Steagul Roşu, septembrie 1970 (Anul 25, nr. 5461-5486)

1970-09-18 / nr. 5476

Vineri 18 septembrie 1970 Intre reluări și premiere Din cinc în cînd, televiziunea, receptivă la Sugestiile și dorințele telespectatorilor de toate vîrstele, se abate curajos de la monotonie și programează în cîte o zi emisiuni pe care le-am fi dorit de multă vreme, nu numai reluate, ci și continuate. Este cazul filmului cu mare priză, îndeosebi la publicul aflat la vîrsta cravatelor roșii, — „Noile aventuri ale echipajului Val-Vîrtej“ — găzduit de micul ecran la intervale destul de neregulate, dar frumos făcut, capabil să copilărească pe mulți dintre cei ambițioși a se considera maturi cu tot dinadinsul. O reîntîlnire cu actorii Nicolae Gărdescu, Dem Savu, Mihai Niculescu etc., in pelicula intitulată „Fantoma feniciană“, ne putem da — firește, pe calea undelor „video“ — duminică, la ora 9. Două ore mai tîrziu, încă o reîntîlnire plăcută, de astă-dată cu marele șansonetist belgian — Salvatore Adamo — care ne va delecta cu citeva dintre melodiile sale devenite celebre in toată lumea. Tot la capitolul „reluăm“ să mai notăm din carnetul cu amintiri al „Cerbului de aur“ — o „filă" semnată de distinsa interpretă franceză de muzică ușoară, Marie Laford, între premierele înscrise pentru zilele următoare, subliniem, mai întîi, debutul unui nou serial în cadrul Avancronică TV săptămânalului „roman foileton“. Este vorba de opera romancierului englez Aldous Huxley — „Punct și contrapunct“ — o frescă a intelectualității britanice din anii de după primul război mondial“ — care, timp de cinci săptămîni, promite să ne atragă în fiecare luni in fata televizoarelor (ora 20,10). Iubitorilor de teatru le este rezervată, o zi mai tîrziu, plăcerea de a urmări (la ora 20,45) una din capodoperele teatrului antic grecesc — „Prometeu“ de Eschil, într-o distribuție nouă, în care apar actorii : Dan Tufanu, Ion Valeu, Olga Bucătaru. Mircea Albulescu ș.a . ■ ,l .Repudiate un timp, apoi regretate pentru capacitatea lor de a surprinde lucrurile pe viu, și acum, f[jp țqy îmbrățișate, transmisiunile sportive directe revin, după 2 du■miriîci de „telerecording“, pe primul plan, cu programarea cuplajului interbucureștean — Dinamo — Progresul și Steaua — Rapid (duminică, ora 14,15). Promisiuni la fel de bune pare să ne ofere și meciul internațional de atletism găzduit de stadionul „Republicii“ dintre România, Ungaria, Italia și Elveția, din desfășurarea căruia, un car de reportaje TV, va transmite, începînd cu ora 16 (azi și mîine) patru ore de întreceri palpitante. Să încheiem, amintind celor ce îndrăgesc tenisul de cîmp că, în cadrul emisiunii pentru tineret „Bună seara, fete ! Bună seara, băieți !“, de sîmbătă, ora 21,50, vor putea cunoaște îndeaproape pe un mare campion al sportului alb din țara noastră , maestrul emerit al sportului, Ilie Năstase. Ion MUNTEANU r I Gong, in noua stagiune teatrală! Marti, 22 septembrie, va bate gongul inaugural al stagiunii 1971-1972 la Teatrul dramatic „Bacovia“. Cortina se va ridica la premiera comediei „Mielul turbat“ de Aurel Baranga. Este pentru a doua oară în cursul celor 23 de ani de existentă a teatrului băcăuan, din această operă de frunte a dramaturgiei noastre vede luminile rampei. Cariera „Mielului turbat“ este unică în dramaturgia actuală, justificând ceea ce majoritatea criticilor, incluzîndu-i