Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2022 (Anul 16, nr. 831-856)

2022-01-26 / nr. 834

Miercuri, 26 ianuarie 2022 Rapid Jibou are un obiectiv clar în 2022. Promovarea în liga a IlI-a Campioana en titre și liderul la zi din Liga a IV a speră ca în 2022 să facă pasul în eșalonul superior, mai ales că gruparea de pe Someș are tot sprijinul autorităților locale. Până să ajungă în Liga a III a, Rapid Jibou se va pregăti în această perioadă pentru a doua parte a sezonului, dar mai ales pentru barajul de promovare, care la final pe sezon se va da între echipe de Liga a IV a, nu cum a fost în vara trecută, când Rapid Jibou a trebuit să joace cu o formație din Liga a III a pentru a promova Ionuț Costinaș Rapid Jibou domină de o manieră categorică Liga a IV-a din Sălaj, un campionat cu 11 echipe. Gruparea de pe Someș a terminat turul fără înfrângere și în cele 10 etape a înregistrat nu mai puțin de nouă victorii și un singur rezultat de egalitate, în ultima etapă cu Someșul Someș-Odorhei. Acest parcurs aproape perfect o plasează pe gruparea jibouană pe primul loc după turul de campionat, cu un avans de 5 puncte față de AS FC Chieșd, echipa de pe locul 2, în situația dată și ținând cont de diferența de valoare dintre Rapid Jibou și celelalte combatante , titlul de campioană este ca și adjudecat de către echipe antrenată de Florin Morar. “Am dominat turul de campionat, însă trebuie să recunoaștem că nivelul Ligii a IV-a este mult mai scăzut față de anii trecuți. Pandemia și-a spus cuvântul și este tot mai greu să atragi jucători la acest nivel, mai ales că în Sălaj sunt acum două echipe în Liga a III-a”, ne-a declarat Florin Morar, însă, în a doua parte a sezonului, formația jibouană vrea să devină și mai puternică, fiindcă în luna iunie o așteaptă un baraj în care își joacă obiectivul de un sezon: promovarea în Liga a III-a. Play-off în Liga a IV-a la final de retur. “Doar așa putem atinge numărul minim de jocuri”, spune Florin Morar Având în vedere că sunt doar 11 echipe în campionat, fiecare formație bifează 20 de meciuri, iar antrenorul Florin Morar susține că în Liga a IV-a Sălaj ar trebuie organizat și un play-off, astfel încât campioana să bifeze numărul de 22 de partide. “în mod normal va trebui organizat un playoff, pentru că doar așa putem atinge numărul minim de 22 de jocuri. Din câte știu s-a discutat la ședința de la început de sezon, însă nu se știa exact câte echipe vor intra în play-off.După regulamentul pe care îl cunosc eu, trebuie minim 22 de jocuri și atunci este nevoie de un play-off. Pentru noi ar fi important, deoarece am mai avea câteva meciuri tari înainte de baraj”, susține antrenorul de la Rapid Jibou, Mihai Bode, golgheterul liderului. Fotbalistul a marcat în fiecare meci din tur Rapid Jibou are în lot mai mulți jucători cu experiență, care au jucat mai sulS de Liga a IV-a. Unul dintre cei mai experimentați este mijlocașul Mihai Bode, cel care este și golgheterul campionatului, cu 15 goluri marcate. Mihai Bode a înscris în frecpre meci din tur, iar cele mai multe goluri le-a marcat în etapa a VI-a, la partida cu AS Cosniciu, când a înscris de trei ori. Al doilea marcator din Liga a IV-a este tot de la Rapid Jibou. Este vorba de Gabriel Țiriac, care a înscris 14 goluri în cele 10 meciuri. Rapid Jibou reia pregătirea la început de februarie. Cantonamentul va avea loc pe plan local Liga a IV-a Sălaj se va relua în data de 12 martie, dar până la debutul returului, Rapid Jibou vrea să facă o pregătire cât mai bună, își va relua activitatea la început de februarie, urmând ca în a doua parte a lunii să efectueze și un cantonament pe plan local. Liderul campionatului va disputa și câteva jocuri amicale până la startul returului, un prim joc fixat fiind cu Olimpia Satu Mare, tot o pretendentă la promovare în Liga a III-a, din județul vecin. Acest joc de verificare va avea loc în data de 26 februarie.Rapid Jibou a câștigat și minicampionatul Ligii a IV-a din primăvara anului trecut și a fost prezentă la barajul de promovare, însă în sezonul trecut, regulamentul a fost schimbat de FRF. Astfel, campioanele județene au fost nevoite să joace baraj cu echipele de pe ultimele locuri din Liga a III- a. Gruparea de pe Someș a jucat cu Luceafărul Oradea, însă a pierdut cu 7 - 4 la general.