Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2022 (Anul 16, nr. 831-856)

2022-01-05 / nr. 831

Miercuri, 5 ianuarie 2022 Handbal ▼ '! Sf*OttTUi. Antrenorul de la HC Zalău își menține părerea vizavi de salariile mari pe care le oferă unele echipe din campionat și nu poate fi de acord cu acest lucru, mai ales că la mijloc este vorba de banul public. Tot din banul public este plătită și Cristina Neagu, care a ajuns să fie handbalista care câștigă cel mai bine din lume, 20.000 de euro pe lună, fostul selecționer considerând că o astfel de practică este “bătaie de joc pe banul public” Ionuț Costinaș Cristina Neagu a devenit handbalista cea mai bine plătită din lume! Este știrea momentului în sportul din România și nu numai, după ce interul de la campioana României și-a prelungit contractul cu CSM București pe ircâ 2 ani și va câștiga 20.000 de euro pe lună.Salarii mari, plătite din banul public se mai regăsesc la CSM București, dar și la alte echipe din Liga Națională. Cristian Moldovan CSS Zalău participă cu două echipe în Campionatele Naționale de handbal. O echipă la junioare I, de pregătirea căreia se ocupă Raluca Nicolae și Andrada Goje și o echipă la junioare III, pregătită de Livia Sabou. In turul cu campionat, rezultatele nu au fost tocmai pe măsura așteptările, iar unul dintre factorii importanți care au contribuit la insuccesul handbalistelor zălăuance a fost pregătirea fizică, sau mai bine zis, lipsa acesteia. în acest sens, conducerea CSS a făcut tot posibiliul pentru a asigura o parte din fondurile necesare pentru efectuarea unui stagiu de pregătire în această iarnă. In cele din urmă, junioarele I și junioarele III, alături de cele trei antrenoarea, s-au deplasat, duminică, la Ocna Șugatag, acolo unde efectuează un stagiu de pregătire de 7 zile, inclusiv la Gloria Bistrița, ocupanta locului 9 în clasament, care oferă aproximativ 15.000 de euro pe lună pentru Alexandrina Barbosa. Unul dintre cotestatarii acestei practici de a oferi salarii extrem de mari din banul public a fost și este in continuare Gheorghe Tadici. Fostul selecționer nu poate fi de acord cu astfel de salarii oferite unor 8 jucătoare din banul public și consideră această practică o “bătaie de joc pe banul public”. Handbalistele efectuează câte două antrenamente pe zi, urmate de refacere în bazin cu apă sărată. Un total de 29 de sportive, plus cele trei antrenoare au făcut deplasarea în acest cantonament, în care se pune baza doar pe pregătire fizică, fără jocuri de verificare. Lotul deplasat în cantonament: Natalia Iepan, Carla Socaciu, Beatrice Ros, Miruna Labo, Mara Pop, Denisa Pop, Andreea Serencu, Antonia Țurcaș, Naomi Gog, Alexandra Pece, Daria Mante, Alexandra Buzure, Denisa Rus, Oana Pop, Lavinia Iacob, Ana Pentea, Lorena Mureșan, Ana-Maria Oros, Bianca Cozma, Antonia Pop, Denisa Ghiulea, Alissia Bonțea, Deak Karla, Daria Pop, Daria Pușcaș, Alexandra Pojar, Larisa Săbăduș, Amelia Sînean și Giulia Marian. Antrenoare: Raluca Ionașcu, Andrada Goje și Livia Sabou “Este inadmisibil ceea ce se întâmplă în România, unde se dau cele mai mari salarii din lume, în condițiile unei economii care între ghilimele bubuie. Nu aș avea niciun fel de problemă dacă totul ar fi din bani privați. Și nu este vorba doar de Cristina Neagu, fiindcă s-au mai făcut prelungiri de contracte pe 12.000 de euro, 15.000 de euro, chiar și 20.000 de euro. S-a pornit de la 2.000 - 3.000 de euro și acum s-a ajuns să-i oferi unei jucătoare chiar și 20.000 de euro. Este incredibil și nu pot să fiu de acord cu așa ceva ca și cetățean al României, în orice disciplină sportivă, chiar și la fotbal, nu poți să ai astfel de salarii, mai mari decât al președintelui țării sau a prim-ministrului.Tinde să devină un flagel dacă nu se face o plafonare a salariile din banul public.Ar trebui sa fie pic de respect pentru banul public și nu bătaie de joc pe banul public”, spune Tadici din Liga Națională HC Zalău se află pe locul 7 în Liga Națională și este la doar 3 puncte de ocupanta locului 2. Pentru a doua parte de campionat, gruparea de sub Meseș își propune să rămână în prima jumătate a clasamentului, însă Gheorghe Tadici face o evaluare corectă a situației din Liga Națională și dă un exemplu elocvent la ce discrepanțe sunt între salariile pe care le primesc jucătoare ce evoluează în acest campionat.“încercăm să terminăm acest campionat la mijlocul clasamentului, dar și dacă vom fi în primele 10 va fi bine pentru noi. Neam pregătit, dar trebuie să ne facem o evaluare corectă vizavi la ceea ce se întâmplă. Jucăm în compania unor echipe unde o jucătoare încasează pe lună cât primele 12 jucătoare de la noi. Ne evaluăm corect șansele, fiindcă este greu să joci împotriva unor vârfuri din diverse echipe reprezentative, plătite cu salarii exorbitante. Rămânem la statutul pe care îl avem. Suntem mult mai mulțumiți sau mai bucuroși decât dacă am face rezultate cu o echipă care nu are identitate românească”, spune Tadici. Handbalistele de la CSS Zalău efectuează un stagiu de pregătire la Ocna Șugatag Junioarele I și Junioarele III, alături de cele trei antrenoare de la club, se află în cantonament la Ocna Șugatag, acolo unde își încarcă bateriile pentru partea a doua a campionatelor, un tur ne-a lipsit pregătirea fizică”, spune Raluca Nicolae, antrenoarea de la junioare . Exemplul dat de antrenorul de la HC Zalău. “Jucăm în compania unor echipe unde o jucătoare încasează cât primele 12 de la noi”