Sportul Popular, martie 1959 (Anul 14, nr. 3366-3383)

1959-03-21 / nr. 3377

Competiţii sportive închinate Săptămînii Mondiale a Tineretului In cadrul Săptămînii Mondiale a Tineretului, o zi — cea de 26 martie — este dedicată sportului. In această zi, tinerii vor primi în mijlocul lor sportivi de frunte ai ţării, vor participa la competiţii în cadrul cărora îşi vor putea trece normele pentru obţinerea insignei G.M.A. în unele oraşe, în întîmpinarea Săptămînii Mondiale a Tineretului au şi avut loc primele întreceri, în timp ce în alte părţi sunt în curs de organizare diferite concursuri şi competiţii sportive. Iată mai jos cîteva din relatările corespondenţilor noştri . • In întîmpinarea Săptămînii Mondiale a Tineretului, în sala de siport a complexului şcolar din Bîrlad a avut loc zilele trecute o dublă întrecere de baschet, între elevii complexului sportiv şcolar şi cei ai şcolii sportive de elevi din Bacău. In prima întrecere, rezervată fetelor, baschetbalistele bîrlădene au obţinut victoria cu scorul de 11 —10 (7—6). Învingătoarele au avut cele mai bune jucătoare în Doina Berescu şi Bena Opacinschi, în timp ce de la echipa învinsă s-au remarcat jucătoarele Veturia Popa şi Olga Iordache. In cea de a doua î intilnire, rezervată băieţilor, oaspeţii au ieşit învingători. O foarte bună impresie au lăsat-o elevii Ion Zarzu, Gheorghe Stanciu, Gheorghe Gatzettiu şi Florian Cozmescu de la oaspeţi. De la gazde, o comportare meritorie au avut elevii Ion Ciuhureanu, Adrian Ştefan şi Vasile Dumitraşcu. ELIADE SOLOMON • Sportivii din Reghin au întîmpinat Săptămâna Mondială a Tineretului participînd la numeroase întreceri şi competiţii. La şah, de pildă, a avut loc un interesant concurs pe echipe, la care au fost prezente formaţiile asociaţiilor sportive. Voinţa, Victoria şiAvirttul. Celmai bun punctaj l-a obţinut echipa asociaţiei Avintut formată din sportivii Beta Imecs, Ştefan Mondic, Ludovic Imecs, Ladislau Hangai şi Francisc Kelemen. Un număr de 46 concurenţi au fost prezenţi la startul întrecerilor de tenis de masă. Cele mai multe victorii au fost obţinute de tînărul Ioan Mir de la asociaţia Voinţa. In sfîrşit, în întrecerea de popice, organizată pe echipe, comportarea cea mai frumoasăau avut o sportivă reprezentând asociaţia Victoria, care au realizat 2231 de puncte. Ei au fost urmaţi de cei de la Avultul (2095 puncte) şi Energia (1776 puncte). FLORIAN PANTEA • Clubic! sportiv şcolar Bucureşti organizează astăzi şi mîine în sala Floreasca II un concurs de atletism pentru juniori închinat SăptămâniiMondiale a Tineretului. La acest concurs au fost invitaţi tineri atleţi aparţinind tuturor cluburilor şi asociaţiilor sportive din Capitală. • In cinstea Săptămînii Mondiale a Tineretului, asociaţia sportivă Gloria de pe lingă uzinele „Republica“ şi comisia sportivă din Institutul de Construcţii organizează următoarele întreceri între echipele lor reprezentative: FOTBAL: joi 26 martie ora 16, terenul Republica; VOLEI: joi 26 martie ora 18.30 sala Institutului de Construcţii din bd. Lacul Tei, ŞAH şi TENIS DE MASA: sâmbătă 29 martie ora 16.30 clubul Institutului de Construcţii] Aceste întîlniri vor cimenta şi mai mult legăturile de prietenie dintre tinerii metalurgişti şi viitorii ingineri constructori. M. ANGELESCU Fără îndoială, printre acţiunile