Sportul, aprilie 1979 (Anul 35, nr. 9132-9156)

1979-04-16 / nr. 9144

VIZITA TOVARĂŞULUI nicolae ceauşescu împreună cu tovarăşa ELENA CEAUŞESCU ÎN UNELE ŢĂRI DIN AFRICA plecarea din ANGOLA (Urmare din cap. 1)______ Agostinho Neto dominau frontispiciul aerogării. In salonul de onoare al aeroportului, preşedintele Nicolae Ceauşescu a acordat presei şi radioteleviziunii angoleze o declaraţie în care a evocat cu satisfacţie rezultatele deosebite ale vizitei, întîlnirilor şi convorbirilor avute cu preşedintele Antonio Agostinho Neto. Are Ioc ceremonia plecării. In aplauzele locuitorilor din Luanda prezenţi pe aeroport, care aclama „Ceauşescu”icio , „România— Angola“, conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări se îndreaptă spre podiumul de onoare, de unde primesc defilarea gărzii de onoare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu îşi iau un cordial rămas bun de la tovarăşul Agostinho Neto şi tovarăşa Maria Eugenia Neto. La ora 10:10, ora locală, aeronava prezidenţială purtîri însemnele României decolează, îndreptîndu-se spre Zambia. Sosirea in ZAMBIA (Urmare din pag. 1) La scara avionului, preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt intimpinaţi, cu deosebită cordialitate, de preşedintele Kenneth David Kaunda, împreună cu soţia, Betty Kaunda. Cei doi şefi de stat îşi string mîinile îndelung, se îmbrăţişează cu căldură. Tovarăşa Elena Ceauşescu şi soţia preşedintelui Zambiei se salută cu aceeaşi caldă prietenie. Are loc ceremonia primirii. Numeroşi locuitori ai capitalei zambiene flutură steguleţe îngemănate, scandează lozinci, ovaţionează cu o înflăcărare specifică temperamentului oamenilor acestor locuri. Se scandează : „Ceauşescu a sosit, suntem fericiţi !“ în continuarea ceremonialului, preşedintele Kaunda prezintă tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu pe Joshua Nkomo, preşedintele Uniunii Poporului African Zimbabwe, copreşedinte al Frontului Patriotic Zimbabwe, pe primarul capitalei zambiene, Simon Mwewa, precum şi pe membrii corpului diplomatic, veniţi în întîmpinare. Conduşi de grupul de ceremonii, preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Kenneth David Kaunda iau foc în maşina care-i duce spre Lusaka. Pe întregul traseu — lung de peste 12 km — străjuit de mangotieri şi renumiţii arbori „de foc“ — pînă la reşedinţa rezervată solilor poporului român — Palatul de stat (State House) — străzile capitalei sunt împodobite sărbătoreşte cu drapelele român ’şi zambian, cu portretele eclor doi preşedinţi. Locuitorii fac o caldă primire oaspeţilor. * In după-amiaza zilei de duminică, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au vizitat casa-muzeu „Chilenie“ — edificiu modest dar cu o mare semnificaţie istorică pentru poporul zambian. Aici a locuit o perioadă de timp Kenneth David Kaunda, împreună cu familia, în anii grei ai luptei pentru obţinerea independenţei. La ieşirea din casa muzeu, înalţii oaspeţi români au fost salutaţi de asistenţă prin vii şi emoţionante manifestări de simpatie şi preţuire. ★ Duminică după-amiază, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au depus o coroană de flori la Statuia Libertăţii Africane, monument ce simbolizează descătuşarea Zambiei, a ţărilor continentului african de sub jugul asupririi coloniale. ★ Duminică după-amiază, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a întîlnit la reşedinţa ce a fost