Sportul, septembrie 1973 (Anul 29, nr. 7520-7549)

1973-09-11 / nr. 7530

SECVENŢE DIN NOI CÂRMEI Pretutindeni, caravana „Turului României“ a fost întimpinată, ca şi în comuna Frasini, de cetăţenii dornici să asiste la o secvenţă, fie ea cit de scurtă, din întrecerea cicliştilor, să-i încurajeze. Sprint final, spectaculos, la Buzău. Purtătorul „tricou- ' ** lui galben“, Vasile Teodor, intră pe pistă talonat de mai tinăriul său coleg de întrecere Nicolae Gavrilă. A ciştigat (se putea altfel ?) liderul... 5 Minunate sunt plaiurile „Ţării Domelor“! Străbătînd peisajul fermecător, cicliştii — deşi concentraţi in efortul lor — şi-au aruncat, totuși, din cînd în cînd, privirile pentru a-l admira. Fanfara pionierilor din Adjud a dat un veritabil recital publicului ce venise în întîmpinarea caravanei. 5 Sprinturile intermediare — aproape la fel de spectaculoase ca și cele finale — au fost urmărite de fiecare dată de un public, numeros, entuziast. Fotografii de Dragoș NEAGU PAGINA TURULUI CICLIST AL ROMÂNIEI ARDOAREA, BUNA PREGĂTIRE ŞI TALENTUL „NOULUI VAL“ AU CARACTERIZAT COMPETIŢIA Desfăşurată între 2 şi 9 septembrie, cea de a XIX-a ediţie a „Turului României“ a programat îl etape, însumînd 1287,8 km. In trei dintre cele opt zile de concurs cicliştii au fost obligaţi să parcurgă cite două etape. Traseul a scos în calea rutierilor numeroase urcuşuri, un drum sinuos care i-a solicitat din plin. Au fost zile de întrecere cînd vîntul — puternic — a fost cel mai de temut adversar, întreg plutonul făcîndu-i faţă cu dificultate. In sfîrşit, canicula nu i-a iertat decit arareori. Deşi dificultăţile — prevăzute sau neprevăzute — puteau Stopa elanul multora dintre competitori, „Turul României“ a fost, în marea majoritate a secvenţelor sale, o Întrecere spectaculoasă, fermecătoare chiar, o competiţie care a urcat uneori la cote valorice înalte (media orară din etapa a IX-a a fost de aproape 46 km, iar media orară generală : 39,163 km). Desigur, vor fi şi din aceia care, obişnuiţi să critice oricînd şi oricum, vor acuza mediile orare din unele etape (dacă ar fi fost de faţă ar fi cunoscut, desigur, cauzele obiective care le-au generat), lipsa unui mai mare număr de echipe,de peste hotare. Fără discuţie, toţi am fi dorit ca plutonul alergătorilor oaspeţi să fie mai numeros, mai valoros. F.R. Ciclism, în limita posibilităţilor sale, a depus străduinţe. Două dintre echipe (Cehoslovacia şi Turcia) au anunţat, însă, în ultimul moment că, din motive tehnice, nu mai pot răspunde prezent. Şi, apoi, mai există un considerent : cursa n-a mai figurat în programul întrecerilor internaţionale din anul 1969. La reluare este greu să aduni la start un foarte mare număr de echipe. Fiecare federaţie îşi trece în calendarul său competiţional internaţional competiţiile tradiţionale, ce se desfăşoară cu regularitate. Abia acum, cînd organizatorii sînt hotărîţi să menţină „Turul României“ în actualitate, se va putea solicita unor federaţii ş.a.trticââ .rfectia pe aceasta şi să-şi trimitM’'Ta■ !ifârt '^rimele reprezentative, în locul criticii (de dragul criticii), să vedem ce trebuie făcut pentru ca la ediţia jubiliară „Turul României“ să se desfăşoare la nivelul cel mai ridicat al exigenţelor, iar despre ediţia din acest an să afirmăm, cu convingere (bazaţi pe realităţi), că a fost o reuşită pe multiple planuri. In afara spectacolului pe care l-a creat — şi pe care l-au admirat sincer toţi cei ce au urmărit „Turul României“ — înconjurul ţării pe biciclete a favorizat ofensiva tineretului. Nici una dintre ediţiile precedente n-a cunoscut un atac atât de ferm, atît de bine susţinut, al tineretului. Ion