Steagul Roşu, mai 1970 (Anul 25, nr. 5359-5383)

1970-05-30 / nr. 5382

Pag. 2 r Excursii în țară Filiala O.N.T. din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej organizează în zilele de azi și mîine excursii pe următoarele trasee : Brașov — Poiana Brașov, cu un autocar Fiat, Slănic Moldova — Mărășești — Focșani , Bicaz — Lacul Roșu (cu autobuzul). « Filiala O.N.T. din Slănicul Moldovei, organizează în fiecare duminică excursii pe itinerariul Bacău — Piatra Neamț — mănăstirile Văratec, Agapia — Tîrgu Neamț — Humulești — Hanul Ancuței — Roman — Bacău. Transportul se va face cu confortabilele autocare ale O.N.T. . O excursie plăcută, la sfîrșit de săptămînă, ne este oferită de Agenția O.N.T. Bacău. Putem vizita Valea Prahovei, mănăstirile din județul Neamț, Bicazul, Lacul Roșu etc. Odihnă și tratament . Agenția O.N.T. Bacău și filialele sale pun la dispoziția cetățenilor bilete de odihnă în stațiunile de pe litoral pentru luna iunie, cu cazare la hoteluri. Este vorba de stațiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Mangalia, Venus, Mangalia , Jupiter, Zodiac. De remarcat că se acordă reduceri de prețuri la un confort superior. • Sîntem în măsură să-i informăm pe cititorii noștri că Agenția O.N.T. Bacău dispune de bilete de tratament la Mangalia — oraș, cu cazare la hoteluri, pentru perioada 1 iunie — 27 iunie. Tratamentul se asigură la policlinica orașului, unde se pot efectua băi de nămol, împachetări cu nămol, masaje, aerosoli cu apă sulfuroasă, electroterapie etc. • O altă stațiune pentru care putem găsi bilete la O.N.T. Govora. Se pot procura biletele pentru perioada 20 iunie — 22 septembrie. Cazarea se va face la case particulare. Excursii peste hotare De la AGENȚIA O.N.T. BACAU aflăm că în lunile august și septembrie se organizează următoarele excursii: • Roma — Napoli — Pompei — Sorento. Excursia, ce se face cu avionul și va dura 8 zile, include vizitarea Muzeului Vatican din Roma, turul orașului Napoli, vizitarea stațiunilor Amalfi și Sorento, ca și a insulei Capri, un popas făcindu-se și la Anacapri. • Au început înscrierile la excursia de 15 zile cu autocarul, pe încîntătorul traseu : București — Belgrad — Zagreb — Parma — Milano — Verona — Padova — Triest — Budapesta. • O altă excursie îmbietoare, tot cu autocarul: București — Plevna — Sofia — Plovdiv — Istambul — Izmir — Varna — Tîrnovo — București. De menționat că această excursie se organizează și cu autoturismele proprii de către Filiala A.C.R. Bacău în colaborare cu Agenția O.N.T. înscrierile pentru automobiliști se fac pînă la 10 iunie. Din nou o posibilitate de a călători în străinătate cu avionul. Este vorba de excursia organizată pe o durată de 8 zile la Paris. Se vizitează cu acest prilej : Turnul Eiffel, Opera, renumitul Champs Elysees, Comedia franceză, Versailles, Louvrul. Tot în această excursie se va face și turul „Parisului istoric“ (Arcul de triumf, Obeliscul Luxor, Tuileries, Notre- Dame, Bastilia etc.). Au început înscrierile pentru excursia Turul Austriei. Itinerariul este următorul: Viena — Salsburg — Klagenfurt — Graz Viena — București. Excursia va dura 8 zile. • Automobil Clubul Român, Filiala Bacău, în colaborare cu Agenția O.N.T., organizează pentru posesorii de autoturisme o excursie pe itinerariul: Budapesta — Brno — Praga — Viena — Salsburg — Graz etc. Durata acestei excursii este de 15 zile, înscrierile se fac la Agenția O.N.T. pînă la