Sportul Popular, august 1953 (Anul 8, nr. 2269-2292)

1953-08-13 / nr. 2281

Programul zilei de 13 August HANDBAL Stadionul Spartac. Ora 8: A.S.K. Liesing (Austria) — France Enseignant (mase.). Ora 9,15: F. T. Brun Wien (Austria) — France Enseignant (fem.). Ora 10,15: R. D. Germană — Ştiinţa R.P.R. (mase.). Ora 16,00: Italia — W.A.C. Wolfsberg (Austria) (mase.). Ora 17.15: Ştiinţa R.P.R. — R. D. Germană (fem.). Ora 18.15: R. P. Română — France F.S.G.T. (mac.). VOLEI Centrul de Antrenament Nr. 2. Terenul I, dela ora 8: Iran — R. P. Mongolă (mase.), U.R.S.S. — R. P. Polonă (fem.), Brazilia — Austria (mase.); dela ora 16: R.P.R. — R. P. Bulgaria (mase.), U.R.S.S. — R. Cehoslovacă (mase ). Teren II, dela ora 8: Norvegia — R. P. Chineză (fem.), Danemarca — Liban (mase.), India — R. P. Ungară (mase.), Egipt — Suedia (mase.); dela ora 16: R.P.R. — R. Cehoslovacă (fem.). Teren III, dela ora 8: R. P. Bulgaria — F.S.G.T. Franța (fem.), Austria — Finlanda (fem.), Finlanda — F.S.G.T. Franţa (mase.), Norvegia — Olanda (mase.); de la ora 16: U.I.S.P. Italia — R. P Chineză (mase.). RUGBI Stadion Dinamo, ora 17,30: Constructorul — F.S.G.T. Franţa BOX Stadion Giuleşti, ora 20: întâlniri în cadrul competiţiilor de box LUPTE CLASICE Sala Dinamo, ora 10 şi 17: întâlniri în cadrul competiţiilor de lupte clasice. BASCHET Teren Dinamo, dela ora 18: R. Cehoslovacă — R.P.R. (fern.), R.P.D. Coreeană — U.R.S.S. (mase.), R.P.R. — R. P. Bulgaria (mase.). Teren Ştiinţa, dela ora 17: Sao Paolo Brazilia — London’s Students Anglia (mase.), Universitatea Liban — U.I.S.P. Italia (mase.), Amistad Mariano Moreno America de Sud — Etoile Secheron Geneve Elveţia (mase.). Teren Progresul I.T.B., de la ora 17: R. P. Bulgaria — F.S.G.T. Franţa (fem.), F.S.G.T. Franţa — Selecţionata Tineretului din Iran (mase.), U.R.S.S. — R. P. Ungară (fem.). Teren Spartac, de la ora 17: R. P. Chineză — Clubul Naţional Cairo Egipt (fem.), Finlanda — Besanţon-Franţa (mase.), R. P. Chineză — S. K. Wiener-Austria (mase.). TENIS DE MASĂ Sala Floreasca, ora 8: întâlniri în cadrul probei de dublu bărbaţi, turul II. Ora 9,30: întâlniri în cadrul probei simplu fete, turul II. Ora 16: întâlniri în cadrul probei simplu băeţi, turul II. Ora 18: întâlniri în cadrul probei dublu mixt, turul II. Ora 20,30: întâlniri în cadrul probei dublu fete, turul II. Ora 21,30: întâlniri în cadrul probei simplu băeți, turul III. NORME pentru admiterea in Institutul de Cultură Fizică din Bucureşti — secţia fără frecvenţă — pentru anul şcolar 1953-1954 Conform ordinului Nr. 2293/953 al Ministerului învăţământului Superior, începând din anul acesta admiterea la cursul fără frecvenţă în Institut se face pe baza unui examen care va avea loc în ziua de 13 Septembrie a.c. Se pot înscrie la acest examen cetăţeni din R.P.R. care se găsesc în câmpul muncii şi care au absolvit învăţământul mediu (absolvenţi ai liceelor, şcolilor medii tehnice, şcolilor pedagogice, liceelor industriale sau ai altor şcoli echivalente cu acestea) precum şi absolvenţii facultăţilor muncitoreşti de 2 ani (curs de zi şi seral). Cererile de înscriere la examenul de admitere vor fi însoţite de următoarele acte: a) Actul