Cernea, Nicolae Gavrilă, Vasile Pascale, Costel Cire, Valentin Hoţa, Marian Ferfelea, Eugen Dulgheru, Eugen Imbuzan, Mircea Ramaşcanu sunt numai cîţiva dintre membrii numerosului pluton de tinere talente ce au luptat şi au reuşit să se afirme. Putem spune chiar că, în unele momente, tinerii rutieri şi-au asumat misiunea onorantă de a duce greulcursei, de a iniţia acţiuni spectaculoase. In unele situaţii, ei au reuşit chiar să culeagă... fructele, cîştigînd etape sau făcînd salturi spectaculoase în clasamentele generale. Exploatând la maximum posibilitatea ce i sa oferit, „noul val“ ne-a dat o imagine a potenţialului şi perspectivelor sale. A fost nu numai un cîştig al Turului, ci al sportului nostru cu pedale. Pornind de la acest test, de la rezultatele sale, selecţionerii au acum o bază concretă în alcătuirea loturilor, în conturarea calendarului competiţional extern. Vom spune, chiar înainte de a cunoaşte opinia specialiştilor, că printr-o muncă continuă, prin asigurarea celor mai bune condiţii de pregătire şi prin alcătuirea judicioasă a programului de evoluţii — noua generaţie de rutieri poate să asigure sportului nostru cu pedale saltul de care unii se îndoiesc astăzi. Talentul şi sîrguinţa celor mai mulţi dintre rutierii tineri ne dau convingerea că se pot obţine — treptat, fireşte — performanţe de răsunet în arena internaţională care, la rîndul lor,, să creeze emulaţia necesară lîaeaindarite tineretului, să-i atragă spre acest sport atât de frumos. Poate n-ar fi rău să se ştie că el, ciclismul, este astăzi practicat în aproape 100 de ţări ale lumii, că — departe de a fi la apusul existenţei sale — înregistrează o înviorare accentuată. Victoriile individuale au aparţinut rutierilor experimentaţi. Nu este o contrazicere a celor expuse mai sus. Teodor Vasile — un talent incontestabil — nu putea avea încă un contracandidat. Fiind la apogeul carierei, la un nivel de pregătire superior şi minat de dorinţa de a-şi înscrie pentru prima oară -numele pe tabloul învingătorilor „Turului României“, el s-a dezlănţuit pur şi simplu. Valoarea performanţei sale creşte cu atît mai mult cu cit — nelipsit de aportul coechipierilor — Teodor Vasile a luptat cu propriile sale puteri pentru a obţine „tricoul galben“ şi, apoi, pentru a-l apăra şi consolida. Vasile Selejan — grimperul nr. 1 — repetă la 25 de ani performanţele realizate mai înainte. Cei doi alergători ne dau garanţia — prin valoarea demonstrată — că orice test al tinerilor în compania lor poate fi edificator. Printre elementele notabile ale celei de a XIX-a ediţii a „Turului României“ se află comportarea echipei Steaua. Formată din Vasile Pascale, Ștefan Ene, Nicolae Gavrilă, George Negoescu şi Marian Ferfelea, formaţia s-a dovedit omogenă, uneori combativă, adesea atentă la tot ce se întîmplă pentru a-şi tăia „partea leului“ din fiecare acţiune încununată de succes. Voinţa Bucureşti şi Metalul Plopeni au fost alte două echipe despre a căror comportare se poate vorbi în termeni elogioşi. Desigur, ediţia care a reluat şirul întrecerilor de lung kilometraj pentru înconjurul ţării pe biciclete va suscita şi alte discuţii. Dar, ca un element de maximă importanţă trebuie repetat — pentru că merită intr-adevăr — succesul ei multilateral. Hristache NAUM ANONIMII Organizarea unui tur ciclist nu este o treabă uşoară. Ea necesită un întreg angrenaj, un mare număr de tehnicieni şi activişti obşteşti care să lucreze — vreme îndelungată — cu tragere de inimă, să-şi pună în valoare spiritul de iniţiativă. In acest sens este edificator faptul că primele măsuri pentru organizarea viitoarei ediţii, a XX-a, a „Turului României“ au fost luate