Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2022 (Anul 16, nr. 831-856)

2022-02-02 / nr. 835

Miercuri, 2 februarie 2022 Tenis Patrik Bolduț in finala Circuitului Național de la Bistrița Sportivul de la ACS Sergiu Carp Tennis Club a ajuns în ultimul act la Circuitul National, în proba de dublu. La simplu, sălăjeanul a fost eliminat în faza sferturilor de finală Cristian Moldovan în 2021, Patrik Boldur a fost desemnat cel mai bun sportiv al Sălajului. Puștiul pregătit de Sergiu Carp își dorește să aibă un an 2022 și mai bun, în care, de ce nu, să devină și campion național. Dar, mai este mult până departe și tenismanul ia totul pas cu pas. Prima competiție din acest an este Circuitul Național - Cupa RCB Electro 97, categoria FRTA, de la Bistrița. Puștiul minune al tenisului sălăjean este cap de serie numărul 3 la acest turneu. în primul tur, tenismanul sălăjean a dat peste Rareș Grigore, un sportiv venit din calificări. Sportivul de la ACS Sergiu Carp Tennis Club nu a avut nicio emoție și a trecut la pas de sportivul din București, 6 - 0, 6 - 3. în turul al doilea, Patrik a dat peste Ștefan Szabó de la CSM Timișoara, meci în care sălăjeanul pleca din nou cu prima șansă. După un prim set mai disputat, Patrik s-a impus cu 6 - 4. Pentru setul al doilea, Boldur nu a mai avut nicio emoție și s-a impus cu 6 - 2. Ajuns în faza sferturilor de finală, puștiul din Sălaj a dat peste Tudor Preda, sportiv care l-a oprit în sferturile de finală al Campionatului Național de iarnă. A fost șansa lui Patrik să-și ia revanșa în fața sportivului de la Steaua București. Din păcate, nici de această dată, Patrik nu a reușit să se impună. Tenismanul din Sălaj a participat și în proba de dublu, acolo unde a făcut pereche cu bunul său prieten, David Cercel. Cei doi au fost echipa favorită numărul 2. Au beneficiat de primul tur liber, iar în sferturile de finală au trecut în două seturi de cuplul Andrei Cuc - Cezar Simion. Pentru un loc în finala mare, perechea Bolduț - Cercel s-a duelat cu favoriții numărul 3, Karlo Piticaru - Radu Marinaș. După un meci disputat, Bolduț și Cercel sau impus și vor juca azi în marea finală. * Tenismenii de la CSM Zalău, prezenți la Cupa României la tenis de masă Patriciu Iosif, Ștefan Pop, Matei Pop, Camelia Chira, Demien Kata și Mara Viman sunt tenismenii care au reprezentat CSM Zalău la Cupa României la tenis de masă. Toți au reușit să treacă de faza grupelor “Nu știu dacă se putea mai bine”, spune antrenorul Victor Puie Cristian Moldovan La finele săptămânii trecute, la Dumbrăvița a avut loc Cupa României la tenis de masă, la juniori I și juniori II. La această competiție, CSM Zalău a deplasat șase sportivi. Este vorba despre Ștefan Pop, Patriciu Iosif (juniori I), Matei Pop (juniori II), Camelia Chira, Mara Viman și Demsen Kata (toate trei juniore II). Sportivii au fost însoțiți de antrenorul Victor Puie. La junioare II au fost 16 grupe, a câte 3, respectiv 4 jucătoare fiecare. Mara Viman a avut o prestație deosebită, reușind trei victorii din tot atâtea posibile. Camelia Chira a reușit două victorii din trei posibile, în timp ce Demjen Kata a reușit o victorie și un egal. Ultimele două s-au clasat pe locul 2 în grupă și au disputat meciuri de baraj. Chira a pierdut, 1 - 3 cu Alexandra Dicu, în timp ce Demjen a pierdut cu același scor împotriva Denisei Dragomir. Mara Viman a ajuns pe tabloul principal, dar a pierdut în primul tur. Cupa României avea să fie câștigată de Alesia Sferlea (CSM Arad), fosta jucătoare de la CSM Zalău. La juniori II au fost tot 16 grupe, sportivi fiind împărțiți în grupe de câte 4, respectiv 5. Matei Pop a făcut parte din Grupa a IlI-a, alături de alți patru sportivi. A reușit trei victorii, suficiente pentru a locul 2 în grupă. Din păcate, la baraj, Matei