Sportul, octombrie 1969 (Anul 25, nr. 681-711)

1969-10-10 / 690. numărul

Pag.s 5-a IK (110 Hi «I Odrill NINBN RESFECM CtMMl Profit de ocazia ivită cu prilejul anchetei ziarului SPORTUL, in legătură cu nerealizarea deplină a unor talente ale nataţiei noastre, pentru a-mi expune citeva puncte de vedere de ordin general. Cred că puţine satisfacţii ale meseriei noastre se pot compara cu aceea de a lucra cu copiii. Este un proces de modelare, in adevăratul sens al cuvîntului, o operă în care rezultatele sunt palpabile, iar bucuriile bilaterale imense. Așa cum s-a mai spus, s-a încercat uneori forțarea barierelor biologice pentru obținerea în pripă a unor rezultate care să justifice in ultimă instanţă, o normă, o incadraţi, o responsabilitate. Mi se pare nefiresc antrenamentul intensiv cu copiii atît din cauza acţiunii dăunătoare asupra organismului crud şi neformat, cit şi din cauza traumelor psihice şi a golurilor intelectuale, pe care ie-ar putea lăsa. Forţaţi să-şi canalizeze forţele, energiile, ambiţiile, timpul şi preocupările spre aceeaşi conductă a performanţei, a rezultatelor — a CIFREI — copiii se vor maturiza — un sens artificial şi negativ — psihicul li se va asperiza şi va dobîndi durităţi nefireşti — incompatibile cu plaiurile domoale ale copilăriei. Copiii trebuie să se joace — sau să li se pară că se joacă — pătrunderea lor in sfera viitoarei maturităţi — avind Ioc intr-un mod firesc şi logic, treptat şi lin — fără şocuri brutale sau sincope. Lumea copilăriei e o lume complexă, cu vise ce aduc la real şi realităţi cu aer de basm. Ea trebuie să fie completă şi variată, polivalentă şi atractivă, blindă şi plină de neprevăzut. Cunoştinţele care se acumulează acum în progresie geometrică au surse variate — izvoare diverse — de aceea cred că unilateralul şi specificul, limitarea şi îngrădirea reprezintă un mare pericol. Traversind perioada copilăriei — micul cetăţean trebuie să descopere marile şi eternele Valori care-l vor călăuzi mai tîrziu, sau ii vor deveni dragi — prietenia şi muntele, mişcarea şi studiul, frumuseţea şi generozitatea, marea şi literatura. La toate acestea , acţiunile sportive pot şi trebuie să contribuie, dar, cu mare uşurinţă, sportul poate deveni o sabie cu două tăişuri. Printr-o activitate supradimensionată, organismul tînăr îşi poate epuiza posibilităţile, ajungindu-se — pentru a folosi o comparaţie mecanicistă — la situaţia unei pile electrice din care s-a epuizat curentul. Sau uneori se poate întiîmpla şi altceva. Profilat foarte devreme pentru o disciplină sportivă sau pentru o probă — la un moment dat — copilul suferă anumite transformări organice care-i schimbă complet aptitudinile pentru sportul respectiv, făeîndu-1 poate apt pentru altă activitate sportivă. Prin repetarea exagerată a unor procedee tehnice, prin uniformitate în pregătire, in multe cazuri plictisul se strecoară in viaţa copilului şi o activitate care la un moment dat îi făcea plăcere îi poate deveni ostilă. Sportul de mare performanţă ca şi arta este o activitate pentru cei aieşi de timpuriu. Dar, marile împliniri înfloresc parcă mai deplin ticănii maturităţii, însă pentru aceasta — nu cred că e nevoie de sacrificarea anilor fragezi. Dimpotrivă, prof. Dorin ALMAȘAN UNA CALDA... In Cadrul activităţii filer rdicaţi de cercetare ştiinţifică, catedră de educaţie fizică a Institutului Politehnic a consemnat citeva realizări remarcabile. Astfel, şeful de lucrări Constantin