care contribuie efectiv la dezvoltarea activităţii cluburilor şi asociaţiilor sportive din ţara noastră, aceea de a spori numărul membrilor suporteri şi de a încasa cotizaţiile la zi are un rol însemnat. Conştiente de importanţa creării unei cit mai bogate baze materiale, cluburile şi asociaţiile sportive se preocupă ca prin diferite forme să realizeze fonduri pe care să le utilizeze apoi pentru diferite necesităţi de primă importanţă, numai două luni de la înfiinţarea sa, clubul număra peste 7.000 de membri susţinători, iar in momentul de faţă cifra s-a ridicat la peste 8.200 de membri care şi-au achitat cotizaţia la zi. Comitetul de partid a dat un ajutor preţios pentru realizarea acestor succese. De asemenea trebuie vorbit despre înţelegerea şi sprijinul acordate de comitetele sindicale, organizaţiile U.T.M. şi conducerea administrativă din Combinatul Metalurgic Reşiţa. In urma muncii depuse in acest domeniu s-a ajuns ca 40% din totalul salariaţilor combinatului să fie membri susţinători ai clubului, care îşi achită regulat cotizaţiile.Menţionăm că membrii susţinători cu cotizaţia la zi au dreptul de a viziona fără plată toate manifestaţiile sportive organizate de club la cele şase discipline care au caracter de performanţă: fotbal, handbal, lupte, box, gimnastică şi atletism. Acordarea acestor gratuităţi a constituit — printre altele — un puternic stimulent pentru angajaţii combinatului de a deveni membri susţinători şi de a achita cu conştiinciozitate cotizaţiile. Un foarte bun exemplu de înţelegere a importanţei care trebuie acordată acţiului de sporire a fondului cluburilor şi asociaţiilor prin încasarea la zi a cotizaţiilor ne este oferit de Clubul sportiv muncitoresc din Reşiţa, înfiinţat în luna august a anului trecut. LaŞi acum, citeva cuvinte despre modul in care au fost folosite sumele încasate, stadionul din valea Domanului are un aspect foarte frumos, fiind excelent reamenajat şi întreţinut; s-a cumpărat echipament şi materiale necesare sportivilor din secţiile clubului; secţia de gimnastică a fost dotată cu întreaga aparatură modernă necesară; pista de atletism a fost amenajată cu instalaţie pentru nocturnă. O enumerare succintă dar foarte elocventă, care poate servi drept imbold pentru alte cluburi şi asociaţii sportive. Adăugind că datorită asigurării celor mai bune condiţii de practicare a sportului echipele şi sportivii Clubului muncitoresc sportiv Reşiţa au obţinut performanţe din ce in ce mai bune (echipa masculină de handbal ocupă primul loc in campionatul republican, echipa feminină este fruntaşă in campionatul regiunii Timişoara, echipa de fotbal se află pe locul trei în categoria B, echipa de juniori ocupă locul fruntaş în campionatul regiunii Timişoara), ne dăm mai bine seama de importantul rol pe care-l are sporirea numărului membrilor susţinători şi încasarea la zi a cotizaţiilor. Pentru această activitate, Clubul sportiv muncitoresc Reşiţa merită felicitări şi constituie o pildă pentru multe alte cluburi şi asociaţii sportive. GH. DOBRESCU corespondent Zece ani de la primul Congres al U.T. M. (Urmare din pag. 1) pentru ridicarea productivităţii muncii. Sportivii patriei noastre sunt şi ei în primele rinduri în această măreaţă bătălie pentru construcţia socialistă, străduindu-se ca aii in producţie cit