Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2020 (Anul 14, nr. 752-778)

2020-09-16 / nr. 763

Miercuri, 16 septembrie 2020 VOLEI - TENIS DE MASĂ SCM Zalău pregătește încă un transfer In pregătiri cu formația zălăuană se află tânărul Mihail Mărgineanu, voleibalist de 19 ani, care în ultimul sezon a mai jucat în Divizia A1, la Gloria Buzău Ionuț Costina. Lotul pentru sezonul 2020 - 2021 a fost în mare parte finalizat încă de la începutul pregătirilor, însă SCM Zalău a mai căutat un jucător român sub 23 de ani. Asta deoarece regulamentul FRV obligă echipele să folosească un astfel de jucător în 20 de seturi pe durata unui campionat. Conducerea nu a avut multe variante, mai ales că juniorii nu au putut fi văzuți la lucru în acest an,deoarece turneele finale nu s-au mai disputat. Până la urmă, SCM Zalău poate aduce un jucător tânăr ce mai jucat în Divizia A1. Trăgătorul secund Mihail Mărgineanu se află în pregătiri de câteva zile cu echipa zălăuană, iar dacă îi va convinge pe antrenori, acesta va rămâne la SCM Zalău. “Avem în probe un jucător de 19 ani, de perspectivă care s-ar putea să îl transferăm la echipă. Așteptăm să îl vedem și la ceva jocuri amicale și ne vom decide”, a spus Adrian Feher. Mihail Mărgineanu joacă pe postul de trăgător secund, iar în sezonul trecut a evoluat la Gloria Buzău. Gloria Buzău s-a desființat în vară, iar de la formația buzoiană au venit alți doi jucători la Zalău, coordonatorul Liviu Rîpeanu și centrul Mihai Coasă. Rusul Egor Popov și cubanezul Yohan Leon, întârzie să vină la Zalău SCM Zalău a început pregătirile de o lună de zile, însă nu a avut deodată la pregătire toți jucătorii. în prima săptămână au fost șapte voleibaliști, după care de la începutul lunii septembrie, la antrenamente au venit și cei doi brazilieni. Leo Dal Bosco și Nicolas Bernard dos Santos au ajuns la timp în Zalău, dar având în vedere că au venit din Brazilia, au fost nevoiți să intre în carantina de 14 zile la domiciliu. Ei au început pregătirea după un program special de reacomodare la efort, dar acum au intrat în circuitul echipei. La Zalău se lasă însă așteptați doi dintre cei mai valoroși jucători din lot, Egor Popov și Yohan Leon. Cei doi trebuie să sosească din Rusia, respectiv Cuba și întâmpină unele probleme cu viza. Conducerea speră ca cei doi să ajungă cât de repede la poalele Meseșului, astfel încât lotul să fie complet, iar la final de lună să poată fi programate și primele jocuri de verificare. Sorin Pop: “Jucătorii au poftă de muncă și așteptăm să înceapă sezonul" După o lună de pregătire, antrenorul s-a declarat mulțumit de cum se antreneză jucătorii și spune că toți dau totul la antrenamente și așteaptă optimiști startul sezonului Ionuț Costina. De mai bine de o lună de zile, antrenorii Sorin Pop și Marius Lazăr au sunat adunarea la SCM Zalău, iar deja pregătirea la echipă s-a intensificat. Dacă la început au fost prezenți doar șase jucători, acum antrenamentele decurg normal. Cum la Zalău încă nu au ajuns rusul Egor Popov și cubanezul Yohan Leon, la pregătire vin câțiva juniori de la Academia de Volei “Marius Lazăr”, astfel încât SCM Zalău să poată exersa și anumite faze tehnico-tactice la fileu. După o lună de zile, antrenorul Sorin Pop s-a arătat mulțumit de cum decurge pregătirea și spune că toți voleibaliștii dau totul la antrenamente și așteaptă optimiști startul sezonului. “Jucătorii sunt motivați și au poftă de muncă, dar mai așteptăm să vină doi jucători, Egor Popov și cubanezul Leon. La începutul pregătirilor am fos puțin mai greu și nu am putut face mare lucru, dar acum este bine, mai ales că avem la dispoziție și câțiva juniori de la Academia lui Marius Lazăr”, ne-a declarat Sorin Pop, antrenorul de la SCM Zalău. Câte două antrenamente pe zi a programat SCM Zalău în această