Sportul, mai 1979 (Anul 35, nr. 9157-9181)

1979-05-05 / nr. 9159

rinala pe tare a complimat opecativ „Pentru aparare al patriei" O DEMONSTRAŢIE DE ÎNALTĂ MĂIESTRIE l-am urmărit pe Stadionul Republicii, la spectacolul sportiv prilejuit de Ziua tineretului, într-o demonstraţie de inaltă măiestrie în executarea exerciţiilor aplicativ-militare. Erau 12 echipe de tineri în uniforme de culoarea cerului, 36 de băieţi şi fete care au impresionat tribunele prin precizia in escaladarea obstacolelor, prin agerimea lor în parcurgerea timpurilor de instrucţie specială şi tehnica minuirii armelor — însuşiri proprii celor ce fac parte din formaţiunile de pregătire pentru apărarea patriei. De fapt, cele 12 echipe işi disputau primele locuri în finala pe ţară a Complexului aplicativ „Pentru apărarea patriei“ , erau cei mai buni dintre cei 480 de finalişti care s-au invocat, timp de trei zile, in poligoanele din pădurea Băneasa.. Răsfoim carnetul cu însemnările făcute acolo, la locurile de concurs. Finala pe ţară a complexului, organizată în condiţii excepţionale de către C.C. al VJ.T.C., a reunit la start cite patru echipe din fiecare judeţ şi din municipiul Bucureşti — campioanele întrecerilor locale —, băieţi şi fete, ciclurile II şi III de pregătire (cite 3 băieţi sau fete de echipă). Concursul a însumat o suită de probe care au solicitat participanţilor o pregătire complexă, fizică şi de specialitate. Iată-i, mai întîi, în poligonul de tir. Loviturile sunt precise, calificativele — de „bine“ şi „foarte bine“. Notăm din lunga listă a ţintaşilor de elită : Nicolae Stanciu (Urziceni) şi Ana Chira (Dej), Gheorghe Jurcoi (Arad) şi Aurica Frincu (Bucureşti). Urmează marea cursă contracronometru. Salturi peste obstacole reale și imaginare, alergări pe bîrnă, pe piloni inegali, din nou salturi, apoi kilometri întregi pe căile întortochiate ale pădurii, prin desișuri greu accesibile. Examenul este deosebit de exigent, cu numeroase probe speciale : aruncări de grenade, străbaterea unor terenuri „infectate“, orientare după hartă şi busolă, acordarea de prim ajutor „răniţilor“ şi din nou alergări. Sunt puse la încercare calităţile individuale, dar şi spiritul de echipă. Ceea ce ni se pare demn de notat. In primul rind, este saltul calitativ înregistrat in pregătire faţă de ediţiile precedente ale acestei competiţii pline de semnificaţii. Ţinind seama de punctele realizate, sunt stabilite cele mai bune 12 echipe, urmind ca departajarea să se facă la demonstraţia-concurs de pe Stadionul Republicii.. Evoluţiile de pe stadion au fost aplaudate de cei peste 30 000 de spectatori. Şi s-a alcătuit următorul clasament : ciclul II de pregătire, fete : 1. Municipiul Bucureşti (Lola Ichim, Aurica Frincu, Rodica Mureşan — Liceul industrial „Dîmboviţa“), 2. Ialomiţa, 3. Vrancea ; băieţi : 1. Ilfov (V. Dumitrescu, N. Stanciu, Gh. Vasile — Liceul ind. Urziceni), 2. Sibiu, 3. Suceava. Ciclul III de pregătire, fete : 1. Cluj (Elena Petrescu, Eugenia Sas — Liceul „Mihai Viteazul“ Turda, Ana Chira — întreprinderea de prelucrarea lemnului Dej), 2. Galaţi, 3. Suceava ; băieţi : 1. Arad (M. Gavrilete, Gh. Jurcoi, — Liceul „Ion Slavici“ Arad, C. Ungureanu — întreprinderea de vagoane Arad). Locul I în clasamentul general — judeţul Suceava. Viorel TONCEANU Cu o îndeminare deosebită tinerii in uniforme albastre trec obstacolele complexului aplicativ „Pentru apărarea patriei Foto : Dragoş NEAGU SIMPATA ATLETISM. Stadionul Republicii, de la ora 9,00 : concursul republican de primăvară la probe combinate, seniori şi juniori. POPICE. Arenele Voinţa (femei), Laroraet şi Olimpia (bărbaţi), de la ora 8 : întrecerile finale la perechi în campionatele republicane de juniori. SCRIMA. Sala Floreasca, de la ora 8 : Diviziile A si B la sabie. DUMINICĂ ATLETISM. Stadionul Republicii, de la ora 6 : concursul republican de primăvară la probe combinate, seniori şi juniori I. FOTBAL. Stadionul Steaua, ora 17 : Sportul studenţesc — F. C. Argeş (Div. A) , meciul de juniori, la ora 15,15, pe stadionul Politehnica; stadionul Dinamo, ora 17 : Dinamo — Chimia Rm. Vâlcea (Div. A), meciul de juniori, pe acelaşi stadion, la ora 15; stadionul Metalul, ora 11 : Metalul — C.N. Olteniţa (Div. B) , stadionul Progresul, ora 11: Progresul Vulcan — Viitorul Scornicești ; stadionul Mecanică fină, ora 9 : Sirena — IGSJM (Div. C), ora 11 : Mecanica fină — Vîscoza Buc. (Div. C); stadionul Danubiana, ora l1 : Unirea Tricolor — Voința Buc. (Div. C) ; stadionul Electronica, ora 11 : Electronica — Tehnometal Buc. ; stadionul Abatorul, ora l1 : Abatorul — Victoria Lehliu ; stadionul FI. roşie, ora 11 : FI. roşie — Automecanica Buc. (Div. C) ; stadionul „23 August“ IV, ora II: Luceafărul II — T.M. Buc. (Div. C); stadionul Automatica, ora 11: Automatica — Petrolul Bolintin (Div. C). HANDBAL. Sala Floreasca, ora 