Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2017 (Anul 11, nr. 596-621)

2017-08-09 / nr. 601

Miercuri, 9 august 2017 TENIS DE CÂMP ’ SportulJ j SaLijean.ro La sfârșitul săptămânii trecute, în orașul de la poalele Meseșului a avut loc o nouă competiție de tenis de câmp, a treia în ultimele două luni de zile. Astfel, după Cupa “Ianus” și Cupa “Municipiului” Zalău, în orașul de la poalele Meseșului a avut loc Cupa “Municipiului” Zalău, însă de data această, competiția a fost destinată tenismenilor veterani. în cadrul competiției, desfășurate pe parcursul a trei zile, au fost concurenți repartizați pe nouă categorii de vârstă, dintre care, una feminină. Meciurile au început la 7:00 și s-au desfășurat și după miezul nopții Având în vedere că acest concurs s-a desfășurat în Zalău, cele mai cunoscute nume ale tenisului sălăjean au participat la competiție. Astfel, cei prezenți au fost repartizați la +35, +40, +45, +50, +55, +60, +65 și +70 de ani, iar la categoria a 35 de ani a fost și competiția feminină. Să spunem că meciurile au început la ora 7.00 dimineața și s-au desfășurat chiar și după miezul nopții. Recent, terenurile 1 și 2 au fost amenajate cu nocturnă și astfel pe 6 din cele 7 terenuri s-a putut juca și noaptea, inclusiv în balon, în cadrul întrecerii feminine. Sălajul a fost reprezentat de Gabriela Carp, de la CSM Zalău. Sportiva sălăjeancă a reușit să câștige în primul tur în fața Ancăi Popa, însă din păcate în turul II a acuzat anumite probleme medicale și a fost nevoită să renunțe la competiție, în ceea ce privește competiția masculină la 35 de ani, din Sălaj au concurat nu mai puțin de trei sportivi, însă fără rezultate notabile. Astfel, Cristian Tărău, Ionuț Bălăjel și Adrian Feher, primul de la CSM Zalău și următorii doi de la Sergiu Carp Tennis Club au părăsit Cupa “Municipiului” Zalău în turul II. Singurul care a reușit să câștige un set în cadrul competiției a fost Adrian Feher, voleibalist la Volei Municipal Zalău, dar care în ultima perioadă, cât i-a permis timpul, a concurat la mai multe turnee de tenis de câmp. Tot trei sălăjeni au concurat și la categoria +40 de ani, toți trei reprezentanți ai clubului zălăuan Sergiu Carp Tennis Club. Este vorba de Alin Mercea, Daniel Litaș și Sorin Bolduț. Primul a fost eliminat de Cornei Roș după o înfrângere 1 6,1 - 6. Nici Sorin Boldur nu a fost mai norocos și a părăsit competiția în turul II, după ce a fost învins de Octavian Stan, scor 3 - 6, 2 - 6. Cea mai bună evoluție la această categorie a avut-o Daniel Sitaș. Tenismenul de la Sergiu Carp Tennis Club a trecut în două seturi de Nistor Ursaciuc, pe care l-a învins cu 6 - 2, 6 - 1; în semifinale, Sitaș l-a întâlnit pe Cosmin Sălăgian, principalul favorit. Din păcate pentru sălăjean, Cosmin Sălăgian și-a respecatat statutul și s-a impus în două seturi, scor 6 - 2, 6 - 1. La 45 de ani, CSM Zalău a fost singurul club care a propus concurenți în competiție. Vasile Margin, Vasile Avram și Dan Buzici s-au luptat pentru o clasare cât mai bună în cadrul turneului de la Zalău. Singurul care a reușit calificare în turul al doilea a fost Dan Buzici, după ce sălăjeanul a trecut de Alexandru Balint (Metalul Salonta) în două seturi, scor 6 - 3, 6 - 1. Totuși, în următorul tur, sălăjean a fost învins fără drept de apel de Mario Reinsperger, scor 0 - 6, 1 - 6. Cornel Florean, finalist la +50 Categoria +50 a fost una dintre cele mai interesante, având în vedere că nu mai puțin de 16 sportivi au luat startul, dintre care și 9 sălăjeni. Cel mai bun tenismen din țară la această categorie de vârstă este chiar sălăjeanul Cornel Florean. Astfel, sportivul de la CSM Zalău a fost și principalul favorit la câștigarea acestei competiții. Florean și-a respectat acest statut și s-a calificat în fanfare