de naştere, în original sau copie legalizată de Notariatul de Stat; b) Actul de studii, în original sau copie legalizată de Notariatul de Stat; c) Certificatul tip de stare materială eliberat de sfatul popular respectiv sau o „declaraţie“ despre starea materială vizată de preşedintele sfatului popular sau de împuternicitul acestuia ; d) Certificat medical eliberat de Centrele Medicale de Cultură Fizică sau de serviciile medicale sportive ale policlinicilor sau dispensarelor; e) Avizul întreprinderii sau instituţiei în care se află candidatul precum şi al comitetului sindical respectiv; f) Două fotografii tip legitimaţie; g) Autobiografia care va trebui să cuprindă următoarele date principale: — Anul şi locul naşterii, origina socială, studii, profesiunea, specialitatea şi stagiul în producţie, situaţia familiară, munca obştească. Actele se vor înainta, cel mai târziu până la 25 August a. c. Institutului de Cultură Fizică — secretariatul secţiei fără frecvenţă—Bucureşti, — Str. Maior Ene Nr. 12 — raionul V. I. Lenin. Secretariatul I. C. F. va anunţa candidaţilor până la data de 1 Septembrie rezultatul verificării actelor, comunicându-le totodată şi centrul unde va trebui să se prezinte fiecare pentru examenul de admitere Pentru a evita plecarea pentru mai mult timp din producţie a candidaţilor şi pentru a-i scuti de cheltuielile de deplasare la centrele universitare mai depărtate de locul de producţie, examenul de admitere va avea loc în mai multe centre universitare, candidaţii fiind repartizaţi pentru examen în centrele mai apropiate de domiciliul lor. Centrele universitare unde se va ţine examenul de admitere sunt următoarele: Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi, Galaţi, Arad, Oraşul Stalin, Craiova, Petroşani. Examenul de admitere va consta din următoarele probe: — O probă scrisă la limba română, compoziţie liberă. Timpul de executare a temei este de 2 ore; — Probe practice la gimnastică, atletism şi jocuri sportive. Normele la probele practice vor fi următoarele: 1) Gimnastică: Bărbaţi: a) Exerciţii de tip înviorare G.M.A. gr. I. b) Un exerciţiu acrobatic. c) Un exerciţiu la bară (joasă). d) O săritură (înălţime 1,30 m.). Femei: a) Exerciţiu de tip înviorare G.M.A. gr. I. b) Un exerciţiu acrobatic. c) Un exerciţiu la bârnă. d) O săritură (înălţime 1,05 m.). 2 .Atletism: O alergare, o săritură şi o aruncare, cu norme apropiate celor de la G.M.A. gr. I după categorii de vârstă, separat pentru bărbaţi şi femei. 3. Jocuri sportive : Joc de volei şi handbal. Detaliile normelor practice pot fi studiate la comitetele regionale, raionale C.F.S. precum și la T.C.F., str. Maw Ene nr. 12, București. 120 concurenţi din 17 ţări au început întrecerile la lupte clasice Erd'minoaţâ au început în sala Dinamo întrecerile din cadrul turneului de lupte clasice. La întreceri participă 120 de luptători din 17 ţări. Cei peste 1.500 de spectatori care au urmărit ori întrecerile au asistat la matchuri deosebit de îndârjite şi spectaculoase. In reuniunea de dimineaţă, din cauza numărului mare de concurenţi, nu s-au desfăşurat decât întrecerile din primul tur la 5 categorii. La categoria pană participă 