Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2022 (Anul 16, nr. 831-856)

2022-02-09 / nr. 836

Handbal HC Zalău și-a aflat adversarul din 16-zecimile cupei României Gruparea de sub Meseș își va începe aventura în noua ediția a Cupei României, în compania celor de la Neptun Constanța, o formație din liga secundă. Jocul este programat pe terenul echipei din Divizia A, astfel că HC Zalău va avea de făcut o deplasare de peste 700 de km pentru acest joc. Meciul urma să aibă loc joi, însă a fost mutat pentru săptămâna următoare, după ce Federația a decis ca în această săptămână, HC Zalău să joace restanța cu Măgura Cisndăie Ionuț Costinaș în ultimii trei ani, cele mai bune performanțe pe care le-a bifat HC Zalău au fost în Cupa României. Astfel, în 2019, formația zălăuană a obținut medalia de bronz, după ce în finala mică a învins-o pe Măgura Cisnădie, iar anul trecut a cucerit din nou “bronzul”, după ce a învins Rapid București în finala mică. HC Zalău speră să ajungă din nou în fazele finale ale competiției pe care o începe din 16-zecimile de finală. Primul adversar este Neptun Constanța, echipă din liga secundă, însă care se luptă pentru promovarea în Liga Națională, aflându-se pe locul 3 în Seria A. Partida dintre Neptun Constanța și HC Zalău trebuia să aibă loc joi, însă a fost mutată pentru săptămâna următoare, după ce Federația a decis ca joi, HC Zalău să joace restanța din campionat cu Măgura Cisnădie. în optimi, cu învingătoarea dintre CSU Reșița și Gloria Bistrița Federația Română de Handbal a stabilit programul primelor tururi din Cupa României. Astfel, dacă va trece de Neptun Constanța, HC Zalău va juca în optimi cu învingătoarea dintre CSU Reșița și Gloria Bistrița. Faza optimilor de finală este programată în data de 23 martie, iar conform tragerii la sorți, dacă va ajunge să joace cu Gloria Bistrița, HC Zalău va fi gazda jocului, în 16-zecimile Cupei României nu au intrat echipele care în acest sezon sunt sau au fost în cupele europene. Astfel, CSM București, SCM Rm. Vâlcea, Minaur Baia Mare, Măgura Cisnădie și Gloria Buzău au primit câte un wild-card și vor intra direct în optimi. Gheorghe Tadici nu este de acord cu acest sistem al Gupei României. “Nu se ține cont de cheltuielile pe care le au de suportat echipele” în 16-zecimile de finală au intrat și echipele din Divizia A, iar la tragerea la sorți nu s-a ținut cont de criteriul geografic. Ca dovadă, HC Zalău a dat peste Neptun Constanța și este nevoită să facă deplasare de peste 700 de km pentru partida de săptămâna viitoare. Cu acest sistem de desfășurare al competiției, Gheorghe Tadici nu este de acord însă spune că echipa sa va încerca să ajungă din nou la turneul final, deși ar însemna cheltuieli destul de însemnate. “Ne așteaptă deplasare lungă. Au intrat toate echipele din liga secundă, contrar unei logici, dar acesta este sistemul și nu se ține cont de cheltuielile care le au de suportat echipele. Cheluim în jur de 15.000 de lei pentru o astfel de deplasare. Cupa României nu este pentru noi un obiectiv primordial la nivelul la care este campionatul. Am putea să ajungem din nou în final four, dar pe acest sistem, cheltuielile sunt pe măsură, iar dacă e să ajungem până acolo, ne-ar costa în jur de 45.000 de lei, care nu sunt prevăzuți în buget și ar trebui să facem economii în altă parte”, ne-a declarat Gheorghe Tadici. Miercuri, 9 februarie 2022 Programul primelor tururi din Cupa României Tur preliminar (8-9 februarie): CSM Tg. Jiu - CSU Timișoara CSU Oradea - HCF Piatra Neamț CSM Roman - Activ Prahova Ploiești Turul 1-16 zecimi (12 februarie): 1. Școala 181 SSP București - Dacia