Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2021 (Anul 15, nr. 805-830)

2021-10-27 / nr. 821

Fotbal Liga a III-a Cristian Moldovan Sportul Șimleu era neînvinsă pe teren propriu în Liga a III-a, însă această invincibilitate s-a menținut până sâmbătă, când gruparea de sub Măgură a pierdut dramatic cu Someșul Dej. A fost un meci destul de echilibrat în prima repriza, Sportul Șimleu având o posesie mai bună, dar ocaziile periculoase au lipsit în primele minute. Oaspeții au fost aproape de a deschide scorul, în minutul 20, dar dejenii au lovit doar bara transversală. Șimleuanii au replicat imediat, dar fără efect pe tabelă. Finalul primei reprize a venit cu panică sub Măgura, după ce căpitanul Șimleului a căzut ca secerat după o săritură la cap cu un adversar. Echipa medicală a intervenit prompt și Marius Leitan și-a revenit rapid. Dar, în timp ce jucau în inferioritate numerică, șimleuanii au reușit să deschidă scorul prin Gueye Mansour. Repriza s-a încheiat cu Sportul Șimleu în atac, dar tabela a rămas neschimbată și gazdele intrau la cabine la adăpostul unui avantaj minim. în partea secundă, dejenii au ieșit mult mai motivați de la cabine, iar la scurt timp au reușit sa restabilească egalitatea. Imediat după gol, oaspeții au mai avut o ocazie periculoasă, dar și o lovitura libera, însă tabela a rămas nemodificată. A venit rândul Șimleului să iasă la rampă, dar Șutul lui Cătălin Vaida a trecut pe lângă. Nici George Pop nu a fost mai inspirat, ratând și el două ocazii. Finalul a fost unul incendiar, iar ambele echipe au terminat jocul în inferioritate numerică, de la Șimleu fiind eliminat Claudiu Petruș, pentru un fault la marginea careului, lateral dreapta, în ultimul minut.Dejenii au profitat din plin de șansa primită, reușind să înscrie golul de 2 - 1, David Ciurcui șutând imparabil de la marginea careului de 16 m. “Din păcate s-a rupt această invincibilitate pe teren propriu, dar până la urmă trebuia să se întâmple mai devreme sau mai târziu, fiindcă nu sunt echipe care să nu piardă acasă. Dureros este că am pierdut în ultimul minut”, a reacționat Ioan Gurzău. Reduta Șimleului a căzut. Primul eșec în Liga a lll-a pe teren propriu De la promovarea în Liga a lll-a, Sportul Șimleu nu a cunoscut gustul înfrângerii acasă până la partida de sâmbătă cu Someșul Dej. Șimleuanii au rupt acest șir de invincibilitate și au pierdut dramatic, în ultimul minut Sportul Șimleu - Someșul Dej 1 - 2 (1 - 0) Au marcat: Gueye Mansour (’40), respectiv Ștefan Visic (’50) și David Ciurcui (’90+5) Sportul Șimleu: Paul Cosma - Ionuț Pascu (’90 Adelin Neaga), Ismael Guiu, Marius Seitan (cpt), Paul Pedro, Alex Negrea, Cătălin Vaida (’78 Alex Crișan), Gabriel Caba, Claudiu Petruș, George Pop și Gueye Mansour. Rezerve: Debre István - Lukács Marc, Cătălin Pop, Rázván Pop, Lazăr Zoltán, Tafa Valentino. Delegat: Romeo Oltean Someșul, Dorin Fărcaș - Raul Suciu, Emanuel Negru, Darius Mureșan, David Ciurcui, Valentin Cristea, Ștefan Visic, Stephane Ferdaoui, Marius Ionescu, Mihai Marin și Alexandru Creciunescu. Rezerve: Boison de Souza - Sebastian Butta, Denis Hordouan, Dan Plăian, Kovács Szabolcs, Cătălin Nuțu și Rareș Babiciu. Antrenor: Dănuț Șomcherechi Marius Lettan - căpitanul Șimleului. "Egalul era mai echitabil” “Avem ghinion, nu ne putem concentra după ce conducem, nu se pot sa îmi explic. Am pregătit toată săptămâna jocul, până la ultimul II detaliu. E păcat, conducem și apoi suntem egalați repede. E păcat, I egalul era mai echitabil, după părerea mea. Voiam să rămânem neînvinși acasă, dar așa e la fotbal. Sunt dezamăgit maxim ”. Sălăjeanul Cătălin Pop, în așteptarea debutului în Liga a IlI-a Transferat în vară la Sportul Șimleu de la republicanii lui “U” Cluj, Cătălin Pop încă nu a apucat să debuteze pentru Sportul Șimleu în Liga a Ill-a deși a trecut un tur de campionat. “Voi vedea în iarnă ce decizie voi lua”, spune jucătorul Ionuț Costina. Printre jucătorii transferați în vară de Sportul Șimleu s-a aflat și Cătălin Pop, fundașul central care în ultimii ani a fost jucător de bază la juniorii lui “U” Cluj, în Liga Elitelor. “Aveam nevoie de un astfel de jucător, cu calități, cu atât mai mult, fiindcă este și sălăjean. Mă bucur că și-a dorit să vină la noi, fiind un jucător din această zonă, care are șansa să se dezvolte. Este un jucător cu calități fizice deosebite și cred că se va integră în echipa noastră”, spunea Ioan Gurzău după transferul fotbalistului sălăjean, originar din Șumal (comuna Marca). Au trecut nouă etape din Liga a III-a, practic un tur de campionat, însă deocamdată debutul la acest nivel al fotbalistului sălăjean întârzie. Fundașul nu și-a pierdut speranța și în cazul în care nu va reuși să se impună sub Măgură există și varianta să plece la o