23 de concurenţi, la categoria uşoară 22 de concurenţi, la categoria semi-mijlocie 17 concurenţi, etc. La categoria muscă, reprezentantul nostru Dumitru Pârvulescu a obţinut o frumoasă victorie la puncte în faţa lui Petrov (R. P. Bulgaria). Reprezentantul nostru a fost tot timpul mai combativ şi e câştigat detaşat. Din celelalte cinci matchuri care s’au disputat, amintim victoriile la puncte obţinute de Sirocov (U.R.S.S.) în matchul cu Kalle Ocsanen (Finlanda), El Ward (Egipt) în matchul cu Holby Richard (Norvegia), Mustafa Arab (Liban) în matchul cu Michel Saulnier (Franţa). Victorii prin tuş au obţinut Matt Hotinen (Finlanda) şi Báránynyi (R. P. Ungară). In limitele categoriei cocoş, Taşchievici (U.R.S.S.), Schneider (R. P. Polonă), Odenhai (RT Cehoslovacă) şi Penti Maronen (Finlanda) au obţinut victorii prin ruş. Johanson (Danemarca), Hodos Imre (R. P. Ungară) şi Mischelna Cuzi (Liban) au obţinut victorii la puncte. Reprezentantul nostru Francisc Horvath nu a luptat în reuniunea de dimineaţă. La categoria pană, reprezentantul nostru Ion Popescu a obţinut o splendidă victorie prin tuş în min. 6 în faţa luptătorului austriac Kremser. Dintre celelalte matchuri viu disputate amintim pe acelea dintre: Ibrahim Balum (Liban) şi Mohsi Mustafa (Egipt), Holapa (Finlanda) şi Gonzik (R. P. Polonă), Madsen (Danemarca) şi Ertl I (Germania), Clais Pierre (Belgia) şi Pauli Salo (Finlanda). Primii au fost declaraţi învingători la puncte. La aceeaşi categorie, au mai câştigat la puncte Eisawi Camil (Egipt), Unto Mustonen (Finlanda) şi Ghiab Zaharia (Liban). Victorii prin tuş au obţinut Iacob Punkin (U.R.S.S.), Polyak (R. P. Ungară) şi Mentzel (Germania). La categoria mijlocie, Lazar Bujor (R. p. Română) a obţinut o frumoasă victorie prin tuş în mîn. 7 în faţa lui Karel Soucek (R. Cehoslovacă). Tot prin tuş s’au terminat şi matchurile dintre Karlozia (U.R.S.S.) — Mustafa (Egipt) şi Fent Palosari (Finlanda) — Bartolonen (Suedia). Primii, au fost declaraţi învingători. Bella István (R. P. Ungară) şi Petco Sharov (R. P. Bulgaria) au câştigat la puncte. La categoria grea, Alexandru Şuii (R. p. Română) a avut o comportare frumoasă învingându-l prin tuş în min. 9 pe egipteanul Kalil Abdul, care are o forţă considerabilă, fiind mai greu decât Şuii cu 28 de kg. O victorie rapidă a obţinut luptătorul sovietic Mazur. Acesta l-a învins în min. 4 prin tuş, pe austriacul Kuchner. Concurentul finlandez Virta l-a învins prin tuş în min. 3 pe Zinner (Germania). întrecerile au continuat aseară prin desfăşurarea turului II. La categoria uşoară, Dumitru Cuc (R. P. Română) a câştigat fără să forţeze la puncte matchul cu Vanalahti (Finlanda); Safin Sazan (U.R.S.S.) a învins uşor prin tuş pe Pughisi Umberto (Italia). La această categorie au fost declaraţi învingători la puncte: Charif Damaj (Liban), Veijo Leinonen (Finlanda), Mikulás Athanasov (R. Cehoslovacă), Claes Lucian (Belgia), Belbur Kamel (Egipt). Prin tuş au câştigat: Ilmari Ruikka (Finlanda), Kabanl (Liban), Jalo Orei (F’nlanda) şi Wenmacher Charles (Luxemburg). La categoria semi-mijlocie s’au desfăşurat 8 matchuri. Marin Beluşica (R.P. Română) a obţinut o frumoasă victorie