Sportul Popular, mai 1957 (Anul 12, nr. 3000-3015)

1957-05-04 / nr. 3000

Competiţia internaţională de yachting „Cupa Victoriei" începe miine la Mamaia întrecerile de snipe organizate de clubul nautic central A.V.S.A.P. pe lacul Sint-Ghiol, au continuat marţi, cînd 47 de echipaje au luat startul în proba de rezistenţă „Cupa Mamaia" întrecerea a fost spectaculoasă, datorită luptei care s-a dat pentru primele locuri. Astfel, Mircea Dumitriu (Energ. I) după ce a condus în majoritatea timpului a fost depăşit de coechipierul său Victor Geles, chiar pe linia de sosire, în „poartă“, datorită unei reuşite manevre a acestuia din urmă. Locul III a fost, de asemenea, viu disputat şi a revenit reprezentantului A.V.S.A.P. 1, Millca Taşcu. In fruntea clasamentului general pe echipe s-a situat la o diferenţă apreciabilă de puncte echipa Energia M.I.G. 1, urmată de A.V.S.A.P. 1, Energia II, Progresul etc. In continuare, miercuri s-au disputat pe un vint favorabil (forţa 3) ultimele două regate ale fazei interne a „Cupei Victoria", care au revenit din nou talentatului velist al Energiei M.I.G., Mircea Dumitriu. Cea din urmă întrecere avea un rol hotărîtor în desemnarea celor şase echipaje româneşti care urmează să ne reprezinte de mîine în concursul internaţional. In special, locul şase, era cel mai „pus în discuţie“ deoarece pentru el luptau cu şanse apropiate Puiu Manu, V. Costescu (A.V.S.A.P. I) şi L. Predescu (Energ. I). Iată însă că în regata a V-a, cunoscutul velist Constantin Ticu, superior clasat, a fost penalizat cu zero puncte, şi pe cele două locuri „vacante“ create astfel s-au clasat reprezentanţii A.V.S.A.P. în detrimentul sportivilor de la Energia. Clasamentul individual definitiv al primilor şase a fost stabilit: 1. Mircea Dumitriu — Gh. Lungu (Energ. I) 8654 p.; 2. Victor Geles — Mihai Saghin (Energ. I) 6496 p.; 3. Millia Tascu — Victor Baras (A.V.S.A.P. I) 5843 p.; 4. G. Nour — Dorel Popovici (Energ. II) 5156 p.; 5. Vasile Costescu — Dan Viespescu (A.V.S.A.P. I) 4984 p.; 6. Puia Manu — Pavel Romasan (A.V.S.A.P. I) 4881 p. Pe echipe întrecerea a revenit detaşat reprezentanţilor Energiei 1 M.I.G. Incepînd de mîine dimineaţă, timp de 7 zile (5—11 mai), se vor desfăşura la Mamaia cele 12 regate ale concursului internaţional la snipe, „Cupa Victoriei“. La această tradiţională competiţie iau parte pe lîngă cele şase echipaje româneşti menţionate mai sus, trei echipaje poloneze şi alte trei iugoslave. Printre oaspeţii noştri care vor sosi la Mamaia în cursul zilei de astăzi, semnalăm prezenţa veliştilor polonezi Tazbir — Mihălski, ciştigători ai ediției precedente a „Cupei Victoria". Astăzi începe campionatul republican şcolar de gimnastică Astăzi, începind de la ora 9 dimineaţa, pe stadionul Flacăra Plpeşti are loc întrecerea celor mai buni gimnaşti şcolari, participanţi la finala campionatului republican şcolar de gimnastică. Mult aşteptat de ploeşteni care i-au asigurat un cadru sărbătoresc, campionatul republican şcolar de cimi,astică are menirea — pe lîngă aceea de a desemna echipele campioane — de a scoate la iveală noi elemente talentate care, cu timpan, să poată completa rîndurile celor consacraţi în acest sport. Campionatul republican şcolar de gimnactică se organizează pe echipe