9 : Universitatea — Ştiinţa Bacău (A.f.), ora 10,10 : Rapid — Confecţia Buc. (A.f.), ora 11,20 : Progresul — Hidrotehnica C-ţa (A.f.), ora 12,30 : Dinamo — Universitatea Buc. (A.m.). POPICE. Arena Voinţa, de la ora 8 : finalele probei Individuale (m şi f) a campionatului republican de juniori. RUGBY. Stadionul Parcul Copilului, ora 10 : steaua — Politehnica Iaşi (finala Cupei F.R.R.) ; stadionul Tei, ora 11 : Sp. studenţesc II — C.N. Olteniţa ; stadionul Steaua, ora 111 : Vulcan — Rulmentul Alexandria ; Stadionul Tineretului IV, ora 11 : Aeronautica — Olimpia (meciuri in Divizia B). SCRIMA. Sala Floreasca, de la ora 8 : Diviziile A si B la sabie. . In lunile mai şi iunie LITORALUL vă aşteaptă cu ospitalitate! LITORALUL — veşnica tentaţiea zilelor noastre de vacanţă, de odihnă, de bună dispoziţie — şi-a deschis larg porţile ! 12 staţiuni — 12 „perle" în care ne aşteaptă hoteluri, vile şi sanatorii a căror linie arhitectonică ne incintă privirea ; o plajă orientată spre răsărit, cu soare în tot timpul zilei ; un climat favorizant — mai cald decit pe litoralul Mării Baltice şi Mării Mînecii, dar mai puţin torid decit pe litoralul adriatic sau mediteranean; importanţi factori medical-terapeutici şi... ...CONSIDERABILE REDUCERI DE PREŢURI Filialele de turism bucureştene din str. Mendeleev nr. 14, Bd. Republicii nr. 68, Bd N. Bălcescu nr. 35, Bd 1848 nr. 4 şi Cal. Griviţei nr. 140 sunt zilnic la dispoziţia dv. I TINERII JUDOKA S-AU PREZENTAT BINE PREGĂTIT! LA FINALELE REPUBLICANE Finalele campionatelor republicane individuale de judo pentru tineret, desfăşurate la Piteşti, au prilejuit dispute strînse, de-a lungul cărora majoritatea concurenţilor s-au străduit să etaleze întreaga gamă de procedee tehnice învăţate. Spre deosebire de ediţiile precedente, in care campionii puteau fi... ghiciţi încă din tururile preliminare, la actualele confruntări desemnarea învingătorilor a stat sub semnul incertitudinii pină în ultimele secunde ale partidelor. Excepţie au făcut doar intilnirile din cadrul categoriei semimijlocie, unde Gabriel Sapta (C.S.R. Deva — antrenor Aurel Dragan) şi-a întrecut fără drept de apel — înainte de limită — toţi adversarii. Neaşteptat de bine, constituind în acelaşi timp şi o plăcută surpriză, au evoluat Silviu Epurescu (campionul categoriei mijlocie), Gabriel Mihăescu şi Gheorghe Cristea (ambii clasaţi pe locul 2 la categoria superuşoară şi, respectiv, uşoară), Sorin Amaria, Ion Isac şi Liviu Cimpeanu (situaţi pe locul 3 la categoriile superuşoară, semiuşoară şi, respectiv, semimijlocie), toţi de la C.S.Ş. nr. 1 Bucureşti (antrenori : Radu Abălaru şi Nicolae Marinescu). De asemenea, s-au evidenţiat sportivii de la Dinamo Braşov (antrenor : Alexandru Vasile), care au dominat finalele categoriilor mari . Valentin Oiţei a invins, in cadrul categoriei semigrea, prin yussey-gachi (superioritate tehnică) pe Iod Melinte (Șoimii Sibiu) datorită unei mai bune pregătiri fizice, iar Mihai Cioc, la „grea", a dispus, prin aceeași decizie, de mai experimentatul judoka Bella Udvari (Constructorul Miercurea Ciuc), întrecerile de la Piteşti au constituit un pas înainte în atragerea tineretului la practicarea judo-ului. In ceea ce priveşte arbitrajele prestate la actuala ediţie, ele au însemnat un ajutor substanţial in deprinderea tinerilor noştri judoka cu regulamentul pretins în competiţiile internaţionale. Organizatorii piteşteni au făcut eforturi lăudabile pentru a asigura competiţiei cadrul corespunzător. Şi, dacă n-ar fi fost programată în aceeaşi sală (simultan, pe o a treia saltea) faza de zonă a Diviziei de lupte greco-romane, organizarea ar fi putut primi calificativul de perfectă. Nicolae CHINDEA „CURSA MUNŢILOR“ LA CICLISM (Urmare din pag. I) Romaşcanu şi sovieticul Igor Holmin. Ei vor rula în tandem 60 de km, agonisind în perioade de vîrf aproape 2 minute faţă de plutonul in permanenţă dezlănţuit sub acţiunile steliştilor. Sunt ajunşi chiar la punctul de întoarcere, cînd caravana revine spre Sinaia. La Săcele se detaşează Ilie Butaru, pe urmele sale venind rapid Teodor Vasile, Evgheni Richter şi Constantin Ologu. Grupul de 4 se subţiază imediat, iniţiatorul acţiunii rămînind să fie înghiţit de pluton. Vasile munceşte enorm, aducind trio-ului un avans de 50 de secunde la poalele urcuşului spre Predeal. Sus la „Rozmarin“, Ologu şi — ceva mai tîrziu — Richter cedează descumpăniţi de iminenţa joncţiunii cu plutonul. Dar Vasile continuă însoţit de admiraţia întregii caravane. Luptă bărbăteşte, dar inegalul său duel cu plutonul se sfirşeşte, firesc, în defavoarea sa, la Poiana Ţapului, adică cu 5—6 km înaintea finişului. 