prin tuş în min. 10 în faţa lui Szajewski (R. P. Polonă). Au mai obţinut victorii rapide prin tuş Satvorian (U.R.S.S.), Szilvassy Miklós (R. P. Ungară), Marti Salonen (Finlanda) şi VI. Sekal (R. Cehoslovacă). In limitele categoriei semi-grea, Nicolaev (U.R.S.S.) a reuşit o performanţă excepţională. Luptând cu multă voinţă şi combativitate, el a întrecut la puncte pe campionul olimpic Kelpe Grondahl (Finlanda). Reprezentantul ţării noastre Ion Corneanu a cucerit o nouă victore intr'un match foarte disputat, el de întrecut prin tuş în min. 12 pe Fuchs Josef (Austria). Victoria prin tuş au mai obţinut: Solyom Janos (R.P.U.) şi El Zala (Egipt). In continuare s’au desfăşurat întrecerile din turul al doilea. La categoria cocoş, Horvath Francisc (R. P. Română) a debutat victorios, câştigând prin tuş în min. 4 roattchul cu Grieco Armando (Italia) care a fost eliminat din concurs. Taşchievici (U.R.S.S.) a câştigat prin tuş şi l-a eliminat pe Gauthier (Franţa). Campionul olimpic Imre Hodoş (R.P.U.) a câştigat la puncte matchul cu Penti Maroner (Finlanda). Au mai câştigat la puncte: Rejo Makkanen (Finlanda), Nilsen Kjei (Norvegia), Veiko Mannnen (Finlanda). Evzen Odehnal (R. Cehoslovacă) a câştigat prin neprezentarea lui Kaspar Konrad (Austria) care a fost eliminat din concurs. In limitele categoriei pană s’au desfăşurat II matchuri. O compotare frumoasă a avut Polyak Imre (R.P.U.) care l-a învins prin tuş în minutul 1 pe Pauli Salo (Finlanda), eliminându-l din concurs. Foarte bine a luptat şi Chiah Zaharia (Liban), care l-a învins la puncte pe Fagleind Gerhard (Germania), eliminându-l din concurs. O victorie rapidă prin tuş a obţinut Arne Johanson (Norvegia), care l-a elminat pe Heller Roman (Austria). Punkin Iacob l-a învins pe Unto Mustonen (Finlanda). Au mai fost eliminaţi: Olavi Risanen (Finlanda), Eril Manfred (Germania), Mehisi Mostafa (Egipt), şi Kremzer Fritz (Austria). Unmele întreceri s-au desfăşurat la categoria mijlocie. De remarcat că la această categorie unde au avut loc 6 matchuri, nu au fost eliminaţi decât doi concurenţi: Bartolonen (Suedia) şi Barrie Oduoar (Norvegia). O întâlnire echilibrată a avut loc între campionul mondial Kartozia (U.R.S.S.) și Petco Sracov (R. P. Bulgaria). Victoria a revenit la puncte campionului mondial. In ultima întâlnire, Lazăr Bujor (R. P. Română) l-a întrecut la puncte pe Pallasad Fentti (Finlanda). Astăzi se vor desfășura în continuare întrecerile din tururile doi şi trei. ION OCHSENFELD Selecţionatele Tineretului din R.P.R. şi R.P.U. in finala turneului de fotbal (Urmare din pag. 1 a) ■totuşi nu dă randament, pentru că atacanţii se concentrează prea mult asupra paselor. Jocul a fost interesant, cu multe faze spectaculoase mai ales din partea echipei noastre, care a înscris cele patru goaluri prin Olani (min. 5), Suru (min. 58), Nicuşor (min. 68) şi Zavoda I (min. 89). Arbitrul G- Schulz I (R-D.G.) ajutat la tuşe de Reif Willybald (Austria) şi G. Danko (R.P-U.) a condus atent următoarele formaţii: Selecţionata Tineretului din RPR: Voinescu-Vakares II, Băcuţ II, Szokó - Călinoiu, Ivănescu (Serfözö)-Zavoda I, (Birău), Nicuşor (Ivănescu), Olaru (Zavoda I), Serfözö (Nicuşor) Suru- East Bengal Club : Ghatak-Roy, Kumar - Nlazali, Alagarassamy, Muklierjee (Saleh)-Vanklesh, Apparao, Kittu (Amal Datea), Ahmed Khan, Jaklar. Dintre jucători s’au evidenţiat Vakarcs II, Băcuţel, Nicuşor, Suru, Kumar, Ghatak, Alagarassamy, Ahmed Khan, PETRE GAŢU ROMEO VILARA înaintaşilor maghiari, iar pe de altă parte de apărarea dârză a germanilor. După ce Selecţionata Tineretului din R.D.G. a deschis scorul In min. 3, prin Haase, în urma unui atac prin surprindere, echpa maghiară deşi a stăpânit jocul dealungul întregii reprize, n’a înscris decât două goaluri, prin Machos, în min. 8 şi 26, lăsând adversarilor posibilitatea de a răsturna oricând situaţia. Lucrul acesta a fost, dealtfel, gata să se producă în primele minute ale reprizei a doua, când Tröger şi apoi Satrapa au ratat situaţii clare, trăgând alături de la câţiva metri. In această parte a jocului, echipa germană a dat o replică mai bună: a iniţiat atacuri mai periculoase. In câmp însă, jucătorii maghiari continuă să aibă câştig de cauză, ajiung mai repede la minge, iar legătura dintre mijlocaşi şi înaintaşi e mai bine organizată. In min. 66, centrul înaintaş Csordás, rapid şi pătrunzător, fructifică o pasă în adâncime primită de la Szolka şi risipeşte încordarea care începuse să existe pe teren din cauza scorului atât de strâns până atunci. Cu un sfert de oră înainte de terminarea matchului, echipa germană are o mare ocazie de a reduce handicapul şi deci de a recăpăta şanse în lupta pentru rezultatul final. Singur în faţa porţii, Tröger ezită însă să tragă şi Ilku îi culege în ultima clipă balonul din picioare. Cei mai buni jucători au fost Szolnok, Csordás, Toth, Medianski şi Ilku, Klank, Schön, Nordhaus şi Bauer. Arbitrul Mihail Popa,bine ajutat la tuşe de Court Camille (Franţa) şi T. Astalos (R.P.R.) a condus cu autoritate jocul următoarelor formaţii: SELECŢIONATA TINERETULUI DIN R.P.U.: Ilku — Kárpáti, Medianski, Várhidi — Szolka, Dékáni — Tóth, Machos, Csordás, Szolnok, Virag (Molnár). SELECŢIONATA TINERETULUI DIN R.D.G.: Klank — Nordhaus, Schön, Eil’tz — Scherbaum, Bauer — Satrapa (Schrötter), Haase, Tröger, Wolff, Wirth. JACK BERAR1U Selecţionata Tineretului i din R. P. I. — Selecţionata Tineretului din R. D. fi. 3-1 (2-1) Cei peste 30.000 spectatori care au fost eri la Stadionul Republicii, au asutat la un bun match de fotbal, dus de la început până la sfârşit într’un ritm susţinut şi bogat în momente de joc clar, de combinaţii precise, de execuţii tehnice de înaltă măestrie. Contribuţia cea mai mare a dat-o echipa maghiară, care nu numai că a avut iniţiativa aproape în tot timpul jocului — şi mai ales în prima repriză — dar au realizat o serie de acţiuni de o frumoasă concepţie tactică, duse la bun sfârşit datorită rapidităţii în execuţie şi tehnicii deosebite a fiecărui jucător. Duelul dintre înaintarea echipei maghiare şi apărarea selecţionatei din R.D.G. a prilejuit faze spectaculoase, determinate, pe de o parte, de scambul de jocuri, de jocul în permanentă mişcare al Fază din jocul de fotbal dintr Slecţioneda Tineretului din RP.U şi Selecţionata Tineretului din R. D. Germană SPORTUL POPULAR Nr. 2281 Pag. 3-a