Mioveni 2. Știința Bacău - Știința București 3. CSM Roman/Activ Ploiești - CSM Tg.iu/CSU Timișoara 4. Corona Brașov - CSM Deva 5. CSU Oradea/HFC Piatra Neamț - Dunărea Brăila 6. HC Harghita - SCM Craiova 7. Neptun Constanța - HC Zalău ( în 17.02) 8. CSU Reșița - Gloria Bistrița 9. "U” Cluj - CSM Galați 10. Unirea Slobozia - Rapid București 11. Spartac București - CSM Slatina Târul 2 - Optimi (23 martie). Câștigătoare meci 3 - Câștigătoare meci 10 Câștigătoare meci 6 - Minaur Baia Mare Câștigătoare meci 2 - Câștigătoare meci 9 Câștigătoare meci 7 - Câștigătoare meci 8 Câștigătoare meci 1 - SCM Rm. Vâlcea Câștigătoare meci 4 - Gloria Buzău Măgura Cisnădie - Câștigătoare meci 11 Câștigătoare meci 5 - CSM București Restanța cu Măgura Cisnădie se joacă joi la Zalău. “S-a schimbat de opt ori data” Jocul din ultima etapă a turului a fost amânat de mai multe ori. La început de săptămână se știa că partida dintre HC Zalău și Măgura Cisnădie se va juca pe 16 februarie, dar în cele din urmă, Federația a anunțat că jocul se va disputa joi, 10 februarie, de la ora 18.00, în Sala Sporturilor “Gheorghe Tadici”. Această programare vine cu doar trei zile înainte de joc, după ce HC Zalău își făcuse programul pentru deplasarea din Cupa României, de la Neptun Constanța Joi, ora 18.00, Sala Sporturilor “Gheorghe Tadici” din Zalău. HC Zalău - Măgura Cisnădie Ionuț Costinaș HC Zalău a început sâmbătă rentrul Ligii Naționale cu un meci jucat pe teren propriu cu Dunărea Brăila. Gruparea de sub Meseș mai are însă de disputat și un meci din turul de campionat, cu Măgura Cisnădie, care a fost reprogramat de mai multe ori. Jocul din ultima etapă a turului trebuia să aibă loc la final de ianuarie, în perioada 28 - 29 ianuarie, însă nu s-a mai disputat la data respectivă, deoarece Măgura Cisnădie a trebuit să joace în European Handball League, restanța cu Lada. FRH a programat jocul pentru data de 9 februarie, apoi a fost mutat pentru 16 februarie, cu luni după-amiază, Federația să anunțe că meciul se joacă pe 10 februarie, în Sala Sporturilor “Gheorghe Tadici” din Zalău. Această ultimă programare a dat peste cap programul lui HC Zalău, care se pregătea pentru o deplasare lungă, la Constanța, pentru jocul din Cupa României care trebuia să aibă loc joi. “Până acum s-a schimbat data de opt ori, înțeleg că cei de la Cisnădie joacă și în cupele europene și au program încărcat, dar în momentul în care mergi în cupele europene îți asumi în mod corect pentru campionat și pentru clasament, nu poți să joci meciurile din primele etape ale returului, înainte să dispuți ultimul joc din tur”, spunea Gheorghe Tadici, care a trebuit să refacă programul echipei după ce luni a aflat că în această săptămâna va juca cu Măgura Cisnădie. Asta după ce conducerea Zalăului rezolvase toate detaliile legate de deplasarea de la Constanța, în ce privește transportul echipei și cazarea. “Nu avem ce face. Ceea ce este pe site-ul Federației este oficial, iar televiziunea își rezervă dreptul de fixa ziua și ora meciului”, a fost reacția lui Tadici, dopă o nouă programare a restanței cu Măgura Cisnădie. HC Zalău are parte de un meci infernal și cu Măgura Cisnădie, o formație valoroasă, care se află în grupele European Handball League. Măgura Cisnădie este fruntașă și în Liga Națională și ocupă locul 5, însă HC Zalău poate ajunge pe această poziție dacă va câștigat restanța de joi. Sălăjencele vin după un meci greu cu Dunărea Brăila, în timp ce Măgura Cisnădie a avut liber în weekend deoarece nu a jucat partida cu Lada din grupele Cupei EHF. Jocul are loc de la ora 18.00, după ce inițial ora anunțată a fost 11.00.