Sportul, ianuarie 1970 (Anul 26, nr. 773-800)

1970-01-26 / nr. 795

Pag. S 5-3 la volan Eugen Ionescu-Cristea, ciștigătorul primului loc în clasamentul general Un reuşit concurs de indeminare automobilistică Peste 2 000 de spectatori au urmărit ieri în Capitală un reuşit concurs de indeminare automobilistică, în cadrul căruia au evoluat 40 de alergători din Bucureşti şi 5 din provincie, întrecerea, organizată de A.C.R. în colaborare cu Şcoala de şoferi amatori, a constat in parcurgerea de două ori a unui traseu de 250 m, marcat cu jaloane. Printre concurenţi s-au numărat o serie de debutanţi, precum şi unii din titularii lotului naţional de automobilism. Interesul pentru acest prim concurs al anului a fost sporit de faptul că la start s-au prezentat şi cîteva noi automobile Dacia 1100 S, realizate de curind la Uzina din Piteşti Bine pregătit şi ajutat de o maşină (Fiat 850) adecvată unor astfel de întreceri, Eugen Ionescu-Cristea a realizat cel mai bun timp al zilei, ocupînd primul loc în clasamentul general. Locurile 2 şi 13 au revenit lui Gheorghe Rotaru (Dacia 1100 S) şi, respectiv, Adrian Mureşan (Fiat 600). O comportare bună a avut şi cunoscutul motociclist Vasile Szabó (Fiat 1500), care a ocupat primul loc în clasa automobilelor de peste 1300 cmc. Concursul s-a deschis cu o demonstraţie de motociclism executată de maeştrii sportului Cristian Davids şi Erwin Seiler. Din program a făcut parte, de asemenea, şi o amuzantă întrecere de carting, la care au luat parte elevi de la liceul Ion Neculce şi membri ai cercului de automobilism de la Palatul Pionierilor. „DUPA STEAGUL ROŞU“ LA SCHI FOND BRAŞOV (25, prin telefon). Nu pentru că Postăvarul n-a găzduit nici o probă alpină (la urma urmei Sinaia nu e prea departe), cit mai ales pentru că simţeam că tineretul vrea să spună şi să facă ceva deosebit — fără să trădez pasiunea mea dinţii — am înţeles că datoria de gazetar mă cheamă să ascult, să văd şi să vă spun şi dv. ceea ce tinerii fondişti ar avea de mult să vă transmită. Nu mi-a părut rău. Dimpotrivă mă bucur că sunt printre primii care au asistat la erupţia tineretului ; mă bucur că sunt unul dintre primele condeie care încep să scrie despre nume noi ce bat în poarta celebrităţii. De fapt, nu bat cuminte în această poartă spre a li se deschide, ci zgîrîie în ea cu nerăbdare, frenetic şi pasionat, spre a-i forţa încuietorile. Fără nici o discuţie, în fondul nostru se apropie ora cînd gărzile se schimbă. Unii, cu sentimentul serviciului îndeplinit îşi aşteaptă schimbul, ceilalţi, nestăpîniţi, fără menajamente, fără a descifra încă toate tainele şi pericolele meseriei, se pregătesc să ia pe umerii lor sarcini care încep a fi prea grele pentru primii. Momentul e plin de solemnitate. Sîmbătă 24 ianuarie, ziua probelor individuale, a dat semnalul de luptă. Purtătorul de drapel al noului val, Vasile Papuc (Cîmpulung), simţind în el energii ce clocoteau, a făcut o splendidă cursă de 15 km, conducînd din cap în cap. Fără a lăsa speranţe cuiva ca să-i conteste victoria, a pus între el şi primul urmăritor, Gh. Gîrniţă (Din.), o rezervă de peste 1 minut şi jumătate şi aproximativ 2 minute faţă de primul senior clasat, Nic. Sfetea (A.S.A. Braşov). De fapt Gîrniţă, prin vîrstă, ambiţie şi voinţă, ii este coleg şi nu adversar lui Papuc. Pe aceeaşi distanţă şi în