Sportul, mai 1979 (Anul 35, nr. 9157-9181)

1979-05-10 / nr. 9163

FAVORIŢII SE IMPUN ÎN CAMPIONATELE INTERNAŢIONALE DE TENIS ALE ROMÂNIEI Dacă publicul reprezintă cu adevărat barometrul interesului pentru o competiţie sportivă, atunci numărul de spectatori mereu în creştere care a vizitat ieri, în cursul întregii zile, cele 8 terenuri de joc din parcul bucureştean Progresul mărturiseşte atractivitatea mereu sporită a campionatelor internaţionale de tenis ale României. Odată cu intrarea in faza sferturilor de finală — pe tabloul feminin, şi a optimilor — pe tabloul masculin, partidele devin, fireşte, tot mai echilibrate, mai interesante. Semnificativ ni se pare faptul că în întrecerea tenismanelor, pe lingă tinerele noastre jucătoare Lucia şi Maria Romanov, Camelia Chiriac şi jucătoarea bulgară Diana Moskova — nu mai puţin de 4 posturi, pe tablou sunt deţinute de sportive din R.P. Chineză, care îşi fac astfel o frumoasă premieră pe continentul european. In proba de simplu bărbaţi 7 ţări îşi păstrează reprezentanţii pe tablou, de acum înainte partidele promiţind confruntări tot mai strînse. Iată ce ne îndeamnă să vă recomandăm cîteva dintre meciurile de azi (programul începe la ora 11) : FI. Segărceanu — Sun Chun Lai (R.P. Chineză) ; A. Dirzu (care a jucat cu multă dezinvoltură ieri) — L. Ghenov (Bulgaria) ; Th. Emmrich (R.D. Germană) — V. Lazar (Ungaria) ; G. Kalovelonis (Grecia) — A. Margets (Spania) ; FI. Manea — E. Osta (Spania), precum și Lucia Romanov — Duan Li Lan (R.P. Chineză) ; Maria Romanov — Chen Zheng Hua (U.P. Chineză) ; Camelia Chiriac —Wan Ping (R.P. Chineză). Rezultate tehnice. Simplu bărbaţi (turul 11):v- Bazar (Ungaria) — Xu Mei Lin (R.P. Chineză) 7—5, 3—6, 7—5 ; AMargets (Spania) — Fr. Niţa 2—6, 6-2, 6—1 ; A. Dirzu — Gu Min Hua (R.P. Chineză) 6—1. 6—3 ; M. Sovar — G. Lscofet (Spania) 6—2, 6—4 ; L Mancas — I- Tarjan (Ungaria) 6—2. 6—4 ; E. Osta (Spania) — B. Toma 6—1. 6— ; D. Stanescu — C. Popovici 6—3, 4—6, 6—1. Simplu femei (turul II) : Lucia Romanov — Mariana Hadgiu 6—3. 7—5 Duan Li Lan (R.P. Chineză) — Georgeta Onel 6—3, 6—1 ; Diana Moskova (Bulgaria) — Adriana Caraiosifoglu 6—4, 8—6 ; Yu Li Giao (R.P. Chineză) — Nadia Becherescu 6—2, 6—2 ; Maria Romanov — Luminița Sălăjan 6—3, 6—3 ; Chen Zheng Hua — Cosmina Popescu 6—2, 6—1 ; Camelia Chiriac — Cristina Sotirova (Bulgaria) 6—1, 6—1 ; Wan Ping — Dorina Brăştin 6—0, 6—2. Restanţă din turul I : Dorina Brăştin — Elena Popescu 6—4, 6—3. Andrei Dirzu şi Gu Min Hua înaintea începerii partidei de ieri, ciştigată in două seturi de tenismanul român. Foto : I. MIHAICA CAMPIONATELE EUROPENE DE BOX (Urmare din pag. 1) că el nu mai este în plenitudinea forţelor sale şi a dictat victoria prin abandon a lui Georgien Donici. în semifinale el îl va întîlni pe T. Kacear (Iugoslavia), ciştigător la puncte in faţa lui K. Silber (R.F.G.). Am sperat că şi Valentin Vrinceanu (supergrea) va evolua la fel ca şi ceilalţi boxeri români care au învins. Dar, trebuie să spunem, Vrînceanu a deziluzionat. In faţa maghiarului F. Somody, un sportiv mai scund, el s-a angrenat in lupta de aproape, a recepţionat un croşeu dur şi a fost numărat. La reluare o directă