Sportul Popular, decembrie 1950 (Anul 6, nr. 1780-1792)

1950-12-21 / nr. 1788

„SPORTUL POPULAR" Trambulina de schi de la centrul Kirov Pe malul râului Biatka de lângă localitatea KIROV a fost construită o trambulină de sărituri pe schi, al cărei profil superior se poate observa în fotografie. întreaga construcţie se datoreşte măestriei muncitorilor şi tehnicienilor sovietici, care au muncit cu toată dragostea pentru a ridica în timpul cel mai scurt această trambulină. Situată în centrul sportiv de iarnă KIROV, trambulina va contribui la ridicarea măestriei schiorilor sovietici. In acelaş timp trambulina, care întruneşte condiţiuni ideale, va atrage o mare mulţime de tineri, dornici să-şi îmbogăţească cunoştinţele şi să-şi îmbunătăţească stilul Trambulina va permite sărituri de 70 metri, construcţia ei asigurând stabilitate şi rezistenţă. Inaugurarea trambulinei a avut loc. Duminică 17 Decembrie. In foarte scurt timp vor sosi aci pentru antrenament cei mai buni săritori pe schi din Uniunea Sovietică. Construcţia trambulinei permite ca săriturile de la lansare până la aterizare, să poată fi urmărite de mii de spectatori in ultima condiţiuni. Construirea acestei trambuline reflectă grija regimului sovietic pentru desvoltarea perfectă a tuturor disciplinelor sportive. Este una ■dinnenumăratele construcţii ale păcii, una din nenumăratele dovezi ale politicii de pace a primului stat socialist din lume şi a preocupării pentru ridicarea unui tineret sănătos şi puternic. Dar în timp ce în Uniunea Sovietică tineretul se bucură din plin de viaţă, punăndu-i-se la dispoziţie aceste minunate condiţiuni de practicare a sporturilor, în Statele Unite guvernul lui Truman, pus în solda Wallstreet-ului, a interzis toate construcţiile sportive Tot materialul de construcţie a fost îndreptat către fabricile de armament şi spre construcţiile de baze militare la mii de kilometri depărtare de graniţele Statelor Unite. Interesant este faptul că cei care conduc sportul american se bat cu pumnul în piept, afirmând că schiul are mari perspective, şi în mod cu totul special săriturile. Ei se bazează în afirmaţia lor pe existenţa unei trambuline demontabile, care călătoreşte în toată America şi care serveşte atât pentru filmele de senzaţie turnate la Hollywood cât şi pentru concursurile profesioniste. Turneele trambulinei americane aduc mari câştiguri unui pumn de afacerişti. Din aceste exemple se vădeşte în modul cel mai concludent nedeoparte caracterul sportului sovietic, factor activ în cucerirea păcii bun al întregului popor, iar pe de altă parte putreziciunea sportului capitalist, mijloc de crâncenă exploatare. Deputatul Zeno Dragomir a pornit la muncă Numele lui Zeno Dragomir e cunoscut în rândurile tineretului muncitor din ţara noastră. Pentru cei care au făcut de curând primii paşi în sport, ca şi pentru cei care au pornit pe drumul măestriei sportive , Zeno Dragomir este o pildă vie a ceea ce înseamnă în Republica Populară Română, un fruntaş sportiv. Zecile de mii de spectatori de la marile întreceri de atletism au avut prilejul să admire toată dragostea şi toată dârzenia cu care luptă Zeno Dragomir pentru apărarea culorilor Patriei dragi, pentru a exprima prin performanţele lui hotărîrea de a contribui, din tot sufletul, ca mişcarea noastră de cultură fizică şi sport să se înalţe pe cele mai semeţe culmi. Studenţii de la Institutul de Cultură Fizică îl iubesc mult pe şeful lor de lucrări Zeno Dragomir, pentru dragostea părintească, cu care-i instrueşte. Tinerii muncitori care îl cunosc de pe terenurile de sport şi studenţii de la ICF care îl cunosc de la cursuri s-au bucurat mult când au aflat că Zeno Dragomir a fost propus candidat şi apoi ales deputat pentru Sfatul Popular al raionului Lenin. Bucuria aceasta a pornit din convingerea lor că şi în conducerea treburilor obşteşti Zenn Dragomir va fi un exemplu de muncă şi persevenţă. — Să ne trăeşti, tovarăşe deputat! i-au urat cetăţenii cn circumscripţia 105 — Suntem mândri de tine! i-au spus profesorii şi