a pierdut în trei seturi duelul cu Alexandru Ilie, Camelia Chira, Demsen Kata și Mara Viman au participat și la junioare I. Doar prima a reușit să treacă de grupe, acolo unde s-a clasat pe locul al doilea. Spre deosebire de situația de la junioare II, Camelia Chira a trecut de baraj și a ajuns pe tabloul principal. Din păcate, a fost eliminată în primul tur. Ștefan Pop a avut o prestație deosebită în grupă și a câștigat trei meciuri din tot atâtea posibile, calificându-se pe tabloul principal. Și Patriciu Iosif a avut o comportare bună și cu două victorii din trei meciuri, s-a clasat pe locul 2. La baraj, Iosif a trecut de Eric Chiracheș cu 3 - 0 și a ajuns și el pe tabloul principal. Din păcate, ambii au părăsit competiția în primul tur. Pentru tenismenii de la CSM Zalău urmează acum Naționalele de Juniori ,I Echipe și Individual. Competiția va avea loc în perioada 25 februarie -1 martie. în prezent, la secția de tenis de masă de la CSM Zalău sunt legitimați 24 de sportivi, fete și băieți, la categoriile de vârstă seniori, juniori I, II și III. “Nu a fost așa de bine. Am trecut doar de grupe. Au fost meciuri grele, dar la ce nivel de pregătire avem acum, nu știu dacă se putea mai bine. Juniorii 1 s-au prezentat bine. La junioare 11 a câștigat Alesia Sferlea, cea care a fost legitimată la noi. E foarte bună. Nu se știe niciodată, poate va reveni în viitor la Zalău.. Condițiile de la competiție au fost bune și protocolul COVID a fost respectat. Vom începe să ne pregătim mai intens, pentru că lipsa competițiilor din toamna trecuta ne-a afectat”, ne-a declarat Victor Puie. Sa Lejean.i Eric Verdeș, prezent la două turnee în Tunisia Tenismanul sălăjean a participat la un turneu ITF 12, dar și la un turneu de seniori, în care a dorit mai mult să-și testeze nivelul de joc și ce îmbunătățiri poate să aducă în jocul său Cristian Moldovan Eric Verdeș este pentru al doilea an la rând în lotul național al României, U18. Tenismanul sălăjean, care este legitimat în prezent la CS Winners Tennis Club din Cluj-Napoca, este pe locul 3 la nivel național la această categorie de vârstă, fiind într-o continuă ascensiune. La turneele FRT, Eric Verdeș ajunge mereu în fazele superioare, iar anul trecut chiar a devenit campion național și vicecampion național cu echipa. Astfel, pentru Eric, prioritate au turneele ITF, sportivul din județul nostru dorind, dacă se poate, în acest an sa puncteze și in clasamentul ATP. După un turneu bun la Bratislava, în care a acumulat 36 de puncte, Eric Verdeș s-a deplasat în Tunisia. Cu sprijinul Transilvania Tenis Club și a altor sponsori, sălăjeanul a participat la nu mai puțin de două turnee. Primul, și cel mai important, a fost un turneu desfășurat în Hammam Sousse. A fost un turneu de categoria 12. Competiția a fost una acerbă, dar Eric Verdeș a trecut cu bine de primul tur. A reușit să-l învingă pe portughezul Tiago Silva (7 - 5,2 - 6,6 - 4). Calificat în faza următoare, Verdeș a dat peste olandezul Kyvan Rietberk. Sportivul susținut de Transilvania Tenis Club a început mai bine și chiar a câștigat primul set, 6-3. Setul 2 a ajuns în tiebreak, olandezul având câștig de cauză. A fost un moment psihologic, iar în setul al treilea, tot Kyran avea să se impună, Eric fiind nevoie să părăsească competiția. Chiar și așa, sălăjeanul a mai adunat încă 36 de puncte, însă a coborât câteva poziții în clasamentul ITF. După turneul de la Hammam Sousse, Eric Verdeș a fost prezent la Monastir, acolo unde a fost prezent la un turneu de seniori. A fost nevoit să joace în calificări. Oboseala acumulată în cele două meciuri de trei seturi și-a spus cuvântul. Cu toate acestea, Eric a câștigat primul set cu sud-africanul Anro Nel, scor 6-3, însă avea să le cedeze pe următoarele două, 3 - 6, 7 - 10.