Sportul, aprilie 1971 (Anul 27, nr. 1218-1247)

1971-04-20 / nr. 1237

Rr. 123? (66?1) i® Meciuri de nivel tehnic şi spectacular modest • Tribune părtiulecaiei frantei • Galeria lui „Poli“ Timişoara ţinta « pe Wembley a Briant neobişnuit la Braşov şi Oltenita: » eliminare şi 5 avertismente! » Cu mai mulţi arbitri cunoscuţi la divizia B1 O Eficacitate scăzută,  s-a mai consumat o etapă Invivizia B. Clasamentele s-au complicat jot mai mult, A.S.A. a pierdut primul meci din retur. Sportul studenţesc a ciştigat chinuit (la Victoria echipei lui Motroc pustînd un umăr de nădejde şi arbitrul, care s-a făcut că nu vede un penalty strigător la cer şi careul bucureştenilor), „Poli” Şi Crişul au învins comod, oferind duminicii viitoare, la Oragea, un derby în plus, pe lingă Steaua U.T A. şi Farul — Dinamo. „Runda“ de duminică — urmărită cu maxim Interes — a fost, se pare, una tipică pentru divizia B, cu meciuri cel mai adesea modeste ca nivel tehnic şi spectacular, cu excepţia partidei de la Piatra Neamţ, colorată cu multe sclipiri de fotbal veritabil, în care A.S.A. a jucat — nedreptăţile fotbalului ! — ,mai bine decit învingătoarea sa. In rest, deşi găzduite pe terenuri curate şi în bună condiţie (bravo organizatorilor !), meciurile n-au prea avut darul să entuziasmeze tribunele, multe dintre echipele în deplasare — Vagonul, Olimpia Oradea, Portul şi, surprinzător, Progresul Brăila ! — alăturind evoluţiilor lor puţine veleităţi ofensive, recurgînd nu o dată la antijoc şi indisciplină, sugrumind spectacolul. Ajunşi aici, trebuie să recunoaştem că, duminică, divizionarele B nu s-au dovedit prea năbădăioase, marea majoritate a confruntărilor — Piatra Neamţ, Oradea, Cîmpina, Craiova, Baia Mare etc. — desfăşurindiu-se între limitele sportivităţii, de la care nu s-a abdicat, in mod flagrant, decit la Braşov şi Olteniţa. In ambele cazuri, echipele gazdăi aflate în zona tulbure a clasamentului n-au admis nici un moment că pot termina altfel cele 90 de minute decit învingătoare, apelînd la brutalităţi şi intimidări (ceea ce s-a întimplat ( neaşteptat chiar şi la Oradea !), fiind mai puţin preocupate de fotbal şi mai mult de... picioarele adversarilor... Pe terenul Metromului au căzut pietre peste capetele jucătorilor din Târgovişte (Comisia de competiţii va avea de lucru...), Dunărea Giurgiu a fost obligată să sfîrşească meciul in zece oameni, plătind tribut violentei fotbaliștilor din Olteniţa — sub ochii unor tribune părtinitoare, bucuroase de aceste intimplări, de multe ori stimulindu-le... Au existat, desigur, numeroasa cazluri de mediu prielnic jocului — cel mai notabil fiind cel de la Timişoara, unde galeria lui „Poli" a cîntat pe toată lungimea partidei —, dar cel mai adesea meciurile de B şi-au găsit duminică un cadru iritat (Piatra Neamţ, Paşcani, Olteniţa, Braşov, Bacău), străin spectacolului sportiv, influenţînd in mod nefavorabil evenimentele de Pe gazon. Am mai scris şi altă dată, apreciind divizia secundă, despre vehemenţa publicului, devenită tradiţională (un public altfel fidel şi pasionat, gata oricine să înfrunte intemperiile pentru a-şi lua locul în tribună) şi credem că aici există un perimetru educativ in care eforturile tuturor forurilor responsabile trebuie conjugate spre neutralizarea unei irascibilităţi care pare să aibă, printre altele, o sursă uşor de identificat : necunoaşterea regulamentului... Citeva cuvinte despre arbitraj. Etapa, lăsîndu-l de-o parte pe Stavru Nicolau (conducătorul jocului Sportul studenţesc — Politehnica Galaţi), n-a cunoscut greşeli decisive ale „cavalerilor fluierului”, dar multe arbitraje s-au plasat, din păcate, în apropierea termenului neconvingator, aprecierile meciurilor de ,la Timişoara, Galaţi, Baia Mare, Paşcani etc., fiind