în vară, promovarea în Liga a III-a se va da între campioanele din Liga a IV-a, astfel că Rapid Jibou așteaptă cu interes să vadă peste cine va da în drumul spre eșalonul superior. “Dorim să ne pregătim foarte bine și așteptăm cu interes să vedem cu cine vom juca la barajul de promovare. Obiectivul nostru și dorința noastră este să ajungem în Liga a Ill-a. Până la baraj mai avem un retur de campionat și fiecare joc trebuie să îl tratăm cu seriozitate. Niciun meci nu seamănă cu altul, dar îmi doresc să avem parte de adversari puternici care să ne pună probleme, fiindcă doar așa ne putem pregăti de baraj”, ne-a declarat antrenorul Florin Morar. ROMBfI în liga a IV-a. Ciprian Pavel, de la campioana Rapid Jibou ia rivala FC Chieșd! Unul dintre cei mai buni jucători din Liga a IV-a Sălaj schimbă macazul. Săptămâna trecută, fotbalistul a semnat un contract cu clubul din Chieșd cu care speră să detroneze liderul Rapid Jibou Cristian Moldovan Fără doar și poate, Ciprian Pavel este unul dintre cei mai buni jucători din Liga a IV-a. Totodată, și unul dintre cei mai talentați fotbaliști pe care ia avut Sălajul în ultimii ani. Chiar dacă din diverse motive nu a ajuns să evolueze la un nivel superior, Pavel rămâne un atacant letal în fața porții și totodată se poate transforma într-un “servant” excelent. A câștigat de mai multe ori titlul de golgheter în Liga a IV-a. A devenit și campion județean cu Unirea Mirșid, de trei ori, și cu Rapid Jibou în vara trecută. A marcat peste 140 de goluri în trei ani în Liga a IV-a. De altfel, Ciprian Pavel a fost și jucătorul decisiv pentru Unirea Mirșid în barajul de promovare în Liga a III-a cu Viitorul Ulmeni, ulterior echipa devenind SCM Zalău... Golgheterul de la Jibou a fost aproape să ajungă la SCM Zalău în vara trecută. însă, cele două părți nu au ajuns la un numitor comun. * A fost ofertat și de către: Sportul Șimleu, deznodământul fiind* același.în acest sezon,: Ciprian Pavel a rămas la Jibou, însă a avut prezențe * sporadice în tricoul* Rapidului.Astfel, pentru partea a doua a sezonului,* golgheterul a optat pentru o schimbare. A decis să părăsească campioana* județului și a hotărât să* semneze cu o contracandidată a grupării* de pe Someș la titlul județean în acest sezon. : ** ******_ *** *g. ***■ **** ******** *+** * *• f* * * ****** ********** * **** * **** * r.c. CHIEȘD Leontin Ghiș: “Vrem să câștigăm toate meciurile” Fotbalistul în vârstă de 27 de ani a ales să evolueze pentru AS FC Chieșd în partea a doua a campionatului. Astfel, lupta pentru locul 1 devine ceva mai interesantă. Echipa din Chieșd, alături de Someșul Someș Odorhei promit să fie combatante reale pentru Rapid Jibou, în lupta pentru locul 1. “Doar așa putem face performanță, dacă aducem jucători de valoare. Am ajuns la un acord cu Ciprian Pavel, care a semnat cu clubul nostru. Aveam nevoie de un astfel de jucător. Nu ne-a fost frică de Jibou nici înainte. Vrem să câștigăm toate meciurile. Dacă nu vom reuși, măcar să fim acolo, în coasta Jiboului. Acum avem echipa completă și nu vom mai aduce alți jucători la Chieșd”, spune Leontin Chiș, primarul din Chieșd. Astfel, bătălia dintre FC Chieșd și Rapid Jibou devine mai interesantă. Iubitorii fotbalului din Sălaj așteaptă cu sufletul la gură acest joc. ă spunem că pentru Ciprian Pavel a avut loc un moment special într-un meci dintre cele două combatante. în luna mai 2021, jucătorul și-a cerut iubita de soție. Evenimentul s-a petrecut într-un meci câștigat de Rapid Jibou în fața celor de la FC Chieșd.