Sportul Popular, noiembrie 1960 (Anul 15, nr. 3713-3729)

1960-11-14 / nr. 3720

Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. P. Romina ANUL XVI —Nr. 3720 ★ Luni 14 noiembrie 1960 ★ 4 pagini 25 bani Derbiul Capitalei şi al campionatului După un meci cu multe răsturnări în joc şi de scor C.G.A. A ÎNVINS PE DINAMO BUCUREŞTI CU 3-2 (2-2) Da, acesta a fost un meci de fotbal ! Intr-un decor de primăvară, neobişnuit pentru mijlocul lui noiembrie, cei doi „eterni rivali sportivi“, Dinamo şi C.C.A., au reeditat unul din faimoasele lor derbiuri, care, de-a lungul anilor, au înscris o pagină specială în fotbalul nostru. Zecile de mii de spectatori, care au umplut pînă la refuz stadionul „23 August“, au „trăit“ intens întîlnirea de ieri, minut cu minut, fază cu fază, aplaudînd cînd o echipă cînd pe alta, în funcţie de acţiunile pe care le iniţia, de frumuseţea lor. La sfîrşitul acestei partide de un rar dinamism, cu o desfăşurare palpitantă şi o evoluţie pasionantă a scorului, parcă şi spectatorii s-au simţit la fel de epuizaţi ca şi cei 22 jucători, care au făcut cu adevărat risipă de efort în cursul celor 90 de minute de joc. Am văzut şi un meci de luptă, specific de campionat, dar cele două echipe ne-au oferit şi faze reuşite de fotbal, curat, spectaculos. Pînă la urmă, din această întrecere încordată, care a cunoscut schimbări neaşteptate în joc şi în scor, a ieşit învingătoare echipa campioană, C.C.A.: 3—2 (2—2). O victorie frumoasă, smulsă într-un final emoţionant de meci, după ce liderul campionatului, neînvins pînă acum, trecuse la rîndul lui de cîteva ori pe lîngă victorie. Spectatorii au fost multă vreme sub impresia că Dinamo va cîştiga acest meci. De altfel, chiar în primul minut de joc, o acţiune Ţîrcovnicu—Anghel—Ene II îl aduce pe acesta din urmă în poziţie liberă de şut în careu, dar mingea a trecut pe lîngă bară, Dinamo pierzînd astfel ocazia de a deschide scorul. Dinamoviştii păstrează mai departe iniţiativa, desfăşoară un joc combinativ, în permanentă mişcare, deosebit de rapid, căruia C.C.A. îi face faţă cu multă greutate. Ei se mişcau cu atîta uşurinţă de-a lungul şi de-a latul terenului, încît în unele momente parcă zburau pe lingă adversari. In min. 12, Dinamo are o nouă ocazie : Eftimie, lansat de Ene II, pătrunde în careu, îl driblează scurt pe Apolzan, dar... trage afară. Jocul se „linişteşte apoi puţin. C.C.A. încearcă cîteva acţiuni timide, care însă scot în evidenţă faptul că Dinamo se repliază foarte uşor, că opune un zid defensiv greu JACK BERARIU, PETRE GAȚU (Continuare in pag. a 3-a) De necrezut! Voinescu a oprit mingea şutată de Varga de la 25 metri, pentru ca apoi s-o scape in poartă ! Foto : I. Mihăică Terminind la egalitate cu TVD-N.A. I.F.K. Malmö s-a calificat în sferturile de finală ale C. C. E. la fotbal Echipa suedeză soseşte astăzi la București Aseară, pe stadionul „Vasil Levski“ din Sofia, echipa nr. 1 a fotbalului bulgar, T.D.N.A., a căutat din răsputeri să remonteze minimumul handicap de un punct, în întîlnirea revanșă cu I.F.K. Malmö din cadrul optimilor de finală ale „Cupei campionilor europeni“. După cum se știe, în primul meci desfășurat la Malmö gazdele învinseseră cu 1-0. Partida de ieri a purtat deci acest caracter de mare luptă, cu nenumărate faze palpitante şi cu multe momente dramatice. Din primul minut T.D.N.A. a atacat în trombă, dar I.F.K. aplică cu succes apărarea supranumerică, punînd stavilă ofensivei dezlănţuite a gazdelor. In plus, portarul Christensson a manifestat o formă excepţională. Preocupaţi mai ales de apărare, fotbaliştii suedezi organizează totuşi contraatacuri periculoase soldate cu şuturi puternice şi precise la poartă. Dar şi portarul lui T.D.N.A., Naidenov, este în permanenţă „la post“. Scorul a fost deschis de gazde. In min. 21 o combinaţie spectaculoasă pune în