Diaconescu a prezentat, intr-o formă definitivă şi originală, filmul „Pregătirea pe uscat a schiorului alpin“. Tematica aleasă, fonna de prezentare, culoarea reuşită şi comentariul de specialitate suprapus pe un fond muzical agreabil au determinat C.N.E.F.S. să acorde acestei pelicule sportive, de 25 de minute, premiul I la concursul filmului sportiv pentru amator. Filmul a fost prezentat şi la Mamaia, cu ocazia Simpozionului ştiinţific internaţional şi s-a bucurat de aprecieri favorabile. Un colectiv, format din şeful de lucrări Gh. Vlaicu şi asistenţii Gh. Roşu şi Gh. Marcu, a redactat un interesant volum despre jocul cu mingea la coş, intitulat „Exerciţii speciale şi formaţii pentru perfecţionarea tehnică şi tactică a jucătorilor de baschet”. Ambele lucrări au fost propuse Ministerului învăţâmîntului spre premiere. ...ALTA RECE întoarsă recent dintr-un turneu de baschet In R. P. Polonă, echipa masculină a clubului Politehnica Braşov (divizia A) urma să intîlnească în cadrul Cupei României, in sala Tractorul, formaţia Steagul roşu Braşov (div. B). La verificarea carnetelor de legitimare, arbitrii bucureşteni Bordeianu şi Georgescu au constatat că toţi membrii echipei nu aveau viza medicală (prevedere regulamentară obligatorie), astfel incit au consemnat rezultatul de 2-0 (forfait) în favoarea Steagului roşu. Baschetbaliştii de la Politehnica n-au de ce să se supere, întrucit nu de mult aceeaşi situaţie s-a constatat şi la echipa de fotbal in meciul cu „Utilajul”.. Si cind te gindeşti că sediul clubului nu este despărţit de Policlinica studenţească decit printr-un culoar de 2 ml DE CE? La Braşov şi Poiană. S-au desfăşurat normele de control ale pregătirii schiorilor fondişti şi Săritori, criteriu obiectiv de verificare a gradului de antrenament şi, totodată, de selecţie şi promovare in echipele naţionale. Toate cluburile şi asociaţiile sportive s-au străduit să prezinte echipe complete, bine pregătite, conduse de antrenorii secţiilor. Numai clubul Steagul roşu Braşov a făcut opinie separată, printr-un act de prezenţă cu... un Singur sportiv. Lipsea însuşi antrenorul secţiei. Poate n-am fi semnalat cazul dacă situaţia nu se repeta.'' Aşa că aşteptăm din partea conducerii clubului şi a secţiei să ne spună de ce Steagul roşu nu se conformează planului de pregătire şi control dirijat de federaţie. Are altul mai bun ? Î*E cftîD ? In mod justificat, meciul de fotbal dintre echipele divizionare A Steagul roşu Braşov şi F. C. Argeş, încheiat cu rezultatul de 3— 1 în favoarea gazdelor, a satisfăcut pe Inflăcăraţii suporteri braşoveni. Ceea ce nemulţumeşte Insă profund este programarea Inexplicabilă pe vechiul stadion a unor meciuri de asemenea amploare, deşi Braşovul a devenit fericit proprietar al unui nou şi spaţios stadion municipal Pe cnd se va hotărî Steagul roşu să-l dea jos din pomi, de pe garduri sau de pe zidurile tribunelor pe entuziaştii şi răbdătorii săi suporteri? BUCUROŞI DE OASPEŢI ? Sala Tractorul este judicios programată pentru desfăşurarea competiţiilor de volei şi baschet. Depăşind timpul de antrenament, echipa de volei Tractorul şi antrenorul Fieraru au fost in mod politicos invitați de un secretar tehnic al F. R. Baschet, aflat duminică 28.09.1969 la Braşov, să elibereze Gala, spre a îngădui desfăşurarea meciului de baschet programat. Antrenorul Fierăru l-a invitat pe oaspete „să-şi vadă de treabă, dacă vrea să se mai joace baschet in sală"! Să fi fost