concludente în acest sens. Ştim, este foarte greu să găteşti arbitri buni in fiecare etapa, pentru partidele de divizia B aşa cum este cazul energicului Rainea, care, la Piatra Neamţ, a dat gazdelor primul avertisment chiar in min. 4 ! —, dar este idee datoria Colegiului Central să-şi aducă aminte că în „B” se oficiază mult mai greu şi că meciurile acestei divizii, nu o dată confuze şi traversate de neregularităţi, implică autoritate şi competenţă, îndeobşte din partea arbitrilor de linie, ale căror semnalizări sunt adesea hotăritoare pentru desemnarea învingătorului. In încheiere, să recunoaştem că divizia B învaţă treptat-treptat din lecţiile predate pe prima scenă a fotbalului românesc în privinţa zgîrceniei atacanţilor : cele 16 meciuri ale ultimei etape au cunoscut 32 de goluri, împărţite în mod egal intre cele două serii, ceea ce trădează deopotrivă scăderea eficacităţii ci — mai ales — tendinţa „de betonare“, „de cimentare“, „de baricadare“ a echipelor în deplasare. In orice caz, în „B”, suspensul continuă. Cit de mult va cîntări în balanţa finală înfrîngerea mureşenilor la Piatra Neamţ ? Va reuşi, oare, Poli „lovitura de teatru” la Oradea... Pină la sfirşit, toată lumea nu face altceva decit să calculeze şi să spere... Ovidiu JOANIŢOAIA ■ iii'1 llf - F O T B M £» -...... --—-—’-bS’igb După etapa de duminică WMM ȘI UMBRE PE SCENA SECUNDĂ... REMARCABILUL FOTBAL IUGOSLAV in preajma tradiţionalei intilniri cu echipa ROMÂNIEI întâlnirea amicală de fotbal ce va avea loc miercuri la Novi Rad intre primele reprezentative ale Iugoslaviei şi României, alături de caracterul ei de „piatră de încercare” pentru partidele aproape decisive în drum spre calificare în sferturile de finală ale campionatului european (Iugoslavia, la 9 mai, în R.D. Germană, iar țara noastră, după o săptămină, în Cehoslovacia) prezintă o serie de detalii foarte interesante. Iată-le : — Este o continuare firească a legăturilor fotbalistice reluate — la cel mai inart nivel — in anul 1969, după o întrerupere de 12 ani. — Rotunjeşte palmaresul ambelor ţări şi sub aspectul de loc neglijabil al unui mic record , România s-a întîlnit de cele mai multe ori cu Iugoslavia şi... viceversa. — Intîlnirea aceasta parcă netezeşte drumul spre o aniversare apropiată. Să nu uităm că la data de 8 iunie 1972 se vor împlini exact 50 de ani de la meciul de debut al echipei naţionale A a României, iar evenimentul a avut loc în compania selecţionatei Iugoslaviei, pe terenul clubului Iugoslavia, fiind marcat şi de primul succes al culorilor noastre : o victorie cu scorul de 2—1. Alte cîteva detalii de reţinut despre fotbalul iugoslav : — Palmaresul „Iaşi“ : 311 148 59 104 677—548 57%, din care după 1945 : 201 106 42 53 449—288 63%, deci un progres evident. In fond, succesele cele mai mari fotbalul iugoslav le-a înregistrat în ultimele două decenii. O simplă enumerare a principalelor performanțe este edificatoare : de trei ori vicecampioni olimpici (1948, 1952 și 1956), titlul olimpic în 1960, locul 4 în campionatul mondial din 1962, locul secund în campionatul european 1960 şi 1968. — Aceste rezultate par şi mai valoroase dacă ţinem seama de faptul că în ultimii zece ani Iugoslavia a fost una dintre cele mai de seamă exportatoare de jucători, cu peste o sută de jucători care evoluează peste hotare. — A ratat calificarea în turneul final al campionatului mondial în 1966, în faţa Norvegiei, ca şi in 1970, cînd n-a reuşit să facă faţă Spaniei şi Belgiei. în schimb, locul 2 ocupat în campionatul european din 1968 (1—1 şi 0—2 cu Italia pe terenul acesteia) este semnificativ, iar prezenţa iugoslavilor in actuala ediţie este de pe acum marcantă. Echipa Olandei bazată pe jucătorii cluburilor renumite Feijenoord, Ajax