data de 10 iunie. ADRESE UTILE • HOTELUL „TROTUȘ“ din municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, un hotel cu camere confortabile, elegant, cu servicii de bună calitate. Acest hotel dispune de 4 apartamente, 18 camere cu un pat, 100 camere cu 2 paturi. Toate camerele sunt mobilate modern, au instalații de baie cu apă caldă și rece. Ascensor, oficii pe etaje. La parter — restaurant, braserie, bar, salon de recepție, sală de corespondență. Se poate solicita, prin recepția hotelului, servirea mesei în cameră, spălatul și călcatul lenjeriei, lustruitul încălțămintei etc. 0 BUCIUM — așa se numește elegantul motel de lingă Iași. El are o capacitate de 75 locuri, în camere cu 2—3 paturi și este deschis tot anul. Telefon, post de prim ajutor, lumină electrică, apă potabilă, dușuri și instalație sanitară în fiecare cameră, apă caldă — iată cîteva accesorii esențiale. Stație PECO la 3 km. Stație de autobuz, la intrarea în motel. Monumente ale naturii 0 Parcul național Retezat (județul Hunedoara). Este Rezervația cea mai mare din țară (10.000 ha); • Poienile cu narcise din Dumbrava Vadului (județul Făgăraș). O pădure de stejari, cu poieni mari și rariști, unde în maiiunie înfloresc narcisele. • Rezervația ornitologică de la Satchinez (județul Timiș), la cca. 25 km, nord-vest de Timișoara. Specii de păsări rare, păsări acvatice și călătoare. Peșteri Numărul total al peșterilor din România, cunoscute și cercetate este de 985. Cele mai lungi peșteri din țara noastră sunt: 1. TOPOLNIȚA (podișul Mehedinți) — 11.000 m ; 2. VÎNTULUI (munții Pădurea Craiului) — 6.000 m ; 3. IZVORUL TĂUȘOARELOR (munții Rodnei) — 5.050 m ; 4. COMARNIC (munții Banatului) — 4.000 m ; 5. MEZIAD (munții Apuseni) 3. 464 m ; 6. BULBA (podișul Mehedinți) 3.240 m ; 7. BUHOI (munții Aninei) 3.217 m ; 8. LIMANU (Mangalia) — 3.200 m 9. Peștera din CURECEA (podiș Mehedinți) —■ [UNK] 2.200 m ; 10. Peștera LAZULUI (munții Mhedinți) — 2.200 m. Cartea de turism O broșură utilă, care nu trebuie să lipsească din colecția turiștilor „România — harta turistică“ , lucrare ce a apărut de curînd în editura „Stadion“. O putem procura de la librăriile din județ, inclusiv „V. Alecsandri“ din Bacău. Lucrarea prezintă date utile despre campinguri, stațiuni balneo-climaterice, moteluri, hanuri, castele, stații de benzină, monumente ale naturii și monumente istorice, peșteri, unități auto service, trecători, drumuri modernizate etc. In afara unor date geografice și administrative, găsim în acest util ghid turistic o bogată legendă (în limbile română, franceză, engleză, rusă, germană), cu privire la drumuri europene și naționale, căi ferate, distanțe în kilometri, cabane, muzee, agenții O.N.T., planurile principalelor orașe din țară. Muzee nemțene Municipiul PIATRA NEAMȚ • „Muzeul de științele naturii“ (Carpații românești): Str. V. I. Lenin nr. 28. • „Muzeul de istorie, arheologie, artă“ , Piața Libertății nr. 1. Muzeul memorial „Calistrat Hogaș“: str. Avîntul nr. 1. Deschis zilnic între orele 10—18, luni închis. Comuna VINĂTORI % Muzeul memorial „Mihail Sadoveanu“. Este vorba de casa în care a locuit adesea scriitorul în ultimii săi ani. Muzeul cuprinde manuscrise, fotografii, fonograme, cărți, mobilier și obiecte de care s-a folosit autorul. Rubrică organizată de: Roni CACIULARU 26 tone de metal economisit la Uzina de cauciuc Borzești Colectivul atelierului mecanic central al UZINEI DE CAUCIUC