el oara bucuros de oaspeți ? Poate vom află la un alt meci... Mihai BIRA ...................li ■ .............. MOZAIC BRAȘOVEAN m MSMI MOMENTUL REDRESĂRII? Iată că în acest an, pentru prima dată, ţara organizatoare a campionatului mondial de gimnastică, inspirată după „moda Jocurilor Olimpice“ este gata să primească oaspeţii la repetiţia generală a „mondialelor“ din 1970. Această repetiţie cu un an Înaintea marelui concurs se va desfăşura săptămina viitoare în sala Tivoli din Ljubljana, sală deja utilată cu cea mai modernă aparatură necesară unui concurs de o asemenea amploare. Efortul şi „preparativele“ federaţiei de gimnastică iugoslave sunt lesne de înţeles, dacă ne gândim că gimnastica din ţara vecină a cucerit, prin sportivul Miroslav Cerar, nenumărate medalii de aur la cele mai mari concursuri de gimnastică din 1960 încoace şi, probabil că un anumit sentiment dintr-o tainiţă a inimii ii îndeamnă să facă totul pentru ca Miroslav Cerar, aflat acum mult mai aproape de sfîrşitul carierei sportive decit de începutul ei, să-şi realizeze la anul visul cel mare. Aceasta fiind o părere strict personală, m-aş bucură totuşi ca ea să prindă viaţă, răsplătind astfel o muncă asiduă a unei tinereţi petrecute maimult printre aparatele din sala de gimnastică. Cum fiecare din noi avem vise, vise făurite în timpul de trează realitate, parcă n-ar fi rău să ne gindim acum ori niciodată —că momentul redresării gimnasticii româneşti se află mai aproape decit ne aşteptăm. I-am urmărit pe gimnaştii noştri la campionatele europene şi balcanice, precum şi la alte concursuri, am discutat despre ei cu Boris Şahlin şi cu Titov, am ascultat aplauzele sălilor de concurs din Varşovia şi Sofia pentru ca să am curajul să spun că toate la un loc formează o opinie care nu poate fi ignorată. Băieţii noştri au fost ani de-a rindul, în trecut,umbriţi de rezultatele fetelor şi iată că acum pornesc de pe picior de egalitate. Factorul psihologic şi moral le-a dat aripi în pregătire şi ar fi păcat să nu avem încredere în posibilităţile lor, deja etalate în citeva concursuri. La europenele de la Varşovia, Mihaiuc şi Păunescu au obţinut note care-l clasau între primii şase la sol şi sărituri şi numai capriciile regulamentului i-au împiedicat să nu-şi poată disputa şansa. La Balcaniadă campionul european la sol, Raiciu Hristov, s-a retras din concurs atunci cînd Păunescu l-a întrecut la sol... La fete, situaţia se prezintă cu citeva „floricele“ emanatoare de optimism. Este adevărat că, cu o floare nu se face primăvară, dar tot atît de adevărat este că toamna se numără bobocii. Bobocii noştri se pregătesc aşa cum ar trebui să se pregătească şi totul „mare“, care pînă acum n-a reuşit să salte locul gimnasticii feminine de acolo de unde a fost lăsat de veterane. Parţial, la premondialele din toamna aceasta, apoi cu toate forţele şs mondialele din anul viitor. Toate forţele? Da. Aşa ar trebui, dar deocamdată forţele nu sunt unite într-un singur tot organizatoric, teoretic, practic şi mai ales sufletesc. Marea familie este scindată şi fiecare din părţi luptă pentru supremaţie nu totdeauna într-un spirit sportiv. Să revenim la sentimente mai bune şi să căutăm ca prietenia şi întrecerea să meargă mină în mină intre toate fiicele familiei gimnasticii. Anul care ne mai desparte de campionatul mondial oferă suficient timp pentru consolidarea unei echipe în care ne punem mari speranțe. Elena LEUȘTEANU RECORD DE SCOR