Sportul Popular, aprilie 1957 (Anul 12, nr. 2982-2999)

1957-04-08 / nr. 2986

In drum spre Spania JUNIORII NOŞTRI DECOLEAZĂ ASTĂZI DE LA BRUXELLES BRUXELLES 7 (prin telefon). Locuitorii oraşului Kelle de lingă Bruxelles au urmărit duminică dimineaţa un joc interesant pe stadionul White Star. Lotul de juniori al ţării noastre, plus antrenorii, conducătorii, medicul şi semnatarul acestor rinduri, au făcut un meci la două porţi. Şi cum tinerii jucători au ţinut să-i „întindă“ pe tovarăşii lor de antrenament, partida s-a transformat într-o adevărată dispută. Cel mai periculos jucător s-a dovedit mediul lotului care a ţinut neapărat să-şi... dea de lucru. După acest meci de antrenament lotul nostru s-a întors la Bruxelles. La ora cinci vă telefonez tinerii noştri fotbalişti sunt la cinematograf Asistă la un film cu Noel Noel. După aceea vom merge să vizităm oraşul. Atmosfera în echipa noastră este foarte bună. Mai ales acum, după meciul de la Graz, unde „puştii" s-au arătat în vervă şi mai puţin emoţionaţi. De altfel, presa austriacă de specialitate i-a elogiat în mod deosebit ceea ce a făcut pe mulţi antrenori belgieni să vină să-i vadă pe juniorii noştri la antrenamentul de duminică dimineaţa. După care aceştia ne-au spus că cea mai bună impresie le-au făcut-o Bîscă, Mateianu, Lupu. Duminică după-amiază am văzut un joc de campionat, Daring-Charleroi, terminat cu victoria primei echipe la scorul de 4-2. Cu această ocazie am văzut în acţiune pe unul dintre titularii echipei naţionale de juniori a Belgiei, extremul dreapta Boreman, care nu ne-a impresionat prea mult. Luni dimineaţa vom decola de pe aeroportul Melsbreck cu destinaţia Madrid, via Barcelona. S-ar putea ca să asistăm la partida din Cupa Campionilor Europei, Real Madrid-Manchester United. Cit priveşte pe viitorii noştri adversari, cehoslovacii trec prin Bruxelles marţi seara iar echipa Belgiei pleacă spre Spania vineri. TUDOR VORNICU Ultimul concurs pregătitor pentru „Cursa Scînteii” rula Oraşul Stalin-Făgăraş şi retur (134 km.). Acest concurs de antrenament a fost caracterizat de numeroase acţiuni întreprinse cu hotărire, în special, de către componenţii lotului R.P.R. Ritmul concursului a fost, in genere, accelerat, realizindu-se o medie orară de aproape 38 km., deşi, pe unele porţiuni, vîntul puternic a constituit un obstacol serios. S-au produs tentative de evadare ,s-a atacat pe dealuri, s-a sprintat, plutonul s-a fragmentat şi, apoi, s-a regrupat. Pe ultima, parte, pe dealul Perşani, un grup de 7 alergători (Schuster, Zanoni, Poreceanu, Catcişcă, Munteana, Tudose şi Şerban ) s-au desprins din pluton mărindu-şi mereu avansul. Sosirea, a avut loc pe stadionul Tineretului. Primul joc a fost ocupat de St. Poreceanu (3h22'15), urmat de C. Tudose, Gh. Calcişcă, D. Munteanu, R. Schuster şi Gh. Şerban. Gh. Măzgăreanu corespondent ORAŞUL STALIN 7 (prin telefon. — 40 dintre cei mai valoroşi ciclisti, in frunte cu sportivii din lot■'! republican, au participat la ultimu concurs , pregătitor pentru Cursa Scînteii“, desfăşurat pe Numeroase înscrieri la campionatele europene de box Comitetul de organizare a campionatelor europene de box a făcut cunoscut că pînă în prezent un număr de 