Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2019 (Anul 13, nr. 700-726)

2019-09-18 / nr. 711

Prezența numeroasă la ediția a II-a a cupei Seiko La finalul săptămânii trecute, sâmbătă și duminică, Clubul Sportiv Seiko Zalău, în colaborare cu Primăria municipiului Zalău a organizat ediția a II-a a Cupei Seiko. Locul de desfășurare al evenimentului a fost sala de sport a Școlii Gimnaziale „Corneliu Coposu”, care timp de două zile a găzduit competiția, în acest an au fost aproximativ 200 de participanți, de la șapte cluburi din zona Ardealului. Au fost prezente cluburile CS Seiko Zalău, Danian Zalău, Focus Cluj, Activ Cluj, Asachi Reșița, Energyfit Brașov și CSO Cugir, sportivii participând la cele trei categorii de vârstă propuse de organizatori, copii, juniorii II și juniori I. La capătul celor două zile de concurs și în urma probelor susținute de sportivi s-a tras linie și sa întocmit clasamentul final. Pe locul 1 s-a situat CS Leiko Zalău, în timp ce locul 2 a fost ocupat de Asahi Reșița. Podiumul a fost ocupat de Clubul Sportiv Danian Zalău. Câștigătorii au fost răsplătiți de organizatori cu medalii și cupe. Trebuie menționat că ediția din acest an a avut un invitat de marcă, pe nimeni altul decât fondatorul stilului karate fudokan -sensei Ilija Iorga 10 DAN, cel care înainte de competiție a și condus două seminarii la Zalău. „A fost un eveniment reușit. A meritat efortul depus, lumea a fost încântată, am fost onorați să-l avem la Zalău pe Ilija Iorga, având în vedere că vine destul de rar în România, pentru că e foarte mult timp plecat la seminarii prin lume. Sensei a fost pentru prima dată în Sălaj. Participanții au fost încântați și au avut ocazia să învețe de la cel mai bun, la fel și părinții”, ne-a declarat Călin Marincaș. Alături de Ilija Iorga, invitați speciali la Cupa Seiko au fost și Mihai Apan - secretarul Federației Mondiale de Karate Fudokan (acesta este stabilit la Chicago), dar și Igor Gajic - șeful Comisiei de Arbitri din cadrul Federației Mondiale. La finalul seminarului de duminică, Călin Marincaș a susținut și un examen de grad, pe care l-a trecut cu brio. „Am susținut examenul de 4 DAN pe care pot spune că l-am trecut cu brio. Sunt mulțumit de cum a decurs tot”, a mai spus multiplul campion mondial și european. □ Cristian MOLDOVAN Aproximativ 200 de copii de la șapte cluburi din zona Ardealului s-au întrecut la competiția organizată de Clubul Sportiv Seiko Zalău. Clubul condus de Călin Marincaș s-a situat pe locul 1 în clasamentul pe echipe câștigând astfel competiția care-i poartă numele Sensei Ilija Iorga a susținut un seminar la Zalău Fondatorul stilului karate judokan a fost prezent la finalul săptămânii în urbea de la poalele Meseșului, cu ocazia ediției a ll-a a Cupei Seiko. Reporterii ziarului Sportul Sălăjean au avut ocazia să discute cu sensei, care ne-a acordat și un scurt interviu La finalul săptămânii trecute, municipiul Zalău a avut onoarea de a-l primi pe marele karateka Ilija Iorga. Nepot al istoricului Nicolae Iorga, Ilija este nimeni altul decât fondatorul stilului Karate Fudokan, fiind un adevărat maestru. Prof. univ. dr. Ilija Iorga, 10 DAN, deși s-a născut în Belgrad (Serbia), se consideră român și vine în România cu cea mai mare plăcere. Este pentru prima dată, însă, când vine în județul Sălaj, în perioada 7-8 septembrie a venit și rândul nostru să-l primim pe sensei, vizita acestuia fiind posibilă grație lui Călin Marincaș. Multiplul campion mondial și european și, în același timp, conducătorul Clubului Sportiv Seiko Zalău, a organizat ediția a II-a a Cupei