ÎN „A“: DIMAIVLO - CRIŞUL 17-0! Joi s-au disputat jocurile etapei a 13-a la polo. Dinamo Bucureşti — Crişul Oradea 17-0 (4-0, 4-0, 4-0, 5-0). Campionii au luat un start puternic (min. 2 , 3-0) şi o primă opţiune asupra scorului — record al campionatului. Mult superiori la toate capitolele (înot, tehnică, tactică), bucureştenii şi-au masat adversarii in propria jumătate de bazin, oferindu-le prea puţine momente de „respiro”. In această „atmosferă“, meciul s-a încheiat net în favoarea dinamoviştilor. Rapid — Progresul 8—1 (3—0, 1-0, 3-0, 1-1). Victorie clară a feroviarilor, graţie unei mai bune organizări a jocului şi a unei tehnici evident superioare adversarilor.. Fiind puşi adesea in situaţii de a şuta la poartă în limita timpului regulamentar, jucătorii de la Progresul s-au pripit ifi cele mai multe cazuri, dînd posibilitatea rapidiştilor să contraatace decisiv şi să cîştige clar. (G. D.) C.S.M. Cluj - Voinţa Cluj 4-6 (1-0, 1-2, 0-2, 2-2). După o partidă de Slab nivel tehnic, derbiul local s-a Încheiat cu victoria Voinţei. Au înscris Rusu 2, Pop 2, Szilagy 2 pentru învingători, respectiv, Urcan 2 şi Bigfalvy 2. (M. RADU — coresp.) Politehnica Cluj - Steaua 5- 9 (1-3, 1-3, 2-0, 1-3). Steliştii au realizat succesul mai dificil decit arată scorul. In min. 16, ei conduceau numai cu 6— 5. De menţionat că s-a ratat foarte mult de ambele părţi şi că s-a înregistrat un adevărat record de eliminări : 21. Au marcat Neacşu 3, Marica 2, M. Popescu, Culbneac, D. Popescu şi Teodoru pentru Steaua, respectiv György 2, Danciu, Darpezi şi Pop. (P. RADVANI — coresp.) La Arad : Vagonul — I.E.F.8. 01. FINALA CAMPIONATULUI REPUBLICAN DE OINĂ MECIURI SPECTACULOASE IN PRIMA REUNIUNE ARAD, 9 (prin telefon, de la trimisul nostru speciei). Pe două terenuri, amenajate pe gazonul stadionului C.F.R. din localitate, au început joi după-amiază întrecerile finale ale campionatului republican de oină pe anul 1969. Prima reuniune a programat un meci important pentru configuraţia clasamentului final I Combinatul Poligrafic Bucureşti (actuala deţinătoare a titlului) — Viaţă Nouă Olteni (Judeţul Teleorman), revelaţia sezonului. Deşi sosiţi in localitate cu numai o jumătate de oră înaintea meciului, „tipografii“ au făcut un adevărat tur de forţă, demonstrindu-şi din nou superioritatea atît la „prinderea“, cit şi la „bătaia“ mingii. Prinderi îndemînatice, pase precise şi derutante, lovirea abilă a adversarului, la care se adaugă forma excelentă a fundaşului D. Bărbieru şi a mijlocaşului trei la Întoarcere. Gh. Gruianu — iată elementele care au pus in inferioritate echipa prof. Ion Albu din Olteni, nevoită să cedeze la un scor neaşteptat de severi 6—23. Competent şi autoritar arbitrajul lui Pompiliu Istrate, ajutat la tuşe de Vasile Ciolacu şi Pantelimon Ciolacu (toţi din Sibiu). Iată rezultatele celorlalte intîlniri : Torpedo Zârneşti (judeţul Braşov) — Drum Nou Radu Negru (judeţul Ialomiţa) 12—11, Biruinţa Gherâeşti (judeţul Neamţ) — Recolta Lecăceni (judeţul Satu Mare) 21—0. Dinamo Baneasa (judeţul Ilfov) — Enegia Bîronîcel (judeţul Buzău) 16—9. Drum Nou Boureni (judeţul Dolj) — Avintul Frasin (judeţul Suceava) 6—0 (neprezentare). După cum se vede, doar Biruinţa Gherăeşti a Învins la scor. Celelalte intîlniri au fost viu disputate, presărate cu faze spectaculoase, întrecerile continuă. Traian lOANIȚESCU Întrecerile finale au moatim Si JUNIORILOR LA POPICE _ Inceptnd de azi şi ptnă duminică. .Scena Voinţa