Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2022 (Anul 16, nr. 831-856)

2022-03-16 / nr. 841

Fotbal Liga a III-a Ionuț Costina. In fața primei clasate din Seria a X- a, Sportul Șimleu nu a avut nicio șansă și a înregistrat o înfrângere usturătoare la reluarea campionatului. CAO s-a impus cu 5 - 0 și a deschis drumul spre victorie încă din minutul 6, când fostul atacant de la SCM Zalău, Sergiu Jurj, a marcat după un contraatac. Au urmat și momente echilibrate, însă formația simleuană a fost trădată de greșelile personale ale propriilor jucători. Soarta jocului s-a decis pe final de primă repriză, când bihorenii au înscris de două ori. Tot Sergiu Jurj a marcat pentru 2 - 0 în minutul 41, profitând de o nesincronizare a apărării, ca în prelungiri, Darius Marina să ducă scorul la 3 - 0. Gazdele au avut o lovitură liberă, portarul Cosma a respins în față, însă până la jucătorul de la CAO, care a înscris fără probleme, în repriza secundă, momentele în care Sportul Șimleu s-a apropiat de poarta gazdelor au fost puține. Tot CAO a dominat, iar în minutul 52, Florin Chiraș a dus scorul la 4 - 0 după o acțiune frumoasă, finalizată cu un șut trimis de la 12 m. Echipa antrenată de Florin Fărcaș a mai lovit o dată în minutul 79, prin Mihai Ion, care a stabilit scorul final, cu un șut de la aproximativ 40 de metri, fază la care portarul Cosma a fost ieșit din poartă. Prea mici în fața liderului Cu un lot tânăr și cu mulți jucători debutanți în Liga a Ill-a, șimleuanii au încasat cinci goluri de la liderul Seriei a X-a, CAO Oradea ,jocul de la Oradea se aseamănă leit cu cel de la Baia Mare. Am facut greșeli individuale, iar imediat o echipă bună, experimentată, ne-a taxat. Când începi cu jucători noi, tineri, care nu au experiență drumul este presărat de astfel de momente, din care noi avem doar de învățat. Avem meciuri multe în fața, în care trebuie să le arătăm jucătorilor ce au greșit. Vom analiza ce este de ficat și trebuie să ne îmbunătățim atât individual, cât și colectiv anumite lucruri. Era greu să emitem pretenții în fața unui astfel de adversar. Probabil, tot ce a însemnat atmosfera, stadionul, pe unii i-au facut să își piardă din concentrare”, spune Dacian Nastai. I...————IIII...H 1-1—■I...——...ICAO Oradea - Sportul Șimleu 5 - 0 (3 - 0) .................... ■ ■ Au marcat: Sergiu Jurj (6 și 41), Darms Marina (45+1), Florin Chiraș (52)și Mihai Ion (79) CAO: Ad. Barabaș (76 R. Bob) - C. Jurj, Petruș, Stan, L. Ioviță - Ad. Popa ( D. Cîrjan ), R. Ardelean, Gunie, D. Marina (60 Gherman), Chitaș (cpt.) (76. Kovács), Sg. Jurj (64 M. Ion). Rezerve: Iupșe, Popa, Săutiuț și Chiș-Toie. Antrenor: Florin Fărcaș Sportul: Paul Cosma - Răzvan Pop, Cătălin Pop, Paul Pop, Mihai Cohan, George Pop, Vlad Lujerdean, Luigi Pop, Adelin Neaga, Cătălin Vaida și Gueye Mansour (cpt). Au mai intrat: Alexandru Jula, Emanuel Seran, Vlad Opriș, Ionuț Pașcu și Valentino Tafa. Rezerve: Sipos József- Andrei Jula, Lázár Zoltán și Lukacs Mark. Antrenor: Dacian Nastai Doi fundași au debutat în Liga a III-a, în tricoul Șimleului Primul meci din 2022 a însemnat și debutul în Liga a Ill-a pentru Cătălin Pop și Paul Pop, ambii fiind titulari. Primul a fost în lotul Șimleului și în tur, însă nu a apucat să joace la acest nivel până acum, în timp ce Paul Pop juca în toamnă prin Liga a V-a, la Măgura Cehei Ionuț Costina. A fost