Seiko, dar înainte de competiție l-a invitat pe sensei Ilija Iorga să susțină un seminar la Zalău. Sala de sport a Școlii Gimnaziale “Corneliu Coposu” a fost gazda acestui eveniment deosebit la care au participat zeci de copii, dar și karateka precum Călin Marincaș sau Dan Chiș. Toată lumea a fost receptivă și a ascultat cu atenție lecția predată de sensei, înainte de a susține seminarul de karate, Ilija Iorga, alături de Mihai Apan - secretarul general al Federației Mondiale de Karate Fudokan - și de Călin Marincaș s-a întâlnit la Primăria Zalău cu primarul Ionel Ciunt. “Am avut azi plăcerea să-l întâlnesc personal pe domnul Ilija Iorga, fondatorul stilului Karate Fudokan, nepot al marelui istoric Nicolae Iorga. Domnia sa se află în Zalău în calitate de invitat la competiția sportivă “Cupa Leiko”. Rolul acestui campionat este de a descoperi noi talente care să participe la competiții naționale și internaționale în cadrul acestei arte. Este important să aducem în Zalău cât mai mulți tineri în sălile de sport, pentru că în această epocă a digitalizării parcă se consumă prea mult timp în fața calculatoarelor”, a declarat Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău. La finalul seminarului susținut de Ilija Iorga, reporterii ziarului Sportul Sălăjean au avut ocazia să poarte un dialog cu sensei. Reporter. Sunteți pentru prima dată la Zalău. Cum v-ați simțit? Ilija Iorga: Sunt foarte fericit. L-am întâlnit pe Călin Marincaș, un om fantastic, care a făcut o treabă minunată aici și care este un adevărat campion și îi face pe cei din jurul lui mai buni. Mai important este faptul că autoritățile locale susțin ceea ce face el, adică educație. La karate, noi producem caractere individuale puternice. R.: Ce ne spuneți despre copiii prezenți la seminar? I. J.: Copiii au fost foarte simpatici și este important să le arătăm ceva în care ei cred. Karate-ul este o artă specială, o artă a luptei. Sigur, ei sunt copii și, deocamdată, pentru ei este doar o joacă și o distracție, se bucură de moment, însă, pe măsură ce vor crește, vor înțelege cât de serios este acest sport. R.: Ce mesaj aveți pentru cei care doresc să practice acest sport? I. J.: în acest oraș mic, Zalău, sunt niște profesori foarte buni și mesajul meu pentru cei care doresc să practice acest sport este să-i asculte pe acești profesori. Sigur, viața este plină de momente ușoare și grele. Indiferent dacă câștigi sau pierzi, trebuie să continui și într-o zi vei vedea că o să urci pe muntele Fudokanului. Cei care vor să practice acest sport, trebuie să știe că nu o să fie ușor, dar trebuie să aibă încredere și să se antreneze ore întregi, pentru că nimic nu cade din cer, în afară de avioane. Părinții ar trebui să-i sprijine pe copii să practice sport și poate într-o zi vor deveni campioni. R.: Cum este să fi campion în acest sport? I. J.: Am fost campion și, la fel, și Călin Marincaș este un campion. De cele mai multe ori, chiar dacă este ușor să ajungi în top, partea dificilă este să te menții acolo. Noi am rămas pentru o lungă perioadă de timp în top. Ceea ce vreau să le spun celor care practică acest sport este să creadă în ceea ce fac și nimic altceva nu contează. R.: Credeți că asta este cheia succesului? Să crezi în tine când nimeni altcineva nu o face? I. J.: Cheia succesului? Eu consider că nu este una singură, ci mai multe și diferite. Dacă ai un profesor bun care să-ți predea din inimă, este o cheie. Dumnezeu îți dă cheia succesului și ține de tine să o găsești. Eu am găsit-o și sunt fericit, iar cheia mea a fost fiica mea. □ Cristian MOLDOVAN P