BORZEȘTI, desfășoară cu entuziasm întrecerea pentru a da viață angajamentelor asumate in acest an. Prin respectarea strictă a tehnologiilor de prelucrare, aplicarea unor soluții economicoase de confecționare, de la începutul anului și pînă in prezent s-au economisit mai bine de 26 tone de metal, fără a prejudicia calitatea produselor. In luna aprilie la atelierul mecanic central s-a confecționat un volum sporit de piese de schimb necesare reviziei care s-a făcut la instalațiile de obținere a stirenului și la cele de la secția I.M.F. Hotărirea cazangiilor, lăcătușilor și strungarilor de aici este ca angajamentul de a economisi 57 tone metal în acest an să fie Îndeplinit mult mai devreme. STEAGUL ROȘU PRODUCTIVITATEA (Urmare din pagina I) acestora și de valorificare a lor potrivit necesităților. Se mențin o serie de neajunsuri în folosirea parcului de mașini, a timpului de lucru și a forței de muncă. Existența celor 752 cm /de absențe nemotivate este o anomalie care împiedică realizarea prevederilor planului. Urmărind aceeași problemă, productivității muncii, ne vom referi în continuare la o altă unitate. Este vorba de I.I.L. „MOLDOVA“ din BACĂU, în primele patru luni din acest an sarcinile au fost respectate la unii indicatori de plan, însă la alții nu. Valoarea producției globale crește în această perioadă cu 0,8 la sută, în timp ce numărul mediu scriptic de muncitori crește cu 0,6 la sută, iar productivitatea muncii cunoaște un spor de numai 0,2 la sută. Putem să arătăm, bunăoară, că sporul obținut la productivitatea muncii este nesatisfăcător. Aici nu sunt respectate, după cum se vede, sarcinile de plan în ceea ce privește numărul mediu scriptic de muncitori. De altfel, însuși procentul de creștere a producției pe seama productivității muncii este mic, el realizîndu-se, în special, prin numărul ridicat de salariați. S-a acordat o atenție prea mică utilizării raționale a timpului de lucru. Numai 95,4 la sută din timpul total de producție al primului trimestru a fost folosit pentru crearea de valori materiale, restul fiind irosit în mod nejustificat. Cele 1.312 omore absentate nemotivat reliefează existența unei organizări necorespunzătoare a producției și a muncii, demonstrează că se tolerează cu ușurință unele fenomene de indisciplină. RAFINĂRIA DÂRMÂNEȘTI, altă unitate în care poposim, s-au dezvoltat și modernizat în cursul ultimilor ani. Efectele economice ale acestei înnoiri tehnice și organizatorice s-au făcut simțite și în ritmul realizării planului. îndeplinirea planului la principalii indicatori a fost generată în mod hotărîtor de strădania muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor, de buna organizare a muncii, de introducerea unor metode moderne de prelucrare și valorificare superioară a țițeiului. Asupra creșterii producției și productivității muncii a avut o influență puternică gradul înalt de pregătire al petroliștilor, nivelul ridicat de cunoștințe profesionale ce le permite să conducă cu ușurință procesele de producție, să folosească mai bine instalațiile. Din totalul de muncitori aflați la rafinărie numai 6 la sută sunt necalificați, dar aceștia sunt repartizați în diferite activități pentru care nu este necesară o pregătire specială. Totuși mai există și deficiențe. Modul in care este folosit timpul de producție, trebuie să preocupe mai mult colectivul de aici. Măsurile ce se impun a fi luate pentru a înlătura risipa