10 ţări şi anume: U.R.S.S., R. P. Polonă, R. P. Bulgaria, R. P. Romina, R. P. Ungară, R.P.F. Iugoslavia, R. D. Germană, R. F. Germană, Franţa, şi R. Cehoslovacă au înscris echipe complete la actuala ediţie a campionatelor. Alte ţări, primtre care Danemarca, Belgia, Finlanda, Suedia, Luxemburg, Austria, Italia şi Anglia au înscris cîte 6 sau 7 boxeri. Finala campionatului motociclist de regularitate A. V. S. A. P. Nu ne aducem aminte ca în vreo competiţie motociclistă să fi găsit adunaţi la start alergători din atîteia centre ale ţării cum am întîlnit ieri la finala campionnatului de regularitate şi rezistenţă ■ A.V.S.A.P. Motociclişti din regiunile Baia Mare, Ploeşti, Stana, Autonomă Maghiară, Constanţa, Galaţi, Oradea, Suceava, Bacău, Hunedoara, Iaşi şi Bucureşti s-au întrecut ieri într-o competiţie la care au trebuit să facă faţă nu numai durităţilor unui traseu în mare parte neasfaltat sau pietruit, ci şi unor probe care le-au cerit, ^ pregătire specială. Este vorba de proba atletică şi întrecerea de tir, competiţii complimentare întrecerii motocicliste. Finaliştii la campionatul de regularitate A.V.S.A.P. au ştiut însă să facă faţă tuturor greutăţilor, trecînd cu succes toate examenele la care au fost supuşi. Iată şi clasamentele: Echipe: 1. Reg. Craiova (C. Isăilă, E. Popescu, A. Seca) 36 p. 2. Bucureşti-orăş (N. Vieru, I. Podoleanu, M. Gagipschi) 43 p. 3. Cluj (Gh. Boca, A. Abridan, R. Patachi) 50 p. 4. Galaţi; 5. Piteşti; 6. Stalin; 7. Hunedoara; 8. Oradea; 9. Bacău; 10. Ploeşti; 11. Iaşi; 12. Suceava; 13. Baia Mare; 14. Constanţa. Individual competiţia a fost cîştigată de St. Tulea (Oradea) urmat în ordine de E. Popescu (Craiova), N. lonescu (Galaţi), C. Debucan (Craiova), C. Isăilă (Craiova). La fete victoria a revenit concurentei Jemnica Pavlenco (Galaţi). Ea a fost urmată de Eufrosina Panciu (Bucureşti), Sanda Ţugui (Bucureşti), Elena Cîrjoveti (Constanţa) şi Elena Gherasim (Bacău). La tir, diimtre băieţi, cel mai bine s-a comportat Gh. Bako (Cluj) care a totalizat 87 de puncte, urmat de I. Muţu (Piteşti) 82 puncte. La proba atletică victoria a revenit lui Gh. Bogdan (Constanţa) urmat de Francisc Covacs (Regiunea Autonomă Maghiară). La proba de tir, dintre motocicliste s-a evidenţiat Eufrosima Panciu (Buc.) 63 p. SERVICIUL NOSTRU DE RADIO VA COMUNICA : ANGLIA—SCOŢIA 2-1 (0-1) LONDRA. — Sîmbătă pe stadionul Wembley, în faţa a 105.000 spectatori, Anglia a obţinut o victorie dificilă în faţa reprezentativei Scoţiei. După ce la pauză scorul era de l-o în favoarea scoţienilor (prin punctul marcat de Rink), în partea a doua a meciului gazdele au jucat excelent şi în minutul 63 centrarea lui Stanley Mathews a fost reluată în plasă de Raven. Cu 8 minute înainte de sfîrşit Edwarrds reuşeşte să înscrie golul victorios al englezilor. Gazdele au utilizat următoarea formaţie : Hutchinson-Hall, Byrne - Clayton, Wright, Edwards-Mathews, Thonsen, Finney, Kaven, Graiger. • In etapa de sâmbătă a campionatului englez s-au înregistrat următoarele rezultate: Arsenal-Leedstar- FOTBAL PESTE HOTARE Red 5-0, Birmingham-Sunderland 1-2, Burnley-Bolton 1-0, Cardiff-Luton Town 0-0, Chelsea-Aston Villa 1-1, Manchester Unitcd-Tottenham 0-0, Newcastle-Blackpool 