Stadion, 2003 (8. évfolyam, 1-12. szám)

2003 / 11. szám

A rali-világbajnokság gyári csapatai 2003-ban Peugeot Marcus Grönholm (finn, Timo Rautiäinen), Richard Burns (brit, Robert Reid), Gilles Panizzi (francia, Hervé Panizzi), Harri Rovanperä (finn, Risto Pietiläi­­nen) Ford Markko Martin (észt, Michael Park), Francois Duval (belga, Jean-Marc Fortin, Stéphane Prevot) Subaru Tommi Mäkinen (finn, Kaj Lind­ström), Petter Solberg (norvég, Phil Mills) Hyundai Armin Schwarz (német, Manfred Heimer), Freddy Loix (belga, Sven Smeets) Skoda Didier Auriol (francia, Denis Giraudet), Toni Gardemeister (finn, Paavo Lukänder) Citroen Colin McRae (brit, Derek Ringer), Carlos Sainz (spanyol, Marc Marti), Sebastien Loeb (francia, Daniel Elena) 22 //ni Richard Burns sokáig vezetett a pontversenyben, de a végére visszaesett, a legrosszabb hír azonban csak az idényzáró előtt érkezett meg Solberg és a Citroen hatalomátvétele A dögunalmas 2002-es szezon után a szakemberek többsége abban reménykedett, hogy Richard Burns a második peugeot-s idényében már képes lesz felvenni a versenyt az előző szezonban megközelíthetetlen Marcus Grönholmmal. A Peugeot egyed­uralmát kevesen vitatták, kevesen gondolták, hogy a Citroen lemásol­ja ugyanazt, amit a másik francia gyár produkált 2000-ben, azaz első teljes szezonjában mindent be­söpört. De a kétkedő többség a Monte- Carlo-ralin láthatta, hogy a Citro­ennel számolni kell, és a csapat fo­lyamatosan versenyben is volt a Peugeot-val a vb-címért. A fiatal Sebastien Loeb mellé szerződtetett Colin McRae, Carlos Sainz páros garantálta, hogy a csapat mindegyik versenyen esélyes legyen a do­bogóra vagy a győzelemre. A ver­­sailles-i gárda az idény elején vezetett a konstruktőrök között, a közepén Grönholmék nyakában lo­holt, majd Ausztráliában beérte a velizyi gyárat, amelyet az idény végi aszfaltralikon faképnél hagyott. Négy versenyt nyert, akárcsak a Peugeot és a Subaru. A japán gyár összes győzelmét a fiatal Petter Solberg aratta, a négyszeres világ­bajnok Tommi Mäkinennek két dobogós helyezésre futotta. A második éppen az idényzáró versenyen jött össze, így a finn szépen búcsúzott a sportágtól. Solberg személyében azonban maradt egy világbajnok pilótája a Subarunak, a 29 éves norvég az idén sokszor káprázatos versenyzéssel ámította a közön­séget. Hatalmas csatákat vívott az új hullám másik két képviselőjével, Loebbel és a Ford idei két győ­zelmét megszerző Markko Mar­­tinnel. Solberg tavaly a Brit Ralit meg­nyerve, váratlanul futott be a vb második helyén, az idén aratott walesi győzelme viszont cseppet sem volt meglepő. Tudta, hogy ha nyer, az övé lesz a trófea. Loeb volt az ellenfele, de esélyt sem adot a franciának, a 18 szakaszból 12-t megnyert, a hatalmas nyomás ellenére hibátlanul vezetett. Nagyobb győzelem volt ez, mint a korzikai, amelyet úgy aratott, hogy előtte összetörte Subaruját. Ezért a győzelemért vb-cím is járt, valószí­nűleg nem az első. A fiatal nemzedék és az FIA is adott egy pofont az idősebbeknek, akik közül Mäkinen visszavonul, McRae pedig a jelen állás szerint kihagy egy évet. Az új szabályok szerint ugyanis a harmadik számú pilóta csak olyan versenyző lehet, aki három éve nem állt dobogón vb-futam után, és McRae lemaradt a jó állásokról. Aztán lehet, hogy mégis kap egy lehetőséget, a Suba­mnál ugyanis megüresedett egy autó, Richard Burns szervezetében ugyanis agytumort találtak az orvo­sok. A kezelések meg fogják gyó­gyítani az angolt, de egy évet ki kell hagynia, és lehet, hogy a japá­nok McRae-hez fordulnak - vagy a Peugeot-tól kiebrudalt Harri Ro­­vanperähoz.

Next