Sportul, iulie 1986 (Anul 42, nr. 11361-11387)

1986-07-29 / nr. 11385

C. M. de scrimă seniori NICI SABRERII N-AU PUTUT PRINDE PRAGUL" UNEI FINALE INDIVIDUALE... SOFIA, 2S (prin telefon). Singurul sabrer român rămas duminică in cursă, Vilmos Szabó, n-a mai avansat pe tabloul eliminărilor directe, pierzînd primul asalt cu sovieticul Alsan (8—10) și apoi, în recalificări, cu francezul Lamour (6—10), încheindu-și astfel parcursul individual doar cu consolarea că învingătorii săi s-au calificat in finala de 8 (alături de V. Etropolski si Marînceski — Bulgaria, Burdozo si Csongradyi — Ungaria, Mindirgasov — U.R.S.S. si Noile - R.F.G.). Luni dimineaţă au intrat in competiţie echipele masculine de floretă. Consecventă în a realiza acelaşi scor, 9—4, din păcate doar o dată in favoarea sa (cu Elveţia), si in două meciuri cedînd, cu Polonia, în grupa preliminară, şi cu R. D. Germană, in eliminările directe, echipa ţării noastre a ratat posibilitatea de a se clasa printre primele 8 formaţii care vor continua marţi disputa pentru podium. Molea şi Buzan, cei care trebuiau să fie pivoţii echipei, au evoluat foarte slab (Molea, de pildă, a înregistrat, iar meciul cu Polonia, o singură victorie, iar în cel cu R.D.G. nici una). Pozitiv este doar debutul tînărului Petre Ducu (19 ani), care atît in meciul cu Polonia, cit şi în cel cu R. D. Germană, a fost trăgătorul nr. 1, înregistrînd cite două victorii, în primul meci intrecindu-i pe rutinaţii Robak şi Sypnieuski, in celălalt pe Wagner, recentul finalist al probei individuale. Finala probei individuale feminine de floretă a însemnat, de fapt, o finală de tineret, în ultimul act intilnindu-se Anya Fichtel și Sabine Bau, ambele din R.F.G., prima în vârstă de 17 ani, cealaltă de 16 ani, mezina finalelor de pînă acum. Acest asalt s-a încheiat cu victoria cele mai... rutinate, Fichtel, acum un an campioană mondială a cadetelor, atunci învingătoare asupra Rekăi Lazăr. Punctul de maxim interes al finalei a fost, însă, asaltul din semifinale, dintre Vosciakina și Fichtel, sovietica conducind la un moment dat cu 7—1. Adversara sa a revenit, însă, pînă la 7—6 ! Sovietica a fost, apoi, penalizată cu o tuşă, pentru „mină pe piept“, şi scorul a devenit 6—6. Fichtel a fost şi ea penalizată pentru aceeaşi greşeală. Scor. 6—5 1 Dar, în cele din urmă, cu nervi mai tari, tinăra floretistă vest-germană a cîștigat cu 8—6. Iată rezultatele finalei de 8 : Fichtel (R.F.G.) — Zalaffi (Italia) 8—3. Vosciakina — Sidorova (ambele U.R.S.S.) 8—5. Bischoff (R.F.G.) — Krolikowska (Polonia) 8—7. Bau (R.F.G.) — Kieper (R.D.G.) 8—6 ; Fichtel — Vosciakina 8—6, Bau — Bischoff 8—2. Pentru locurile 3—4 : Vosciakina — Bischoff 8—3. pentru locurile 1—2: Fichtel — Bau 8—3. Marţi vor intra pe planşe, pentru a-şi disputa proba pe echipe, floretistele. Reprezentantele României vor evolua în prima grupă preliminară alături de echipele R.F.G. (cap de serie), Marii Britanii și Irakului. Pentru tabloul eliminărilor directe se califică primele două echipe. Paul SLAVESCU C. E. DE BASCHET JUNIOARE In ziua a doua a Campionatului European de junioare la baschet, formaţia României a intîlnit puternica echipă a Uniunii Sovietice, favorita întrecerii, in faţa căreia a cedat cu 92—50. Tot in grupa B. R. F. Germania