aceleaşi condiţii seniorii N. Sfetea, Gh. Bădescu, N. Bărbăşescu, Stelian Drăguş şi alţi consacraţi ai probei nu au avut altceva de făcut decit să se încline în faţa evidenţei. Prin breşa făcută de cei 2 juniori, urmăritorii lor, N. Veştea, N. Cojocaru, V. Nan, Al. Ghiulai, C. Tîrgovişteanu, N. Catrici, N. Mitu, I. Tudor şi N. Cristoloveanu, se grăbesc şi se pregătesc să ocupe poziţii. Toate bune şi frumoase. Prilej de zîmbete şi de bucurie. In euforia noastră să nu uităm totuşi să dăm tehnicii ce e al tehnicii. Numai că trupurile, cu vigoarea lor, au plătit prea greu eventualele performanţe. Şi la fete avem o surpriză. E posibil ca talentul (credeam) singular de care aminteam într-un articol anterior, Elena Basea (Din.), să-şi fi găsit o dublură şi o adversară: Lămîiţa Ghiorghieş (Rîşnov). Duminică, în ziua probelor colective — ştafetele, observaţiile noastre din ajun s-au confirmat. Credem că în ansamblu mai trebuie consemnate cîteva fapte : 1. Revenirea Rîşnovului, prin juniori, pe primele planuri valorice ale fondului nostru ; 2. Ideea excelentă de a crea Şcoala sportivă Energia Braşov care într-un timp foarte scurt, prin pasiunea directorului şi a antrenorului, a depăşit faza experimentală, intrînd în circuitul performanţei; 3. Şi pe plan organizatoric „Cupa Steagul roşu“ a fost o revelaţie. Arbitrajul (prompt, operativ şi obiectiv) şi cadrul festiv asigurat au ţinut să salute prin pricepere şi solemnitate afirmarea tineretului. Totuşi, să nu ne facem iluzii. Să nu credeţi că îi vom învinge de acum pe suedezi, finlandezi, norvegieni, sovietici. Baza de masă, condiţiile de pregătire, durata etc. nu ne lasă să ne gîndim, încă, la acest lucru. Dar să ne cucerim un nume respectat în Europa centrală, în afara privilegiaţilor naturali de mai sus este posibil şi trebuie să recunoaştem că nu este puţin lucru mai ales dacă considerăm adîncurile din care începem să ne întoarcem. Rezultate tehnice: seniori 15 km: 1. N. Sfetea (A.S.A. Bv) 57,33, 2. Gh. Bădescu (Dinamo) 57,41, 3. N. Bărbăsescu (A.S.A. Bv) 57,57 ; tineret 15 km! 1. V. Papuc (C-lung) 55,33, 2. Gh. Gîrniță (Dinamo) 57,06, 3. N .Cojocaru (Dinamo) 59,50 ; junioare 15 km ! 1. El. Basea (Dinamo) 21,19, 2. L. Ghiorghueş (Râşnov) 22,50, 3. El.Papuc (Clug) 23,40 ; junioare II 3 km : 1. V. Cristoloveanu (Rîşnov) 15,22, 2. M. Cocan (Energia) 15,49, 3. El. Ilie (Rîşnov) 16,27 ; juniori I 10 km : 1. N. Mitu (C. S. Sinaia) 39,05, 2. N. Dudu (Dinamo) 39,15, 3. I. Tudor (A.S.A. Bv) 39,56 ; senioare 10 km : 1. L. Barabaş (Tractorul) 47,10, 2. G. Banciu (Politehnica) 51,00, 3. G. Băraşcu (Rîşnov) 52,28 ; juniori II 5 km: 1. F. Forica (Energia) 19,32, 2. T. Sanoilă (Energia) 19,46, 3. Şt. Urs (Tractorul) 19,47, Ştafete: 3x3 km junioare : 1. Şc. sp. Rîşnov I 45,00, 2. Şc. sp. Rîşnov II 49,22, 3. Energia Bv. 53,53; 3x5 km juniori: 1. Dinamo Braşov 55,48, 2. Energia Braşov 56,36, 3. A.S.A. Braşov 57,03; 4X10 km seniori: 1. Dinamo Braşov 2 :22,41, 2. A.S.A. Braşov 2 :27,57, 3. Tractorul Braşov 2 : 32,01. Mihai BIRA „TINERETUL" A ÎNCEPUT ASALTUL DORIN MUNTEAN!) ŞI-A ADJUDECAT ŞI SLALOMUL URIAŞ (Urmare din pag. 1) avut, prin cele oferite de natură, condiţii excepţionale. In plus, cei ce s-au ocupat de gospodărirea concursului s-au străduit şi au venit să ofere schiorilor condiţii optime pentru ca aceştia să-şi dispute