Sportul, iulie 1969 (Anul 25, nr. 591-621)

1969-07-01 / nr. 591

TURUL ROMÂNIEI Urmare din pagini organizatorii le adresează — cu plăcere — conducerii M.C.F. şi lucrătorilor acestui minister. O contribuţie substanţială au avut-o comisiile locale de organizare. Va fi foarte ,greu de stabilit învingătorul acestei frumoase şi utile întreceri. Poate că pînă la urmă vor fi — ex equo — doi cîştigători : Timişoara şi Oradea. Şi ar fi frumos să fie aşa. Dar, indiferent care dintre aceste oraşe va primi onoarea de a fi declarat învingător, nu se va uita nici primirea sărbătorească din Fălticeni, dragostea cu care fiecare activist şi-a pus la dispoziţie priceperea pentru o organizare la înălţimea competiţiei la Arad, Bacău, Galaţi, Cluj, Braşov şi în alte oraşe în care Turul României a poposit sau s-a aflat numai în trecere. Simţindu-se părtaşi la obligaţia de a da competiţiei amploarea pe care o merită, de a fi gazde primitoare pentru oaspeţii de peste hotare şi pentru rutierii români aflaţi în întrecere, oraşele de pe traseul Turului au obţinut un succes remarcabil. Şi, pentru că suntem la acest capitol, să nu-i uităm pe „anonimii“ caravanei, cei care au muncit zi şi noapte pentru reuşita generală a competiţiei. Ei sunt IOAN PĂUN — delegatul I.E.A.R.S. — un om foarte priceput, deosebit de energic şi — nu lipsit de importanţă — îndrăgostit de ciclism ; responsabilii de traseu Alex. Someşan şi Ştefan Ionescu, arbitrii informatori Alex. Aramă, Nicolae Teodorescu şi Alex. Hadin ; arbitrii secretari Traian Constantin, Dobre Manea, Ion Florian şi Ion Dobre ; mecanicii fruntaşi ai Turului — Ştefan Petrescu, Dumitru Negoiţă şi Simion Pali, atîţia şi atîţia alţii. Tuturor sincere felicitări ! Contribuţia tuturor acestor factori a făcut ca „Turul României“ să se bucure la cea de-a XVIII-a ediţie a sa de aprecierile elogioase ale tuturoroaspeţilor. Arbitrul bulgar IVAN SOPOV , profund impresionat de peisajul fermecător al meleagurilor noastre, ne declara la încheierea întrecerii : „O ţară minunată, cu oameni prietenoşi, amabili, impresionant de ospitalieri, o competiţie excelent organizată, desfăşurată într-un ritm rapid, cu faze atît de frumoase, incit au cucerit pe fiecare amator de sport — iată ce a fost acest Tur al României, la care am avut onoarea de a face parte din juriul internaţional“. Dl. ROBERT DUBRON — antrenorul echipei Franţei — îşi manifesta bucuria de a fi văzut această „ţară de vis“, de a fi admirat peisaje de o frumuseţe frustă. „În ceea ce priveşte competiţia — ne spunea d-sa — totul a fost la nivelul unei mari întreceri internaţionale. Dar, deasupra tuturor considerentelor de ordin tehnic trebuie să situăm publicul sportiv din România, acest public minunat care ne-a întîmpinat cu entuziasm pretutindeni, care a făcut gesturi de o impresionantă gingăşie, care a răsplătit din plin eforturile rutierilor angajaţi in această rapidă cursă. Traseul a fost splendid. Ar trebui poate — pentru a supune unui şi mai riguros examen pe alergători — să fie programate mai multe etape de munte, cu urcuşuri mai accentuate. Desigur este o părere personală. Şi aşa insă trebuie să-i felicităm din inimă pe organizatori, atît pentru ce-au făcut pentru ciclismul din România, cit şi pentru contribuţia adusă prin această cursă la dezvoltarea ciclismului amator