de dreapta, care putea fi evitată, îl dezechilibrează şi arbitrul dictează abandonul boxerului nostru, care părăseşte astfel competiţia. ALTE REZULTATE: pană: Andrejkovski (Bulgaria) b.p. Londas (Franţa), Rusollilo (Italia) b.p. Magalhaes (Portugalia) î uşoară : Konokbaev (U.R.S.S.) b.p. Davitt (Irlanda), Krüger (R.D.G.) b.ab 3 Schäfer (R.F.G.) ; mijlocie mică: Indekofer (R.F.G.) b.p. Rybicki (Polonia) ; supergrea : Indzian (U.R.S.S.) b.k.p. Biegalski (Polonia). VIRGINIA RUZICI DIN NOU VICTORIOASĂ ROMA, 9 (Agerpres). — In turul 2 al probei de simplu femei din cadrul campionatelor internaţionale de tenis ale Italiei, ce se desfăşoară la Roma, jucătoarea româncă Virginia Ruzici a învins-o cu 6—3, 6— 1 pe Carolina Stoll (S.U.A.). Alte rezultate : Chris Evert (SUA) — Janet Newberry (SUA) 6—2, 6—1; Ivanna Madruga (Argentina) — Regina Marsikova (Cehoslovacia) 6—1, 7— 5. Intr-o altă partidă, Tracy Austin a eliminat-o cu 7—5, 6—1 pe Yvonne Vermaak. In turul I : Riedel (R.F.G.) — Wade (Anglia) 6—1, 6—3; Austin (S.U.A.) — Jausovec (Iugoslavia) 7—5, 6—2; Fromholtz (Australia) — Porzio (Italia) 6—0, 8—6. „MARELE PREMIU AL ORAŞULUI SOFIA“ SOFIA, 9 (prin telefon). In ziua a doua a turneului internaţional de baschet masculin dotat cu „Marele premiu al oraşului Sofia", selecţionata Bucureştiului a evoluat în compania celei a oraşului gazdă care a obţinut victoria cu 95—77 (50—38). întrecerea a fost echilibrată circa 15 minute, după care formaţia sofiotă s-a detaşat, obţinînd, în final, un succes clar. Baschetbaliştii bucureşteni au avut un început bun (în min. 13 conduceau cu 1 punct), dar două schimbări produse în acel moment (Popa şi Oczelak au fost înlocuiţi cu Ivascenco şi Uglai) au produs dereglarea mecanismului echipei, deşi pe parcurs au fost încercaţi toţi componenţii lotului. Pentru formaţia Bucureştiului au înscris : Cernat 17, Popa 15, Georgescu 13, Fluturaş 12, Oczelak 10, Opşilaru 5, Ivascenco 3, Niculescu 2 (au mai jucat Căpuşan, Uglai și David) , corgeterii echipei Sofiei : Eftimov 34, Bogdanov 21, în cealaltă partidă : Belgrad — Havana 93—70 (45—36). TOMA HRISTOV GIMNASTE DIN 22 DE ŢĂRI ÎN LUPTA PENTRU SUPREMAŢIE (Urmare din pag. 1) severenţa şi pasiunea care ii sunt caracteristice. Nadia Comaneci s-a pregătit temeinic pentru această întrecere, manifestind cu fiecare nouă apariţie publică o îmbunătăţire a nivelului de prezentare a exerciţiilor şi noilor elemente de mare dificultate. Nadia are de apărat ultimele două titluri de campioană europeană absolută obţinute la Skien şi Praga şi doreşte să demonstreze că ratarea titlului mondial absolut la Strasbourg n-a fost decit un accident. Emilia Eberle, Melita Ruhn şi Anca Kiss au arătat, de asemenea, o constanţă remarcabilă şi este de aşteptat ca cele ce vor fi titularizate pentru concursul oficial să evolueze la fel de bine ca în perioada pregătirilor. Principalele adversare ale gimnastelor noastre vor fi, ca şi la precedentele campionate europene, sportivele sovietice. Antrenorii reprezentativei U.R.S.S. au deplasat 6 gimnaste la Copenhaga, printre care campioana mondială absolută, Elena Muhina, Natalia Şapoșnikova, Elena Naimusina și Stela Zaharova, urmînd să stabilească în ultimul moment admis de regulament formula de echipă pe care o vor alinia în concurs. Natalia Şapoşnikova, recentă câştigătoare a „Cupei U.R.S.S.