și pe adversarii teatrului lui Aurel Baranga, au afirmat în repetate rînduri, și anume că „Mielul turbat“ este „cea mai bună comedie satirică românească de după 23 August 1944". Continuarea tradițiilor satirice militante. „Mielul turbat“ marchează momentul caracteristic al mutațiilor petrecute în structura societății noastre, mai ales în definirea raporturilor existente între principalii ei factori creatori. O considerare actuală a piesei aparține printre altele și unor exegeți străini care ii consideră pe Spiridon Biserică, personajul principal al comediei, drept primul erou comic pozitiv din literatura nouă, însuși Baranga, invitat să-și exprime gîndurile sale de astăzi despre comedia scrisă în 1951, afirmă că, în perspectiva celor două decenii, meritul principal al lui Spiridon Biserică continuă să fie acela de a rămîne om, indiferent de peripețiile prin care trece „păstrîndu-și demnitatea chiar și atunci clnd; „ obiectul unei trecătoare iatăți“. Readucerea pe scenă a colecției „Mielul turbat“ o dansăm colectivului de interpreți alcătuit din : Constantin Coșa, Nicolae Roșioru, Florin Blănărescu, Mișu Rozeanu, Marin Ionescu, Puiu Burnea, Doina Iacob, Maria Elena Iliescu, Mircea Isăcescu și Ion Mihăilescu. MARȚI, 22 sept. Regia aparține lui I. G. Russu, iar scenografia este realizata de Dorel Botoșescu. A doua premieră a stagiunii — programată pentru miercuri, 23 septembrie — va fi spectacolul de poezie, muzică și balet, scris, regizat și interpretat de tînărul actor Sorin Postelnicu. Versurile lui George Bacovia constituie motivul fundamental al acestei originale reprezentații, ce are în centrul ei un singur interpret, pe Sorin Postelnicu, secondat de dansul Rodicăi Postelnicu. Este pentru prima oară cînd poezia atât de densă și tensionată dramatic a lui Bacovia este astfel adusă în spațiul scenei, cu intenția de a-i valorifica resursele ei multiple. Inspirat, regizorul-interpret ne oferă o reprezentație  inedită care va stîrni, desigur, interesul publicului. Despre comedia lui Marc Camelotti jucată sub titlul „Logodnicele aterizează la Paris“ („Boeing-Boeing") cei mai temuți și mai neînduplecați critici din Franța au avut cuvinte de laudă. Ea a fost definită pe rînd ca „un mic vodevil, binevenit, viu, plăcut“ ca o piesă în care „sunt sesizate toate ocaziile comice“, ca una din acele comedii rare ce „amuză prin mijloacele cele mai clasice, cele mai sincere și cele mai simple“. Jean Jacques Gautier de la cotidianul „Le Figaro“, scria : „Trebuie să recunosc că Marc Camoletti n-a lăsat să se scurgă trei minute fără să introducă un personaj sau să pună o replică care provoacă rîsu. Intr-adevăr, bunul gust și hazul copios își dau mina pentru a cuceri publicul timp de trei ore cu o distribuție în care apar : Andrei Ionescu, Mihai Stoicescu, Lucia Cosmeanu, Sanda Ghiculescu-Voica, Puiu Burnea, Florin Gheuca, Anca Alecsandra-Crețu, Ana Maria Ittu, în regia lui I. G. Russu și decorul lui Ștefan Georgescu. Deschiderea stagiunii va mai fi marcată de încă două „premiere“, de astă-dată în afara scenei. Tînărul pictor scenograf Victor Țapu va deschide în foyer o expoziție personală de grafică și scenografie, oglindind activitatea sa teatrală și publicistică din ultimii ani. C. IULIAN Sezonul turneelor ? Așa se pare urmărind afișul reprezentațiilor teatrale viitoare. Concomitent