Sportul, ianuarie 1977 (Anul 33, nr. 8440-8464)

1977-01-14 / nr. 8450

GIMNASTICA — SPORTUL TINERETULUI PRIN EXCELENŢĂ •4 0 INTERESANTĂ DECLARAŢIE A CAMPIOANEI SOVIETICE NELLI HIM MOSCOVA, 13 (Agerpres) — Intr-un interviu acordat corespondentului sportiv al agenţiei de presă „Novosti“, gimnasta sovietică Nelii Kim a spus printre altele : „Evoluţia în gimnastica actuală este atît de rapidă incit te vezi uneori în situaţia de a reconsidera totul. Astăzi, gimnastica este sportul tineretului prin excelenţă. Fetiţe de 12—13 ani execută cu uşurinţă elemente foarte complicate şi dificile, la care eu nu aş fi îndrăznit să mă gîndesc la acea vîrstă. Românca Nadia Comăneci este prototipul acestor copii-minune“. „CUPA MĂRII BALTICE“ LA HANDBAL BERLIN, 13 (Agerpres) — în ziua a doua a competiţiei internaţionale masculine de handbal „Cupa Mării Baltice“, care se desfăşoară în mai multe oraşe din R.D. Germană, selecţionata U.R.S.S., deţinătoarea titlului olimpic, a învins cu scorul de 23—16 —10—8) formaţia Suediei. Celelalte partide disputate s-au încheiat cu următoarele rezultate : R.D. Germană I — Danemarca 20—18 (11—12) ;• Polonia — Norvegia 27—22 (17—13); R.F. Germania — R.D. Germană II 18—14 (10—8). In clasamentele celor două grupe preliminare conduc neînvinse, cu cîte 4 puncte, echipa U.R.S.S. (în grupa A) și prima reprezentativă a R.D. Germane (în grupa B). ÎNTRECERILE CICLISTE ALE ANULUI »«»mm® ‘ v\\\\\\\\\\\m\\m\\\* • Printre competiţiile oficiale ale F.I.A.C. se află „CURSA VICTORIEI“ şi „DUPA VOINŢA“ «\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\VA La Geneva a avut loc recent şedinţa Comitetului director al Federaţiei internaţionale de ciclism amator, prezidată de Adriano Rodoni — preşedintele F.I.A.C. Cu acest prilej a fost stabilit calendarul internaţional oficial pentru sezonul 1977 şi au fost luate o serie de măsuri, din care spicuim : „ Se va alcătui un dosar, cu argumentaţia necesară, care va fi înaintat C.I.O. pentru înscrierea probelor feminine în programul viitoarelor ediţii aleJocurilor Olimpice. .......... . A fost aprobat planul de cooperare pentrul anul 1977 între F.I.A.O. şi Comitetul de organizare a Jocurilor Olimpice de la Moscova. • Comitetul director, care va fi desemnat la Congresul din Venezuela (luna august), va desemna o comisie internaţională de cicloturism care să elaboreze un regulament al acestei activităţi cu caracter popular. Printre competiţiile anului 1977, cinci (Circuitul de la Sarthe, „Turul Scoţiei“, Atlantic City, Marele Premiu „Leul de aur“ şi Trofeul Jan van Erp) vor fi „open“, deschise deci atît profesioniştilor cit şi amatorilor. De asemenea, patru întreceri profesioniste („Turul Corsicei“, Paris-Nisa, „Turul Luxemburgului“ şi „Premiul C.S.C.F.“) vor fi deschise independenţilor şi amatorilor. Dintre marile întreceri cicliste incluse in calendarul oficial, amintim : campionatele Asiei (16-23 ianuarie, la Manila), „Turul Cubei“ (14—27 februarie), „Tour d'Annaba“ (16—21 aprilie), „Turul Mediteraneean“ — la ultimele ediţii cîştigat de echipa României (26—30 aprilie), „Cursa Păcii“, Var- șovia — Berlin — Praga (8—23 mai), „Turul Columbiei“ (24 mai — 5 iunie), „Turul Angliei“ (29 mai — 11 iunie), „Turul Iugoslaviei“ (26 iunie — 2 iulie), „Turul Venezuelei“ (1—14 august), campionatele mondiale de ciclism (25 august — 4 septembrie, în Venezuela), „Turul