Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2022 (Anul 16, nr. 857-882)

2022-08-31 / nr. 865

Miercuri, 31 august 2022__________________________ Volei Tenis _________________________ SCM Zalău și-a definitivat lotul și așteaptă cu încredere noul sezon. “Avem jucători cu mare potențal” Formația zălăuană va aborda sezonul următor cu un lot format din 14 jucători, dintre care patru voleibaliști sunt străini. în noua echipă formată, managerul Adrian Feher are încredere și este convins că în noul campionat, SCM Zalău va avea un parcurs bun Ionuț Costinaș SCM Zalău se prezintă într-o nouă formulă pentru campionatul următor din Divizia A1. Are un lot format din 14 jucători, dintre care doar patru voleibaliști sunt străini. Echipa este schimbată aproape în totalitate față de sezonul trecut, iar din vechiul lot au mai rămas doar Cristian Porumb și Vlad Cuciureanu. Adrian Feher: “Cel mai tare mă bucur că avem trei zălăuani în lot. Suntem singura echipă de primă ligă din Sălaj care avem sălăjeni în lot” în noul sezon. SCM Zalău va avea trei jucători zălăuani în lot. Este vorba de Cristian Porumb, Vlad Vasian și Daniel Bode. în acești tineri, managerul Adrian Feher are mare încredere și spune că în câția ani vor ajunge jucători buni pentru nivelul Diviziei A1. “Băieții sunt motivați să facă un sezon bun. Avem niște jucători cu un mare potențial, care vor avea un cuvânt greu de spus în acest sezon, în primul rând ce mă bucură cel mai tare este că avem trei zălăuani în lotul echipei, fiindcă până la urmă, echipa este a zălăuanilor.Sunt juniori, au mult de muncă, dar așa am pornit la drum, ca să dăm o șansă și tinerilor din Zalău. Sunt jucători promițători care nu sunt aici doar de decor. Noi ne îndreptăm atenți și spre tinerii din Zalău, ca dovadă că suntem singura echipă de primă ligă din Sălaj care avem sălăjeni în lot, în 2 - 3 ani vor fi niște jucători buni la nivelul Diviziei A1”, ne-a declarat managerul Adrian Feher. Din punct de vedere al bugetului, gruparea de sub Meseș nu va putea concura cu echipele de top ale campionatului, insă Adrian Feher crede că echipa sa poate face multe surprize în noua ediție a Diviziei A1.“în orice meci ne vom vinde scump pielea. Ne dorim ca de la orice joc să obținem rezultate pozitive, dar suntem conștienți că și celelalte echipe au valoare și au făcut investiții. Nu vreau să vorbesc nepărat de bugetele pentru că eu sunt manager nn trezorier. Sunt echipe puternice, precum Steaua, Dinamo, Arcada, Craiova, dar noi sperăm să ne putem bate și cu aceste echipe”, ne-a declarat Adrian Feher. Și pe banca tehnică va fi un alt antrenor, locul argentinianului Horacio Dileo fiind luat de sârbul Dragan Kobiljski, cel care este și antrenor secund la Naționala Serbiei. Ridicători: Silviu Grigoraș și Filip Constantin Falși: Alexandru Ionescu și Andrei Ana Centri: Vlad Cuciureanu, Filip Creticanin și Eduard Ocinschi Libero: Mihai Mărieș și Cristian Porumb Secunzi: Keith Pupart, Dușan Stolsavljevic, Oleksandr Buzduhan, Vlad Vasian și Daniel Bode Antrenori: Dragan Kobiljski (principal) și Marius Lazăr (secund) Lotul lui SCM Zalău pentru sezonul 2022 - 2023: Au fost stabilite datele de disputare ale turului din Divizia A. Prima etapă din tur este programată în data de 8 octombrie, urmând ca ultima rundă să se dispute în data de 17 decembrie. în primele două etape, SCM Zalău va juca în deplasare la Dinamo și Explorări Baia Mare Ionuț Costina. Peste cinci săptămâni se dă startul campionatului Diviziei Al la volei masculin, care va avea la start tot 12 echipe. S-a schimbat însă sistemul de desfășurare al competiției, astfel câ după faza I, compusă dintr-un tur și retur de 22 de etape, primele opt clasate se vor califica în play-off, iar ultimele patru echipe vor juca în play-out.Astfel în primul tur al play-off-ului se va întâlni echipa de pe locul 1 cu cea de pe locul 8, cea de pe locul 2 cu cea de pe locul 7, locul 3 cu locul 6 și locul 4 cu locul 5.Se va juca în sistemul cel mai bun din trei jocuri, al treilea joc dacă va fi nevoie pentru a se disputa urmând să fie organizat pe terenul echipei mai bine clasate la finalul sezonului regulat. Cele patru câștigătoare se vor califica in faza a II-a, adică în semifinalele campionatului Diviziei A1, iar învinsele vor continua în