a dispus de Ungaria cu 61—51. In grupa A, la Perugia . Suedia a invins Cehoslovacia cu 71—50, iar Franța a câștigat la limită (46—45) o partidă foarte echilibrată, cu Olanda. ACTUALITATEA LA TENIS FRAGA. Terenurile complexului tenisistic Stranice din capitala Cehoslovaciei au găzduit întrecerile pentru „Cupa Federaţiei“, cea mai mare competiţie feminină pe echipe a tenisului mondial, un fel de „Cupa Davis“. Cea de a 24-a ediţie a trofeului şi l-au disputat, in finală, formaţiile Statelor Unite şi Cehoslovaciei. Pentru a douăsprezecea oară victoria a revenit formaţiei americane care a cîştigat duminică, net, cu 3—0. In prima partidă, dintre Chris Evert-Lloyd şi Helena Sukova, s-a jucat cu dîrzenie aproape două ore. Meciul s-a încheiat la... tie-break ! In primul set, Chris a cîştigat cu 7—5, iar în al doilea, după ce a condus cu 5—2, a fost egalată (5—5) şi doar mai marea ei experienţă competiţională a ajutat-o să cîştige cu (7—6). A doua partidă, Martina Navratilova — Hana Mandlikova, a fost echilibrată doar in primul set (7—5), cel de al doilea încheindu-se rapid cu 6—1. In partida de dublu, Navratilova, Pam Shriver au dispus de Mandlikova, Sukova cu 6—4 6—3. Turneul de consolare a fost cîștigat de echipa Marii Britanii, care a întrecut formația U.R.S.S. cu 2—1. VICNY. Ceea ce părea a se produce — victoria echipei Cehoslovaciei in finala „Cupei Galea“ (pentru juniori) — nu s-a... realizat După ce a condus cu 2—1, în urma partidei de dublu, Cehoslovacia a fost depășită cu 3—2, de Spania, în ultimele partide de simplu BAASTAD. Surpriză în finala turneului , spaniolul Emilio Sanchez l-a întrecut pe suedezul Mats Wilander cu 7—6, 4—6, 6—4 ! La dublu : Sanchez, Emilio Casai (Spania) — Craig Campbell, Joey Rive (S.U.A.) 6—4, 6—2. BOSTON. In finală : Andres Gomez (Ecuador) — Martin Jaite (Argentina) 7—5, 6—4. LIVINGSTONE, Brad Gilbert (S.U.A.) a câștigat finala susținută cu compatriotul său Mike Leach, cu 6—2, 6—2. FESTIVALUL OLIMPIC MOSCOVA (Agerpres). După curţi transmite corespondentul sportiv al agenţiei T.A.S.S., la Festivalul olimpic, ce se desfăşoară la Huston (Texas), de la 25 iulie pină la 23 august, participă şi o delegaţie de sportivi sovietici, ce iau parte la întreceri de ciclism box şi patinaj artistic. Din lotul boxerilor fac parte trei cîştigători ai recentelor Jocuri sportive internaţionale de la Moscova — Ruslan Taramov (categ. mijlocie), Viaceslav Iakovlev (categ. supergrea) şi Ramazan Sîbiev (categ. grea). • TELEX • TELEX • TELEX • TELEX • ATLETISM • Italianul Evangelist! şi-a egalat propriul record national la lungime, reuşind, duminică, la Carola, 8.24 m. AUTOMOBILISM • Echipajul Zanussi. Amato (Italia), pe ..Peugeot“, a cîștigat Raliul Lana, probă în Campionatul Europei. Pe locurile următoare: Cerrato, Cerri și Ercolani, Reggia, ambele tot din Italia, dar pe „Lancia“. * După disputarea a 10 curse, în clasamentul general al Campionatului Mondial rezervat piloților de Formula 1 continuă să conducă englezul Mansell cu 51 p. urmat de francezul Prost, cu 44 p. și brazilianul Senna, cu 42 p. CICLISM 0 Turul Poloniei a continuat cu etapa a patra, in care victoria a revenit rutierului polonez Sîptkowski, cronometrat pe distanta de 175 km cu timpul de 4h 08:45. In clasamentul