Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2017 (Anul 11, nr. 596-621)

2017-08-02 / nr. 600

Miercuri, 2 august 2017 ATLETISM - ACTUALITATE - EDITORIAL JCvFZ SiHStrul Jp 5atajean.ro Primăria municipiului Zalău promite investiții de peste un milion de euro la Stadionul "Gheorghe Gușet". Proiectul noului stadion prevede modernizarea și acoperirea tribunelor, schimbarea gazonului și renovarea vestiarelor. “Acum muncim la proiectul tehnic, în câteva luni, acesta va fi gata, iar de anul viitor ne vom apuca la modernizarea stadionului ne-a declarat viceprimarul Teodor Bălăjel Primăria Zalău lucrează la un proiect prin care își dorește modernizarea Stadionului Municipal “Gheorghe Gușet”. Investițiile de la stadion se vor ridica la valoarea de 800.000 de euro și vor consta în modernizarea tribunelor, inclusiv construirea unui acoperiș, modernizarea vestiarelor și a sălilor din interiorul stadionului dar și schimbarea suprafeței de joc. “în momentul de față muncim la proiectul tehnic privind modernizarea stadionului, în câteva luni proiectul va fi gata, iar de anul viitor ne vom apuca la modernizarea stadionului. Proiectul prevede tribune noi, construirea unui acoperiș, modernizarea vestiarelor dar și schimbarea gazonului. Valoarea investiției se va ridica la aproximativ 800.000 de euro”, ne-a declarat viceprimarul Teodor Bălăjel. Săptămâna aceasta vor începe și lucrările de modernizare a zonei din jurul stadionului. Primele lucrări care vor demara săptămâna aceasta constau în demolarea gardului actual și reîmprejmuirea stadionului. Se va trece apoi la realizarea a 60 de locuri de parcare lângă stadion și la amenajarea unor spații verzi. Viceprimarul Teodor Bălăjel spune că, tot în luna august, vor începe lucrările de demolare a tribunei veche de metal, iar fierul vechi va fi scos la licitație și vândut ulterior. Valoarea acestui proiect este de 367.000 de euro și a fost aprobat de consilierii locali din Zalău în ședința din 26 ianuarie. Primele lucrări efectuate de noua administrație din oraș la stadion au fost realizate în luna septembrie a anului trecut. Lucrările s-au finalizat pe 7 septembrie 2016 și au vizat iluminarea pistei de alergare prin montarea unor stâlpi de iluminat. Valoarea proiectului de iluminare a pistei de alergare a fost de 34.000 de lei. Adunate, toate investițiile adminiitrației PSD de la Stadionul din Zalău se ridică la suma de peste un milion de euro! Stadionul din Dâmbul Morii rămâne doar o idee SF a vechii administrații ! în anul 2011, fostul primar al Zalăului - Radu Căpîlnașiu - a aruncat în aer ideea construirii unui complex sportiv, cu un stadion modern, cu 10.000 de locuri, bazin de polo și sală de sport în Cartierul Dâmbul Morii. Edilul de atunci se baza pe atragerea de fonduri europene pentru construirea complexului sportiv. Ideea de construire a complexului din Dâmbul Morii a fost ani la rând ideea cu care primarul Căpîlnașiu ieșea în evidență. Ideea a fost folosită atât în campania electorală din 2012, cât și în 2016, la alegerile locale. Au trecut însă șase ani în care zălăuanii s-au ales doar cu promisiunea că vor avea un complex sportiv în Dâmbul Morii. Spun că s-au ales doar cu promisiuni, pentru că în Zalău nu a fost atras niciun leu, bani europeni, pentru începerea proiectului, așa cum ni se promitea în 2011. Cu timpul, tot proiectul din Dealul Dâmbul Morii a rămas doar o idee SF, prin care vechea administrație încerca să câștige încrederea zălăuanilor. □ Eduard FARCAȘ In loc de EDITORIAL. Scrisoare deschisă □ Monel SABOU Primăria Zalău lasă FC Zalău să moară și foarte probabil nu o să mai avem fotbal la nivelul ligilor superioare în următorii 2 ani. Dacă reprezentanții Primăriei au dreptate sau nu rămâne de văzut, dar simt câteva lucruri care se bat cap în cap și le prezint în acest material. în