şi pe terenurile de sport să-şi îndeplinească cu prisosinţă îndatoririle. Un rol important în munca de educare a sportivilor şi in sprijinirea dezvoltării activităţii sportive în întreprinderi, instituţii şi la sate îl are Uniunea Tineretului Muncitor care a adus o contribuţie însemnată la acţiunea pentru reorganizarea mişcării de cultură fizică şi sport din ţara noastră, la înscrierea de noi membri in U.C.F.S. De asemena, în conducerea treburilor sportive activează numeroşi utemişti care işi aduc aportul lor la continua dezvoltare a mişcării de cultură fizică şi sport din ţara noastră. In rindurile tineretului sportiv se află mulţi uterişti care prin performanţele obţinute au contribuit la ridicarea gloriei sportive a patriei noastre, ca de padă gimnasta Elena Teodorescu, boxerul Georghe Negrea, atleta Lia Mijioiu, baschetbalistul M. Nedeff, fotbaliştii Station şi Jenei, rugbistul Gheorghe Stanciu şi atiţia alţii. Izvorul tuturor succeselor obţinute pînă acum de tineretul nostru este conducerea înţeleaptă a Uniunii Tineretului Muncitor de către Partidul Muncitoresc Român. Sub conducerea partidului, tinerii din patria noastră, alături de întregul popor muncitor, păşesc cu entuziasm pe drumul luminos al construcției socialismului, al întăririi continue a patriei noastre, al apărării active a cauzei păcii. SPORTUL POPULAR Pag. 2-a Nr. 3377. SPARTACHIADA CL IARKA A TINERETULUI Au început întrecerile finale de tenis de masă PLOEŞTI (prin telefon de la trimisul nostru). Ieri dimineaţa au început în sala de gimnastică a stadionului Petrolul din localitate întrecerile finale la tenis de masă ale Spartachiadei de iarnă. 68 de tineri şi tinere s-au prezentat la startul ultimelor întreceri ale acestei mari competiţii sportive de masă. Cine va avea cinstea să poarte, titlu de campion al Spartachiadei ? Iată întrebarea pe care şi-au pus-o toţi cei prezenţi la Ploeşti în aceste zile In această atmosferă specifică marilor întreceri, competiţia a început prin disputarea jocurilor la 16 mese. De dimineaţă s-au disputat partidelra cadrul primului tur la dublu mixt, iar apoi, tot în cadrul primului tur, la simplu băieţi şi fete. Chiar după primele jocuri părerea tuturor tehnicienilor este că participanţii la această finală se prezintă bine, în special sub aspectul puterii de luptă. Majoritatea lor sunt foarte tineri, mult mai tineri decât cei care au luat parte la finalele ediţiilor precedente ale Spartachiadei de iarnă. De pildă, Eleonora Mihalea din comuna Tăşnad (regiunea Baia Mare) are numai 16 ani. Aceasta nnu a împiedicat-o însă să desfăşoare un joc variat, mult aplaudat de spectatori. Meciul cel mai important şi cel mai spectaculos a fost acela dintre tinerii. Anastasiu (reg- Craiova) şi Paul Constantinescu (reg. Ploeşti). Ambii jucători, au făcut dovada unor bune cunoştinţe termice şi tactice.. Anastasiu, cu ura joc bun la fileu şi cu un calm deosebit, se anunţă de pe acum a fi unul dintre pretendenţii la titlu. In Setul decisiv, deşi condus cu 13—4, reprezentantul regiunii Craiova a reuşit să refacă handicapul şi să-şi adjudece victoria. Iată acum cîteva rezultate tehnice: dublu mixt turul I: Moscovici, Mandache (reg. Suceava) — Mihalea, Milrway (Baia Mare) 0—2; Pis, Mite (Hunedoara)— Endel, Piţigoi (Piteşti) 1—2 ; Derderian, Constantinescu (Constanţa)—Carapeanu, Deneş (reg. Stain) (P-2, Denhauer, Denco (R-A..M.) — Gheorghe, Radu (oraş Buc.) 1—2. Simplu băieţi turul: Petrescu (Piteşti) — Goldenberg (Suceava) 1—3, Derdeman (C-ţa)—Murray (Baia Mare) 0—3, Breharin (Timişoara) — Veigder (Bacău) 3—0, Horea (reg. Stalin)— Mariia(Galaţi) 0—3 Laslofi (Cluj) —Săndulescu (reg. Buc.) 3—0 Simplu jele turul 1: Mile (Huned.) — Radu (oraş Buc) 0—3, Dodrescu (reg. Stabil) —Mandalache (Suceava) 3—1, Piţigoi (Piteşti)—Cruceanu (Bacău) 3—2, Bărbulescu (Ploeşti) — Mihalea (Baia Mare) 3—0, Cerbii (Craiova) — Gafencu (Oradea) 0-3 Pa ora cînd telefonez au început să se dispute jocurile din turul 11 la simplu băieţi şi fete. Întrecerile vor continua azi şi mîine tot în sala stadionului Petrolul. R. CALARASANU 11 recunoaşteţi ? Este tînârul Rebi, unul din reprezentanţii ţării noastre la campionatele mondiale. El s-a evidenţiat anul trecut, la Tg. Mureş, in cadrul Spartachiadei tineretului. la Piteşti şi Galaţi vor avea loc Finalele la haltere şi trîntă La sfîrşitul acestei luni vor avea loc ultimele concursuri din cadrul finalei Spartachiadei de iarnă a tineretului. La Piteşti se vor desfăşura întrecerile de haitere (28—29 martie) iar oraşul Galaţi va găzdui întîlnirile de trîntă (27—29 martie). Fireşte că şi aceste finale vor cunoaşte o amploare deosebită, caracteristică marilor întreceri sportive ale Spartachiadei. Cei mai buni sportivi, calificaţi pentru aceste întreceri, aşteaptă cu emoţie finalele, fiecare dorind să realizeze frumoasa performanţă de a deveni campion al Spartachiadei. Iată de ce considerăm că întrecerile finale de haltere şi trîntă vor fi la fel de dîrze şi pasionante ca şi celelalte întreceri ale Spartachiadei. Finaliştii întîlnirilor sportive de la Piteşti şi Galaţi vor avea asigurată o conducere tehnica competentă. Antrenorul emerit Ştefan Petrescu ne spunea, zilele trecute, că în afara unui corp valoros de arbitri şi tehnicieni se va deplasa la Piteşti şi un grup de halterofili din lotul re- publican care, după consumarea întrecerilor Spartachiadei, vor face demonstraţii în faţa tinerilor participanţi la marea întrecere de mase. Iată o măsură utilă, care va constitui un stimulent pentru finaliştii întrecerilor de haltere. Aceleaşi pregătiri intense se fac şi la Galaţi, unde participanţii la finalele de trîntă vor trăi, cîteva zile, atmosfera marilor competiții sportive. Corespondenţii ne scriu despre activitatea consiliilor U. C. F. S. La plenara consiliului orăşenesc U.C.F.S. Arad au participat peste 150 de sportivi, preşedinţi de asociaţii sportive, preşedinţi ai comisiilor locale pe ramuri de sport, antrenori şi tehnicieni. Ei au ascultat cu atenţie darea de seamă prezentată de tov. Iosif Sidlovan, tehnician al consiliului orăşenesc U.C.F.S. întocmită în spirit critic şi autocritic, darea de seamă a oglindit fidel realizările şi lipsurile existente în activitatea consiliului U.C.F.S. Arad. De asemenea, o serie de defecţiuni au fost scoase la iveală în timpul discuţiilor, purtate intr-un spirit combativ, sănătos. In concluziile trase de preşedintele consiliului regional U.C.F.S. Timişoara, tov. Paul Gheorghiu, au fost subliniate principalele învăţăminte izvorîte din activitatea consiliului orăşenesc U.C.F.S. Arad. S-a dat citire apoi planului de acţiuni pentru următoarele