general, pe primul loc a trecut Sîptkowski, urmat la 4 secunde de coechipierul său - Slawomir Krawczyk. ÎNOT * Patrulaterul de juniori de la Nisa a revenit reprezentativei R.F. Germania. Dintre cele mai importante rezultate: băieţi, 200 liber: Sitt (R.F.G.) 1:50,49; 100 liber: Sitt 52,19; top bras: Saporili (Italia) 1:04,50 ; 100 fluture: Fourniy (Franţa) 56,87; fete, 100 liber: Taba (R.F.G.) 58,31; top fluture: Delord (Franţa) 1:03,98. Au mai participat tineri înotători din Spania. SAH . După consumarea a şase runde, în turneul International de la Bienne (Elveţia) conduce Lobron, cu 4,5 p, urmat de Mortal Cebalo — cu cite 4 p, Nunn si Polugaevski — cu cite 1,5 p, în runda a şasea. Lobron l-a invins pe Hugh. Polugaevski pe Nunn, Cebalo a cîştigat la Korebol, iar Hort a remizat cu Grunfeld. VOLEI a Echipa feminină de volei a S.U.A., aflată în turneu in Japonia, a jucat la Morioka, cu selecţionata ţării gazdă, care a cîştigat cu scorul de 3—1 (13. -13, 9. 3). DESCHIDEREA MECIULUI KASPAROV - KARPOV LONDRA, 28. Duminică seara, la hotelul „Park Lane“ din capitala Angliei, a avut loc solemnitatea de deschidere a meciului pentru titlul mondial de şah, care opune pe marii maeştri sovietici Garri Kasparov şi Anatoli Karpov, în prezenţa preşedintelui F.I.DJS., Florencio Campomanes, au fost trase la sorţi culorile pentru prima partidă, programată pentru a doua zi (n.r. ieri), începînd de la ora 17 G.M.T. „Lovitura de începere“ a avut-o Karpov, fostul campion mondial, care are piesele albe in această primă întîlnire din cadrul celor 24, cite prevede regulamentul. In partida a doua, care se va disputa miercuri dupăamiază, cu albele va juca actualul deţinător al titlului, Kasparov. • Din cauza diferenţei de fus orar, rezultatul primei partide nu ne-a parvenit pînă la închiderea ediţiei. TURUL FRANŢEI: UN EXIGENT EXAMEN SPORTIV De atitea şi atitea decenii de cinci tineri întreprinzători, puternici şi supli, rezistenţi şi rapizi s-au încumetat să parcurgă pe două roţi această „Mare Buclă“, care este Turul ciclist al Franţei, întrecerea în sine, extraordinar examen de voinţă, de bună pregătire şi de combativitate dusă pînă la extrem, a devenit o mare sărbătoare a ciclismului internaţional. Anul acesta, de exemplu, cea de a 73-a ediţie a competiţiei s-a bucurat de tot ceea ce-i era necesar pentru o deplină reuşită. Şi, într-adevăr, Turul Franţei *86 a fost o mare reuşită, în primul rind sportivă, în 23 de etape, care au însumat peste 4100 km, de la nivelul mării pină la virfurile Pirineilor şi Alpilor, pe vreme bună, dar şi pe timp rău (nu doar ploaie şi frig, ci şi călduri toride), concurenţii au avut de făcut faţă unor cerinţe cu care nu se întîlnesc decit ca singură dată într-un an, la... Turul Franţei. Căci această competiţie este unică in felul ei ! Ediţia din acest an a întrecerii a revenit unui reputat rutier, americanul Greg Lemond, care s-a făcut remarcat incepind din etapa a 17-a, un ciclist complet, bun căţărător, dar şi vitezist, rezistent, întreprinzător, îndemînatic. Duelul său cu Bernard Hinault, pe care l-a lăsat în urmă cu peste trei minute, a fost, în fapt, momentul de suspens al ultimelor etape. Deşi „hărţuit“, ca oricare dintre purtătorii tricoului galben, Lemond a ştiut, de fiecare dată, să