Sportul Popular, februarie 1955 (Anul 10, nr. 2563-2574)

1955-02-08 / nr. 2566

! Deşi disputate la un nivel tehnic scăzut, jocurile de handbal care au avut loc duminică în sala Floreasca au plăcut totuşi, prin evoluţiile scorului şi prin dîrzeni cu care echipele au luptat pentru victopie. Cu excepţia utorului meci (Recolta M.S.S. — Ştiinţa I.G.F.), în care studenţii au avut o inexplicabilă „cădere“ în timele minute de joc, în rest celelate partide au fost extrem dee disputate, de la primul şi pînă la ultimul fluier. In deschiderea programului oficial a fost organizată o nouă întîlnire între două echipe de jurniori: Progresul Finanţe Bănci şi S.M.T.G.G.Victoria a revenit tinerilor de la S.M.T.G.G. cu scorul de 14-8 (9-4). In rest s-au înregistrat următoarele rezultate • DINAMO—LOCOMOTIVA GARA DE NORD 16 14 (10-6) Dinamoviştii au început jocul „tare“, pentru ca apoi, pe măsură ce timpul trecea, să slăbească alura şi să permită tinerilor jucători de la Locomotiva să revină, în atac. Dinamoviştii au jucat mai apoi pripit, cu multe greşeli în execuţiile tehnice, în vreme ce Locomotiva le dădea o replică promptă. Cu cîteva minute înainte de terminare, scorul era de 14-13 pentru Dinamo. Cu un ultim efort, Dinamo a reuşit să obţină totuşi victoria. O menţiune specială pentru tinerii jucători de la Locomotiva care, de la meci la meci, sînt din ce în ce mai buni. In sfîrşit un arbitraj mai bun: acela al Eugeniei Dumitru. Din păcate însă şi acesta numai parţial, căcicalificativul este valabil pentru prima repriză a meciului, deoarece în partea doua, arbitrul Eugenia Dumitru a „reintrat“ în nota arbitrajelor din ultima vreme, comiţind o serie de greşeli. Punctele au fost înscrise de: Lunescu (6), Istrate (3), Vlase (3), Tischler I (2), Stănescu şi Schwab pentru Dinamo şi de: Fitoli (3), Reimesch (3), Denhardt (2), Moţei (2), Costache (2), Czell şi Crona 1 CCA. - FLACARA PLOEŞTI 17-16 (6-7) In prima repriză jocul a fost în general egal. După pauză, lupta s-a îndîrjit mai mult şi, cu toate că au fost 5 minute în patru ju- cători de cîmp (Bota fusese eliminat), bucureştenii au făcut faţă cu succes atacurilor succesive ale jucătorilor de la Ploeşti. Victoria obţinută de C.C.A. este meritată numai pentru faptul că jucătorii acestei echipe au muncit mult şi cu multă dârzenie pentru victorie. In general, însă, jocul a fost de slabă factură tehnică. Au înscris: Bulgarii (6), Sauer (5), Telman (3), Lang (2) și Bota pentru C.C.A., iar pentru Flacăra : Tischler II (6), Cîmpearu (2), Vîlvoi (2), Şelarii (2), Vulescu (2), Teodorescu și Hoffman. RECOLTA M.A.S. — STIINTA I.C.F. 15-13 (11-7) Cu toate că acest meci se anunţa cel mai echilibrat din tot programul de duminică seara, totuşi pe teren echipele nu s-au ridicat la înălţimea aşteptărilor.. In general, Recolta a avut permanent un avantaj, care a oscilat între cinci şi un punct. Către sfîrşitul meciului studenţii au revenit puternic, au înscris trei goluri consecutiv, ajungînd numai la un singur punct diferenţă de adversari. Se părea că vom asista la un „triad" îndîrjit. Inexplicabil, însă, studenţii s-au lăsat uşor depăşiţi, au greşit numeroase pase, au ratat ocazii clare, în timp ce Recolta a înscris punct după punct. Au marcat : Crăciun (4), Niculescu (6), Ivan (3), Dumitrescu (2), Popa (2), Miscăs pentru Recolta, iar