Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2021 (Anul 15, nr. 805-830)

2021-11-03 / nr. 822

Fotbal Liga a III-a Călin Onicaș Meciul din etapa a X-a din Seria a X-a a Ligii a III-a de sâmbătă de pe Stadionul MĂGURA, dintre Sportul Șimleu Silvaniei și Luceafărul Oradea, nu s-a mai disputat. Motivul este unul incredibil: adversara nu s-a prezentat la joc! Situația a fost cu atât mai penibilă, cu atât mai mult cu cât bihorenii nici măcar nu au anunțat acest lucru. Astfel, la ora jocului (ora 15.00), fotbaliștii Șimleului și arbitrii se aflau pe teren, în așteptarea jucătorilor de la Luceafărul. Așteptarea a fost în zadar, deoarece orădenii nu și-au mai făcut prezența la Șimleu Silvaniei.Conform regulamentului, după 15 minute de așteptare, centralul partidei a fluierat finalul. Ca urmare, meciul va fi omologat la “masa verde” cu scorul de 3 - 0. Altfel spus, elevii lui Dacian Nastas au câștigat cel mai ușor cele trei puncte puse intr-un joc. Din câte se pare, la mijloc a fost vorba despre un boicot în masă al jucătorilor de la Luceafărul împotriva conducerii clubului. Cauza este una de latură financiară - jucătorii nu și-ar mai fi văzut salariile de vreo 6 luni!? E adevărat, gruparea de pe Criș nu a bătut pe nimeni în sezon. In primele nouă runde, altfel spus în turul de campionat, tânăra echipă bihoreană a reușit un singur punct, e vorba de remiza tocmai cu... Sportul Șimleu de la Oradea. Cu un singur punct în 9 etape, Luceafărul este “lanterna roșie” în Seria a X-a. Oricum ar fi, însă, situația petrecută azi la poalele Măgurii este una de neînțeles... Cu cele trei puncte pe care le va câștiga în birourile Federației, Sportul Șimleu acumulează 13 puncte, dar rămâne pe locul 7, la două puncte în spatele celor de la SCM Zalău.“Neprezentarea celor de la Luceafărul ne-a încurcat. Una la mână, am aflat doar înaintea jocului și puțin ne-a dat peste cap, pentru că am fi pregătit altfel antrenamentul, pentru o altă intensitate. Era nevoie de un joc, ca să vedem ce am lucrat toată săptămâna. Dacă am fi jucat, cred că era o victorie normală pe care am fi obținut-o. Am făcut între noi un joc-școală, dar a fost greu de mobilizat jucătorii”, a spus antrenorul Dacian Nastas, sportul Șimleu câștigă la “masa veche“ cu Luceafarul Oradea Partida din prima etapă a returului se va omologa la “masa verde” după ce bihorenii nu s-au prezentat la meci. La mijloc este vorba de un boicot al jucătorilor de la Luceafărul, ca urmare a faptului că nu și-au mai primit salariile de vreo o jumătate de an Sportul Șimleu, după puncte la Șomcuta Gruparea de sub Măgură întâlnește revelația etapei trecute, care a câștigat în “fieful” celor de la SCM Zalău. Progresul Șomcuta are un moral excelent după rezultatul de la Zalău, pe când Sportul Șimleu merge în Maramureș după o etapă în care a câștigat la “masa verde". Cu toate acestea, elevii lui Dacian Nastas merg cu încredere și speră să se întoarcă cu puncte, de care au mare nevoie, având în vedere situația din clasament Sâmbătă, ora 14.00. Stadionul “Progresul” din Șomcuta Mare: Progresul Șomcuta Mare - Sportul Șimleu Ionuț Costina. In etapa trecută, Sportul Șimleu a obținut cele 3 puncte fără să joace cu Luceafărul Oradea, echipă ce nu s-a prezentat la meci. Acest aspect nu o prea încălzește pe gruparea de sub Măgură, care și-ar fi dorit un meci oficial pentru a rămâne în ritmul competiție. Șimleuanii nu au avut de ales decât să facă un joc-școală, care însă nu se poate compara cu un meci oficial. Sportul Șimleu este acum cu gândul la următorul joc, care se anunță dificil, în condițiile în care Marius Leitan și colegii săi întâlnesc revelația etapei trecute. Este vorba de Progresul