ziua debuturilor la Sportul Șimleu, în primul meci oficial din 2022. Gruparea de sub Măgură a fost schimbată radical față de turul de campionat, astfel că antrenorul Dacian Nastas a contat pe mulți jucători tineri, unii dintre ei aflându-se la debut în Liga a III-a. Pe două posturi cheie, tehnicianul a aruncat în luptă doi debutanți. Astfel, fundașii centrali Cătălin Pop și Paul Pop au bifat primul meci în Liga a III-a. Cătălin Pop (n. 2002) a fost în lotul Șimleului și în tur, însă nu a apucat să joace la acest nivel până acum, în timp ce Paul Pop (n.2000) a venit în iarnă tocmai din Liga a V-a Sălaj! El a jucat în prima parte a sezonului pentru Măgura Cehei, însă în trecut a fost junior la Sportul Șimleu. “Cu riscul de a pierde unele jocuri, vrem să forțăm dezvoltarea copiilor din această zonă. Când un atacant greșește nu se vede pe tabelă, dar când un fundaș central greșește imediat este pericol. De aceea, la acest scor, poate unii se întreabă ce fundași centrali avem noi. Sunt doi copii în care eu am încredere, pentru că dacă nu aveam încredere nu îi țineam la echipă. Nu le este ușor fiindcă joacă unul cu celălalt și nu au lângă un jucător cu experiență mai mare, însă avem 12 meciuri în această primăvară și sunt sigur că vor progresa”, ne-a declarat Dacian Nastai. Sportul Șimleu, test dificil în fața satelitului campioanei Prima partidă de pe teren propriu din 2022 se anunță dificilă pentru gruparea de sub Măgură, care întâlnește o echipă imprevizibilă. Este vorba despre CFR Cluj II, care și la acest joc poate beneficia de aportul unor jucători de la prima echipă. Acest lucru face ca Șimleul să pornească cu șansa a doua, insă echipa antrenată de Dacian Nastas vrea să facă uitată evoluția de la Oradea și să obțină un rezultat pozitiv Sâmbătă, ora 15.00. Stadionul “Măgura”. Sportul Șimleu - CFR Cluj II Ionuț Costinaș învinsă la Oradea, Sportul Șimleu a căzut pe locul 7 în clasamentul Seriei a X-a și a fost depășită de CFR Cluj II. Cu gruaarea clujeană, formația simleuană se va întâlni în etapa următoare, în primul meci din acest an pe care Sportul Șimleu îl va juca în fața propriilor suporteri. Chiar dacă în clasament, cele două echipe sunt despărțite de un singur punct, realitatea este însă alta, având în vedere că CFR Cluj II poate benefica de aportul mai multor jucători de la prima echipă. S-a întâmplat acest lucru și în etapa trecută, când clujenii cu Buș, Itu, Letica, Gâdea sau Costache au învins pe SCM Zalău;în aceste condiții, Sportul Șimleu pornește cu șansa a doua în jocul de sâmbătă, însă echipa antrenată de Dacian Nastas vrea să facă uitată evoluția de la Oradea și să obțină un rezultat pozitiv. Orice punct este bine venit având în vedere că gruparea de sub Măgură a intrat în “hora” retrogradării și mai are șase puncte avans față de echipa de pe locul 9.“Copiii pe care îi are CFR Cluj, sunt de calitate. Sunt pregătiți fizic, iar echipa secundă a CFR-ului nu stă doar în jucătorii de la prima echipă. Sincer, mi-ar place să vină cât mai mulți jucători de la prima echipă. Este un nou test pentru noi și un nou moment în care putem să ne dezvoltăm. Am spus din start, suntem una dintre echipe care avem obiectiv să nu retrogradăm. Dacă rămâneau cei 8 jucători și eram în formula în care am început pregătirea în vară, poate puteam să discutăm și de play-off. Acum, aceasta este