din Capitală V8. găzdui Întrecerile finale ale campionatului republican la senioare Şi Juniori. Se vor disputa trei probe : Individual şi perechi - senioare şi Individual - juniori. Senioarele se vor Întrece la 1x100 lovituri mixte. Iar Juniorii ia proba de axîoo lovituri. Printre Analiști se numără al maestrele emerita ale aportului, Elena Trandafiri aampfoana pa 1001, Cornelia Moldoveanu, Crisia Szöcs, Margareta Szemanyi, Florica Negutoiu şi Elena Cerbat. Printre Juniorii care se vor întrece pentru titlu, sunt Gh. Silvestru (Rafinăria Teleajen), campion pe anul trecut, Gh. Dumitrescu (Gloria Bucureşti), M. Chirilă (Gaz metan Mediaş), El. Corbu (Cetatea Giurgiu), R. Costache (C.F.H. Braşov) şi alţii. Competiţia incepe vineri, la ora 14. sportál. PANORAMIC * SPORTIV/ IMTFRN (Urmare din pag. 1) campioanei naţionale, Universitatea Timişoara, pe cea de-a doua clasată, Universitatea Bucureşti, ambele echipe neînvinse in preţvul tur al actualului campionat. Partida este şi un important test. Mai Intii, pentru că selecţionerii echipei naţionale vor urmări, cu atenţie, forma sportivelor susceptibile de a fi introduse în lot şi, apoi, pentru că nu peste multă vreme „U“ Timişoara va intra in focul disputelor pentru „C.C.E.“, prima ei adversară fiind campioana Olandei. Cu o zi înainte, sîmbătă, la Bucureşti, un alt meci — Confecţia — Rapid — va reţine atenţia iubitorilor handbalului. In calea Plevnei începe astăzi cavalcada cuceririi unui număr greu de precizat de titluri de campioni ai ţării. 12 zile, pasionaţii echitaţiei vor semna condica de prezenţă la baza hipică din inima Capitalei, acest ultim stlp de susţinere al unui sport care, cu decenii in urmă, reprezenta chintesenţa eleganţei... La start : Matra Ford, Mustang, Porsche, Ferarri, Alfa Romeo, Bugatti ! Unde ? Pe pista specială de la... Lacul Tei. Este vorba, precizarea se impune, de automodele, de primul lor campionat naţional care se dispută sîmbătă şi duminică. Derbyul codaşelor la rugby, meciul dintre C.S.M. Sibiu şi Vulcan Bucureşti, stîrneşte, pe malul Cibinului, un interes la fel de mare ca un meci de... fotbal. Pentru comentariul nostru, i-am solicitat maestrului emerit al sportului, Valeriu Irimescu, pronosticul etapei. Iată-1 : C.S.M. Sibiu - Vulcan 1x2; Politehnica — Progresul 1 ; Farul — Griviţa Roşie 2 ; Dinamo — Rulmentul 1 ; Steaua - Agronomia 1 ; Universitatea — Ştiinţa 1. 10 echipe de oină se află, de ieri, angajate in acerba luptă pentru cucerirea titlului de campioană pe acest an. Aradul, oraşul entuziasmului şi cruntelor dezamăgiri fotbalistice, este acum teatrul de dispută pentru sportul nostru naţional, pe care ne mindrim să-l numim aşa, dar căruia arareori ne încumetăm să-i dăm o mină de ajutor. Stadionul Republicii va cunoaşte o nouă repriză de entuziasm tineresc, duminică dimineaţă. Deschiderea anului sportiv şcolar — 5 000 de elevi vor defila, sute şi sute vor participa la Întreceri de ciclism şi atletism, demonstraţii de judo şi gimnastică acrobatică — prilejuieşte startul într-o activitate lipsită de spectacolul derbyurilor, dar înconjurată de entuziasmul care marchează marile începuturi. Yachtingul — cu „Cupa municipiului Bucureşti” pentru juniori, la Herăstrău, baschetul — cu meciurile din „Cupa României" — eliminatorii, băieţi, programate la Bucureşti, Cluj şi Tg. Mureş, ciclismul cu „Cupa Bradei“, tradiţiornală întrecere de şosea care închide sezonul, iată Site sporturi înscrise pe afişul