Șomcuta Mare, o candidată la evitarea retrogradării, care a câștigat cu 2 - 1 pe terenul celor de la SCM Zalău! Progresul are mnoral excelent, vine după o serie bună în ultimele trei jocuri, în care a strâns 7 puncte, dar cu toate acestea, Sportul Șimleu merge cu încredere în Maramureș, de unde speră să se întoarcă cu puncte. “Cam asta este soarta noastră, întâlnim echipe care sunt pe val. Și Progresul Șomcuta vine după trei etape în care a acumulat 7 puncte. Fiecare joc îl pregătim să obținem maxim. întâlnim o echipă periculoasă, care pe centre poate mereu să aibă ocazii, dar mai ales la faze fixe. Adversarul are doi fundași buni, cu talie și îl au pe Batin, care creează probleme, iar la mijloc se organizează foarte bine”, ne-a declarat Dacian Nastas.Partida dintre Progresul Șomcuta Mare și SCM Zalău are loc sâmbătă, de la ora 14.00, în tur, meciul de sub Măgură s-a terminat cu o remiză, scor 0-0. Sportul Sălăjean SRL, premiul I în Topul județean al Uzmelor întocmit de camera de Comerț și Industrie Sălaj într-un top întocmit de Camera de Comerț și Industrie Sălaj la categoria servicii în cadrul microîntreprinderilor, societatea care editează ziarul Sportul Sălăjean a urcat pe prima treaptă a podiumului Mihai Pop De 16 ani pe piață, Sportul Sălăjean a devenit un brand. O spun acest lucru zecile de mii de cititori, care urmăresc cu multă patimă siteul www.sportulsalajean.ro, dar și cei peste 1.000 de abonați sau cititori ai ziarului, care în fiecare miercuri, răsfoiesc cu interes ziarul nostru. SC Sportul Sălăjean SRL, societatea care editează ziarul Sportul Sălăjean este recunoscută ca și o firmă de succes și de către Camera de Comerț și Industrie Sălaj. Acest lucru o arată ultimul top județean al firmelor, ediția a XXVIII-a, în care SC Sportul Sălăjean a urcat pe prima treaptă a podiumului la categoria microîntreprinderi, la capitolul servicii, secțiunea activități ale direcțiilor (centralelor), birourilor administrative centralizate. SC Sportul Sălăjean SRL, editor al săptămânalului Sportul Sălăjean a obținut premiul I, după ce acum câțiva ani s-a mai aflat în acest top întocmit de către Camera de Comerț și Industrie Sălaj. începând din anul 1994, Camera de Comerț și Industrie Sălaj realizează topul județean al firmelor, fiind singura instituție abilitată printr-o lege organică să stabilească o astfel de ierarhie la nivelul întregii țări. Topul județean al firmelor este un clasament de tradiție realizat de Camera de Comerț și Industrie Sălaj și marchează în anul 2021 rezultatele din economia sălăjeană. Clasamentul reprezintă finalitatea aplicării unei metodologii unice, complexe și unitare la nivel național, implementate de întreaga rețea de camere de comerț din România. Topul consolidează cultura de business din Sălaj și oferă distincții celor mai performante companii care au o importanță majoră în economia sălăjeană. Ediția din acest an premiază cele mai performante companii din șapte domenii de activitate: industrie, servicii, comerț și turism, cercetare - dezvoltare și high-tech, agricultură, silvicultură și pescuit și construcții.în anul acest an, topul a ajuns la ediția cu numărul 28, însă din cauza pandemiei nu a existat un moment festiv. ”Ne asumăm în continuare responsabilitatea de a transmite un mesaj puternic pentru sprijinirea antreprenorilor sălajeni și ne implicăm în mod constant în promovarea intereselor, companiilor care activează în județul Sălaj. Topul Județean al Firmelor, realizat de Camera de Comerț și Industrie Sălaj rămâne cel mai important moment de celebrare a mediului de business din județul Sălaj. Fericit toate companiile premiate. Știu că ați trecut printr-o perioadă