şi individual. Astăzi vor avea loc întrecerile pe echipe iar mîine cele individuale. Iată care sunt echipele calificate pentru etapa finală: zona Ploeşti : băieţi: Şcoala medie nr. 1 — Ploeşti; fete: Şcoala micle nr. 2 Ploeşti; zona Bucureşti: băieţi; Şcoala medie nr. 17 Bucureşti; fete: Şcoala medie nr. 20 Bucureşti; zona Galaţi: băieţi; Şcoala medie din Focşani: fete: Şcoala medie din Constanţa; zona Craiova: băieţi* Şcoala medie din Rîm. Vîlcea; fete Şcoala medie din Cîmpulung. Mai participă cîte o echipa de fete și baieți calificate în întrecerile zonei Cluj. Cele mai bune echipe masculine de handbal din ţara noastră — participante la campionatul republican de categoria A — au disputat joi o nouă etapă. Dintre rezultatele înregistrate cu acest prilej, fără îndoială că cel mai surprinzător este acela de la Sibiu, unde echipa locală Voinţa a întrecut categoric formaţia Ştiinţa Timişoara, campioana ţării. După o serie de rezultate slabe, care au adus pe sibieni pe penultimul loc în clasamentul primei serii a campionatului, se pare că acum echipa lor şi-a regăsit cadenţa. Practicînd un joc bine orientat tactic, cu acţiuni ofensive desfăşurate larg — ceea ce a obligat apărarea timişoreană să se „desfacă“ — sibienii au terminat învingători cu scorul de 12-5 (8-3). Două preţioase victorii în deplasare au obţinut Energia Timişoara şi Ştiinţa Iaşi Metalurgiştii timişoreni au învins Energia Făgăraş cu 10-9 (5-3), după ce cu 40 secunde înainte de terminarea partidei scorul era egal : 9-9. Cît priveşte echipa ieşeană, ea a terminat învingătoare la Cisnădie în faţa Flamurei roşii cu scorul de 13-11 (5-6). După cum ne-a comunicat corespondentul nostru din Cisnădie C. Crețu victoria studenţilor ieşeni se datoreşte în mare măsură formei excepţionale a jucătorului Ioan Ţipu, care a înscris 7 din cele 13 goluri realizate de Ştiinţa De notat că în min. 45 scorul era 10-4 în favoarea echipei textiliste. La Bucureşti, Ştiinţa I.C.F. a învins — destul de greu — Energia Reşiţa, după un joc care spre sfîrşit a degenerat, abundent în durităţi. Un „merit“ în această privinţă revine arbitrului M. Marinoiu care, nehotărît şi lipsit de autoritate la începutul meciului, nu a mai reuşit apoi să ţină jocul în mna, cu toate că a eliminat numeroşi jucători de pe teren. Este o veche meteahnă a arbitrilor noştri de handbal de a conduce inegal, neconsecvent, ceea ce produce incidente neplăcute ca acelea de joi dimineaţă de pe terenul Progresul F B. Scor final : 13-8 (7-3) pentru Ştiinţa I.C . Alte rezultate de joi: Recolta Jimbolia-C.C.A. 5-10 (2-5); Energia Ploesti-Dinamo Oraşul Sahin 12-17 (4-10). Înainte de a anunţa programul jocurilor de mîine suntem obigaţi să facemprecizări in legătură cu etapele celor trei campionate republicane de handbal. Aceasta pentru că ultimul comunicat al comisiei centrale a modificat datele de" desfășurare a etapelor celor trei campionate. Deci, miine se va disputa etapa a VllI-a (a lll-a a returului) a campionatului masculin de categoria A, etapa a Vlla (a Il-a a returului) a campionatului feminin de categoria A și etapa a V-a (ultima etapă a turului) a campionatului masculin din categoria 13. Programul jocurilor de mîine este următorul : masculin cat. A seria I: Timişoara: Ştiinţa-Energia Ploeşti; Oraşul Stalin : Dramo-Energia Reşiţa; Sibiu : Voinţa-Ştiinţa I.C.F; seria a 1-a: Cisnădie FI. roşie-C.C.A.; Iaşi; Ştiinţa-Energia Timişoara ; Jimbolia : Recolta-Energia Făgăraş; feminin, seria 1: Bucureşti : FI. roşie-Energia Reşiţa; Ştiinţa I.C.F.