pentru Ştiinţa I.G.F. : Căliman (7), Borbély (2), Gherbănescu (2), Guidea şi Cernescu. A CALIN Activitatea handbal in sală TIMIŞOARA. — In etapa de duminică s-au înregistrat următoarele rezultate : BARBAŢI : Progresul Araid-Locomotiva Timişoara 10-4 (5-1), Metalul Reşiţa-Recoflca Variaş 13-11 (8-6), Metalul 2 Reşiţa — Progresul Timişoara 15- 9 (7-6), Metalul Tehnometal Timişoara-Flamura roşie Jimbolia 20-11 (6-4), Ştiinţa Invăţămînt Timişoara-Constructoril Timişoara 7-2 (5-0), Avîntul Deta-Ştiinţa S.M.T.Q.F. 23-7 (10-5), Constructorul Lugoj-Rezervele de muncă Timişoara 16-5 (8-3) . FETE: Flamura roşie Industria Lunei-Flamura roşie Jimbola 6-1 (3-1), Flamura roşie Lugoj -Progresul Timişoara 16- 1 (8-0), Metalul Reşiţa-Ştriiniţa S.M.T.G.F. 6-0 (n.o.). Andrei Warthenfeld corespondtemt I. INFORMAŢII Iată cum arată un buletin Pronosport cu toate pronosticurile exacte de la concursul nr. 5, etapa din 6 februarie. I. Rotation Leipzig —Dinamo Berlin 1. II. Vorwaerts Berlin — Rotation Babelsberg 1. III. Emper Rostock — Wismut Karl Marx Stadt 1. IV. Anulat. V. Anulat. VI. Slavoi Budejovice —* * Dynamo Karlovy Vary 1. VII. Banik Chomutov — U.D.A. I VIII. Recolta M.A.S. — Ştiinţa I.C.F. 1. IX. C.C.A. — Flacăra Ploeşti 1. X. Metalul 2 Reşiţa — Progresul Timişoara 1. XI. Constructorul Lugoj —■ Rez. de Muncă 1. XII. FI. Roşie Jimbolia * FI. Rosie Ind. Linei 2. A. Avîntul Deta — S.M.T.C.F. R. Dinamo Buc. —1 Locomotiva Buc. 1. Meciurile IV Spartak Kralovo Pole — Ruda Hvezda Brno şi V. Dynamo Pardubice — Kridla Vlasti au fost anulate deoarece s-au disputat sîmbătă seara. PRONOSTICURI de la Berlin, Bucureşti şi Timişoara In programul concursului nr. 6(etapa din 13 februarie 1955) sunt prevăzute 7 meciuri de fotbal din cadrul campionatului R.D.G. Luînd contact telefonic cu TOTO Berlin J. S. PRONOSPORT a primit confirmarea disputării acestor mecuri care sunt prevăzute și în programul concursului TOTO Berlin din13 februarie 1955. Timpul este favorabil şi terenurile in stare bună. Cunoscutul jucător internaţional Nordhaus, căpitanul echipei Turbine Erfurt a dat următoarele pronosticuri: I. Dinamo Berlin — Chemie Karl Marx Stadt 1 II. Rotation Leipzig — Turbine Erfurt 2 III. Empor Rostock — Aktiwist Brieske Senftenberg 1 IV. Motor Zwickau — Lokomotive Leipzig 1 V. Wismut Karl Marx Stadt — Vorwärts Berlin x VI. Rotation Babelsberg — Chemie Halle Leuna 1 VII. Einheit Dresden — Fortschritt Meerane 1 Pentru meciurile de handbal în sală de la Bucureşti Francisc Spier, antrenorul echipei Flacăra Ploeşti, a dat următoarele pronosticuri: VIII. Dinamo Bucureşti — Recolta M.A.S. 1 IX. Ştiiniţa I.C.F. — C.CA. 2 X. Locomotiva Bucureşti — Flacăra Ploeşti 2 Tov. Gh. Stîrcevschi de la agenţia regională PRONOSPORT Timişoara ne-a dat următoarele pronosticuri pentru meciurile de handbal în sală din cadrul Cupei Sfatului Popular al oraşului Timişoara: XI. Ştiinţa Timişoara — Metalul Reşiţa (handbal mase.sală) 1 fix XII. Avîntul Deta — Voinţa Timişoara( handbal mase. sală) 1 fix A. Flamura roşie Lugoj — Flamura roşie Jimbolia (hand. fem, sală) 1, x, 2 B. Progresul Arad — Metalul 2 Reşiţa (hand1, masc.sală) 1 fix C. Constructorul Lugoj — Construc. Timişoara (hand.masc.) 1 fix D. Metalul Reşiţa — Voinţa Timişoara (handbal fem. sală). 1, x, 2 SPORTUL POPULAR Pag. 6-a Nr. 2566 A început campionatul republican pe scrimă pe echipe La sabie: C.C.A.