“, pare să deţină o formă remarcabilă, iar despre Elena Muhina nu se ştiu şi nu se dau prea multe amănunte, ea neluind startul în acest an în nici un concurs important. Desigur, nu trebuie neglijate nici șansele gimnastelor din R.D. Germană, întotdeauna adversare puternice, bine pregătite din punct de vedere tehnic, din R.P. Ungară sau R.S. Cehoslovacă. Sala Brondby-Hallen — gazdă a C.E. de patinaj artistic in 1975 si a finalei C.M. de handbal in 1978 , cu o capacitate de aproximativ 6000 de locuri, este gata să primească elita gimnasticii feminine europene. După un program riguros alcătuit, gimnastele se antrenează aici de dimineaţă pînă seara tîrziu, pregătindu-se pentru întilnirea cu publicul de vineri şi sîmbătă. Cu siguranţă, va fi o intîlnire plăcută, nivelul mereu crescut al gimnasticii feminine europene constituind o elocventă pledoarie pentru un spectacol de înaltă ţinută tehnică şi artistică. B,00 pe 110 ml la limita imposibilului NEHEMIAH ALEARGĂ, PARCA, FĂRĂ GARDURI... Dacă există recorduri care pot fi considerate previzibile, cele reușite în acest început de sezon ce americanul Ronaldo Nehemiah la 110 mg fac parte neîndoios, din această categorie : 13,10 la jumătatea lui aprilie, la San José, apoi 13:00 la sfârșitul săptăminii trecute la Los Angeles. In valoare intrinsecă, acest ultim rezultat este cu adevărat uimitor, înscriindu-se printre cele mai valoroase recorduri mondiale ale atletismului. In limbajul cronometrajului manual, el înseamnă ceva mai bine de 12,8 ... Şi totuşi, chiar şi această performanţă a tinărului atletele culoare era aşteptat de cunoscătorii atletismului. De ce ? lată, pe scurt, cariera lui Nehemiah. S-a născut la 24 martie 1959, are 1,86 m şi 78 kg, este student în matematică la College Park (Maryland), s-a făcut remarcat in 1977, cînd, la 18 ani, a alergat 110 mg (garduri de 1 m) în 12,9, doborind recordul şcolar american, stabilit în urmă cu un deceniu de Rod Milburn. Şi, cu toate că în vara aceluiaşi an cubanezul Alejandro Casanas reuşea 13,21 la Universiada de la Sofia (13,24 Millurn la J.O. de la München), toată lumea l-a considerat pe Nehemiah drept viitorul as al probei. Pronosticurile au devenit realitate după numai un sezon, căci In 1078 Nehemiah a fostIdolul Incontestabil al gardurilor înalte. Dela 29 aprilie pînă la 16 august îmbunătăţeşte de cinci ori recordul mondial de juniori, ducindu-l de la 13,57 la 13,23. A mai obţinut alte patru rezultate intre 13,24 şi 13,28, ameninţînd de fiecare dată recordul lui Casanas Continuă „lansat“ în sezonul indoor recent încheiat, în care îmbunătăţeşte de şapte ori (!) cele mai bune performanţe mondiale de sală la 50 mg, 50 mg, 55 mg şi 60 mg (de patru ori, ultima dată 6,88, rezultat excepţional). Şi iată-l acum, la primele starturi în aer liber — două concursuri, două recorduri — primind nu numai Învestitura oficială a superiorităţii sale, dar titlul simbolic de cel mai valoros hardler al tuturor timpurilor. Pentru că, iată, la numai 20 de