cu deschiderea stagiunii la teatrul băcăuan, ne vizitează alte două colective bucureștene. -Teatrul Național „I. L. Caragiale“ din București* va dă două specificole (in zilele de 20 și 21 septembrie, ora 20, la sala Casei de cultură a sindicatelor) cu piesa dramaturgului englez G. B. Shaw ,,O femeie cu bani“. tn montarea lui Mihai Berechet, comedia va fi interpretată, printre alții, de actorii: Carmen Stănescu (artistă emerită), Mihai Fotino, Dem. Rădulescu, Rodica Popescu, Matei Gheorghiu. In aceeași sală, joi, 24 septembrie, la orele 17 și 20, Teatrul „C. I Nottara“ va prezenta comedia americană de succes „Bărbați fără neveste“, semnată de Neil Simon. După ce au întreprins un voiaj artistic pe litoral și prin mai multe localități din țară, Ion Punea, Ștefan Radof, Ion Siminie, Anda Caropol, Ioana Manolescu și ceilalți interpreți ai piesei, sub bargheta regizorală a lui G. Rafael, se vor confrunta cu opiniile iubitorilor de teatru din Bacău. Cu o zi înainte (miercuri, 23 septembrie, ora 19,30 ini sala Casei de cultură a sindicatelor), reprezentația va fi înfățișată spectatorilor din Municipiul Gh. Gheorghiu-Dej. „DECADA PORȚILOR DESCHISE ” A devenit o tradiție ca, înaintea deschiderii unui nou an de activitate, la Casa pionierilor să se intensifice acțiunea de popularizare a cercurilor care vor funcționa in noul an, a profilului acestora, perspectivei lor, a rezultatelor obaținute in anul școlar precedent, încă de la 17 septembrie și continuind pină la 27 septembrie a.c. se organizează in acest scop „decada porților deschise“, fiecare detașament de pionieri din școlile municipiului Bacău avînd ocazia să viziteze expoziția de la Casa pionierilor, cu lucrări realizate in cadrul cercurilor in cursul anului trecut, vor lua cunoștință de succesele participanților băcăuani la diferite confruntări pionierești pe plan județean sau național. In cadrul „decadei porților deschise", vor fi organizate întilniri cu profesorii conducători de cercuri și cu pionierii prezenți la diferite concursuri, care vor împărtăși vizitatorilor frumusețile activităților practice din fiecare cerc, proiectele lor. Pentru anul școlar in curs, majoritatea cercurilor,vor avea un caracter practic — aplicativ. Din totalul de 19 cercuri, 12 vor fi tehnice (aeromodelism, automobilism, mecanică lină etc.). Va lua ființă și un nou cerc — cel de sculptură in lemn și piatră. Așteptăm Ca in perioada amintită să fim vizitați de toate detașamentele pionierești din școli și de cîți mai mulți părinți. Expoziția va fi deschisă zilnic intre orele 8 și 20 Prof. Gh. NEAGU, directorul Casei pionierilor Bacău STEAGUL ROȘU MUNICIPIUL BACĂU Sîmbata 19 septembrie — Simpozionul „Atributele unui comerț civilizat". (Sala de conferințe, ora 8). — „Varietăți școlare" — spectacol al cercului de teatru pentru copii (sala de spectacole, ora 19). — „Tinerețea cîntă și dansează" — seară culturaldisstructiva organizată de clubul „Letea" (ora 21). Duminică, 20 septembrie — Șah — meci între județele Iași și Bacău (sala de conferințe, ora 9). — Spectacol prezentat de artiștii amatori ai Fabricii de confecții „Bacăul" (ora 10). Mărfi, 22 septembrie — Medalion P. Merimée cu prilejul centenarului marelui scriitor. (Sala bibliotecii, ora 18). Joi, 24 septembrie — Conferința „Structura întreprinderilor industriale în lumina documentelor de