Sportul Popular, iunie 1957 (Anul 12, nr. 3016-3032)

1957-06-13 / nr. 3023

In vederea jocurilor de fotbal de sîmbătă şi duminică Primii oaspeţi -„naţionala“ a Greciei - au sosit ieri în Capitală Sosirea trenului care aducea pe fotbaliştii greci a pus la încercare răbdarea numeroşilor oficiali şi sportivi veniţi în întîmpinarea oaspeţilor. Intîrzierea n-a avut însă darul să strice buna dispoziţie nici a gazdelor şi nici a oaspeţilor, care au coborît din tren, după o lungă călătorie, cu zîmbetul pe buze şi bucuroşi de a se vedea într-o ţară prietenă, despre care au povestit multe sportivii de la Makedonikos-Saionic şi pe ai cărei soli sportivi au avut ocazia să-i cunoască cu prilejul turneelor întreprinse în Grecia de selecţionata Bucureşti şi Progresul. „Primele meciuri, după atieia ani, intre echipele noastre naţionale constituie un prilej de cimentare a legăturilor dintre sportivii celor două ţări şi acest lucru ne bucură" — ne-a spus de Generalis Elefterios, ziarist, redactor la „Athlitiki Iho“. — „Ce părere aveţi despre cele două jocuri ?“ l-am întrebat. — „Evoluţia echipelor Bucureşti şi Progresul la Atena ne-a arătat că fotbalul românesc este foarte bun. Echipele romineşti care au jucat recent la noi au fost considerate ca printre puţinele formaţii străine care in trecere prin Capitala ţării noastre,au lăsat o impresie atit de bună prin tehnica şi prin atitudinea lor sportivă. „Ce cred despre meciuri ? Aşa cum speră românii că vor cîştiga, sperăm şi noi. Ne dăm seama că echipa greacă nu este la înălţimea formaţiei româneşti (este vorba de partida de la Atena), dar comportarea şi rezultatul jocului cu Iugoslavia ne dau dreptul să fim optimişti". ★ Delegaţia sportivilor greci, condusă de d. Rigos Hrisafidis şi însoţită de d-nii S. Asprogherakas, selecţioner unic şi preşedintele comisiei de arbitri,V. Pandalos antrenorul echipei, Konios Mihalis, Leondaridis Tavaniotis, Adelu Ioanis şi I. Daskatakis, arbitru, cuprinde 16 jucători şi anume: Aperghis (Pamathinaikos Atena), Serafidis (AEK Atena), Xantopoulos (Olimpiakos Pireu), Kozobolis (Ethnikos Pireu), Ioanu (Doxa Drama), Auramidis (Apollon Salonic), Hasiotis (PAOK Salonic), Saravakos (Panionios Atena), Darakis (Apollon Atena), Sanioglu (Apollon Atena), Esturtiu (Apollon Atena), Kaliodis (Aris Salonic), Theojanis (Panathinaikos Atena), Papazoglu (Apollon Atena), Nebidis (Panathinaikos Atena), Simeonidis, (PAOK Salonic). Trei din aceşti jucători: Serafidis, Eftimiu şi Kozobodis sunt juniori promovaţi în primele echipe. Jucătorii greci au şi făcut după amiază un antrenament pe Stadionul Republicii. Printre spectatori, C. Drăguşin, antrenorul echipei Progresul Bucureşti, cu care ara stat de vorbă despre fotbalul grec aşa cum i s-a prezentat în jocurile susţinute de formaţia bucureşteană la Pireu şi Atena. . ..Ceea ce m-a impresionat la jucătorii greci — a spus antrenorul Drăguşin — au fost: calităţi fizice excepţionale (viteză, rezistenţă, detenţă), putere de luptă şi spirit de sacrificiu extraordinar. Timp de 90 de minute joacă şi luptă fără să scadă ritmul, compensind astfel lipsurile tehnice şi tactice. In apărare se ţin scai de adversari şi revin fulgerător in luptă de fiecare dată cirul sunt depăşiţi. Iar în atac deşi cu puţini jucători v in prin P. GAIU (Continuare in pag. 3-a) Parcă odată cu importanta competiţie de tenis din Capitală, soarele a pornit şi el într-un turneu pe meleagurile noastre. Totuşi, în ciuda căldurii moleşitoare, campionatele internaţionale de tenis îşi desfăşoară partidele care au depăşit respectabila cifră de o sută, iar concurenţii au găsit suficiente resurse pentru a-şi disputa cu aceeaşi vigoare şansele. In unele probe s-a ajuns chiar să se profileze semifinaliştii. Este cazul întrecerii feminine care în ultimele două zile ne-a dăruit de altfel interesante şi spectaculoase întreceri. Revelaţia ultimelor