Sportul Popular, august 1960 (Anul 15, nr. 3658-3674)

1960-08-30 / nr. 3674

După turneul efectuat la ţară, reprezentativele de tineret ale R. P. Ghirifeze vor susţine miine seară pe terenuul amenajat în incinta velodromului Dinamo două interesante întîlniri în compania selecţionatei Capitalei la fete şi a reprezentativei de tineret a Capitalei la băieţi. Oaspeţii joacă în Bucureşti după o serie de meciuri care au suscitat un viu interes în rîndurile spectatorilor din Oaşul Stalin, Sibiu, Gluj, Tg. Mureş, Oradea şi Craiova. Miine seară se vor întrece următoarele loturi: selecţionata de tineret a R. P. Chineze (masculin), Hu Li-te (3), Vei Mao-cun (8), Nui Gian-si (14), Van Tzin-lie (6), Liu He (11), An Iu-lin (9), Li Bao-tinan (16), Giu Tzian-san (10),Dian Guan-lu (4), Iu Cism-teian (7), Tan Soi-ci (12), Găn Iu-lin (5); selecţionata de tineret a P. P. Chineze (feminin), U Sian-ti (5), Li Di-ven (10), Li Huei (15), Hei Jzi-tien (4), Cijan Siuz-cin (12), Tian Ven-huei (6), Nui Su-hua (11), Ian Su-huei (9), Ciu Giji-min (14), Sun tu-fin (8), Sin Li-si (7), Gi Tzialin (13). Cifrele din paranteze indică numerele de pe tricouri. Selecţionata de tineret a Capitalei (masculin): Gr. Popescu, Kiss, Gh. Valeriu, Visner, Turstigian, Dudescu, Neusatz, Giurgiu, Novacek, Paraschivescu, Vasilescu; selecţionata feminină a Capitalei: Maria Voicu, Georgeta Ivanovici, Viorica Nicutescu, Anca Racoviţă, Teodora Predescu, Cornelia Gheorghe, Dorina Marian, Doina Chehvu, Sanda Dumitrescu, Maria Ouatu. întîlnirea feminină va începe la ora 18.30 iar cea masculină la ora 20. După jocurile din Bucureşti, selecţionatele chineze vor mai evolua vineri la Ploieşti, în compania reprezentativelor oraşului, iar duminică vor face o demonstraţie în oraşul Giurgiu. SELECŢIONATA CRAIOVA— REPRE ZENTATIVA DE TINERET A R. P. CHINEZE 54-42 ( 21—23) Peste 2.000 de spectatori au asistat duminică seară la întilnirea internaţională de baschet dintre selecţionata masculină a oraşului Craiova şi reprezentativa de tineret a R.P. Shineze. Prestând un joc de bună valoare tehnică, luptînd cu multă însufleţire, baschetbaliştii craioveni au realizat o frumoasă victorie cu scorul de 54—42 ( 21—23). Cei mai buni jucători au fost Ionescu, Papa, Căpitan, de la gazde, şi Ciu Tzian-san, iu Ciau-teian şi Hu Li-te, de la oaspeţi. V. PAIN — coresp. Mane seară, la velodromul „Dinamo“ Reprezentativele de tineret ale R. P. Chineze întîlnesc selecţionatele de baschet ale Capitalei Un interesant ..duel" tub panou în culmi meciului dintre selecţionata Oraşului Stalin şi reprezentativa masculină de tineret a R.P. Chineze Foto : Gh. Corcodel 9 nouă fame internationals de itex îi Capitală Animata cu cîteva zile, întîlnirea internaţională dintre echipele Metalul Bucureşti şi Sport Chile Magdeburg se va desfăşura joi seara începînd de la ora 19:30 pe stadionul Republicii. Biletele pentru această reuniune se vor pune in vinzare începînd de miine la agenția