altă echipă în iarnă. “încă nu am apucat să debutez, dar aceasta este decizia antrenorului. Sunt fundaș central și probabil se apelează la jucătorii cu experiență, care dau mai multă siguranță. Voi vedea în iarnă ce voi face. Sunt tânăr, iar dacă nu joc la Șimleu, nu este nicio problemă, voi juca în altă parte”, spune Cătălin Pop. în vară, Cătălin Pop a fost aproape de un transfer la Someșul Dej, dar a preferat să vină la Șimleu, pentru a fi mai aproape de casă. “Am fost la Someșul, dar am decis că este mai bine să vin la Șimleu, fiindcă sunt mai aproape de casă. Pentru mine nu este bine că un joc, însă nu aveam nicăieri o siguranță că voi juca de la început”, spune Cătălin Pop, care a fost rezervă și la ultimele meciuri. “Cătălin Pop este în lotul Șimleului și se pregătește normal cu echipa, încă nu a debutat, dar el vine după o perioadă în care a jucat puțin la juniorii lui “U” Cluj. Are concurență mare pe postul său”, spune președintele. Miercuri, 27 octombrie 2021 Concluziile după tur. Așteptăr au fost mai mari”, spune loan Gurzău Gruparea de sub Măgură a strâns doar 10 puncte în prima parte de campionat, pe care a încheiat-o pe locul 7. Președintele loan Gurzău spune că echipa sa putea mai mult, însă a plătit tribut lipsei de experiență, dar a avut și ghinion, mai ales în partidele cu CAO și Someșul Dej, când a pierdut puncte în ultimul minut Pentru al doilea sezon în Liga a III-a, Sportul Șimleu avea pretenții mai mari și chiar a sperat la calificarea în play-off. Deocamdată, gruparea de sub Măgură este departe de primele patru locuri, fiind pe locul 7 după turul de campionat, cu 10 puncte acumulate. După prima parte de campionat, conducerea a tras câteva concluzii, iar președintele Ioan Gurzău spune că echipa sa putea mai mult, însă a plătit tribut lipsei de experiență, dar a avut și ghinion, mai ales în partidele cu CAO și Someșul Dej, când a pierdut puncte în ultimul minut. Situația din clasament se mai poate remedia în retur, însă șansele de a prinde play-off-ul sunt mici. “Sper să avem un parcurs mai bun în retur, dar în primul rând să învățăm din greșeli. Avem echipă tânără, neexperimentată, iar mulți dintre jucătorii pe care i-am adus au venit după o perioadă de inactivitate”, spune președintele. “Așteptările noastre au fost mai mari. Din păcate nu am știut să profităm de unele momente pe care le-am creeat noi. Am pierdut două puncte cu Luceafărul Oradea, două puncte pierdute cu Șomcuta, în meciuri pe care le-am dominat cap coadă. Au venit ultimele două jocuri de acasă cu CAO și Someșul Dej când practic am primit goluri la ultima f ază. Cu 7 puncte în plus acum eram pe loc de play-off. La aceste jocuri am avut neșansă”, spune președintele Ioan Gurzău. Sportul Șimleu cauta redresarea in fața “lanternei roșii” După două înfrângeri la rând, gruparea de sub Măgură caută să iasă din pasa proastă cu o victorie în fața ultimei clasate. Sportul Șimleu joacă și sâmbătă cu Luceafărul Oradea, echipă care a acumulat un singur punct în tur și acela în meciul cu Sportul Șimleu. De data aceasta, șimleuanii nu se gândesc la o altă variantă decât la victorie pentru a mai repara situația din clasament Sâmbătă, ora 15.00. Stadionul “Măgura” din Șimleu. Sportul Șimleu - Luceafărul Oradea Ionuț Costinaș în ultimele două etape din tur, Sportul Șimleu a pierdut cu CFR Cluj II și Someșul Dej, iar la finalul primei părți de campionat se află pe locul 7, cu 10 puncte acumulate. Gruparea de sub Măgură vrea să aibă o prestație mult mai bună în a doua parte de campionat și caută să se redreseze încă din prima rundă, în care are parte de un adversar modest. Gruparea de sub Meseș joacă cu Luceafărul Oradea, ultima clasată, care are un singur punct acumulat. Și acel punct a fost obținut tocmai în prima rundă din tur, cu Sportul Șimleu, dar de data aceasta, șimleuanii nu se gândesc la o altă variantă decât la o victorie pentru a mai repara situația din clasament. “Trebuie să câștigăm neapărat acest meci, mai ales după ce s-a întâmplat în tur, când Luceafărul Oradea a făcut singurul punct cu noi. Este important și pentru moralul jucătorilor să obținem cele 3 puncte, dar jocul trebui tratat cu seriozitate. Luceafărul are jucători tineri și probabil dacă ar avea doi-trei jucători cu experiență ar apărea rezultatele și la ei”, spune președintele Ioan Gurzău. Partida dintre Sportul Șimleu și Luceafărul Oradea are loc sâmbătă, de la ora 15.00. Din cauza noilor restricții, accesul spectatorilor nu va fi permis la acest joc. Pentru meciul de sâmbătă va reveni pe banca tehnică antrenorul Dacian Nastas, care a fost suspendat două etape. Revine după o etapă de suspendare și jucătorul Luigi Pop, dar Sportul nu va putea conta pe Claudiu Petruș, suspendat după meciul cu Someșul Dej.