întîilniri a constituit-o fără îndoială, comportarea majoră a tinerei campioane a Uniunii Sovietice, Valeria Kuzmenko. Intîlmind în optimi de finală pe Julieta Namian, Kuzmenko a întrecut-o net cu 6—1, 6—0, după un meci în care a avut iniţiativa tot timpul. Dar speranţa tenisului sovietic feminin a demonstrat adevăratele sale posibilităţi în partida de ieri dimineaţă în care a înfruntat cu succes (3—6, 6—1, 6—2) pe experimentata şi valoroasa jucătoare poloneză ludwiga Jezdrzejowska. Folosind cu hotărîre lovi- Campionatele Internaţionale de Tenis au început să-şi desemneze semifinaliştii Valeria Kuzmenko a cucerit publicul bucureştean turile în forţă, în special cele de pe stingă, şi obligîndu-şi adversara să vie deseori la fileu, prin numeroase stopuri. Valeria Kuzmenko a obţinut unul dintre cele mai importante succese din cariera sa, care se anunţă din cele mai promiţătoare. Lia Doboşiu ne-a oferit, datorită binecunoscutei sale voinţe, o surpriză plăcută prin victoria sa asupra maghiarei Leposne- B Hidasi (4—6, 6—3, 6—1), dar ea i nu a putut face faţă cu acelaşi succes şi asaltului jucătoarei so- B vietice Valentina Filipova la care fi a pierdut cu 3—6, 2—6. Campioa. fi? na romînă Eva Stăncescu a în- I vins în turul II pe germana Lind- ■ ner (6—4, 6—4) cîștigîndu-și fi dreptul s-o întîlnească pe cam- • pioana Franței Jacqueline Ker- I mina, de care a fost însă elimi- - nată în două seturi (5—7, 4—6). )8 Astfel în semifinalele de simplu feminin se vor întrece Kuz- * menko, Kermina, Filipova și în- j!vingătoarea triunghiului BucaiUe. 1 Ponova, Ec. Roșianu. % Dacă jucătoarele române nu (( ne-au adus pînă acum rezultate satisfăcătoare, în schimb tenis- oamenii noştri — şi mai cu seamă fi cei tineri — au fost la înălţime. Aşa, bunăoară, Bosch, a înregis- a trat o nouă victorie indauna jucăto- I rului maghiar Pálinkás (6—2, 4—6, 6—0), iar Bardan la campionul Bulgariei Ciuparov (6—3, 6—3). Astfel au fost „revanşaţi“ Caralulis şi Zacopceanu învinşi de cei doi jucători străini cu o zi mai (Continuare in pag. 4-a) Trusiuc şi talentatul nostru reprezentant GÜNTER BUSCH a confirmat in partidele de pină acum un progres evident, care ne îndreptăţeşte să-l considerăm o autentică speranţă. (Fotó: L. TIBOR) PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VA! ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURĂ FIZICĂ $I SPORT DE PE UNGĂ CONSILIUL DC MINIȘTRI SI AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN LML 4 pagini 25 bani Joi 13 iunie 1957 ANUL XIII Nr. 3023 a Vizita delegaţiei guvernamentale şi de partid bulgare* în ţara noastră Marţi după-amiază delegaţia guvernamentală şi de partid bulgară care face o vizită prietenească de citeva zile în ţara noastră, la invitaţia guvernului Republicii Populare Române şi a Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a sosit la Cluj. O mare mulţime de oameni a salutat pe solii poporului bulgar. In piaţa gării, mii de locuitori romîni şi maghiari din Cluj s-au întilnit intr-un miting în cinstea vizitei conducătorilor de stat şi de partid bulgari. A luat cuvintul tov. Vasile Vaida, membru supleant al C.C. al P.M.R., prim secretar al comitetului regional de partid Cluj. Primit cu aplauze puternice, a luat apoi cuvintul tovarăşul Anton Iugov. După miting, oaspeţii bulgari au vizitat câteva instituţii ale Clujului. Ieri, miercuri, oaspeţii au sosit la Sibiu. Pină aici, in numeroase gări, la Cimpia Turzii. Războieni. Teiuş, sute de oameni ai muncii au ţinut să salute entuziast pe solii poporului frate bulgar. In gara Copşa Mică, unde trenul s-a oprit citeva minute, membrii delegaţiei bulgare au fost salutaţi de ing. Gh. Policală, directorul uzinelor metalurgice „21 decembrie“ din localitate. A rostruns tov. Todor Jivkov in piaţa gării din oraşul Sibiu a avut loc un mare miting. In numele locuitorilor regiunii şi ai oraşului, tov. Nicolc