centrali, .Pronosport din calea Victoriei țin casa specială din str. Ten Vidtt. PE SCURT • INTR-UN MUGI internaţional de box disputat la Presov selecţionata locală a dispus cu scorul de 12-8 de echipa Lokomotiv Berlin. • CU PRILEJUL lucrărilor congresului federaţiei internaţionale de canotaj de la Roma s-a stabilit ca viitoarea ediţie a campionatelor mondiale de canotaj să aibă loc în 1962 in Elveţia, la Lucerna, între 17 şi 26 august. Campionatele europene se vor desfăşura în anul 1961 la Praga. 1 DIN CADRUL sesiunii federaţiei internaţionale de schi (F.I.S.) s-a stabilit ca viitoarea ediţie a campionatelor mondiale de schi (probele nordice) să aibă loc în anul 1962 în staţiunea deporturi de la Zakopane (RTL Polonă). Campionatele mondiale (probele alpinei vor avea loc între II şi 18 februarie şi 25 februarie—4 martie la Chamonix (Franţa). • AUTOMOBILISTUL australian Jack Brabham, deţinătorul titlului mondia, pe anul trecut, a câştigat recent Marele Premiu al Portugaliei sosind cu un minut avans asupra celui del doilea clasat, crotpatriotul său Bruce Mc Claren. Englezul Stirling Moss — care îşi făcea reintrarea după accidentul suferit în primăvară — s-a clasat pe locul cinci. Brabham obţine astfel a cincea victorie consecutivă in cursele din acest an si conduce în clasamentul campionatului mondial cu 40 p., faţă de cele 4? ale lui Mc. Claren. • INTRE 8—12 septembrie se vor desfăşura la Budapesta campionatele mondiale de aeromodelism. La actuala ediţie aîntrecerilor şi-au anunţat participarea peste 200 de constructori de aeromodele din U.R.S.S., R. P Polon,I. R. P. Romina, R. S. Cehoslovacă R. P. Bulgaria, S.U.A , Anglia, Australia, Austria, Belgia , Danemarca, Olanda, Franţa, Ilalm şi alte ţări. LUPTE XCAT. MUSCĂ 4I). Pîrvulescu (fii Hm ni n) meci nul Tcu Kocerghin (UIR.S.S.). X Vilkov (Iugoslavia) b.p. Moskov ♦ (Bulgaria). X Wilson (S.TJ.A.) b. tins Purohard I(Elveţia). X Fal>ra (Italia) b.p. Mewis (Belgia). X Hirata (Japonia) b.p. Franfors (Sne♦ dia). X Paziraye (Iran) b.p. Hajdúk (Ptflo ♦ nia). X In primul rînd trebuie să relevăm ♦ frumoasa performanţă obţinută de Du- X nutri, Pîrvulescu în cadrul categoriei ♦ de 52 kg. Luptătorul român a avut de X înfruntat pe unul din pretendenţii me- X daliei de aur la categoria respectivă, X sovieticul Ivan Koceghin. In faţa unui Xadversar de o forţă excepţională, Du♦mitru Pîrvulescu reuşeşte frumoasa Xperformanţă de a obţine un binemeritat ♦ meci nul. In continuare, la această ca♦ tegorie şansele de a ocupa un loc prim ♦ îl au următorii luptători : Ignazio X Faina (Italia), Ivan Kocerghin ♦ (U.R.S.S.), Wilson J. Rufhard (S.U.A.)