rezervată înalţilor oaspeţi români la Lusaka, cu Kenneth David Kaunda, preşedintele Republicii Zambia. Continuînd dialogul devenit tradiţional între cei doi şefi de stat, preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Kenneth David Kaunda au relevat cu satisfacţie că în ultimii ani relaţiile dintre România şi Zambia au cunoscut un curs ascendent, rodnic. ★ Secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, duminică seara, pe Joshua Nkomo, preşedintele Uniunii Poporului African Zimbabwe — ZAPU, copreşedinte al Frontului Patriotic Zimbabwe. Joshua Nkomo l-a salutat cu căldură pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi şi-a exprimat bucuria de a se intilni pe pămîntul african, aducind un omagiu activităţii desfăşurate de secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, cu prilejul vizitei în ţări africane, consacrată întăririi prieteniei şi solidarităţii poporului român cu aceste popoare, cu lupta lor dreaptă împotriva imperialismului şi colonialismului, pentru întărirea independenţei, pentru dezvoltarea de sine stătătoare pe calea progresului economic și social. CAMPIONATELE MONDIALE DE SCRIMĂ (tineret) SOUTH BEND, 15 (prin telefon). In sala de sport a Universităţii Notre-Dame din South Bend (Indiana) au fost desemnaţi primii laureaţi ai campionatelor mondiale de scrimă pentru tineret.Proba masculină de floretă a fost cîştigată de italianul Andrea Borella. Concurentul român Szabó Rudolf a ieşit în turul II preliminar. Titlul la sabie a reverit lui I. Bujdoso (Ungaria). Daniel Costin (România) a ocupat locul 13—16, după ce obţinuse 5 victorii în tururile preliminare, fiind învins cu 10—1 de Alsan (U.R.S.S.), ca apoi să fie eliminat în recalificări de Ciano (Italia), la acelaşi scor. In proba de floretă fete — aflată In desfăşurare — Gabriela Betuker a fost eliminată in al treilea tur preliminar, după 7 victorii. Ea ocupă locul 16 in clasamentul final. Felicia Truţ a ieşit in turul doi, după 4 victorii. CAMPIONATELE EUROPENE DE LUPTE PROGRAME DE AZI Palatul sporturilor şi culturii • Ora 10 : întreceri eliminatorii în competiţia de greco-romane, la categoriile 48 kg, 57 kg, 68 kg, 82 kg, 100 kg şi primul tur la categoriile 52 kg, 62 kg, 74 kg, 90 kg, + 100 kg. • Ora 17,30 : continuarea întrecerilor eliminatorii la toate categoriile. (Urmare din pap. 1) componenţii formaţiei de grecoromane. Constantin Alexandru l-a avut ca adversar pe József Baantha (Ungaria), luptător puternic, foarte bine inzestrat fizic pentru categoria 48 kg, clasat pe primul loc la „Cupa Eliberării“, desfăşurată recent la Budapesta, unde a participatşi campionul nostru. Ieri însă, într-o formă sportivă net superioară, Alexandru şi-a etalat întreaga gamă de cunoştinţe tehnico-tactice, dominindu-şi categoric partenerul de întrecere (162 0), obligat să se apere exagerat pentru evitarea „tuşului“, ceea ce a atras descalificarea acestuia pentru luptă pasivă, la sfîrşitul reprizei secunde, înainte de a aplauda prima victorie românească in această ediţie a competiţiei continentale, a urcat pe salteaua de concurs un alt deţinător al centurii europene. Ştefan Rusu (68 kg), care şi el a întîlnit în primul tur unul dintre cei mai valoroşi luptători ai categoriei, sovieticul Aleksandr Aleev, decis să încerce, încă din primele secunde, obţinerea unui avantaj. Atent la tentativa lui Aleev, Ştefan Rusu l-a „contrat", fixîndu-i în „pod“, realizînd astfel 3 puncte. Dominat în continuare, adversarul lui Ştefan Rusu a primit un avertisment pentru luptă pasivă, n-a putut evita încă o fixare, avantajul reprezentantului nostru ajungînd la 5 puncte. în continuare, amîndoi sportivii au fost avertizaţi, rezultatul pe tabelele de punctaj devenind 6—1. încurajat de suporteri, campionul continental imprimă luptei un ritm foarte rapid, sovieticul se apără cu dificultate prelungit, motiv pentru care primeşte avertismentul descalificării (min. 5,48). Cu un interes cu totul deosebit a fost aşteptat meciul Ion Draica (82 kg.) — Jan Dolgowicz (Polonia), cel care reuşise cu aproape o lună în urmă să întrerupă, printr-o victorie surprinzătoare, lunga serie a succeselor primului sportiv român al anului 1973. Aşa cum ne aşteptam, această partidă a fost foarte dificilă pentru reprezentantul nostru. Condus în primul minut cu un punct, Draica a ştiut, insă, să-şi valorifice tehnica şi pregătirea fizică superioare, a egalat, a luat conducerea, dominindu-şi în continuare adversarul, care a primit şi două avertismente în primele reprize. Intens solicitat, Dolgowicz a cedat vizibil în ultimul rând, cinci (min. 7,08) arbitrii au dictat victoria lui Draica prin descalificare. A fost o revanşă pe care, alături de sportivul nostru, am aşteptat-o cu toţii cu nerăbdare şi ne bucură faptul că pregătirea minuţioasă din ultima vreme a campionului european şi mondial i-a deschis, prin acest succes, din nou, drumul spre cea mai înaltă treaptă a podiumului. Vasile Andrei (100 kg.) şi-a făcut un debut pe măsura aşteptărilor, la prima selecţie in echipa noastră reprezentativă, realizînd o rapidă (min. 2,48) şi spectaculoasă victorie prin tur in faţa cehoslovacului Oldrich Dvorak. Cu un tur de cap, reuşit chiar in primele secunde, Andrei şi-a fixat adversarul In „pod“, luînd conducerea cu 3-0. La reiluare, cu o fandare rapidă, prinde centura partenerului de Întrecere, urmează o rupere în faţă, încheiată cu fixarea in pod, după care îl pune cu umerii pe saltea. Liber în primul tur, Mihai Botilă (57 kg) a susţinut, totuşi, în reuniunea de dimineaţă prima sa partidă, cu finlandezul Einari Suutari, luptător mobil, rapid care îl întrecuse în turul I pe olandezul F. Jansen la un scor concludent : 33—17. Cu o suită de tururi de cap şi „şuruburi“, Boţila a acumulat un avantaj substanţial de puncte (16—3) pînă in min. 7,26, cind Suntari a primit cel de-al treilea avertisment pentru luptă pasivă. In reuniunea de după-amiază. Întrecerile s-au caracterizat printr-un mai mare echilibru valoric, fără să producă însă surprize. Patru dintre sportivii noştri au susţinut întrunirile din cadrul turului II toţi incheindu-le cu victorii şi rămînind astfel în lupta pentru locurile fruntaşe la categoriile lor. Ştefan Rusu l-a intilnit pe medaliatul in argint la C.M. din anul 1977, suedezul Lars Erik Skiold. Încă din primele secunde, luptătorul nostru, care şi de data aceasta a impresionat prin dinamismul acţiunilor sale, a reuşit o fixare luind avantaj. După numai un minut, campionul român prinde centura adversarului şi cu o rupere in faţă a duce direct în tuş, obţinând victoria în aplauzele numeroşilor spectatori. La categoriile 48 kg şi 82 kg, reprezentanţii ţârii noastre au avut de înfruntat adversari puternici, ambiţioşi pe care, in final, i-au depăşit cu eforturi remarcabile. Constantin Alexandru s-a străduit în