38 de rutieri se angajează la sprintul final din centrul Sinaiei şi — realmente fantastic — cel care învinge, deşi este marcat de trudă, e Teodor Vasile ! Clasamentul etapei : 1. Teodor Vasile (Dinamo I) 2 h 58:22 (mp. 41,040 km), 2. Aurel Bobeică (Metalul Plopeni), 3. Ladislav Pelousek (Ruda Zivezda), 4. Valentin Ilie (Dinamo I), 5. Igor Holmin (Dinamo U.R.S.S.), 6. Mircea Romașcanu (Dinamo I), 7. Rene Taller (Ruda Hvezda), 8. Alexandr Filsen (Dinamo U.R.S.S.), 9. Vaier Mazinschi (Dinamo U.R.S.S.) şi încă 29 de alergători în acelaşi timp cu învingătorul . Clasament general individual: 1. Costică Bonciu (Steaua) 5 : 55:17, 2. Alexandr Filsen (Dinamo U.R.S.S.) la 5 sec., 3. Mircea Romaşcanu (Dinamo I) la 10 sec., 4. Teodor Vasile (Dinamo I) la 21 sec., 5. Aurel Bobeică (Metalul Plopeni) la 26 sec., 6. Vladislav Pelousek (Ruda Hvezda) la 31 sec. Clasament general pe echipe : 1. Dinamo I 17 : 46:58, 2. Dinamo U.R.S.S. la 10 sec., 3. Metalul Plopeni I la 31 sec., 4. Ruda Hvezda la 35 sec. Simbătă și duminică au loc ultimele două etape. Caravana „Cursei munţilor“ străbate, sîmbătă, traseul Sinaia — Piriul Rece — Bran — Moeciu — Sinaia (120 km), iar duminică ruta Sinaia — București (sosirea pe str. Ion Ionescu de la Brad, în jurul orei 12). ---------------------------gmimaigiMMfcugiiil-jimmesb CORTINA SE RIDICĂ PE SCENA ATLETISMULUI Astăzi, rldlari «*• cortine deasupra seriei atletismului nostru, fmind ea .*» acum fi pină trzlu, la noi, sdptdmîndjăc siP**LOTÎJÎÂi competițiile atttice 5f. sf fî' Inni Astăzi ie două stadioane din rartAw.PW«"»“la primele coijipetifui ale sezonului de concursuri pe pista din 1979, La Bucureşti, pe „Republicii ” **** programat concursul republican de primăvară, seniori şi juniori la probe combinate de catlon şi pentatlon, iat la Iaşi. Pe stadionul din Dealul copoului, are loc concursul republican de primăvară al juniorilor de categoria a Ill-a. Pentru atiefii noştri, sezonul competiţiat al 1919 este foarte importat din mai multe puncte de vedere. Mai mult, pentru el el este ultimul înaintea startului olimpic de anul viitor de la Moscova unde (de ce să n-o reamintim !) atlerii noştri au de onorat o anume datorie de la Montreal. In această perspectivă, acumulările din acest an ar putea avea o certă influenţă asupra evoluţiei la Jocurile de la Moscova. In afară de aceasta, calendarul de concursuri ale acestui an cuprinde numeroase acţiuni de invergură. Este vorba, între altele, de competitia pe echipe ,,Cupa Europei — Bruno Zaull“, de jubileul de jumătate de secol de la instituirea Jocurilor Balcanice, de Spartachiada popoarelor sovietice, amplu concurs preolimpic, de ediţia a două a „Cupei mondiale“, de campionatele europene pentru juniori, de tradiţionalul „Concurs Prietenia* de Universiada de la Ciudad de Mexico, de campionatele internaţionale ale Ro_______ măriei. In calenda-------------- rul lui *79 figurează, de asemenea, mai multe intilniri internaţionale, numeroase participări ale atleţilor noştri fruntaşi la competiţii peste hotare, ca şi alte------concursuri cu caracter Intern dominate de campionatele Individuale şi de competiţia pe echipe „Cupa României*4. Pentru a face faţă cu succes acestor întreceri, pentru a realiza performanţe de mart nivel, competitive pe plan internaţional, atleţii noştri fruntaşi, antrenorii şi profesorii lor trebuie să presteze o muncă superioară ca volum celei de pină acum şi de cea mai bună calitate, in condiţiile unei discipline ferme. Altfel nu se mai poate ! Romeo VILARA La startul unui nou sezon competiţional CĂLĂREŢII ÎŞI DORESC UN BILANŢ SUPERIOR ÎN ANUI PREOLIMPIC . De fapt, sezonul competiţional la călărie a debutat cu concursul internaţional de la Kiskunhalas, unde călăreţii noştri au obţinut rezultate bune. Putem, deci, spera tovarăşe secretar al federaţiei, Dumitru Nedelea, că şi în continuare vom avea veşti îmbucurătoare ? — In lunile de iarnă s-a desfăşurat o intensă muncă de pregătire pentru ca, atît în competiţiile Interne, cit şi în cele internaţionale, călăreţii să aibă evoluţii superioare celor din anul trecut. Bineînţeles că rezultatele de la Kiskunhalas, intr-o companie puternică şi intr-un concurs extra-sezon pentru noi, ne bucură, dar ele nu constituie decât un prim pas în munca noastră. Din cele văzute la antrenamente pot aprecia că la Steaua, Dinamo, C.S.M. Sibiu, Ialomiţa Jegalia, C.S.M. Craiova, Bucovina Rădăuţi ş.a. s-a lucrat mai bine ca pină acum, fapt care se va vedea, sperăm, săptămîna viitoare, cînd este programată prima etapă a campionatului. — Care sint principalele direcţii aie activităţii acest sezon ? — In primul rin, pe plan intern, o creştere gradului de dificultate a proilor la obstacole şi concurs onplet, precum şi a exigenţei aprecieri la dresaj pentru a ridica la nivelul valoric intenţional. Legat de aceasta, urmăm fonnarea unor loturi care s ne reprezinte mai bine decit ină acum la concursurile de pe hotare. De asemenea, stă peranent în atenţie modul cum sa pregătiţi caii tineri, avînd in vedere importanţa deosebită