poziţie de şut pe Tanev, care marchează. Cu acest rezultat se încheie repriza. La reluare, în min. 52, se produce egalarea. O degajare a portarului suedez este preluată de Karlsson care îl deschide fulgerător pe Olafsson. Acesta, nemarcat, înscrie fără efort. Toate încercările fotbaliştilor bulgari de a modifica scorul rămîn infructuoase. Cu acest rezultat de egalitate I.F.K, Malmö obţine scorul general de 2—1, calificîndu-se în sferturile de finală ale competiţiei. Arbitrul Malka (R.F.G.) a condus formaţiile: T.D.N.A.: Naidenov— Siatkov, Manolov, Koşev— Kostadinov, Kovacev — Rankov, Tanév, Panaiotov, Iakimov, Kolev. I.F.K. MALMÖ: Christensson—Hansson, Blomberg, U. Nilsson—G. Nilsson, Borg— Dahl, Ljung, Olafsson, Karlsson, Nordkvist. După cum se ştie, I.F.K. Malmö va susţine la noi două partide: miercuri cu Dinamo la Bucureşti şi vineri la Ploieşti cu Petrolul Fotbaliştii suedezi sosesc astă-seară în Capitală. _ ★ ■I Un frumos succes românesc la turneul internaţional de tenis de masă de la Budapesta Maria Alexandru a câştigat proba de simplu şi împreună cu Geta Pitică pe cea de dublu BUDAPESTA 13 (prin telefon). — Turneul internaţional de tenis de masă la care a luat parte majoritatea fruntaşilor acestui sport din Europa a adus un dublu succes, pe deplin meritat, sportivei noastre Maria Alexandru. In vervă şi luptînd cu o deosebită voinţă, Maria Alexandru a reuşit să cîştige două probe: simplu femei şi împreună cu Geta Pitică şi dublul feminin. Printre jucătoarele eliminate de Maria Alexandru se numără finalista campionatelor europene din acest an, Ilona Kerekes precum şi cea de a doua jucătoare maghiară Sarolta Mathe. Finala probei de simplu a dat loc la o luptă foarte îndârjita, în care stăpînirea de sine şi concentrarea maximă şi-au spus în cele din urmă cuvîntul. Maria Alexandru a cucerit primul loc învingindu-şi adversara cu 3—0 ( 22—20, 22—20, 21 — 14). Cel de al doilea succes rominesc a fost obţinut de perechea Maria Alexandru — Geta Pitică care încă de vineri se clasase în finală. In ultima întîlnire, de duminică seara, jucătoarele noastre au primit replica puternicului cuplu englez Diana Rowe—Harrower. Avînd mereu iniţiativa, Maria Alexandru şi Geta Pitică au ieşit învingătoare cu scorul de 3—0 (21 —14, 21 — 15, 21 — 14). In celelalte finale s-au înregistrat următoarele rezultate: simplui bărbați- Berezik — Földy 3—0 (18, 12, 20), dublu bărbați: Berezik, Sido — Kern, Teran 3—0 (—13, 11, 11, 16). La ora cînd are loc convorbirea telefonică, se desfășoară finala de dublu mixt: Mosoczi, Sido — Kunz, Weibici. După trei seturi primul cuplu conduce cu 2—1. Iată rezultatele tehnice mai importante : simplu femei: turul I : Heirits (R.P.U)—Folea 3—2 (15—21, 21—13, 21—13, 12—19, 11—5), Geta Pitică—Prut (R.P.F.I.) 3—1 (17, —20, 5, 10), Maria Alexandru—K** 3—0 (14, 4, 7), turul II: Ilona Kerekes (R.P.U.) — Geta Pitică 3—0 (15, 17, 18), Maria Alexandru — Ilop (R.P.U.) 3—0 (12, 7, 19), Mosoczi (R.P.U.) — Heirits 3—2; sferturi de finală : Maria Alexandru—Matha (R.P.U.) 3—2 (19, 16, —7, —20, 17), Mosoczi (R P.U.)—Diana Rowe (Anglia) 3—1, Kerekes — Bannack (R.D.G.) 3—2, Kunz (R.D.G.)— Schwartzova (R. S. Cehoslovacă) 3—0; semifinale: Maria Alexandru — Kunz 3—0 (16, 16, 12), Kerekes — Mosoczi 3—2 ; simplu bărbaţi : turul I : Rethi—Sandor (R.P.U.) 3—2 (—18, 16, —17, 19, 14), Negulescu—Halpert (R.P.U.) 3—1 (16, 13, —13, 18), turul II : Miko (R. & Cehoslovacă)—Cobirzan 3—2 (14, — 16, 18, —13, 17), Stanek (R. SCehoslovacă)—Rethi 3—0 (14, 8, 10), Rózsás (R.P.U.) — Negulescu 3—1 (12, —25, 18, 17), Bérezik (R.P.U.) —Larsson (Suedia) 3—2, semifinale Földy (R P.U.)