Poloniei“ (9—18 septembrie), „Tour de l’Avenir“ (13 — 25 septembrie), „Turul Bulgariei“ (14—25 septembrie), „Turul Turciei“ (7—16 octombrie) și „Turul Mexicului“ (13—19 noiembrie). De asemenea, în calendarul F.I.A.C., se află cuprinse și „Cursa Victoriei“ (7—12 iunie) — organizată de clubul sportiv Steaua, precum şi „Cupa Voinţa“ (10—14 august) — tradiţionala întrecere internaţională organizată de Oficiul sport al UCECOM. ...SIGH S.U.l. SOCCERNE PRIVEȘTE SPRE SCONT • ! Sub semnătura corespondentului său din New York, Paul Gardner, revista londoneză „WORLD SOCCER“ inserează în numărul său din această lună un interviu cu Gordon Bradley, antrenorul celei mai cunoscute echipe de fotbal din continentul nord-american, Cosmos, din New York, interviu dedicat stadiului actual de dezvoltare a soccerului în Statele Unite. Antrenorul Gordon Bradley, întors recent dintr-o călătorie de lucru, de 6 săptămîni, din Europa și Brazilia, declară : „In S.U.A. nimeni nu antrenează... antrenorii. Noi învăţăm, de fapt, privind doar la propriile noastre meciuri şi acestea nu ne pot aduce, fireşte, o prea mare experienţă. Am dorit să văd ce se întîmplă in lume. De exemplu, am stat 10 zile la Bayern München, fiind cu ei în cantonament, asistînd la antrenamentele şi meciurile primei echipe, ale rezervelor şi copiilor, aceştia de la vîrstă de 8 ani în sus. Iată ce TREBUIE să avem şi la noi. Micii fotbalişti sunt la club de cinci ori pe săptămînă, după orele de şcoală, timp de două ore, avînd la dispoziţie toate facilităţile, antrenori de prim rang. Mi-ar place să avem aşa ceva la „Cosmos“, să zicem 40 de puşti, în vîrstă de 10 ani, recomandaţi de antrenori locali şi de care să mă ocup permanent. Noi vom putea procura cele necesare pregătirii, echipamentul şi accesoriile, poate că vom putea asigura şi transportul celor mici, dar pînă nu vom pune pe picioare această acţiune şi pînă cînd nu vom ajunge să jucăm nouă sau zece luni pe an, nu ne vom putea măsura cu Brazilia, R.F.G., Argentina, cu restul lumii fotbalistice. Niciodată...“ Şi realizatorul interviului, Paul Gardner, conchide : „Depistării tinerelor talente din colegii și școli i se afectează un timp tot mai consistent, dar rezultatele sunt încă nesemnificative". PRIMELE ÎNTÎLNIRI ALE AŞILOR RACHETEI NEW YORK, 13. Din localitatea Birmingham, din statul Alabama, au început miercuri seara întrecerile primului turneu ,,indoor" din cadrul celei de a VII-a ediţii a Circuitului internaţional de tenis W.C.T. La start se prezintă 16 dintre cei mai puternici tenismani din lume, printre care americanul Jimmy Connors şi românul Ilie Năstase, primi favoriţi ai întrecerii. In primul tur — optimi de finală — Jimmy Connors l-a întilnit pe tînărul tenisman englez Buster Mottram (21 anii), de care a dispus cu 6—3, 6—2. Alte două partide au fost ciștigate de outsideri: Gene Mayer l-a învins pe Jan Kodes cu 6—2, 6—2, iar Cliff Drysoale l-a eliminat pe Tom Okker, la scorul de 6—1, 7—5. Printre celelalte partide din cadrul „optimilor“ figurează și cea în care Ilie Năstase îl întîlnește pe campionul polonez Wojtek Fibak. CUPELE EUROPENE LA BASCHET RAPID - C.S. TOULON 58-48 LA PRAGA, SPARTA După Steaua, care a învins miercuri seară în Capitală echipa Forst Birra Cantu, într-un meci arbitrat bine de D. Jaksici (Iugoslavia) şi H. Duran (Turcia), o altă formaţie românească participantă