de timp trebuie să se afle înscrise printre principalele probleme din agenda de lucru a petroliștilor. Folosirea cea mai productivă a mijloacelor tehnice, a timpului de lucru și a forței de muncă au o deosebită importanță pentru dezvoltarea economică a unei întreprinderi. Fiecare colectiv trebuie să aibă în vedere faptul că pentru achiziționarea mașinilor și utilajelor pe care le folosesc, pentru introducerea progresului tehnic și ușurarea muncii fizice s-au investit sume importante. Ele trebuie recuperate prin valorile materiale create. Iată de ce este necesar ca in fiecare întreprindere comitetele de partid și comitetele de direcție să analizeze periodic modul cum este folosit potențialul material și uman de care dispun, să depisteze din timp eventualele neajunsuri și să ia măsurile corespunzătoare Înlăturării lor. Starea căilor de comunicații in județele calamitate în toate zonele calamitate din țară continuă într-un ritm intens lupta pentru refacerea fiecărui kilometru de cale ferată, șosea, precum și pentru redeschiderea circuitelor telefonice și oficiilor poștale. O deosebită contribuție în această acțiune de înaltă datorie patriotică o aduc miile de muncitori, tehnicieni și ingineri ai direcțiilor districtuale de cale ferată, de drumuri, celor de poștă și telecomunicații, trusturilor locale de construcții-montaje, populația din localitățile din apropiere, numeroși militari ai forțelor noastre armate. Spre șantierele de refacere a rețelelor de comunicații ale țării sosesc mii de metri cubi de masă lemnoasă, importante cantități de produse de balastieră, ciment, motorină destinată preparării mixturilor asfaltice, traverse de beton, carton asfaltat, plăci de azbociment etc. Pentru repunerea în funcțiune a sistemului de telecomunicații din aceste zone s-au trimis peste 2.000 de aparate telefonice, 22 centrale automate și semiautomate, 30.000 de metri lineari de cablu etc. Departamentul Căilor Ferate comunică redeschiderea sectorului Albia- Agnita (prin aceasta a întregii linii Sibiu-Agnita), Tirimia-Miercurea Nirajului și Eremitul-Praid (de pe linia Tg. Mureș). Este închis încă traficul feroviar pe liniile Blaj-Pod Mureș; Ilia-Dobra ; Zăbrani-Radna ; Mărișelu- Sărățel; Băbuțeni-Surduc Sălaj ; Ulmeni Sălaj-Mireșul Mare; Cîmpulung pe Tisa-Frontieră ; Băcioi-Frontieră ; Sîngiorz Băi-Rodna Veche; Bistrița- Bistrița Bîrgăului-Cetatea de Baltă- Sovata ; Baldovinești-Barboși; Bîrlad- Berești, precum și pe liniile înguste Tg. Mureș-Band ; Tg. Mureș-Tirimia și Miercurea Nirajului-Eremitul; Ardusaci-Șomcuța Mare. Din cauza stării necorespunzătoare a acestor linii, se mențin anulate unele trenuri rapide, accelerate și de persoane. Trenurile accelerate 301/302 și 331/ 332 circulă pe ruta ocolitoare Brașov-Sibiu-Vințul de Jos-Teiuș-Războieni, iar acceleratul 401/402 a fost îndreptat pe varianta Brașov-Deda-Tg. Mureș-Războieni-Cluj . Pe mai bine de 85 la sută din lungimea drumurilor naționale, care au fost inundate, în această perioadă, a fost restabilit traficul rutier. Au mai fost redate circulației arterele Dn 13 Măieruș-Rupea și Dn 14 D Teiuș- Blaj. Se mențin restricțiile de tonaj (pentru autovehiculele a căror greutate depășește 10 tone) pe rutele Dn 2 A Țăndărei-Vadu Oii (accesul spre Constanța se poate face prin Călărași-Ostrov sau Brăila-Măcin), Dn 13 Bălăușeri-Tg. Mureș, Dn 13 A Bălăușeri-Sovata, Dn 14 A Mediaș-Tîrnăveni și Dn 17 Bistrița-Vatra