Sportul Popular, iulie 1946 (Anul 2, nr. 389-416)

1946-07-08 / nr. 396

TURUL ROMANE! /CrntivHimp din, una t adeauna, vrea să facă ravagii în Turul (Continuare am pan.i României. Deşi nu destul de tânăr, ban se pregăteşte conţinu pentru a se prezenta în mare „formă” la prima întâlnire cu bucureştenii, ne îndreptăţeşte a-l vedea pe „Nae“ omul zilei. Antrenamentul pe care — de predilecţie — îl face este muntele. Chicomban, „stă” trei zile pe munte, pentru ca să coboare odată până la Sibiu şi apoi după o zi de pauză din nou muntele şi iar Sibiu, şi aşa, până la „Cursa Victoriei” de la 4 August. Dealtfel Chicomban, care este câştigătorul primei ediţii a „Cursei Victoria” ţine ca şi de data aceasta Clipa să o aducă Braşovului. In orice caz, suntem convinşi că „Nae" pregăteşte pentru „Turul României” o stabilă surpriză, totuş este încă şi astăzi un alergător pe care la orice împrejurare se poate conta, şi care poate da un randament foarte bun. După o zi de pauză la Bucureşti, Negoescu va lua din nou drumul munţilor, pentru ca după ce îşi va fi pus la punct antrenamentul, să se poată odihni „fericit” că gruparea sa va avea sigur un reprezentant în Echipa naţională a României Democrate, în a patra ediţie a Turului Ciclist. D-tru Pantaizescu speranţa V. C. R.-ului Dumitru Pantazescu un alt fondist de frumoase însuşiri , deşi după o absenţă de peste şase ani a reintrat în ciclism, acum 2 luni, a dat un randament mai mult decât satisfăcător. Dealtfel V. C. R.-istul a câştigat o cursă de fond în stil de mare campion Este omul surpriză în acest an al Turului României. Gruparea sa care-şi pune mari speranţe în el, l-a trimes la antrenament, şi de unul singur se pregăteşte cu conştiinciozitate. Bun demareur, bun grimneur, Pantazescu poate fi în apropiatele curse de mare fond, surpriza. Şi noi suntem siguri că va fi. Ci. Negoescu ,agitatorul* plutonului Gh. Negoescu — omul de sacrificiu al curselor — vecinicul „agitator” al plutonului, va participa în Turul României cu acelaş elan ca în celelalte două ediţii — 1934 şi 1938. Bun fondist, destul de bun căţărător, Negoescu care în cursele disputate până acum a realizat lucruri foarte frumoase, se pregăteşte cu multă ardoare. Săptămâna trecută, a dat o „raită” până la Buzău, iar în săptămâna de la 1 la 6, a făcut un drum de şosea, munte şi iar şosea. Ploeşti—Sinaia— Păduchiosul înapoi până la Ploeşti şi mai departe până la Buzău—Bucureşti, iată antrenamentul pe care Negoescu la făcut de unul singur, cu tactica sa specială. Veceristul, acelaş bătăios de tot¥■ Am arătat astăzi 4 nume, 4 vedete ale ciclismului nostru, care se pregătesc cu febrilitate pentru marea competiţie organizată de ziarul nostru între 25 August şi 8 Septembrie — primul Tur Ciclist al României Democrate. * Da Comşa (Prahova) a învins Socec (Continuare din pag.I-a) pe Comşa. Acest jucător vechi nu se desminte şi constitue unul din stâlpii echipei. Au jucat mulţumitor şi Mihalovici, iar Stănescu—Berbeacă a avut sclipiri de inteligenţă cami la un moment dat s’a crezut, că vor aduce victoria. Deda Prahova îl remarcăm pe Catană pentru voinţa dârză cu care a jucat, dar care a întrecut măsura prin duritatea jocului lui. Dacă ar fi un sportiv corect echipa lui ar câştiga în eî-'cacitate. Restul echipei pluteşte într-un perfect anonimat afară de centrul înaintaş Comşa. Comşa Comşa cere un capitol special. A reuşit un ,,hat,trick‘‘ singur şi aproape neajutat de nimeni, să marcheze toate goalurilor echipei sale, trei la număr, suficiente pentru victorie. Este mobil, cu un start foarte iute şi cu o clarviziune lairă a jocului. Un jucător eu de marcat, care joacă la fel de bine cu ambele picioare şi trage iute şi plasat din orice poziţie. Ar trebui verificat împotriva unor adversari de clasă pentru a-i cunoaşte valoarea adevărată. Şi aşa suntem învinşi, că avem dea face cu imul , cei mai buni centri din ţară, dacă nu chiar cel mai bun. Fizicul îl dezavantajează foarte mult şi de aceea credem, că, ca inter ar face o figură şî mai bună. Cu driblingul lui scurt condiţia lui impecabilă ar fi de folos vecinei echipe mari. Se inem aceste aprecieri nu în dorinţa de a-l vedea jucând într’o echipă ii prima categorie, ci ca un criteriu ia comparaţie. Din fericire transferările sunt suspendate şi vor rămâne îngheţate să operăm şi pe mai departe, aşa