-FI. roşie Mediaş; Tg. Mureş; Progresul-Recolta Codlea; seria a ll-a ; Bucureşti : Progresul M.C.-Evergia Mija; Oraşul Stalin: Progresul-Ştiinţa Timişoara; Sibiu : FI roşie-Fl. roşie Sighişoara; masculin, cat. B seria 1: Tg. Mureş: Dinamo-Dinamo Bucureşti; Constanţa : C. S Marina-locomotiva O N.; Bacău: Progresul-Ştiinţa Galaţi; seria a II a: Arad: Progresul Energia Sibiu; Variaş: Revolta-Progresul Odorhei; Sighişoara: Voinţa, Energia Reşiţa. în campionatul masculin de handbal Voiina Sibiu invigatoare la scor in faţa ştiinţei Timişoara Unul din cele mai disputate jocuri de handbal ale etapei de sluuunui trecută a fost acela dintre Energia Reşiţa şi Energia Ploeşti terminat la egalitate: 9—9. Fotoreporterul nostru Ion Mihăică, prezent la Reşiţa, a surprins o fază dinamică din acest meci: tinărul jucător reşiţean Jochmann trage la poartă in timp ce apărarea proeştenilor (Trifu, pe jos Pană şi Cernut) este in imposibilitate de a interveni. Din lumea baschetului După cele opt etape desfășurate până acum în campionatul republican feminin,, clasamentele celor două serii se prezintă astfel SERIA I: 1. Locomotiva Buc. 6 4 0 2 302-261 14 2. Voinţa Or. St. 6 4 0 2 236-281 14 3. Fl. I. Tg. Mureş 7 3 0 4 324-336 13 4. Progresul Oradea 7 2 1 4 330-411 12 5. ştiința I C.F. 6 2 1 3 288-291 11 SERIA a II-a: 1. Progr. M.I.C. BUC. 7 8 0 1 417-315 19 2. Energia Buc. 6 5 0 1 321-252 16 3. Fi. roşie Oradea 6 2 1 3 296-323 11 4. Ştiința Cluj 7 2 0 5 308-375 11 5. Progr. F.B. Buc. 6 0 1 5 278-355 7 In penultima etapă care se dispută mâine, sunt programate următoarele jocuri: SERIA I: Ştiinţa I.C.F.-Locomotiva Bucureşti; Progresul Oradea-Voinţa Oraşul Stalin; SERIA a II a : Energia Bucureşti-Hamura roşie Oradea; Ştiinţa Cluj-Progresul F B. Bucureşti. — Turneul internaţional la care participă echipele feminine Slavia Praga, Energia, Locomotiva şi Progresul M.I.C. din Bucureşti se dispută între 8—10 mai pe terenul Progresul F.B. din Capitală. întrecerile, organizate în cinstea Zilei Victoriei, sunt dotate cu cupa „Victoriei“. In continuarea turneului din ţara noastră Slavia joacă la 12 mai la Oraşul Stalin cu Voinţa şi la 14 mai cu Progresul. — La 12 mai se dispută la Gorizia (Italia) întîlnirea dintre echipele masculine de tineret ale RP.R. şi Italiei. Prima etapă a campionatului republican de tenis şi se va încheia peste cinci luni, ultimele meciuri avînd loc la 28 şi 29 septembrie. Cele 10 echipe care iau sîmbătă startul au făcut antrenamente din timp şi noi sperăm ca jucătorii şi jucătoarele care alcătuiesc aceste formaţii să se prezinte la un nivel cit mai bun de pregătire. Sperăm totodată ca în capionatul din acest an să nu se mai înregistreze numeroasele înțelegeri sau neprezentări în meciurile individuale după ce scorul final este conturat. Cele 10 echipe care participă în campionatul republican pe 1957 sunt următoarele C.C.A., Progresul Bucureşti, Energia Bucureşti, Flamura roşie U.T.A. Arad, Progresul Cluj, Dinamo Bucureşti, Energia Timişoara, Energia Steagul roşu Oraşul Stalin, Flamura roşie Oradea şi Flamura roşie Cluj. Prima etapă programează sîmbătă şi duminică următoarele meciuri: Arad: Flamura roşie U.T.A.