iasă cu bine din diferitele situaţii dificile in care a fost pus de adversari si, mai ales, de colegul său de echipă... Hinault, ambii făcînd parte din formaţia franceză ..La vie direc cîștigătoare pe echipe, cu 331.35.48 (a fost urmată de Peugeot-Shell 333.27 :38 şi Systeme U 333.36:38 etc.). Turul Franţei ’86 s-a încheiat, dar, încă de pe acum, gindurile aşilor pedalei se şi îndreaptă spre viitoarea ediţie, a 74-a... Romeo VILARA Cei doi cîştigători ai Turului Franţei ’86 : Greg Lemond şi Maria Canins Telefoto : A.P. — AGERPRES A LUAT SFiRŞIT TURUL CICLIST AL BULGARIEI SOFIA, 28 (Agerpres). — Turul ciclist al Bulgariei a fost cîştigat la actuala ediţie de rutierul bulgar Boiko Anghelov, urmat de coechipierul său Petar Petrov — la 36,0 s şi de sovieticul Evgheni Zagrebelnîi — la 52,0 s. In clasamentul final pe echipe, primul loc a fost ocupat de Bulgaria, urmată de U.R.S.S., Bulgaria II, România (formaţia de tineret), Maroc, Cehoslovacia, R. D. Germană şi Iugoslavia. Ultima etapă, desfăşurată pe traseul Velingrad — Sofia (154 km), a revenit lui Vitali Kozinski (U.R.S.S.) în 4:37:05. carnet extern PERFORMERUL . UN MARE ÎNSINGURAT ? S-a încercat şi, uneori s-a şi reuşit, acreditarea ideii că performerul este un mare însingurat : in timpul unei curse — s-a spus — un maratonist aleargă, el cu gindurile sale, un ciclist la fel, chiar dacă rulează în pluton, un aviator aşijderea, în timpul loopingurilor, ca să nu mai vorbim de paraşutişti. Aşa şi stau, în parte, lucrurile. Un mare performer este singur în faţa deciziilor pe care trebuie să le ia, în funcţie de condiţiile specifice ale întrecerii pe care o susţine, deseori opuse planurilor prestabilite împreună cu antrenorul său sau cu echipe întregi de specialiști. Există, insă, răspunsuri in replică. Numeroase fapte contrazic „singurătatea alergătorului de cursă lungă“, dacă ne reamintim titlul unei celebre pelicule. A rămas, bunăoară, clasică, întîmplarea petrecută in timpul unuia dintre maratoanele de la New York, cinci doi tineri, un european şi o nord-americană, au legat, alergînd umăr la umăr, o discuţie, ca pînă la urmă să poposească la... ofiţerul stării civile ! Alpinismul oferă, la rindul său, alte probe care atestă că cei ce urcă pe coastele celor mai înalţi munţi ai Terrei pot să nu fie atît de singuri pe cit am fi tentaţi să credem... Sigur, echipa există, dar alpinismul este o disciplină care se derulează fără spectatori, fără martori , ori tocmai asta au dorit doi performeri ai acestui sport să evite , pentru a împărtăşi experienţele lor pe coasta muntelui, ei au urcat timp de mai multe ore ultimii metri ai unuia dintre cele mai înalte piscuri ale Himalaiei, purtînd cu ei, la peste 7 500 de metri altitudine, camere de luat vederi şi aparate de emisie radio, prin intermediul cărora au transmis, indirect, toate încercările prin care au trecut in această perioadă. Riscîndu-şi, poate, chiar viaţa, cei doi sportivi şi-au făcut..., parteneri de urcuş cîteva milioane de iubitorai muntelui, aflaţi la mii de kilometri distanţă... Un anume Jean Luis Etianne a dus la bun sfîrşit, cîteva experienţe care, reunite, alcătuiesc un conglomerat sportiv cu totul aparte : a traversat, de unul singur, Atlanticul, a călătorit pe jos în Patagonia, a