partid^'^ocíffid :'^all-a. Vorbește \ ing. Al. Simionescu (sala mică, ora 18). MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Duminica, 20 septembrie — „Cum am petrecut vacanta mare" concurs pentru cel mai bun povestitor. (Sala de spectacole, ora 10). Urmează film. — „Nevasta mea se răzbună", comedie muzicală prezentată de Teatrul de stat din Ploiești. (Ora 19,30). Mărfi, 22 septembrie la — „Logodnicele aterizează Paris" (Boeing-Boeing), spectacol al Teatrului dramatic „Bacovia". (Ora 19). Astăzi, rulează ÎN MUNICiPIUL BACĂUCei znei din cer — „Muncitorul" (Orele: 10,20; 15,20 ; 17,20..., 19,20; 21,20). Tel. 12028. Căsătorie în stil grec — „Flamura roșie" (Orele : 16, 18, 20). Tel. 11950. Sub semnul lui Monte Cristo — „Progresul" (Orele: 10,30; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30). Tel. 11377. Vinătorul de căprioare — „Tineretului" (Orele: 10,30; 15,30; 17,30; 19,30; 21,30). Tel. 12939. ÎN MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Argoman superdiabolicul — „23 August". Răzbunătorul — „Oituz". • Pe ecranul cinematografului „Progresul" va putea fi vizionat, săptămîna viitoare, un nou film regizat de Terence Hathaway — „Tiffany Memorandum". Peliculă color, coproducție italo-franceză, aceasta ne prezintă ca interpreți pe Ken Clark, Irina Demick, Luigi Vannucchi, Loredana Nusciak, Jacques Berthier (Cine ești d-ta, d-le Serge 1. Un martor în oraș). • Zilele acestea, la rubrica noutăților cinematografice figurează și o producție a studiourilor din Grecia, filmul „Căsătorie în stil grec". Scenariul: Maria Polenaki. Regia : Vasili Gheorghiades. Imaginea : Nicu Gardelis, Paul Filip. In rolurile principale apar actorii Xenia Kalogheropulos (Mina) și Gheorghe Konstantinos (Petro). -i -m Campionatele naționale de zbor liber Desfășurate timp de trei zile, la Sibiu, pe o vreme nu tocmai favorabilă (vînt puternic), campionatele naționale de zbor liber (juniori și seniori) au constituit, totuși, o deplină reușită pentru organizatori. Au participat reprezentanți din aproape toate județele țării. Județul reprezentat Bacău a fost de membrii Asociației sportive „Victoria", la toate categoriile de seniori și două probe de juniori (planoare A 1 și propulsor B1). întrecerea a fost cîștigată de A. S. Plastica — Oradea, urmată la mică diferență de Grivița Roșie București. Reprezentanții județului nostru au ocupat, în final, locul 5. Maestrul sportului ing. Radu Mircea (A. S. „Victoria" — Bacău) a ocupat locul II la proba de motomodele. Iată componenții echipei băcăuane: ing. Radu Mircea, Ștefan Popa și Iovu Iacob. în fotografie , maestrul sportului Radu Mircea, pregătindu-și modelul pentru ultima lansare care-i va aduce, de altfel, „argintul" campionatelor. O primă replică la Guadalajara ,Miercurea de foc a fost miercurea de aur ’ IV " Am ciulit urechile la o oră matinală, ascultînd așa cum se cuvine corul bucuriei generale, declanșat spontan la difuzarea știrii că U.T.A. interpretase admirabil rolul legendarului David. Prea-puternicul GOLIAT — Feijenoord, după noul său nume — a fost stopat de arădeni în fierul propriu, adică tocmai acolo unde se așteptase mai puțin. 