studenţii de la ICF şi în gândurile lor se uneau gândurile tuturor tinerilor sportivi care îl cunosc pe Zeno Dragomir. Tânărul nostru campion şi recordman de atletism se va arăta demn de încrederea, pe care i-o acordă poporul muncitor. In şedinţa care a avut loc Luni în prezenţa tuturor deputaţilor din raionul Lenin, Zeno Dragomir a fost ales în comisia permanentă pentru cultură fizică și sport. — Curând vom porni la treabă. Avem multe de făcut în raionul nostru. In fiecare fabrică și uzină vom sădi în inimile tinerelului muncitor o dragoste și mai puternică pentru sport. Vom construi terenuri noi în Ferentari, la Vulcan, vom angrena noi masse de tineret în întrecerile pentru Insigna GMA şi bucuria îndeplinirii acestor angajamente va fi deplină numai atunci când din cei 30 de tineri pe care-i pregătesc pentru atletism se vor ridica elemente care vor purta şi mai departe fala sportului nostru. Zeno Dragomir e hotărît să traducă în fapte toate aceste angajamente. Hotărîrea aceasta e chezăşuită de realizările sale de până acum, de grija pe care o poartă circumscripţiei 105, ai cărei cetăţeni l-au ales deputat. Floaim Şerfean Săptămâna G. M. A. la tir uri a continuat să se dispute pe poligoanele I.C.F. şi Gh. Vasilichi (la lumina reflectoarelor) concursurile de tir din cadrul săptămânii G.M.A., organizată de Comitetul pentru Cultură Fizică şi Sport Bucureşti. Cu acest prilej, numeroşi aspiranţi G.M.A. din colectivele sportive din Capitală şi-au trecut proba la tir. Iată câteva rezultate obţinute în acest concurs: BĂIEŢI: 1. Regenbogen h.. (Ştiinţa ICF) 47 p; 2. Vrabie La, str. (Flacăra SSPOMB) 46 p; & Nisipeanu D. (Ştiinţa ICF) 43 p; 4. Tibacu N. (Şc. Instruct. GMA) 42 p; 5. Stuparu Ştefan (Ştiinţa ICF) 42 p; 6. Neaga Alex. (Ştiinţa Politehnică) 41 p; 7. Cămpeanu C. (Şc. Instruct. GMA) 41 p; 8 Grecov D. (Ştiinţa Politehnică) 41 p; 9. Diaconescu V. (Flacăra SSOMB) 40 p; 10. Popescu E. (Spartac Ospătari) 40 p. FETE: 1. Iacobus M. (Ştiinţa ICF) 42 p; 2. Radu Cornelia (Ştiinţa ICF) 41 p; 3. Hristodula Afrodită (Ştiinţa ICF) 38 p; 4. Cernea V.(Ştiinţa ICF) 37 p; 5. Bâte Maria (Ştiinţa ICF) 36 p. Excelente rezultate în concursurile de patinaj de la Moscova MOSCOVA (Agerpres).—TASS transmite: In cinstea alegerilor de deputaţi în Sovietele Locale, Duminică 17 Decembrie au avut loc la Moscova numeroase concursuri de patinaj. Pe pârtiile de ghiaţă din parcul de Cultură şi Odihnă „Sokolniki”, au participat peste 200 dintre cei mai renumiţi patinatori din Moscova, Leningrad, Kirov, Gorki, Sverdlovsc şi alte oraşe. La proba femenină de 500 m., primul loc a revenit patinatoarei Norkina (Gorki) care a înregistrat excelentul tmp de 52,7/10 Campioana mondială Maria Isacova s’a clasat pe locul doi înregistrând timpul de 52”8/10 La proba masculină, pe aceiaşi distanţă, primul s’a clasat maestrul sportului, Iurii Sergheev (Moscova) care pentru început de sezon a realizat un excelent 45”8/10. Proba femenină de 1500 m, a fost câştigată de Maria Isacova, care a parcurs această distanţă la 2’49”. Pe locul doi s’a clasat cunoscuta patinatoare Tatiana Karelina (Sverdlovsc). Maestrul emerit al sportului, Vladimir Prosan, şi-a adjudecat proba de 3000 m. învingătorul a realizat pe această distanţă timpul de "5’20”. Baschetbaliştii sovietici au plecat in trim turneu în R. P. Chineză Zilele acestea a părăsit Moscova, îndreptându-se spre capitala Republicii Populare Chineze, lotul de baschetbailişti ai Uniunii Sovietice. Lotul cuprinde pe cunoscuţii jucători: A. Komev, O. Korkia, I. Lâsov, S. Butansas, V. Kolpacov, I. Uşakov, S. Tarasov, A. Moiseev şi alţii. Conducătorul lotului este tov. A. Romanov. Mai fac deplasarea antrenorul S. Spandariam şi arbitrul S. Siniakov. Sportivii sovietici vor susţine în R. P. Chineză o serie de întâlniri amicale şi demonstrative Pag. 7-a „Legea pentru Apărarea Păcii, lege pentru apărarea vieţii noul“ Cu mare bucurie au primit oamenii muncii din ţara noastră Legea pentru Apărarea Păcii, votată de curând de Marea Adunare Naţională. El ş'iau însoţit