întîietatea. In ceea ce îi priveşte pe spectatori, ei au putut urmări cursa de slalom uriaş de la cap la cap, gustînd din plin frumuseţea unei astfel de întreceri. învingătorul probei a fost, ca şi la slalom special, Dorin Munteanu. Evident superior celorlalţi concurenţi, reprezentantul A. S. Armata a atacat cu deplină cursivitate, dar şi cu mult aplomb, porţile amenajate pe Valea lui Carp pînă deasupra cabanei Cota 1500, iar înainte de sosire s-a catapultat, smulgînd preţioase zecimi de secundă cronometrului. Pe locul secund, la o diferenţă destul de mare, omul de echipă al Clubului sportiv orăşenesc Sinaia, Marin Focşeneanu, iar pe locul al treilea veteranul Gheorghe Bălan care, la cei 32 de ani ai săi, manifestă aceeaşi dîrzenie care i-a adus, cu ani în urmă, succese pe plan intern şi internaţional. Surpriza cursei a constituit-o tînărul Alexandru Mihuţ (Şcoala sportivă Petroşani), aflat în primul an de seniorat. Maniera în care a parcurs cei 1600 m ai traseului şi, bineînţeles, performanţa sa, dovedesc că valorile pot răsări şi din alte centre decit din Braşov şi de pe Valea Prahovei, cu condiţia, însă, ca la locul cuvenit să se afle un antrenor inimos, capabil să muncească cu sîrguinţă pentru instruirea tinerilor schiori. Este cazul prof. Virginia Peterffi care, după cîţiva ani de ucenicie pe Valea Jiului, începe să culeagă roadele activităţii sale. La juniori, pe lîngă numărul destul de mare al concurenţilor, am remarcat o serie de reale talente cărora este absolut necesar să li se asigure condiţii de pregătire mai bune. Altminteri, se va petrece ceea ce s-a petrecut cu multe generaţii de spereliţe, căzute în anonimat. Oricum, întrecerea juniorilor a fost interesantă, ea oferind prilejul unei dispute în care nu s-a precupeţit nimic pentru o clasificare cît mai bună, în ciuda faptului că în acest sezon condiţiile de antrenament nu au fost cele mai bune. Cît priveşte fetele, suntem nevoiţi să repetăm ceea ce scriem de ani de zile puţine, foarte puţine ca număr şi, ceea ce este şi mai trist, cu perspective destul de reduse. Doar Ioana Belu s-a detaşat prin maniera băieţească de a concura, prin progresul rapid şi evident înregistrat. In rest, vom remarca faptul că deşi in aceste zile mai mulţi schiori români sunt plecaţi peste hotare, la startul „Cupei armatei“ au fost peste 60 de participanţi, ceea ce constituie un punct pozitiv. Din păcate, au absentat predelenii. Este de neînţeles acest lucru. Sau, mai bine zis, explică regresul vizibil al sportivilor din Predeal, cîndva fruntaşi ai schiului românesc. Şi acum, primii clasaţi SENIORI : 1. Dorin Munteanu (A.S. Armata Braşov) 1:27,3; 2. M. Focşeneanu (C.S.C. Sinaia) 1:30,0; 3. Gh. Bălan (A.S.A.) 1:33,0; 4. Al. Mihuţ (Şc. sp. Petroşani) 1:36,8; 5. V. Creţoi (A.S.A.) 1:37,6; 6. C. Bălan (Caraimanul Buşteni) 1:38,0 ; SENIOARE : 1. Ioana Belu (A.S.A.) 1:46,5; JUNIORI: 1. St. Lenţ (Caraimanul) 1:26,5; 2. P. Gurău (Dinamo Braşov) 1:28,2; 3. S. Adăscăliţei (Steagul roşu Braşov) 1:30,3; JUNIOARE : 1. Maria Şupeală (Sc. sp. Sinaia) 1:04,6 ; 2. Ioana Birsan (Creaţia Braşov) 1:11,2; 3. Ana-Maria Verhazi (Croaţia) 1:32,5. MEDITAŢII LIMBI STRĂINE Cooperativa „DESERVIREA" Bucureşti organizează la sediul cooperativei şi al întreprinderilor şi instituţiilor, meditaţii pentru învăţarea limbilor străine de largă