Sportul Popular, decembrie 1950 (Anul 6, nr. 1780-1792)

1950-12-12 / nr. 1784

Pal Uatone de onoare a sportivilor fruntaşi enumăratele exemple oferite de sportivii fruntaşi sovietici arată clar că este o datorie de onoare a sportivilor fruntaşi să contribue din toate puterile la buna pregătire şi ridicarea nivelului tehnic al maselor de tineri muncitori sportivi din colectivele lor. Cu toate acestea, nu întotdeauna fruntaşii noştri sportivi înţeleg să îşi ducă la îndeplinire această sarcină. Astfel, în desfăşurarea complexului sportiv de Stat G.M.A„ mulţi dintre sportivii noştri fruntaşi s’au mulţumit să-şi treacă ei singuri normele, în timpul cantonamentelor — este cazul lotului de atletism al R.P.R., — fără a se preocupa însă şi de pregătirea tinerilor aspiranţi din colectivele respective. Foarte puţini au fostcei care au ajutat la instruirea tovarăşilor de muncă în vederea trecerii normelor G.M.A. Printre aceştia se numără şi Edith Treibal şi Luiza Ernst care şi-au făcut un punct de cinste din a pregăti cadrele tinere din Timişoara în vederea trecerii normelor G.M.A. Fruntaşi în sport ca atleţii Dumitru Constantin, Claudia Ruse şi Laria Ceacloş, ca baschetbalista Ileana Rostaş sau ca gimnasta Perim Stela şi mulţi alţi sportivi care prin experienţa şi prices perea lor ar fi trebuit să contribue la pregătirea tovarăşilor lor de muncă, n’au făcut însă până acum aproape nimic în această direcţie. Sportivii noştri fruntaşi treb foie să-şi lichideze aceste lipsuri şi, luând exemplul fruntaşilor celui mai avansat sport 5 din lume, — sportul sovietic, — să muncească pentru a deveni, alături de instructori, antrenori şi sportivii organizaţi, îndrumători şi animatori ai tovarăşilor !ei de muncă aspiranţi ai insignei G.M.A. N Pentru întărirea spiritului de colaborare în colectivele sportive I n coloanele ziarului nostru am arătat dese ori că la ba- za întregii activităţi sporti- 1 Pt din cadrul colectivelor trebe să stea complexul G.M.A. In această perioadă colectivele ■partive trebue să se preocupe de întărirea bazei organizatorice a complexului G.M.A. Anali■ânduşi în spirit critic şi autocritic activitatea depusă până ■cum, consiliile provizorii ale colectivelor sportive vor vedea că lipsurile şi deficienţele lor provin tocmai din faptul că atât ele cât şi comisiile de pregătire şi examinare lucrează sectar, birocratic, desorganizat. Că lucrurile stau astfel, ne confirmă şi o sesizare a corespondentului nostru C. Gruia din Oraşul Stalin, care ne-a transmis, că la colectivul sportiv Metalo-Chimic din localitate a slăbit serios preocuparea în ceea ce priveşte popularizarea şi mărirea numărului de aspiranţi la insigna G.M.A. Preşedintele colectivului sportiv tov. Furnică Vasile este nevoit să ducă întreaga muncă singur, consecinţă a desinteresului manifestat de ceilalţi membri ai consiliului provizoriu. Munca sportivă în acest colectiv ar da roade frumoase dacă cei 465 sportivi pe care îi are colectivul ar simţi în activitatea lor tot sprijinul necesar pentru pregătirea în vederea cuceririi Insignei G.M.A. Grija pentru desfăşurarea complexului GMA nu trebue să intereseze numai de un singur om din conducerea colectivului sportiv, ci pe toţi membrii consiliului provizoriu al colectivului sportiv. Atunci când fiecare va contribui şi va da sprijin muncii de popularizare a complexului G.M.A. precum