a materialului cabalin de bună aliitate. T- Aţi amintit, loturile reprezentative, de incursurile internaţionale. Cami este componenţa acestor loti ? Care sunt principalele întreci ? — Dacă în ceea e priveşte seniorii avem în fii mari loturile formate, la juni,o şi fete porţiile sânt deschise,turi,le urmând să fie constituite, după o serie de verificări. I neam dată, Al. Bozan, I. Popa, Ilin, Dania Popescu, M. Simi, v. Demian, M. Aruneanu, Deiea, O. Recer — la obstacole, C. Vlad, Eug. Ionescu, Gh. Moiceanu, A. Lepăduş, A. Pirlea, P. Mazilu — la concurs complet sunt cei care ne vor reprezenta la concursurile internaţionale viitoare. In ceea ce priveşte programul competiţional, amintesc, înainte de toate, campionatul naţional şi trofeele tradiţionale („Cupa României“, „Cupa Federaţiei“, „Cupa Litoralului“), apoi concursurile de la Novi Sad, Lipica, Zagreb, Tripoli, Thunwhitershagen, Varşovia, Olsztyn şi, mai ales, campionatele balcanice de la Atena şi „europenele“ de concurs complet, de la Luhmerehlen (R.F. Germania), acestea din urmă fiind testul principal al posibilităţilor noastre de a ne număra printre participanţii la Olimpiadă. De asemenea, nu pot omite nici concursul internaţional de la Sibiu. Aşadar, un sezon destul de încărcat, cu multe obiective importante, pe care dorim să-l absolvim cu bine, astfel ca în toamnă bilanţul să fie superior celui din anul trecut. Emanuel FÂNTÂNEANU CAMPIONATE , COMPETIŢII VIITORUL BUCUREŞTI ŞI TRICOLORUL PLOIEŞTI - CAMPIOANE DE JUNIORI ŞI ŞCOLARI LA VOLEI Cele mai bune opt echipe de volei (juniori şi şcolari) s-au întrecut timp de cinci zile in Sala sporturilor din Piatra Neamţ pentru desemnarea noilor campioane. Derulînd filmul Întrecerilor, putem aprecia ca majoritatea echipelor au privit fiecare meci cu seriozitate, Indiferent de adversar. In consecinţă, de au luptat cu multă ambiţie pentru realizarea unui rezultat cit mai bun. Cu toate acestea, intilnirile au avut cel mai adesea un nivel valoric modest. Au fost, însă, şi partide care au oferit celor prezenţi aspecte de joc notabile. Ne referim la efectuarea eficientă a serviciului, la preluarea corectă, la apărarea la fileu (unde au excelat echipele Viitorul Bucureşti, Tricolorul Ploieşti, C.S.S. Dej), la realizarea unor reuşite combinaţii în atac. Se cuvine să menţionăm dintre tinerii care au evoluat la Piatra Neamţ pe Viorel Popescu, Ovidiu Ghizdaru (Viitorul), Aurel Cazacu (Tricolorul), Benedict Martonoş (C.S.S. Dej), jucători care, dealtfel, au primit şi premiile pentru cei mai buni sportivi ai turneului. Să consemnăm, de asemenea, şi buna organizare asigurată de organele locale. REZULTATE TEHNICE: semifinale : Steaua Bucureşti — C.S.S. Caransebeş 3—0, Lic. „N. Titulescu- Craiova — C.S.S. Bacău 3—0, C.S.S. Dej — Viitorul Bucureşti 0—3, Tricolorul Ploieşti — Voinţa Tg. Mureş 3—0 ; finale : C.S.S. Bacău — C.S.S. Caransebeş 2— 3, Lic. „N. Titulescu“ — Steaua 1—3, Voinţa — C.S.S. Dej 3— 0, Tricolorul — Viitorul 1—3. CLASAMENT FINAL: 1. Viitorul Bucureşti — campioană de juniori, 2. Tricolorul Ploieşti — campioană şcolară, 3. Voinţa Tg. Mureş, 4. C.S.S. Dej, 5. Steaua, 8. Lic. „N. Titulescu“ Craiova, 7. C.S.S. Caransebeş, 8. C.S.S. Bacău. C. VERNICA-corespotrupă o sultă din teste, speciafiştii federaţiei au definitivat echipa care ne va reprezenta la actuala ediţie a „Cupei Prietenia“ la motocros. Iatâ-i pe cei patru alergători care se vor alinia la start : Alexandru Enceanu, Ernest Milner, Ion Plugaru şi Eduard Laub. Ei vor participa la primele trei etape ale „Cupei Prietenia“, care se vor desfăşura după următorul program : 9 mai — la Olsztyn (Polonia) ; 13 mai — La Zilina (Cehoslovacia) şi 20 mai — la Lvov (U.R.S.S.). Motocrosiştii noştri, care au părăsit ieri Capitala, sunt conduşi de maestrul emerit al sportului Gheorghe Ioniţa şi antrenorul Traian Moaşa. • O NOUA ETAPA IN „CUPA F.R.M.“ LA VITEZA. Duminică va avea loc, pe un traseu ales în centrul oraşului Oradea, etapa a doua a „Cupei F.R.M.“ la viteză. In program figurează curse la şapte clase. Primul start se va da la ora 9:30. MÎINE, STEAUA POLITEHNICA IASI, IN FINALA „CUPEI F.R. RUGBY“ Deşi ne aflăm în plină pauză competiţională, datorată angajării echipei naţionale în partidele Campionatului european, miine dimineaţă li se oferă iubitorilor rugbyului din Capitală un nou prilej de a lua contact cu rugbyul de elită. Steaua şi Politehnica Iaşi, două formaţii divizionare A, vor păşi (la ora 10) pe gazonul verde al Parcului Copilului spre a-şi disputa finala „Cupei F.R.R.