Sportul Popular, aprilie 1954 (Anul 9, nr. 2397-2413)

1954-04-13 / nr. 2404

Campionatele mondiale de tenis de masă Toma Reiter (R.P.R.) l-a învins pe Johny Leach (Anglia) Angelica Rozeanu s-a calificat in sferturi de finală • LONDRA (Prin telefon).—Campionatele mondiale de tenis de masă ,au continuat ei, cu probele individuale. Reprezentanţii noştri Toma Reiter și Angelica Rozeanu au realizat în locurile desfășurate victori valoroase. Astfel Torna Reiter l-a învins pe fostul campion mondial, englezul Johny Leach, cu caloricul scor de 3-0. In turul anterior Reiter l-a eliminat pe italianul Rondani cu 3-0. Angelica Rozeanu s-a calificat în sferturile de finală invingind în turul III pe olandeza N. Van Megen cu 3-0, iar în turul IV pe Goto (Japonia) tot cu 3-0. In sferturi de finală Angelica Rozeanu va întîlni pe Jones (Țara Galilor), iar învingătoarea va întîlni în semifinală pe cîștigătoarea meciului Rosalimnde Rowe-Eva Koczian. Linda Werd a fost eliminată de japoneza Tanaka. Aceasta se va întîlni acum cu Best (Anglia). Eguch! (Japonia) a întrcat cu 3-1 , pe Gizi Farkas (R.P.U.) urmînd să întîlnească pe Diana Rowe. Toma Reiter se intîlcîește astăzi in optim de finală cu Japonezul Tamasu. O surpriză s-a înregistrat și în proba de dublu bărbaţi unde perechea Sido-Andreadis a fost inrînsă de cuplul Stipek-Posejpal. (R. Cehoslovacă). • ★ Rezultate tehnice: simplui bărbaţi TURUL 1: Hanschmann (Germania)-Griffin (Anglia) 3-0, Gyetvay (R. P. Ungară)-Wam (Norvegia) 3-0, Amouretti (Franţa)-Vardi (Israel) 3-0, Milies (Statete Unite)Lyttik (Danemarka) 3-0, Tomota (Japonia)-Lehtonen (Finlanda) 3-0, Rhodes (Anglia)-Kabil (Egiipt) 3-0, Agopolf (Franţa )-Frew (Noua Zeelandă) 3-0, Sopek (R. Cehoslovacă)Severo (Brazilia) 3-0, Finkelstein (Israel)-Thiruvengadan (India) 3-0, TIBERIU HARASZTOSI (R.P. ROMINA)-FRECKER (ANGLIA) 3-0, Bubley (Anglia)-Garland (Scoţia) 3-0, Arvai (R.P. Ungară)-Sampat (India) 3-0, Hazi (Statele Unite)-Finberg (Israel) 3-0, Head (Anglia)Midosi (Brazilia) 3-1, Ogimura (Japonia)- Burridge (Anglia) 3-0. TURUL II: Gyetvay (R.P.U.)-Still (Scoţia) 3-1, Sebők (R.P.U.)-Erlich (Franţa) 3-0, Dolinar (Jugoslavia) - Merrett (Anglia) 3-0, Tomita (Japonia)-Star (R. Cehoslovacă) 3-1, ,Vogriac (Jugoslavia). Banerjee (India) 3-1, Földy (R.P.U.)-Freundorfer (Germania) 3-2, (17-21, 21-14, 21-15, 10-21, 21-14), Finkelstein (Israel) -Zaidi (Pakistan) 3-0, Kawai (Japonia)-Feio (Portugalia) 3-0, Urchetti (Elveţia)-Haikal (Liban) 3-1, Harangozó (Jugoslavia)Arvai (R.P.U.) 30, Tamasu (Japonia)-Hazi (Statele Unite) 3-0, TOMA REITER (R.P. ROMÂNA)-JAYANTA DE (INDIA) 3-0 (21-8, 21-3, 21-19), Leach (Anglia)-Severo (Brazilia) 3-0, Vyas (India)-Haroon (Pakistan) 3-0, Gabric (Jugoslavia)-Genton (Franţa) 3-0, Dunn (Noua Zeelandă)-Pfeferbaum (Israel) 3-0, Ogimura (Japonia)-Hinchliff (Anglia) 3-1, Venner (Anglia) - Tereba (R. Cehoslovacă) 3-0, Sido (R.P. Ungară)-Rockmeier (Germania) 3-0. SIMPLU FEMEI TURUL I: Haydon (Anglia)-Simone (R.P. Ungară) 3-0, (21-15, 24-22, 24 22), Tegner (Suedia)-Gahabe (Scoția) 3-0, Sultanah (India)-Graskova (R. Cehoslovac) 3-2, Elshiaty (Egipt) - Kahns (Danemarca) 3-0, Watanabe (Japonia)-Franks (Anglia) 3-2 (11-21, 21-23, 21-19, 21-12, 21-10), Isaacs (Anglia)-Letpnik (Israel) 3-0, Thorsson (Suedia) -Ellis (Anglia)3-2, Paulsen (Germania)-Lindblad (Finlanda) 3-0, Eguchi (Japonia)-Mibank (Anglia) 3-1, SARI SZÁSZ (R.P. ROMINA) ABU HEIF (Egipt) 3-1 (21-18, 19-21, 21-18, 21-10), Elliot (Scoția)-Parande (India) 3-0, Vrzic (Jugoslavia)-Gali (Anglia) 3-1, Kerekesné (R.P.U.)-Chary (Anglia) 3-0, Seaman (Anglia)-Tammero (Finlanda) 3-0. TURUL II : ANGELICA ROZEANU (R.P. ROMINA) — HAYDON (Anglia) 3-1 (21-16, 21-13, 19-21, 21-11), Goto (Japonia) — Wouters (Belgia) 3-1, Sultanah (India) — Covic (Iugoslavia) 3-1, Watel (Franța) — Trude Pritzi (Austria) 3-0 (21-19, 21-15, 21-14), Laliber (Austria) — Watanabe (Japonia) 3-1 (21-14, 22-20, 11-21, 22-20), G. Simon (R. P. Ungară) — Piper (Anglia) 3-1, Eguchi (Japonia) — Robinson (Statele Unite) 3-0, Best (Anglia) — Thall (Statele Unite) 3-2, Tanaka (Japonia)—C. Van Megem (Olanda) 3-0 Iată acum ultimele rezultate înregistrate : simplu bărbaţi. — turul I : Roland (Belgia) — Ganther (R.P.R.) 3-0. — turul II : Roohoff (Franţa) — Harasztos (R.P.R.) 3—1. — turul III: Toma Reiter (R.P.R.) — Rondani (Italia) 3—0. — turul IV: Reiter (R.P.R. — Johny Leach (Anglia) 3—0 simplu femei. — turul II : Kerekesné (R.P.R.) — Jella Zeller (R.P.R.) 3-2. — turul III : Angelica Rozeanu (R.P.R.) — N. Van Megen (Olanda) 3—0, Detournay (Belgia) — Szász (R.P.R.) 3—1. — turul IV: Angelica Rozeanu (R.P.R.) — Goto (Japonia) 3—0, Eguchi (Japonia) — Gál Farkas (R.P.U.) 3—1, Tanaka (Japonia) — Linda Wertl (Austria) 3—1. dublu bărbați : turul I. — T. Reiter, T. Harasztosi (R.P.R.) — Moes-Hazl (Statele Unite) 3—1. — turul II : Reiter-Harasztosi — Hurloc- McLaren (Anglia) 3—1. La Gantoise, fruntaşa campionatului de fotbal al Belgiei * Din Belgia a pornit cu zile în urmă, spre Bucureşti, scrisoarea prin care Federala Belgiană de fotbal confirma deplasarea echipei La Gantoise în țara noastră cu următorul lot de 14 jucători: Portar: Seghers Armand, fundaşi: Berloo Maurice, De Coster IFirmin; mijlocaşi: Delmuile Nor bert, Etienne Chaves d’Aquilar, (Van Herpe Andre: înaintaşi: Freddy Chaves d’Aquilar, Perot André, Willems Maurice, Van Hutfel Norbert, Rixhon Raoul; rezerve: Orlans Richard, De Neyer Etienne şi Sclioonyans Hilaire. Echipa din Gand are printre jucătorii săi pe fostul căpitan al reprezentativei Belgiei, Freddy Chaves. In ciuda celor 36 de ani, Fr. Chaves este și acum una dintre cele mai bune extreme din fotbalul belgian. Așa se* explică faptul că intr-un referendum pentru stabilirea celor mai populari oameni din diferite ramuri sportive din Belgia, Freddy Chaves ocupă locul 21 Intr-un lot de peste 50 de sportivi, fiind al doilea fotbalist In acest clasament . Alături de Freddy Chaves, echipa La Gantoise mai numără