încă înainte ca întrecerea din acest an să fi început... Lucrările de organizare a ediţiei pe anul 1973 au început — n-a fost vina nimănui — destul de tîrziu. S-au cerut, deci, pe un spaţiu de timp redus eforturi ample. Problemele complicate ale organizării au fost însă rezolvate, cu succes tocmai datorită entuziasmului cu care au muncit numeroşi iubitori ai sportului cu pedale. Comisiile de organizare din oraşele-etapă, ca şi din cele de trecere, lucrătorii de miliţie (începînd cu cei ai I.G.M. şi contiruînd cu cei din judeţe şi din Capitală), ■ arbitrii (din rîndurile cărora vom aminti de Octavian Amza, Traian Constantin, Ion Florian, Ion Dobre, Ion Zemianschi, Alexandru Aramă, Dobre Manea, Alexandru Bădin, Nicolae Teodorescu), „motarzii“ Ion Bogdan, Dan Marin, Ion Pomană şi Mihail Simion, foştii sportivi care s-au pus la dispoziţia caravanei cu maşinile proprii (Cristache Teodorescu, Ştefan Peter, Bela Baboş), numeroşi alţii care au venit — lăsînd la o parte orgoliul — pur şi simplu să ajute la transportul „recuzitei“, la marcarea traseului ş.a.m.d. (nereuşind de cele mai multe ori să vadă nimic din desfăşurarea cursei), mecanicii, oamenii de ordine, fultiplicatorii de rezultate — toţi aceştia şi încă mulţi alţii şi-au adus contribuţia directă, decisivă, la succesul acestei mari competiţii. Este, desigur emoţionant faptul că 6 colegi, în dragostea pentru sportul cu pedale, şi-au luat concediul de odihnă în perioada „Turului României“ pentru a-şi conjuga eforturile cu cele ale organizatorilor, că în cele 8 zile de întrecere (ca să nu le mai socotim şi pe cele premergătoare startului), au fost numeroase cazurile cînd a trebuit să se sacrifice nopţile pentru punerea la punct a amănuntelor ce compun organizarea etapei de a doua zi. De fiecare dată, oamenii aceştia minunaţi s-au oferit cu generozitate, au fost fericiţi că li se dă posibilitatea de a contribui prin munca lor la uşurarea dificultăţilor rutierilor. Exemplele acestea ne întăresc convingerea că familia sportului cu pedale, deşi mică, este puternică, unită, entuziastă. Şi poate că ar trebui să se facă mai des apel la toţi membrii ei (ne gîndim, în primul rînd, la cicliştii care am părăsit în ultimii ani arena competiţională), pentru ca multe treburi din ciclismul românesc să se facă la timp şi bine. Tuturor celor care au contribuit la reuşita celei de a XIX-a ediţii a „Turului României“ organizatorii le adresează •calde mulţumiri, sincere felicitări ! RĂSPLATĂ BINEMERITATĂ Tradiţional pentru ciclism, şi nu mai puţin pentru „Turul României“, este momentul premierii. Pentru eforturile depuse, pentru performanţele realizate şi sprijinul dat la dinamizarea competiţiei, rutierii primesc diferite premii. In ultima seară a ediţiei a XIX-a a „Turului României“ a avut loc această frumoasă şi emoţionantă festivitate. Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizică şi Sport a acordat echipei României, învingătoare în această întrecere, o cupă de cristal, iar componenţilor ei — Vasile Teodor, Vasile Selejan, Nicolae David, Ion Cernea şi Nicolae Andronache, antrenor Nicolae Voicu — Diploma de Onoare a C.N.E.F.S. Premiul ziarului Sportul a fost conferit lui Vasile Teodor, cel al revistei Sport lui Vasile Selejan, iar cel al A.S. Loto-Pronosport (care, pe parcursul competiţiei, a împărţit numeroase premii lui Ion Cernea. Premiul ziarului Btere a revenit lui Valentin Ilie, cel al ziarului Scînteia tineretului lui Valentin Hoţa, iar cel al Radio-televiziunii lui Nicolae Andronache. „Premiul UCECOM“ — pentru cel mai bun căţărător — a fost cucerit de Vasile Selejan, iar cel al Asociaţiei Presei Sportive — pentru