Fotea și se părea că drumul zălăuanului la acest circuit se apropia de final. Tenismenul pregătit de Constantin Carp a avut o reacție extraordinară și a reușit să se impună și în acest meci, scor 6 — 3, 6 — 3 și în premieră a reușit o calificare în semfinale la un Circuit Național. Odată ajuns în “careul de ași”, Brise a fost oprit din “călătoria sa” spre trofeu de către favoritul numărul doi Vlad Stoica, ocupantul locului 12 în clasamentul național al acestei categorii de vârstă. Să spunem că în urma acestei performanțe, Andrei Brise a câștigat 375 de puncte (cele mai multe din cariera sa la Circuite Naționale) și a urcat șase poziții în clasament; în momentul actual, zălăuanul ocupă locul 31. “Sunt foarte mulțumit de rezultatele obținute de •. Andrei. Faptul că a ajuns pănă în semifinale la acest Circuit îl va ajuta foarte mult anul viitor, când va participa la aceeași categorie de vârstă și va putea fi considerat ca și favorit la anumite turnee”, a declarat Constantin Carp. Să mai spunem că la această competiție a participat și George Băgărean, însă sportivul legitimate la CSM Zalău a pierdut încă din primul tur. Cei doi sălăjeni au participat împreună și la proba de dublu, însă, din nou, George și Andrei au fost eliminați în primul tur, după ce au pierdut în fața “cuplului” Eric Bogdan și Vlad Stoica. □ Cristian MOLDOVAN