circulaţie. Grupele funcţionează în cicluri de 6 luni, diferenţiat pentru începători şi avansaţi. Cooperativa garantează calitatea predărilor, meditaţiile fiind susţinute de profesori cu înaltă calificare profesională şi îndelungată experienţă. Informaţii şi înscrieri zilnic între orele 10—17.30, în str. Filiti nr. 10, telefon : 13.54.69. FINALA CAMPIONATULUI DE PATINAJ VITEZĂ Finala campionatului naţional de patinaj viteză, programată iniţial la Poiana Braşov, a fost mutată la Tuşnad, între 27—31 ianuarie, datorită condiţiilor superioare de concurs în care se află pista de pe lacul Ciucaş. Pînă în prezent, vremea a ţinut cu viteziştii, ei participînd la o serie de concursuri, care le-au oferit posibilitatea să-şi verifice stadiul pregătirilor. Pe foile de arbitraj ale finalei figurează concurenţi din Braşov, Bucureşti, Cluj, Tg. Mureş, M. Ciuc şi Sibiu. In program, probe pentru seniori, copii, juniori II şi juniori I. CAMPIONII JUDEŢULUI SIBIU 24 de patinatori, aparţinînd asociaţiei sportive Invăţămîntul Sibiu, şi-au disputat întîietatea în cadrul fazei judeţene a campionatului republican. Titlurile de campioni judeţeni au fost cucerite de Carmen Dragoman, Radu Dordea (copii II), Sanda Frum, Victor Ciolacu (copii I), Virginia Brebenel, Adrian Luca (juniori II), Valeria Mihuţ, Adrian Ciobanu (juniori I) şi Nicolae Ivan la seniori. Sportivii menţionaţi (antrenaţi de către prof. Petre Tivadaru) şi cei clasaţi pe locurile 2 şi 3 vor participa la finala de la Tușnad. „CUM SE ALCĂTUIEŞTE O SOCIOGRAMĂ ?“ Laboratorul de sociologie a sportului îşi continuă activitatea. Pentru luni 26 ianuarie, de la orele 18:30, este prevăzută o nouă şedinţă de lucru cu tema „CUM SE ALCĂTUIEŞTE O SOCIOGRAMA ?“ Explicaţiile de rigoare vor fi date de către tov. Cătălin Mamali, cercetător la Centrul de cercetări pentru problemele tineretului. Şedinţa are loc la sediul Şccţii sportive nr. 2 din Bd. Dimitrov nr. 128. Scortul în concursul atletic de sala de la Cluj DOAR CATIVA JUNIORI AU CONFIRMAT CLUJ, 25 (prin telefon, de la trimisul nostru). In ziua a doua a concursului republican de sală rezervat juniorilor mici, valoarea rezultatelor — în toate probele atletice — a urmat nivelul mediu al întrecerilor din prima zi a competiţiei. Astfel, cu excepţia probei de înălţime fete, unde Georgeta Păcurariu (Liceul nr. 3 Cluj) a reuşit o egalare a recordului naţional — realizînd o săritură de 1,57 m —, pe tot parcursul reuniunii de astăzi s-a evidenţiat o încercare disperată de atingere a baremurilor, obiectiv realizat — din păcate — de foarte puţini dintre numeroşii juniori prezenţi la startul probelor de la Cluj. în acelaşi timp, fişele rezultatelor descoperă o discrepanţă flagrantă între primii 2—3 clasaţi şi „grosul“ plutoanelor, fapt ce ridică o întrebare: ce rost are prezenţa acestora într-un concurs care reclamă noţiunea de performanţă? Făcînd astfel retrospectiva acestui prim concurs de sală al juniorilor, conchidem (de loc îmbucurător) că numai un număr extrem de mic — 4—5 — de participanţi (a căror cifră a fost estimată la 250) întrunesc sufragiile care-i pot decreta autentice speranţe olimpice. Printre ei, sprintera Eleonora Monoranu — 6,5 sec. pe 50 m, plat, Adrian Weber — 6,22 m la lungime, Sanda Cubleşan — 5,41 m, Doina Cătineanu — 5,28 m şi Georgeta Păcurariu — 1,57 m la înălţime. Rezultate