şi P.S.V. Eindhoven, şi-a jucat — fără succes — ultima carte la Split (0—2 cu Iugoslavia), cursa in grupa respectivă avind loc în continuare, între fotbaliştii Iugoslaviei şi R.D. Germane. Sezonul 1970-71 prezintă pînă în prezent un reviriment al fotbalului din ţara vecină : 1—0 cu Austria la Graz, 1—1 şi 2—0 cu Olanda la Rotterdam şi respectiv la Split, 2—0 cu Luxemburg în deplasare, 2—0 cu R.F. a Germaniei la Zagreb, cu un singur ton de discordanţă : 0—4 la Moscova în faţa echipei U.R.S.R — Este interesant de arătat că în aceste şase partide a fost utilizat un singur debutant. Echipa iugoslavă îşi bazează jocul pe doi fotbalişti valoroşi : fundaşul Holţer (debut în anul 1985, 37 de selecţionări) şi extrema stingă de aici (1965 — 41). Iată și lista jucătorilor folosiți in meciurile amintite : portari : Mutibarici (1969 — 10), Ciurkovici (1968 — 11), Dautbegovici (1969 — 2), Vukcevici (1967 — 4); fundași : Pavlovici (1968 — 18), Paunovici (1967 — 19), Stepanovici (1970 — 10), Rajkovici (1970 — 4), Teşan (1968 — 11), Dojcinovski (1968 — 7), mijlocaşi : Antonievici (1970 — 2), Pirici (1969 — 6), Acimovici (1968 — 13), Georgevici (1967 — 8), Obiak (1970 — 2), înaintaşi : Petkovici (1968 — 17), Jerkovici (1970 — 8), Bukal (1966 — 15), Bajevici (1970 — 9), Hlevnak (1969 — 3), Musemici (1968 — 17). Meciul cu România este aşteptat cu viu interes mai cu seamă că la Novi Sad n-a avut loc pînă in prezent nici un meci între primele reprezentative, deşi echipa locală Vojvodina a fost şi campioana ţării vecine in 1966. Frederic MOISE, MILOS SOSKICI una din vedetele fotbalului iugoslav CONSULTiND LISTA INDISPONIBILITĂŢILOR Consultind lista Indisponibilităţilor diviziei A, din ultima vreme, şi interesându-ne la conducerile cluburilor, am aflat următoarele : Pojoni are o contuzie la genunchiul sting din meciul cu selecţionata divizionară a Ungariei, de la Arad . Gornea are sinuzita ; Ştefan („U“ Cluj) are o viroză pulmonară ; Soc a făcut o Întindere intr-un joc de verificare, iar coechipierul său S. Bretan nu şi-a vindecat entorsa din jocul cu F. C. Argeş. Toţi aceştia vor fi, se pare, recuperaţi pînă duminică. Şi pentru că ara amintit de recuperări, remarcăm reapariția lui Doru Popescu, duminică, in jocul dinamoviştilor cu lotul de tineret, şi reînceperea pregătirilor de care rapidistul Cetirea. s poszttal Im nou atac al craiovenilor, finalizat prin Mateescu este „stopat“ de portarul Tripa. Imagine din meciul Electroputere — Metalurgistul Cugir Foto !V POPOVICI SCRISOARE FĂRĂ TITLE Aş fi dorit ca vreodată, în noua mea carieră de antrenor, să mă pot adresa unui fost coleg de întrecere pe gazon, aşa cum se cuvine cu... „Dragă Ioane“, „Dragă Mircea“, „Dragă...“, „Ai cîştigat azi în jocul cu echipa mea, ai fost mai bun, bravo !“ Mă pregăteam sîmbătă 17 aprilie ca, după jocul Politehnica Galaţi (echipă antrenată de mine) , Sportul Studenţesc (echipă antrenată de asistentul universitar Ion Motroc) să mă îndrept către antrenorul adversarilor noştri şi, în ciuda amărăciunii determinată de înfrîngerea suferită de formaţia mea, să-l felicit că a reuşit să-şi conducă echipa la victorie. Sentimentele acestea le aveam la numai 5 minute după încheierea partidei, partidă în care Politehnica Galaţi, angajată în lupta pentru evitarea retrogradării, condusese cu 1—0 şi cedase în final cu 2—1. M-am îndreptat spre fostul meu coleg de întrecere, spre fostul meu coleg din diferite loturi reprezentative, Ion Motroc, cu gînd să-l felicit, camaradereşte, omeneşte, zic: „Hoţule“... „Hoţule“........Ai vrut să-mi cumperi jucătorii“ — au fost cuvintele cu care m-a întîmpinat Ion Motroc. Nu pot găsi cuvinte prin care să pot exprima uluiala care m-a cuprins. Uluiala mea n-a durat mult. N-a durat, pentru că tovarăşul asistent universitar Ion Motroc „spărgînd“ Zidul unor necunoscuţi protectori din public (cărora le mulţumesc astfel), m-a lovit cu piciorul, violent. Violent, dar nu lovitura lui de picior m-a durut, nu. „Hoţule!