încât acest jucător care este un adevărat animior al footballului ploeştean, va putea rămâne până una alta, la Ploeşti şi va creşte prin exemplul lui alţi jucători buni. Observatorii marilor grupări cari l-au urmărit cu jind vor rămâne astfel decepţionaţi, neputându-i racola. Şi este bine aşa. Jocul Jocul în sine nu prezintă un interes deosebit decât prin schimbările intervenite pe tabela de afişaj. Socec începe cu paise scurte şi bine dirijate, reuşind să marcheze în 30 minute 2 goaluri frumoase. Autorii sunt: Cristoloveanu şi Stănescu. Prhova revine şi atacă, reuşind să marcheze un goal prin Comşa. Repriza se termină cu 2 :1. In repriza doua Socec nu-şi mai poate face jocul, nu din cauza ploeştenilor, ci fiindcă inima nu-i mai ajuta. Din această cauză Prahova poate forţa jocul, iar Comşa egalează. Conform regulamentulii Cupei jocul se prelungeşte cu 2 ori 15 minute. Dacă jocul se termina cu un rezultat nul după prelungiri, Prahova fiind în deplasare promova în Cupa Victoriei. Acest lucru le-a dat prahovenilor un avantaj psihologic foarte important pe care Socec nu l-a mai putut egala. Deşi în prelungiri Socec a avut mai multe ocazii de marcare a marcat totuşi Prahova, iar prin Comşa. Jocul s-a terminat astfel cu 3 : 2 în favoarea Prahovei. D-l arbitru Bartolomeu Vasilescu, a făcut tot posibilul pentru a ţine în frâu jucătorii nervoşi şi aţâţaţi de galerie. A reuşit în bimă parte. Greşelile inerente unui joc confuz şi căldura caniculară l-au împiedecat să facă mai mult. Au jucat formaţiile : SOCEC : Grigore, Stoian, Niculae, Gheorghe, Cristoloveanu, Harry, Ovanez, Stănescu, Grecu, Carambol, Mihalovici. Cabana Telefoane (Continuare din pag. labana Telefon-Clubului, de pe malul lacului Floreasca. Eram invitat să revăd frumuseţi şi realizări pe care le-am mai cunoscut. Şi paşii revenirii nu sunt niciodată nerăsplătiţi la Telefon-Club Priveliştea este încântătoare şi bucuria faţă de plăcerile semenului este prima virtute a bunului umanitarist. Mi-am făcut promenada singur, ca să gust liniştit din toate belşugurile acestea cu care mâna omului se poate mândri. Am pismuit poate — îmbrăcat de rigoare, — pe cei ce-şi tolănesc trupurile pe iarbă sau debarcader. Dar şi mai mult pe cei ce-şi scăldau frumuseţile în valuri lintşite. Am colindat totul fără busolă, ca un intrus hărţuit de privirile celor goi. Şi nu am regretat. Am atâta simţ sportiv în mine încât să apreciez câtimea de sănătate — măsurată cu kilogramul — pe care o acordă o zi la Telefon Club. Unilateral . Nu. Aci nu se face numai în not, curele aer şi şedinţă de mai inci... Ar fi prea puţin şi s’ar confunda cu ştrandul Floreasca. In spatele unei cabane elegante şi confortabile, angajaţii Soc. , de Telefoane găsesc prilejul celor mai frumoase emoţii. UJ POLI-SPORT LA TELEFON-CLUB La plasa de volley şi coşurile de basket-ball, rezervele nu mai contenesc să-şi aştepte rândul. Partidele se joacă pe mândrie ,ambiţii sau... siropuri. Şi câştigă în mod sigur : simţul estetic al privitorului şi bufetierul. Este atâta linie furată din pânzele lui Degas, atâta graţie ,atâta mişcare sinuoasă. Alături, pe pourte-urile de tennis, dibuieli de începători, dar multă bunăvoinţă. Se vede că animatorul, d. Ţico» se menaja pentru turneul de la T. C. Politehnica ,iar d. Jamnid, directorul listelor, îşi face tocă siesta duminicală, acasă. Mai încolo, ce mai original teren die football pe care l-am văzut vreodată. Cu dimensiuni corecte, străjuit de o pădurile care transpiră ozon, terenul cu patru unghiuri invită la reverie. De aceea, probabil, erau atât de somnoroşi jucătorii matinali. Trebuie să fie şi săraci, juca to picioarele goale şi fără ticouri. Dar să lăsăm glumag şi sa ne întoarcem la cel mai serios lucru de aici: cabana. Model al genului. Vestiare, duşuri, hali mare şi plăcut, fumori. La dispoziţie: bufet (preturile ? nu ştiu, că n’am băut nimic). Radio cu pick-up pentru 10 plăci şi auto de pasionaţi ai dansului. In mijloc, două mese de pingpong, unde Tică Bobeş şi Victor Luţac, primesc şi dau lecţii de tennis de masă. Şi, într’un colţ, discret, inevitabil, to ton ,dar fără ton, un telefon (rima întâmplătoare şi fără răutate !) GRIJA, PENTRU TOŢI ANGAJAŢII Dar să trecem la partea socială a acestei insule sportive. Totul nu este să satisfaci gusturile. De la sporturile... pământene, până la