tehnice: fete — lungime: 1. S. Cubleşan (Lie. 8 Cluj) — 5,41 m ; 2. D. Cătineanu (Metalul Bucureşti) — 5,28 m; 3. E. Monoranu (Clubul atletic Roman) 5,23 m. 50 m.g.: 1. M. Nedelcu (Sc. sp. Cluj) — 7,9 sec; 2. C. Dumitrescu (S.S.A. Buc.) — 7,9 sec ; 3. A. Hoinăreanu (Lie. 8 Cluj) — 8,0 sec. înălţime : 1. G. Păcurariu (Lie. 8 Cluj) — 1,57 m; 2. M. Giurgiu (Sc. sp. Oradea) — 1,50 m; 3. R. Vulpescu (Lie. 33 Buc.) — 1,50 m. băieţi: prăjină — 1. M. Voicu (C.S.S. Buc.) — 3,90 m; 2. L. Kapi (Crişul Oradea) — 3,10 m; 3. D. Lovinescu (S.S.A. Buc.) — 2,80 m. lungime: 1. A. Weber (S.S.A. Buc.) — 6,22 m; 2. D. Enache (Viitorul Buc.) — 6,22 m; 3. C. Tonchievici (S.S.A. Buc.) — 6,13 m. 50 m.g.: 1. Al. Szentpeteri (S.S.A Buc.) — 7,3 sec; 2. FI. Butușescu (Progresul Buc.) — 7,4 sec; 3. IP. D. Schwartz (Liceul 2 Tg. Mureș) — 7,5 sec. greutate (5 kg); 1. G. Călin (S.S.A. Buc.) — 14,95 m; 2. A. György (Sc. sp. Cluj) — 14,48 m; 3. V. Munteanu (Centrul atletici Gura Humorului) 13,26 m. Nura MUSCELANU ECHIPA MASCULINĂ A ROMÂNIEI LA TURNEUL DE LA MIELECZ (POLONIA) Reîntorși de la Cluj, unde au efectuat o suită de antrenamente, handbaliştii din lotul reprezentativ şi-au continuat antrenamentele în Capitală în sala Floreasca, iar în cursul serii de azi vor pleca în Polonia, pentru a participa la turneul ce va avea loc în localitatea Mielecz. La această competiţie şi-au anunţat participarea selecţionatele Poloniei, Norvegiei şi Cehoslovaciei. ★ Antrenorii Nicolae Nedef, Eugen Trofin şi Oprea Vlase nu vor avea la dispoziţie întregul efectiv. Din lotul care va pleca în Polonia va lipsi probabil portarul titular Cornel Penu, reţinut în Bucureşti pentru examenul de stat. De asemenea, Gh. Licu, accidentat la ultimele antrenamente, nu va face deplasarea. Nu vor lipsi însă de la jocurile acestui turneu Gruia, Oţelea, Samungi, Gaţu, Chicic, Orban, Marinescu, Goran şi alţii. HANDBALIŞTII ROMANI LA C.M. Nu cu mult timp în urmă, Federaţia franceză de handbal, organizatoarea Campionatului mondial, a anunţat programul exact al jocurilor din preliminarii, adică din cadrul celor patru grupe ce vor desemna participantele la partidele din sferturile de finală. După cum se ştie, România face parte din grupa C alături de selecţionatele R.F. a Germaniei, Elveţiei şi Franţei, iată programul jocurilor echipei noastre, oraşele în care ele vor avea loc, precum şi arbitrii desemnaţi să le conducă : 26 FEBRUARIE LA PARIS : România — FRANŢA, arbitrii Jack Rodii şi Paul Ovdal — ambii Danemarca ; 28 FEBRUARIE LA AMIENS: România — ELVEŢIA, arbitrii Jerzy Fason (Polonia) şi J. Smolenko (U.R.S.S.) ; 1 MARTIE LA CAEN: România — R.F. a GERMANIEI, arbitrii Jack Rodii şi Paul Ovdal — ambii Danemarca. In funcţie de locul pe care îl va ocupa în această serie, reprezentativa ţării noastre va întîlni în sferturile de finală (locul I la Orleans, locul II la Paris) una din următoarele trei echipe, care au cele mai mari şanse de calificare din grupa A. U.R.S.S., R.D. Germană sau Suedia. — Zi „mers?!" că n-a fost de esență tare !!!... Desen de MATTV Astăzi, In sala Dalles, la orele 18.00 COMPATIBILITATEA DINTRE ÎNALTA PEURORMANIĂ ŞI SĂNĂTATEA SPORTIVULUI Centrul de cercetări ştiinţifice, Institutul de educaţie fizică şi sport în colaborare cu Universitatea populară Bucureşti, organizează astăzi in sala Dalles la