și Dumitru Pîrvulescu (R.P.R.). X La categoria semigrea luptătorul ro- mîn Gheorghe Popovici a avut de în♦ fruntat pe luptătorul francez Ejacouel X Maurice. Orientindu-se din punctele,e vedere tactic greşit, luptătorul român Ta încercat o acţiune tehnică, un salt, ♦ deja din primul minut. F,deputînd pT() ♦ medeul greşit, luptătorul român a mers X singur în tuş. In felul acesta Gheorghe ♦■Popoviui a primit 4 puncte penalizare din urma infringerii prin tuş. T 57 kg: L Cernea (Romînia) b.p. XAlflen (Olanda), I. Hodoş (Ungaria) ♦ meci nul cu Gramelini (Italia) ; X Kader (Polonia) meci nul cu ikiguki X (Japonia) ; 62 kg: M. Sintz (Borttî- Tuia) bate la puncte pe Nasan .(Li- X%3n'j ; Kokov (Bulgaria) b. p. Got♦ tlich (Germania) ; Trippa (Italia) libate tus Pedersen (Danemarca) 1. Polyak (Ungaria) b. p. Rahal (Maroc); E. Brahimian (Iran) b. p. Allen (S. U. A.); 67 kg: Koridze (U.R.S.S.) meci nul cu Lehtonen (Finlanda); Gondzik (Polonia) meci nul cu Günger (Turcia). BASCHET ROMA, 29. — Aseară s-au încheiat întrecerile de baschet din cadrul sferturilor de finală. In seria I, S.U.A. a învins echipa R. P. Ungare cu 107—63, iar Italia a dispus de Japonia cu 100—92. Echipele S.U.A. și Italiei s-au calificat pentru, seriile semifinale. Pe locurile 3 și 4 s-au clasat reprezentativele R. P. Ungare și Japoniei. In seria a IH-a Uruguay a întrecut Filipine cu 80—76, iar echipa R.P. Polone a încheiat învingătoare meciul cu Spania — 75—63 — realizînd alături de Uruguay punctajul necesar calificării pentru semifinale. Pe locurile 3 și 4: Filipine și Spania. Pasionanta dispută din seria a IV-a s-a încheiat cu victoria echipelor R.S. Cehoslovacă și R.P.F- Iugoslavia, care şi-au cîştigat astfel dreptul de a participa la semifinale. Azi, baschetbaliştii cehoslovaci au învins destul de categoric echipa R.P.F. Iugoslavia, cu scorul de 76—64, trecînd în fruntea clasamentului. Al doilea loc în clasament urma să fie decis de meciul dintre echipele R.P. Bulgaria şi Franţei In caz de succes, echipa R.P. Bulgaria se califica- Victoria a revenit însă jucătorilor francezi difflă o partidă dramatică, încheiată cu scorul de 73—72, astfel că baschetbaliştii iugoslavi şi-au menţinut locul doi. întîlnirea dintre echipele Braziliei şi Mexicului, din seria a II-a s-a încheiat după prelungiri cu victoria baschetbaliştilor brazilieni la scorul de 80—72. La ora închiderii ediţiei se desfăşoară partida dintre reprezentativele U.R.S.S. şi Ponto Rico. Tragerea la sorţi a seriilor semifinale va avea loc marti dimineaţă. CICLISM Ultimele doua întreceri cicliste pe pistă s-au încheiat cu victoria sportivilor gazdă, care au obţinut medaliile de aur în toate cele cinci probe incluse în program. Proba de urmărire pe 4 km nu a dat prea multe emoţii spectatorilor. Cvartetul italian, întîlnind în finală echipa Germaniei, şi-a depăşit net adversarul, lăsîndu-l în urmă cu aproape 5 secunde. învingătorii au marcat timpul de 4:30,9 faţă de 4:35,8 al echipei clasate pe locul secund. Medalia de bronz şi-au disputat-o formaţiile Uniunii Sovietice şi Franţei. Cicliştii sovietici au cîştigat această întrecere. Proba de viteză s-a soldat cu victoria lui Galardoni (Italia), cronometrat 11,2 sec. pe ultimii 200 m. Medalia de argint a revenit belgianului Sterk, iar cea de bronz italianului