şi pregătirii tehnice a aspiranţilor, roadele nu vor întârzia să se arate. I c *' ° nT’ » 5 »'** — Tinerii sportivi din raionul Lenin au pornit in excursia pentru trecerea probei de turism G.M.A. ,purtând in frunte o pancartă pe care au scris gândurile lor: „Trăiască cea de a 71-a aniversare a Tovarășului Stalin!". * ★ — Peste 6.000 aspiranţi G. M. A şi-au trecut Duminică în Capitală norma de turism Duminică, din iniţiativa organizaţiei U.T.M. Bucureşti şi cu sprijinul Comitetului orăşenesc pentru Cultură Fizică şi Sport, s-au organizat în Capitală excursii pentru trecerea normei de turism din cadrul complexului sportiv G.M.A. tinerii au răspuns cu însufleţire la chemarea organizaţiilor de bază [J.T.M., înregistrându-se ur mătoarea participare pe raioane : raionul Stalin (Expoziţia Tehnică Industrială a R.P.R.) 2200 aspiranţi, raionul Lenin (comuna Bragadiru) 520, raionul „Gh Gheorghiu-Dej“ (comuna Roşu) 850, raionul Tudor Vladimirescu (Gospodăria Agricolă Colectivă Dudeşti-Cioplea) 800, raionul „23 August“ (corn. Pantelimon) 300, raionul „Griviţa Roşie“ (aeroportul Romeo Popescu) 280, raionul „1 Mai“ (Expoziţia „Viaţa fericită a oamenilor sovietici“) — 800, raionul „Nicolae Bălcescu“ (corn. Jilava şi Expoziţia Agricolă) 250. Demn de remarcat este faptul că la locurile vizitate tinerii as- piranţi au organizat frumoase manifestaţii culturale artistice. Această iniţiativă este demnă de urmat de către toate organiza-ţiile şi forurile care se ocupă pe întreg cuprinsul ţării de buna desfăşurare a complexului sportiv de Stat G.M.A. Constuctorul şi Locomotiva RATA câştigători ai Cupei R. P. R. la tenis de masă Concursurile de tenis de masăpentru Cupa R.P.R. au luat sfârşit Duminică la Oradea. La echipe băeţi a eşit învingătoare Constructorul, actualmente cea mai buna echipă din ţară, net superioară tuturor celorlalte. Deasemeni şi Locomotiva RATA prezintă aceeaşi clară superioritate asupra celorlalte echipe femeiine din ţară, şi câştigarea Cupei R.P.R. este pe deplin meritată. Proba de simplu fete a fost câştigată de Angelica Rozeanu (Flacăra C.G.M.) care, jucând direct în finală a învins-o cu 3—1 pe Szász (Loc. RATA) — care şi ea la rândul ei a jucat direct in semifinală. Cea mai disputată probă a fost cea de simplu băeţi, care s’a terminat cu victoria jucătorului Nicu Naumescu (Constructorul). Deşi s’a prezentat după o absenţă de peste o lună de zile din concursuri, — fiind suferind, — Nicu Naumescu a jucat cu o mare dârzenie şi folosind mult atacul, a reuşit să termine competiţia cu o binemeritată victorie. Rezultate tehnice: SIMPLU BALTI Turul I. — Varadi-Gheţu 3-0; Negreanu-Davidescu 3-3; Bădin- Nagier 3-2; Stan Ilie-Tompoş 3-1; Popper-Petschowsky 3-1; Pap IM.Ligheti 3-0; Mirodin-Drăgușin 3-0; Verzar-Holzman 3-0. Turul I. Vladone-Weinberg 3-1; Lecker-Varadi 3-1; Ursu-Negreanu 3-2; Grunfeld-J. Garabedian 3-1; G. Garabedian-Satinger 3-0; Stan Ilie-Angelica Rozeanu 2- 1 (!); Gh. Pop-Bernstein 3-2; Peseh-V. Pop vv-o; Popper-Iakobovits 3-0; Naumescu-M. Papp 3- 0; Giurgiu-M. Popescu 3-1; Reiter-Grunwald 3-0; Cirici-Micodin 3-1; Verzar-Siclovan 3-2; Paneti- Constantinescu 3-0. Turul III. — Vladone-Lecker 3-0; Grunfeld-Ursi 3-2; G. Garabedian-Bodi 3-1; Stan Ilie-G. Pop 3-2; Pesch-Popper 3-0; Naumescu- Giurgiu 3-1; Reiter-Cirici 3-0; Paneth-Verzar 3-0. (Toţi învingătorii din acest tur capătă