Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2022 (Anul 16, nr. 857-882)

2022-08-18 / nr. 863

Fotbal Liga a III-a Ionuț Costinaș In zadar diferența de buget și de lot între SCM Zalău și Sportul Șimleu este una colosală, deoarece acest lucru nu s-a văzut și în teren, la confruntarea din Cupa României. Miercuri după-amiază, gruparea de sub Măgură a dat o palmă dură rivalei județene în fața căreia s-a calificat în turul următor al competiției la loviturile de departajare. Sportul Șimleu a jucat cu ambiție și determinare, iar la jumătatea reprizei a reușit să deschidă scorul. La un corner, Mihai Cohan a rezmirat, iar Andrei Zete a înscris cu o lovitură de cap. SCM Zalău a ,,vut multe momente când a dominat, dar ocaziile clare au fost puține, astfel că la vestiare s-a intrat cu 1 - 0. După reluare, antrenorul Cristian Lupuț l-a aruncat în atac pe Sergiu Pop, care imediat a și pus în pericol poarta lui Cosma. Cea mai mare ocazie în debutul reprizei secunde a avut-o însă Șimleul prin Darius Marina în minutul 54, al cărui șut puternic a fost respins în corner, în loc să fie 2-0 s-a făcut 1-1 după un minut. Sergiu Pop a avut o incursiune pe stânga, a pasat în centru, de unde fundașii au respins greșit până la Vlad Moraru, care a marcat cu un șut plasat din 18 metri. SCM Zalău a dominat ultimele 30 de minute, dar pe o contră, tot Șimleul a avut o șansă bună de a marcat prin Andrei Zete. în ultimele minute, Sergiu Pop a avut și el o șansă bună de gol, insă mingea șutată din lovitură liberă a fost scoasă în corner de către portar, în prelungiri, ambele echipe au trecut pe lângă gol. Mai întâi Andrei Zete în minutul 97, al cărui șut din lovitură liberă a fost parat de Miron, după care șutul lui Mihai Doroftei a fost blocat la timp de portarul Șimleului. Pe finalul prelungirilor Moraru putea face dubla și putea aduce calificarea Zalăului, însă mingea șutată de acesta a trecut milimetric pe lângă bară, în minutul 118 gazdele au marcat prin Andrei Zete, insă asistentul Bîrjac era cu fanionul ridicat pentru o poziție de ofsaid. La fel ca și în 2020, derby-ul din Cupă s-a decis la penalty-uri, în timp ce jucătorii Șimleului au fost preciși, iar Darius Marina, Rareș Babiciu, Matteo Olaru și Mihai Cohan au marcat, de ceallată parte, la SCM Zalău au ratat Cristian Jalbă și Mihai Dorofei.S- a termiant 5 - 3 la general, iar Sportul Șimleu se califică în turul 11 al Cupei României programat pe 31 august, in timp ce SCM Zalău vine din nou cu coada intre picioare de sub Măgură, după ce și-a ratat primul obiectiv din noul sezon. in această competiție, gruparea de sub Meseș spera să ajungă într-o fază superioară unde să joace in compania unei echipe de Liga a II-a. Sportul Șimleu o scoate pe SCM Zalău din Cupă! Cu un lot tânăr și cu jucători fără mare experiență, gruparea de sub Măgură a pus-o din nou la respect pe SCM Zalău și a eliminat-o din Cupa României la loviturile de departajare. Deși adversarul era cotat cu șanse mari, având buget consistent dar și un lot pe măsură, echipa lui Dănuț Șomcherechi a dat calculele hârtiei peste cap, iar din nou ambiția și determinarea au avut câștig de cauză în derby-ul sălăjean Sportul Șimleu - SCM Zalău 1 -1 (1 - 0), 5 - 3 d.l.d Au marcat: Andrei Zete (‘24), respectiv Vlad Moraru ('55) Sportul: Paul Cosma - Răzvan Pop, Paul Pedro, Paul Szecui, Mihai Cohan, Ionuț Pascu ('94 Cătălin Pop), Vlad Lujerdean (78 Matteo Olaru), Emanuel Ser?n (76 Lukacs Marc), Darius Marina, Andrei Zete și Rareș Babiciu. Rezerve: Tudor Mare, Sipos József - Paul Pop, Eduard Marina, Vlad Opriș și Balog Krisztian. Antrenor: Dănuț Șomcherechi SCM Zalău, Bogdan Miron - Răzvan Botea, Cristian Jalbă, Cătălin Ion, Alexandru Cherecheș, Sebastian Culda (‘80 Mihai Doroftei), Liviu Mihai, Amir Jorza (‘68 Vadim Calugher), Cosmin Meșter (‘68 Bogdan Minteuan), Vlad Moraru și Adrian Ștef. Rezerve: Alex Șugar - Sergiu Pop, Mihai Onicaș, Florin Pop, Andrei Șumlea și Ionuț Sălăjean. Antrenor: Cristian Lupuț Drum liber spre liga a ll-a și Cel mai probabil, SCM Zalău va face parte din Seria a X-a, alături de Sportul Șimleu și alte opt echipe din județele Satu Mare, Cluj și Maramureș. Având în vedere adversarii cu care se va duela în noul campionat, SCM Zalău nu pare să aibă emoții în ce privește calificarea în play-off și nici pentru a prinde primele două locuri care duc la barajul pentru Liga a Il-a Ionuț Costina. Liga a IlI-a va începe în data de 27 august, iar în zilele următoare, Federația Română de Fotbal urmează să anunțe componența celor zece serii, în proporții mari, acestea se cunosc deja, iar din câte se pare, SCM Zalău și Sportul Șimleu vor face parte din Seria a X-a, alături de opt echipe din județele Satu Mare, Cluj și Maramureș.