internaţional“. JURGEN WANZLIK — învingătorul întrecerii — ne declara: „Am participat la o competiţie bine organizată, desfăşurată pe un traseu frumos, în compania unor rutieri de certă valoare. Am toate motivele să fiu mulţumit, să mulţumesc la rîndul meu celor care au meritul de a fi organizat o competiţie atit de bine pusă la punct“ Şi am putea nota aici impresiile tuturor celor care au făcut parte din caravana „Turului României“. Toate afirmă în esenţă aceeaşi părere : TURUL ROMÂNIEI CONSTITUIE O REUŞITA A CICLISMULUI, A SPORTULUI ROMANESC. La capătul unei întreceri care a solicitat eforturile unui mare număr de oameni, care s-a desfăşurat pe parcursul a 11 zile şi a străbătut peste 1 500 km, este reconfortantă o astfel de părere generală, ea stimulînd pe toţi activiştii ciclismului românesc pentru alte eforturi, poate şi mai susţinute, care să contribuie la ridicarea ciclismului din ţara noastră pe treapta pe care o merită. Multiple sunt ecourile acestei curse de mare fond. De la scrisorile care ne-au aşteptat la ziarşi care cuprindeau felicitări pentru ciclişti, rugămintea de a le da indicaţii asupra modului cum pot să devină ei înşişi rutieri, informaţii privind competiţii ce se vor organiza în viitor pe meleagurile străbătute de Turul României) pină la părerile ce ni le-au împărtăşit o serie de vechi şi cunoscuţi specialişti ai sportului cu pedale. în toate — indiferent care era tema — se sublinia necesitatea ca, folosind prilejul acestui puternic , stimulent care a fost Turul României — ciclismul să facă eforturi pentru a obţine acea consacrare de care are nevoie pentru a reveni în plutonul sporturilor majore din ţara noastră. Este, credem, datoria cea mai importantă a activiştilor ciclismului de a folosi platforma ce , le-a fost creată pentru realizarea unor succese de seamă în răspîndirea acestui sport în rîndurile tineretului, pentru obţinerea de performanţe valoroase în marile competiţii internaţionale. Există acum suficiente premise. Jürgen Wanzlik văzut de AL. CLENCIU Yves Hezard (Franţa) văzut de NEAGU RADULESCU 11 Atac in turnantă WIMBLEDON, ORA RESTANTELOR LONDRA, 30 (prin telefon). Numeroasele amînări, ca şi nu mai puţin numeroasele partide-maraton, au făcut ca luni programul turneului să fie modificat, disputîndu-se doar restanţele dublurilor şi sferturile de finală ale probei feminine de simplu. Iată rezultatele înregistrate în această din urmă probă : King - Teggart 4—6, 7—5, 8—6; Casals - Bowrey 3—6, 9—7, 7—5; Jojies- Richey 6—2, 7—5. Smith conduce, la ora transmisiunii, în partida cu Heldman cu 4—6, 6—3, 5—3. Semifinalele vor opune pe King lui Casals și pe Jones învingătoarei din partida încă neterminată, probabil Smith, Herb AUDREY Spre un clasament realist în Turneul de şah de la Sinaia SINAIA, 30 (prin telefon, de la trimisul nostru). Luni dimineaţa, la jucarea întreruptelor, era înregistrată cea de a 47-a remiză, din lunga serie a egalităţilor consemnate de arbitrii turneului internaţional feminin de şah. Cu cit se apropie de linia finişului această întrecere — cea mai puternică din istoria şahului feminin din ţara noastră — prezintă un deosebit echilibru de forţe între participante, mai ales între acelea care se află în partea superioară a clasamentului. S-a jucat foarte strîns la Sinaia, avansîndu-se cu jumătăţi