2-1, Portsmouth- Manchester City 0-1, Preston-Wolwerhampton Wanderers 1-0, Sheffield Wednesday-Everton 2-2, West Bromwich Albion-Charlton 2-2. • In Franța s-au desfăşurat ieri sferturile de finală ale „Cupei Franţei”. De remarcat, că după cele 90 de minute de joc toate cele patru partide programate s-au terminat la egalitate. In prelungiri Toulouse a învins Sedan cu 3-2 (1-1 după 90 min. de joc) iar Bordeaux a întrecut Cannes cu 2-1 (1-1 după 90 min. de joc). Partidele Nice-Lille şi Nimbes-Angers s-au terminat la egalitate şi FRUMOASA VICTORIE A LUPTĂTORILOR NOŞTRI LA PRAGA. Reprezentativa R. P. Romine a intrecut echipa R. Cehoslovace cu 6-2 PRAGA 7 (Prin telefon de la trimisul nostru). — Duminică dimineaţa în sala Vinohraska Sokolovna, în faţa a 1.000 spectatori a avut loc întilnirea internaţională de lupte clasice dintre reprezentativele R. Cehoslovace și R. P. Romíné, întrecerea a luat sfîrșit cu o splendidă victorie a luptătorilor români. Scor: 6—2. Spectatorii cehoslovaci au aplaudat cu căldură remarcabila performanță a reprezentanților noştri. Victoriile echipei R .P. Române au fost realizate de Gh. Szabad, Francisc Horvath, I. Popescu, Gh. Dumitru, V. Bularca și Gh. Popovici. Cea mai frumoasă comportare a avut-o Gh. Dumitru care în lupta deosebit de dificilă cu Simek a cîștigat de o manieră entuziasmantă. Iată acum cîteva cuvinte despre cele 8 partide desfăşurate. La categ. 52 kg. Gh. Szabad (R.P.R.) a învins la puncte pe Riki (R. Ceh.). Reprezentantul nostru a fost mai activ şi a învins pe merit. La categ. 57 kg. Francisc Horvath, deşi nu în cea mai bună formă, a obţinut o remarcabilă victorie prin tuş în min. 9 (prin centură laterală) în faţa puternicului său adversar Dvorak (R. Ceh.). De remarcat că pînă în momentul înregistrării tuşului, concurentul cehoslovan conducea la puncte. In limita categoriei 62 kg. Ion Popescu a obţinut victoria prin tuş în min. 11 in faţa adversarului său Boris (R. Ceh.). Pînă la tuş, întrecerea dintre cei doi concurenţi a fost foarte echilibrată. Popescu a reuşit tuşul în urma unui rebut. La categ. uşoară (67 kg.) s-au întrecut Gh. Dumitru (R.P.R.) şi Simek (R. Geh.). Aceasta a fost cea mai frumoasă dispută a reuniunii abundînd în faze de mare spectaculozitate. La sfîrşitul întîlnirii Gh. Dumitru a totalizat cu 2 puncte mai mult decăt adversarul său, fiind declarat învingător. O victorie categorică la puncte a obţinut V. Bularca (R.P.R.) — la categoria semimijlocie (73 kg.) care a întrecut cu un avans de 3 puncte pe adversarul său Matousek. La categoria mijlocie (79 kg.) Marin Belusica (R.P.R.) a pierdut prin tur în min. 14 în fața lui Soucek (R. Ceh.). Victoria cehoslovacului a fost realizată la un contraatac, prin tur de cap. La categoria semigrea Gh. Popovici a adus o nouă victorie reprezentativei noastre, învingindu-l cu un avans de 6 puncte — acumulate în lupta de la parter — pe Vrzal (R. Ceh.). La categoria grea, A. Şun (R.P.R.), deşi mai bun decit adversarul său Karel Simek, a fost declarat învins. Miercuri seara la Hodonin luptătorii noştri înfilnesc selecţionata acestui oraş. ION SEINESCU GH. DUMITRU La baschet feminin': Italia — R. P. R. 53 -46 (25-25) TORINO 7 (prin