la sferturile de finală ale cupelor europene a terminat învingătoare în partida de debut în această etapă a competiţiei. Este vorba de formaţia feminină Rapid care, ef. E. F. S. 85-61 (46-24) roluînd în deplasare in compania echipei C. S. Toulon, a repurtat victoria cu 58—48 (30—22). Principalele realizatoare : Gugiu 28, Cernát 9, Csíkos 7. Returul meciului va avea loc la 9 februarie la București, dar pînă atunci feroviarele vor juca cu cealaltă componentă a grupei C a Cupei „Liliana Ronchetti“, Spartak Moscova (26 ianuarie laBucurești). Prima clasată in grupă se califică pentru semifinale. Alte rezultate : grupa A : T.U.S. Leverkusen (R.F.G.) — Slavia Sofia 71—66 (33—23) ; grupa B : Lokomotiv Sofia — Industromontaj Zagreb 60—55 (35—28). La Praga, în sferturile de finală ale C.C.E. la fete, Sparta a dispus joi seară de I.E.F.S. București cu 85—61 (46—24). Cele mai multe puncte : Mihalik 15, Simionescu 10, Giurea 7 pentru I.E.F.S., respectiv, Klimesova 34, Linartova 12, Dousova 9. In Cupa cupelor, la băieţi, s-au întilnit, în grupa B, Juventud Badalona şi A. S. Villeurbanne. Baschetbaliştii spanioli au cucerit victoria cu 100—83 (56—45). Punctele au fost înscrise de Fernandez 19, Fuba 18, Santillana 16, Buescher 15, Costello 17, Bosch 8, Margall 7 pentru Juventud, respectiv Gilles 24, Moore 21, Vincent 10, D. Hagues 8, Ph. Hagues 8, Carter 4, Recoura 4, Purkhiser 4. Clasamentul grupei : 1. Juventud 2 p, 2. Steaua 2 p, 3. Forst 1 p, 4. A. S. Villeurbanne 1 p. Rezultatele din grupa A : Spartak Leningrad — Radnicki Belgrad 99—84 (50—39), Slavia Praga — Crnzano Milano 97—83 (41—40). SCHIMBARE într-unul din ultimele sale numere, cotidianul sportiv berlinez „DEUTSCHES SPORTECHO“ publică, sub titlul : „Schimbare de opinie“, următoarea notă : „La încheierea vizitei sale în Kenya, prim-ministrul Noii Zeelande, Brian Talboys, a declarat, cu prilejul unei conferinţe de presă, la Nairobi, că în viitor ţara sa nu va mai întreţine relaţii sportive cu Africa de Sud. Textual, primul ministru a declarat : „După tulburările de la Soweto şi absenţa africanilor la Jocurile Olimpice de la Montreal, opinia publică din ţara noastră s-a schimbat“. DE OPINIE Fireşte că guvernul neozeelandez nu va influenţa şi nu va dirija hotărîrile organizaţiilor sportive. Dar, de pe acum, s-a şi înregistrat refuzul unei federaţii sportive neozeelandeze la o invitaţie primită din Africa de Sud. Premierul Talboys a adăugat : „Nădăjduiesc că în problema relaţiilor cu Africa de Sud, înainte de a lua vreo decizie, federaţiile noastre sportive se vor consulta cu guvernul". MilNE, START IN TURNEUL CELOR 5 NAŢIUNI LA RUGBY LA CARDIFF: ŢARA GALILOR — IRLANDA, LA LONDRA, ANGLIA — SCOŢIA Octombrie 1990. Twickenham, marele templu londonez al rugbyului, este arhiplin. 100 000 de „fans“, veniţi din toate colţurile Marii Britanii, se adunaseră să serbeze centenarul rugbyului lor. Mai exact spus, ei celebrau cea de a 100-a aniversare a creării lui Rugby Football Union, deoarece „gestul istoric” al elevului William Webb Ellis, acela care „alergase cu un balon în braţe in dispreţul regulilor fotbalului”, atotputernice în lipsa unei întreceri cu caracter internaţional, simţind însă totodată nevoia de a-şi verifica puterile, britanicii au început să joace între ei, lansînd aşa-numitul Turneu al naţiunilor, competiţie intrată astăzi în domeniul