şi alţi internaţionali: Seghers, Berlio şi Willems, precum şi doi jucători care au făcut parte din reprezentativa secundă a Belgiei, Etienne Chaves şi Perot. Campioană a Belgiei pe anul trecut. La Gantoise conduce în momentul de faţă în clasamentul celor 16 echipe ale diviziei A, totalized după 26 etape 34 de puncte, împreună cu S. C. Anderlecht şi F. C. Malinois, La Gantoise este unul din cei trei principali pretendenţi la titlul de campioană pe acest an. Iată de altfel cum se prezintă situația lor în clasament: 1. La Gantoise 26 12 10 4 59 : 39 34 2. F. Anderlecht 26 13 7 6 67 : 42 33 3. F. C. Malinois 26 11 10 5 42 : 34 32 După cum se vede. La Gantoise ca şi celelalte echipe fruntaşe au o medie foarte scăzută de goluri primite. Mai puţin de două la fiecare joc. Reiese, deci, că aceste echipe pun un accent deosebit pe apărare. Aceasta este de fapt o caracteristică a tuturor echipelor belgiene de fotbal. La Gantoise a avut o comportare mai constantă în special in turul campionatului. In retur, ea a trecut printr-o scurtă eclipsă de formă, dar de citeva săptămîni și-a reluat din nou locul de fruntașă a clasamentului în urma unei victorii cu 3-2 asupra echipei Tilleur. Referindu-se la această victorie, cronicarul ziarului „LES SPORTS“ din Bruxelles scria că ea a revenit „echipei celei mai complete, cu o maturitate tehnică mai fermă, cu mai multă crfeziune şi cu un echilibru mai stabil". Din cronicile meciurilor susţinute in ultima vreme de această echipă mai aflăm că ea practică .,un joc inspirat, viu, realist", că are un atac trei jucători care se impun In mod deosebit: „Fr. Chaves, prin acţiunile lui inteligente, Willems, prin rapiditatea lui şi Rixlion prin incisivitatea pătrunderilor". Acestea sunt trăsăturile caracteristice ale echipei belgiene La Gantoise care, după cum am anunţat, va juca duminică in Capitală cu echipa Dinamo Bucureşti. Programul jocurilor de fotbal de sîmbătă şi duminică din Capitală SIMBATA 17 APRILIE STADIONUL REPUBLICII Ora 14.30 : Metalul Bucureşti - Progresul F. B. Bucureşti (cat. B). Ora 16.30: Locomotiva Griviţa Roşie-Flamura roşie Arad (cat. A). DUMINICA 18 APRILIE STADIONUL 23 AUGUST Ora 15.00: C.C.A.-Dinamo Bucureşti (handbal) . I Ora 16.30: Dinamo Bucureşti — La Gantoise (Belgia) — fotbal. STADIONUL DINAMO Ora 9 : deschiderea campionatului de fotbal inter-teatre și meciul Teatrul Tineretului-Estrada Armatei. Ora II : Dinamo 6-Constructorul Arad (cat. B). TEREN DINAMO II Ora 9: C.C.A.-Tînărul dinamovist I (juniori). Ora 10.45: Teatrul Municipal-Teatrul Ciuleşti. STADIONUL GIULEŞTI Ora 9: Tînărul dinamovist II - Locomotiva Griviţa Roşie (juniori). Ora 10.45 : Metalul-Locomotiva Constanţa (juniori). Turneul internaţional de scrimă de la Budapesta a luat sfirşit BUDAPESTA 12 (prin telefon). Duminică noaptea a luat sfirşit turneul internaţional de scrimă care a avut loc in capitala R. P. Ungare. Ultima probă disputată a fost aceea de sabie. Victoria a revenit concurentului