calificarea de jucător de categoria I-a). Sferturi de finală. — Vladone (Constructorul)-Grunfeld (Progresul S. Mare) 3-1; Gh. Garabedian (Dinamo)-Stan Ilie (C.C.A.) 3-0; Naumescu (Constructorul)-Pesch (C.C.A.) 3-1; Paneth (Spartac Cluj)-Reiter (Constructorul) 3-1. Semifinale. — Vladone-Garabedian 3-1; Naumescu-Paneth 3-2. Finala. — Nicu Naumescu (Constructorul)-Victor Vladone (Constructorul) 3-2. SIMPLU FETE Optimi de finală. — Slăvescu (Locomotiva RATA)Radu A. (Ştiinţa CSU), Zeller (Flacăra Arte Grafice Tim.(Patule) (Locomotiva RATA) 3-0. Sfert de finală. — Slăvescu- Zeiler 3-2. Semifinală. — Sary Szász (Loc. RATA)-Luci Slăvescu (Loc. RATA) 3-0. Finala. — Angelica Rozeanu (Flacăra C.G.M.)-Sary Szász (Locomotiva RATA) 3-1. ECHIPE RAF.T1 Turul I. — Constructorul (Vladone 3 v., Reiter 2 v., Popescu)Progresul ICO (Giurgiu 1 v., Szenkovits 1 v., Frenkel) 5-2. Progresul Satu Mare (Grunfeld 3 v., Lecker 2 v., Bodi)-Dinamo (Siclovan 2 v., Garabedian 1 v., Negreanu 1 v.) 5-4; Flacăra CGM (Rozeanu 2 v., Urşiţ 2 v., Weinberg 1 v.)-Flamura Roşie UTA (Petsehowski 3 v., Grunwald 1 v., Roth) 5-4; C.C.A. (Pesch 3 v., Comarnischi 1 v., Stan Ilie 1 v.)Spartac T. Mureş (Bernstein 2 v., Verzar, Jakobovits) 5-2. Semifinale. — Constructorul (Naumescu 2 v., Reiter 2 v., Vladone 1 v.)-Progresul Satu Mare (Grunfeld 1 v., Lecker, Bodi) 5-1. Flacăra C.G.M. (Ursi 3 v., A. Rozeanu 2 v., Weinberg)-C.C.A. (Pesch 2 v. Comarnischi 1 v., Stan Ilie) 5-3. Finala. — Constructorul (Vladone 2 v., Naumescu 2 v., Reiter 1 v.)-Flacăra C.G.M. (Rozeanu 1 v., Ursu, Marcu) 5 1. Clasament. — 1. Constructorul; 2. Flacăra C.G.M.; 3. Casa Centrală a Armatei și 4. Progresul Satu Mare. ECHIPE FETE Semifinale.— Loc. RATA (Szász 2 v., Slăvescu 2 v., Vasilescu 1 v.)-Flacăra Arte Grafice (Zeller 1 V., Merkler, Agner) 5-1; Spartac Cluj (Chiorean 1 v., Balint 2 v., Florian 2 v.)-Fl.Roșie UTA (Tulbure 2 v., Grunwald 1 v., Irgl) 5-3. Finala. — Locomotiva RATA (Szász 2 V., Patulea 2 v., Slăvescu 1 v.) - Spartac Cluj (Chiorean, Bálint, Florian) 5-0. Clasament. — 1. Locomotiva RATA București; 2. Spartac Cluj; 3. Flacăra Arte Grafice Timişoara şi 4. Flamura Roşie UTA. Campionatul motociclist regional de regularitate In cinstea zilei de 21 Decembrie, Duminică s’a disputat în Capitală Campionatul motociclist regional de regularitate, pe distanţa Bucureşti-Ploeşti- Buzău-Urziceni-Bucureşti. Plecările s-au dat din Piaţa Victoriei. Din minut în minut câte o echipă sau alergător individual — în ordinea înscrierilor — luau startul după ce înmânau arbitrilor plicul, care cuprindea media orară aleasă, pe care era obligat să o respecte pe tot traseul. Vizibilitatea slabă, din cauza ceţii, a făcut să se alerge cu prudenţă. Majoritatea alergătorilor nu şi-au ales mediile orare într-un mod fericit. Ceaţa şi mai cu seamă asfaltul ud, făceau aproape imposibilă respectarea unei medii orare mari. Astfel, penalizările, atât la posturile secrete de control cât şi la cele oficiale, au început să devină tot mai numeroase. V. Mavrodin (Loc CFR) are o defecţiune mecanică în urma unei căzături, iar întreaga sa echipă abandonează. Corect străbat parcursul motocicliştii de la CCA, Dinamo, etc. care îşi aleseseră medii orare de 30 km. la oră. Unii alergători nu cunosc încă rostul unei curse de regularitate. Astfel, o echipă de la Meseriaşul, formată din Gh. Mândroiu, Dumitrescu