Gasparela, care l-a învins pe australianul Baensch. NATAȚIE Finala probei de 100 m liber femei a fost categoric dominată de recordmana mondială a probei, australianca Dawn Fraser, care a ocupat primul loc cu timpul de 1:01.2 — nou record olimpic. Pentru locurile 2—3 Saltza (S.U.A.) a întrecut pe ultimii mnetri pe N. Steward (Anglia). Rezultate tehnice: 1. DAWN FRASER (AUSTRALIA) 1:01,2 — nou record olimpic ; 2. Saltza (S.U.A.) 1:02,8 ; 3. N. Steward (Anglia) 1:03,1; 4. Wood (S.U.A.) 1:03,4 ; 5. Madarasz (R.P.F.) 1:03,6 ; 6. Terpstra (Ol.) 1:04,3 ; 7. Gastelaars (OL) 1:04,7 ; 8. M. Steward (Canada) 1:05,5. In cadrul primei semifinale a probei de 200 m bras bărbaţi cîştigată de Midtiken (S.U.A.) cu 2:37,2, reprezemtantul nostru Mihai Mitrofan a ocupat locul 6 cu timpul de 2:41,ti necalificîndu-se pentru finală. Rezultate tehnice : I — J. Mulliken (S.U.A.) 2:37,2 — nou record olimpic ; 2. Osatoi (Jap.) 2:38,2 ; 3. Heninger (Germ.) 2:38,2 ; 4. Lazzari (It.) 2:40,3 ; 5. Golovoenko (U.RS.S.) 2:40,0 ; 6. Mitrofan (R.P.R.) 2:41.6; II — 1. Gathercole (Australia) 2:30,0 : 2. Mensonides (Olanda) 2:30.3 ; 3. Hait (S.U.A.) 2:30,6 ; 4. Klopotowski (R.P.P.) 2:40,8 ; 5. Prokopenko (U.R.S.S.) 2:41 0 FOTBAL RoMA 29. — Turneu de fotbal a continuat azi cu jocurile etapei a doua (pe grupe). După-amiază s-au disputat doar două jocuri. La Aquila s-au întilnit — în cadrul grupei I — reprezentativele R. P. Bulgaria și R.A.U. Fotbaliştii bulgari au cucerit victoria la scorul de 2—0 (1—0), după un joc viu disputat, in cursul căruia echipa R.A.U. a opus o dîrză rezistenţă, a contraatacat periculos dar finalmente a fost nevoită să cedeze unui adversar mai experimentat şi mai eficace în joc şi în faţa porţii. Cele două puncte au fost înscrise de centrul înaintaş lordanov. Selecţionata bulgara a folosit formaţia următoare: Naidenev — Bakarov, Manolov, Dimitrov — Largov, Covacev — Diev, Abadgiev, Iordanov, Iakimov, Kolev. In celălalt meci, la Roma, Brazilia a învins uşor — în grupa a Il-a — Taiwan cu scorul — concludent — de E—9 (2—0). In cadrul etapei de ieri a turneului s-au mai înregistrat următoarele rezultate : Iugoslavia—Turcia 4—0 (1—0) în grupa 1 ; Italia—Marea Britanie 2—2 (1—1) în grupa a Ii-a. FOTBAL PE GLOB ÎNTRECERILE FINALE DIN CAMPIONATUL U R.S.S. După cum se știe, o dată încheiate întrecerile preliminare din cadrul celor două serii ale campionatului U.R.S.S., au fost cunoscute echipele care își dispută titlul de campioană precum și celelalte locuri în clasamentul general. In aceste zile se desfășoară turul etapei finale a campionatului. In turneul pentru locurile 1—6 T.S.K.A. a intalnit la Moscova pe S.K.A. Rostov. întîlnirea s-a încheiat cu un scor alb : 0—0. Dinamo Moscova, campioana tarii, a obţinut victoria (1—0) în meciulcu Dinamo Kiev, iar S.K.A. Rostov a terminat la egalitate (1—1) cu Lokomotiv Moscova. Alte două întăniri pentru locurile 13-18 au dat următoarele rezultate : Aripile Sovietelor-Kaiirat