—Sido (R P.U.) 3—1, Bérezik—Rózsás 3—1 ; dublu mixt, turul I: Folea, Rethi—Grigassy, Jancso (R.P.U.) 3—0 (15, 14, 17), Pitică, Negulescu—Ugrai, Braun (R.P.U.) 3—0 (18, 16, 19), Alexandru, Cobirzan—Heirits, Bahalmy (R.P.U.) 3—2 (18, —18, 17, —18, 18), turul II : Krupova, Stanek (R. S. Cehoslovacă)—Folea, Rethi 3—1, Pitică, Negulescu — Friesenhahn, Rózsás (R.P.U.) 3—2 (—21, —14, 14, 18, 12), Mathe, Földy (R P.U.)—Alexandru, Cobirzan 3—2 (13, —23, —15, 18, 17), turul III : Kunz, Weibiel (R.D.G.) — Pitică, Negulescu 3—0 (8, 20, 9); dublu femei, semifinale: Rowe, Harrower (Anglia) — Mathe, Schwartzova (R.P.U., R. S. Cehoslovacă) 3—2. Atleţii de la C.S.S. „Banatul“ au obţinut o frumoasă victoria in faţa puternicei formaţii de juniori a C. S. „Polonia“ Varşovia: 82-57 TIMIŞOARA, 13 (prin telefon de la trimisul nostru). Locuitorii frumosului oraş bănăţean şi-au manifestat din nou dragostea faţă de atletism cu ocazia primei îrtîlniri dintre C.S.S. „Banatul" şi C.S. „Polonia“ Varşovia, cînd aproape 5000 de spectatori au populat timp de două zile tribunele stadionului „23 August“ din localitate. Cele 14 probe ale acestei inedite întîlniri — o adevărată premieră în materie — au fost dominate de atleţii şcolari din Timişoara, care, după ce în prima zi şi-au asigurat un avantaj de 18 puncte (51—33) au terminat învingători, mărindu-şi avantajul — în a doua zi — la 25 puncte: 82—57. Această victorie este deosebit de valoroasă datorită faptului că adversarii învingătorilor reprezintă echipa campioană de juniori a R.P. Philone pe anul în curs. Iată și rezultatele tehnice: ZIUA I: 110 m. g: 1. M. Macovei 15,2; 2. L. Moscaliuc 15,4; 3. R. Mierkiewicz 15,5; 4. A. Szimansky NEAGOE MARDAN 1 (Continuare in pag. a 4-a) T C. Baciu (Victoria) campion republican de ciclocros H. Chelaidite (Victoria) învingător la juniori Finala campionatului republican de ciclocros — care a avut loc ieri pe un traseu în jurul G.A.S. Roşia — a început cu o surpriză pentru... spectatori. Anunţat iniţial că va fi situat în jurul stadionului Voinţa, traseul a fost strămutat cîţiva... kilometri mai departe! Puţinii spectatori care au reuşit să facă o adevărată „excursie“ pînă la startul întrecerilor nu au avut însă ce regreta. Traseul a fost în-adevăr foarte frumos şi în acelaşi timp foarte dificil (supunîndu-i pe competitori la un sever examen), iar întrecerile au satisfăcut întrutotul exigenţele specialiştilor. Constantin Baciu (Victoria) a cîştigat într-un final dramatic o întrecere desfăşurată sub semnul unei lupte îndirjite în care primele „roluri“ au aparţinut învingătorului, pistaroului Virgil Iordache (Dinamo) şi tînărului D. Rotaru (C.C.A.); juniorul H. Chelaidite (Victoria) — învingător în campionatul pentru juniorii de cat. I — s-a dovedit de departe cel mai bun om al categoriei. V. Ghinea (Voinţa Ploieşti) şi-a înscris în palmares o preţioasă victorie în concursul republican pentru juniori de cat. a 11-a, iar ceilalţi învingători (V. Böhm — Victoria — la tineret, D. Matei — Constructorul — la semicurse şi D. Danielopol — Constructorul — la cat. oraş) au muncit pînă la epuizare pentru obţinerea primului loc. Timpul frumos a fost un aliat preţios pentru concurenţii prezenţi la finala campionatului care au putut să-şi desfăşoare întreaga gamă a posibilităţilor. Membrii secţiei de ciclism a clubului sportiv Victoria au obţinut trei victorii, dintre care două în probele principale, dotate cu titluri de campioni ai ţării, şi pentru acest lucru merită felicitări deosebite. In general însă trebuie să adresăm felicitări marii majorităţi a cicliştilor care au dovedit în finalul acestui bogat sezon competiţional o pregătire foarte bună. Start în finală Campionatului repurblican pentru juniori de categoria I+. Harlaus Chelaidite — un tînăr care s-a afirmat puternic în ultimul timp- HRISTACHE NAUM (Continuare in pag. a 2-a) |( Peste arătura proaspătă este imposibil de rulat. Juniorii (imaginea reprezintă fază din disputa juniorilor, parcurg cu bicicletele pe umăr această dificilă