cele aquatice, angajaţii Soc. de Telefoane se bucură la cabana aceasta de toate plăcerile. Mai sirat însă şi foloasele practice. Nu va fi deci nimănui cu mirare, nici cu tonat, că Pe pajiştea din faţa verandei încolonaţi ca la ora de gimnastică, angajaţi şi angajate execută figuri cabalistice. Dar să nu exagerăm. Sunt pur şi simplu mişcările debutantului care sub bagheta uliui maestru învaţă înnotul... pe uscat. Şi sunt acolo persoane mai grăsuţe şi mai slăbuţe (am fost întotdeauna galant), în costume .,deux pieces“ şi în tricourile bunicii. Şi nu se miră nimeni... Poate doar Costy Herold, într’un boschet, unde-şî zice în sinea lui (cu voce tare), ca să-l auzim şi noi : ,,S’a făcut ceva treabă bună şi la noi" ! Dar ca să nu fiu chiar indiscret şi, totuşi, să nu rămân, monogam, am interpelat primul venit. Dumnezeu şi ochiul meu au vrut să fie o domnişoară. Şi încă drăguţă. Am întrebat-o : , Cum vi se pare fericirea asta pe care v’a pus-o Societatea la dispoziţie ?" A vrut să bâiguiască : „Vai, domnule, dar nu vă cunosc !", dar s’a răsgândit (şi zău, nu mă laud). A zis cam aşa : „Sunt operatoare şi munca e destul de grea (sentenţios). După orele acelea grele, aerul acesta, verdeaţa asta, apa asta... (liric). Ah, de ce nu-1 cunosc pe d. director general Papadache, să-i mulţumesc pentru tot ceea ce ne-a dăruit aici (tot mai feminin)“. O cheamă Ileana Zamfirescu. Şi mai sunt aici sute de Ilene şi de Feţi care ar vrea să-şi reverse recunoştinţa. „ON REVIENT..." înapoi, iarăşi alei prăfuite, iarăşi tramvaiul 5 şi acelaş centru cu zăduf. Palatul Telefoanelor străjuieşte impasibil. Ar trebui să-şi pună în vârf un indicator: „Toată lumea la lacuri“ ! v. bănciul eseu * 1 2 3 * 1 2 3 f Aceste este Banatul atletic (Continuare din pag. 1-a) cât 12 s. 0. La lungime a fost la fel de slab (5 m. 75 ?), la triplu și mai slab (doar 11 m. 31), iar la disc, slab de tot (26 m. 42). Sperăm într’o redresare. Un remarcabil efort a făcut politechnicianul Dumitrescu, care a participat la șeapte probe. Iată, din curiozitate şi rezultatele: 100 m. : 11 s. 7; 200 m. : 24 s. 3; lung. : 6 m. 14; inălţ. : 1 m. 58; triplu : 12 m. 70 şi greutate : 9 m. 96. Desigur, Dumitrescu se poate prezenta la decatlon, lângă ceilalţi Dumitreşti (Victor, Mircea şi Constantin). Dar, face oare bine ce face ? Un alt „risipit în probe” a rămas Strecov (U. D. R.). Nu s’a clasat decât la patru (200 m. : 25 s. 2; 400 m. : 57 s. 0; disc : 25 m. 60; suliță : 32 m. 45), dar suntem siguri că a participat la mult mai multe. SENIORI 100 m.: Dumitrescu (Pol.) 11 s. 7. 200 m.: Truică (U.D.R.) 24 s. 2 400 m.: Truică (U.D.R.) 54 s. 0. 800 m.: Pascu (CFR) 2:07,6. 1.500 m.: Ostern (CFR) 4:27,6. 5.000 m.: Avram (CFR) 17:34,5. înălţime: Seter (P. B.) 1 m. 73. lungime: Ruja (UDR) 6 m. 33. triplu: Riuija (UDR) 13 m. 44. prăjină: Foe (UDR) 3 m. 25. greutate: Raica (Pol.) 11 m. 34. diac: Heghedus (UDR) 38 m. 64. suliţă: Guran (UDR) 41 m. 80. ciocan: Toma (UDR) 47 m. 02. 4x100 m.: Politechnica 46 s. 2. clasament: UDR. 131 pt. Dintre alergătorii de demi-fond, doi s’au făcut în special evidenţiaţi: Lotreanu şi Mihailovici. Primul cu 2 : 13,7 şi 4 : 45,6, iar secundul cu 2 : 14 8 şi 19 : 02,1 (pe 5.000). Iar dintre săritori, Davidescu a mers 2 m. 85 cu prăjina. Cam pe aceiaşi linie de performanţe sunt şi aruncătorii. Raica are 11 m. 37 la greutate. 28 m. 65 la disc, 32 m. 30 la suliţă şi 21 m. 02 la ciocan. După primul rezultat bănuim in el un talent. Cu performanţe slabe, doar 36 m. 60 şi 28 m. 79, Nagy şi Baraczki au câştigat suliţa şi discul. Frumoasă, comportarea lui Izvonaru la ciocan, care a aruncat peste 35 m. 00. De altfel, despre aruncătorii la ciocan peste 35 m. 00 ai U.D.R.-ului, vom mai avea ocazia să vorbim. Aproape de 30 m., celălalt uderist, Comloşan. RÂNDURI DESPRE SENIORI Desigur, şi în celelalte regiuni se poate întâmpla, ca la o probă sau două, juniorii să fie mai buni ca seniorii. Dar, în Banat, la nu mai puţin de cinci probe, cei mici au învins pe cei mari. Denotă aceasta, indiscutabil, o mere două de talent a celor tineri, dar şi o slabă prezentare a celor vechi. Trecând însă peste acestea, trebue să re cunoaştem, că Banatul are câţiva atii de certă valoare. Şi majoritatea, sunt aruncători cu ciocanul. Toma a aruncat 47 ). 