sprinterul nr. 1 — de Teodor Vasile. Ziarul Munca l-a premiat pe tânărul şi valorosul Alexandru Zaroschi de la Metalul Plopeni. Printre premiile oferite de F.R. Ciclism s-a aflat, la loc de frunte, cel din clasamentul pe echipe. El a revenit formaţiei reprezentative a României. Desigur, ar trebui să amintim aici şi alte premii, oferite de redacţiile ziarelor judeţene, de numeroase întreprinderi şi instituţii din localităţile prin care caravana a trecut sau a făcut popas. Toate, laolaltă, au contribuit direct la răsplătirea celor mai buni ciclişti români şi de peste hotare, participanţi la cea de a XIX-a ediţie a „Turului României“. . In lumea întreagă, tururile cicliste devin evenimente sportive cu imens răsunet pe planul ţărilor respective. Dar un angrenaj de asemenea proporţii, care străbate o ţară întreagă şi-i pune regiunile în plăcută stare de veghe sportivă, nu poate fi doar opera unui stat-major, a organizatorilor. Călăuziţi de cele mai bune intenţii, ei înşişi încărcaţi cu suficiente sarcini de răspundere, organizatorii solicită sprijinul organelor locale şi, atunci cînd primesc acordul lor, se transferă o bună parte din misiuni, de obicei dintre cele mai importante. Reşedinţe de judeţ, oraşe de importanţă industrială sau culturală, vestite localităţi balneo-climaterice şi-au asumat cu plăcere — şi şi-au îndeplinit-o excelent — datoria de a întîmpina sărbătoreşte caravana ciclistă a Turului României 1973, de a o găzdui, de a-i crea o ambianţă locală plăcută, de a o face să nu se simtă înstrăinată și să uite, cît se poate de repede, înainte de ivirea zorilor zilei următoare, ostenelile zilei precedente. Trebuie să recunoaștem că asemenea sarcini de gazdă perfectă nu pot sta la îndemînă decit acelora care iubesc intr-adevăr sportul, care au posibilitatea să-l practice şi sunt însufleţiţi pentru progresul educaţiei fizice şi sportului. în 11 judeţe ale ţării, oraşe de diferite dimensiuni s-au întrecut parcă în a ne face şederea mai plăcută. Organele locale de partid şi de stat au desfăşurat toate capacităţile lor organizatorice, în aşa fel incit astăzi, cînd — obligaţi de tradiţie — suntem pe cale de a întocmi o ierarhie, ne aflăm în grea încurcătură, înainte chiar de a trece la clasamentul final, să le adresăm acestora, ca şi Inspectoratului general al miliţiei, care a asigurat sprijinul necesar pe întregul traseu, publicului entuziast, cele mai calde mulţumiri, sentimentele noastre de preţuire. Iată (pentru că nu se poate altfel !) cele două clasamente : Oraşe de etapă Oraşe de trecere 1. CLUJ 1. BISTRIŢA 2. Suceava 2. Dej 3. Bacău 3. Focşani Pentru sublinierea meritelor celor două oraşe cîştigătoare (Cluj şi Bistriţa), obţinute în organizarea competiţiilor de masă ocazionale, în popularizarea Turului României, în asigurarea momentelor sărbătoreşti, în răsplătirea concurenţilor, comisia de organizare le va premia, potrivit tradiţiei, intr-un cadru festiv. Am\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\w^^ ULTIMII ÎNVINGĂTORI: CLUJUL SI BISTRIŢA „CUPA DUNĂRII" LA TENIS DE MASĂ FRAGA, 10 (Agerpres). — La cea de-a treia ediţie a competiţiei internaţionale , detenis de,, masă pentru juniori „Cupa Dunării“, desfăşurată la Bratislava, tinerii jucători români, Marin Firănescu şi Ştefan Moraru au ciştigat proba de dublu, învingînd în finală cu 2—0 (21—17, 21—15) perechea Pavlicek — Zlamal (Cehoslovacia), în finala probei de simplu băieți. Firănescu a pierdut cu 0—2 în fața sportivului sovietic Burnazian. LA KOSICE BASCHETBALISTELE NOASTRE PE LOCUL DOI FRAGA, 10 (Agerpres). — Turneul internaţional feminin de baschet de la Kosice a fost ciştigat de echipa