60.000 de spectatori din Țara lalelelor se străduiau în van să înțeleagă că ceea ce văzuseră a fost aievea. Marea surpriză se produsese, însă, și ziariștii se zbateau la telexuri să lanseze în eter o știre care a făcut, apoi, ocolul lumii. Era, aceasta, cea de-a patra mare satisfacție dăruită ieri de fotbaliștii noștri. Era a patra, cronologic, și, totuși, prima, după importanță. ref Dinamo București, învinsese cu, 5—0 pe P.A.O.K. Salonic, dar ecoul numelui echipei elene ricoșase din știm ca Gibraltarului, c ăeîndu-se auzit doar in Mediterana. Steaua învinsese cu 1—0 pe Karpați, la Lvov, dar adversarii fotbaliștilor bucureșteni s-au remarcat doar la capitolul VOINȚĂ. Studenții din Craiova învinseseră, și ei, pe Pécsi Dosza, dar jocul avusese loc în Cetatea banilor. Așadar, în primul rînd, U.T.A. Pentru că prea puțini îi acordau vreo șansă în fața celei mai puternice echipe de club a lumii. Pentru că Israel, Hassî, Van Hanegem și Rindwall păreau enormi în ochii cronicarilor sportivi, opuși fiind lui Gornea, Lereter, Broșovschi, Domide, Axente și Florea Dumitrescu. Pentru că toți am pus la îndoială valoarea campioanei noastre, Bravo U.T.A. ! Și totuși, reamintindu-ne acum de cele două meciuri Feijenoord—Milan, să smulgem perna de sub urechea arădenilor, lăsîndu-se — subiect de meditație — celebrul cuvînt al lui Carol Stuart. REMEMBER ! Să nu uitați ! Să nu uitați că Feijenoord joacă mult mai bine pe terenul adversarului. Să nu uitați că returul acestor patru întîlniri va fi la fel de greu. Succes băieți! Victoriile voastre au fost miercuri prima replică la Guadalajara : „miercurea de foc" a fotbalului nostru a fost „miercurea de aur" a echipelor românești de club. Șt. O. Combinatul de celuloză și hirtie „SEIM“ Bacău CALEA MĂRAȘEȘTI Nr. 283 organizează concurs la data de 22 octombrie 1970 pentru ocuparea unui post de MAISTRU în specialitatea fabricarea celulozei și hîrtiei înscrierile se fac la serviciul personal și învățămint al C.C.H. Bacău, pină la data de 20 octombrie 1970. Municipiul Bacău Galeriile de artă s Expoziția „Praga în fotografii" de Karel Plîcka. Tg Ocna Galeria de artă 1 Expoziția Stavru Tarasov. MUNICIPIU! BACAU Karl Muzeul de stiinte naturale, Strada Marx nr 2. Muzeul de artă, Calea Mărășești nr. 20. Secția permanentă de artă modernă și contemporană. Muzeul de istorie, strada Karl Marx, nr. 23. Expoziție permanentă. COMUNA TRAIAN r Muzeul sătesc Prăjești. 1.RAPID I BUCUREȘTI VINERI 18 SEPTEMBRIE 1970 PROGRAMUL I 15.00 Concursul și Festivalul internațional „George Enescu". 15.30 Duet din opera „Madame Butterfly". 15.45 Melodii din filme. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Muzică populară. 16.30 Melodii de curînd lansate. 16.45 Muzică de promenadă. 17.05 Pentru patrie. 17.35 Concert de muzică populară. 18.00 Recital de operetă. 18.10 Revista economică. 18.30 Concertul nr. 2 în Re minor pentru pian și orchestră de Mendelssohn-Bartholdy. 19.00 Gazeta radio. 19.30 Din tezaurul folclorului nostru muzical. 20.05 Tableta de seară. 20.10 Microrecital Julie Driscoll. 20.20 Argheziană. 20.25 Zece melodii preferate. 21.00 Atențiune, părinți. 21.20 Cîntă Slawa Przybylska. 21.30 Moment poetic. 21.35 Solistul scrii s Aurelian Andreescu. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Jazz. 23.00 Concert de muzică ușoară. 0.03—3.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 15.00 Concert de muzică ușoară. 15.40 Publicitate radio. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Melodii interpretate de Amalia Rodriguez. 16.30 Tribuna radio. 