02 (greşit anunţat ca un nou record naţional, deoarece clujeanul Gh. Biro are la Predeal în 1939, un oficial 50 m. 20, şi chiar anul acesta a aruncat iar peste 50 m.). Iosimovici a aruncat şi el 40 m. 22 (nu înţelegem de ce hors-conours ?). Iar elevii lui Toma, Puichiţă şi Păran au dat şi ei, ca şi astălalt udierist junior Izvonaru, peste 35 m. Aşa încât, în clipa de faţă, Banatul singur, are cinci aruncători, cel puţin, peste această distanţă. Săritorii urmează în ordine, ca valoare. Talentatul Ruja, în primul lui an de seniorat, a sărit 6 m. 33 la lungime (a doua performanţă din ţară, după aceea a lui Dragomir), 13 m. 44 la triplusalt (cea mai bună performanţă din ţară, mai bine deci decât Calistrat şi Alexandrescu) şi 3 m. 15 la prăjină. Tot la prăjină, Foc a mers 3 m. 25, iar Scheffer 3 m. 15, clasându-se în tabelul celor mai buni din ţară, imediat după Zemo Dragomir şi Clement Baciu. Un veşnic duel pentru titlu şi performanţe, aceedaşi pasionaţi Ostern şi Pascu. O interesantă reintrare şi-a făcut Trufăşilă, internaţional şi fost recordman naţional junior la înălţime. El a sărit 1 m. 68 şi a aruncat 41 m. cu suliţaUn bun rezultat la disc, a scos titanicul Heghedius (38 m. 64). Restul seniorilor, destul de mediocru. Mai cităm, totuşi pe alergătorii Havraneck (2:12,9 şi 4:39), Adamek (4:47,2 şi 18:16,8), Avram (17:34,5) şi Marin 18 26,2). Iar dintre cei care se împart între aruncări şi sărituri, pe politechnicianul Ghiuriţa şi uderistul Guran. Ultimul are un promiţător nerv pentru suliţă (41 m. 80). RÂNDURI DESPRE ATLETE Dintre atletele Banatului, două se disting detaşat: Luiza Ernst şi Receanu. Ambele sunt la Electrica şi ambele fac şi alergări şi sărituri şi aruncări. Iată: FETE 100 m.: Ernst (El.) 13 a. 4. 200 m.: Receanu (El.) 30 s. 1. 400 m.: Nicodemus (P. Gr.) 1:11,0. înălţime: Martin (Pol.) 1 m. 25. lungime: Ernst (El.) 5 m. 07. greutate: Ernst (El.) 10 m. 69. disc: Emet (El.) 30 m. 75. clasament: Electrica 54 pt. Luiza a mers 13.4 pe 100 m, a sărit 5 m. 07 în lungime, a aruncat 10 m. 69 cu greutatea şi 30 m. 75 cu discul. (La antrenamente, se afirmă că ar fi aruncat chiar 37 m.). Iar Receanu a mers 14.4 pe 100 m. 30,1 pe 200 m., a sărit 4.32 la lungime, a aruncat 7 m. 43 cu greutatea și 28 m. 36 cu discul. Comentariile sunt inutile. Ca număr, a impresionat Politechnica. Cităm: Schedinitz, Moldovan, Codrea, Lenerejan, Pandurovici, Rottenstein, Munteanu, Martin, etc. Şi ca performanţă Nicodemus (Prima Banat), care a realizat pe 400 m. 71 s. 0. Şi să nu uităm, pe Herki, care a aruncat 7 m. 48 cu greutatea şi 26 m. 11 cu discul. ACESTA ESTE BANATUL ATLETIC La campionatele regionale disputate recent, pe pista stadionului din Timişoara, s’au prezentat cei mai bunii atleţi ai Banatului. S’au făcut resimţite câteva absenţe, dar prea puţine. Aşa Belha, studentul anefist, care acum câteva zile a câştigat cu peste 51. 00, campionatul universitar, la aruncarea suliţei. Dar, marea majoritate a celor buni, au fost pezenţi. Aşa încât, rezultatele acestor campionate, ne pot furniza o părere exactă asupra atletismului bănăţean. Aşa încât, s-ar putea încheia aceste comentarii, fără a deveni cverenţioşi, afirmând: Acesta este Banatul atletic ! W W—— Echipele feroviare de basket şi volley în deplasare C. F. R. şi Griviţa C. F. R. Întâlnesc astăzi la Constanţa selecţionatele oraşului masculine şi femenine de voley şi basket Lotuli de jucători şi jucătoare de basket-volley-ball de la C. F. R., care a părăsit Capitala Sâmbătă noaptea cu destinaţia Constanţa, susţin azi în urbea lui Ovidiu întâlniri cu selecţionatele locale. Feroviarii şi-au trimescele mai bune formaţii de cari dispun actualmente. La basket şi volley-ball masculin au făcut declasarea: Kevorkian, Herold, Niculescu GH., Spirea, Abramovici, Petroşanu, Fanu Teodora, Zugrăvescu (C.F.R.), Mesaidov, Costin, Trofim, Parascin, To * 1 * 1 roiman, Steriade, Popescu şi Ghenzu (Griviţa C. F. R ). Perntru volley-ball femenin, s’au deplasat deasemenea echipa primă C. F. R. şi cea a Griviţei C. F. R., cari au triumfat recent în „Criterium de Primăvară“ : Despina Erhan, Mimi Pruncu, Nuți Filipescu, Maluca Dobrescu, Viorica Radovici, Ortansa Baltazar (C.F.R.), Mimi Soaită, Luiza Constantinescu, Georgescu Florina, Dora Hăraiănescu, Tatlima Avacum (Grivița C. F. R.). Feroviarii se înapoiază mâine în zorii zilei în Capitală. I. L. S. A. (Timişoara) a repurtat două succese categoriee Ionolo pe apă In fata Clujului Din capitala Banatului ne parvin ştiri de importanţă capitală. Aflăm că înnotătorii şi echipa de watterpolo a lisei evoluând la Cluj au obţinut rezultate foarte bune. Redăm mai jos probele disputate precum şi câştigătorii lor. 100 m. brasse juniori 1. Mózes (Hsa) 2. Roth (Hsa) 3. Kuhner (Hsa). 