-C .A., Cluj: Progresul-Dinamo Bucureşti, Timişoara : Energia-Energia Buc., Oraşul Stalin: Energia Steagul roşu- Progresul Buc., Oradea: Flamura roşie-Flamura roşie Cluj. Ca şi în anii trecuţi primele zile ale lunii mai coincind cu începerea campionatului de tenis al categoriei A- Intr-adevăr, „cursa“ pentru desemnarea celor trei echipe campioane ale ţării (mixte, bărbaţi şi femei) începe cu programarea primei etape de sîmbătă şi duminică Cine vor fi noii campioni de tenis de masă ai R. P. R. ? Aceasta o veţi afla mîine seară în sala Floreasca după desfăşurarea celor cinci finale ale campionatului individual republican. Întrecerile finale pentru desemnarea campionilor de tenis de masă ai ţării care se vor desfăşura sîmbătă şi duminică în sala Floreasca din Capitală vor aduce în lupta decisivă 22 de jucătoare şi 31 jucători în cele două probe de simplu şi probabil un număr sporit în cele de dublu (bărbaţi, femei şi mixt). La simplu femei, în lipsa Angelicăi Rozeanui, Ella Zeller domină cu autoritate plutonul cu veleităţi pentru ocuparea unui loc fruntaş se prezintă Maria Golopenţa, Geta Pitică şi Maria Gavrilescu. S-a stabilit următoare ordine — de sus în jos — a tabloului: Ella Zeller, Maria Gavrilescu, Irma Magyari, Geta Pitică, Marta Tompa, Sari Szász, Anita Babichian şi Maria Golopenia. După cum se poate vedea în ansamblu tabloul este dezechilibrat, partea de sus fiind mult mai tare Noi considerăm ca o greşeală a subcomisiei de competiţii modul cum s-a alcătuit ordinea favoriţilor la simplu femei. In timp ce, de pildă, Marta Tompa, ca să ajungă în semifinale, are doar o adversară puternică, pe Catrinel Folea, (pentru ca nu este sigură participarea lui Sari Szász), Maria Gavrilescu are de la început drumul barat, întîlnindu-se în sferturi cu Ella Zeller. Aceasta deși Maria Gavrilescu este mai bună ca ansamblu de performante şi chiar ca rezultate directe decît Tompa, Babichian sau Irma Magyar!. Ca să ni mai vorbim de Geta Pitică care după părerea noastră este între primele patru jucătoare ale ţării, şi deci trebuia să fie pusă în partea de jos a tabloului pentru a avea o şansă în plus pentru calificarea în finală şi nu pe partea lui Ella Zeller. Noi socotim că nu este timpul pierdut pentru ca să se mai facă corivrie necesare şi — totodată — echitabile, astfel ca întrecerea pentru titlul feminin să nu fie de la început viciată. Nici tabloul de sortare al băieţilor nu este prea echilibrat, natea de jos cuprinzînd printre favoriţi jucători mai buni (Gantner, Reiter, Popescu, Bottner) în timp ce în partea de sus găsim pe Harasztosi, Pesch Naumnescu, Andronache. Înscrierile pentru probele de dublu se fac astăzi dimineaţă, urmînd ca tragerea la sorţi să se facă la prînz. Programul întregii competiţii este următorul: sîmbătă: orele 9 30— turul I la simplu femei, simplu bărbaţi: orele 17—2130: turul II la simplu femei şi simplu bărbaţi, turul I, II, III, la dublu mixt Duminică: orele 9—13: turul III la simplu femei şi simplu bărbaţi turul I şi II la dublu bărbaţi şi dublu femei şi semifinalele de simplu femei, dublu