Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2022 (Anul 16, nr. 857-882)

2022-08-03 / nr. 861

wrrmmuuW4H*i în ultima lună, zălăuanul Andrei Brise a oficiat în calitate de arbitru la nu mai puțin de trei turnee renumite din circuitul ATP, dar și WTA, având ocazia să fie arbitru de linie la jucători renumiți din topul mondial, precum Carlos Alcaraz, Casper Ruud, Dominic Thiem sau Anett Kontaveit. Tânărul arbitru și-a început “aventura” în nordul “Bătrânului Continent”, la ATP Rastad, turneu desfășurat în perioada 10 - 17 iulie. Andrei s-a aflat pentru a treia oară la turneul din Suedia, după ce a fost prezent și la edițiile din 2019 și 2021. Turneul nordic a fost câștigat de Francisco Cernidolo (24 ATP), care a produs surpriza și l-a învins în turul al doilea pe favoritul principal, Casper Ruud (6 ATP). După turneul suedez, Andrei s-a deplasat în Germania, unde a oficiat meciuri în cadrul turneelor ATP 500 /WTA 250 de la Hamburg, competiție desfășurată în perioada 16 - 24 iulie. Turneul a reprezentat prima selecție ca arbitru de linie în Germania pentru tânărul nostru arbitru. La masculin s-a impus Lorenzo Musetti (31 ATP), după o finală câștigată în mod surprinzător în fața lui Carlos Alcaraz (5 ATP), spaniolul fiind considerat revelația tenisului mondial. în ceea ce privește turneul feminin de la Hamburg, în finală au ajuns Bernarda Pera (54 WTA) și Anett Kontaveit (2 WTA). Și aici a avut loc o surpriză, astfel că numărul doi mondial a fost învinsă de Pera, în perioada 23 - 30 iulie, în Austria a avut loc turneul ATP 250 Kitzbuhel, turneul la care Andrei Brise și-a încheiat “aventura” din Europa. De menționat este faptul că pe lângă calitatea de arbitru de linie, în cadrul turneului din Austria, Andrei a avut oportunitatea să fie arbitru de scaun la turneul NextUp Kitzbuhel, desfășurat în colaborare cu turneul ATP, unde au fost invitați 6 juniori U14 dintre cei mai buni din clasamentul mondial .Astfel, Andrei a oficiat din scaun 4 meciuri pe terenul Grandstand, teren pe care s-au desfășurat și o bună parte din meciurile din turneul ATP. Rareș Grama, Cristian Terec și Mario Pop, victorioși în Italia Cei trei pugiliști au reușit să obțină victorii în cadrul Memorialului “Prisco Perugino" din Italia Cristian Moldovan La fel ca și în ultimii ani, mai mulți pugiliști de la CSM Zalău au boxat în Italia, în acest an, cinci sportivi au făcut deplasarea, aceștia boxând în două gale organizate în aer liber, la Memorialul “Prisco Perugino”. Gala a avut loc în memoria fostului pugilist italian, stins din viață la vârsta de 28 de ani.Cei cinci sălăjeni care au boxat în Italia sunt Mario Pop (56 kg), Vlad Pop (60 kg), Cristian Terec (63 kg), Rareș Grama (66 kg) și Radu Paie (76 kg). Alături de aceștia, din lotul României au mai făcut parte Kővári István și Raul Oana, ambii din Târgu Mureș.Au fost două gale, vineri și sâmbătă, fiecare pugilist având două meciuri. Din rândul pugiliștilor zălăuani au reușit să obțină victorii Rareș Grama, Cristian Terec și Mario Pop. Selecționata Transilvaniei s-a duelat cu Selecționata Zonei. Sportivii noștri au fost însoțiți de antrenorul sălăjean Adrian Popuțea. Pentru pugiliștii de la CSM Zalău urmează Centura Transilvaniei, în perioada 22 - 25 august, la Cluj-Napoca. Pentru această gală, antrenorii vor deplasa atât lotul feminin, cât și cel masculin. Va fi o bună pregătire în vederea participării la Campinnatul Național Feminin ce va avea loc în periaoda 5 - 12 septembrie .Pentru Naționale, CSM Zalău vrea să deplaseze un lot format de 12 fete, obiectivul fiind 8 medalii, cu două titluri naționale. Sporturi Competiție caritabilă de minifotbal organizată de TSC Zalău Cupa Tineretului va avea loc în perioada 12-14 august, la Baza Sportivă Traian și este destinată doritorilor cu vârsta de până