Dornei. Pe sectoarele Dn 11 oraș Gheorghe Gheorghiu-Dej-Bacău și Dn 12 Ghimeș-Comănești, este permisă numai circulația vehiculelor a căror greutate totală nu depășește 5 tone. Nu se poate circula pe Dn 2 B Brăila- Șendreni, Dn 5 C Giurgiu-Zimnicea, Dn 17 B Vatra Dornei-Poiana Teiului, Dn 26 Vlădești-Oancea și Dn 54 Corabia-Tr. Măgurele. Pentru refacerea de îndată a sectoarelor inundate, se pregătesc din timp utilaje și se organizează aprovizionarea cu materialele necesare*. * Datorită inundării parțiale sau totale a platformelor de manipulare a mărfurilor, în porturile Moldova Veche, Drencova, Tr. Severin, Calafat, Tr. Măgurele, Giurgiu, Oltenița, Călărași, Brăila și Galați, traficul fluvial a înregistrat o scădere. Transportul de călători pe fluviu, precum și trecerile cu bacurile în toate zonele se desfășoară normal. Ministerul Poștelor și Telecomunicațiilor informează că pe teritoriul țării au rămas închise numai oficiile PTTR Vădeni, județul Brăila, Totoi, județul Alba și Tîrnava, județul Sibiu. Din totalul de circa 12.400 posturi telefonice, întrerupte în această perioadă, pînă în prezent s-au restabilit 10.320, în localitățile Dej, Alba Iulia și Deva s-au repus în funcțiune toate circuitele abonaților ale căror imobile nu au suferit avarii grele. Deservirea poștală este asigurată aproape în totalitate în zonele calamitate. (Agerpres) à Evidențiați pentru activitatea cultural-artistică In aceeași zi, a fost iuminată și diploma de bibliotecă evidențiată pe țară bibliotecii cooperativelor meșteșugărești din municipiul Bacău. Merită consemnat faptul că în fișele unității figurează numele a peste 80 la sută dintre meșteșugari că biblioteca a organizat concursuri „Cine știe cîștigă", medalioane literare, simpozioane, diverse acțiuni de propagandă a cărții tehnice, care s-au bucurat de o largă participare. Invitarea unor cadre didactice de la Institutul pedagogic, sprijinul Întreprinderii cinematografice interjudețene Bacău au asigurat ținuta deosebită a manifestărilor, succesul acestora. Cele două diplome primite de U.J.C.M. constituie un nou prilej nile ciștigate la cel de-al IX-lea concurs pe țară al formațiilor de mîndrie pentru toți meșteșugarii amatori muzicale și coregrafice, ca băcăuani, factorul permanent al activității artistice. M. M. Acum o lună și jumătate, Uniunea județeană Bacău a cooperativelor meșteșugărești era evidențiată pe țară pentru rezultatele obținute în întrecerea socialistă pe anul 1969. Și iată că zilele acestea o nouă diplomă vine să ateste meritele meșteșugarilor noștri pe tărîm cultural-artistic. Festivitatea decernării ei a avut loc miercuri 27 mai a.c. Este al patrulea an consecutiv de cînd U.J.C.M. primește diploma de evidențiată pe țară pentru activitatea cultural-artistică. Au fost luate în considerație numărul mare al conferințelor organizate conform specificului și in funcție de cerințele actuale ale producției, schimburile de experiență, premiile și mențiu- Căutătorii de comori (Urmare din pagina I) peste noapte. Cea mai mare parte din aceste comori aparțin, potrivit acestor legi, coroanei britanice. Dar autoritățile recunosc însă că nu pot ține stavilă abililor căutători de epave. „Noi nu putem pune posturi de pază la orice epavă", declara un funcționar vamal. „Dacă unii vor să viziteze o navă scufundată nu poate să-i împiedice nimeni. Afacerea devine ilegală în momentul în care ei încearcă să vîndă obiectele