400 m. liber seniori 1. Sarkadi (Ferar) 5’51’2 2. Bohunicki (Hsa) 114’. 10 m. liber juniori 1. Cormi (Hsa) 112’. 50 m. liber băieţi 1. Mózes II (Hsa). 4x100 m. Ştafetă seniori 1. nsa 4’40 ’. 50 m. brasse băieţi Mózes II. 100 m. liber seniori 1. Titi Groza (Hsa) 1’07”6 2. Bohunicki (Hsa) 1’08 ’ 3. Kelemen (Ferar) 1’08”4. 100 m. spate domni 1. Aranyosi (Ferar) 1’18 4. La polo pe apă lisa (Timişoara) a dispus la scor de BEAC (Universitatea Cluj) învingând cu 9-0, iar pe Ferar i-a bătut cu 2-0 (1-0). Cei mai buni oameni i-a avut Bea în Sterbenz, Novac şi Norman. Cum la sfâriştul săptămânii viitoare echipa de polo şi înnota Timişoarei (lisa) va veni în Capitală ca să înfrunte în zilele de 13 şi 14 a. c. echipa Capitalei aceste rezultate pot fi un avertisment în sensul că ele fiind cu mult mai bune decât ale noastre trebue să facem tot posibilul ca să ne antrenăm în condiţiuni cât mai avantajoase care să ne permită să opunem o rezistenţă cât mai dârză reprezentanţilor timişoreni. IN ATENŢIA FEDERAŢIEI ROMANE DE NATAŢIE Anunţăm că echipele de polo din Bucureşti n’au la Obor porţi de mettropola nici pentru matchuri nici pentru antrenamente. Singura pereche de porţi existente actualmente sunt în posesia clubului de înot CFR care le ţine la ştrandul Kisseleff. Acolo nu se poate face un antrenament serios. Clubul de înnot CFR are porţile de vânzare. Rugăm insistent F. R. N. să facă tot posibilul ca să intre în posesia porţilor şi să le pună la dispoziţia jucătorilor înainte ca situaţia la watterpolo să ajtingă deplorabilă. . Plecarea în excursia ciclişti, organizată de Res. şcolar, la Cernica, va avea loc, mâine dimineaţă din faţa Gării de Est, la ora 6:30. EleVele şi elevii vor trebui să aibă bicicletă, hrană rece pe o zi şi dacă este posibil, costum de baie şi mingi de volley. Excursia va fi condusă de d-nele prof. S. Negreanu şi Elena Petrescu şi de d-nii prof. Cruli şi Anton Ionescu. Excursiile organizate de Res. şcolar pentru elevi şi eleve în Munţii Bucegi se fac după următorul program şi itinerariu : 1. Elevii, plecarea Luni 15 Iulie ora 8 dim. din Gara de Nord cu itinerariul . Bucureşti—Sinaia—Piatra Arsă—Jepi — Babele—Omul—Perşera Ialomicioarei— Bolboci—Şerpoasa—Pietroşiţa — Bucureşti. înscrierile se fac până Miercuri 10 Iulie ora 10 dimineaţa la Resortul şcolar din str. Belvedere 6, et. IV între orele 9—13, depunându-se suma de 16.000 lei, ce reprezintă transportul pe C. F. R., dus şi întors, precum la găzduitul la cabanele Babele şi Bolboci. Elevii vor trebui să aibă hrană rece pentru trei zile şi echipament necesar compus din: două cămăşi, haină de vânt, pulover, pantalon scurt, ghete sau bocanci. 2. Elevele, plecarea joi 18 iulie ora 8 dimineaţa din Gara de Nord cu itinerariul: Bucureşti—Poiana— Postăvarul—Timiş-Bucureşti, înscrierile în aceleaşi condiţiuni ca şi la elevi. La cabana Postăvarul se va face un popas de o noapte. Elevele, vor trebui să aducă hrană rece pentru două zile, 2 bluze, pulover, bocanci şi baine de vânt. Elevele şi elevii, vor prezenta la inseriere, consimţământul părinţilor. Excursia elevilor este condusă de d-nii prof. Anton Ionescu, Vasile Pârvu, N. Cruli şi N. Murafa. Excursia elevelor va fi condusă de d-nele prof. Elena Petrescu şi Silvia Negranu. Concursurile amicale şcolare, anunţate de noi, se vor disputa. Vineri 12 şi Sâmbătă 13 Iulie după următorul program : VINERI 12 IULIE Ora 16.30 Volleyball: Liceul „Titu Maiorescu“, liceul GG. Lazăr Ora 17.15 Tennis : Liceul Gh. Lazăr liceul Titu Maiorescu. Ora 19 Basket-ball : Liceul Gh. Şincai—Liceul T. Maiorescu. SAMBATA 13 IULIE Ora 16,30 Volley-ball: Liceul Gh Lazăr—Liceul Gh. Şincai. Ora 17.15 Dublu miset tennis. Ora 18,15 Villey feminin: Liceul R. Maria—Select. Şcol. Ora 19 Basket-ball: Liceul Gh. Lazăr—Liceul Gh. Şincai. 0 Toţi d-nii profesori, delegaţi ai Res. şcolar în federaţii, sunt convocaţi în şedinţă de lucru Marţi 9 iulie orele 18 în sala de curs a clasei VITI B, liceul Gh. Lazăr. 