ședința de Consiliu Local ce a avut loc vinerea trecută, cei 20 de consilieri prezenți au votat în unanimitate punctul 22 de pe ordinea de zi privind „Proiectul de hotărâre privind atribuirea contractelor de finanțare nerambursabilă în cadrul Programului «Promovarea Sportului de Performanță» pentru anul competițional 2017-2018” și tot așa s-a votat și punctul 32 de pe ordinea de zi privind “Proiectul de hotărâre privind adoptarea de către Municipiul Zalău a unor măsuri cu privire la finanțarea nerambursabilă acordată unor cluburi sportive”. Votul consilierilor este unul interesant având în vedere că s-au aprobat pentru echipa de volei, campioană a României, peste 30 de miliarde de lei vechi, deși încă nu a fost prezentat publicului larg raportul președintelui clubului în ceea ce privește rușinosul episod al eliminării din cupele europene de către echipa din Bosnia, episod care a “promovat” negativ Zalaul. La fel de interesant este și modul în care echipa de fotbal nu a primit finanțare pentru un obiectiv neîndeplinit în urmă cu două sezoane. Dacă este ilegal să primească bani de la bugetul local nu are nimeni nimic, dar rămân totuși câteva semne de întrebare la care aș dori să primesc un răspuns. Dacă FC Zalău nu și-a îndeplinit obiectivele în sezonul 2015/2016 și nu mai poate beneficia conform legi 350 din 2 decembrie 2005 privind finanțare nerambursabilă, nu îmi rămâne decât să mă întreb cine se face vinovat de finanțarea echipei în sezonul 2016/2017, pentru că la fel cum este ilegal acum era și atunci. Ce au votat stimabilii noștri consilieri locali pe 18 august 2016? Oare au dormit când a fost supus la vot Hotărârea 220 privind atribuirea contractelor de finanțare nerambursabilă în cadrul Programului “Promovarea sportului de performanță” pentru anul competițional 2016-2017? Oare consilierii locali au aflat abia în 2017 că echipa de fotbal FC Zalău nu și-a îndeplinit obiectivele în sezonul 2015/2016? Din câte cunosc eu, campionatul de fotbal al ligii a III-a era deja încheiat în luna august!?! Oare cine ar trebui să plătească acum această finanțare care se spune că este ilegală, președintele clubului FC Zalău sau consilierii care au votat în necunoștință de cauză? Legea este una pentru toată lumea așa că sunt curios cum se va finaliza acest episod și chiar mă întreb dacă într-adevăr FC Zalău nu poate beneficia de finanțare. Cu siguranță adevărul o să iasă la iveală și cei vinovați o să plătească. Chiar dacă lucrurile se mișcă mai greu în țara noastră consider că instituțiile statului care nu sunt subordonate partidelor politice își fac treabă în țara noastră și cei care greșesc o să plătească mai devreme sau mai târziu pentru ceea ce s-a întâmplat cu echipa de fotbal FC Zalău. Sharkany Rachel și Claudiu Meleg, la Naționalele de juniori Cei doi sportivi de la Liceul Sportiv “Avram Iancu” Zalău sunt și singuri atleți sălăjeni prezenți la finala Campionatului Național de Atletism rezervat categoriei de vârstă juniori 1 (UNDER 20) Cei mai buni juniori din România la atletism își vor împărți sâmbătă și duminică medaliile naționale pe Stadionul “Iolanda Balaș Soter” din capitală. La startul întrecerilor sunt așteptați să se alinieze aproximativ 350 de atleți din întreaga țară, iar printre competitori se vor regăsi și doi alergători din Zalău. Primul sălăjean care va intra în concurs este Gheorghe Claudiu Meleg. Antrenat de profesorul antrenor emerit Teodor Bidian, Claudiu va fi prezent sâmbătă dimineața, începând cu ora 9:40, la startul cursei de 10.000m, probă la care țara noastră a cucerit în această vară, la Grosseto (Italia) titlul european prin Dorin Andrei Rusu care și-a anunțat prezența și la startul naționalelor de la București. Tot sâmbătă, dar în reuniunea a doua de concurs, programată începând cu ora 17:00 va intra în competiție