găsite, în loc să le predea unui funcționar cu atribuții de „reciver of Wracks". Acesta este de obicei membru al pazei de coastă sau un funcționar vamal. El are dreptul să păstreze bunurile timp de un an. Dacă se constată că asupra obiectelor găsite nu ridică nimeni pretenții de proprietate timp de un an, atunci ele sunt scoase la licitație. Sumele obținute revin coroanei, care oferă o treime din cîștig celor care le-au găsit; în aceste condiții, cercetătorii de epave trebuie să calculeze dinainte dacă cheltuielile făcute vor putea fi acoperite. Un purtător de cuvînt al marinei britanice povestea următorul fapt despre neșansa unei echipe de scafandri. Acum cîțiva ani, un grup de căutători de comori a investit o groază de bani în descoperirea epavei vasului „Duque de Florencia", care a aparținut „armadei" spaniole, însă, de abia dacă au găsit cîteva monede de argint, nicit nici vorbă n-a mai fost să-și acopere cheltuielile. Acum doi ani a fost localizată zona unde s-au scufundat alte nave. Șansa de a pune mina pe comori a determinat o febrilă activitate a amatorilor îmbogățirii rapide. Au luat ființă trei grupuri rivale, care au investit importante sume în această întreprindere. Cel mai puternic dintre ei pare grupul lui Roland Morris, proprietarul unui restaurant din Cornwall. El a devenit cunoscut în lumea căutătorilor de comori, deoarece într-un răstimp de doi ani echipa lui a scos din mare 4.500 monede de aur, o tavă tot din aur și două tunuri de bronz. Cu toate că partea leului a revenit statului, Morris s-a ales, totuși, cu venituri serioase, care i-au atras invidia colegilor lui de breaslă. 1 cinema! MUNICIPIUL BACAU „Muncitorul" i PICIOARE LUNGI, DEGETE LUNGI (orele : 10,20 ; 15,20 ; 17,20 ; 19,20). Tel. 12028. „Flamura roșie" : GHICI CINE VINE LA CINA ? (orele : 15 , 17,30 ; 20). Tel. 11950. „Progresul" , URMĂRIREA (orele : 10,30 ; 14.30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). Tel. 11377. „Tineretului" , LUPII ALBI (orele : 10,30 ; 15.30 ; 17,30 ; 19,30 ; 21,30). Tel. 12939. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ „23 August" • SPLENDOARE IN IARBA. „Oituz" , MIREASA ERA IN NEGRU. TG. OCNA — „Oituz" — ANCHETATORUL DIN UMBRA. MOINEȘTI — „Petrolul" , TREI SURORI. ( EXPOZIȚII MUNICIPIUL BACAU Galeriile de artă . Expoziția cu vînzare prezentînd donații ale membrilor cenaclului „N. Enea" al U.A.P. și ale unor artiști plastici amatori în folosul sinistraților din județele calamitate. TG. OCNA Galeriile de arta, strada Păcii nr. 1 i Expoziția Stavru Tarasov, deschisă zilnic (cu excepția zilei de luni) între orele 10—13 și RACOVA ! Expoziția memorialăi Ion Borcea. TELEVIZIUNE SIMBATA 30 MAI 1970 17.00 Deschiderea emisiunii. 17.05 Buletin de știri. 17.10 Emisiune în limba germană. . . 18.05 Bună seara, fete ! Bună seara băieți ! ... 19.15 Anunțuri — publicitate. II 19.20 1001 de seri. 16.0 19.30 Telejurnalul de seară. 19.0 20.00 Tele-enciclopedia. 20 o 21.00 Reportai TV. 20J 21.20 Film serial „Rocambole" (IV). 20.2 22.00 Tele-cine-recital nr. 4. 21 o 23.00 Of, inimioară I... 21.2 23.25 Telejurnalul de noapte. Sport. 21.3 23.45 Închiderea emisiunii programului 1. 21.3 RADIO 1 BUCUREȘTI STMBATA 30 MAI 1970 PROGRAMUL I De la 3 to 7 — emisiune de divertisment muzical. Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Gazeta radio. Săptămînă unui meloman. Tableta de seară. — 365 de cîntece. Argheziană. Zece melodii preferate, în jurul globului. Cînta Constantin Draghici. Moment poetic. Solista serii — Juliette Greco. 