realitatea, trebuie să o acceptăm și nu avem voie să ne îmbătăm cu apă rece. Eu consider că acumularea cât mai multor puncte cu acest lot tânăr și de perspectivă, va fi un plus pentru campionatul care urmează”, nea declarat Dacian Nastas, în tur, Sportul Șimleu a fost învinsă cu 2 - 0 de către CFR II la Cluj. Pentru jocul de sâmbătă, Sportul Șimleu are în continuare probleme de lot. Nu poate conta pe fundașul Pedro Roberto, care în continuare este accidentat, însă sunt șanse mari să intre Paul Oșan, jucătorul transferat în iarnă de la Minaur Baia Mare. Emanuel Seran, debut în Liga a III-a la 17 ani Transferat în iarnă de la AS FC Chieșd, tânărul fotbalist a bifat sâmbătă primele minute în Liga a IlI-a. A intrat în minutul 60 în meciul cu liderul CAO, iar evoluția sa l-a mulțumit pe antrenorul Dacian Nastas. “A intrat foarte bine și mi-a arătat că are calitate” Ionuț Costinaș Salt important pentru Emanuel Seran, tânărul fotbalist din Chieșd, în toamnă, juca prin Liga a IV-a Sălaj la echipa din comună, iar acum a debutat în Liga a III-a, într-un meci pe care Sportul Șimleu l-a jucat cu liderul Seriei a X-a. Emanuel Seran a început ca și rezervă acest joc, dar prin minutul 60, antrenorul Dacian Nastas l-a introdus în teren. Juniorul de 17 ani a intrat bine în joc și a lăsat la o parte emoțiile, reușind să aibă o evoluție bună. Acest lucru l-a mulțumit pe tehnician, care crede în potențialul jucătorului pe care l-a transferat de la AS FC Chieșd. “A intrat foarte bine și am fost foarte mulțumit. Copilul mi-a arătat că are calitate și că ne putem baza în perspectivă pe el. Din sezonul viitor va trebui să jucăm cu doi jucători din 2003 în teren, iar Emanuel Sevan face parte din acea categorie de jucători care se vor bate pentru titularizare. Acesta este și obiectivul pentru care l-am adus și îi dăm minute atunci când se poate. Organismul lui încă nu este obișnuit cu antrenamente fizice, de intensitate”, ne-a declarat Dacian Nastai. Emanuel Seran a jucat până în iarnă la AS FC Chieșd, dar în trecut, timp de trei ani a fost junior la CS Viitorul Zalău. “A fost un debut bun pentru mine și mă simt foarte bine la Sportul Șimleu. M-am integrat foarte repede și sunt bucuros ca am jucat primul meci în Liga a lll-a. Am simțit un alt nivel de pregătire și de joc. Este cu totul diferit Liga a lll-a față de Liga a IV-a, în continuare vreau să mă pregătesc cât mai bine la echipa mea, sa progresez, iar pe viitor sa ajung la un nivel mai ridicat”, ne-a declarat Emanuel Seran, care joacă pe postul de mijlocaș. încep și “republicanii” Cele două grupe de la SCM Zalău vor susține sâmbătă primele meciuri oficiale din acest an, în deplasare la LPS Satu Mare Ionuț Costina. La o săptămână după Liga a III-a se reia și Campionatul Național de juniori republicani. SCM Zalău activează cu ambele grupe în play-out-ul Campionatului Național U19 și U17, urmând să joace sâmbătă, în deplasare la LPS Satu Mare. Meciul juniorilor A pregătiți de Marius Muntean va începe la ora 12.00, iar partida juniorilor B antrenați de Claudiu Comaci este programată la ora 14.00. La juniori A, SCM Zalău este pe primul loc în play-out-ul Seriei a VIII- a, cu un avans de patru puncte față de ACS Tg. Mureș, în timp ce la juniori B, formația zălăuană ocupă locul 5 din 6. Șase etape au mai rămas de jucat din acest sezon, care se va încheie în data de 1 mai.