R.S.F.S. Ruse, urmată de reprezentativele României şi Cehoslovaciei, formaţia iugoslavă „Indrustomontaj“ Belgrad şi selecţionatele Slovaciei şi oraşului Kosice. In ultima zi a competiţiei s-au înregistrat următoarele rezultate: Selecţionata Slovaciei — Selecţionata Kosice 63—58 (33—36); RSFS Rusă — România 84—68 (41—28); Cehoslovacia — „Indrustomontaj“ Zagreb 83—59 (36—25). în preliminariile C. M. ARGENTINA - BOLIVIA 4-0 Peste 50 000 de spectatori au urmărit la Buenos Aires meciul dintre selecţionatele Argentinei şi Boliviei, contînd pentru clasamentul grupei a II-a sud-americane. Fotbaliştii argentinieni au obţinut victoria cu scorul de 4—0 (2—0), prin golurile marcate de Brindisi (min. 30 și 43) și Ayala (min. 66 și 78), în clasament: 1. Argentina 1 1 0 0 4—0 2 2. Paraguay 1 1 0 0 2—1 2 3. Bolivia 2 0 0 2 1—0 0 •^m\\\\\\\\\\\\\\\\\\\v LA REVEDERE IN 1974\ Acum cînd regăsim bucuria de a fi din nou acasă, dar nu putem scăpa de nostalgia frumoaselor zile petrecute pe drumurile ţării, a venit vremea bilanţului acestei competiţii cu ecou larg în masa iubitorilor de sport. Într-o săptămînă plină, de duminică pînă duminică, 60 de ciclişti din 4 ţări au pornit să străbată patria noastră, parcurgînd cu totul 1287,8 km. Dar rezultatele Turului României nu pot fi reduse la iureşul de aproape 40 km la oră cu care au pedalat sportivii, în admirabila lor întrecere, implicînd rulaj întins, căţărări ostenitoare, coborîri ameţitoare sau sprinturi furibunde. Semnificaţia generală a competiţiei întrece valoarea strict sportivă a performanţelor. Atunci cînd şi-au propus să reînnoade, după trei ani de pauză, şirul ediţiilor Turului României, organizatorii — ziarul „Sportul", A.S. Loto Pronosport şi Federaţia română de ciclism — şi-au unit forţele nu pentru deşarta ambiţie de a imita Tour de France sau Giro d’Italia, nici de dragul de a încărca inutil calendarul competiţional al mişcării sportive româneşti. Organizatorii au plecat la drum cu convingerea că Turul României — dincolo de tradiţia de 40 de ani care l-a implantat în peisajul sportiv al ţării — reprezintă pe de o parte un important eveniment sportiv, iar pe de altă parte un mijloc deloc neglijabil de propagandă pentru exerciţiul fizic, pentru sport în general. Faptele au confirmat intenţiile. Cele 11 judeţe ale ţării, străbătute de caravana pe două roţi, timp de 8 zile, au simţit o evidentă revigorare a interesului pentru sport. Aşa reiese şi din declaraţiile oficialităţilor locale şi din manifestările anonime — şi totuşi cît de elocvente — ale sutelor de mii de oameni care au urmărit trecerea plutonului, l-au admirat pentru curaj şi l-au ovaţionat. îndeosebi în oraşele „capete de etapă", sosirea, adăstarea şi plecarea caravanei cicliste a prilejuit veritabile sărbători sportive. Pe lîngă atenţia acordată evenimentului imediat, mai importantă ni se pare acţiunea de răscolire a ambiţiilor şi veleităţilor sportive locale. în majoritatea oraşelor, sosirea Turului României a fost precedată de competiţii de masă sau a fost înconjurată cu spectacole sportive pe stadioane. Cu un asemenea bilanţ încurajator, ne este îngăduit a gîndi, de pe acum, la ediţia jubiliară, de anul viitor, a Turului României, al cărui succes este asigurat, în ciuda oricăror sceptici. Importanţa pe care presa centrală şi locală, televiziunea şi radioul au acordat-o competiţiei încurajează nădejdea de progres a organizatorilor pentru Turul României 1974, pe temeiul unui însemnat cumul de experienţă. Victor BANCIULESCU Australianul John Newcomfte cîştigă Forest Hills-ul ILIE NASTASE $1 CHRIS EVERT SE MENŢIN LIDERI ÎN MARELE PREMIU NEW YORK, 10 (Agerpres).Proba de simplu