0 La ştrandul Obor funcţionează un curs de sărituri, condus de campionul naţional Alex. Lascu, rezervat elevilor şi elevelor, înscrierile şi participarea, în mod cu totul gratuit. „ Responsabilii şi responsabilele sportivi de licee vor avea obişnuita şedinţă săptămânală în loc de Luni. Marţi la ora 18 în localul liceului Gh. Lazăr Comunicat Se aduce la cunoştinţă tuturor Regionalelor O.S.P., că Resortul Rural Urban a acordat un ultim termen până la 25 iulie, pentru încadrarea grupărilor, ce nu aparţine niciunuia din Resortul Sindical, şcolar, universitar, sau militar, la Resortul Rural Urban. Pentru a putea fi încadrategrupările trebuie să trimeată prin regionalele respective, care vorreferi următoarele: 1) O adresă prin care solicită atelierea la Resortul Rural-Urban O.S.P. 2) Denumirea şi adresa asociaţiei. 3) Statutul. 4) Lista Comitetului de conducere cuprinzând profesiunea şi calitatea pe care o au în conducerea clubului. 5) Cu ce secţii activează. 6) Câţi jucători legitimaţi are pe specialităţi cu numele şi prenumele, data, locul şi ziua naşterii. 7) Ce echipament sportiv posedă. 8) Ce instalaţii sportive posedă. Datele de mai sus cu referatul resp. vor fi trimise pe adresa O.S.P. Resortul Rural-Urban, Str. Belvedere 6 etg. 4. După data de 5 Iulie, grupările ce n’au trimes cereri de Încadrare vor fi suspendate. COMITETUL RESORTULUI RURAL-URBAN Jucătorii Ionescu Gh. şi Th. Stănescu- Petrovan au fost suspendaţi pe o lună de către gruparea A. SPulberăria căreia îi aparţin pentru acte de indisciplină manifestată cu ocazia matchului de ieri cu S. C. 44 Jiu. Turneul de basket-bal a „Criteriului de Primăvară“ se termină astăzi. Echipa câştigătoare va primi un splendid trofeu. Deasemeni, fiecare jucător din echipa câştigătoare va primiii câte o cupă. In total se vor atribui 11 trofee, toate fiind donate de d. Inginer NMacovei, un pasionat admirator al basketball-ului. Resortul Şcolar O. S. P. organizează Luni 8 Iulie o excursie cu bicicletele pentru elevi şi eleve, la mănăstirea Cernica. Participarea este gratuită. Elevii se vor aduna, având thrana rece pentru o masă, în faţa Gării de Est, Luni 8 Iulie, la orele 6,30. ★ ★' Printre grupările districtuale 0 JOCUL de juniori Industria Iutei—Militari a fost omologat cu rezultatul de 3-0 în favoarea Ind. Iutei. • GRUPAREA Colentina a fost amendată cu lei 2000 pentru lipsa unui carnet de legitimare. • VENUS a ridicat suspendarea jucătorului Zeană. 0 RESPONSABILUL grupării Reg. 2 Art. Grea este citat în şediinţa Comisiunei districtuale din 9 curent. • ZIMMER a câştigat cupa „Stadiul Român“. © JUCĂTORUL Olănescu din gruparea Venus a fost pedepsit cu mustrare. • TOT cu mustrare a fost pedepsit și jucătorul Dumitrescu din gruparea Almăjean. © PENTRU joc brutal a fost suspendat pe timp de 30 zile jucătorul Meleşteu din gruparea Ind. Intei. © PENTRU şedinţa comisiunei districtuale din 12 crt. sunt citaţi d-un arbitri Cociş Marin şi Socianu. © RESPONSABILUL grupării Wolff este citat pentru şedinţa comisiunei districtuale din 9 crt. JF Pe terenul pionieri”-Floreasca, după un match viu disputat aplaudat de cele câteva sute de muncitori, Clubul Sindical Glucoza a dispus de combinata „Sindicatul Alimentar-Bragadiru“ cu 4-1, prin punctele marcate de Gaju Naţi, Sandei şi Neaţa. Au jucat întreaga, echipă foarte bine, îndeosebi Gaju N., care a fost cel mai bun de pe teren, iar de la învinşi Bichet şi Gheorghiu. Aceasta fiind răsplata muncii şi eforturilor depuse de Comitetul de fabrică al întreprinderii, cât şi a tânărului jucător Marin Alexandru, care antrenează echipa. Ştiri din Teleorman Materal de foot-ball din 23 iunie a -o la Alexandria între Juventus şi echipa locală A. S. I. M. B. şi terminat cu 3—3 a fost arbitrat de d- V. Dianu, Preşedintele Comisiei de Arbitri District, Teleorman, cu competenţa cunoscută şi de aşa manieră că i-a atras felicitările grupărilor, suporterilor şi publicului. A. S. Avântul Muncitoresc s’a afiliat la Resortul Militar luându-şi denumirea de Dinamo. In ziua de 29 cor. a jucat cu CF. R. Roşiori de Vede învingând cu 2-1. Jocul a fost anost, ambele echipe s’au comportat slab. Este păcat că d. cpt. Stanciu președinte A S- Dinamo nu-i ajutat de anturajul său. Grupările joacă astăzi Fiind în vacanţă, grupările districtuale face o serie de deplasări în provincie unde susţin jocuri atacate. Astfel