maghiar Kovács care a totalizat acelaşi număr de puncte (7) cu Kárpáti (R.P. Ungară). In meciul de baraj pentru primul loc, Kovács a cîştigat cu 5—4. Pe locurile următoare s-au clasat Gerevitsch cu 5 victorii, Berczeli cu 4 victorii, Hámori cu 3 victorii — toţi din R.P. Ungară şi pe locul al şaselea s-a clasat Zabordski, R. P. Polonă cu 3 victorii CUNOŞTINŢE VECHI Dacă există un sport pe care toată lumea o cunoaşte, acesta nu este altul decit fotbalul. Cind spunem „h , cunoaşte", nu ne gindim la articolele de regulament, la deosebirea intre un corner şi un penalti, sau la diferenţa intre fault şi ofsaid. Competenţa spectatorilor este mult mai largă şi uneori se... lărgeşte atit de mult. Incit la tot pasul întuneşti numai „specialişti numai „doctori în fotbal" de te miri — şi se miră şi ei, dealtfel ! — de ce nu sunt consultaţi la formarea echipelor naţionale, sau măcar la alcămirea formaţiilor din categoria A şi B . Personajul acesta — Ionică Ştietot — vă este, dealtfel, foarte cunoscut. II Intilneşti mereu la frizer, la baie, in tramvai, pe stradă şi, bineînţeles, in tribunele stadioanelor. El e cel care decretează, de pildă, că Vaczi ..habar n-are de fotbal“, că „Mitran nu ştie să aplice legea avantajului“, sau că antrenorul Rónay „nu se pricepe să facă o echipă“- Ionică le ştie de toate. Nimic nu-i scapă. Oricum, ,,speciali-i tatea“ Voi rămine alcătuirea echipelor Atei nu-l bate nimeni ! Toţi iehi viclenii şi antrenorii rare au... alb d pe terenurile de fotbal, nu fac ci o ceară degerată pe lingă ionică Ştietot ! Acum două săptămîni, ionică Ştietot găsise singura explicaţie a înfringerii suferită de Locomotiva Griviţa Roşie in faţa echipei C.C.A. : — Cred şi eu c-au pierduţi Auzi d-ta, mi-l ţine pe Roman pe tuşă şi ii bagă pe Mariani O fi avind el şut, nu zic nu, dar se mişcă încet şi mai mult încurcă echipa. Şi Călin nu era mai bun decit Fitote ? De o mie de ori mai bun ! Păi să fiu eu antrenor... ehei ! Aş face o echipă să zbirnîie, nu alta! Comentariile astea le-am auzit acum două săptămini. Duminica asta ne-am lovit iar de... Ionică Ştie tot. Venise la meciul Locomotiva Griviţa Roşie—Metalul Cimpia Turzii. Şi din nou... avea ceva de spus, următând înaintarea feroviarilor, care nu mergea cum trebuie: — Aşa le trebuie, dacă nu ştiu să facă o echipă ! II au pe Marian şi îl ţin pe tuşă ! Păi cine să marcheze golurile ? Călin ? Roman ? Să fi fost Marian, le turna pină acum cel puţin 4—5 boabe / Lasă că aşa le trebuie! Dacă nu se pricep, să se lase de fotbal ! In fond, Ionică Ştreiot este un suporter, deci un entuziast, aşa că ii pot fi acordate unele... circumstanţe atenuante. Ce te faci însă cu vechea noastră cunoştinţă ...Niţă Scandal, care caută mereu nod în papură ? In special clnd joacă o echipă fruntaşă — C.C.A. de pildă —• Niţă Scandal ţine morţiş să bată... echipa cealaltă. Şi pentri că nu poate da fuga pe teren, ca să ajute echipa pe care o susţine, face gălăgie in tribună și mai... dă foc și