permanenţă să-şi pună în valoare cunoştinţele în partida cu Pavel Hristov (Bulgaria), dar acesta a luptat extrem de „închis“, obstructionist, motiv pentru care a şi fost descalificat in ultima repriză. Aşa se şi explică faptul că, nerealizind nici un punct tehnic, deşi învingător, Alexandru a primit şi el două puncte penalizare. O deosebită rezistenţă a întâmpinat Ion Draica în meciul cu adversarul său, norvegianul Klaus Myson, care a făcut totul pentru a realiza un rezultatsurpriză. Iniţiativa a aparţinut, încă de la început, lui Draica, sportivul nostru fiind la un pas de a termina învingător înainte de sfîrşitul primei reprize. După o fixare realizată chiar la începutul partidei, campionul mondial a fost în permanentă ofensivă, determinîndu-i pe arbitri să-i dea două avertismente lui Myson. Treptat, însă, lupta s-a echilibrat, norvegianul opunînd o surprinzătoare rezistenţă. Cu un final mai bun, Draka a mai reuşit două acţiuni de atac, care i- au adus avantajul necesar succesului. Foarte bine a luptat şi noul component al echipei reprezentative, Vasile Andrei. Curajos şi decis să încheie cu bine şi cel de-al doilea meci, el l-a trecut prin „pod“ încă din primele secunde pe Klein Hans Gunter : 2— 0. Cu două ruperi in faţă, Andrei şi-a mărit avantajul la 6—0, adversarul său fiind silit să se apere exagerat pentru a evita „tuşul“. In aceste condiţii, Vasile Andrei a fost declarat învingător prin descalificare (min. 5,15). Fază din meciul in care Ştefan Rusu l-a intilnit pe Aleksandr Aleev (U.R.S.S.), victoria revenind sportivului nostru. CARMEN BUNACIU — LOCUL II LA ,,CRYSTAL PALACE" LONDRA, 15 (Agerpres). — în concursul internaţional de nataţie ce se desfăşoară la „Crystal Palace“ din Londra, înotătoarea Carmen Bunaciu (România) s-a clasat pe locul doi la 100 m spate, cu timpul de 1:05,30, proba fiind cîştigată de Linda Forrest (Australia), cronometrată în 1:05:10. NĂSTASE-RAMIREI, LUCUL I LA MONTE CARLO MONTE CARLO, 15 (Agerpres). Proba de dublu bărbaţi din cadrul turneului internaţional de tenis de la Monte Carlo a fost cîştigată de perechea Ilie Năstase (România), Raul Ramirez (Mexic), care a învins în finală cu 6—1, 6—4 cuplul Balasz Taroczy (Ungaria), Victor Pecci (Paraguay). In celelalte finale : Borg — V. Gerulaitis 6—2, 6—1, 6—3 ; Helga Masthoff — Sabina Simmonds 6—3, 6—2. in Turneul F. I. R. A. pentru juniori ECHIPA ROMÂNIEI (38-3 cu R.I.G.)-PE LOCUL 5 ) Formaţia Franţei a cîştigat competiţia LISABONA, 15 (prin telefon). Pe aceeaşi vreme motorită s-au disputat meciurile ultimei zile a actualei ediţii a Turneului F.I.R.A. pentru juniori. Pe locul I s-a clasat echipa Franţei, care a întrecut în finală formația U.R.S.S. cu 21—4. După o primă repriză de mare luptă (4—0 pentru juniorii sovietici !), xv-le francez s-a impus cu autoritate. In meciul pentru locul III, selecţionata Italiei a dispus categoric de cea a Spaniei : 32—0. Intilnind pentru a doua oară echipa R. F. Germania, formaţia ţării noastre a ciştigat la un scor care scuteşte de comentarii, 38—3, clasîndu-se pe locul 5. Tinerii jucători romani au înscris in ultima partida 6 încercări (Csorna 2, Florea, Uea, Cristei şi Doroftei), restul punctelor fiind realizate de Bezuşcu (2 lovituri de pedeapsă și 4 transformări). Echipa noastră a folosit XV-lea Toader — Bulancea, Capmare, Lungu, Niculae — Bezuşcu, Doroftei — Florea, Guramare, Marcu — Cristei, Miloaie — Văsluianu, Ilca, Csoma. In întâlnirea pentru locul 7,condusă de arbitrul român Th. Witting), Maroc — Portugalia 8—4. Pe locul 9 s-a clasat Tunisia, deși învinsă duminică de Iugoslavia cu 17—4 (rugbyștii tunisieni cîștigaseră, primul meci cu 14—0). VIITOAREA EDIŢIE A C.E., IN CEHOSLOVACIA Simbătă a avut loc Conferinţa europeană a F.I.L.A. cu prilejul căreia s-a stabilit ca viitoarea ediţie a C.E. de lupte greco-romane şi libere să se desfăşoare în perioada 22—27 aprilie 1980, in localitatea Prievidza din Cehoslovacia. FIȘIER 1i ,40 Turul 1 : S. Bora (Turcia) b. superioritate puncte H. Reijoto (FinlTvda), A. Bozin (U.R.S.S.) b. tu. F. Scherer (R.F.G.), ij P. Hristov (Bulgaria) b. descalificare V. Menza (Italia), D. Hinz (R.D.G.) b.t. R. Kierpacz (Polonia), C. Alexandru (România) b.d. Ji J. Saantha (Ungaria) ; turul 2 : A. Bozin (U.R.S.S.) b.s.p. H. Reijo (Finlanda), S. Bora (Turcia) b.d. F. Scherer (R.F.G.), R. Kierpacz (Polonia) b.d. V. Menza (Italia), C. Alexandru (România) b.d. P. Hristovi (Bulgaria), J. Saantha (Ungarie) b.t. D. Hinz (R.D.G.). • | CH Turul 1 : E. Suutari (Finlanda) b.s.p. F. Jansen (Olanda), [i 'S. S. Serikov (U.R.S.S.) b.s.p. B. Ljungbeck (Suedia), Gh. Donev (Bulgaria) b. diferenţa puncte A. Caltabiano (Italia), G. Molnár J (Ungaria) b.t. Fr. Drechsel (R.D.G.), P. Passarelli (R.F.G.) b.t. M. I Merchader (Franţa), H. Holidis (Grecia) b.d. M. Brekke (Norvegia), I J. Krysia (Cehoslovacia) b. puncte H. Nigsch (Austria), M. Boţilâ n-a avut adversar ; turul 2 : M. Boţilâ (România) b.d. E. Suutari (Finlanda),  F. Jansen (Olanda) b.t. B. Lyungbeck (Suedia), S. Serikov (U.R.S.S.) I b.d.p. A. Caltabiano (Italia), Gh. Donev (Bulgaria) b.t. Fr. Drechsel I (R.D.G.), P. Passarelli (R.F.G.) b.t. G. Molnár (Ungaria). H. Holidis ' (Grecia) b.t. M. Merchader (Franţa), J. Krysta (Cehoslovacia) b.t. I, M. Brekke (Norvegia), H. Nigsch (Austria) n-a avut adversar. Í ZO Turul 1 : A. Sopron (Palerino) b.t. D. Nicholas (Franţa), I. Saikov (Bulgaria) b.d. A. Vojsada (Cehoslovacia), J. Paderssen (Danemarca) b.t. J. Tanner (Elveţia), H. Wehling (R.D.G.) b.d.p. E. Klaus (R.F.G.), St. Rusu (România) b.d. Al. Aleev (U.R.S.S.), IC. Gali (Ungaria) b.s.p. T. Kvalheim (Norvegia), M. Overmark (Finlanda) b.d. L. Skiöld (Suedia) ; turul 2 : I. Starkov (Bulgaria) b.t. D. Nicholas (Franţa), A. Sopron (Polonia) b.t. A. Vojsada (Cehoslovacia), E. Klaus (R.F.G.) b.t. J. Pederssen (Danemarca), H. Wehling (R.D.G.) b.t. J. Tanner (Elveţia), Al. Aleev (U.R.S.S.) b.t. T. Kvalheim (Norvegia), St. Rusu (România) b.t. L. Skiöld (Suedia), K. Gali (Ungaria) descalificat împreună cu M. Overmark (Finlanda). CO Turul 1 : I. Kolev (Bulgaria) b.d. D. Mauro (Italia), T. Abhazava (U.R.S.S.) b.t. Fr. Ruytere (Olanda), L. Andersson (Suedia) (Ungaria) n-a avut adversar ; turul 2 : M. HegedUs (Ungaria) b.d. I. Kolev (Bulgaria), T. Abhazava (U.R.S.S.) b.t. D. Mauro (Italia), L. Andersson (Suedia) b.d. Fr. Ruyters (Olanda), O. Suzan (Turcia) b.d. K. Jagersgaard (Danemarca). K. Spaniol (R.F.G) d.d. M. Janota (Cehoslovacia), I. Draica (România) b.p. K. Mysen (Norvegia), J. Dolgowicz (Polonia) n-a avut adversar. P-JÂaf. pnn S*?'ÄÄÄ' pM*. V o\Ve,' “«.*? bÄ. "r" ' '8,<” 350 ,0"”P’ T‘Pa'U’ r f.' b.d. K. Jagersgaard (Danemarca), O. Suzan (Turcia) b.d. K. Spaniol (R.F.G.), M. Janota (Cehoslovacia) b.d. K. Mysen (Norve gia), I. Draica (România) b.d. J. Dolgowicz (Polonia), M. Hegedűs