“. Partida se anunţă pasionantă, deoarece Steaua (1996 cu C.S.M. Sibiu, în semifinală), care este şi deţinătoarea trofeului, va fi serios handicapată de lipsa din formaţie a internaţionalilor ei prezenţi la Harkov, ceea ce va conferi, fără îndoială, intîlnirii un plus de echilibru şansele ieşenilor (50—10, în semifinală, cu Ştiinţa Petroşani 1) crescînd în mod apreciabil. Aşadar, pe de o parte experienţa (Durbac, Postolachi, Achim, Cioarec, Enache) faţă-n faţă cu „noul val“ ieşean (Nemesniciuc, Zamfir, Bogheanu, Ebu), coordonat de rutina unui Florescu sau Spiralos. Să sperăm că din această confruntare interesantă rugbyul va avea de câştigat. Dar şi spectatorii... In cadrul unui concurs municipal desfăşurat pe stadionul Tineretului din Capitală, Monica Matei (LKr nr. 2) a înregistrat un nou record republican La înălţime (1,78 m) pentru junioarele LI. Citeva rezultate : bărbaţi 100 m — Şuşelescu (Dinamo) 10,3; 200 m — Şuşelescu 21,9 ; 800 m — Şandor (C.A.U.) 1:55,6; 1500 m — Bebereche (Steaua) 3:50,7 ; 5000 m — Bebereche 14:43,0 ; 400 mg — C. lonescu (Dinamo) 54,8; disc — Zamfirache (Dinamo) 61,64 : ciocan — Bindar (Dinamo) 70,30: suliţă — Pirvu (C.A.U.) 81,98 — record personal ; femei : Campionatele reublicane de handbal, Divizia A au intrat in linie dreaptă. In mbele competiţii, atît cea masulină, cit şi cea feminină, lupta pentru victoria finală, dar şi ipa pentru evitarea retrogradării au devenit extrem de acerbe. Fiecare punct are, acum, o valoare dublă. Miine sunt programate multe jocuri-cheie, din în care se detaşează 4 din cele 5 confruntări ale campionatului nascutin (H.C. Minaur — Politehnica Timişoara, Ştiinţa Bacău — Steaua, Gloria Arad — Universitica Craiova şi C.S.M. Borzeşti — Universitatea Cluj-Napoca). Cum nici campionatul feminin nu este mai prejos, avem in periiectivă un atractiv programindbalistic. PROGRAMUL ETIEI DE MÎINE FEMININ 1 Univitatea Bucureşti — Ştiinţa Blău (sala Floreasca, ora 9); Ediu Bucureşti — Confecţia Bucuşti (sala Floreasca, ora 10,11 ; Progresul Bucureşti — Miditehnica Constanţa (sala Floreasa, ora 11,20); Rulmentul Braşov [ Mureşul Tg. Mureş ; Univesitatea Timişoara— Constructori Baia Mare. MASCULIN : H.C Minaur Baia Mare — Postehnţa Timişoara ; Gloria Arad — Universitatea Craiova ; Ştiinţa »cin. — stealungime — G. Reseu (C.A.U.) 6,19 m ; greutate Ţacu (Farul) 17,32 — rec. perso. ti. ei. Anghel (C.S.U. Piteşti) k m ; disc — Ţacu 60,44 m ; siţă _ pecec (Dinamo) 53,20 m înălţime — V. loan (Rapid) 8 m ; 200 m — Budirincă (Bd) 25,3 (Nicolae D. NICOLA ~ coresp.). campionatele DE LUPTE ALE SENIORILOR în sala de atletiS. de la Complexul sportiv „23 August“ din Capitală se vor densura, în zilele de 27, 28 și 8 mai finalele campionatelor rep“ioane individuale de lupte gri “ romane ale seniorilor, prilej “ a-i revedea pe proaspeţii pantoni europeni Constantin Alexandri, Ştefan Rusu Ion Draica şi (. alţi valoroşi sportivi ai ţării n« be. în zi,le de 1 2 şi 3 mine. Sala spoturilor din Iaşi avea foc finalele seniorilor lupte libere ECHIPA ROMÂNIEI LA STARTUL „CUPEI PRIETENIA" LA MOTOCROS ► CAMPIONATE UN ATRACTIV PROGRAM HANDBALISTIC ! TUDOREI PIRVU - 81,98 m LA SUITA Sa ; C.S.M. Borzeşti — Universitatea Cluj-Napoca ; Dinamo Bucureşti — Universitatea Bucureşti (sala Floreasca, ora 12,30). CLASAMENTE, DIVIZIA A FEMININ 1. ȘTIINȚA BC. 14 8 5 1 192-159 21 2. Constr. B. M. 14 9 1 4 199-179 19 3. Hidroteh. C-to 14 8 2 4 214-218 18 4. Rulmentul Bv. 14 6 4 4 181-169 16 5. Univ. Timiş. 14 5 3 6 196-179 13 6. Progresul Buc. 14 5 3 6 156-150 13 7. Confecția Buc 14 5 3 6 189-196 13 8. Mureşul Tg. M. 14 5 2 7 213-216 12 9. Rapid Buc. 14 5 0 9 175-203 10 10. Univ. București 14 2 1 11 178-224 5 MASCULIN 1. POLI. TIMIS. 14 10 2 2 255-212 22 2. Steaua Buc. 14 10 1 3 290-220 21 3. Dinamo Buc. 14 9 3 2 274-212 21 4. Minaur B.M. 14 9 0 5 303-257 18 5. Știința Bacău 14 9 0 5 282-269 12 6. C.U- Cf.No. 14 5 2 7 257-271 12 7. Gloria Arad 14 4 3 7 237-262 11 8. C.S.M. Borz. 14 5 0 9 262-295 10 9. Univ. Craiova 14 3 1 10 232-301 7 10. Univ. Buc. 14 0 0 14 225-318 0 „CUPA ORAŞELOR“ LA CICLISM Etapei a Iii-a şi a IV-a ale „Cupei oraşelor“ la ciclism au fost găzduite de municipiul Ploieşti. S-a concurat într-o probă în bloc şi într-o cursă individuală contra-cronometru La juniori mici, victoriile au revenit lui A. Török (Braşov) şi, respectiv, lui V. Mitrache (Bucureşti), iar la juniori mari sportivilor C. Paraschiv (Bucureşti) şi R. Moldovan (Cluj-Napoca). Iată liderii clasamentelor generale după patru etape : juniori mici — I. Schneider (Arad) ; juniori mari — R. Moldovan (Cluj-Napoca). înainte de a-şî închide porţiile, patinoarul „23 August“ din Capitală va mai fi pus la dispoziţia publicului astăzi (orele 17—19) şi miine (orele 10—12 şi 17—19) Cine joacă astăzi, miine poate ciştiga la PRONOSPORT... Cele opt meciuri de Otbal din campionatul României şi cinci din campionatul Italiei cuprinse în programul concursului Pronosport de miine, pot furniza surprize care oferă celor mai inspiraţi participanţi şanse de a-şi înscrie numele pe lista marilor ciştigători. MAI MULTE VARIANTE JUCATE — MAI MULTE ŞANSE DE SUCCES la atractivul concurs PRONOSPORT de duminică 6 mai a.c ... şi la LOTO 2. Astăzi este LOTO - PRONOSPORT INFORMEAZĂ ULTIMA ZI și pentru procurarea biletelor la tragerea LOTO 2 de miine, 6 mai a.c., la care se pot obţine AUTOTURISME „Dacia 1300“ sau Importante ClSTIGURI IN NUMERAR de valori variabile şi fixe, bineînţeles cu condiţia de a participa. NUMAI CINE JOACA POATE ClŞTIGA CÎŞTIGURILE TRAGERII LOTO 2 DIN 29 APRILIE 1979. Cat. 1 . 