16.45 Cîntece și jocuri populare. 17.00 Cavalcada ritmurilor. 18.30 Curs de limba spaniolă. 13.50 — 365 de cîntece. 19.00 Melodii veșnic tinere — muzică ușoară. 19.30 Dezbateri culturale. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Opera „Boris Godunov". 23.05 Capodopere ale muzicii preclasice. 24.00—1.00 Simfonia a lll-a de Gheorghe Dumitrescu. SIMBATA 19 SEPTEMBRIE 1970 PROGRAMUL I 5.05— 6.00 Muzica dimineții. 6.05— 9.30^ Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 13.50 Cîntă Maria Badiu. 14.00 Caleidoscop muzical. 14.40 Muzică populară. PROGRAMUL II 6.00 Program muzical de dimineață. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 7.10 Program muzical de dimineață (continuare). 8.10 Tot înainte. 8.25 Suita pentru orchestră „Iberia". 9.00 Corul Filarmonicii din Craiova. 9.25 Muzică populară. 17.00 17.05 17.30 17.45 18.00 18.20 MEMENTO ♦I* MEMENTO și MEMENTO ♦»* MEMENTO 9.30 Miorița. 9.35 10.05 Piese instrumentale. 10.30 Din țările socialiste. 10.05 11.05 Muzică ușoară. 10.30 11.18 Dansuri simfonice. 11.00 11.45 Sfatul medicului. 11.20 12.00 Arii din opere. 11.35 12.15 Melodii de Vasile Veselovski. 12.03 12.30 întîlnire cu melodia populară și inter 12.15 prețul preferat. 13.00 13.00 Radiojurnal. 13 30 13.10 Avanpremieră cotidiană. _ _ 13.22 Muzică ușoară. 14.08 13.30 Radioclub turistic. 14.30 Cvartetul în Mi bemol major de Mar- 19.00 fian_ Negrea. _ 19.15 Radioenciclopedie pentru tineret. 19 30 Melodii de pretutindeni. ^ Pagini din opera „Beatrice". Prelucrări de folclor. 19.45 Muzică ușoară. 2000 Avanpremieră cotidiană. a." Cîntecele Vienei. 21.00 Cîntece populare. 21.05 Arii și scene din opere comice. 21.15 Muzică ușoară. 21.55 Sonatină pentru oboi și pian. 22.20 IAȘI VINERI 18 SEPTEMBRIE 1970 PROGRAM DE SEARA Buletin de știri. Estrada zilei. Pe teme economice. Muzică corală. Itinerar cultural-artistic. Cîntecul care mi-e drag. Radiojurnal. Mari interpreți de operă. Prezențe românești pe meridianele globului. Recital de muzică ușoară. Seară de muzică simfonică. Buletin de știri. Atlas liric. Seară de muzică simfonică (continuare). Muzică de operetă. De la muzica ușoară la jazz. r Pae. ’ i Fabricantul i de laboranți cu \ grămadar ) Toți prietenii lui Vladimir NEGREA (contabil șef la Centtrul județean pentru reproducție și selectarea animalelor), 1 îl știau un om cit se poate de 4 la locul lui, fără apucături de / i delapidator. Obiceiul acesta l-aui căpătat, însă treptat, în cele din urmă copleșindu-l. Mai întîi s-a zi dus la Constantin Mihăilă din Sascut, apoi la Gheorghe Bîrsan iț și la Tănase Căldare din Valeai Seacă, după aceea și la alții, * 1 propunîndu-se să fie încadrați l, I pe post de laboranți, împreună cu nașii, cumetrii, socrii, veri- 4 7 ^ soarele și cu tot nemuretul lor. 1 I Bineînțeles, fictiv. Toți cei ci- 4 7 tați, inclusiv nemuretul, s-au a irătat, dornici la pleașcă iar * 4 Negrea a întocmit statul de ^ ? plată fals și și-a însușit 11.000 i lei, din care a avut gentilețea 7 să mai picure și la nemuret. Nu se știe exact cum se face ! 1 că cineva s-a sesizat de apari țția atîtor laboranți, crescuți ca si ciupercile, după ploaie și con itabilul Negrea a simțit că-11 trec fiori calzi pe șira spinării. l Mai tirziur îl vor apuca și Tăie oorile. ^ SEMNE PARTICULARE \ Caracterizarea... 