—Progresul Cluj 106 Sîmbătă și duminică s-au disputat primele întîlniri din cadrul campionatului republican de scrimă pe echipe — categoria A. In Capitală s-au înregistrat rezultatele: Ştiinţa ICF Buc. — Metalul Satu Mare la floretă băieţi 11—5, floretă fete 6—10 şi sabie băieţi 8—8 ; Progresul Finanţe Bănci — Ştiinţa Cluj floretă băieţi 9—7, floretă fete 8—8 şi sabie băieţi 12— 4; Ştiinţa ICF Buc. — Ştiinţa Cluj floretă băieţi 12—4, floretă fete 1—15, sabie băieţi 14—2; Progresul Finanţe Bănci — Metalul Satu Mare: floretă băieţi 12— 4, floretă fete 12—4, sabie băieli 12-4 La Timişoara meciul principal s-a disputat la sabie între C.C.A. şi Progresul Cluj. Victoria i-a revenit echipei campioane (C.C.A.) cu 10—6, prin victoriile realizate de: Tudor Ilie (4), Chelaru (3), Mustaţă (2), Istrate (1), respectiv Bartoş (1), Gurath (2), Kokosi (2), Szantay (1). Iată şi celelalte rezultate: floretă băieţi: Flamura roşie Timişoara — Progresul Cluj 10—6, C.C.A. — Dinamo Cluj 12—4, C.C.A. — Progresul Cluj 13—3, Flamura roşie Timişoara — Dinamo Cluj 8—8; floretă fete: Progresul Cluj — Flamura roşie Timişoara 10—6 ; sabie: C.C.A. — Dinamo Cluj 12- 4, Dinamo Cluj — Flamura roşie Timişoara 15—1, Progresul Cluj— Flamura roşie Timişoara 12—4. (de la subredacţia noastră) In cadrul categoriei B s-au înregistrat rezultatele: Constructorul Tg. Mureş — Recolta Caret: floretă băieţi 9—7, floretă fete 4— 12, sabie băieţi 7—9. Progresul Oradea — Rezervele de muncă Arad: floretă băieţi 12—4, floretă fete, 15—1, sabie băieţi 11—5. Pregătiri pentru campionatul de fotbal • TG. MUREŞ (prin telefon).— Echipa feroviarilor din Tg. Mureş, Locomotiva, a susţinut dubirifică primul joc amical al sezonului, întîlnind formaţia Constructorul Turda. Rezultat final 5—1 (2—1) pentru Locomotiva Tg. Mureş, priin punctele înscrise de Iosif Szász (3) şi Semeş (2), respectiv Morca. Feroviarii au folosit următorul lot: Lucaci, Varga (portari) Vakares II, Vakares I, Árpád Szász, Nagy, Gienning, Bialco (fundaşi), Fülöp, Sabados, Kajlik, Carol, Szász (mijlocaşi) Soos, Balta Szász, Catona, Semeş, Bodiardi, Iosif Szász, Paksi. . Nerva Popa corespondent • CLUJ (prin telefon de la subredracţia noastră). Primul joc de fotbal disputat în localitate în acest an a fost susţinut de echipa de categorie B, Locomotiva Cluj care a întâlnit duminică dimineaţa Metalul Cluj, într-un meci de 3 reprize a 30 de minute. După 2 reprize egale (1—1, 1 — 1), în ultimele 30 de minute Locomotiva şi-a impus superioritatea prin pregătirea sa fizică, terminând învingătoare cu scorul de 5—2. Golurile au fost marcate de: Crecan, (3), Radu şi Dohai pentru Locomotiva şi Wembach şi Covaci pentru Metalul. La joc au asistat 1500 de spectatori. • ARAD (prin telefon).— Echipa campioană Flamura roşie Arad a susţinut duminică primul său joc din acest an. Duminică dimineaţa, pe terenul fabricii, Flamura roşie a întâlnit echipa sa de tineret de care a dispus cu 8—1 (5—0). Golurile au fost marcate die : Vaczi (2), Birău (2), Dumitrescu, Don, Capaş şi Jurcă pentru Flamura roşie şi Ide lanovka pentru echipa de tineret. învingătorii au aliniat următoarea formaţie: Kiss — Szucs, Duşan, Lupeş — , Capaş, Mercea, Jurcă, Don, Vaczi, Birău, Dumitrescu. Joi, Flamura roşie va juca cu Metalul Arad, iar