“ „Hoţule!“... Cuvintele fostului meu coleg, antrenor al echipei care cîştigase jocul. — Ţi-o iau ca o nesăbuită atitudine, Ion Motroc. Regret că nu pot, prin literele ziarului, să-ţi scriu : „Dragă Nelule, m-ai învins. Felicitări !“ Regret. Dragoş COJOCARU antrenor la Politehnica Galaţi P.S. Vineţeala de la picior îmi va trece zilele astea. Vineţeala de la picior... MECIUL ROMÂNIA - ALBANIA, DIN PRELIMINARIILE J.O., VĂZUT DE... . . .CORNEL DRAGUŞIN — antrenor secund : „Fotbaliştii noştri au evoluat sub posibilităţi, ei fiind, după părerea mea, apăsaţi de greutatea şi importanţa competiţiei (mă refer in special la cei care au debutat), situaţie care a generat un joc cu multe întîrzieri în transmiterea mingii, greşeli în plasament şi în finalizare. Evidenţieri mai puţine, pentru că nici unul din jucătorii noştri n-a atins valoarea din campionat. Sper, totuşi, in calificare, deoarece ii cunosc foarte bine pe jucătorii noştri şi ştiu cum abordează partidele in deplasare. Echipa albaneză a realizat ceea ce şi-a propus : întirzierea jocului, iar în apărare a evoluat foarte distructiv. Mi-au plăcut Charles, Zhega și Vaso. In legătură cu arbitrajul, remarc că a fost bun, dar nici nu s-au pus probleme“. .. .L. DORICI — antrenorul echipei Albaniei : „Consider echipele de valoare egală, judecîndu-le după desfășurarea jocului. In legătură cu cel de-al doilea gol al românilor, după părerea mea, a fost ofsaid. Sînt mulțumit de rezultat și sper să ne spunem ultimul cuvînt pe teren propriu“. .. .FR. WÖHRER (Austria) — arbitrul de centru : „Fotbaliştii români trebuiau să lupte mai mult şi să fie mai atenţi în atac. Ei au ratat foarte mult. Mijlocaşii şi extremele au distribuit multe mingi bune, care insă n-au fost fructificate, iar portarul român a primit un gol parabil. Golul al doilea al echipei române a fost perfect valabil ! Dintre jucători mi-a plăcut mai ales căpitanul echipei României — Vigu“. .. .IOSIF VIGU: „Am abordat jocul acuzind o anumită stare de emotivitate, poate și pentru faptul că am fost numit pentru prima oară, intr-un meci oficial, căpitan de echipă. Pe parcurs mi-am revenit şi împreună cu colegul meu de linie, Beldeanu, am împins cu mai multe mingi către atacul nostru. Dar, apărarea aglomerată a oaspeţilor ne-a pus mijite probleme greu de rezolvat. Remarc din echipa noastră pe Popovici şi Iordănescu. Sunt aproape sigur că după meciul de la Tirana, aceea care-şi va continua drumul spre J.O. va fi echipa noastră“. (a. v.) Iordănescu deschide scorul pentru echipa olimpica a României Foto : V. BAGEAC Ajunși la Novi Sad, jucătorii români au efectuat primul antrenament (Urmare din pag. 1) du-se numele lui Geabci sau Petkovici. 17 jucători — Răducanu, Adamache, Sătmăreanu, Dinu, Dan, Mocanu, Lupescu, Ianul, Niculescu, Anta, Dumitru, Radu Nunweiller, Neagu, Dembrovschi, Dumitrache, Lucescu şi Tătaru — antrenorii Angelo Niculescu şi Titus Ozon, medicul Dumitru Tomescu, masorul Andrei Tudose, împreună cu vicepreşedintele Federaţiei de fotbal, Ion Balaş (conducătorul delegaţiei), consilierii federali Octav Luchide şi Virgil Economu (vechi animatori ai contactelor fotbalistice românoiugoslave), precum şi grupul de ziarişti sportivi ce însoţeşte delegaţia, şi-au continuat călătoria spre Novi Sad, cu autocarul, cale de 80 km. Ajunşi aici, ne-am instalat în noul hotel „Park“, situat în mijlocul unei frumoase zone verzi, care oferă pe deasupra şi liniştea atît de necesară înaintea unei importante confruntări fotbalistice. După masa de prînz şi o scurtă