şi Lucian Teodorescu, după ce luau un oarecare avans depăşind media orară aleasă, se oprea între bornele kilometrice pentru a anihila minutele de avans. Apoi, o echipă de la Ministerul Industriei Uşoare, formată din Limbau, Văitescu şi Pirac, în loc să se oprească cu toţii atunci când era vorba de vreo defecţiune mecanică suferită de unii dintre ei, îşi continua cursa pentru ca după o anumită distanţă să se reîntoarcă pentru a vedea ce face tovarăşul lor de echipă. La fel s'a întâmplat și cu o echipă de la S.P.C. formată din Ruso, Constantinide și Denis Rafael. Datorită numeroaselor calcule pe care le necesită stabilirea clasamentului acestui campionat, rezultatele le vom publica într’un număr viitor al ziarului nostru. In Capitală a început „Cupa 50 Decembrie“ la şah In Capitală a început un important concurs de şah care întruneşte un număr de fruntaşi şahişti. Această competiţie, organizată din sala de şah a Ministerului de Finanţe — de Comisia Orăşenească, este închinată marii aniversări de la 30 Decembrie, când poporul nostru sărbătoreşte 3 ani de la proclamarea Republicii Populare Române S au înscris un număr de 31 jucători care au fost repartizaţi în două serii, una rezervată maeştrilor şi candidaţilor de maestru, (Theiler, Silberman, Nacht, Creţulescu, Ţucă, Reicher, Samarian, Seimeanu, Israilovici, Voiculescu, Popa, Ciocâltea, Braunstein, Storojevschi, Milescu, Ichim şi Andriţoiu), şi alta pentru jucătorii de categoria l-a (Menas, Ghifescu, Drimer, Pop, Vasilescu, Câmpeanu, Topa, Hezbia, Ungureanu, Mocanu, Berbecaru, Schmidt, Botez și Rappaport). In prima rundă, deosebit de disputată, s’au întrerupt toate partidele primei grupe. In grupa a doua Radu Vasilescu a pierdut la Berbecaru, iar partidele Topa—Ungureanu și Pop — Schmidt s'au terminat remiză. Aseară, in runda a 2-a, s'au înregistrat următoarele rezultate : Popa-Israilovici y.—IV. Braunstein — Samarian întreruptă; Ciocâltea — Seimeanu 1—0; Storojevschi — Reicher 0—1; Milescu — Tucă 0—1; Ichim — Crețulescu 1—0; Andrițoiu — Nacht */*— Vt. Theiler — Silberman întreruptă. Avantaj pentru Silberman. O bună performanţă a lui Titu Groza In cadrul unui concurs de nataţie desfăşurat în bazin acoperit la Budapesta, înnotătorul de bras Utassy a stabilit un nou record al R.F. Ungare la proba de 200 m., cu timpul de 2’42”8/10. Cu acelaş prilej, Titu Groza a înnotat 100 m. liber în timpul de 18/10 clasându-se al treilea. Şedinţa plenară a comisiilor de pregătire şi examinare G. M. A. din Capitală Azi, 12 Decembrie, la ora 18, va avea loc la Comitetul orăşenesc pentru Cultură Fizică şi Sport, o importantă şedinţă convocată de Comisia de Control G.IM.A. La această şedinţă trebue neapărat să participe toate comisiile de pregătire şi examinare G.M.A. din colectivele sportive sindicale şi şcolăreşti. Comisiilor care nu vor participa la această şedinţă li se vor anula deciziile de funcţionare. Pe ordinea de zi a şedinţei sunt înscrise următoarele puncte: 1. Rapoarte. 2. Instructaj. 3. Consfătuirile organizate de ziarul „Sportul Popular“. 4. Plan de muncă. dedacţia: Bucureşti, Str C Mille N ., Tel 5.30.37 — Administraţia Tel. 5.35.44. Imprimeriile „Viaţa Sindicală” întreprindere de Stat — Bucureşti Str. Const Mille Nr. 1*» Taxa Poştală plătită In numerar conform aprobării Adiţiei Poştelor şi Telecomunicaţiilor cu Nr. 160528/945 4t r A 41