clasicismului sportiv. Anglia, Irlanda, Ţara Galilor şi Scoţia se înfruntă anual încă din secolul trecut pe terenuri celebre, devenite adevărate sanctuare ale balonului oval ; am numit Twickenham (Londra), Arms Park (Cardiff), Murrayfield (Edinburgh) şi Lansdowne Road (Dublin). Şi, totuşi, aşa, doar între britanici, întrecerea a părut a nu avea îndestul „sare şi piper”. Ea trebuia revigorată. S-a apelat atunci la francezi. Ei intraseră în arenă că din 1906, cînd pierd în faţa Angliei (35—8), apoi în 1908 — în faţa Ţării Galilor (36—4), un an mai tirziu cedează şi pe teren irlandez (19—8), pentru ca în 1910 să înregistreze un usturător 2710, în compania XV-lui Scoţiei. Bazele turneului lărgit erau astfel puse, 1910 puţind fi socotit anul de naştere al primului Turneu al celor 5 naţiuni (pe locul întîi a terminat XV-le Angliei, pe ultimul, fireşte, cel al Franţei, cu 0 puncte), întrecerea era lansată... Primele victorii ale noilor veniţi au fost obţinute în faţa rugbyştilor scoţieni, în 1911, irlandezii au cedat abia in 1920, iar pentru a-i infringe, în fine, pe englezi şi galezi, francezii au trebuit să aştepte pînă în 1927, respectiv 1928. Cu timpul, succesele s-au împlţit, întrecerea s-a echilibrat, dar protagonişti au rămas mereu asprii reprezentanţi ai ţinutului miner al Ţării Galilor. Competiţia a fost întreruptă de cîteva ori. Mai întîi, în anii primului război mondial (1914—1920). Apoi, un conflict grav, iscat intre International Board şi federaţia franceză în anul 1931, pe motiv că reprezentanţii „cocoşului galic” ar fi viciat chipurile „legile amatorismului pur“, dă o grea lovitură turneului. începînd din 1932 francezii sînt eliminaţi din competiţie. Reluarea va avea loc abia în 1947, cînd asperităţile se vor şterge definitiv, „turneul celor 5” reluîndu-se şi desfăşurîndu-se neîntrerupt pînă în zilele noastre.. Cîteva date ce ni se par interesante : prima victorie franceză la Twickenham, 1951 (căpitan de echipă Guy Basquet) ; francezii cîştigă pentru întîia dată turneul (dar la egalitate de puncte, 6, cu Ţara Galilor) abia în 1955. Aşadar, în acea epocă, se petrecuse în 1823. Ar trebui precizat, însă, că rugbyul modern a demarat abia in 1877. Numărul jucătorilor a fost atunci redus de la 20 la 15, ei fiind aşezaţi in teren în sistemul acceptat şi astăzi, adică cu opt înaintaşi, doi mijlocaşi, patru treisferturi şi un fundaş. Ne aflăm, aşadar, un plin an jubiliar: 100 de ani de rugby modern, după 45 de ani de aşteptare ! Succesul îl reeditează în 1959 şi-l menţin 3 ani în şir : 1960—1962. Simbătă se dă startul în ediţia '77 a Turneului : Ţara Galilor — Irlandă, la Cardiff (meci televizat şi la noi, în direct) şi Anglia — Scoţia, la Londra. Dacă în 1974 a cîştigat Irlanda, de doi ani încoace competiţia este dominată din nou de XV-le din Ţara Galilor, care de fiecare dată a terminat victorios. Cea mai mare concurenţă i-a făcut-o reprezentativa Franţei. Anul trecut, de pildă, cînd galezii au realizat „marele şlem” (adică numai succese), francezii au cedat pe Arms Park (1913). Şi în acest an înclinăm a crede că galezii vor domina, cu inegalabila lor pereche de mijlocaşi : Gareth Edwards , Phill Bennet şi fundaşul buldozer J. J. Williams. Dar atenţie, nici şansa francezilor, care de astă-dată vor juca cu galezii pe Parc des Princes, nu este de neglijat. Iar Bastiat, Skrela, Rives, Aguirre, cărora