1 variantă 100% a 50.000 lei şi 45,25 a 17.847 lei ; cat. 3 : 31,50 a 2.975 lei ; cat. 4 : 156,75 a 598 lei ; cat. 5 : 334,00 a 200 lei ; cat. 6 : 2.427,75 a 100 lei. Report cat. 1 : 39.174 lei. cîştigul de 50.000 lei de la categoria 1, jucat 100% a revenit participantei IRINA AZZOLA din Lupeni, judeţul Hunedoara. NUMERELE EXTRASE LA TRAGEREA LOTO DIN 4 MAI 1079. Extragerea I : 53 62 15 44 85 75 40 24 79 ; extragerea a n-a : 28 14 86 80 3 82 16 88 1. Fond total de câștiguri : 984.279 lei din care 232.357 Iei report la cat. l. înaintea etapei a 29-a ULTIMELE VEŞTI DE LA CELE 1 DIVIZIONARE A L F.C. BIHOR nu-l va folosi pe Kun II, accidentat (va fi operat), Kiss şi, probabil, David. In locul ultimilor doi, urmează să joace Horváth şi Zare. * POLITEHNICA TIMIŞOARA nu are probleme de lot, preconizînd aceeaşi formaţie ca in etapa precedentă, cu Serbându în locul lui Lolţa. Arbitri : R. Stîncan — M. Popescu (ambii din Bucureşti) şi Gh. Ispas (Constanţa), O U.T.A. — care a efectuat un program intensificat de pregătire in cursul întregii sâptâmini — nu anunţă vreo indisponibilitate. • UNIVERSITATEA CRAIOVA a plecat de joi spre Arad, urmînd să susţină un „amical“ la Ineu. Din lunga listă de accidentaţi sau bolnavi se anunţă ca probabilă utilizarea lui Crişan şi Cămătaru şi ca posibilă cea a lui Marcu. Nu va juca Donose , care are trei cartonaşe galbene. Arbitri: N. Petriceanu I. Pop şi C. Jurja (toţi din Bucureşti). • POLITEHNICA IAŞI şi-a continuat antrenamentele din ciclul de pregătire, dar are, în continuare, probleme în alcătuirea liniei de fundaşi. Anton este nerefăcut, iar Romița III a acumulat trei cartonaşe galbene. Este posibilă reintrarea lui C. Ionescu • F.C. BAIA MARE a plecat de ieri spre Iaşi, după ce joi a întâlnit, în meci amical, pe liderul seriei a Ill-a a Diviziei B („U“ Cluj-Napoca). Rămâne incertă folosirea lui Sepi. Arbitri: C. Bărbulescu — Fr. Coloşi şi T. Alexandrescu (toţi din Bucureşti). • SPORTUL STUDENŢESC S-a pregătit cu atenţie maximă pentru derby-ul cu F.C. Argeş. Antrenorii M. Rădulescu şi V. Kraus au la dispoziţie întregul lot de jucători • F.C. ARGEŞ, în drum spre Bucureşti, unde speră să obţină un rezultat bun, a făcut o „escală“, de două zile, la Snagov. Un singur jucător aşteaptă avizul medicului — mijlocaşul Toma. Arbitri : V. Topan (Cluj- Napoca) — S. Drăgulici (Drobeta Tr. Severin) și Dan Ologeanu (Arad). • CORVINUL și-a continuat pregătirile cu intensitate. întregul lot de jucători este apt pentru meci. Doar Petcu nu poate fi folosit, din cauza celor trei cartonaşe galbene . Nici GLORIA BUZĂU nu poate folosi pe vîrful său de atac, deoarece şi Stan a acumulat trei cartonaşe galbene. Arbitri : N. Raab (c. Turzii) — Gh. Retezan (Bucureşti) şi T. Gaboş (Cluj-Napoca). • Antrenamente obişnuite la C.S. TIRGOVIŞTE şi încredere în obţinerea unei noi victorii. La pregătire a luat parte întregul lot, inclusiv portarul Coman. Formaţia se va stabili în ziua meciului. • OLIMPIA SATU MARE nu anunţă nimic deosebit, doar faptul că mijlocaşul Kaizer este, în continuare, nerefăcut. Arbitri : M. Fediuc , Gh. Arhire (ambii din Suceava) şi Gh. Jucan (Mediaş). • DINAMO s-a antrenat în cursul săptămînii cu întregul efectiv. Vineri a avut loc un control medical, după care a urmat o nouă şedinţă de pregătire. Miine, liderul va alinia formaţia care a cîştigat la Timişoara . Deşi întîlneşte pe prima clasată, CHIMIA crede în şansa sa. O recidivă a unei entorse pune sub semnul întrebării utilizarea lui Coca. Arbitri : C. Ghiţă — Gh. Racz şi R. Petrescu (toţi din Braşov). • JIUL a susţinut joi un meci de verificare cu Minerul Lupeni. Scor : 3—3 (autorii golurilor : Mulţescu — 2 şi Iancu). Portarul Moise este accidentat, dar sunt speranţe ca el să fie recuperat pină la ora jocului. • A.S.A. TG. MUREŞ are întreg efectivul apt de joc. Fazekas, care a fost accidentat în ultima perioadă, este restabilit. Arbitri : Fl. Cenea — Gh. Donciu (ambii din Caracal) şi M. Moraru (Ploieşti). La SPORT CLUB BACĂU nu va juca, în mod cert, Lunca, accidentat. Se fac eforturi pentru recuperarea lui Vamanu, Catargiu şi Sasu . STEAUA a susţinut miercuri un joc de pregătire cu divizionara C Unirea Tricolor, cîştigînd cu 3—1. In afara lui Vigu şi Năstase nu sunt alte indisponibilităţi. Arbitri : N. Hainea — D. Munteanu (ambii din Billad) şi V. Ciocilteu (Craiova). Secvenţă din filmul partidei „Poli" Timişoara — Dinamo, disputată