de punct, rundă de rundă, într-o atmosferă generală de prudenţă. In acest context, un punct întreg cîştigat contează foarte mult. Alia Kuşnir a făcut trei la rînd între rundele a VIII-a şi a X-a. Motiv suficient pentru a-i asigura puternicei jucătoare sovietice o şansă quasi-absolută la păstrarea definitivă a primului loc, pe care-l deţine actualmente. Afară de cazul ivirii unei surprize de ultimă oră. De fapt, clasamentul fruntaşelor, aşa cum se prezintă în ajunul ultimelor asalturi, este de un realism pregnant. In frunte, vicecampioana mondială, cea care ameninţase şi pe Gaprindaşvili în recentul meci pentru titlu. Apoi, două nume consacrate în ierarhia mondială, multipla campioană a R. D. Germane, Edith Keller-Hermann şi reprezentanta ţării noastre, Alexandra Nicolau. Acest trio de forţe şahiste s-a impus cu suficientă autoritate în partea a doua a concursului, pentru a justifica premierea ce trebuie să le revină îr mod normal. In urma lor, tînăra maghiară Suzana Vereci şi încă o şahistâ româncă, Rodica Reicher — cea care furnizase surpriza startului, învingînd-o pe Kuşnir — ni se par cele mai indicate pentru a ocupa celelalte locuri din fruntea tabelului. Evenimente notabile în runda a XlI-a, penultima. O frumoasă victorie a Alexandrei Nicolau (39 de mutări) la Jocici-Jivcovici a apropiat-o la Kl.2 punct de Kuşnir. Aceasta remizase cu Dobson. Celelalte rezultate : Keller — Teodorescu, Veröci — Reicher, Perevoznic — Eretova, remize, Szota — Pogorevici 1—0. In clasament, înaintea ultimei runde Kusnir 8®, Nicolau, Keller 8, Reicher, Veröci 7, Dobson 6%, Teodorescu, Eretova 6, Perevoznic 67, Pogorevici 5, Vivcovici, Szota 41/2, Gheorghieva 4 (1), Heemskerk 2(1) (1). ' Radu VOIA Vinarul I. P. -informația*. «tr. Daeioanu nr. 23—25 Bucurest) Autorităţile sud-africane i-au refuzat viza de intrare lui Ashe LONDRA 30 (Agerpres). — Tenismanul american de culoare Arthur Ashe a declarat la Londra că autorităţile din Pretoria i-au refuzat viza de intrare în Republica Sud-Africană, în timp ce federaţia de tenis din această ţară acceptase participarea sa la campionatele „open” ale Africii de Sud. Ashe a făcut această declaraţie înainte de întrunirea noii asociaţii a jucătorilor de tenis profesionişti, care trebuie să se pronunţe asupra unei rezoluţii de boicot faţă de turneele din Republica Sud-Africană. Cursa automobilistică de 24 de ore de la Le Mans a cunoscut anul acesta un succes fantastic din punct de vedere al spectacolului. „Armada“ Porsche a dominat 23 de ore, 59 de minute și vreo 45 de secunde ; un incredibil atac de ultimă oră i-a adus, însă, pe Ickx-Olivier în fruntea clasamentului. încă o dată, Fordul GT 40 a ieşit victorios! Dar, dacă dramatismul luptei sportive a meritat elogii, nu acelaşi lucru se poate spune despre faptele care au cauzat, în primele minute ale cursei, decesul britanicului John Woolfe. La cîteva minute după start, Woolfe, la bordul unui Porsche 917 „independent“, a pierdut controlul volanului, a lovit parapetul protector, s-a dat peste cap , maşina a luat foc şi, apoi, a făcut explozie. Şi cîţiva piloţi din urma lui au ieşit din cursă , printre ei neozeelandezul Cris Amon, liderul firmei Ferrari, a cărui maşină a luat de asemenea foc (trecuse,, fără a putea evita, peste resturile arzînde ale rezervorului suplimentar