odihnă, lotul român a efectuat, în cursul după-amiezii, un uşor antrenament, cu o durată de 60 de minute, pe terenul Voivodina, unde se va disputa şi partida de miercuri seara, programată a începe lu ora 18 (19 ora Bucureştiului). Marţi dimineaţa, tricolorii vor participa la un antrenament pe acelaşi teren, urmînd ca dupăamiază să le fie oferit un program de relaxare. Componenţii lotului iugoslav, care duminică au luat parte la jocurile de campionat ale echipelor lor de club, s-au reunit şi ei in cursul duj}|n?ii de luni la centrul sportiv de pe malul lacului Panonia (situat la aproximativ 30 km de Novi Sad), urmînd să facă zilnic antrenamente, şi, după cite se spune, chiar şi in dimineaţa meciului. Gazdele noastre întîmpină dificultăţi de ultimă oră în alcătuirea formaţiei, deoarece o proaspătă depeşă sosită din partea forului fotbalistic european înştiinţează că fundaşul Stepanovici nu va avea drept de joc la meciul oficial de la 9 mai, cu echipa Republicii Democrate Germane, deoarece a primit pînă acum două avertismente succesive în partidele cu Olanda, din Campionatul European, şi astfel, în mod automat, este exclus de la proxima întilnire oficială. Cum vecinii noştri folosesc, ca şi noi de altfel, meciul amical de miercuri pentru a verifica echipa (în vederea dificilei confruntări de la Leipzig, cu selecţionata R.D Germane), selecţionerul Boşkov a apelat în grabă la serviciile altui fundaş, Mladen Romliak, de la Dinamo Zagreb, pentru a fi utilizat (în locul lui Stepanovici) în partida cu echipa României. Dar duminică, în derbyul de la Split, Rombak a suferit o contuzie la umăr şi acum se aşteaptă avizul medicului pentru a se vedea dacă el va fi sau nu apt de joc miercuri seara. Un amănunt nu lipsit de importanţă, survenit zilele trecute, este acela că în colectivul tehnic de conducere al echipei Iugoslaviei, din care faceau pînă acum parte Vuiadin Boskov (în calitate de selecţioner) şi Duşan Nenkovici (ca antrenor), a fost cooptat şi tînarul antrenor Gorko Zej, de la Partizan Belgrad, considerat ca un specialist al jocului defensiv. El va avea sarcina să se ocupe exclusiv de pregătireaşi evoluţia apărării echipei naţionale a Iugoslaviei. Partida de miercuri va fi condusă de o brigadă de arbitri dinn Grecia, avind la centru pe Eustatis Papavasiliu. Meciul va fi transmis de către Radiodifuziunea română, crainic reporter fiind Nicolae Soare, care a sosit și el în cursul zilei de azi la Novi Sad. Arbitrii meciurilor etapei a XXI-a a diviziei „A" în Argeş — Progresia : I. RUS (Tg. Mureş) ajutat la Unic de rrBariT? (Tirnoveni) şi s. Marian (Sighişoara) ; C.F.R. Timişoara — Jiu! : P. SOTIR, ajutat de Gh Dragomir şi A. Paraschiv (toţi din Bucureşti); ’ ® Rapid — Politehnica : G. BIRSAN, ajutat de V Lies n n Ștefănescu (toți din Galați) ; Iga 51 G M. M ArIA Ao^RSARO-nescu^Vasîu^1 sf'i°Radu Af; (B3l'lad)' “ de Em' Pă-F. crosiC1fcinercur4th:POPOVICI’ “ de C«u * \M- kotaru- a3utat de v- *1 «olâcuT V°?R0ru Zu ,Äu:retü>BENTU' ^ de G ^ ratf. I 5» ÎN DIVIZIA C ■( • Performera etapei: Textila Buhuși (8-0 cu Fulgerul Dorohoi) • 19 meciuri încheiate la egalitate Seria Seria a V-a Minobradul Vatra Domed — Cimentul Bicaz 2—0 (0—0); Nicolina Iaşi — Foresta Fălticeni 2—2 (1—0); Ramul Cîmpulung — I.T.A. Paşcani 3—0 (2—0); Textila Botoşani — Petrolul Moineşti 2—1 (1—0); Chimia Suceava — Victoria Roman 4—0 (2—0); Letea Bacău — Minerul Comâneşti 2—0 (1—0); Minerul Gura Humorului — Penicilina Iaşi 3—1 (2—0); Textila Butaşi — Fulgerul Dorohoi 2—0 (5-0). (Corespondenţi : P. Spar, V. Diaconescu, A. Rotaru, Gh. Ungureanu, Gh. Halischi, I. Iancu, D. Bolohan şi I. Vieru). Etapa viitoare (25 aprilie) : Petrolul — Textila Bh., I.T.A. Paşcani — Minobradul, Chimia — Letea, Nicolina — penicilina, Cimen- tul — Baroul, Fulgerul — Textila Bt., Victoria — Minerul Cansoresta — Minerul G.H. Seria a ll-a Rulmentul Birlad — Metalul Plopeni 0—0; Metalurgistul Brăila — Unirea Tricolor Brăila 0—0 ; Voinţa Bucureşti — A.S.M. Tecuci 2—1 (1—0); Şoimii Buzău — Metalul Buzău 1—2 (1—1); Petrolistul Boldeşti — Trotuşul Or. Gh. Gheorghiu-Dej 0—2 (3—0) ; Dacia Galaţi — Olimpia Rm. Sărat 5—0 (3—0); Petrolul Berea — S.U.T. Galaţi 1—6 (1—0); Automobilul Focşani — Ancora Galaţi 1—1 (1-1).Corespondenţi : E. Solomon, I. Baltag, C. Vişan, D. Marin, N. Diacă, A. Gheorghe, M. Plopeşanu şi V. Manoliu). Etapa viitoare : Trotuşul — A.S.M. Tecuci, Dacia — Ancora, Metalul B. — Petrolul, Automobilul — Metalurgistul, Olimpia — Şoimii, S.U.T. Galaţi — Voinţa, Metalul B. — Petrolistul, Unirea Tricolor — Rulmentul. Seria a lll-a I.M.U. Medgidia — Flacăra roşie Bucureşti 2—0 (2—0) ; Victoria Floreşti — Azotul Slobozia 2—2 (1—0); Delta Tulcea — Prahova Ploieşti 2—0 (0—0); Electronica Bucureşti — Electrica Constanţa 5—1 (0—0); Tehnometal Bucureşti — Cimentul Medgidia 3—1 (1—0); Celuloza Călăraşi — Laromet Bucureşti 1—1 (0—1); Olimpia Giurgiu — Unirea Bucureşti 1—0 (1—0); Marina Mangalia — Dunărea Tulcea 2—2 (2—0). (Corespondenţi : R. Avram, N. Coman, I. Tursie, O. Guţu, D. Negrea, M. Stan, Tr. Barbălată, I. Cioboată). Etapa viitoare : Delta — Dunărea, Electrica — Olimpia, Unirea — Azotul, Marina — Prahova, Celuloza — Victoria, Electronica — Flacăra, I.M.U. Medgidia — cimentul, Tehnometal — Laromet. Seria a IV-a Progresul Corabia — I.R.A. Cimpina 6—6: Gloria Slatina — Chimia Tr. Măgurele 0—0; Sirena București — Petrolul Videle 0—1 (0—0); Chimia Rm. Vîlcea — Maşini unelte Bucureşti 3—1 (2—0); Unirea Drăgăşani — F.C. Caracal 1—0 (1—0) ; Comerţul Alexandria — Lotrul Brezoi 3—1 (2—1); Autobuzul Bucureşti — Dacia Piteşti 1—0 (0—0); Petrolul Tirgovişte — T.M. Bucureşti 1—1 (1—1). (Corespondenţi : c. Filip, I. Diaconu, D. Diaconescu, P. Giornoiu, I. Denghel, M. Bizoni, D. Daniel). Etapa viitoare : F.C. Caracal — Comerţul, I.R.A. Cimpina — Petrolul T., Autobuzul — Maşini, Progresul — Petrolul V., Dacia — Unirea, T.M. Bucureşti — Sirena, Chimia Tr. M. - Chimia Rm. V., Lotrul — Gloria. Minerul Lupeni — Ştiinţa Petroşani 0—0; C.F.R. Caransebeş — Vulturii textila Lugoj 0—0; Furnirul Deta — Pandurii Tg. Jiu 1—1 (0—1); Electromotor Timişoara — Minerul Moldova Nouă 2—0 (1—0); Minerul Motru — Victoria Caransebeş 0—0; M.E.V.A. Tr. Severin — Steagul roşu Pleniţa 1—0 (1—0); Metalul Topleţ — Metalul Tr. Severin 4—0 (0—0); Minerul Bocşa — Dunărea Calafat 1—1 (1-1). (Corespondenţi: L Cotescu, G. Ignea, N. Sorinca, Şt. Marion, V. Crăciun, UE Focşan, C. Avram)* Etapa viitoare : Minerul M.N. — Furnirul, C.F.R. Caransebeş — Victoria, Steagul — Dunărea, Minerul M. — Metalul T„ Electromotor — Ştiinţa, Minerul L. — Minerul B., Vulturii — Pandurii, Metalul Tr. Sev. — M.E.V.A. Tr. Sev. Seria a Vl-a Arieşul Cîmpia Turzii — Mine- rul Teliuc 2—2 (1—1); Independenţa Sibiu — Minaur Zlatna 1—0 (0—3) ; Soda Ocna Mureş — Unirea Albă Iulia 1—0 (0—0); Aurul Brad — A.S.A. Sibiu 0—0; Metalul Copşa Mică — Industria sirmei Cîmpia Turzii 1—0 (0—0); Chimica Tîrnăveni — Metalul Aiud 6—0 (2—0); Minerul Ghelar — Mureşul Deva 0—1 (0—0); C.F.R. Simeria — Victoria Călan 0—0.Corespondenţi : L. Donciu, Gh. Topirceanu, Gh. Tâutan, M. Susan, M. Falieni, FI. Opriţa, M. Ducan şi V. Cornea). Etapa viitoare: Aurul — Chimica, Arieşul — Ind. Firmei, Minerul T. — Metalul C.M., C.F.R. Simeria — Soda, Victoria — Mureşul, Independenţa — A.S.A. Sibiu, Metalul A. — Minaur, Unirea — Minerul G. Seria a Vll-a Unirea Dej — Constructorul Baia Mare 5—0 (3—0); Victoria Cărei — Someşul Satu Mare 3—1 (1—1); Recolta Salonta — Bradul Vişeu 2—1 (1—0); Chimistul Baia Mare — Minerul Baia Sprie 0—1 (0—-0); Unirea Zalău — Someşul Beclean 3—0 (0—0); C.I.L. Sighetul Marmaţiei — Dermata Clut 3—0 (2—0); Gloria Baia Mare — C.I.L. Gherla 1—0 (0—0); Arieşul Turda — Progresul Năsăud 4—0 (2-0). (Corespondenţi : T. Prodan, I. Nemeş, Gh. Cotrău, V. Sasăranu, M. Bonţoiu, N. Vasile, L. Chira, L. Petru). 