în 35 de ani. Scopul acestei competiții este unul caritabil, toate veniturile realizate de pe urma organizării acestui turneu urmând să fie donate familiei din satul Preoteasa, care a rămas fără casă și agoniseala de-o viață, după un incendiu devastator Membrii Ionuț Costinaș organizației locale a Tineretului Social Democrat din Zalău dau dovadă că sunt oameni cu suflet mare și au pus la cale o competiție caritabilă. Cupa Tineretului se intitulează competiția caritabilă, programată în perioada 12-14 august la Baza Sportivă Onix Traian. întrecerea sportivă este destinată doritorilor cu vârst de până în 35 de ani, iar scopul întrecerii este de a atrage cât mai multe fonduri. Toate veniturile de pe urma aceastui turneu vor fi donate familiei din satul Preoteasa care a rămas fără casă și agoniseala de-o viață, după un incendiu devastator. Taxa de înscriere este 250 lei/echipă, iar organizatorii anunță că termenul limită pentru înscrieri este 10 august. Pe durata competiției, la baza sportivă va fi amplasată și o urnă, unde doritorii pot dona sume de bani pentru ajutorarea familiei din satul Preoteasa. înscrieri se pot face la Bogdan Porumb (0749.078.047) și Flavius Seiche (0752.977.882). Miercuri, 3 august 2022 Trofeul Someșul se va desfășura în Masivul Retezat Clubul de Turism Montan “Someșul” Sălaj va organiza ediția a XlI-a de la Trofeul Someșul, tradiționala competiție organizată anual de către clubul din Sălaj Cristian Moldovan Ediția din 2021 de la Trofeul “Someșul” s-a desfășurat tocmai în județul Sălaj, tabăra fiind amplasată între Inău și Someș Odorhei. Pentru ediția din acest an, Clubul de Turism Montan “Someșul” Someș Odorhei va pregăti tabăra în Masivul Retezat, în stațiunea Râușor. Organizatorii au făcut cunoscută și data desfășurării concursului, astfel că în perioada 2-4 septembrie, cluburile interesate să participe la competiție sunt așteptat cu brațele deschise, așa cum a fost de fiecare dată la Trofeul “Someșul”. în acest an, organizatorii au propus șase probe. Este vorba despre proba de regularitate (parcurgerea unui traseu de regularitate cu o durată de 5 - 7 ore). A doua probă va fi una de alpinism individual, în timp ce a treia proba va fi de orientare turistică. Pentru această probă, organizatorii au rugămintea ca fiecare echipă să aibă propria busolă. A patra probă va fi cea teoretică. Bineînțeles că nu va lipsi nici proba slideshow. Aici, fiecare club are alocate câte 10 minute pentru o prezentare cu clubul. Organizatorii au rugămintea ca fiecare echipă să aibă prezentare pe un stick USB. A șasea și ultima probă, va fi proba culturală. Participanți vor fi primiți vineri, începând cu ora 15.00, în timp ce seara se va încheia cu un foc de tabără (ora 22.00). Ziua de sâmbătă va fi dedicată concursului efectiv. Se va începe la ora 8.45 cu ședința tehnică, în timp ce de la ora 9.00 se va da startul concursului cu proba de drumeție montană (include proba de alpinism, teoretică, proba orientare turistică și proba tehnică speo alpină). După revenirea în tabără se va servi masa asigurată de organizatori, continuându-se cu proba de cultural (ora 20.00), pentru ca de la ora 22.00 să aibă loc proba de bibliotecă și geci arse în acorduri de chitară. Duminică, de la ora 10.30 va fi festivitatea de premiere și defiuirea participanților. Organizatorii au și câteva mențiuni pentru cei interesați să participe. “Este o tabără de corturi. Echipamentul individual, obligatoriu, constă în bocanci, pelerină, frontală sau laterală, sac de dormit, izolit, fluier, pix. Echipament de echipă, obligatoriu, constă în cort, bidon de apă, busolă, trusă medicală, aparat foto. Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica programul în funcție de condițiile meteo”, este mesajul celor de la Clubul de Turism Montan “Someșul” Sălaj.