în turul al doilea, învingându-l pe Sorin Chezan de la Sergiu Carp Tennis Club cu 6 - 2, 6 - 1. Din păcate, dintre ceilalți sălăjeni, doar Cristian Luca a mai reușit să se califice în turul doi. Mircea Claudiu, Mirel Chiș, Călin Nici, Costel Rus, Vasile Ciupe și Adrian Sturz au părăsit competiția după primul meci. în turul doi, Cristian Luca l-a eliminat după un meci destul de disputat pe Marius Tamba, scor 4 - 6, 6 - 3, 10 - 7. Cornel Florean și-a continuat recitalul și a obținut ușor calificarea în semifinale, în “careul de ași”, cei doi sălăjeni s-au luptat pentru accederea în ultimul act. Ce este și mai interesant este faptul că Luca este pregătit chiar de Florean. Astfel, experiența mentorului a fost decisivă și vizibilă, astfel că tenismenul de la CSM Zalău s-a calificat în finală, după o victorie în două seturi, scor 6 - 2, 6 - 2 și și-a învins elevul. Din păcate, Florean a cedat dramatic în finală în fața lui Csaba Nemeth, după ce Nemeth s-a impus în decisiv cu 10 - 8. Ioan Hodrea, câștigător la +5. Sălăjeanul loan Hodrea a obținut cel mai bun rezultat din rândul sălăjenilor în ceea ce privește competițiile de simplu. Astfel, sportivul de la CSM Zalău a fost de neoprit la categoria sa de vârstă, în primul tur, sălăjeanul a câștigat prin WO în fața lui Ali Attila; în turul doi, Hodrea l-a învins în două seturi pe Ovidiu Busuioc, scor 6 - 1, 6 - 2. în semifinale, tenismenul de la CSM Zalău s-a duelat cu brăileanul Florin Furcoi, pe care l-a învins cu 6 - 4, 6 - 3. Ajuns în ultimul act, Ioan Hodrea s-a luptat pentru trofeu cu Viorel Dinicu de la Sănătatea Cluj. Finala a fost una foarte echilibrată, însă sălăjeanul a avut câștig de cauză, după două seturi foarte disputate, 7-6 (6), 7 - 5. Să spunem că Hodrea a “răzbunat” eliminarea profesorului loan Seitan, acesta fiind învins de Dinicu în turul al doilea. Din Sălaj, la această categorie a participat și Dănuț Crișan, acesta fiind învins în primul tur de Seitan. loan Seitan: “Am reușit să organizăm în așa manieră încât să nu avem parte de niciun incident” La 60 de ani, căldura și vârstă și-au pus amprenta pe jocul jucătorilor. Sălajul a avut patru reprezentanți, însă doi dintre ei nu au apucat să joace, fiind nevoiți să abandoneze, este vorba de Vasile Pop și Dumitru Mureșan. Constantin Carp, antrenor la CSM Zalău a concurat la această categorie și chiar a fost într-o formă bună. După ce a câștigat primul set cu 7 - 5 în fața lui Victor Chezan, Carp s-a aflat la conducere și în cel de-al doilea. Din nefericire, la scorul de 3 - 1, sălăjeanul a acuzat anumite probleme la călcâie și s-a văzut nevoit să abandoneze și el lupta. Nici Viorel Cuceu nu a fost mai norocos și a fost învins de Ioan Sztancsul în turul al II-a. Dacă la +65, Sălajul nu a avut vreun reprezentant, la +70 de ani, județul nostru a fost reprezentat de Petru Bologa. Din păcate, tenismenul de la Palatul Copiilor Zalău a părăsit competiția după un singur meci disputat. Bologa a fost învins de Veres Ghigely. “Și în acest an am avut o participare foarte bună, iar numărul celor prezenți a depășit 100 de jucători. Ne bucură faptul că au venit și jucători valoroși, dintre care îi amintesc pe Sorin Donescu, Sântei Petru, Oliver Rădulescu, Cosmin Sălăgian, cât și pe cei din Sălaj, Cornel Florean, Ioan Hodrea, care au și dovedit că sunt jucători buni. Eu zic că a fost o competiție reușită și prin prisma faptului că noi ca organizatori, cu toate că ne-am confruntat cu condiții atmosfere deosebite, cu temperaturi ce s-au apropiat de 40 de grade, am reușit să organizăm în așa manieră încât să nu avem parte de niciun incident. La final, am acordat premii în bani, cupe și diplome, deoarece consider că este o răsplată binemeritată pentru efortul depus de câștigători. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care ne-au fost alături și ne-au sprijinit și să sperăm că și anul viitor vor fi alături de noi”, ne-a declarat loan Seitan, membru în comitetul de organizare. loan Hodrea, performer și la dublu în ceea ce privește întrecerile de dublu, să spunem că au avut loc întreceri la +35, +55 și dublu mixt. La +35, Cornel Florean a făcut echipă cu Sorin Bolduț, însă cei doi au părăsit competiția după un singur meci. Și echipa Adrian Feher - Mario Reinsperger a părăsit concursul după un singur meci, în timp ce Dan Buzici și Vasile Avram au fost eliminați de cuplul Sălăgian - Nemeth. La +55, Ioan Hodrea a făcut echipă cu Viorel Dinicu, iar cei doi au avut un parteneriat de “aur”. Cei doi tenismeni au fost de neoprit și și-au adjudecat finala după un 6 - 3, 6 - 3 în fața perechii Valeriu Ilie - Ionel Cerchia. Succesul lui Ioan Hodrea la această competiția a continuat și în întrecerile de dublu mixt, acolo unde Hodrea a făcut pereche cu Gabriela Tosedan. Cei doi au ajuns până în finală, acolo unde au fost învinși de cuplul Viorel Dinicu - Laura Crainic. Cristian MOLDOVAN Ioan Hodrea, câștigător la Cupa "Municipiului" Zalău Sălăjeanul de la CSM Zalău a fost cel mai bun performer din rândul jucătorilor din județul nostru, prezenți la competiția desfășurată în orașul de la poalele Meseșului. Hodrea s-a impus la categoria +55 simplu, dar și în întrecere de dublu, acolo unde a făcut pereche cu Viorel Dinicu Oana Flonta și Ioana Lung finaliste la BT Tennis Cup III Sălajul a avut trei prezențe pe podium în cadrul turneului BT Tennis Cup III de la Cluj- Napoca. Ioana Flonta de la CSM Zalău și Ioana Lung de la Palatul Copiilor Zalău au ajuns în ultimul act al categoriilor de vârstă 12 ani și 14 ani, iar Diana Pop a terminat pe locul 2 întrecerea categoriei de vârstă 16 ani Winners Tennis Club din Cluj-Napoca a organizat la finalul săptămânii trecute cea de-a treia etapă din acest an a competiției BT Tennis Cup. După competițiile organizate în iarnă și primăvară a sosit timpul ca și în cel mai călduros anotimp sportivii să se întreacă pe terenurile de tenis din urbea de pe malul Someșului. La startul întrecerilor rezervate categoriilor de vârstă 10, 12, 14 și 16 ani (fete și băieți) s-au înscris sportivi din zona Ardealului și nu numai, iar printre competitori s-au aflat și reprezentanții a trei cluburi din Sălaj, mai exact de la CSM Zalău, Palatul Copiilor Zalău și Tenis Pro Zalău. Patru sălăjence la startul categoriei 14 ani Cel mai mare număr de sportivi sălăjeni prezenți la o singură categorie de vârstă s-a înregistrat în întrecerea fetelor de 14 ani unde s-au înscris 4 sportive, 3 de la CSM Zalău și una de la Palatul copiilor. Din păcate, după primul tur, Rebeca Mitrașca (CSM Zalău) a părăsit competiția fiind învinsă în două seturi, scor (6:3), (6:0), de Andreea Șoplea de la Marc Tenis. Celelalte două reprezentante ale CSM Zalău, Cezara But și Andreea Peczer au trecut de primul tur, dar s-au oprit după turul al doilea. Cezara But a câștigat prima confruntare de la Cluj-Napoca destul de greu 7:6(2), 2:6, 6:1, în fața Oanei Crișan de la Winners Cluj, dar a cedat în următorul meci în fața Anei Tomean de la Cristal Hunedoara, scor 6:1, 6:2. Cea de-a treia reprezentantă de la CSM Zalău s-a impus clar în primul tur, scor 6:4, 6:0, în fața Adelei Moran de la ESP Bistrița, dar nu a făcut față presiunii în runda următoare și a pierdut cu 6:3, 7:5 confruntarea cu favorita numărul 3, Casa Meșter de la Marc Tenis. Cel mai lung parcurs al unei sportive din Zalău la categoria 14 ani fete a aparținut sportivei Ioana Lung de la Palatul Copiilor din Zalău. Intrată în competiție ca și favorită numărul 2, Ioana Lung și-a respectat blazonul și a ajuns în ultimul act. După ce a beneficiat de culoar