de benzină de la bolidul lui Woolfe). Englezul a murit pe loc, cîţiva piloţi au fost răniţi, destul de numeroase firme şi-au pierdut,, cu acest prilej, şansa. Dacă măcar Woolfe ar fi fost un profesionist al volanului, o explicaţie-scuză s-ar fi putut găsi. Dar, iată, bietul Woolfe este victima propriei averi... Om bogat şi pasionat al vitezelor mari, Woolfe a cumpărat bolidul buclucaş cu o săptămînă (!) înaintea startului, WOOLFE ? iar organizatorii, grijulii cu privire la admiterea în competiţie a automobilelor, nu s-au interesat de loc dacă Woolfe are sau nu capacitatea de a stăpîni cei 540 de cai putere de care dispune prototipul Porsche 917. E adevărat, Woolfe a mai pilotat, chiar în competiţii oficiale, automobile de mare viteză — Cobra, Matra, Ford. Dar, oare este suficient ca măsură de protecţie, de profilaxie a accidentelor, să se instaleze parapete protectoare, să se menţioneze obligaţia rezervoarelor deformabile ş.a.m.d. ? Pentru că iată , o firmă constructoare are dreptul, să vîndă în scopul utilizării competiţionale o astfel de „torpilă“ pe patru roţi, iar un simplu diletant, are dreptul de a concura numai pentru că a avut şi posibilităţi materiale (180 000 de franci şi... viaţa, atît l-a costat pe Woolfe maşina...) ! Desele modificări de regulament ale competiţiilor automobilistice de viteză par a fi neglijat tocmai elementul OM... gr. ş. CINE POARTĂ VINA MORŢII LUI Stevens lider în Turul Franţei Luni a avut loc etapa a II-a a Turului Franţei, între Woluwe- Saint-Pierre (Belgia) şi Maastricht (Olanda), de-a lungul a 131,5 km. Victoria i-a revenit belgianului Julien Stevens (4 . 35,^2), care a preluat tricoul galben şi e urmat in clasamentul general de Merckx la 12 sec., Altig la 20, Grooskost și Janssen la cite 32, Gimondi la 41, Bracke la 43 și Poulidor la 47 sec. CICLISM PE ALTE MERIDIANE BELGRAD. — Prima etapă a turului ciclist al Iugoslaviei, Belgrad — Kragujevaț (133 km), a revenit lui A. Neliubin (U.R.S.S.) în 3 h 17:30. Pe locul doi la 10,0 a sosit D. Mickein (R.D.G.), iar pe locul trei polonezul Regel la 20,0. La cursă participă 98 de concurenţi din 11 ţău. ISTANBUL. — După 6 etape, în turul ciclist al Turciei conduce G. Saidhujin (U.R.S.S.) urmat de Şukov (U.R.S.S.) la 4:28,0 şi Caliskan (Turcia) la 7:43,0. Etapa a 6-a, Bedremit — Canakkale (135 km), a revenit lui Saidhujin în 4 : 04:53. BUDAPESTA. — Proba de urmărire pe echipe (4 000 m) din cadrul concursului ciclist de velodrom de la Budapesta, a revenit echipei Ungariei în 4:54,5. La tandem au cîştigat polonezii Skoczek şi Kobjela cronometraţi cu 11,8 pe ultimii 200 m. In lume 108 medalii olimpice la haltere? Federaţia Internaţională de Haltere a făcut cunoscute normele olimpice obligatorii pentru J.O. din 1972 care vor trebui realizate în competiţii oficiale. Iată cele 9 norme, la categoriile respective: Cat. muscă : 297,5 kg ; Cat cocoş : 322,5 kg ; Cat. pană : 355 kg ; Cat. uşoară : 390 kg ; Cat. semimijlocie : 425 kg ; Cat. mijlocie : 435 kg; Cat. semigrea: 455 kg; Cat. grea : 475 kg ; Cat.supergrea : 487,5. Aceste standarduri minime sunt binevenite, deşi la unele categorii ele sunt prea mici față de actualeleperformanţe. F.I.H. a propus C.I.O., să studieze posibilitatea acordării de medalii şi la probele din cadrul triatlonului clasic (împins, smuls, aruncat) ca şi la campionatele mondiale. Dacă propunerea va fi acceptată, în loc de 27 de medalii, se vor decerna la I.O. nu mai puţin de 1081 Congresul Federaţiei Internaţionale de Popice ADOLF OESCH (preşedintele F.I.P.): „Sportul nostru a parcurs pe litoralul românesc un drum important spre J. D.