luni. Planul prevede permanenta îmbunătăţire a activităţii sportive în oraşul Arad. ST. WEINBERGER Consiliul raional U.C.F.S. Paşcani obţine frumoase procese în activitatea sa. Intro discuţie purtată cu tov. Constantin Puiu, preşedintele consiliului U.G.F.S., ca şi cu prilejul vizitei făcută la sediul consiliului şi în diferite asociaţii sportive din raion, am făcut o serie de constatări foarte îmbucurătoare. Secţiile pe ramură de sport duc o muncă rodnică, fiind sprijinite din pin de consiliile asociaţiilor sportive, de consiliul raional U.C.F.S., de conducerea întreprinderilor pe lingă care funcţionează. Echipele de fotbal C.F.R. (categoria C) şi Gloria (campionatul regional) se pregătesc intens pentru începerea returului. Munca de instruire a fotbaliştilor, ca şi activitatea lor în producţie este permanent controlată de membrii consiliului U.C.F.S. C. ADUMITRESF-1 De curind, sportivii din raionul Caranselbeş au participat la plenara consiliului raional U.C.F.S. în cadrul căreia a fost analizată activitatea sportivă, au fost arătate realizările şi defecţiunile ivite în munca sportivă dusă în ultima vreme. Darea de seamă prezentată de tov. Petre Boşneag, preşedintele consiliului raional, a fost cuprinzătoare şi a servit ca bază de discuţii pentru numeroşii participanţi la plenară. Discuţiile purtate au scos la iveală, o serie de lipsuri care frulau activitatea sportivă a asociaţiilor sportive din raion, care au împiedicat dezvoltarea în măsura cuvenită a unor discipline sportive. Aşa de pildă prof. Nicolae Olaru, Vasile Şmanimiti de la Oţelul Roşu, Nicolae Vasiloni de la C.F.R. ş.a. au arătat că boxul şi handbalul nu s-au bucurat de preţuirea cuvenită, că angrenarea elementului feminin în activitatea sportivă lasă de dorit şi că uni sportivi manifestă serioase lipsuri în privinţa educaţiei şi a disciplinei. Obiectivele consiliuluii raionail U.CIF.S. cuprind pentru lunile următoare eliminarea lipsurilor semnalate şi permanenta îmbunătăţire a activităţii. N. PIRVU Au început întrecerile finale la şah (Urmare din pag. 1) (Constanţa) — Mirescu (reg. Stalin) 1/2—/2, Stolcndescu (Craiova) —Cuşmir (Piteşti) 1/2—*/2, Moţoc (Ploeşti) — Cohn (Iaşi) 2—0. Fete: Tereza Urzică (Suceava) — Elsabeta Dănu (Cluj) 1—1 (victoria a fost acordată Terezei Urzică, cea mai tînără concurentă), Ferenczi (R.A.M.) — Margareta Csikota (Timişoara) 2—0, Suzana Macai (Oradea) — Elena Podoleanu (Bacău) 2—0, Nicola Adjudeanu (Galaţi) — Ecaterina Matei (reg. Bucureşti) 2—0, Virginia Steroiu (oraş Bucureşti) — Iolanda Toth (Satu Mare) 2—0, Adela Gesticone (reg. Stalin) — Emilia Matei (Constanţa) 2—0, Odina Liubov (Craiova) — Margareta Bărbulescu (Piteşti) 2—0, Sofia Tamaş (Hunedoara) — Ecaterina Irinescu (Iaşi) 2—0. Învingătorii s-au calificat pentru turul următor. Pentru a se putea întocmi un clasament general cei eliminaţi joacă un turneu sistem elveţian pe 5 runde. Al doilea tur (sferturi de finală) a prilejuit întreceri deosebit de dîrze. S-au calificat la băieţi: Chidesa (Bacău), Stoiculescu (Craiova), Mirea (oraş Bucureşti) şi Sumuleanu (Cluj), iar la fete: Irina Ferenczi (R.A.M.), Suzana Macai(Oradea), Serfia Tamaş (Hunedoara) şi Adela Gesticone (reg. Stalin). Toţi aceşti concurenţi se vor întrece în turneul care va desemna pe deţinătorii primelor patru locuri.