această jadâncă satisfacţie'’, cu angajamentul ferm de a întări prin măreţe realizări noua cucerire a poporului muncitor. Istoricelor hotărîri ale Congresului de la Varşovia, ei le-au răspuns prin fapte, prin nenumărate succese în producţie, menite să netezească drumul spre primul nostru Plan Cincinal. Ei sunt conştienţi că toate aceste succese întăresc uriaşul front al partizanilor păcii, lovind crunt în cei ce sunt duşmani ai păcii, ai vieţii. Tinerii sportivi de la, „Vulcan” au citit cu atenţie cuvintele legii precumşi ale celor care au vorbit în cadrul discuţiei generale din Marea Adunare Naţională asupra legii pentru Apărarea Păcii. Ele le-au insuflat dorinţa vie, de a munci mai bine, de a fi cu vigilenţa mereu trează, pentru a demasca uneltirile duşmanilor poporului. ,În dimineaţa în care am citit textul legii am lucrat cu mai mult spor, şi la fel voi face şi de aici înainte pentru a sprijini iar,castă nouă victorie a oamenilor cinstiţi din ţara noastră. Noi trebue să zădărnicim planurile mânşave ale aţâţătorilor la război, nu numai prin rezultatele tot mai bune ale muncii noastre, ci, şi prin demasarea Celor rare răspân-'\ î svomuri de război, în speranţa zadarnica de a-şi recâştiga poziţiile pierdute. Legea pentru Apărarea Păcii este legea pentru apărarea vieţii acesteia nou, de muncă şi de progres”. r. Aşa a vorbit tinerilor săi tovarăşi de sport cazangiul Sava Dumitru de la „Vulcan”, unul din atleţii cei mai buni ai uzinelor. Vorbele lui au fost ascultate cu vădit interes de tinerii care se aflau în sala de sport a uzinelor înaintea antrenamentului de atletism. ..Sunt fericit tot gândul că-şi vor putea primi pedeapsa mediată toţi cei care se fac propagandişti ai războiului. Să luni cruţăm, tovarăşi, pentru că e o datorie *?e„ cin5Îe’ ° dator e potrioit că să facemdin legea pentru Apărarea Păcii o însemnată contribuţie la cauza întăririi fratilui’ păefi, pentru a strivi în calea noastră pa toţi cei care cântă să se pună deaci^,^!?T63Sgul,, a_ întărit cuvintele lui Sava tânărul strungar Ton ereu Ion, un vrednic aspirant G.M.A. U. R. S. S. MOSCOVA, 20. 'Aliciores), — TASS transmite : La 18 Decembrie, a avut loc în oraşul Kalinin, deschiderea competiţiei de şah pe echipe organizată de Comitetul Unional pentru Cultură Fizică şi Sport şi dotată cu „Cupa Cigorin“, în amintirea cunoscutului fondator al şcoalei sovietice de şah. Pentru cucerirea preţiosului trofeu işi dispută întâietatea cele mai puternice selecţionate de şah, reprezentând oraşele : Leningrad, Rostov pe Don, Sverdlovsc, Gorki şi alte oraşe ale Uniunii Sovietice. Printre făcătorii selecţionatelor se numără excelenţa Liudmila Rusdenco (Leningrad), campioană mondială, marele maestru Lesvenfisch (Leningrad), maeştrii internaţionali Dubinin (Gorki), Tolus (Leningrad), Taimanov şi Mill. Arbitru principal al competiţiei este marele maestru Vasilii Smâslov. * LENINGRAD (Agerpres). TASS transmite: Luni 18 Decembrie au luat sfârşit în sala Stadionului de Iarnă din Leningrad, campionatele unionale de gimnastică sportivă, artistică și acrobatică la care au participat 600 dintre cei mai buni gimnaști ai Uniunii Sovietice. La masculin pe primul loc la gimnastică sportivă s-a clasat Victor Ciucarin (Lvov), care dealtfel a cucerit campionatului anul trecut. Titlul de campioană a U.R.S.S., a revenit sportivei Garlina Urbanovici (Moscova) care a depăşit cu puţin pe Miaria Gorohovscaia (Leningrad). Campioană absolută a U.R.S.S. la gimnastică artistică a devenit sportiva Valentina Sivohine (Leningrad) R, CEHOSLOVACA PRAGA. 20. (Agerpres). .. TASS transmite : După întâlnirea internatională de hockey pe ghiată dintre, reprezentativele R, Cehoslovace si Finlandei, care s'a desfășurat acum câteva zile La Praga şi care s-a soldat cu victoria hockeyştilor cehoslovaci la scorul de 8-2, reprezentativa Finslandei a evoluat la Bratislava unde a întâlnit puternica formaţie Sokol-Bratislava Net superiori, cehoslovacii ar obtinut o victorie la scor 11.1 (1-1, 5=0; 5=0). La mat Oh au asistat 6000 spectatori.