Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2022 (Anul 16, nr. 857-882)

2022-08-10 / nr. 862

Cupa României AS Creaca Jac produce surpriza Cristian Moldovan AS Creaca Jac traversează poate cea mai bună perioadă de la reînființarea clubului. După ce a câștigat Seria Est din Liga a V-a, gruparea din comuna Creaca are un parcurs bun și în Cupa României, reușind duminica trecută să se califice în fazele superioare ale competiției. După ce a eliminat Cetatea Valcău, AS Creaca Jac a avut parte de un adversar mult mai dificil, Luceafărul Bălan, grupare din Liga a IV-a, însă, chiar dacă au întâlnit un adversar redutabil, la care au ajuns în această vară jucători experimentați, jecanii au avut o evoluție bună, “împinși” fiind de la spate și de un public numeros și gălăgios.Chiar dacă au început cu ambiție și determinare, gazdele sau văzut neputincioase la execuțiile lui Cristian Romitan și Radu Danciu. Era 0 - 2 în minutul 32, iar Luceafărul părea că este în controlul partidei, însă, cu câteva minute înainte de pauză, Răzvan Sabou a readus speranțele în tabăra celor de la AS Creaca Jac, după ce a transformat impecabil o lovitură liberă de la aproximativ 18 m, iar la pauză, avantajul echipei din Liga a IV-a a fost unul minim.După revenirea de la cabine, Danciu a refăcut avantajul de două goluri al Bălanului și s-a așternut din nou liniștea la loc... însă, finalul a fost unul incendiar, unul de poveste pentru gazde și de coșmar pentru oaspeți. Sergiu Pripon s-a poziționat excelent și după ce “i-a luat fața” unui adversar a reușit să înscrie pentru 2-3. Talentatul mijlocaș stânga avea să realizeze dubla câteva minute mai târziu, după ce a marcat cu o lovitură de cap.Era 3 - 3 cu aproximativ 20 de minute rămase de jucat. Misiunea Bălanului s-a complicat în ultimele minute, după ce Cosmin Crăciun a luat cartonaș roșu. AS Creaca Jac a încercat să profite la maxim de acest aspect, iar recitalul lui Sergiu Pripon s-a încheiat în minutul 88, când mijlocașul a marcat din nou și și-a completat hattrick-ul, semnând o revenire miraculoasă echipei din Jac, de pregătirea căreia se va ocupa Ionuț Spătărelu și Sergiu Brie. AS Creaca Jac - Luceafărul Bălan 4 - 3 (1 - 2) Au marcat: Razván Sabom (40) și Sergiu Pripon (‘63, 72 și 88), respectiv Cristian Romitan (‘30), Radu Danciu (‘32 și '60) Cartonaș roșu: Cosmin Crăciun (‘82) Jucătorul meciului: SERGIU PRIPON Someșul Someș-Odorhei și-a respectat statutul de favorită la Ileanda Ionuț Costinaș La revenirea în competițiile oficiale, gruparea din Ileanda a arătat bine, iar în meciul din faza a II-a a reușit să câștige în fața celor de la Meseșul Treznea. în turul al III-a, Benlyka a dat însă peste un adversar mult mai valoros, care în campionatul trecut al Ligii a IV-a s-a clasat pe locul 3. Diferența dintre cele două combatante a fost clar în favoarea echipei din Someș-Odorhei, însă în unele momente și gazdele s-au ridicat la nivelul jocului. Mult mai preciși în fața porții, oaspeții au deschis scorul după o acțiune a lui Bogdan Petroșan. Gazdele au încercat egalarea, dar tabela avea să devină 0-2, după ce Samuel Botiș a marcat în urma unei acțiuni personale. La pauză s-a intrat cu 0-2, iar la adăpostul acestui avantaj, Someșul Someș-Odorhei și-a permis să abordeze relaxată repriza a doua. în partea secundă, ocazii au mai fost la ambele porți, însă nu s-a mai marcat. Benfyka Ileanda a avut momente când putea reintra în meci, dar a trebuit să se recunoască Benfyka Ileanda - Someșul Someș Odorhei 0 - 2 (0 - 2) Au marcat: Bogdan Petroșan și Samuel Botiș Jucătorul meciului, CRISTIAN MUREȘAN învinsă cu 0 - 2. Oricum, acest meci a fost un test bun pentru formația condusă de Adrian Pop, în perspectiva campionatului Ligii a V-a. De cealaltă parte, Someșul Someș-Odorhei își continuă parcuresul din Cupa României, însă trebuie să aștepte decizia AJF Sălaj în ce privește desemnarea celor trei echipe calificate direct în semifinale. Prin tragere la sorți, două dintre cele cinci formații calificate vor fi nevoite să joace un meci de baraj pentru semifinale. Stejarul Sîg - AS Ip 1 - 2 (1 - 1) Au marcat: Vlad Pașcalău, respectiv