9. Etapa viitoare : Minerul — Arieşul, Bradul — Someşul B., Progresul — Someşul S.M., Unirea Z. — Victoria, Constructorul — Chimistul, C.I.L. Gherla — Recolta, Unirea D. — C.I.L. Sighet Dermata — Gloria, Seria a Villa Oltul Sf. Gheorghe — Minerul Bălan 2—1 (1—0); Caraimanul Buşteni — Tractorul Braşov 6—1 (0—1); Lemnarul Odorhei Secuiesc — Torpedo Zărneşti 1—0 (0—0); Carpaţi Braşov — Colorom Codlea 3—0 (1—0); chimia Or. Victoria — Viitorul Gheorghieni 3—0 (3—0); Chimia Făgăraş — Carpaţi Sinaia 1-0 (0—0); Unirea Cristuru Secuiesc — Vitrometan Mediaş 4—1 (2—1); Forestierul Tg. Secuiesc - C.F.R. Sighişoara 3—1 (0—0).Corespondenţi : Gh. Briotă, V. Zbarcea, G. Pialoga, G. Carol, Gh. Matei, B. Stoiciu, V. Lorintzi Şi L. Bucs). Etapa viitoare : Torpedo — Forestierul, Minerul — Chimia F„ Colorom — Tractorul, Viitorul — Oltul, Carpaţi B. — Caraimanul, C.F.R. Sighişoara — Unirea, Carpaţi B. — Chimia V., Vitrometan — Lemnarul. 1. Chimia 22 13 4 5 45—13 SO 2. Victoria 22 11 5 8 37—24 27 3. Minerul C. 22 11 4 7 34—13 26 4. Nicolina 22 8 8 6 32—25 24 5. Foresta 22 10 4 8 31—28 24 6. Petrolul 22 11 2 9 29—20 24 7. Minerul G. H. 22 8 7 7 35—25 23 8—9. Cimentul 22 10 3 9 34—30 23 8—9. Rarăul 22 10 3 9 27—23 23 10. Minobradul 22 10 2 10 35—35 22 11. Textila Bt. 22 9 4 9 25—27 22 12. Textila Bh. 22 9 2 11 32—35 20 13. ITA Pas. 22 9 2 11 27—13 20 14. Letea 22 6 4 12 25—39 16 15. Penicilina 22 6 4 12 18—37 16 16. Fulgerul 22 5 2 15 26—62 12 1. Metalul P. 22 15 4 3 36—14 34 2. Șoimii 22 12 2 8 35—20 26 3. Rulmentul 22 8 10 4 21—19 26 4. Olimpia 22 12 2 8 29—35 26 5. Unirea Tricolor 22 9 6 7 24—28 24 6. Dacia 22 8 7 7 30—23 23 7. Petrolistul 22 9 4 9 44—30 22 8. Automobilul 22 10 1 11 24—34 21 9. Metalul B. 22 7 6 9 32—28 20 10. SUT Galaţi 22 7 6 9 21—17 20 11. Voința 22 6 8 8 21—21 20 12. Trotuşul 22 8 4 10 32—39 20 13. ASM Tecuci 22 4 10 8 27—38 18 14. Ancora 22 7 4 11 22—34 18 έ. Petrolul 22 5 7 10 21—29 17 16. Metalurgistul 22 8 6 11 23—35 18 1. Delta 22 16 1 5 40—11 23 2. Electronica 22 15 1 6 39—13 31 3. IMU Medgidia 22 11 5 6 35—19 27 4. Prahova 22 11 5 6 29—16 27 5. Flacăra 22 12 3 7 29—19 27 6. Azotul 22 10 4 8 24—38 24 7. Victoria 22 6 10 6 26—27 22 8. Celuloza 22 8 5 9 21—29 21 9. Electrica 22 8 4 10 26—32 20 10. Olimpia 22 8 4 10 23—30 20 XI. Tehnometal 22 6 7 9 22—28 19 12. cimentul 22 7 4 11 24—27 18 13. Unirea 22 8 2 12 24—36 18 14. Dunărea 22 5 8 9 19—34 18 15. Baromet 22 6 4 12 18—24 16 16. Marina 22 4 3 15 15—39 11 1. Chimia Rm. V. 22 15 2 5 35—17 32 2. FC Caracal 22 13 4 5 32—19 30 3. TM Buc. 22 11 5 6 36—23 27 4. Comerțul 22 10 5 7 30—22 25 5. Petrolul T. 22 8 8 6 26—31 24 6. IRA Cîmpina 22 8 7 7 24—21 23 7. Chimia T.M. 22 8 7 7 20—19 23 8. Autobuzul 22 9 4 9 32—23 22 9. Mașini 22 10 2 10 37—37 22 10. Petrolul V. 22 9 3 10 30—27 21 II. Sirena 22 7 7 8 27—29 21 12. Gloria 22 6 7 9 20—19 19 13. Lotrul 22 7 4 11 26—36 18 14. Dacia 22 5 6 11 20—33 16 15. Progresul 22 5 6 11 18—33 16 10. Unirea 22 5 3 14 13—35 13 1. Vulturii 22 12 4 6 51—19 23 2. Ştiinţa 22 11 6 5 33—11 28 3. CFR Caransebeş 22 13 2 7 35—24 28 4. Minerul L. 22 11 2 9 26—23 24 5. Pandurii 22 7 9 6 24—18 23 6. Min. M.N. 22 11 1 10 24—26 23 7. Dunărea 22 9 5 8 27—29 23 8. Electromotor 22 8 6 8 23—29 22 9. Furnirul 22 9 3 10 31—29 21 10. Minerul M. 22 7 7 8 15—27 21 11. Metalul T.S. 22 7 5 10 34—34 19 12. Metalul T. 22 9 1 12 30—39 19 13. Steagul 22 7 5 10 20—29 19 14. Minerul B. 22 8 3 11 