și sprintera Sharkang Rachel care va alerga începând cu ora 17:30 în seriile preliminare ale probei de 100 de metri plat. în cazul unei foarte probabile calificări în ultimul act, talentata atletă de la SS “Avram Iancu” Zalău va alerga începând cu ora 19:00 în finală și se va duela cu alte șapte atlete pentru titlul național. Duminică, în cea de-a treia reuniune a naționalelor de juniori, Claudiu Meleg va alerga de la ora 8:30 în cursa de 5.000 de metri, iar colega sa de club, Sharkany Rachel va alerga începând cu ora 10:00 în seriile valorice ale cursei de 200 m. Atât Sharkany Rachel cât și Claudiu Meleg pleacă spre capitală cu gândul la cucerirea unei medalii, dar rămâne de văzut dacă vor reuși să se întoarcă acasă cu mult râvnitele medalii. Vă reamintim faptul că, în urmă cu câteva săptămâni, Claudiu Meleg s-a clasat pe locul 4 în cadrul naționalelor de atletism sub 23 de ani. Rachel a impresionat reușind să realizeze cea mai bună performanță din carieră pe distanța de 100 de metri. D Monel SABOU Paula Todoran aleargă la Mondiale Fondista de la CSM Zalău, desemnată în ultimii ani cea mai bună sportivă a județului Sălaj la ramurile olimpice, face parte din lotul de 15 sportivi care reprezintă România la Campionatul Mondial de Atletism de la Londra. Din delegația țării noastre face parte și profesorul Mirel Seișanu, tehnician care a descoperit-o pe talentata alergătoare și care este singurul antrenor care i-a călăuzit sportivei pașii de-a lungul carierei Ediția a XVI-a a Campionatului Mondial de Atletism, competiție rezervată categoriei de vârstă seniori, debutează vineri seară pe Stadionul „Queen Elizabeth Olympic Park” din Londra cu preliminariile cursei de 100 de metri masculin, probă la startul căreia va fi prezent și multiplul campion mondial și olimpic, jamaicanul Usain Bolt. Sâmbătă seara, în cea de-a treia reuniune a competiției, este programată finala cursei de 100 de metri masculin, iar la ora startului organizatorii se așteaptă ca stadionul să fie arhiplin pentru ca marele Usain Bold să fie văzut din nou încununându-se campion. Duminică, în cea de-a treia zi Campionatului Mondial, intră în concurs și a singura reprezentantă a județului Sălaj în competiția de la Londra, în vârstă de 32 de ani, Paula Todoran de la CSM Zalău se va alinia la startul probei de maraton, cursă ce se întinde pe distanța de 42 de kilometri și 195 de metri. Startul cursei feminine de maraton este programat la ora locală 14:00 (ora 16:00 în România), iar alături de sălăjeanca Paula Todoran va mai alerga încă o sportivă din țara noastră, Liliana Maria Dragomir (CSM Reșița). >rin fericire pregătirea a decurs normal. Nu am întâmpinat probleme. M- am antrenat în ultimele trei săptămâni la Băile Felix și sper să realizez performanță în jurul a 2 ore și 40 de minute. Cred că pot să cobor sub 2h40:00. Acum totul o să depindă și de felul în care o să mă simt în ziua respectivă. Startul este programat la orele amiezii, când este cel mai cald, dar sper să avem parte toți de temperaturi decente și toți atleții români să-și atingă obiectivele”, a declarat marți la orele amiezii, înainte de plecarea spre Londra, sportiva născută la Românași. Pentru atleta de la CSM Zalău este a doua participare la un Campionat Mondial în cursa de marathon după cea din 30 august 2015 când a fost nevoită să abandoneze la Beijing. Pe parcursul carierei sale de sportivă, Paula Todoran a mai participat la Campionatul Mondial de Juniori de la Grosseto (Italia - 2006), la Campionatul Mondial de Alergare pe șosea 20 km de la Debrecen (2006), precum și la cinci ediții ale Campionatelor Mondiale de Semimaraton (21 km și 100 metri): Udine -14 octombrie 2007, Rio de Janeiro -12 octombrie 2008, Nanning - 16 octombrie 2009, Kobenhavn - 29 martie 2014, respectiv Cardiff - 26 martie 2016. □ Monet LABOU