“ Congresul al X-lea — jubiliar — al F.I.P. s-a desfăşurat în saloanele hotelului Perla şi cele ale restaurantului Mioriţa din Mamaia, intr-un climat de intensă şi rodnică activitate. Prilejuind o ,,trecere în revistă“ a tot ce s-a făcut în ultimii doi ani, reuniunea de la Mamaia a adus „ceva“ aparte, care o deosebeşte de celelalte congrese. Şi pentru ca această frază să nu pară o simplă fură de stil, trebuie să spunem că din nici o reuniune a forului suprem internaţional n-a reieşit atît de categoric ca la Mamaia, apropiatul, să zicem, statut de sport olimpic al jocului de popice. Pentru a afla amănunte suplimentare, am solicitat la terminarea lucrărilor un interviu domnului ADOLF OESCH (Elveţia), preşedintele F.I.P. — Vă propunem să deschidem discuţia vorbindu-ne despre temeiurile pe care le aveţi în privinţa intrării jocului de popice în marea familie a sporturilor olimpice. — Pe masa de lucru a recentei sesiuni a C.I.O. de la Varşovia s-au aflat, între altele, şi cererile a şase noi discipline de a figura in viitorul program al J.O. Trei dintre acestea au fost respinse, celelalte — printre care şi popicele — urmind să fie studiate de o comisie specială la următoarea sesiune a C.I.O. de la Amsterdam. Personal, am toate motivele să fiu optimist, întrucît jocul nostru întruneşte acum toate condiţiile cerute — Vă referiţi la statutul F.I.P. şi la popularitatea Jocului de popice 7 — Da, mirarea jocului de popice in rindurile sporturilor olimpice impune unele modificări ale statutului federaţiei noastre. După cum aţi văzut, în cadrul actualului congres am schimbat — după îndelungi dar fructuoase discuţii — unele aliniate din paragrafele regulamentului F.I.P., pe care le-am racordat principiilor C.I.O., adică statutului sportivilor amatori. Putem spune că sportul nostru a parcurs pe litoralul românesc un drum important spre J.O. In ceea ce priveşte popularitatea popicelor, federaţia noastră, care grupează circa 9 milioane de membri, reprezintă cea mai largă organizaţie sportivă din lume. Aştept şi cred că aşteptăm cu toţii ca întrecerile C.M. ale secţiei asfalt din 1972, programate să se desfăşoare la München cu o săptămină înaintea deschiderii J.O., să convingă personalităţile conducerii C.I.O. de oportunitatea cererii noastre. — In caz că sesiunea de la Amsterdam va da un răspuns favorabil, ce se va intimpla cu C. M. din 1972 7 — 11 anulăm. Iar dacă C.I.O. va mai derri dovezi, vom face, după cum am mai menţionat, demersuri... practice la München prin ţinerea campionatului. Noi nu mizăm numai pe bunele intenţii. Dacă nu vom fi admişi la J. O. de la München, credem că vom reuşi la cealaltă ediţie, succesul nostru fiind consecinţa firească a unor pregătiri minuţioase şi continue, a unor eforturi reale de documentare, de cunoaştere a jocului de popice. — Experimentul de la München poate fi, eventual, extins şi la celelalte secţii ale F.I.P. T — Numai la bowling. Secţiile de asfalt şi bowling intră în vederile olimpiadei. — Dat fiind că ţara noastră este afiliată