astăzi fac deplasarea în provincie cinci grupări. PRAHOVA LA CURTEA DE ARGEŞ Gruparea Prahova organizează o frumoasă excursie la Curtea de Argeş. După amiază echipa de foot-ball, va susţine un joc amical cu echipa locală. CFR BT JOACA CU AQUILA Echipa feroviarilor a plecat astăzi de dimineaţă la Giurgiu unde va fi găzdută de formaţia locală Aquila. Va fi un joc echilibrat datorită raporturui de forţe dintre echipe. VENUS (OLTENIŢA) ÎNTÂLNEŞTE PE GLORIA In plină reorganizare foot-ballul de pe malul Dunării este în plin pro districtuale in provincie gres Astfel echipa locală, Venus angajează în fiecare Duminică jocuri amicale reuşind să atragă pe arenă un public numeros. De data aceasta Gloria va fi găzduită de Venus. Intâlnirea se anunţă spectaculoasă iar bucureştenii au prima şansă. DACIA TRAIANA JOACA LA ROŞIORI Sporting din Roşiori primeşte vizita echipei districtuale Dacia Traiană. Cu această ocazie bucureştenii vor încerca mai multe elemente tinere cari s’au ridicat din rândurile juniorilor. TEXTILA BUHUŞI—SPORTING CLUB (PITEŞTI) Echipa piteşteană Sporting Club a reuşit în ultimul timp o serie performanţe asupra grupărilor bucureştene. Astăzi gruparea districtuală Textila Buhuşi are o grea misiune în faţa acestei formații care are prima șansă. Şansele noastre la concursurile balcanice de tir Echipele au plecat şi Luni intră în luptă, înainte de a afla rezultatele nu e de prisos să facem, nu un pronostic, şi o analiză technică a posibilităţilor noastre. Proba pe care avem cele mai multe şanse s’o câştigăm e proba de armă liberă. Cum echipele sunt compuse din 5 trăgători şi în clasament contează primii 4, situaţia e următoarea: Se trag 60 focuri in 3 poziţii. Un trăgător de valoare certă internaţională poate realiza 89-90°/» în picioare, 94-95®/# în genunchi şi 98-99«/0 culcat. Pe cele 60 de focuri ale concursului ar putea deci obţine 562—568 puncte din 600 posibile. Aceasta e însă o performanţă mare, o performanţă de campion care nu pare a fi la îndemâna trăgătorilor balcanici, chiar a celor mai buni. Aceştia sunt probabil cu cel puţin 20 puncte mai slabi dacă nu cu mai mult în schimb rezultatele obţinute de trăgătorii noştri în antrenamentele oficiale sunt 560 puncte, 549 puncte, 548 puncte şi 546 puncte iar al 5-lea 540 puncte. Putem conta pentru primii doi trăgători pe o medie de 555 şi pentru ultimii doi pe o medie de 545 puncte. Aceasta ne-ar da un total de circa 2200 puncte din 2400 posibile, un rezultat de clasă internaţională şi cu care ar trebui să câştigăm distanţat. O surpriză nu ne-ar putea face decât tracul trăgătorilor din care 3 sunt la prima lor întâlnire internaţională. Să sperăm că nu vom avea această surpriză neplăcută. Individual prima şansă o are Sorin Cantilli care poate scoate un rezultat şi peste 560 din 600 dacă e în zi bună. După el Mihai Ionescu Călineşti II pe care îl va ajuta mult şi experienţa. La pistol precizie un bun scor internaţional e de 95®/o la 25 m. Aceasta pe cele 40 jocuri ale concursului ar însemna 380 puncte din 400. Trăgătorii noştri „valorează” acum : Likyardopol şi Cristoveanu 375 puncte, Sârbu, Dabija şi Salonge 365 puncte. La proba de viteză la siluete toţi trec uşor de 30 din 36 ceia ce nu e enorm dar e totuşi suficient. Putem conta (adunând rezultatele) pe doi trăgători în jurul a 410 puncte din 436 posibile şi pe alţi doi între 395-400 puncte, deci pe o echipă care să facă peste 1600 puncte din 1744 posibile. Scorul e bun dar nu avem puncte de comparaţie, mai ales datorită faptului că trăgătorii sârbi şi bulgari vor întrebuinţa probabil nu pistoale de calibru 22 (5,6 mm.) ci pistoale de mare calibru (9 mm.) fiindu-le permis de regulamentul probei. Un mare semn de întrebare deci. Cei mai buni oameni ai lotului sunt G. Lilyardopol şi IV. Cristoveanu. Va reuşi vreunul din ei să învingă . Să o dorim şi să o sperăm. La armă militară punctele de reper lipsesc complect întrucât se trage prima oară un concurs internaţional de acest fel. Careul de maiori al echipei şi Vasile Walter trag pe o medie de 75-80°/s, după cum au arătat-o antrenamentele. Media ar fi bună dar nu ştim absolut nimic despre scorurile atinse de adversarii noştri. Tot ce putem spune e că echipa e omogenă, cel mai bun părând a fi maiorul Paul Negriţă şi auă rezultatele sunt destul de bune. Cum ne vom clasa ? Problema o va tranşa forma adversarilor de pe poligonul de la Sofia. Cea mai slabă echipă şi aceasta numai fiindcă ne-au lipsit posibilităţile de antrenament e echipa de armă de vânătoare pentru concursul de talere. Sorin Contilliuce face 35-40 puncte din 50 posibile. Dinu Vidraşcu 35-40, Mihai Ionescu Călineşti 30-35 şi Cristoveanu circa 32-33 Aceştia bine înţeles după cifrele de la antrenamente. Am pierde deci aproape sigur 55-60 puncte din 200 posibile poate chiar şi mai multe. Situaţia e destul de serioasă mai ales dacă în echipa Bulgară se va prezenta Cristovici, campion cu excelente performanţe, care ne-a dat mult de furcă la Balcaniadele trecute. Să sperăm deci, fără a ne face prea multe iluzii. Mai avem de comentat „șansele” echipei femenine de armă liberă. Aici însă vă dăm un pronostic infailibil : câștigăm precis fiindcă... suntem singurii care prezentăm o echipă și o prezentăm în demonstrativ. Aceasta nu înseamnă că nu am câştiga dacă am avea concurente. Căci fetele masfsteau o formă de zile mari. Porkrrtovnni era de 464 puncte din 600. In primul concurs a sărit la 485 puncte, in al 2-lea la 496, in antrenamentele oficiale la 510 şi la 519. Şi bineînţeles Solange era cea care il fugărea mereu. Bine că n’au mai fost concursuri fiindcă până la urmă îl prindea din urmă pe Sorin Cantilli cu cele 560 puncte din 600 ale sale. Şi după Solange s’au ţinut scai celelalte. (Nu de altceva dar ca să nu tragă ea de una singură). Rodica Dabija a făcut 505 din 600 Marilena Vidraşcu 501, Felicia Ivănescu 487 şi Leny Cerchez 485. Şi pentru Sofia au intenţia să-i bată pe băieţi. In orice caz bietul record naţional care a trăit şi el vre-o două săptămâni e bolnav tare, pe moarte. Cum e de altfel şi recordul masculin pe care cu premeditare umblă să-l asasineze Sorin Contilli secondat puţin şi de Mihăiţă Călineşti. In rezumat pronosticăm o victorie probabilă la armă liberă, una posibilă la pistol o comportare onorabilă la armă de vânătoare şi una bună, poate chiar mai mult, la armă militară, complectate cu o demonstraţie reuşită a echipei femenine. N’ar fi exclus să câştigăm Balcaniada aceasta aproape am spune că e probabil şi ceia ce ne bucură e faptul că echipa e formată aproape numai din „tinere speranţe”. Toţi trăgătorii sunt sub 40 ani şi 10 sunt sub 30. O echipă tânără pe care o vom mai avea la dispoziţie mulţi ani de acum înainte (s’au văzut excelenţi trăgători internaţionali până la 60 ani, Ericsson între alţii). Şi ne gândim că mai avem tineret „acasă” la Bucureşti, consacrat definitiv ca Dan Rădulescu — campion balcanic înainte de majorat, sau trăgători de mari posibilităţi încă nepuse in valoare, ca Panait Călcâi şi Ion Albescu Nu, orice s’ar spune, o fi tirul un sport „minor” dar multe şi „majore” satisfacţii va da el sportului românesc în viitor şi poate, s’o sperăm, începând chiar de săptămâna viitoare. M. C. P. jî, McBmBm$. k. LOTERIA OF.STAT jj v Concurs ciclist la Piteşti La 28 iulie, regionala O. S P. Piteşti organizează un concurs ciclist, la care va participa tineretul din judeţele Argeş, Muscel şi Dâmboviţa. Se va acorda câştigătorilor plachete, diplome şi premii în bani. Sighet-Maramureș Sanitas ((Satu-Mare)— Reprezentativa Sighet 5—4 (4—3) Pe arena din Parcul Morii s’a disputat matehul amical dintre puternica echipă Sanitas din Satu-Mare și reprezentativa orașului nostru. După un joc viu disputat, victoria a revenit echipei oaspe. Au marcat dela Sanitas , Farcaş E(3), Turi şi Noteanu iar dela reprezentativa Sighet Wiliam (3). Au plăcut: Farcaş E Noteanu, Covaci, Leb şi Farcaş E. Au asistat peste 2000 de spectatori. Delegaţii resortului sindical în federaţii convocaţi la şedinţă Se aduce la cunoştinţa tuturor delegaţilor resortului sindical în Federaţii, că sunt convocaţi la o şedinţă importantă pentru mâine, Luni 8 Iulie a. c, ora 17, la sediul C. G. M., str. Wilson No. 7, având a le face comunicări importante. Prezența delegaților este obligatorie. înscris sub Nr 65 Trib. Ilfov Comertul de diruefie : VIRGIL ECONOMUI GM. LICHIARDOPOL VODO BERECHET E. HORN EUGEN STĂNESCU Redacţia şi Adstraţia Strada Belvedere. 6 Afîosiasîîîîiîfe 3 luni Particulari 20.000 Instituţii întreprinderi. Cluburi 40.000 Taxa poştală plătită în numerar conf aprobării Dir Gen P. TT 160.528 4945 Teref: Redacția 4.07.48 Tipografia 4.84.48 ^uasfeB» mm