orele 18.00 — o expunere pe tema: Compatibilitatea dintre înalta performanţă şi sănătatea sportivului. Expunerea va fi făcută de conf. univ. dr. Nicolae Zamifirescu. , Va urma un film artistic. Nr. 795 (6229) S-A ÎNCHEIAT CONCURSUL REPUBLICAN UNIVERSITAR O BINEVENITĂ REPETIŢIE PENTRU CAMPIONATELE EUROPENE Duminică, ■ întrecerile din cadrul Concursului universitar republican de atletism în sală au continuat cu probele de 50 mg (băieţi şi fete), săritura în înălţime * (băieţi), săritura în înălţime (fete) şi aruncarea greutăţii (băieţi). Şi-au dat întilnire, în sala Complexului sportiv ,,23 August“, recordmani republicani şi universitari (Anamaria Vitilyos, Valeriu Jurcă ş.a.), prin aceasta concursul căpătînd un, plus de atractivitate. De altfel, afirmaţia s-a confirmat şi prin aceea că, spre deosebire de sîmbătă, ieri tribunele au fost aproape pline de spectatori. înainte de a comenta desfăşurarea probelor din ultima zi a concursului, trebuie să amintim faptul că la proba de 50 m plat băieţi, cei trei noi campioni, Alex. Munteanu, Constantin Rizon şi Şt. Lăzărescu (toţi cu timpul de 5,7), au egalat recordul republican de sală, stabilit în 1967 de Gheorghe Zamfirescu. — Actuala ediţie a concursului — ne-a declarat asist. univ. Eugen Stăniciu, inspector principal, în Ministerul Invăţămîntului — a fost o binevenită repetiţie în vederea participării la „europenele“ studenţeşti, întreceri care vor avea loc între 21—22 februarie, la Sofia. La săritura în lungime, probă care s-a bucurat de participarea a numeroşi atleţi, lupta pentru ocuparea primelor locuri a fost foarte strînsă. Campionul de anul trecut, Marian Georgescu, de la Centrul Atletic Universitar Bucureşti, şi-a îmbunătăţit cel mai bun rezultat al său, sărind 7,22 m şi stabilind un nou record al campionatelor universitare. A. Vitalyos, recordmană republicană în 1969 la 50 mg, a concurat şi ieri la această probă, clasîndu-se peprimul loc, cu un nou record universitar — 7,7 sec. Ea, ca şi Marian Georgescu, devin pentru a doua oară consecutiv campioni universitari. O bună comportare a avut şi Magda Coşa de la Inst. ped. din Oradea, căreia i s-a decernat, de asemenea, pentru a doua oară consecutiv, titlul , de campioană universitară la proba de săritură în lungime. Este de remarcat faptul că a IV-a ediţie a Concursului universitar de sală a consemnat cîteva rezultate remarcabile, care vor ridica pe ■ noi trepte atletismul studenţesc. Rezultate tehnice din ziua a doua a concursului: 50 mg băieţi: : 1. Ştefan Szatmary (Univ. Cluj) 7,0. 2. Horia Cernescu (C.A.U.) 7,0. 3. Emeric Biro (Politehnica Bv) 7,1 ; 50 mg fete: 1. Anamaria Vitalyos (C.A.U.) 7,7, 2. Marcela Miloşciu (C.A.U.) 7,7; 3. Livia Ionescu (C.A.U.) 7,7; lungime băieţi: 1. Marian Georgescu (C.A.U.) 7,22, 2. Valeriu Jurcă (Univ. Cluj) 7,18, 3. Ştefan Lăzărescu (C.A.U.) 7,11; înălţime fete: 1. Doina Munteanu (C.A.U.) 1,65, 2. Olga Fukaş (Inst. ped. Oradea) 1,60, 3. A. Vitalyos şi Edith Schell (ambele de la C.A.U.) 1,50. Ion GAVRILESCU 1. BUFANU, 2. VISCOPOLEANUI Sîmbătă după amiază au început în sala Complexului sportiv „23 August“ din Capitală campionatele de atletism ale municipiului Bucureşti, rezervate seniorilor. întrecerile au fost dominate de Valeria Bufanu şi M. Vosminschi, care s-au detaşat net de ceilalţi concurenţi. Iată rezultatele din