ani, Nehemiah ne-a făcut să-l uităm pe Milburn. Cineva l-a numit ..un Beamon al probei de 117 mg“. Comparaţia se potriveşte, in spectaculosul ei (diferenţa faţă de ceilalţi specialişti), dar săritura de 8,90 m a lui Beamon a fost „un accident“, pe cînd Nehemiah confirmă, cursă de cursă. Acest 13:00, rezultat la limita incredibilului, este al 15-lea record în cariera lui Nehemiah Unde se va opri oare acest alergător pentru care gardurile nu reprezintă, parcă, un obstacol 7... Vladimir MORARU ETAPA PROLOG ÎN „CURSA PĂCII PRAGA, 9 (Agerpres) — La Praga a avut loc ieri festivitatea de deschidere şi etapa prolog ale celei de a 32-a ediţii a tradiţionalei competiţii cicliste internaţionale „Cursa Păcii", ce reuneşte anul acesta 112 rutieri din 19 ţari, printre care şi Romania, prezentă cu formaţia : Mircea Romaşcanu, Teodor Vasile, Ioo Cojocaru, Costel Cirje, Valentin Ilie şi Teodor Dragan. Anul acesta, cea mai importantă competiţie ciclistă pentru amatori se desfăşoară pe traseul Praga — Varşovia — Berlin, in 14 etape, însumînd 1952 km, cu două zile de odihnă. Participanţii la această întrecere închinată prieteniei şi cooperării între popoare au fost salutaţi de redactorul-şef al ziarului „Rude Pravo“, Oldrich Svetska. Disputată contracronometru Individual pe distanţa de 6 km, etapa-prolog a revenit polonezului J. Jankewicz în 6:43, urmat de Klasa (Cehoslovacia) — 6-46 P.kkuus (U.R.S.S.) — 6:53. Din echipa română, cei mai buni timpi l-au obţinut Teodor Vasile — 7:15 şi Mircea Romaşcanu — 7:22. Joi se desfăşoară etapa I : Praga — Pardubice (127 km). . , A.’Î abwmmento’ ' ri?Vx,M ““T'5"' *■ V‘ Co"'° «• »'■ M.I.R. I. .,1 » . uponomento prin ILEXIM - departamentul eiport import p,e5ă, P.O.* Bd 13^-137° tel«0*°il#226Ct BucuresK* sVr ^l^Decemb *b°n *7 ' te,e* 10 350 'omsp. Tiparul I. P. „Informația* p. Bucureții, str. 13 Decembrie nr. 3. R. 1, 2, 3, 4. 10363 PREGĂTIRILE PENTRU J. O. '80 DE LA MOSCOVA INTRĂ IN FAZA FINALĂ Cuvintele din titlul pus deasupra acestor rinduri reprezintă un citat din declaraţiile făcute recent corespondentului agenţiei de presă „Novosti“ de către Vitali Smirnov, vicepreşedinte al C.I.O. Intr-adevăr, capitala Uniunii Sovietice abordează acum ultima fazi a amplei acţiuni de pregătire, în vedrea găzduirii, in vara viitoare, a supremei competiţii sportive. Ca dovadă — după cum a subliniat V. Smirnov — o serie de obiective olimpice sunt de pe acum pregătite pentru a fi date în folosinţă. Aceasta va permite ca o mare parte din întrecerile finale ale celei de-a Vil-a Spartachiade a popoarelor U.R.S.S. (Moscova, iulie-august 1079), la care vor participa peste 2000 de sportivi invitaţi de peste hotare, să se dispute pe bazele viitoarei Olimpiade. Este de precizat că aceste obiective au primit avizul favorabil al federaţiilor internaţionale de specialitate, care le-au apreciat ca fiind pe deplin corespunzătoare scopului propus. Stadiul avansat în care se află pregătirile in vederea viitoarelor Jocuri Olimpice de vară este reflectat şi de faptul că au fost puse la punct datele şi orarul programului competiţional, precum şi regulamentele de desfăşurare. Este definitivată şi compoziţia colegiilor