Nemes Berthold (2) Jucătorul meciului: NEMES BERTHOLD Cristian Moldovan Stejarul Sîg a făcut o figură frumoasă în Cupa României și a ajuns în fazele superioare, unde a întâlnit AS Ip, o formație ce a fost în play-off-ul din Liga a IV-a în sezonul trecut. A fost un derby zonal, meci în care s-a jucat cu ambiție și dăruire, astfel că echipa condusă de Nemeș Berthold aduce victoria pentru AS SB în minutele de prelungiri Nagy Mihai a întâmpinat probleme. A fost un duel mult mai echilibrat decât se aștepta lumea, iar prima repriză s-a încheiat la egalitate, 1 - 1, după golurile izbutite de Vlad Pașcalău pentru Stejarul, respectiv Nemeș Berhold, în urma unei lovituri de cap, pentru AS Juniorii Ip. După revenirea de la cabine, AS Ip a fost gruparea mai periculoasă, însă cu greu a găsit drumul spre gol. Pe finalul meciului, în minutul 90+4, în urma unui contraatac, Nemeș Berthold a scăpat spre poarta adversă și l-a învins pe portarul gazdelor cu un șut de la aproximativ 16 m aducând victoria echipei sale. Calificare la pas pentru Ardealul Crișeni Ionuț Costinaș Schimbări majore la Ardealul Crișeni în această vară, după ce la echipa condusă de Călin Morar au venit mai mulți jucători importanți de la Jibou, împreună cu delegatul Flore Pop. Chiar din primul meci oficial din noul sezon, cel din faza a III-a a Cupei României, de la Sălățig, pentru Ardealul Crișeni au evoluat jucători precum Flaviu Porumb, Alex Turcu, Mihai Bode, Gabriel Țiriac sau Flaviu Bărnuțiu. în condițiile date, gruparea condusă de Călin Morar nu a avut nici cea mai mică emoție pe terenul celor de la Unirea Sălățig.Oaspeții au rezolvat în mare parte soarta calificăii încă din prima repriză, la finalul căreia, scorul era 0-2. Alex Nerțan a ieșit în evidență în prima repriză. El a deschis scorul cu un șut de la aproximativ 16 metri, reușind să majoreze diferența cu o lovitură de cap.Repriza secundă a fost fără istoric, însă a fost dominată tot de către Ardealul Crișeni, care a mai înscris un gol. La finalizare a fost David Csaknadi, care l-a învins pe portarul advers cu un șut de la aproximativ 20 de metri;în noua formulă, Ardealul Crișeni arată bine, iar gruparea condusă de Călin Morar este o candidată certă la primele locuri în campionatul următor al Ligii a IV-a, dacă nu chiar la titlul de campioană. Unirea Sălățig - Ardealul Crișeni 0 - 3 (0 - 2) Au marcat: Alex Nerțan (2) și David Csaknadi Jucătorul meciului. ALEX NERȚAN Miercuri, 16 august 2022 Rezultatele înregistrat în faza a lll-a Cupei României: Beniyka Ileanda - Someș Odorhei 0-2 AS Creaca Jac - Luceafărul Bălan 4 - 3 Unirea Sălățig - Ardealul Crișeni 0 - 3 Stejarul Sîg -AS Ip 1-2 Cetatea Buciumi - SCO Jibou 3 - 0 Două echipe, nevoite să joace un tur suplimentar pentru calificarea în semifinale Faza a III-a a Cupei României s-a încheiat, iar cinci echipe s-au calificat în turul următor. Este vorba de Someșul Someș-Odorhei, AS Creaca Jac, Ardealul Crișeni, AS Juniorii Ip și Cetatea Buciumi, în mod normal, turul următor trebuia să corespundă semifinalelor, însă s-au calificat mai departe cinci echipe, după ce AJF Sălaj a mai primit în turul anterior alte două grupări înscrie pe ultima sută de metri. Cu cinci echipe calificate, AJF Sălaj a fost nevoită să introducă un tur suplimentar înaintea semifinalelor. Potrivit președintelui Daniel Sabou, toate cele cinci echipe calificate au fost introduse într-o urnă, iar prin tragere la sorți au fost desemnate cele două echipe care vor juca duminică, în 14 august. Este vorba despre Cetatea Buciumi și Ardealul Crișeni care se vor duela pe terenul echipei din Liga a V-a. Celelalte trei grupări sunt calificate direct în semifinale, fază care ar urma să se dispute în primăvară. Pe 20 august, AJF Sălaj va organiza Supercupa, iar în data de 28 august este programat startul la Liga a IV- a și Liga a V-a. Se fac înscrieri pentru Memorialul „Otto Anderco” și Cupa Sălajului la minifotbal Competițiile se vor desfășura în a doua jumătate a lunii august. Înscrieri pentru Cupa Sălajului: (19 - 21 august) 0740 494 903 înscrieri pentru Memorialul „Otto Anderco” (26-28 august): 0751 746 513