acestui sfirşit de săptămină. In sfirşit, un eveniment mare, chiar dacă se ocupă de un sport „mic“ , a II-a ediţie a Festivalului bănăţean al minibaschetului, întrecerea — găzduită de complexul sportiv al Liceului din Sînnicolaul Mare — se desfăşoară astăzi şi mâine cu participarea echipelor din Lugoj, Caransebeş, Timişoara şi Sinnicolaul Mare. Aşadar, înainte de a ne lăsa cuprinşi de febra meciului cu Portugalia, să nu uităm impresionanta suită a manifestaţiilor sportive care punctează sfîrşitul acestei săptămîni. ASOCIAŢIA SPORTIVĂ „TRICOLORUL" a Şcolii Sportive nr. 2 organizează pentru copii şi tineretul şcolar CURSURI SPECIALE DE INIŢIERE în următoarele ramuri sportive: • GIMNASTICA ARTISTICA - fetiţe intre 4-10 ani • GIMNASTICA CORECTIVA — fete şi băieţi între 5-12 ani • ÎNOT — fete şi băieţi între 4—14 ani • TENIS DE CIMP — fete şi băieţi între 8—14 ani • JUDO — fete şi băieţi între 11—18 ani • PAIINAJ ARTISTIC — fete şi băieţi între 6—12 ani • SCHI — fete şi băieţi între 7—14 ani Cursurile se desfăşoară in cicluri lunare, cu cite 2 ore pe săptămîhâ, incepind cu ziua de 1 a fiecărei luni. înscrierile se fac inceptnd cu ziua de 20 ale lunii, zilnic Intre orele 8—14, la sediul asociaţiei, din bd. Dimitrev nr. 128 (tramvai *4, troleibuz 85, staţia Avrig). Informaţii suplimentare la telefon 35,28,08. ŞERBAN DOBOŞI a ciştigat concursul de selecţie a fruntaşilor Primul concurs Intern mai important al noului sezon de tenis de masă a fost găzduit, la jumătatea acestei săptămîni, de sala Floreasca din Capitală. S-au întîlnit cei mai buni 12 jucători în cadrul unei competiţii de verificare şi selecţie în vederea unor turnee internaţionale care vor avea loc peste hotare. Este vorba de campionatele internaţionale ale Ungariei (30 octombrie—2 noiembrie), ale Iugoslaviei (începutul lui noiembrie) şi ale Poloniei (sfîrşitul lui noiembrie sau în prima decadă a lunii decembrie). Ţinind seama de stadiul de pregătire a sportivilor, cei mai mulţi dintre concurenţi au marcat numeroase fluctuaţii, ceea ce a dus şi la Înregistrarea unor rezultate mai puţin aşteptate. De pildă, înfringerea lui Adalbert Rethi în faţa tinărului bucure©tean Aurel O vânez cu 3-0. Singurul care a acţionat constant, mai aproape de valoarea lui, a fost clujeanul Şerban Doboşi. El, de altfel, a şi ciştigat concursul. Alta evidenţieri ar fi dificil de făcut în schimb, cu toate circumstanţele arătate, surprinde comportarea slabă a lui Giurgiucă, Rebi şi Covaci, cineva titulari ai reprezentativei României. Unele insuccese înscrise de ei se datoresc, nu atât progreselor adversarilor lor mai tineri, cit mai ales, scăderii valorice a învinşilor. Să sperăm însă că pregătirile viitoare îi va aduce pe majoritatea fruntaşilor la nivelul posibilităţilor demonstrate cu alte ocazii. Din păcate, evoluţia celor mai buni jucători români de tenis de masă nu a interesat aproape de loc pe antrenorii bucureşteni. Cum se explici altfel, numărul infim de antrenori care au urmărit competiţia de la Floreasca? Rezultate mai importante : Giurgiuca cu Luchian 8—3, Covaci 3—0, Bodea 3—2, Macovei 3—0 , Dobosi cu Stelian 3—2, Dumitriu 3—0, Teodor 3—2, Rethi 3—0, Ovanez 3—0, Dumitriu cu Covaci 3—0, Giurgiuca 3—1, Bozga 3—2, Bodea cu Macovei 3—2, Teodor 3—2, Rethi cu Teodor 3—1, Luchian 3—1, Bodea 3—0; Stelian cu Ovanez 3—2, Bozga 3—1; Luchian cu Macovei 3—1, Bozga 3—0, Teodor 3—0 ; Covaci cu Stelian 3—0, Bozga 3—2, Teodor 3—0; Bozga—Bodea 3—2; Teodor— Ovanez 3—1; Macovei—Stelian 3—2; Ovanez—Rethi 3—0! Clasament: 1. Doboși 10 victorii — o înfrângere, 2. Giurgiucă 9—2, 3. Dumitriu 8—3, 4. Rebi 8—3, 5. Luchian 6—5, 6. Covaci 6—5, 7. Macovei 5—8, 8. Bodea 4—7, 9. Bozga 3—8, 10. Teodor 3—8, 11. Ovanez 2—9, 12. Stelian 2—9. 