perioadă, unul fiind bazat pe forță, iar al doilea în sală, cu mingea. Având în vedere că echipa este nouformată, conducerea tehnică va avea de lucru la omogenizare, iar în acest sens se dorește programarea unor jocuri amicale, după ce vor veni și ceilalți jucători din lot. “Suntem o echipă nouă și avem nevoie de meciuri amicale pentru omogenizare. Vom juca partide de verificare doar după ce vom avea lotul complet”, spune antrenorul. Sorin Pop: “Avem speranțe că ne vom clasa pe un loc de cupă europeană” SCM Zalău are planuri îndrăznețe încă de la prima participare în Divizia A1. Având în vedere că și-a format un lot valoros, din care fac parte șase străini, gruparea de sub Meseș se gândește să atace primele locuri în noul campionat și își propune ca la final de sezon să fie pe o poziție ce îi asigură calificarea în ameasta BM as&asiial^ cupele europene. Dacă situația nu se schimbă, sezonul începe pe 10 octombrie, când SCM Zalău joacă în prima fază a Cupei României, în deplasare la Universitatea Cluj. Pe 17 octombrie începe și campionatul, iar în prima etapă SCM Zalău va juca acasă cu CSU Vest Timișoara. “Mă declar mulțumit de tot. Toți băieții sunt conectați și muncesc. Ei știu că au venit într-un oraș unde voleiul este o tradiție.Va fi un campionat disputat,fiindcă s-au mai întărit și celelalte echipe, dar noi avem speranțe că vom face un campionat bun și la final vom ocupa un loc de cupă europeană”, spune Sorin Pop. Dispare o secție de tradiție a Clubului sportiv școlar Zalău! Conducerea instituției s-a văzut nevoită să renunțe la un post și având în vedere că de mai bine de trei ani, catedra de tenis de masă este vacantă, s-a decis la renunțarea postului. Prin urmare, secția de tenis de masă va dispărea din structura CSS Zalău Cristian Moldovan în cei peste 40 de ani de activitate. Clubul Sportiv Școlar Zalău a creat sportivi, a creat caractere, a creat campioni pentru județul Sălaj. Fotbal, Handbal, Volei, Atletism, Lupte Libere sau Tenis de Masă sunt ramurile sportive aflate în structura CSS Zalău, sau cel puțin acestea erau până la începutul lunii septembrie 2020. Asta deoarece din această lună, secția de tenis de masă a dispărut de la CSS Zalău, iar în urma sa rămân anii de glorie și prezențele la lotul național ale sportivelor Andrada Vincze sau Demeter Boglárka. De altfel, secția de tenis de masă a strâns nu mai puțin de 35 de titluri de campioni naționali, 17 la feminin și 18 la masculin, precum și alte zeci de medalii. Ultimul titular al catedrei de tenis de masă de la CSȘ Zalău a fost tocmai Demeter Boglárka, însă, odată cu plecarea acesteia în China, postul a rămas vacant și deși a fost scos la concurs de mai multe ori, statutul postului nu s-a schimbat. Astfel, pentru copiii de la această secție, s-a realizat o colaborare cu antrenorii Victor Puie și Augustin Mureșan, de la CSM Zalău. Conducerea a optat pentru renunțarea postului la catedra de tenis de masă pentru a nu fi nevoită să renunțe la un post care aparținea unui profesor titular. Cu atât mai mult cu cât în ultimii ani, rezultatele nu au fost cele mai bune pentru sportivii secției de tenis de masă. La secția care tocmai a dispărut din structura CSS Zalău activau 20 de copii, 8 în grupa de performanță și 12 în grupa de începători. Aceștia își vor putea continua activitatea la CSM Zalău. “La secția de tenis de masă era un post neocupat de mai bine de trei ani, deși postul a fost scos de mai multe ori la concurs. Au fost mai multe ședințe la Inspectorat și am fost nevoiți să renunțăm la un post. Consiliul de administrație al Clubului Sportiv Școlar a decis să renunțăm la acel post al secției de tenis de masă. De la plecarea lui Demeter Boglarka, la acea secție nu a mai fost nimic palpabil”, ne-a declarat Dorian Faur - directorul CSS Zalău.