duminică, tot la Arad, va întâlni pe cîştigătoarea Gupei R.P.R., Metalul Reşiţa. St. Weinberger corespondent • TIMIŞOARA (prin telefon). Duminică, în meci amical, Ştiinţa Timişoara a învins Flamura roşie U.T.T. cu 7-1 (2-1). Au marcat: Dinulescu (3), Giuleanu (2), Giurugă şi Grozea pentru Ştiinţa şi Munteanmu din 11 metri pentru FI. roşie. Ştiinţa Timişoara a atârnat următoarea formaţie: Sandner (Uţu) — Sbîrcea, Brinzei, Diminescu — Cojereanu, Marcu — Girleanu, Ionescu (Ciurugă), Dinulescu, Lázár, Grozea. Pavel Velian corespondent Finalele campionatului republican de bob POIANA STALINA (prin telefon de la trimisul nostru). Din cauza timpului, care nu a permis îngheţarea complectă a pîr- tiei, întrecerile finale al© campionatului de bob al R.P.R. nu au putut începe duminică aşia cum fuseseră programate iniţial. Totuşi boberii au căutat să folosească timpul pe care l-au avut la dispoziţie. Astfel ei au studiat cu multă atenţie fiecare viraj al piftiei pentru a cu-' noaşt© temeinic întregul traseu de concurs. Dacă vremea va permite, primele coborîri deantrenament vor începe marţi- GH. ŞTEFANESCU Semifinalele probei de simplu bărbaţi ale concursului de tenis in sală Cea mai importantă dintre îivtîlnîcire de tenis desfăşurate duminică în sala Recolta din Capitală a fost, fără îndoială, aceea care i-a pus faţă în faţă pe Tran Ivan şi Schmidt. Victoria i-a revenit i pe merit lui Tilden Ivan, care a fost într-o deosebită vervă de joc, acţionând cu lovituri puternice de atac, urmate deseori şi de stopuri. In general se poate spune că fiecare set a fost câştigat de jucătorul care a avut mai mult iniţiativa, care şi-a impus mai bine tactica ofensivă. Schmidt a jucat prea timid, arătind şi o pregătire fizică insuficientă. Intiîlniimdiu-1 pe Chivaru, T. Bădin, după un început nesigur, şi-a revenit treptat, punind stăpînlire pe joc, in timp ce Chvaru, pe măsură ce partida se apropia de sfîrşit, se enerva pripimdu-se în acţiuni. Năstase i-a opus o driză rezistență lui Gobzuc. Iată rezultatele tehnice înregistrate : C. Zapopceanu - Stan Florea 6—0, 8—6; Cobzuc-Năstase 3—6, 6—1, 6—4 ; T. Bădan-Chivacu 3—6, 6—0, 6—4 ; Tilden Ivan-Schmidt 6—1, 1—6, 6—0. Astăzi, între orele 13—19, tot în sala Recolta, se vor disputa în ordine următoarele partide: Chivaru, Bukoescu-Bandaim, Vasilescu ; T. Bădin-Tibfan Ivan; Cobzri-Zacopceanu; T. Bădin, Tilden Ivam- Petre Marim, Fiorescu; Sohmidt, Zacopceanuu-Mateescu, Popescu. CÎTEVA PĂRERI ÎN LEGĂTURĂ CU MODIFICĂRILE REGULAMENTULUI DE RUGBI Modificările aduse regulamentului jocului de rugbi care au fost publicate de ziarul „Sportul popular” au drept scop final evoluţia rugbiului prin viteza de execuţie şi tocul corect. Aceste modificări care trebuie prelucrate în actuala perioadă nu numai de arbitri ci şi de antrenori şi jucători, vor fi aplicate, după cum se ştie, încă din această primăvară. Personal, ca arbitru, cred ca noile reguli vor permite desfăşurarea mai cursivă a jocului, cu mai puţine faze neclare, busculade şi iregularităţi. Toate acestea vor uşura în ultimă analiză sarcina noastră de conducători ai meciurilor de rugbi, dar aceasta numai după ce vom reuşi să ne însuşim la perfecţie noul regulament, după ce echipele vor fi studiat în colectiv articolele introduse de curînd sau pe cele modificate. Formaţiile care întrebuinţau