Iorga, preşedintele sfatului popular al regiunii Stalin, a adresat oaspeţilor calde cuvinte de salut. Primit cu vii aplauze, a luat apoi cuvintul Stoian Toncev, ministrul Gospodăriei Comunale Urbanisticii şi Drumurilor, membru în conducerea permanentă a Uniunii Populare Agrare Bulgare. Mitingul a constituit o puternică afirmare a prieteniei româno-bulgare, a hotăririi oamenilor muncii din ţara noastră de a contribui la continua întărire a marii familii a ţărilor socialiste in frunte cu U.R.S.S. zorul fotbaliștilor greci după antrenamentul de ieri după amiază de pe stadionul Republicii. (Foto: T. LIVIU). Inaugurarea activităţii internaţionale la canotaj firme, primele starturi în „Regata Snagov In calendarul internaţional al canotajului academic figurează, din acest an, o nouă competiţie: „Regata Snagov“. Această întrecere, rezervată numai ambarcaţiunilor cu cîrmaci (element care-i dă o notă de originalitate), are toate şansele de a deveni o competiţie de mare popularitate în canotajul european. Aceasta, deoarece cuprinde în program probe de mare spectacol (2+1, 4 + 1 şi 8+1) şi — apoi — pentru că minunatul nostru lac de la Snagov oferă condiţii de întrecere din cele mai bune. De altfel, faptul că încă de la prima sa ediţie „Regata Snagov“ — care începe inline — se bucură de o participare bogată (5 ţări prezintă garnituri complete), este o dovadă a perspectivelor deosebite ce stau în faţa primei noastre regate internaţionale. Oaspeţii au început să sosească încă de marţi dimineaţa. Primii au fost polonezii care prezintă trei puternice echipe ale clubului A.Z.S. din Wroclaw. La 2+1 vor concura Schwazer şi Jagodzinski, la 4+1 echipa va fi alcătuită din Blasinski, Starybrat, Paradowski şi Grajczyk in timp ce „optul“ va fi alcătuit dintr-un lot larg din care fac parte cei de mai sus, plus Antkowiak, Maszkiewicz, Sadowski, Lepszy, Paradowski, Cirmaciul tuturor probelor: Marika, un excelent cunoscător al „meseriei“ sale și care a condus la victorii internationale multe echipe poloneze. Lotul cehoslovac ne-a rezervat o mare surpriză. In locul echipei de 8+1 care — anul trecut — a cîștigat la Bled campionatul Europei a sosit echipa Dukla din Terezin. De ce? Răspunsul ni l-a dat antrenorul lotului, Josef Subrt : „Tinerii de la Dulka care au la activ doar trei concursuri deţin o formă excepţională. In concursul de verificare, ei i-au bătut clar pe campionii Europei...“ Cit despre echipele germane ele fac, deocamdată, impresie prin„ înălţimea componenţilor lor, , Opiul“ echipei militare „Vorwärts“ are o medie de aproape 1,90 m. Cei din 4+1 sunt tot de la Vorwärts, în timp ce echipajul de 2+1 a fost selecţionat de la Motor Magdeburg. Canotorii maghiari vor prezenta, cu mici modificări, echipele care le-au adus în ultima vreme (Continuare In pag. 4-a) A III-a ediţie V a Jocurilor Tineretului 260.000 DE SPECTATORI.« ...vor putea urmări întrecerile celei de a III-a ediţii a Jocurilor sportive ale tineretului. Iată o cifră care n-a mai fost înregistrată la nici o mare competiţie polisportivă (inclusiv cele 16 Olimpiade), un veritabil record mondial , extrem de greu de întrecut Astfel, în timp ce stadionul central „V. I. Lenin“ va găzdui, în ..faţa a 103.000 spectatori, probele de atletism, alţi 80.000 vor popula tribunele stadionului Dinamo. Câte 17.000 de locuri au Palatul Sporturilor şi bazinul de înot, iar 16.000 „mica“ arenă de jocuri sportive. Adăugaţi acestor cifre circa 30.000 de locuri în tribunele stadioanelor Burevestnik, Metrostroi, a pistei nautice şi în sălile de lupte şi haltere şi vă veţi convinge că numărul prezentat inrnal este întru-totul real. Totuşi, faţă de cererile de bilete parvenite pînă acum organizatorilor. (Continuare In pag. 4-a) Stadionul central „V. I. Lenin“ din Moscova — cu o capacitate de 103.000 tocuri — va găzdui întrecerile de fotbal și de atletism din chirul jocurilor tineretului.