telefon). — Prima întîlnire internaţională de baschet feminin găzduită de acest oraş s-a disputat duminică, între reprezentativele Italiei şi R. P. Romine, care la modul lor se întreceau pentru prima dată. Partida s-a bucurat de un frumos succes, a fost spectaculoasă şi a plăcut celor peste 1.200 de spectatori. Meciul a fost foarte echilibrat, scorul menţinindu-se apropiat pînă in ultimele trei minute. La început, avantajul a fost de partea gazdelor care, profitind de emotivitatea echipierelor noastre, au condus cu două sau patru puncte. Mai tirziu, echipa R.P.R. se acomodează cu apărarea combinată , (zonă şi om la om) a italiencelor şi egalează. In repriza secundă, începutul aparţine din nou gazdelor, dar treptat echipa noastră pune stăpinire pe joc, egalează şi conduce la un moment dat (minutul 30) cu 3 puncte. In ultimele trei minute intervine insă din nou emotivitatea jucătoarelor romince şi echipa Italiei reface handicapul, ia conducerea şi ciştigă piua la urmă cu 53—46 (25 —25). In general, ambele echipe şi-au bazat jocul pe pătrunderi şi pe acţiunile pivoţilor, sub coş, aceasta in mare măsură şi din cauza panourilor de cristal gros, dur, care au micşorat eficacitatea aruncărilor de la semi-distanţă şi distanţă. O dovadă o constituie şi slabul procentaj al aruncărilor libere : 19 înscrise din 32 aruncări la echipa R.P.R. şi 17 din 31, la echipa Italiei, formăţiile ţăroste au fost următoarele (iu paranteze punctele înscrise) : R.P.R. : Eva Ferencz, (4), Violeta Zăvădescu (14), Ştefania Tomescu-Dinescu (1), Teodora Simionescu (12), Elena Tintorescu (5), Viorica Antonescu (4), Hilde Eördogh (6), ITALIA: L. Ronchetti (8), Dai Monte (9), Ventrani (15), F. Ronchetti (4), Pausich (3), Baitz (2), Mapetli (10), Parsi (2). S-au evidenţiat L. Ronchetti, Ventrani, Mapetli, Violeta Zăvădescu, Teodora Simionescu şi Hilde Eördogh. Au arbitrat bine: Stefanovici (R.P.F. Iugoslavia) și Kasenaivs (Elveţia). Meciul Botvinik — Smislov Partida a XIV-a a meciului Botvinik-Smislov desfăşurată sîmbătă s-a întrerupt intr-o poziţie aproximativ egală. Ieri, la reluare, cei doi adversari au căzut de acord asupra remizei după efectuarea numai a cîtorva mutări. Smislov continuă să conducă în meci cu scorul de 7*/2 la 11/2. In finalele campnatelor internaţionale de tenis de masă ale Angliei Berezik i-a învins pe Ogimura cu 3-1 LONDRA. Vineri şi sâmbătă s-au desfăşurat în sala „Wembley Empire Pool“, în faţa a 10.000 spectatori finalele campionatelor internaţionale de tenis de masă ale Angliei. Un succes remarcabil a fost obţinut de tînărul jucător maghiar Berezik, care după ce l-a întrecut în sferturile de finală pe Andreadis cu 3—0 şi pe Bergman în semifinale cu 3—1, a întîlnit în finală pe japonezul Ogintura, de care a dispus cu 3—1. Finala de dublu femei s-a desfăşurat între perechile japoneze Okawa, Namba și Eguchi, Watanaibe. Victoria a revenit cu 3—0 perechei Okawa — Namba ! In finala probei die dublu mixt Tsunoda—Namba au dispus de perechea Andreadis — Haydon cu 3—1. La dublu bărbaţi pe primul loc s-a clasat perechea japoneză Ogimura — Tanaka care a întrecut cuplul cehoslovac Andreadis— Stipek cu 3—1. In sfîrșit, finala la simplu femei, desfăşurată între Eguchi