li se vor adăuga, probabil, Romeu şi Fouroux, absenţi la Bucureşti, vor căuta să profite la maximum de avantajul conferit de terenul propriu, spre a se revanşa. Valoarea scoţienilor, irlandezilor, englezilor (în ultimii ani, surprinzător, mereu pe ultimul loc!) este schimbătoare, putînd oricînd duce la surprize. Este triumful echipei conduse de dr. Lurien Mias, căpitan de excepţie al unui XV francez în care fraţii Prat, Martine, Domee, Barthe predau ştafeta nu mai puţin iluştrilor Clauste, Monda, Dauga, Boniface etc. (Este măgulitor pentru rugbyştii români că tocmai această formaţie franceză, cvasi-invincibilă, a cedat în faţa impetuozităţii XV-lui României, a superechipei lui Moraru, Marinache, Demian, Irimescu et comp., care avea să realizeze un buchet de performanţe răsunătoare între 1960 şi 1963 : 2 victorii la Bucureşti şi 2 egalităţi la Bayonne şi la Toulouse). Care ar fi, teoretic spus, poziţia României, în acest context al unui rugby „la cel mai înalt nivel“ ? In lipsa unor contacte cu reprezentativele britanice, singurul nostru criteriu de comparaţie rămîne anualul meci, din cadrul campionatului european, cu XV-le francez. Ultimul rezultat, mai ales (15—12), ii onorează pe rugbyştii noştri şi socotim că în contact cu toată elita continentală ei nu ar apărea ridicoli ; dimpotrivă, ar da culoare unei competiţii ce tinde uneori a deveni prea stereotipă prin monotonia ei. Aşadar, fireasca noastră întrebare : pe cînd un turneu al celor 6 naţiuni ? Dimitrie CALLIMACHI La început au fost... patru Galezul Gareth Edwards — considerat cel mai bun mijlocaş la grămadă din lume — transmite mingea către trei sferturi, în faţa lui Bastiat. (Cardiff 1976, Ţara Galilor — Franţa 19—13) Pe cînd un „Turneu de 6“ ? Printre marile şi popularele întreceri de fond pe schiuri, care se organizează anual in diferite ţări din Europa, un loc deosebit ocupă cursa de 50 km din munţii Jizerske, aflată acum la a 10-a ediţie. La această dificilă şi totuşi foarte populată competiţie sportivă de masă participă tineri şi vîrstnici din Cehoslovacia, precum şi numeroşi oaspeţi de peste hotare Foto : C.T.K. — Praga I 11 km • „MUNDIALUL“ ARGENTINIAN ÎN PLINĂ PREGĂTIRE • Şapte stadioane cu aproape 450.000 de locuri se află în construcţie sau reamenajare Cea de a XI-a ediţie a Campionatului mondial de fotbal suscită de pe acum interesul publicului, interes crescînd pe măsură ce ne apropiem de data începerii competiţiei. Exact peste un an, la 14 ianuarie 1978, va avea loc tragerea la sorţi a celor patru grupe ale turneului final, urmînd ca între 1 şi 25 iunie, la Buenos Aires, Cordoba, Mendoza, Mar del Plata şi Rosario să se dispute întrecerea elitei fotbalului mondial. Pregătirile pentru marele eveniment sunt în plină desfăşurare. Un organism guvernamental a fost însărcinat cu problemele de organizare şi de administraţie. El dispune de toate mijloacele materiale şi financiare necesare pentru a edifica acest „Mondial“ aşteptat cu nerăbdare în această parte a lumii în care fotbalul deţine de departe întîietatea în ierarhia disciplinelor sportive. Cum am spus, lucrările — fie de construcţie a noilor stadioane, fie de modernizare a celor existente — sunt în plină desfăşurare şi ele vor fi gata cu mult înainte de primul fluier. Chiar şi repetatele comisii ale F.I.F.A. care au controlat stadiul de desfăşurare a lucrărilor s-au declarat mulţumite de ritmul în care planurile sunt duse lacapăt. Cele trei stadioane aflate în reconstrucţie sunt închise de la mijlocul lunii decembrie, de la terminarea campionatului pe 1976. Locul jucătorilor l-au luat lucrătorii şi tehnicienii. Astfel, în săptămînile şi lunile ce urmează, stadionul River Plata din Buenos Aires va fi complet modernizat şi dotat cu aparatura necesară transmisiilor radiofonice şi de televiziune. Tribuna va fi completată şi în partea în care lipseşte, astfel că numărul locurilor va creşte de la 80 000 la 100 000 (64 000 în picioare). Se refac vestiarele şi terenul de joc, se pun la punct cabine pentru 2 200 de ziarişti. Asta pentru că aici se vor disputa atîtmeciul inaugural, cit şi finala. Cam aceleaşi lucrări sunt prezute şi la stadionul clubului Velez Sarsfield, din capitala ţării. Capacitatea tribunelor va creşte la 53 000 de locuri, iar gazonul va fi complet înlocuit. La Rosario (30 de minute cu avionul din capitală), stadionul local a devenit de la 15 decembrie un adevărat şantier, în final, tribunele vor primi 58 000, de spectatori. Dar este pus la punct şi stadionul clubului Boca Juniors (85 000 de locuri) din Buenos Aires, pe care ar putea fi transferate — dacă cererea de bilete va fi mai mare — meciurile stabilite iniţial pe Velez. Alte trei stadioane sunt în construcţie. Cel mai mare va fi cel de la Cordoba (60 de minute cu avionul). Terenul de joc este de pe acum gata, iar lucrările, în general, sunt efectuate în proporţie de 45%. Urmează ca în final stadionul să aibă 53 278 de locuri. Un stadion nou (50.000 de locuri) seaflă în construcţie şi la Mendoza, lucrările fiind gata în proporţie de 40%. în sfîrşit, la 50 de minute de zbor cu avionul de capitala ţării se află staţiunea balneară Mar del Plata, unde se află în construcţie un stadion ce va putea primi 45 240 de spectatori. Circa 800 de muncitori sunt prezenţi zilnic pe fiecare din aceste şantiere. Cu toate că nu se cunoaşte componenţă celor patru grupe finale, peste două luni va începe vînzarea biletelor. Mai întîi sub forma unor cupoane care vor fi preschimbate în biletele propriu-zise în ajunul începerii competiţiei. Numai din Brazilia şi-au anunţat de pe acum participarea aproape 500 000 de iubitori ai fotbalului, în total vor fi puse în vînzare 2,1 milioane bilete de intrare. S-au stabilit de pe acum orele de începere a meciurilor: 16,30 ora locală, ceea ce înseamnă în România — 21,30. Doar echipa Argentinei va juca la altă oră — 19,00 — pentru a nu concura celelalte partide. Stadionul Boca Juniors din Buenos Aires TELEX ATLETISM • La Dortmund (R.F.G.), Brigitte Kraus a cîştigat proba de 300 m cu 2:06,0. In proba masculină de 3 000 m, victoria a revenit olandezului Klaas Nicolelok — 7:59,4, urmat de belgianul Paul Thijs — 8:00,4. CĂLĂRIE • Federaţia internaţională de călărie a anunţat că anul acesta campionatele europene rezervate seniorilor vor avea loc la Viena (23—26 iunie) — obstacole, St. Gallen — Elveţia (31 august — 4 septembrie) — dresaj şi Burghley — Anglia (19—31 august) — proba completă. CICLISM • După patru etape, in Turul Venezuelei continuă să conducă rutierul columbian José Jimenez, urmat de coechipierul său Plinio Casas — la 1:36 și italianul Alfonso Calpian — la 3:15. In clasamentul general pe echipe, pe primul loc se află Columbia, urmată de formaţiile