in etapa trecută , Ştefan, „îngerul păzitor“ al formaţiei oaspete, rezolvă o nouă situaţie dificilă la poarta sa. Foto : Branco VUI-Timişoara DE LA „LUCRURI MĂRUNTE" LA NERVI Şl SUSPICIUNI Mult, vezi pe terenul de fotbal, chiar la meciurile din Divizia A. Lucruri la care nu te aştepţi. în momentul In care arbitrul C. Ghiţă a fluierat Începutul partidei F.C. Argeş — Jiul, cînd Dobrin şi Radu II au mişcat balonul, să-l pună In joc, Doru Nicolae se afla în terenul adversarului, aproape de apărătorii Jiului ! Arbitrul de centru n-a văzut incorectitudinea. Dar tuşierul V. Murgaşan de ce n-a semnalizat năstruşnica invenţie a lui Doru Nicolae ? Ce s-ar fi intimplat dacă acesta ar fi primit balonul şi ar fi marcat . O minoră abatere de la regulament î Un fapt mărunt ? Dar de la lucrurile mărunte se ajunge la complicaţii, la o stare de nervozitate, chiar la suspiciuni, şi parcă „acţiunea Doru Nicolae" a fost un prolog la numeroasele momente in care fotbalul şi, mai ales, fair-play-ul s-au aflat în suferinţă. Faultat de Guran, Bărbulescu mai, mai să-l lovească pe acesta cu piciorul în cap, să-l calce cu crampoanele. Merita el un cartonaş galben . Pe puţin. Arbitrul nu i l-a acordat şi a lăsat în tabăra echipei oaspete impresia că favorizează pe F.C. Argeş. Echipa piteşteană a mai marcat... goluri, dar n-au fost goluri valabile și degeaba s-au supărat unii spectatori. De ce ? Din cauza unor Încălcări ale regulamentului. La lovitura liberă indirectă, de la 8 m, de pildă, Dobrin l-a pasat lui Iovănescu înainte ca jocul să fi fost reluat. Apoi, cind Moiceanu a trimis spre poartă — la un alt gol neregulamentar — arbitrul a fluierat faultul la portar, dar gazdele au continuat acţiunea, deşi jocul era oprit. ... Greşeli mărunte (în aparenţă), care creează însă neplăceri arbitrilor, lăsînd impresia unora că au fost frustraţi, că li s-au anulat goluri valabile etc. Toate acestea pentru că, în focul întrecerii, unii jucători uită de regulament (sau nu-l cunosc îndeajuns), ceea ce denotă lipsuri serioase in pregătirea lor teoretică. Dacă aceste „mici încălcări“ se fac cu bună ştiinţă, cu atit mai grave ne apar ele In acest final de campionat, cînd orice asemenea abateri pot influenţa chiar situaţia unei echipe in competiţie. Constantin ALEXE CINCI MINUTE CU AVASILICHIOAIE De cind a preluat-o pe C.F.R Timişoara, după primele patru etape ale turului, Emil Avasilichioaie a intrat parcă şi mai mult la... apă. „Eram tare liniştit la Progresul Timişoara, în campionatul judeţean — ne mărturiseşte el. Nu pierdusem nici un punct după şapte etape, aveam şanse mari de promovare. Pină cind, intr-o zi, a venit propunerea C.F.R.-ului. Puteam s-o refuz, dar atunci n-aş mai fi fost... eu, omul care toată viaţa s-a agitat, fie pe gazon, fie apoi pe banca antrenorului“. — Şi-acum, înaintea meciului cu Dacia Orăştie, ce poţi să ne spui ? Mai sînt şanse de rămînere în „B“ ? — Ar mai fi, de ce nu ? De la —4 puncte acasă, in primele patru etape, echipa a mai recuperat ceva pe parcurs, a căpătat o oarecare încredere în forțele ei. Dar, din păcate, mai există un dar... — Te rog să-l rostești... — Vreau să fiu arbitrat corect in partidele disputate afară. Ştiţi cite puncte ne-au luat „cavalerii fluierului“ ? Cit de uşor dictează unii dintre ei penalty împotriva formaţiilor oaspete ? Cu Dacia Orăştie, de pildă, în tur, arbitrul Roşoga ne-a sancţionat cu o lovitură de la 11 metri pentru un fault in atac, comis de un înaintaş de la gazde asupra fundaşului meu. Desigur, nu numai C.F.R. Timişoara este defavorizată în deplasare, dar cu asemenea practici nu se mai poate continua. — Ce propui ? — Ca şi în Divizia B să fie permanent delegaţi, la toate meciurile, observatori federali recrutaţi dintre oameni pricepuţi şi corecţi. Ar fi o măsură care, reinstaurind spiritul de echitate în eşalonul secund, ar servi întregului fotbal. Gheorghe NICOLAESCU Divizia na f iona Iá de juniori ÎNCĂ UN DEBUT: MARIUS GÎRLEŞTEANU... • încă an jucător din Divizia naţională de juniori a fost promovat pe prima scenă a fotbalului nostru. Este vorba de Marius Gîrleşteanu (n. 1960), mijlocaşul ofensiv al liderului competiţiei de Juniori, Universitatea Craiova. El face parte din „seria“ Geolgău, Bumbescu, Ciobanu, pe care o vor completa, în viitorul cel mai apropiat, Predulescu, Firănescu, Vlăduţ... . Interesant de subliniat faptul că tocmai în etapa cînd jumătate dintre titularii echipei de Juniori se aflau trecuţi pe foaia partidei de seniori, formaţia speranţelor Craiovei s-a detaşat de urmăritoarele sale, Corvinul şi S.C. Bacău, cîştigînd la Bucureşti partida cu Steaua. Un argument în plus că antrenorii centrului de copii şi juniori al acestui club continuă să caute şi să formeze pe cei care-i vor înlocui miine pe Mircu, ștefănescu, Beldeanu, Donose.... • Steaua — la sfîrșitul turului pe