și Hayden a revenit primei cu scorul de 3—1 Tinerii fotbalişti englezi se pregătesc pentru meciul de la Bucureşti Federaţia engleză tie fotbal a informat recent federaţia romina în legătură cu selecţionarea lotului pentru kiâlnirea dintre echipele celor două ţări ce va avea loc la 26 mai la Bucureşti. Toţi selecţionabilii, jucători pînă la vîrsta de 23 ani, fac parrte din echipe din prima ligă a campionatului Angliei. Printre ei se află elemente de mare clasă, speranţe ale „soccerului“ britanic ca Edwards, mijlocaş la „Manchester United“, Helmes, interul strngă al echipei ,,Fulham“, Smits, stoperul formaţiei „Birmingham“, Howe, fundaş dreapta la „West Bromwich Albion“, şi Hotskinson, portar la „Sheffield Wednesday“. Fotbaliştii englezi se pregătesc cu multă atenţie în vederea meciului de la Bucureşti. In ultimele întilniri internaţionale echipa de tineret a după prelungiri: Nice-Lille 2-2 ter Nîmes-Angers 0-0. • In etapa de duminică a campionatului italian s-au înregistrat următoarele rezultate: Milan- Atalanta 4-0, Padova-Bologna 1-1, Triestinainteroazionaie 2-2, Juventus-Lauerossi 0- 1, Fiorentina-Napoli 4-0, Spal-Roma 1- 1, Lazio-Sampdona 2-1, Genova-Torino l-o, Palermo-Udinese 0-1. In etapa patra a campionatului maghiar MTK a întrecut Honved cu 2- 1, Vasas Budapesta pe Újpest Dózsa cu 3-1, iar Dorok pe Pécsi cu 3-0. Celelalte meciuri s-au terminat la egalitate: Csepel-Ferencvaros 2-2, Szeged- Szombatheîy 2-2 şi Tataibanya- Salgotarjan 2-2. In clasament conduc Ferencváros şi Vasas Budapesta cu cîte 7 puncte, urmate de M.T.K. şi Tatabanya cu cîte 6 puncte.» Intr-un meci internaţional de fotbal desfăşurat vineri la Cairo echipa Turciei a întrecut reprezentativa Egiptului cu 4-0 (2-0). Angliei a terminat la egalitate (1—1) cu echipa Scoţiei şi 0—0 cu echiipa Franţei. Componenţa formaţiei a fost ameliorată de atunci prin introducerea mai multor titulari din echipe de primă ligă. Federaţia engleză acordă o importanţă deosebită acestui meci con®iderîndu-1 ca un veritabil examen pentru viitorii membri ai naționalei engleze. • La Cardiff s-a disputat meciul internaţional de rugbi dintre reprezentativele Wales şi Angliei. Victoria a revenit primei echipe cu scorul de 17-16. • La Copenhaga în cadrul întîlnirii de nataţie Danemarca-Norvegia, înotătorul danez Glde a realizat un nou record european în proba de 200 m. bras (în bazin de 50 m.) cu timpul de 2:32,5. e lată două rezultate Internaţionale la box: La Copenhaga: Olande- Danemarca 14-6, iar la Dublin: Irlanda Italia 12-8. • Intîlnirea de tenis din cadul „Cupei Davis” dintre Ungaria și Irlanda care urma să aibă loc la Budapesta nu se mai dispută deoarece irlandezii au refuzat să se deplaseze în capitala ungară. Federaţia internaţională a decis, că întrucit meciul nu poate să aibă loc în Irlanda sau pe un alt teren neutru, Ungaria cîştigă prmul meci prin neprezentare, calificindu-se în turul al doilea unde va întîlni echipa Belgiei. * XX Radav,ia si administrația: București, str. Const. Mille Nr. 17, telefon 5.30.36-5.30.37 Nr. 1-9 STAS 3452, Intr. Poligrafică Nr. 2 Str. Brezoianu Nr. 23-25 Abonamentele se fac la oficiile 005 tale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi.