Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2022 (Anul 16, nr. 831-856)

2022-02-23 / nr. 838

Miercuri, 23 februarie 2022 .Salajean otba Rapid Jibou a remizat cu o echipă din Liga a IV-a Cluj, în primul amical din acest an La câteva zile după ce a început pregătirile pentru retur, campioana Sălajului a susținut și primul meci amical. Duminică, la Iclod Arena, liderul Ligii a IV a Sălaj a terminat la egalitate, scor 3 - 3, cu Unirea Iclod, locul 6 din Liga a IV-a Cluj. în acest amical, pentru Rapid Jibou a jucat și Marius Leitan, fostul căpitan de la Sportul Șimleu Ionuț Costina. Cu aproximativ trei săptămâni înainte de începerea returului din Liga a IV-a, Rapid Jibou a reluat pregătirile. La câteva zile după primul antrenament, campioana Sălajului a susținut și primul meci de verificare, care a avut loc duminică, la Iclod Arena. Liderul Ligii a IV-a Sălaj a jucat în compania Unirii Iclod, ocupanta locului 6 din Liga a IV-a Cluj, în primul amical din 2022, Rapid Jibou a obținut o remiză, scor 3-3, după ce a condus cu 1 - 0 și 2 - 1, în acest joc de verificare, pentru formația jibouană a jucat și Marius Leitan. Fostul căpitan al Șimleului a fost cel care a deschis scorul, cu o lovitură de cap, în urma unui corner executat de Țiriac. Clujenii au egalat, dar Rapid Jibou a preluat din nou conducerea. A înscris un alt jucător transferat în această iarnă, Bogdan Cioca, care a prins un șut de la marginea careului. Scorul pauzei a fost 2 - 2, ca în partea secundă, Unirea să preia conducerea după ce a marcat din penalty. Și Rapid Jibou a beneficiat de o lovitură de la 11 m, pe care a obținuto Răzvan Meleg, iar de la punctul cu var a marcat Mihai Bode pentru 3-3, scor cu care s-a și încheiat partida. “A fost un joc bun de pregătire, în care am rulat întreg lotul de jucători. Având în vedere că este primul joc amical, pot spune că sunt mulțumit de cum s-a mișcat echipa. Ne pregătim și în această săptămână, iar duminică vom participa la Cupa AJF. Până la reluarea Ligii a IV- a ne dorim să mai jucăm un meci amical cu o echipă bună din zonă”, ne-a declarat antrenorul Florin Morar. Rapid Jibou a transferat un jucător de la Someșul Someș Odorhei în tentativa de a ajunge în Liga a III- a, Rapid Jibou și-a întărit lotul în această iarnă. A transferat jucători cu experiență, care au jucat în Liga a III-a, iar pe Someș au venit Sebastian Duma, Bogdan Ciaca, Flaviu Porumb și portarul Tudor Mare. Campania de achiziții a continuat, iar Rapid Jibou a mai transferat un jucător, care vine de la Someșul Someș Odorhei, ocupanta locului 3 din Liga a IV-a. Este vorba de Flaviu Conț, fundașul stânga, care deja a debutat la noua sa echipă în amicalul cu Unirea Iclod. Flaviu Conț a mai jucat în Liga a IV- a la Someșul Someș-Odorhei, dar și la Luceafărul Bălan, unde a evoluat inclusiv în Campionatul Națioaal de juniori republicani. între Rapid Jibou și Someșul Some- Odorhei a avut loc în această iarnă un schimb de jucători. Flaviu Conț a venit de la Someșul la Rapid, iar de la campioana Sălajului a fost cedat la Someș-Odorhei Rareș Pintea. ——— Unirea Iclod - Rapid Jibou 3 - 3 (2 - 2) ........... Au marcat: Marius Leitan, Bogdan Cioca și Mihai Bode Rapid Jibou, Adrian Noțigan - Marius Cheța, Marius Leitan, Ionuț Blaga, Flaviu Conț, Gabriel Buda, Alex Turcu, Flaviu Bărnuțiu, Bogdan Cioca, Mihai Bode și Gabriel Țiriac. Au mai intrat: Tudor Mare - Vlad Lázár, Marius Muntean, Vlad Tohat, Vlad Țiriac și Răzvan Meleg. Antrenor: Florin Morar. Delegat: Flore Pop Marius leitan, de la Sportul Șimleu, la Rapid Jibou?! atenția unor grupări din Liga a III-a, însă deocamdată a jucat pentru Rapid Jibou, în primul joc de verificare pe care campioana Sălajului l-a susținut duminică cu Unirea Iclod. Fundașul a și marcat în