doar la secţia asfalt, cititorii noştri ar dori să cunoască cite ceva din activitatea celorlalte secţii ale F.I.P. — Cu plăcere. Federaţia internaţională are 4 secţii: asfalt, bowling, bohle şi schere. Fiecare secţie are o conducere aparte, regulament propriu, deosebirile fiind la numărul popicelor, compoziţia şi forma pistelor de joc. Secţiile de asfalt şi bowling au campionate mondiale şi continentale, cea de bohle numai continentale, iar la schere, joc mai puţin răspindit, au loc deocamdată doar intilniri interţări. La cele 4 secţii sunt afiliate 44 de ţări. — Ce aţi dori să mai transmiteţi cititorilor noştri ? -- Toată simpatia mea, iar Federaţiei Române de Popice multe, multe mlţumiri. Mă aflu pentru a doua oară in ţara dv. şi atunci clnd am încredinţat românilor organizarea lucrărilor Congresului jubiliar am fost sigur că ele se vor desfăşura in condiţii bune Cred că sint in asentimentul tuturor delegaţilor clnd afirm ci ospitalitatea românească a triumfat din nou ★ In afara lucrărilor pentru adaptarea statutului F.I.P. la J. O., tematica actualului congres a cuprins şi alte probleme, avînd loc dezbateri interesante asupra îmbunătăţirii formulei de desfăşurare a C.C.E., dotării arenelor cu materiale automatizate etc. De asemenea, s-a hotărît ca C. M. de bowling (1971) şi asfalt (1972) să fie găzduite de oraşele Milwaukee (S.U.A.) şi, respectiv, München. Ţara noastră va organiza la Cluj C. E. de juniori, ediţia 1971. Noua conducere a F.I.P. are următoarea componenţă : preşedinte — ADOLF OESCH (Elveţia) ; vicepreşedinţi — G. ANINOFF (Suedia), F. BEKER (S.U.A.), H. MÜHNERT (R.D.G.). Preşedinţii celor 4 secţii : asfalt — A. CIHLÁR (Cehoslovacia) ; bowling — K. ALHSTRÖM (Finlanda) ; bohle — K. SCHERMESSER (R.D.G.) schiere — H. HÖRSUM (R.F.G.). Secretarul Federaţiei noastre de popice, Ladislau Szőcs, a fost ales ca membru al comisiei de revizie a forului internaţional. Tr. IOANIŢESCU Călăreţii români la Aachen şi Leipzig AACHEN (prin telefon). In localitate a început tradiţionalul concurs internaţional de dresaj, la care participă şi trei călăreţi de la clubul Steaua (N. Mihalcea, I. Molnar şi D. Velicu), alături de sportivi din Italia, Franţa, Elveţia, R.F.G., Anglia, Canada, Brazilia, Statele Unite, Belgia, Olanda, Ungaria, Polonia şi Austria. Proba „Sf. Gheorghe“ a fost cîştigată de Iosif Nekermann (R.F.G.) cu calul Cantate — 708 p, urmat de Gerard Kirsch (Franţa) — 654 p şi Harry Boldt (R.F.G.) — 649 p. Reprezentantul nostru Nicolae Mihalcea cu Domino a ocupat locul VI, cu 610 p. Ieri, s-a desfăşurat proba intermediară, ciştigată tot de I. Nekermann (cu Cantate) — 721 p. N. Mihalcea cu Domino şiI. Molnar cu Argint au ocupat locurile 11 şi, respectiv, 12. Miercuri, sportivii noştri participă la „Marele premiu de dresaj“, iar joi, sîmbătă şi duminică la trei probe speciale, înaintea concursului de la Aachen, călăreţii de la Steaua au luat parte la concursul de dresaj de la Leipzig, alături de reprezentanţi din U.R.S.S., Polonia, Ungaria şi R.D.G. La proba „Sf. Gheorghe“, N. Mihalcea (cu Domino) a ocupat locul 5, iar D. Velicu (cu Dana) s-a clasat pe locul ll. Proba a revenit sovieticului S. Brodski cu Ingas. La proba intermediară, cîştigată de A. Köhler (R.D.G.), Mihalcea cu Bolero și Molnár cu Argint au ocupat locurile 12 și, respectiv, 