dificilă și faptul că ați mers înainte, că ați reușit să obțineți rezultate, reprezintă un lucru remarcabil și arată capacitatea dumneavoastră de a face față unor provocări la care nu se aștepta nimeni”, a declarat Paul Morar, președintele Camerei de Comerț și Industrie Sălaj. Miercuri, 3 noiembrie 2021 Liga Rezultatele și marcatorii din etapa a X-a: Lotus Băile Felix - CFR Cluj II 3 - 0 (1 - 0) Au marcat: Claudiu Codoban (‘22), Vlad Costea (‘50) și Cătălin Tutuță (‘63) CSM Satu Mare - CAO Oradea 1-3 (1-1) Au marcat: Antonio Pașca (‘4), respectiv Marius Hosu (‘28), Loren Ioviță (‘61) și Florin Chiraș (‘64) Minaur Baia Mare - Someșul Dej 1 - 5 (0 - 2). Au marcat: Ciprian Stanciu (‘65 - 11), respectiv Ștefan Visic (‘31 și 60), Marius Ionescu (‘39 și 49) și Emanuel Negru (‘71) SCM Zalău - Progresul Șomcuta Mare 1 - 2 (1 - 0) Au marcat: Cosmin Meșter (‘27), respectiv Gabriel Borode (‘48) și Paul Batin (‘87) Sportul Șimleu Luceafărul Oradea 3-0 (neprezentare) CLASAMENT Etapa a XI-a se dispută sâmbătă, ora 14.00, după programul: CFR Cluj II - CAO Oradea - vineri SCM Zalău - CSM Satu Mare Progresul Șomcuta Mare - Sportul Șimleu Luceafărul Oradea - Minaur Baia Mare Someșul Dej - Lotus Băile Felix 1. Lotus Băile Felix 10 7 1 2 24-9 22 2. Minaur Baia Mare 10 7 1 2 25 - 15 22 3. Someșul Dej 10 7 0 3 26- 14 21 4. CAO Oradea 10 6 2 2 22 - 15 20 5. SCM Zalău 10 5 0 5 26 - 18 15 6. CFR Cluj II 10 4 2 4 13 - 14 14 7. Sportul Șimleu 10 3 4 3 12- 11 13 8. Progresul Șomcuta 10 2 3 5 16 - 26 9 9. CSM Satu Mare 10 1 2 7 12 -26 5 10. Luceafărul Oradea 10 019 4- 32 1 Dacian Nastas: “Nu ne putem gândi la play-off când noi suntem mai aproape de locul 8” Tehnicianul spune că o calificare în faza superioară a campionatului este greu de atins de către Sportul Șimleu, însă atâta timp cât sunt șanse matematice, gruparea de sub Măgură va lupta Ionuț Costina. Deși nu are ca și obiectiv calificarea în play-off, cum de altfel are SCM Zalău, Sportul Șimleu nu a ascuns faptul că și-ar fi dorit la început de campionat să se bată la primele patru locuri. După 10 etape, gruparea de sub Măgură are 13 puncte și se află pe poziția a șaptea, la 7 puncte în spatele ocupantei locului 4, CAO Oradea, astfel că șansele de a prinde play-off-ul sunt mici. Asta în condițiile în care nici SCM Zalău nu este în momentul de față în primele patru locuri, acolo unde se regăsesc Minaur Baia Mare, Lotus Băile Felix, Someșul Dej și CAO Oradea. “Noi trebuie să fim realiști și să formăm în acest sezon un lot cu care să se dorească performanță și sigur când va veni momentul ne vom gândi și la alte lucruri.Ne-am bătut în toate jocurile, cu toate echipele și am fost aproape de a obține puncte. Dacă mai aveam 4 - 5 puncte, deja eram altundeva. Ca să folosesc o expresie, nu trebuie să punem cazul în fața boilor.Luăm pas cu pas. Sunt cinci-șase echipe în fața noastră, care din punct de vedere financiar, organizatoric și al loturilori stau bine. Noi prin organizare, prin muncă și ambiția jucătorilor, vrem să facem cât mai multe puncte”, ne-a declarat Dacian Nastas.Tehicianul este realist și spune că pentru Sportul Șimleu este mai prioritar să acumuleze puncte și să se îndepărteze de ultimele trei locuri decât să viseze la calificarea în play-off. “La un moment dat trebuie luată în seamă și lupta pentru evitarea retrogradării. Nu avem voie să nu o luăm în calcul.Nu avem voie să ne gândim la locul 4, iar noi să fim mai aproape de locul 8. Mai sunt opt etape, apoi un play-out cu 10 etape și practic sunt multe puncte puse în joc. Echipele din zonă se vor lupta să nu fie pe locurile 8 și 9 și trebuie să acumulăm de pe acum cât mai multe puncte”, spune antrenorul Dacian Nastai.