de arbitraj. Cît priveşte detaliile echipamentului tehnic, care va fi utilizat la Olimpiadă, ele au fost comunicate tuturor federaţiilor sportive internaţionale încă de la data de 20 iulie 1978, deci cu doi ani înainte de start. Sunt, toate acestea, adevărate recorduri în materie. Alte cîteva amănunte legate de organizarea marii întreceri, prezentate în cadrul recentei sesiuni de la Montevideo a Comitetului Internaţional Olimpic, pot interesa pe cititorii noştri. Astfel, a fost omologat modelul torţelor cu care va fi adusă din Grecia flacăra olimpică, pînă la stadionul central din Lujniki, în ziua deschiderii festive (13 iulie 1980, ora Atletul leningrădean Vitali Dambiuk, student al Institutului tehnologic, a fost primul purtător al torţei olimpice, dar numai la testele dinaintea omologării noului model. Foto : A.P.N. 15). Acest model este opera unor ingineri şi tehnicieni din Leningrad şi s a dovedit apt să poarte vacăra olimpică în toate condiţiile speciale la care a fost supus prin teste : vînt de 25 m pe secundă şi ploaie torenţială S-a stabilit, totodată, că torţa olimpică va fi purtată, la Intrarea pe stadion, de către un singur sportiv şi nu de doi, cum a fost la ultima ediţie, la Montreal. O dată de reţinut este şi cea de 1 aprilie 1979. Atunci a început vînzarea oficială a biletelor pentru toate întrecerile prevăzute în programul J. o. de vară. In sfîrşit, a fost fixat planul de scenariu al filmului de lung metraj dedicat Olimpiadei, aprobat în cadrul aceleiaşi sesiuni a C.I.O. Titlul acestui film, foarte sugestiv : „Sportul este pace !“. PE CE STADIOANE SPANIOLE SE VA JUCA C.M. DE FOTBAL 1982 ? MADRID, 9 (Agerpres). — o delegaţie a Federaţiei internaţionale de fotbal condusă de H Neuberger a vizitat recent 14 oraşe spaniole candidate la găzduirea meciurilor fazei finale a campionatului mondial de fotbal din 1982. In cercurile apropiate F.I.F.A. se consideră că doar două oraşe nu ar fi corespuns exigenţelor Comisiei, şi anume Valladolid şi Santander Alte două stadioane, cele din Bilbao şi San Sebastian, ar avea nevoie de reamenajari substanţiale. Nu este exclus ca in rindul candidatelor să apară si un oraș din Insulele Canare, de pildă Santa Cruz de Tenerife. De asemenea, se confirmă faptul că in eventualitatea instituirii formulei turneului final cu 24 de echipe, cele şase grupe de cîte 4 echipe ar putea fi repartizate astfel : grupa I — la Madrid ; grupa a I-a — la Barcelona şi Saragossa ; grupa a m-a, la Sevilla şi Malaga ; grupa a iv-a, la Bilbao şi San Sebastian ; grupa a V-a, la Vigo, Coruna şi eventual, Gijon ; grupa a Vl-a, la Valencia, Alicante şi Elche. °UI?ă. Cum s-a anunţat, decizia definitivă asupra tirmulei de disputare a turneului final va fi luată in ziua de 17 mai la Zürich cu prilejul reuniunii Comitetului executiv al F.I.F.A. La sfirșitul acestei luni va fi aleasă și mascota campionatului — soarele taurul sau Don Quijote, legendarul personaj al lui Cervantes, fiind emblemele cu cele mai mari sanse, apreciază organizatorii • Aseară, la Belgrad, în prima manșă a finalei Cupei U.E.F.A., s-au intâlnit echipele Steaua Rosie și Borussia Mönchengladbach. Rezultat : 1—1 (1—0).