Stadion, 2003 (8. évfolyam, 1-12. szám)

2003 / 11. szám

Az első négy futam után Bénik Balázsékon kívül még három páros pályázott az abszolút első helyre K­ezdjük a legfontosabbal: Bé­nik Balázs személyében új ab­szolút bajnokot avattak az idén. Ez azért is óriási szenzáció, mert ifjabb Tóth Jánost az utóbbi három évben még csak megközelí­teni sem tudta senki. Már-már úgy tűnt, hogy Janika és a Peugeot 206 WRC verhetetlen, csakhogy az idén egy kicsit másképp alakult a bajnokság forgatókönyve, mint a korábbi esztendőkben. Kezdődött mindjárt azzal, hogy a Peugeot megállt az idénynyitón. Sokan megdöbbentek ezen, hiszen korábban mindig rendkívül meg­bízható volt a gép, pedig nincs eb­ben semmi különös. Sőt, az volt a meglepő, hogy három éven keresz­tül sohasem volt vele semmi gond. Szóval az első viadalt „nullázta" a címvédő. Akár már itt elúszhatott volna a bajnokság, de legközelebb Miskolcon Benik nem szerzett pon­tot. Sőt, az idény egyik legnagyobb bukását mutatta be. A Focus csú­nyán összetört és a pilótát is kór­házba szállították, kérdéses volt, indulhat-e a következő viadalon. őt azonban hat lóval sem lehetett volna távol tartani Fehérvártól, bár a szeme még nem volt tökéletes (a látóidege sérült) a társaival együtt ott toporgott a rajtnál. Az a viadal sem telt el meglepetés nélkül: if­jabb Tóth hibázott. Az egyik éjsza­kai gyorsasági szakaszon elnézett egy kanyart és a közönség közé csúszott. A bajnokot nagyon meg­viselte, hogy miatta sérült meg né­hány néző, és azt sem lehetett kön­nyű feldolgozni, hogy tetemes hát­rányba került. Most már tudjuk­­ ott és akkor úszott el a bajnoki címe. Mert bár Benik sem nyert azon a viadalon - Szabó Gergő fergeteges ünneplését láthatta a közönség a céldobogón -, a trónkövetelő el­kezdte a pontgyűjtögetést. Elégté­telt jelentett számára, hogy Szom­bathelyen csatában győzte le a ma­gyar bajnokot. Janika ezután zsinórban három futa­mot megnyert, így a tokaji idényzá­róra maradt a döntés. A többi baj­nokjelölt (Szabó Gergő, ifjabb An­­gyalfi Károly és Aschenbrenner György) addigra már kiszállt a küz­delemből, csak ketten maradtak: Bénik és Tóth. A címvédő esélye csak matematikai volt, hiszen Bénik tíz ponttal vezetett, már egy 3. hely is elég lett volna neki a végső dia­dalhoz. Taktikázásra azonban a har­madik gyorsasági szakasztól kezdve nem volt szüksége, ott ugyanis, if­jabb Tóth János leesett az útról, és a Peugeot annyira megsérült, hogy nem tudta folytatni a küzdelmet. Benik gyakorlatilag már akkor baj­nok volt, de nem ünnepelt, hanem becsülettel végigküzdötte a viadalt, s bár nem volt könnyű, legyőzte a Tagai testvéreket. A céldobogón aztán jöhetett a pezsgőlocsolás, az örömmámor. Az A8-as géposztályban jóformán az első perctől kezdve az volt a kérdés: le tudja-e győzni Túri Ta­más Aschenbrenner Györgyöt? Nem tudta, de ez nem csak rajta múlt, hanem azon is, hogy a tech­nika ördöge jó néhányszor megtré­fálta. Az autója általában nem állt a helyzet magaslatán (kétszer csak a tréningig jutott, elrajtolni már nem tudott). Ez azonban nem csök­kenti Asi érdemeit, aki többször még a WRC-s pilóták orra alá is borsot tört azzal, hogy előttük vég­zett néhány gyorsasági szakaszon. Sőt, volt rá példa, hogy az első nap végén ő vezetett az abszolútban, meghökkentve ezzel az összes el­lenfelet. Volt két fegyelmi ügye (mindkétszer pályalevágás miatt), két versenytől távol maradt, de még így is az övé lett a bajnoki cím Túri és Bútor Róbert előtt. Ha már Bútornál tartunk, át is tér­hetünk rögtön az F2-es géposz­tályra, amely az idén két csapat­társ, két citroenes pilóta csillogását hozta. Azt már az év elején tudni lehetett, hogy Herczig Norbert a Citroen Total Rallye Team tagja lett, ebből pedig egyenesen követ­kezett, hogy hatalmas csatákat fog vívni legjobb barátjával, Bútor Ró­­berttel a bajnoki címért. Arra azon­ban talán senki sem gondolt, hogy az első helyért folytatott küzdelmet ez a két pilóta úgy ahogy van, ki is sajátítja magának. Pedig így történt: amikor nekik nem volt gondjuk, más nemigen rúghatott labdába. Ők ketten a nyolcból hat versenyt nyertek meg (Bútor ötöt, Herczig egyet), úgy, hogy az utolsó viada­lon egyikük sem állt rajthoz. Nem is volt értelme, hiszen Bútor már a mecseki viadalon megszerezte az újabb, immár negyedik F2-es baj­noki címét (sorozatban harmadikat a Citroennel), ő volt egyébként az egyetlen olyan pilóta, aki a nagy kategóriák valamelyikében meg tudta védeni a bajnoki címét, a többiben új bajnokot avattak, így az N-csoportban is új pilóta ül- Új fiú a trónon: Benik Balázs

Next