Alma-Ata 0—0, Avangard Harkov- Pahlaktor Tașkent 4—0. • In continuarea turneului în Canada, Zenit Leningrad a întilnit la Vancouver echipa locală „Al Stars“. Victoria a revenit fotbaliştilor sovietici cu 3—2. Alte echipe sovietice se află în turnee în străinătate. Șahtior Stalino a susţinut două intilniri în R.D.G. Echipa sovietică a întrecut cu 2—1 pe Chemie Halle şi a pierdut cu 2—3 meciul cu Wismut Karl Marx Stadt. Moldova Chişinău a jucat în R.P. Bulgaria , 2—5 cu Spartak Sofia şi 0—4 cu Beroe Stara Zagora. In cele două întîlniri susţinute în R. P. Ungară, Spartak Erevan a întrecut cu 3—2 pe Diósgyőr şi a cedat cu 2—4 Selecţionatei oraşului Budapesta. • Numeroase echipe străine întreprind turnee în Uniunea Sovietica. Iată cîteva rezultate: Haladas Szeged , 1—2 cu S.K.A. Rostov, 2—2 cu Belarus Minsk și 3—43 cu Daugava Riga ; echipa braziliană Bahia a terminat la egalitate (1—1) cu Spartak Moscova; S.K.A. Lvov-Unia (R.P. Polonă) 6—3 ; Siroitel Ufa-Olimpia Poznan 3—1 ; echipa indoneziana Persidja (Djakarta) a fost întrecută cu 5—2 de Naftianik Baku, cu 7—1 de către Pahtaktor Taşkent, cu 2—1 de Avangard Harkov și cu 7—1 de către Sinnik Iaroslavl. • Alte rezultate internationale : Norvegia-Finlanda 6—3 (2—1) , Rotation Leipzig-Spartak Plovdiv 4—1, Vojvodina Novisad-Macabi Haifa 6—2, Szombathely-Radnicki 4—3. SCORURI MARI ÎN CAMPIONATUL FRANŢEI A doua etapă a diviziei franceze a fost fracţionată pe mai multe zile, jocurile fiind disputate sâmbătă şi duminică, iar unul (Angers Racing) răminind să aibă loc miercuri. O serie intreagă de meciuri au fost decise la scor de echipele gazdă. Iată rezultatele înregistrate: Monaco-Nîmes 3—0, Reims-Valeciennes 4—0, Stade Francais-St Etienne 5—0, Sedan-Rouen 4—0, Grenoble-Le Havre 0—1, Lyon-Rennes 4—0, Nancy-Nice 3— 3, Toulouse-Limoges 2—1, Lens- Troyes 1—0. Sedan, Reims şi Monaco conduc plutonul fruntaş, cu cite 4 puncte fiecare. FRUNTASELE CAMPIONATULUI ENGLEZ IN DIFICULTATE In etapa de sîmbăta, numai una din cele cinci echipe, care împărţeau conducerea în clasamentul primei ligi engleze, a reușit să continue seia victoriilor. Este Burnley, învingătoare cu 1—0 asupra lui Newcastle. Celelalte rezultate : Chelsea-Wolverhampton 3—3, Tottenham-Blackburn 4— 1, Birmingham-Sheffield W. 1—1, Blackpool-Aston Villa 5—2, Arsenal- Nottingham 3—0, Cardiff-Preston 2— 0. Everton-Leicester 3—1. Fulham-West Bromwich 2—1 A DOUA ETAPĂ IN AUSTRIA Duminică, în campionatul austriac: W.S.K.-Wacker 5—1, W.AC.-Austria Viena 3—1, Rapid-Dornbirn 3—1, L.A.S.K.-Vienna 2—1, Simmeri ig-Wiener Neustadt 4—2, Schwechat-Austria Salzburg 2—1, Graz-S.V.S Linz * 3— 1. Conduc, cu 4 puncte. Rapid. W.S.K., L.A.S.K. și Simmering. Redacţia și administraria București str. Vasile Conta nr fft. telefon 11 nr. 05 interurban 7? nr .—2 STAS 3432 Intreprinderea Poligrafiei Nr. 2, str. Brezoianu 23 25 X X Abonamentele se fac la oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii din Întreprinderi.