terminat Raliul Paris-Alger, a plecat la Polul Nord, ţol, cu... Sine însuşi. Explicaţia ? „Ceea ce fac eu sunt cercetări medicale asupra efectelor însingurării celor care efectuează încercări dificile. Rezultatele studiilor făcute asupra mea vor folosi altor performeri, practicind ocupaţii specifice, precum sunt astronautica sau navigaţia pe distanţe mari“. Desigur, multe discipline rămin,in esenţa lor, individuale .Dar, nevoia de a comunica celorlalţi oameni experienţe pină acum unice, constituie încă una dintre nobilele trăsături ale sportului de performanţă contemporan. Radu TIMOFTI SELECŢIONATA AMERICII RESTUL LUMII 6-5 (după executarea loviturilor de la 11 metri) La Pasadena (S.U.A.) s-a desfăşurat meciul dintre Selecţionata Americii (de Sud, Centrală şi de Nord) şi Restul lumii (Europa, Africa şi Asia). Meciul s-a încheiat cu rezultatul de 5—5, după loviturile de la 11 metri, în favoarea echipei americane. După 90 de minute, scorul a fost egal:2—2 (0—1). Jocul — aşa cum scriu agenţiile de presă — s-a ridicat la un bun nivel p,etnie. Dintre jucătorii folosiţi a strălucit din nou Maradona, graţie căruia selecţionata Americii a reuşit să cîştige partida. In prima repriză, echipa Restuluiumil a fost net superioară, înscriind un gol de toată frumuseţea prin Sutcher (min. 15), care a reluat cu capul o lovitură liberă executată de Shachan. După pauză, scorul a devenit. 2—0, trt urma punctului înscris de Rossi (min. 59). Apoi locul s-a animat, graţie eforturilor făcute de Maradona. El a marcat un gol pe care arbitrul Dav Socha (S.U.A.) nu l-a validat, pe motiv de ofsaid. Abia spre sfirsitul partidei „americanii“ ,au impus categoric și au egalat. Cabanas a înscris din pasa îii Maradona (min. 81), apoi Maradona a reluat balonul dinoleu. Prinzîndu-l pe picior greşit pe Dasaev (min. 88). Au urnat loviturile de la 11 metri, pentru selectionata Americii au nscris: Falcao Alemao, Cabalas si Maradona (Negrele a ratat). Pentru echipa Restului lunii au marcat: Hossi, Lerby şi Strachan (au ratat Amoros şi diang Sun). Au asistat 57 539 de spectatori, iar fondurile încasate au fost donate UNICEF-ului. Auevoluatformaţiile: selecţionata AMERICTÎ (antrenori Carlos Bilardo și Bora Mihitinoviei) , Pumpido, Argentina (min. 45 Fernandez, Paraguay) — Josmnar, Brazilia (min. 73 Caligiuri, S.U.A.) Julio Cezar, Brazilia, Brown, Argentina (min. 48 Tubarle, Mexic) Servin, Mexic — Falcao, Alemao, ambii Braz da. Nunez, Paraguay (min. «*• lîomero, paraguay) — Negrete, Vlexic, Cabanas, Paraguay; Ma- Hlona egenlina. KÉSZÜL EU vin antrenori Franz Beckenbaier îi Johan Cruyff) , Jennings, Irlanda le Nord (min. 45 Casaev. U.R.S.S.) — Sticilke, R.F.G.; Sencilii», Belgia (min. 10 Berna, Elveţia), Butcher, Anglia, vioros. Franţa — sitar han. Scoţia Magaih, R.F.G., Lerb.v. Danemarca — Belanov, U.R.S.S., Rossi, Ralia. Rocheteau, Franţa ;min. 46 Thumouni, Maroc). Redact’* II administrația: cod 79773 București str. V Conta »8 d. P T.I R I tei centra !a n 78 70 și IJ5059; sectia ecrisp m 78 30; interurban 137; telex io 35C remsp Telefax: 1 90^ H 60 3? Tiparul: I.P .Informația". Pentru străinătate abonamente Dino Rompresfi.atelia - sectorul export- Import presă PO Box 12-21M, telex 1057C profir București Ca,ea priv.ts nr. G1-C3 tu sos