22—35 19 15. MEVA Tr. Sev. 22 7 5 10 24—38 19 16. Victoria 22 5 6 0 25—34 16 1. Independența 22 14 2, 6 38—23 30 2. Mureșul 22 13 4 5 27—20 20 3. Chimica 22 13 3 6 45—20 28 4. Victoria 22 12 1 9 28—23 25 5. Soda 22 10 4 8 34—36 24 6. Minaur 22 11 1 10 30—27 23 7. Metalul 22 9 4 9 41—32 22 8. ASA Sibiu 22 8 6 8 19—16 22 9. Aurul 22 9 2 11 20—31 20 10. Ind. sîrmei 22 8 3 11 27—24 19 11. Minerul G. 22 9 1 12 23—23 19 12. Minerul T. 22 8 3 11 26—31 19 13. Unirea 22 7 5 10 19—28 19 14. Metalul 22 8 2 12 22—34 18 15. CFR Simeria 22 6 5 11 22—28 17 16. Arieşul 22 5 6 11 14—34 13 1. Unirea D. 23 13 3 6 47—20 29 2. Arieşul 22 12 5 5 46—26 29 3. C.I.L. Gherla 22 13 2 7 38—18 28 4. Victoria 22 12 4 6 28—16 28 5. Unirea Z. 22 10 6 6 31—21 26 6. Dermata 22 10 4 8 30—20 24 7. Recolta 22 10 4 8 23—35 21 8. CIL Sighet 22 9 5 8 24—24 23 9. Minerul 22 11 1 10 31—32 23 10. Gloria 22 9 4 9 29—30 22 11. Progresul 22 9 3 10 27—34 21 12. Someşul 22 9 2 11 27—33 20 13. Bradul 22 6 6 10 23—32 18 14. Constr. 22 6 2 14 24—40 14 15. Chimistul 22 4 5 13 21—28 13 16. Someșul B. 22 3 4 15 23—68 10 1. Chimia F. 22 17 3 2 54—13 37 2. Oltul 22 11 4 40—17 35 3. Lemnarul 22 IX 5 6 43—29 27 4. Tractorul 22 10 6 6 45—20 26 5. Carpați S. 22 11 3 8 45—26 25 6. Caraimanul 22 11 2 9 31—30 24 7. Viitorul 22 9 4 9 19—28 22 8. CFR Sighișoara 22 8 5 9 30—30 21 9. Minerul 22 10 1 11 25—43 21 10. Torpedo 22 9 3 10 22—41 21 9. Forestierul 22 8 2 12 29—39 18 12. Colorom 22 8 1 13 25—44 17 13. Carpați B. 22 7 2 13 38—34 16 14. Chimia V. 22 5 6 11 29—38 16 15. Unirea 22 6 3 13 28-55 15 16. Vitrometan 22 5 1 16 25—41 11 CIȘTIGURILE CONCURSULUI PRONOEXPRES Nr. 15 DIN 14 APRILIE 1971 Extragerea I : Categ. a 2-a : 1 variantă 50% a 41 403 lei și 2 variante 25% a 20 702 lei ; Categ. a 3-a : 10,20 a 8 118 Iei ; Categ. a 4-a : 63,30 a 1 308 lei ; Categ. a 5-a : 129,25 a 641 lei ; Categ.a 6-a : 5 018,95 a 40 lei. Report categ. 1 : 1 208 304 lei. Extragerea a II-a : Categ. B : 7,70 variante a 13 254 lei ; Categ. C : 39,20 a 2 603 lei ; Categ. D : 2 143,25 a 60 lei ; Categ. B : 118,80 a 200 lei ; Categ. F : 2 756,65 a 40 lei. Report categ. A : 569 821 lei. La 25 aprilie concurs special Pronosport Administrația de Stat Loto Pronosport, acordind importanţa cuvenită campionatului nostru de fotbal, care, mai mult ca in anii precedenţi, stirneşte interesul prin dorinţa echipelor de a ocupa un loc de frunte, ca şi prin ambiţia, unor formaţii de a scăpa de zona retrogradării, organizează pentru etapa din 25 aprilie a.c. un concurs special Pronosport la care, in afara ciştigurilor obişnuite în bani, se vor atribui şi cistiguri suplimentare gratuite, din fond special in valoare de 330 000 lei. In cadrul acestei sume se vor acorda două autoturisme prin tragere la sorţi : 1 Fiat 1 300 in valoare de 87 200 lei şi 1 Fiat 850 — Sport in valoare de 62 700 lei Din diferenţa pînă la 350 000 lei, adică 200 100 lei ,se vor acorda ciştiguri suplimentare în bani. Participarea se face pe aceleaşi bilete şi buletine ca la concursuri!« Pronosport obişnuite. Cîştigătorii autoturismelor de la tragerea specială Loto a primăverii Categoria M. (4 autoturisme Dacia 1300): 1. Condrea Petrache — com. Independenţa jud. Galaţi; 2. Alstani Emil — Turnu Severin; 3. Vieru Petre Marcel — Slatina; 4. Tudora A. Constantin — Bucureşti ; Categoria N (4 autoturisme Moskvini 408 sau Dacia 1100 sau Skoda s. 100 la alegere, conform prospect): 1. Belenţ Liviu — Timişoara; 2. Motaş Cristian — Bucureşti; 3. Gheorghe Silviu — Bucureşti; 4. Un colectiv din Comăneşti jud. Bacău, format din : Iftime Gheorghe, Elena şi Stoian Aurel ; Categoria G. (2 autoturisme Fiat 850) : 1. Labău Florian — Oradea; 2. Oatu Teodor — Lupeni jud. Hunedoara. Rubrică redactată de LOTO-PRONOSIORT