22.00 22.20 22.30 23.00 0.00 15.00 15.40 16.00 16.20 17.05 17.20 17.35 18.00 18.30 19.00 19.30 19.50 20.00 20.20 20./0 21.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. Muzică ușoară. Expres melodii.6.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II Viața de concert a Capitalei. Rarități discografice. Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Rapsodia a ll-a de Marțian Negrea. Antena tineretului. Recital de operă Traian Popescu. Cîntece pentru toate vîrstele. Concert de muzică populară. Odă limbii române. Varietăți muzicale. Bibliotecă de poezie românească. Noapte bună, copii. Valsuri de compozitori români. Pagini orchestrale din opere. Program de romanțe. Festival minital international „Primăvara la Praga 1970". 23.05 Muzica românească azi. 23.41—1.00 Mari romantici. DUMINICA 31 MAI 1970 PROGRAMUL 1 6.05 Concertul dimineții. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 7.15 Ora satului. 7.45 Cîntece și jocuri populare. 8.00 Sumarul presei. 8.10 Muzică ușoară. 9.00 Radiomagazinul femeilor. 9.30 Avanpremiera cotidiană. 9.42 Soliști și orchestre de muzică ușoară. 11.05 Poșta radio. 11.15 Melodii populare. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 De toate pentru toți. 13.00 Radiojurnal. Sport. 13.15 Muzică ușoară. 13.30 Muzică populară. 14.00 Melodii. . . melodii. 14.30 Cine știe, cîștigă. 6.00 7.45 8.00 8.15 9.00 9.12 9.50 10.00 10.30 11.00 12.45 14.05 14.40 PROGRAMUL II Matineu muzical. Publicitate radio. Piese instrumentale de compozitori români. Teatru radiofonic pentru copii. Avanpremieră cotidiană. Caleidoscop muzical. Cîntec mlădițelor de aur. Opera și cele cinci necunoscute. A 7-a artă. Transmisiunea concertului orchestrei simfonice a Filarmonicii din Cluj. Mozaic muzical. Albumul vocilor celebre. Muzică ușoară. IAȘI 17.45 Nestemate folclorice. 18.00 Radioancheta noastră. 18.20 Melodia preferată. 19.00 Radiojurnal. 19.15 Amintiri, amintiri (romanțe). 19.30 Lecturi dramatizate. 20.30 Compozitori moldoveni din trecut de azi. 20.50 Zece minute cu Margareta Pîslaru. 21.00 Buletin de știri. 21.05 Invitație la dans. 21.30 Arte plastice. 21.40 Invitație la dans (continuare). DUMINICA 31 MAI 1970 PROGRAM DE DIMINEATA 7.00 Buletin de știri. 7.05 Matineu muzical. 7.30 Descriptio Moldaviae. 7.50 Asta-i hora horelor. 8.00 Buletin de știri. 8.05 Raliul melodiilor. 8.30 Cutezătorii. STMBATA 30 MAI 1970 PROGRAM DE SEARA 17.05 Estrada zilei. 17.30 Dialog cu ascultătorii. Sîmbătă 30 mai 1970\ RăspUndem Cititorilor NOUL SISTEM ÎMBUNĂTĂȚIT DE SALARIZARE ȘI MAJORARE A SALARIILOR — INSEMNAT STIMULENT PENTRU RIDICAREA CALITAȚII MUNCII ÎN TOATE SECTOARELE DE ACTI VITATE._____________ V. POPESCU, din Bacău. în anul 1960 i s-a desfăcut contractul de muncă potrivit art. 19 din Codul muncii în vederea încorporării pentru satisfacerea serviciului militar. I se menține vechimea neîntreruptă în muncă în aceeași unitate dacă după lăsarea la vatră s-a reîncadrat în termen de 90 zile la vechiul loc de muncă ? Angajații care pînă la data de 14 noiembrie 1964 cînd a fost publicat Decretul 687/1964 prin care a fost modificat Decretul 468/1957, au fost încorporați pentru satisfacerea serviciului militar, în termen de 90 zile de la desfacerea contractului de muncă, beneficiază de vechimea neîntreruptă în aceeași unitate, numai dacă desfacerea