690 (6124)" A CRESCUT EFICACITATEA S-a scurs, pină in prezent, un «feri din campionatul divizionar A, perioadă in care s-au înscria 110 Încercări, 49 de lovituri de pedeapsă, 30 de dropgoaluri si 48 de transformării in total 683 de puncte. Așadar, media de etapă e are de dupa 110 puncte, fapt cu atlt mai îmbucurător, cu cit ponderea încercărilor este, de flecare dată, cel puţin dublă faţă de celelalte modalităţi de a înscrie. Din păcate, meritul principal la realizarea acestei „zestre** 1« revine, în continuare, tot veşnicelor fruntaşe ale clasamentului - Dinamo, Griviţa Roşia şi Steaua - secundate (relativ) promiţător de Universitatea, Farul şi Ştiinţa. Eficacitatea, căci numai despre ea vorbim acum, este rordul unei munci sistematice in antrenamente, rodul permanentei preocupări pentru realizarea de puncte din încercări (la care duce de la sine jocul des-, chis), realizindu-se, in acest fel, spectacolul atit de gustat de public. Ce se inttmplă, insă, Cu Agronomia Cluj, care a înscris, in şase etape, 20 de puncte numai din lovituri de pe 4 deapse si drop-golluri, cil C.S.M. Sibiu, care nu are la activ dorit 18 puncte si tot numai prin aceleaşi procedee, ce se intlmplă cu Progresul.. . Nu cumva concepţia antrenorilor şi jucătorilor acestor echipe sa reducă la o apărare disperată, la un atac haotic şi, irt fine, la momentul cind Balint, Munteanu sau Cratoveanu execută o lovitură de pedeapsă ! Etapa a şasea, cu o contribuţie sub media generală, se poate caracteriza, totuşi, ca « etapă bună i s-au Înscris 99 de puncte (18 inc., 5.p., 8 d.g. şi 8 tr.), cu attt mai mult, cu cit Griviţa Roşie şi Dinamo şi-au opus direct forţele, realizând, Împreună, 19 puncte. Scorul etapei (22-3) l-a realizat Steaua in meciul cu Progresul, mărindu-și, cu acest prilej, punctaverajul (a trecut pe locul trei la acest capitel). Un alt fapt demn de semnalat este că din ceva 12 echipe au rămas numai cinci cu punctaveraj negativ (Rulmentul -14, Vulcan -44, Agronomia -43, C.S.M. -88 si Progresul -128). Cele 883 de puncte Înscrise in primul «feri de campionat poartă 83 de „semnături*. Cartea de vizită cea mai bună cere, in continuare, Nica (Dinamo) cu 83 de puncta. Oi «alte urmat da Tibule«« (Griviţa Roşie) 88 p, Durbac (Steaua) 27 p, Balint (Agronomia) 24 p, Braga (Steaua) 21 p, Sabău (Griviţa Roşie) 19 p, Glinion (Griviţa Roşie)18 p, Crăciunescu (Ştiinţa) 17 p, Gheorghiu (Politehnica) 18 p, Dragomir (Dinamo) şi Balcan (Griviţa Roşie) 15 p, Fugigi (Vulcan) şi Celea (Farul) 14 p, Cristea (Farul) 13 p, Suciu (Universitatea) şi Muntean (C.S.M.) 13 p etc. In general, insă, iar faptul nu poate decit să confirme ascendenţa valorică (prin comparaţie cu ediţiile anterioare) a campionatului, eficacitatea a crescut, semn sigur cu adaptarea la noul regulament, îmbunătăţirea concepţiei de joc şi ameliorarea tehnicii individuale, sunt realităţi. prof. Valeriu IRIMESCU In toamna de sosită -Îmbrăcăminte potrivită • Pardesie de stofă pentru bărbaţi şi băieţi * Baglane din ţesături de bumbac şi fibre poliesterice pentru bărbaţi şi băieţi. Elegante, practice. * ** Pentru sezonul rece NI se pot ataşa mesode sau slavutn r rfr r rtrififi—