bărbaţi, din cadrul Campionatelor internaţionale de tenis ale S.U.A., desfăşurate ,pe terenurile de la Forest Hills, s-a încheiat cu victoria jucătorului australian John Newcombe. In finală, Newcombe l-a învins in cinci seturi pe Jan Kodes (Cehoslovacia) : 6—4, 1—6, 4—6, 6—2, 6—3. „In excelentă condiţie fizică, etalînd o gamă mult mai completă de lovituri (serviciile şi passing-shooturile sale au fost de multe ori imparabile), Newcombe a repurtat succes binemeritat", notează corespondentul agenţiei „France Presse“. Cei 16 000 de spectatori au asistat la una dintre cele mai frumoase finale disputate la ultimele ediţii ale turneului. John Newcombe, în vîrstă de 29 de ani, eclipsat în ultimul timp de jucătorii mai tineri, revine pe primul plan al „sportului alb“ şi cîştigă a doua oară concursul de la Forest Hills, după un interval de 6 ani. La sfîrşitul partidei, învingătorul a declarat: „Este foarte plăcut să cîştigi a doua oară un turneu de asemenea amploare. Kodes este un jucător foarte bun, victoria mea nu a fost deloc uşoară“. In ceea ce-l privește pe Kodes, acesta a spus : „Partida cu Stan Smith m-a extenuat. In ultimele două seturi ale După Margaret Court, a doua victorie australiană în probele de simplu, de la Forest Hills, este semnată John Newcombe Telefoto A.P.AGERPRES AGENDA SĂPTAMÎNII 10—16 TENIS Turnee pentru Marele Premiu F.I.L.T., la Sacramento și Aptos (California). SCin NAUTIC Campionatele mondiale, la Bogota. 10—15 BOWLING Campionatele europene, la Dublin. LUPTE Continuă campionatele mondiale, la Teheran. 10—14 YACHTING C.M. clasa „Olandezul zburător", la Rochester (SUA ). 12 FOTBAL Norvegia — Olanda, In preliminariile C.M. (gr. a Hl-a europeană), la Oslo ; R.D. Germană — Bulgaria (amical), la Rostock. 13—16 GOLF Concurs Internaţional de amatori, la 13— 19 CICLISM Turul Cataloniei. 14— 19 AUTO ..Turul Franţei" pentru maşini G.T. 14— 20 YACHTING C.M. clasa „Fire Ball", la Torboy (Marea Britanie). 15— 23 HALTERE Campionatele mondiale, la Havana. CICLISM Turul Bulgariei. 16 FOTBAL Paraguay — Argentina. In preliminariile C.M. (gr. II sud-americană), la Asuncion. MOTO . Trofeul Naţiunilor, in Anglia. 16— 19 BOX Turneu internaţional, la Ostrava (Cehoslovacia) . Marianske Lazne (Cehoslovacia). MARELE PREMIU F. I. L. T. In urma rezultatelor înregistrate în turneul de tenis de la Forest Hills, clasamentul pe primele zece locuri in Marele Premiu — F.I.L.T. se prezintă astfel : 1. I. NASTASE (România) 386 p 2. M. Orantes (Spania) 284 p 3. J. Kodes (Cehoslovacia) 250 p 4. J. Newcombe (Australia) 247 p 5 T. Okker (Olanda) 210 p 6. S. Smith (S.U.A.) 184 p 7 J. Connors (S.U.A.) 173 p 8. N. Pilici (Iugoslavia) 169 p 9. A. Metreveli (U.R.S.S.) 141 p 10. T. Gorman (S U.A.) 137 p înclasamentul feminin, con-, tirmă să conducă americanca Chris Evert, cu 650 puncte, urmată de Evonne Goolagong (Australia) — 555 p. Margaret Court (Australia) — 353 p. Virginia Wade (Anglia) — 304 p. Helga Masthoff (R.F.G.) — 265 p etc. finalei am jucat crispat, iar serviciile mele au fost defectuoase". In finala probei de dublu femei, cuplul Margaret Court (Australia), Virginia Wade (Anglia) a întrecut cu 3—6, ,6—3, 7—5 perechea americană Billie Jean King, Rosemary Casals. Proba de dublu mixt a fost cîştigată de cuplul Billie Jean King — Owen Davidson (Australia), învingător cu 6—4, 3—6, 7—6 în finala susţinută cu perechea Margaret Court (Australia) — Marty Riessen (S.U.A.). Redarita şi administraţia : Bucureşti, str. Vasile Gonţa nr. 16; telefoane: centrală 11.10.05, secţia corespondenţi 11.51.09, interurban 72 şi 286 ; telex: sportrom buc. 180, TiparulI. P. „Informaţia“, Bucureşti 10.868