contractului s-a făcut pentru toate celelalte motive decât cele prevăzute de art. 20 lit. d, e. f. g. din Codul muncii. Față de cele arătate de dv. în scrisoarea pe care ne-o trimiteți, aveți vechimea neîntreruptă în muncă în aceeași unitate. Potrivit pct. 5 din anexa a VII-a la H.C.M. 914/ 1968, perioada cit au efectuat serviciul militar, nu se include în calculul vechimii neîntrerupte în aceeași unitate, ci leagă doar perioada anterioară și ulterioară. IOAN ACATRINEI, din Moinești: Cu ocazia aplicării noului sistem de salarizare nu i s-a inclus in calculul vechimii neîntrerupte în aceeași unitate perioadele în care a fost în concediu de studii și în concediu fără plată pînă la 30 zile. S-a procedat corect ? Anexa a VlI-a la H.C.M. 914/1968 prevede la pct. 5 că în calculul vechimii neîntrerupte în aceeași unitate se includ și perioadele în care un angajat a fost în concediu de studii și în concediu fără plată de pînă la 30 zile în cursul unui an calendaristic. Unitatea a procedat greșit neluîndu-vă în calcul aceste perioade. PAUL DARIE din Buhuși! In anul 1966 a trecut de la o unitate la alta și în carnetul de muncă i s-a făcut mențiunea de „transferat", iar la cea care s-a încadrat mențiunea de „angajat", fără a se preciza că angajarea s-a făcut prin transfer. I se menține vechimea neîntreruptă in muncă în aceeași unitate . Pct. 4 din instrucțiunile 7000/1964 ale M.F. și C.S.M.S. prevede că natura transferului se determină de către unitatea la care se transferă angajatul. Dacă în carnetul de muncă s-a înscris de către unitatea la care v-ai încadrat numai „angajat“ urmează să se verifice în scriptele existente la unitate, care este natura transferului, la cerere sau în interes de serviciu. Dacă decizia emisă de unitate nu corespunde cu situația reală, se va reformula decizia după care se vor face și eventualele rectificări în carnetul de muncă. TEODOR ATANASIU, din Comănești . La data de 25 mai 1970 a împlinit 10 ani de vechime neîntreruptă în muncă în aceeași unitate. De la ce dată va putea beneficia de sporul de vechime majorat la cinci la sută ? Potrivit pct. I (3 și 4) din anexa a VlI-a la H.C.M. 914/1968, vechimea neîntreruptă în aceeași unitate necesară pentru stabilirea sporului la salariu se calculează în ani împliniți, iar sporul se acordă cu începere de la întîi a lunii următoare celei în care s-a născut acest drept. Dumneavoastră, împlinind zece ani de continuitate în muncă, în luna mai, aveți dreptul la sporul de cinci la sută începînd cu luna iunie. SCHIMBURI tMlk de &rCMAnte Widlf Timi—---------—— ------ Cedez apartament 3 camere bloc D2 sc. A etaj 3 ap. 11 Roman, pentru similar Bacău centru sau Cornișa. Arșjuru TUFti flish ■um REQUIEM-UL profesorului GUT*1 TMAN se va ține duminică 31 mai orele 11. 1 IULIANA KOCSOR strada BAGDAZAR . Constanța anunță pe fiul ei IANOȘ să se prezinte acasă. I vremea) Vreme ușor instabilă cu cerul variabil mai mult noros. După amiază în zonele de munte și în nordul Moldovei se vor semnala averse slabe de ploaie și cu totul izolat însoțite de descărcări electrice. Vîntul va sufla slab la potrivit din sectorul sud-vest. . Temperatura ușor instabilă ; minimele vor fi cuprinse intre 8 și 12 grade, iar maximele între 19 și 25 grade. LOTO 29 mai 1970 Extragerea I : 85, 26, 53, 68, 41, 55, 83, 39, 30 Fond de premii : 445.937 lei Extragerea a II-a : 59, 3, 9, 43, 5, 28, 25 Fond de premii : 408.470 lei à V b