aşa-zisul sistem al luptei de tranşee, legat de neregularităţile inerente acesteia, mult prea numeroase pentru a putea fi văzute şi sancţionate în întregime, vor trebui să treacă la o aplicare a jocului corect, orair şi regulamentar. Altfel nu vor avea nici o şansă de a putea face faţă celorlalte colective care vor respecta regulamentul şi, bineînţeles, sancţiunilor pe care le vor aplica arbitrii. Totodată, cred că modificările regulamentului vor înfrumuseţa jocul şi vor da rugbiştilor noştri posibilitate să-şi dovedească adevărata valoare, luptînd în limita regulilor. Desigur, un joc de bună calitate, tehnică şi tactică implică — pe lîngă îndemînare — şi inteligenţă din partea jucătorilor. Or, noile reguli contribuie la îndepărtarea jucătorilor roboţi, lipsiţi de înţelegerea jocului de rugbi şi care se remarcă doar prin acţiuni destructive şi nu prin contribuţia lor la construirea atacului. Colectivele care nu au intenţia de a trece la un joc constructiv şi de atac, nu vor putea obţine victoria. Astfel numai echipele care vor avea jucători bine pregătiţi tehnic şi cunoscători ai regulamentului vor putea înjgheba atacuri variate, alcătuite de antrenori în funcţie de efectivul de care dispun şi de calităţile individuale ale jucătorilor. Noua regulăa executării loviturii de picior-pedeapsă este una din modificările regulamentare pe care o socotesc printre celle mai importante. Ea dl echipei care nu este în culpă posibilitatea să beneficieze direct de executarea acestei lovituri, spre deosebire de situaţiile create de prevederile vechiului regulament. Acum, este permis ca balonul să depăşească 5 m., în orice direcţie, cu condiţia ca să se îndrepte spre ţinta adversă (cu un unghi minim de un grad, acesta plecînd de la semnul de unde se bate balonul), în timp ce adversarul se găseşte retras la 10 m., de la acest semn. Pe de altă parte, echipa care nu este în culpă poate executa lovitura de picior-pedeapsă îndată ce arbitrul a marcat punctul de semn, cu singura condiţie ca toţi coechipierii săi să se găsească în spatele celui care execută lovitura. Rezultă deci, că acest jucător nu trebuie să aştepte ca adversarii să se retragă la 10 m., ca în trecut, aceasta rămânând totuşi o obligaţie regulamentară a echipei vinovate. Iată dlar numai două exemple de felul în care regulamentul favorizează echipa care nu greşeşte şi modul cum arbitrii noştri vor interpreta această nouă regulă a executării loviturii de picior — pedeapsă. Jucătorii care foloseau sistemul retragerii la 10 m, „cu încetinitorul" practicat în scopul întîrzierii reluării jocului, al enervării adversarului etc., vor trebui să înţeleagă că de acum înainte au datoria să se retragă în minimum de timp posibil, fiindcă numai astfel îşi vor putea apăra buturile, arbitrii nemaiîngăduind vechile lor manevre. Antrenorii şi jucătorii au datoria să studieze plasamentul jucătorilor pe teren la execuţia loviturii de pedeapsă, în funcţie de poziţiile ocupate de adversar, astfel ca echipa lor să obţină maximum de avantaj regulamentar în împrejurări de acest fel. Alături de folosirea grămezii deschise, acordarea în noul sens regulamentar a loviturii de piciorpe şteapsă de către arbitri va îmbogăţi şi înfrumuseţa jocul de rugbi, atrăgînd spre acest spart mase noi de tineret şi spectatori. THEO KRANTZ arbitru de rugbi