bărbafi şi dublu femei, orele 17—21, semifinalele de simplu bărbaţi şi toate cele cinci finale. Incon semifinalele Campionatului republican de şah pe echipe Duminică 5 mai este data începerii penultimei faze acampionatului republican de şah pe echipe, ediţia 1957 Cele 24 echipe semifinaliste au fost împărţite în patru grape, jocurile desfăşurîndu-se aştern turneu. Iată componenţa cîior patru grupe: BUC’REŞTI: Ştiinţa Bucureşti, Voinţa Bucureşti, Progresul Piteşti, Voinţa Alexandria, Fiergia Craiova, Flamura roşie Constanţa. ORAŞUL STALIN: Ştiinţa Oraşul Stall! Ştiinţa Timişoara, Energia Bucureşti, Ştiinţa CT.ui Flamura Roşie Oradea, Voinţa Tîrgu Mureş. BACAU: Voinţa Roman, Dinamo Bucureşti, Energia Ploeşti, Progresul Iaşi, Progresul Suceava, Locomotiva Galaţi, ORADEA* Progresul Oradea, Energia Arad, Voinţa Satu Mare, Progesul Cluj, Voinţa Arad, I Progresul Deva. ECHIPELE GAZDA PORNESC FAVORITE ÎN ETAPA DE MIINE A CAMPIONATULUI CATEGORIEI B LA RUGBI Etapa de miine a campionatului categoriei B la rugbi, cuprinde multe partide interesante. Echipele gazdă vor avea, şi de astă dată, un cuvînt greu de spus, însă nu trebuie subapreciată nici valoarea formaţiilor oaspe. Iată programul complet al etapei : SERIA I-a : Energia Piteşti—Progresul Tecuci ; ştiinţa Galaţi—Locomotiva Buzău; Energia Bîrlad-Ştiinţa Iaşi; En. Pră-Ma—FI. I. Dr. Stalin (se dispută luni). SERIA II-a: Ştiinţa Timişoara—Energia Hunedoara; Locomotiva Cluj—Voinţa Cluj; Ştiinţa Arad—Energia Tîrnăveni; Ştiinţa Cluj—Locomotiva Timişoara. SERia III-a : Progresul I.A.S. Sibiu— Energia Lupul; Dinamo II Bucureşti—Şt.Saxa Iaşi; Energia I.i.r.D. Bucureşti—Energia Mi ne; Progresul I.A.S. Bucureşti—Energia Constanţa. Dintre meciurile care vor avea loc in Capitală, cel mai interesant se anunţă cel dintre formaţiile bucureştene Energia M.T.D. şi Energia Mine. BILETE PENTRU TENIS DE MASA . Biletele pentru finalele campionatului individual de tenis de masă al R.P.R. se găsesc în zilele concursului la casele sălii Floreasca. SELECŢIONAREA HALTEROFILILOR BUCUREŞTENI Azi cu începere de la ora 16 şi mîine de la ora 10, în sala Floreasca II va avea loc o reuniune de haltere în vederea alcătuirii reprezentativei Bucureştiului care va participa la „Cups “ ~ Lia Sărin şi Pamela Juvertau au stabilit un nou record 579 p, la 3X20 Ieri dimineaţă au început, pe poligonul Tunari, întrecerile „Cupei Victoria“ la tir organizată de Casa Centrală a Armatei. Trebuie subliniat în deosebi faptul că trăgătoarele manifestă o formă foarte bună realizînd performanţe de valoare internaţională. După ce la ultimul concurs Marieta Juverdeanu modificase recordul probei de armă liberă calibru redus 3x20, adlcîndu-l la 575 p., ieri, maestrele sportului Marieta Juverdeanu şi Lia Sîrbu au obţinut un nou record republican, ambele realizînd 579 p. Foarte bună este și comportarea tinerei trăgătoare Rodica Năstase care a obținut o performantă mai bună decit vechiul record trăgînd 577 p. Felicia Iovănescu şi Yvonne Goldenberg au realizat 569 și respectiv 568 p. La juniori primul loc a fost ocupat de Iosif Aron cu 576 p. Proba de pistol precizie s-a soldat cu una dintre cele mai mari surprize : locul I a fost cucerit de concurentul Magyar (Dinamo) cu o performanță bună (540 p ).