locul 2 — continuă să... alunece spre partea a doua a clasamentului. De neînțeles acest lucru, cu atît mai mult cu cit echipa reprezintă cel mai puternic (presupus) centru de copii şi juniori, in care activează nu mai puţin de 8 antrenori ! Remarcabil, în schimb, saltul Sportului studenţesc. Este, indiscutabil, efectul bunei colaborări dintre acest clubşi Liceul „Pajura“ care, cu fiecare an, devine o prezenţă tot mai activă în reţeaua unităţilor chemate să asigure schimbul de miine al fotbalului nostru . Două dintre cele mai bune echipe ale campionatului, A.S.A. Tg. Mureş şi Corvinul, au oferit duminica trecută Spectatorilor o partidă deosebit de atractivă, cu multe faze ,închegate şi Încheiate cu şuturi puternice la cele două porţi. Maier, Toth, Stoica, Istrate, Vass, Maftei, respectiv Deac, Lăcătuş, Oniga, Andone, Boroş, Păuceanu, Moldovan sunt nume pe care antrenorii celor două echipe le propun de pe acum pentru PROMOVARE. De fapt, acesta şi este scopul competiţiei, mai puţin interested locul ocupat în una sau alta dintre ediţiile întrecerii. (L. D.). CLASAMENTUL LA ZI 1. UNIV. CV. 28 20 2 6 74-21 42 18. Gloria Buzău 28 4 7 17 25-74 15 2. Corvinul 28 17 5 6 65-20 39 3. S.C. Bacău 28 16 6 6 44-30 33 4. U.T.A. 28 15 5 8 35-24 35 5. F.C. Baia M. 28 12 8 8 44-31 32 6. Sportul stud. 28 12 8 8 41-32 32 7. „Poli“ Timiș. 28 14 4 10 19-24 32 8. A.S.A. Tg. M. 28 12 7 9 64-41 31 9. Olimpia 28 11 7 10 35-41 29 10. Steaua 28 10 7 11 29-34 27 11. F.C. Arges 28 10 6 12 35-28 26 12. Polit. Iasi 28 10 5 13 42-58 25 13. F.C. Bihor 28 10 4 14 38-39 24 14. C.S. Tirgoviste 28 11 2 15 36-47 24 15. Dinamo 28 6 7 15 21-43 19 16. Jiul 28 6 5 17 21-48 17 17. Chimia Rm. VI. 28 6 5 17 22-55 17 PROGRAMUL ŞI ARBITRII MECIURILOR DIN ETAPA DE MÎINE A DIVIZIEI B SERIA I c Minerul Gura Humorului — Oltul Sf. Gheorghe : I. Bonini (Bucureşti) a Victoria Tecuci — Steagul roşu Braşov : C. Teodorescu (Buzâu) « Nitramonia Făgăraş — F.C. Constanţa: C. Ignat (Bucureşti) a F.C.M. Galaţi — Delta Tulcea : A. Jurja (Bucureşti) a Portul Constanţa — Constructorul Iaşi : S. Marin (Bucureşti) a Muscelul Cîmpulung — Progresul Brăila: E. Poka (Deva) 0 I.C.I.M. Braşov — Belon- Ceahlăul P. Neamţ: A. Horja (Gherla) a Tractorul Braşov — Viitorul Vaslui: F. Kafka (Reşiţa) O F.C. Brăila — C.S.M. Suceava: S. Stăncescu (Bucureşti). SERIA A II-a 0 Dinamo Slatina — Gaz metan Mediaş : G. Paraschiv (Buzău) a Metalul Bucureşti — S.N. Olteniţa : I. Bungău (Timişoara) a Chimia Tr. Măgurele — Poiana Cimpina: M. Diaconu (Rm. Vilcea) a Electroputere Craiova — Autobuzul Bucureşti : I. Igna (Arad) a C.S.M. Drobeta Tr. Severin — Metalul Plopeni : O. Anderco (Satu Mare) a Chimia Brazi — Şoimii Sibiu : V. Damşa (Lugoj) a Petrolul Ploieşti — F.C.M. Giurgiu : I. Chilibar (Piteşti) # Unirea Alexandria — Rapid Bucureşti : M. Ivancescu (Braşov) a Progresul Vulcan Bucureşti — Viitorul Scorniceşti : T. Balanovici (Iaşi). SERIA A Ill-a a Gloria Bistriţa — Aurul Brad : V. Naumcer (Iaşi) a Metalurgistul Cugir — Minerul Cavnic : C. Manea (Feteşti) a Minerul Anina — Mureşul Deva : J. Grama (Bucureşti) a Victoria Călan — C.F.R. Timişoara : D. Petrescu (Bucureşti) & U.M. Timişoara — Chimica Tirnăveni : R. Dumitrică (Arad) a C.F.R Cluj-Napoca — Minerul Moldova Nouă : A. Musteţea (Piteşti) a C.I.L. Sighet — „U“ Cluj-Napoca : M. Buzea (Bucureşti) a înfrăţirea Oradea — F.C.M. Reşiţa : I. Roşoga (Bucureşti) a Dacia Orăştie — Industria firmei C. Turzii : C. Blaj (Bucrureşti). F.R.R. anunţă că, începînd cu etapa a 27-a, toate meciurile din Divizia B se vor disputa duminica, cu începere de la ora 11. ŞTIRI • ŞTIRI • ŞTIRI • ŞTIRI © ŞTIRI . DINAMO BUCUREŞTI ÎNTREPRINDE UN TURNEU ÎN BULGARIA. Liderul campionatului echipa Dinamo Bucureşti pleacă luni în Bulgaria, unde va susţine două jocuri amicale. Fotbaliştii bucureşteni vor evolua la Varna şi la Tolbuhin. « LOTUL DE JUNIORI PENTRU MECIUL CU ALGERIA. Aşa cum am mai anunţat, la 13 mai se va disputa la Bucureşti partida amicală dintre selecţionatele de juniori ale României şi Algeriei. Pentru acest meci, antrenorii Robert Cosmoc şi Gheorghe Cosma au convocat (luni, 7 mai) următorii jucători: Niţu şi Pavel — portari ; Pon, Ivana, Iovan, Rodnic, Mărgineanu şi Lăcătuş — fundaşi ; Costescu, Georgiu, T. Nicolae şi me — mijlocaşi ; D. Zamfir, Turcu, Raica şi sucii) — în atetaşla ÎN ŞEDINŢA de aseară, comisia de disciplină l-a suspendat pe patru etape pe jucătorul Sălăjan (Jiul), care,te timpul meciului F.C. Argeş — Jiul Petroşani, a adus Insulte arbitrului. • ANDREI RĂDULESCU, OBSERVATOR U.E.F.A. La meciul de Campionatul european, grupa a VI-a, dintre echipele Uniunii Sovietice şi Ungariei, meci programat, la 19 mai, la Tbilisi, va funcţiona ca observator U.E.F.A. Andrei Rădulescu, preşedintele Comisiei de competiţii a F.R.F. şi membru al corpului de observatori U E.F.A.