liber în primul tur, în cel de-al doilea tur a obținut o victorie scurtă, scor 6:1, 6:0 în fața Monicăi Karcsa din Hunedoara, iar în semifinale a avut mult de furcă în fața Andreei Șoplea pe care a învins-o cu 2-1, pe seturi 5:7, 6:3, 6:4, în finala categoriei 14 ani fete, Ioana Lung a fost învinsă repede de Cara Meșter cu un simetric 6:1, 6:1 și a terminat competiția pe locul secund. Diana Pop a avut nevoie de două victorii pentru o clasare pe podium La categoria 16 ani fete Palatul Copiilor din Zalău a avut înscrise în competiție două sportive, dar din păcate doar una a reușit să obțină victorii în competiția disputată după sistemul “tablă de șah” (fiecare cu fiecare). Andreea Mocanu a început competiția slab și a cedat primul meci cu 6:3, 6:2 în fața unei sportive din Arad, după care nu a reușit să treacă peste dificilul moment și a pierdut și următoarele două meciuri cu 6:2, 6:1, respectiv 6:0, 6:1 în fața Andreei Nistor de la Mediaș, precum și în fața colegei sale de antrenament, Diana Pop. La fel ca și colega sa, Diana a pierdut meciul disputat în compania Andreei Vilean de la CSM Arad cu 6:4, 6:3, dar a obținut victorii în următoarele două jocuri și a terminat competiția pe locul al II-lea. Stephanov și Mitrașca au ratat podiumul categoriei 10 ani băieți Tot doi sălăjeni au fost și în întrecerea categoriei 10 ani băieți și ambii sportivi au reușit victorii în primul tur de pe tabloul principal. Bogdan Stephanov de la Tenis Pro Zalău a trecut în primul tur de Samuel Sleam din Baia Mare cu 6:4, 2:6, 6:2, după care a cedat fără drept de apel, scor 6:0, 6:1 confruntarea cu Edy Mureșan de la CSM Câmpia Turzii, favoritul numărul 1 la câștigarea turneului. Al doilea sălăjean înscris pe listele de concurs la această categorie, Marc Mitrașca, a trecut de primul tur după ce Eduard Pitu a abandonat partida, iar în runda următoare a avut ghinionul de a-l întâlni pe favoritul numărul 2, Matei Crișan, în fața căruia a pierdut cu scorul de 2-1, pe seturi 6:2, 6:1. Oana Flonta a învins favorita numărul 1, dar a terminat competiția pe locul 2 Singura reprezentantă a Sălajului la categoria 12 ani fete, Ioana Flonta, a reușit să depășească așteptările și a terminat întrecerea pe locul al II-lea deși a început competiția cu șansa a treia,în prima rundă Ioan a beneficiat de culoar liber, după care, în cel de-al doilea tur a învins-o destul de greu, scor 7:6(4), 6:1 pe Andra Bunea de la Tenis Club Baia Mare, iar în semifinale a reușit să se impună în fața favoritei numărul 1 cu un categoric 6:0, 6:0. Din nefericire, în ultimul act Ioana nu a reușit să facă față presiunii și a cedat partida cu scorul de 1-2. Primul set a fost câștigat de Ioana cu 6:4, dar Ioana Ariciu de la TC Sun a reușit să revină și să câștige următoarele două seturi cu 6:4, 6:1 și Ioana a fost nevoită să se mulțumească cu locul al II-lea. “A fost o competiție destul de bună, dar căldura și-a pus amprenta asupra tuturor jucătorilor. Mă bucură rezultatele pozitive obținute de o parte din sportivi și sper ca toți cei care au concurat la Cluj-Napoca să învețe din eșecurile pe care le-au suferit și să obțină rezultate mai bune la turneul de la finalul acestei săptămâni de la Zalău. Profit de ocazia aceasta și îi transmit prin intermediul ziarului dumneavoastră, din partea mea și a Clubului Sportiv Municipal Zalău un sincer La Mulți Ani și multă sănătate sportivului Andrei Brișe” a afirmat Constantin Carp, antrenorul secției de tenis de la CSM Zalău. Pentru practicanții tenisului de câmp din Sălaj urmează la finalul acestei săptămâni un interesant turneu la Zalău. Este vorba de Memorialul “Gheorghe Schmidt” turneu organizat de “Carp Sergiu” Tenis Club pe terenurile de tenis din incinta Bazei Sportive a Primăriei Municipiului Zalău. O Monel SABOU