prima zi a întrecerilor ! SENIORI 50 m: 1. M. Vosminschi (Progresul) 5,8; 2. M. Stoenescu (C.A.U.) 5,9; triplu-«salt: 1. S. Ciochină (Metalul) 15,78; 2. E. Huidan (C.A.U.) 13,40; prăjină: 1. C. Ivan (Dinamo) 4,70 ; 2. D. Pistalu (Dinamo) 4,70; greutate : 1. A. Gagea (Dinamo) 15,73; 2. C. Crețu (Metalul) 15,48 ; senioare, 50 m: 1. A. Petrescu (Steaua) 6,8; 2. V. Enescu (Rapid), 6,9 ; lungime: 1. V. Bufanu (Rapid) 6,15; 2. V. Viscopoleanu (Steaua) 6,14. ECATERINA ROŞIANU ŞI VIOREL MARCO învingători în „Cupa unirii“ Intre 18 şi 25 ianuarie iubitorii sportului alb din Capitală au avut prilejul să asiste la primul concurs de tenis al anului, organizat de federaţia de specialitate şi dotat cu „Cupa Unirii“. întrecerile, care au avut loc în sala Steaua, s-au desfăşurat numai la proba de simplu feminin şi masculin. In afara celor „4 muşchetari“ din „Cupa Davis“, la concurs au participat toţi ceilalţi fruntaşi ai tenisului nostru din Capitală. O impresie deosebită au lăsat tinerele Virginia Ruzici şi Mariana Simionescu (ambele 15 ani), de la Clubul Dinamo (antrenor prof. A. Segărceanu), care au practicat un joc frumos cu tendințe spre tenisul modern. Prima a avut serbol la fosta campioană Eleonora Dumitrescu, iar colega ei a fost învinsă în trei seturi de Vera Dudaș, componentă a lotului republican la senioare. Dintre tinerii jucători a impresionat elevul Dan Nemeş, care a fost la un pas de a furniza o mare surpriză. Adversarul său, cunoscutul Ionel Santeiu, a trebuit să se întrebuinţeze serios, pentru a-şi adjudeca victoria în trei seturi. Au decepţionat, prin jocul prestat, Valeria Balaş care după ce a avut un set şi 4—1 la Cornelia Cîrnaru a pierdut cu o inexplicabilă uşurinţă 11 jocuri la rînd, ultimul set la scorul de 6—0 11 De asemenea, studentul Gheorghe Boaghe care a pierdut surprinzător la A. Navreţchi cu scorul de 6—1, 6—4. Vorbind despre finala dintre jucătoarele Ecaterina Roşianu şi Agneta Kun, trebuie spus că numeroşii spectatori prezenţi au fost plăcut surprinşi de jocul frumos şi în forţă prestat de E. Roşianu, care în ciuda faptului că este solicitată de activitatea profesională şi de apropiata sesiune de examene (fiind studentă in ultimul an la I.E.F.S.) a demonstrat de-a lungul întregului concurs o bună pregătire fizică, fiind la ora actuală cea mai în formă jucătoare a noastră. Agneta Kun, deși pornită ca mare favorită a concursului, a fost întrecută destul de ușor în două seturi, 6—3, 6—4. Aşteptată cu un deosebit interes, finala dintre Ionel Santeru şi Viorel Marcu a corespuns în mare parte. Pe teren se aflau doar cei doi jucători din finala republicană ’69. Practicînd un joc spectaculos şi eficace, prin voleuri bine plasate, tot timpul la fileu, cu un serviciu aproape perfect Viorel Marcu şi-a dominat adversarul, luîndu-şi mult aşteptata revanşă. Adversarul său, proaspătul nostru campion, deşi a alergat foarte mult pe teren, totuşi adoptînd tactica „jocul greşala aşteaptă“ şi avînd, in plus, un serviciu foarte vulnerabil (care trebuie să-i dea de gîndit) a trebuit să părăsească terenul învins cu scorul de 8—6, 4—6, 6—2. La festivitatea de închidere, celor doi cîştigători, Ecaterina Roşianu şi Viorel Marcu, le-au fost înmînate de către profesorul Alexandru Lăzărescu, secretar general al F.R. Tenis, frumoase cupe de cristal. Mm. Theo MACARSCHI )