în această serie era inclusă și Sticla Arieșul Turda, însă gruparea din Turda a anunțat că nu mai dorește participarea în Liga a III-a, iar FRF trebuie să caute o altă competițioare. Oricum, cu adversari precum CFR Cluj II, Minerul Ocna Dej, Viitorul Cluj, Sănătatea Cluj, CSM Satu Mare, Victoria Cărei, CSM Sighetu Marmației și Sportul Șimleu, gruparea zălăuană nu ar trebui să aibă emoții pentru calificarea în play-off. Având în vedere loturile acestor echipe, SCM Zalău poate ataca fără probleme primele două locuri care duc la barajul de promovare în Liga a II-a. Singura echipă care într-adevăr și-a format un lot pe măsură pare CSM Satu Mare, cu care cel mai probabil, gruparea de sub Meseș se va lupta pentru primul loc in serie. Și mai important în lupta pentru promovare este că din Seria a IX-a nu va mai face parte Corvinul Hunedoara, astfel că în cazul în care va prinde barajul, SCM ar evita un adversar valoros. Din câte se pare, din Seria a IX-a va face parte Gloria Bistrița, echipa antrenată de Adrian Falub, care își anunță candidatura la promovarea în Liga a II-a. “Așteptăm să vedem exact seria din care vom face parte și apoi vom trage concluzii. O vom lua pas cu pas. Mai întâi să ajungem in playoff și apoi ne vom gândi la primele două locuri ce duc la baraj, într-un meci de baraj se pot întâmpla multe și am văzut acest lucru și în sezonul trecut, când multe dintre favorite au fost eliminate”, spune managerul secției de fotbal, Marius Pașca. Joi, 18 august 2022 Victorie in extremis în fața redutabilei Gloria Bistrița Seria pozitivă din amicale continuă pentru elevii lui Cristian Lupuț. Vineri după-amiază, Zalaul a bifat a patra victorie a verii. De data aceasta în fața unei formații solide, care vrea promovarea în liga secundă Cristian Moldovan SCM Zalău a reușit trei victorii și o remiză în meciurile de pregătire înainte de duelul cu Gloria Bistrița, o candidată serioasă pentru promovarea în Liga a II-a. Meciul a debutat cu clasicele minute de tatonare, iar în minutul 16 tabela avea să sufere primele modificări. După un contraatac, Sebastian Culda a trecut printre doi jucători adverși și a pasat excelent pentru Adrian Ștef care a deschis scorul după un șut la colțul lung. Zalăul a avut șansa desprinderii, însă, a ratat în două rânduri. Mai întâi după un șut din interiorul careului, pentru ca mai apoi, șutul lui Liviu Mihai din lovitură liberă să treacă puțin pe lângă poartă.în primele 30 de minute, ambele echipe au solicitat câte o lovitură de la 11 m, dar centralul Adrian Iancău a lăsat jocul să continue. Finalul reprizei a aparținut tot echipei din Zalău. Adrian Șter a punctat din nou în minutul 39, dar reușita sa a fost anulată, după ce asistentul Ștefan Bîrsac a semnalizat un offside. La ultima fază a primei reprize, Gloria putea egala, dar Bogdan Aldescu a fost la post, astfel că după primele 45 de minute, scorul era 1-0 pentru SCM. După revenirea de la cabine, ambele echipe au avut șanse bune de a marca, însă, abia în minutul 78, tabela avea să sufere din nou modificări. De această dată, Cari Ghanaian de la Gloria Bistrița a fost cel care a marcat și a restabilit egalitatea, după un șut de la marginea careului de 16 m. Această reușită le-a dat aripi băieților lui Adrian Falub, care s-au năpustit în atac și au avut mai multe oportunități bune de a marca. Nu au reușit însă, iar în prelungirile partidei, Adrian Șter este faultat în careu și SCM beneficiază de o lovitură de la 11 m.Cosmin Meșter a transformat în siguranță și a adus victoria pentru SCM Zalău, în cel mai important amical din această vară. SCM Zalău ■ Gloria Bistrița 2 -1 (1 ■ 0) Au marcat: Adrian Șter (’16) și Cosmin Meșter (’90+1), respectiv Carl Ghanaian (78) SCM Zalău, Bogdan Miron - Ionuț Sălăgean, Cătălin Ion, Cristian Jalbă, Alex Cherecheș, Sebastian Culda, Liviu Mihai, Amir Jorza, Vlad Moraru, Sergiu Pop și Adrian Șter. Au mai evoluat: Bogdan Aldescu, Alex Șugar- Andrei Șumlea, Florin Pop, Cosmin Meșter, Bogdan Minteuan, Mihai Onicaș, Vadim Calugher, Iustin Ardelean, Răzvan Botea, Mihai Doroftei și Septimiu Kolbasz. Antrenor: Cristian Lupuț. Antrenor secund: Claudiu Cornaci. Preparator fizic: Sergiu Moga