13. Proba pe echipă: 1. R.D.G. (1302 p), 2. U.R.S.S. (1224 p), 3. Steaua (1037 p). „Marele premiu de dresaj“ a revenit lui I. Kisimov (U.R.S.S.). Mihalcea, cu Bolero, a ocupat locul 7. Intilniri atletice intertări BUDAPESTA, 30 (Agerpres). — Dubla întîlnire de atletism dintre echipele Ungariei şi R. D. Germane s-a soldat cu victoria oaspeţilor : 125—87 (masculin) şi 66—62 (feminin). Rezultate : feminin : 800 m : Schmidt (R.D.G.) 2:06,9 ; înălţime : Csáki (II) 1,74 m ; greutate : Lange (R D.G.) 17,66 m; 200 m : Balogh(U) 23,9 ; 4x100 m : Ungaria 45,7 ; bărbați : 3 000 m obst. : Hartmann (R.D.G.) 8:43,4 ; disc : Milde (R.D.G.) 62,36 m ; lungime i Lymann (R.D.G.) 7,69 m ; 200 m : Burde (R.D.G.) 21,1. ATENA, 30 (Agerpres). — Intr-un meci atletic masculin, selecţionata Bulgariei a întrecut cu scorul de la 8—94 reprezentativa Greciei. Rezultate : 400 m : Dimitriu (G) 47,8 ; 110 mg : Birbilis (G) 14,3 ; prăjină : Papanicolau (G) 5,00 ; 10 000 m : Titiov (B) 30:31,6; 4x400 m) 1. Bulgaria 3:10,9 (nou record bulgar) ; 2. Grecia 3:11,6 (nou record grec). TURNEE DE FOTBAL IN SPANIA SAO PAULO ÎNVINSA LA SCOR LA VALENCIA • Turneul de la Coruna s-a încheiat cu victoria echipei locale, F.C. Coruna, care a învins în finală cu 1—0 (0—0) pe Nacional Montevideo. Pe locul 3 s-a clasat F.C. Charleroi (Belgia), iar pe locul 4, Bayern München. • In turneul internaţional de fotbal de la Valencia, formaţia spaniolă F.C. Valencia a învins cu scorul de 4—0 (2—0) echipa braziliană Sao Paulo. 50 000 de spectatori au asistat la acest meci, în care brazilienii au fost dominaţi tot timpul. Gazdele au înscris golurile prin Ansola (3) şi Paquito. Intr-un meci anterior al aceluiasi turneu, Valencia învinsese cu 4—2 echipa vest-germanä Eintracht Frankfurt. Oare cite asemenea imagini ne vor mai transmite, de la întrecerile automobilistice, agenţiile de presă ? Foto : EUROPAPRES TELEX-TELEX Campionul mondial de box la categoria semimijlocie, mexicanul Jose „Mantequilla“ Napoles, l-a învins prin k.o. tehnic în repriza a 10-a pe americanul Curtis Cokes. Napoles şi-a păstrat centura de campion. ■ Turneul Internaţional masculin de volei de la Sofia a fost cîştigat de selecţionata Bulgariei, care a învins în meciul decisiv, cu scorul de 3—2, echipa R. D. Germane. Pentru locurile 3—4, reprezentativa Cubei a întrecut cu 3-0 formaţia Iugoslaviei. ■ Turneul internaţional masculin de baschet de la Chleti (Italia) a fost cîştigat de formaţia italiană Ignis Varese, care a învins în finală, cu 84-79 (41—43), echipa iugoslavă Steaua Roşie din Belgrad. Pentru locul 3, formaţia Stroitel din Kiev a învins selecţionata americană All Stars cu 66—60 (35-27). Campionatul european de golf desfăşurat la Hamburg a luat sfîrşit cu victoria echipei Angliei învingătoare cu 4 V2 ~ 2V2 în meciul final cu selecţionata R.F. a Germaniei. ■ La 2 iulie începe la Berlin Dinamoviada de box. Echipa Gwardia Varşovia va deplasa o formaţie redutabilă, în frunte cu fostul campion european la categoria muscă, Skrzypczak, Hebel (mijlocie), Fabisch (semigrea) şi Filipak (grea). Tradiţionala competiţie internaţională de canotaj „Regata Henley” se va desfăşura în zilele de 2 şi 3 iulie. La competiţie şi-au anunţat participarea 53 de echipaje din RD. Germană, S . A., Canada, Noua Zeelandă, Elveția și alte țări. 1 0368