1) Gheorghe MUNTEANU, sala. \ 1 bat la cooperativa de consum ! ’ din Berești-Tazlau, era un om \ ț care, cu puține circumstanțe altenuante, se putea socoti un tip destul de cinstit. Citeodată nu- i mai, mai scăpa și el mina in ad i vutul statului, dar și-o trăgea in repede inapui. Nu întotdeauna, > I insă, îndeajuns de la timp... ! Așa că intr-o bună zi i se nu- i s tundă. A fost găsit cu sume ilegal însușite ,utilizind falsul țin acte publice șiuzind de a- ficest fals. Tocmai cînd să se I judece procesul, contabilul șef al cooperativei (adică șeful lui I . Munteanu), a întocmit o caractterizare din care se deducea că falsificatorul este cinstit ne- i voie mare, harnic de nu se mai i ■ poate și deștept de să-i pui la i vânt. Din caracterizarea făcută i falsificatorului, oricine poate 4 1 deduce ce îl caracterizează pe \ contabilul șef. Chestie de ca Iracter'fitz-grej.'....„ | 1 Opinia publică  . 1 4 De cum s-a coborît din i J rapidul 51, Mihai I„ din ' ț Rîmnicu-Sărat, și-a dat ochii o roată după o puștoaică. De 4 !a fapt, el venise într-o delegație. J ) Tot i uitîndu-se la nord și la sud, 4 la est și la vest a zărit-o pe e- 4 ■leva Rodica T., în vîrstă de 13 ani. Din trei pași mari a ajuns-o, și a început a se guri dura pe lingă ea, ca un motan 7 / bătrîn. Să știi că eu te iubesc , tare, domnișoară, că de prima dată cum te-am văzut mi-am îndreptat gîndurile mele pozitiiive numai către persoana ta, spunea el. „Iaca, scurt, domnul ie“, a sunat răspunsul din partea cealaltă. Și cum individul i í nu se liniștea, fata a cerut ajutorul cetățenilor. Spre lauda ț lor, un grup de tineri l-au înși făcat pe corupătorul de minore, 4 ? l-au legitimat, au aflat că acesta avea și el o fetită de 15 ani, ți l-au scuturat puțin să-l trezeast ! că și ne-au adus nouă la cu ? !noștință cazul, spre a-1 face 1 ! public. ! ! Control sumar 1 t 1 4 In ziarul nostru din 11 septembrie a.c. semnalam faptul J ! că in municipiul Bacău sunt 46.000 de cetățeni fară buletine 4 . de identitate, sau cu acestea / 1 expirate. După numai 5 zile, organele de miliție au efectuat si un control la blocurile din Cartea Republicii. Rezultatul ? Din 1 \ 1018 persoane controlate, 122 l erau cu actele in neregulă, din i 1 care 56 cu buletinele expirate, 1 )28 fără vize de flotant, iar ce 4 relație fără forme legale, de 4 domiciliere. Acest control —i-am putea spune sumar s-au soldat cu 80 procese-verbale 41 de contravenție, iar 15 persoane au fost amendate cu cite 450 lei. Și cînd ne gîndim că ii avertizasem că joaca de-a bu I /letinele se va încheia deplă * 1 cut!? In orice caz, controalele ^ 4 continuă. Vă vom ține la cul ^ rent cu rezultatele. ! ! Rubrică redactată de Vasile PRUTEANU \ TELEVIZIUNE! VINERI 18 SEPTEMBRIE 1970 16.00 Deschiderea emisiunii. 18.30 Căminul. 19.15 Anunțuri — publicitate. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 19.50 Interviul acordat Televiziunii Romii de către președintele federal al Repblicii Austria, Franz Jonas. 20.05 Emisiunea de știință „Mai aveți o trebare" ?. 21.20 El Sombrero. 22.00 Simfonia a IX-a de Franz Schuber 23.00 Trebjurnalul de noapte. 23.10 închiderea emisiunii. I VREMEA ! Vremea se menține în general frumoasă cu cerul senin la noroi. Izolat sînt posibile droî slabe. Vînt potrivit din sectorul nordic. Temperatura aerului în scădere ușoară, minimele vor fi cuprinse între T0 și 15 grade, iar maximele între 20 și 25 grade.