play-off, pentru stabilirea clasamentului final pentru locurile 5 - 8; în cursul săptămânii trecute, Federația Română de Volei a stabilit și datele de disputare ale primei faze. Turul Divizia A1 începe în data de 8 octombrie, iar ultima rundă din tur este programată în data de 17 decembrie. Returul pornește la drum în data de 14 ianuarie 2023, urmând ca ultima rundă din sezonul regulat să aibă loc în data de 4 martie 2023. în primele două etape din tur, SCM Zalău a nimerit să joace în deplasare. Debutul în noua ediție a Diviziei A1 are loc pe terenul vicecampioanei Dinamo, urmând ca în etapa a II-a, formația zălăuană să joace tot pe teren străin, la Explorări Baia Mare.Primul meci în fața fanilor este programat în data de 22 octombrie, când SCM Zalău va juca cu campioana Arcada Galați. Programul lui SCM Zalău în turul Diviziei A1: Etapa I (8 octombrie): Dinamo - SCM Zalău Etapa a ll-a (15 octombrie): Explorări Baia Mare - SCM Zalău Etapa a lll-a (22 octombrie): SCM Zalău - Arcada Galați Etapa a IV-a (29 octombrie): Știința București - Volei Club Zalău Etapa a V-a (5 noiembrie): SCM Zalău - CSM Constanța Etapa a VI-a (12 noiembrie): Steaua București - SCM Zalău Etapa a VII-a (19 noiembrie): SCM Zalău - CSM Suceava Etapa a VIII-a (26 noiembrie): "U" Cluj - SCM Zalău Etapa a IX-a (3 decembrie): SCM Zalău - SCM Craiova Etapa a X-a (10 decembrie): Unirea Dej - SCM Zalău Etapa a XI-a (17 decembrie): SCM Zalău - Rapid București SCM Zalău are 13 jucători la pregătire. Urmează să sosească și ultima achiziție Sub comanda secundului Marius Lazăr se pregătesc 13 jucători. Săptămâna viitoare va ajunge la echipă și ultima achiziție, ucraineanul Oleksandr Buzduhan, care este In curs de obținere a vizei Ionuț Costina. SCM Zalău este în a patra săptămână de pregătire și se pregătește de primele meciuri amicale. Aceste partide vor avea loc în perioada 8 - 10 septembrie, la Galați, unde gruparea de sub Meseș se va duela cu campioana Arcada, cu Steaua București și cu nou-promovata CSM Constanța.Până la aceste meciuri, gruparea zălăuană poate fi în efectiv complet; în momentul de față, sub comanda antrenorului Marius Lazăr se pregătesc 13 jucători și urmează să mai sosească ultima achiziție. Este vorba de ucraineanul Oleksandr Buzduhan, care este în curs de obținere a vizei. Primele meciuri amicale vor fi abordate fără antrenorul Dragan Kobiljski. Tehnicianul este angrenat cu Naționala Serbiei la Campionatul Mondial, turneu care se desfășoară în luna septembrie. Cel mai probabil, antrenorul va ajunge la Zalău cu câteva săptămâni înainte de startul sezonului. Cornel Florean continuă seria impresionantă și câștigă un nou turneu Tenismanul veteran a reușit să obțină locul 1 și la turneul ITF de la Mamaia Cristian Moldovan înainte de turneul de la Mamaia. Cornel Florean avea câștigate nu mai puțin de patru turnee ITF sau FRT. A fost favorit principal și la ediția a 32-a a Campionatelor Internaționale de Veterani - Trofeul Corneliu Idu. Competiția s-a desfășurat sub egida ITF, fiind un turneu de categoria S400. La categoria +55 de ani au fost înscriși șapte sportivi, aceștia fiind împărțiți în două grupe, una de patru sportivi și una de trei sportivi. Sportivul sălăjean a fost repartizat în grupa de trei, alături de Firel Bîrsan și Florin Suba. Florean a obținut două victorii în două seturi, scor 7 - 5,6 - 3 cu Bîrsan, respectiv 6 - 2,6 - 2 cu Suba. Cealaltă grupă a fost câștigată de Nemet Csaba, cel care avea să obțină trei victorii ușoare, trei meciuri în care a pierdut doar 5 game-uri. Cei doi câștigători de grupă și-au disputat finala. A fost un meci pe cinste, cei doi fiind și principalii favoriți.Nemet Csaba a început mai bine și a controlat autoritar primul set pe care și l-a adjudecat, scor 6-1. Acesta a început încrezător și al doilea set, însă, Cornel Florean a avut o replică pe măsură. Astfel, tenismanul nostru avea să se impună cu 6 - 3 în actul secund, iar meciul avea să se decidă în decisiv. în ultimul act, Florean nu a mai dat vreo șansă adversarului și s-a impus cu 6 - 0. Este al cincilea trofeu ITF pe care îl câștigă Cornel Florean în acest an, după turneele de la București, Bacău, București și Grecia. Este cel mai productiv an al sălăjeanului, după cel din 2019, an în care a câștigat 4 turnee ITF.