acest joc, însă transferul său pe Someș depinde de rezolvarea actelor de la Sportul Șimleu. “Marius Lettan este un un jucător cu experiență pe care îl dorim în echipa noastră, însă să vedem în ce măsură va primi dezlegare de la Sportul Șimleu. El a jucat duminică pentru a cunoaște echipa și vom vedea cum se integrează. Am avut o discuție de principiu, iar Marius Leitan își dorește să ia noi, însă urmează să își rezolve problemele de la Șimleu”, ne-a declarat antrenorul Florin Morar. După un sezon și jumătate petrecut în Liga a III-a la Sportul Șimleu, Marius Leitan a decis în această iarnă să părăsească echipa simleuană. La mijloc au fost unele nemulțumiri vizavi de situația finaciară, dar jucătorul a intrat și în conflict cu antrenorul. Căpitanul Șimleului a fost în Campioana Salaimul își află județul de unde provine adversarul de la barajul pentru liga a III-a Pe 24 februarie, Federația Română de Fotbal va organiza tragerea la sorți a duelurilor pentru barajul de promovare în Liga a III a. Județul Sălaj face parte din regiunea Nord-Vest, iar viitoarea campioană a Sălajului poate întâlni în “dublă” manșă o echipă din Cluj, Bihor, Satu Mare, Maramureș sau Bistrița-Năsăud Ionuț Costina. Dacă în 2019, Sălajul nu a avut nicio echipă în Liga a III-a, la trei ani distanță, are două formații în acest eșalon, pe SCM Zalău și Sportul Șimleu, în Liga a III-a își dorește să ajungă și Rapid Jibou, campioana județului și echipa care în proporții mari va reprezenta Sălajul și la barajul de promovare din vară. Liderul Ligii a IV-a așteaptă cu interes tragerea la sorți a acestor jocuri, iar joi va afla județul de unde provinde adversarul de la baraj. FRF va organiza tragerea la sorți cu patru luni înaintea jocurilor de baraj, care sunt programate pe 18 și 25 iunie. FRF a stabilit modul în care se va accede în viitorul sezon de Liga a III-a și revine la formatul stabilit înainte de pandemie. Cele 42 de campioane județene din acest sezon vor fi repartizate în șapte regiuni a câte șase echipe, urmând a rezulta câte trei dueluri în fiecare regiune, care vor fi decise joi prin tragere la sorți. Sălajul face parte din regiunea Nord-Vest, alături de județele Cluj, Bihor, Satu Mare, Maramureș și Bistrița-Năsăud. Prima echipă extrasă din urnă pentru fiecare joc de baraj este echipa organizatoare a jocului tur, returul urmând să se desfășoare pe terenul echipe adverse. La prima vedere, campioana Sălajului ar fi favorită intr-un baraj cu reprezentanta județului Bistrița- Năsăud, unde este cel mai slab campionat al Ligii a IV-a din această regiune. Sunt doar 10 echipe în competiție, iar pe primul loc se află Silvicultorul Maieru, urmată de Minerul Rodna, cele două echipe fiind despărțite doar de un singur punct. în Satu Mare, Liga a IV-a Elite este structurată în două serii: în Seria A, Tarna Orașu Nou conduce clasamentul, în timp ce în Seria B, pe primul loc este Victoria Carei.Tot două serii sunt și în Liga a IV-a din Maramureș. Seria Nord este condusă de CSM Sighetu Marmației, în timp ce în Seria Sud, FC Suciu de Sus se află pe primul loc. Și în Bihor sunt tot două serii. Foresta Tileagd este lider în Seria Nord, iar în Seria Sud, Crișul Sântandrei conduce clasamentul, ambele echipe fiind neînvinse în turul de campionat. în județul Cluj, liderul Ligii a IV-a este Arieșul Mihai Viteazu, urmată de Victoria Cluj și CS Florești. Diferența dintre locul 1 și locul 3 este doar de 5 puncte, însă Victoria Cluj și CS Florești au câte un meci mai puțin jucat. în Liga a IV-a Sălaj, Rapid Jiboua are 5 puncte avans față de AS FC Chieșd. Deși mai rămâne de jucat un retur de campionat, dar și un play-off de trei etape între primele patru clasate, formația antrenată de Florin Morar este favorită certă să câștige un nou titlu.