Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2019 (Anul 13, nr. 700-726)

2019-09-11 / nr. 710

PRODUCĂTOR HALE INDUSTRIALE La finalul săptămânii trecute, nu doar Zalăul a găzduit un turneu de tenis de câmp, ci și municipiul Cluj-Napoca. Dacă în urbea de la poalele Meseșului a avut loc Memorialul “Ioan Cioran”, în “capitala” Clujului a avut loc BT Tennis Cupa, competiție organizată de CS Winners TC. Terenurile de zgură din cadrul Bazei de Tenis din Parcul Rozelor au găzduit meciurile din cadrul competiției. Organizatorii au propus nu mai puțin de trei categorii de vârstă, 10 ani (fete și băieți), 12 ani fete și 16 ani (fete și băieți). Și județul Sălaj a avut reprezentanți la acest turneu, la două categorii de vârstă. La cea mai mică categorie, Sălajul a fost reprezentat de unul dintre cei mai promițători tineri tenismeni. Este vorba despre Patrick Boldur (ACS Sergiu Carp Tennis Club), cel care a cucerit ultimele două turnee la care a participat, Cupa West Compex de la Zalău și Cupa Benvenuti de la Oradea. Sportivul pregătit de Sergiu Carp spera să repete aceași performanță și la Cluj-Napoca. La categoria de vârstă 10 ani au fost nu mai puțin de 11 participanți, sălăjeanul nostru fiind favorit numărul 3. Beneficiind de acest statut, Boldur a avut parte de primul tur liber, iar în sferturi , Ioana Lung, de neoprit la Cluj Sportiva de la Palatul Copiilor Zalău nu a cedat niciun set la BT Tennis Cup și și-a îmbogățit palmaresul cu încă un trofeu. Sălăjeanca a dominat categoria de vârstă 16 ani, cucerind locul trecut la pas de Mihai Cosma, pe care l-a învins după două seturi identice, scor 4 - 0, 4 - 0. Din păcate, drumul sălăjeanului nostru la această competiție s-a oprit în semifinalele competiției, fiind învins greu de Eduard Pitui - favoritul numărul 2. Al doilea reprezentant al Sălajului la competiția de la Cluj-Napoca a fost Ioana Lung de la Palatul Copiilor Zalău. Deși are doar 14 ani, sălăjeanca a participat la categoria de vârstă 16 ani, categoria pe care a dominat-o copios. A fost favorita principală a categoriei și și-a respectat acest statut cu vârf și îndesat. Primul tur l-a avut liber, după care în sferturile de finală a trecut în două seturi de Giulia Butnariu, pentru ca în faza următoare să repete prestația foarte bună din sferturi. Astfel, în semifinale, Ioana Lung a trecut de Ioana Abrudan, tot în două seturi și s-a calificat în marea finală. în ultimul act, sportiva pregătită de Mihai Anca la Palatul Copiilor Zalău a fost din nou la înălțime și a încheiat competiția fără set pierdut. După 7 - 5, 6 - 2 cu Denisa Șandru, Ioana Lung și-a adjudecat locul 1 și trofeul aferent câștigătoarei. □ Cristian MOLDOVAN Ana Carp, pe podium la Memorialul “Ioan Cioran” Tânăra tenismenă de la CSM Zalău a făcut un turneu bun la Zalău, la categoria de vârstă 12 ani. Ana a câștigat două meciuri, pierzând în finală împotriva unei sportive din Baia Mare La finalul săptămânii, tenisul de câmp a revenit sub Meseș, cu ocazia ediției din acest an a Memorialului “Ioan Cioran”. Competiția a fost organizată de ACS Sergiu Carp Tennis Club, iar locul de desfășurare al partidelor a fost Baza de Tenis a Primăriei Zalău, de lângă Sala Sporturilor. An de an, la această competiție participau peste 50 de sportivi, însă, în acest an prezența a fost mult mai redusă și doar 12 sportivi au participat. Prin urmare, ediția din 2019 a propus o singură categorie de vârstă, 12 ani, la fete și la băieți. S-au înscris câțiva și la categoria de vârstă 16 ani, însă nu suficienți, cât să se poate întocmit un tablou, iar aceștia au ales să plece la Cluj-Napoca, acolo unde în aceeași perioadă s-a desfășurat alt turneu de tenis. Printre cei 12 participanți s-au regăsit și patru sălăjeni: Ana Carp (CSM Zalău), Ștefan Boroeanu (Palatul Copiilor Zalău), Tudor Criste (ACS Tennis Pro Zalău) și Andrei Ciortea (ACS Sergiu Carp Tennis Club). Din rândul băieților, Ștefan Boroeanu a avut cel mai bun rezultat. Nu mai puțin de 8 sportivi au participat la categoria băieți, aceștia fiind împărțiți în două grupe, în cadrul Grupei A, Boroeanu a obținut două victorii, cucerind locul 2 în grupă și s-a duelat cu ocupantul locului 2 din Grupa B, într-un duel pentru locurile 3-4. Din păcate sălăjeanul a pierdut, fiind nevoit să se mulțumească cu locul 4. Tudor Criste și Andrei Ciortea s-au clasat pe locurile 6, respectiv 7. Cea mai bună performanță din rândul sportivilor sălăjeni a fost obținută de Ana Carp. Tânăra sportivă de la CSM Zalău sa duelat cu alte trei tenismene pentru marele trofeu. S-a jucat după sistemul fiecare cu fiecare, iar la final s-a tras linie și s-a întocmit clasamentul final. Sălăjeanca noastră a obținut două victorii, aceeași performanță fiind reușită și de Alessia Mureșan de la TC Stat Baia Mare. Astfel că, disputa dintre cele două a fost decisivă pentru locul 1. Ana a pierdut, însă clasarea pe locul 2 reprezintă o performanță bună ce reflectă faptul că tânăra în vârstă de 11 ani este pe drumul cel bun, reușind prima clasare pe podium la categoria de vârstă 12 ani. Să spunem că Ana Carp a început tenisul de câmp la vârsta de 5 ani, la Grădinița cu Program Prelungit “Ion Creangă” din Zalău, la fel ca Oana Flonta sau Cezara But. La unitatea școlară condusă de Emilia Negru au fost introduse câteva opționale în urmă cu câțiva ani, precum șah, pian, dansuri și tenis, iar roadele încep să se vadă, având în vedere că sportive precum Oana Flonta (care a cochetat cu lotul național), Cezara But sau Ana Carp au început să practice acest sport la grădinița din Zalău, iar rezultatele au început să se vadă. Ana Carp are un fizic bun, lovituri puternice, însă are mici probleme la precizie, însă, această problemă se poate remedia prin multă muncă depusă la antrenamente și, cu siguranță, în viitorul apropiat vom mai auzi lucruri frumoase despre Ana Carp. □ Cristian MOLDOVAN