Venezuelei, Italiei, U.R.S.S. şi Cubei. • Cicliştii vest-germani Wilfried Peffgen şi Albert Fritz au terminat învingători în cursa de 6 zile desfăşurată pe velodromul acoperit din Bremen. Pe locul secund s-a situat cuplul Patrick Sercu (Belgia)—Klaus Bugdahl (R.F.G.). SCHI • Slalomul uriaş desfăşurat în staţiunea austriacă Kirchberg a fost cîştigat de suedezul Ingemar Stenmark, urmat de Willi Frömmelt (Liechtenstein), Hans Hintersser (Austria), Phil Mahre (S.U.A.) . La Morzine-Avoriaz (Franţa), o probă masculină de slalom uriaş a fost ciştigată de elveţianul Jean-Luc Fournier, înaintea italianului Arnold Senoner. SAH • In turneul de la Belgrad s-au disputat partidele întrerupte din primele patru runde. Vadász a cîștigat la Raicovici, iar partidele Janosevici—Simici, Vadász — Abramovici și Raicovici — Marianovici s-au încheiat remiză. In clasament continuă să conducă Marianovici (Iugoslavia) cu 3 p, urmat de Tringov (Bulgaria), Vadász (Ungaria), Jansa (Cehoslovacia), Sahovici, Simici, Govedariţa (toţi Iugoslavia) — cîte 22 p, Ciocâltea (România), Pidevski (Bulgaria) şi Janosevici (Iugoslavia) — cite 2 p. • Partidele disputate in runda a 13-a a turneului de la Hastings (Anglia) s-au incheiat cu următoarele rezultate : Romanisin — Kraidman 1—0 ; Tarjan — Farage 1—0 ; Miles — Damianovici, Whitley — Kaplan, Smîslov — Webb remize. Celelalte partide s-au întrerupt. Lider al clasamentului se menţine marele maestru sovietic Oleg Romandsin cu 9V2 p, urmat de J. Tarjan (S.U.A.) — 9 p. • Campionatul pe echipe al Portugaliei, desfăşurat in oraşul Porto, a fost cîştigat de formaţia clubului „Sporting” cu 23 p, din 28 posibile. Pe locul doi s-a situat echipa clubului „Alehin“ — 22V2P. TENIS • In oraşul La Paz, cucapitala Boliviei, a început un turneu cu 5 jucători, printre care şi românul Ion Ţiriac. In prima partidă susţinută, el a fost întrecut de campionul argentinian Guillermo Vilas cu 2—6, 6—3, 7—5. Brazilianul Thomas Koch l-a învins surprinzător pe italianul Adriano Panatta, cu 5—7, 6—3, 6—3. Al cincilea participant este bolivianul R. Benavides • Surprize in turneul de la Adelaida (Australia). Roscoe Tanner a fost eliminat de Tom Gorman, la scorul de 6—3, 6—4, iar Artur Ashe a pierdut la Charlie Pasarell, cu 6—7, 7—6, 3—6. In alte partide : Stockton — Stone 6—3, 7—5 ; Van Dillen — Case 6—4, 7—6 ; Stewart — Marks 6—1, 6—2. TENIS DE MASA ® Echipa feminină suedeză B.T.K. Varbergs s-a calificat in finala „Cupei campionilor europeni“, întrecind în deplasare, cu scorul de 5—2, formația vest-germană S.O. Kaiserberg. Cea mai bună jucătoare a învingătoarelora fost Ann-Christin Hellmann, care a cîștigat toate cele trei partide disputate. MASĂ ROTUNDĂ ÎN PROBLEMELE SPORTULUI AFRICAN KINSHASHA (Agerpres). Uniunea ziariștilor din Zair va organiza, în ziua de 28 ianuarie, la Kinshasha, o festivitate cu prilejul premierii celor mai buni sportivi africani ai anului 1976. Cu acest prilej va avea loc și o „masă rotundă“, avînd ca temă perspectivele de dezvoltare a sportului african. Redacţia şi administraţia: Bucureşti, str. V. Conta 16, tel. centrală 11.10.05; secţia coresp. 11.51.09; interurban: 437 ; telex: 10 350 romspr. Tiparul: I. P. „Informaţia" 10 363. Pentru străinătate, abonamente prin ILEX1M. Departamentul export-import presă: P.O. Box 136—137, telex 11226, București str. 13 Decembrie nr. 3. R. 1. 2. 3. 4.