altora. — Huuuooo ' N-a fost ofsaid f (Asta înseamnă că jucătorul echipei pe care o susţie nu era înaintea ultimului apărător și înaintea mingii decit cu... trei metrişori) — Huuuooo! N-a fost fault! N-are nici pe dracu ! (Asta înseamnă că jucătorul lovit n-a rămas lat la pămint și a mai găsit puteri să se ridice). — Huuuooo ! Asta i joc? Arbitru, vezi că aruncă mingea afară ! Marchează timpul ! (Asta înseamnă că echipa pe care ar vrea s-o vadă el învingătoare e condusă). Dar iată că jocul a luat o întinsătură și că echipa cu care ..merge" Viţă Scandal conduce la scor şi pentru a păstra rezultatul, recurge la... sistemul mingilor în aut. Notă Scandal, mereu la... datorie, intervine, dar de data aceasta cu...: — Bravo băieţi ! Aşa se joacă ! Daţi mingea afară ! Portar, nu te grăbi" Nu fii ..fraier" ! Lasă să treacă timpul ’ De fapt, Niţă Scandal nu susţine nici o echipă. Susţine, scandalul! Şi bine l-a încondeiat la radio Shoe, descriind un meci la care Niţă Scandal, In plină... acţiune, ţipă la un moment dat: — Huuuooo Huuuom Metalul! — Care Metalul, dom’le ? Metalul joacă duminica viitoare ’ — Da, dar eu duminica viitoare nu pot să viu In meci ! BA DA! BA NU! Deşi a trecut citva timp, sportivii din Cluj tot mai aduc vorba, din clnd In clnd, despre intilnirea de scrimă dintre Progresul (Cluj) şi Dinamo (Oradea). De fapt, comentariile nu se duc atit in jurul partidelor, ci in privinţa arbitrajului tov. Manea. O să vă întrebaţi: care Manea ? Există un Manea, dar el este antrenor la Dinamo-Oradea. Deci n-ar fi de crezut că el fiind... parte interesată in acest meci, a îndeplinit şi funcţiunea de arbitru. Nu e de crezut, şi totuşi aşa a fost ! Cum a „arbitrat" — asta e altă poveste. E deajuns să ne referim — după cum ne relatează corespondentul nostru O. Rotaru — la intilnirea dintre trăgătorii Harczeg (Dinamo Oradea) şi Bartoş (Progresul Cluj). La un moment dat, la capătul unui asalt reuşit, Bartoş l-a atins pe Harczeg. Deci, cum se spune In limbajul scrimei, obţinuse un „tuş". Faza fusese clară, iar tușul atit de vizibil. Incit trăgătorul orădean Harczeg n-a mai așteptat decizia arbitrului, ci a ridicat mina, recunoscînd că a fost lovit. Dar, arbitrul Manea aducindu-și probabil aminte că e... antrenorul lui Harczeg, n-a... văzut nimic. Pardon : a văzut ceva. A văzut că... Bartos fusese tus t — Tovarășe... intre... pardon... arbitru ! Am fost tus/ M-a atins ! recunoscu Harczeg. — Nu te-a atins. Eu știu mai bine ca tine I — Dar... — Nimici Tu l-ai atins pe elf Simpla povestire a Acestei tntimplari arată că atunci clnd interesele arbitrului sint in... atingere cu cele ale antrenorului, arbitrajul nu-si... atinge scopul. JACK BERARIU GEORGE MIHALACHE Redacţia şi Administraţia, Bucureşti, str. Const. Miile Nr. 17, telefon 5.30.36—5.30.37 Nr. 1—9—52. STAS 3452—52. Intr. Poligrafică Nr. 2, str. Brezoanu Nr. 23—25, taxa poştală , plătită în numerar conform aprobăriI Adiţiei Poştelor şi Telecomunicaţiilor cu Nr. 166.523/91.