Steagul Roşu, februarie 1971 (Anul 26, nr. 5591-5614)

1971-02-25 / nr. 5611

REZOLUȚIA (Urmare din pagina I) cărora partidul, poporul cheamă tînăra generație, impun Uniunii Tineretului Comunist îmbunătățirea activității educative, perfecționarea continuă a mijloacelor și modalităților de acțiune care contribuie la formarea conștiinței socialiste, a idealului de viață comunist. Obiectivul principal al activității politico-ideologice desfășurate de Uniunea Tineretului Comunist îl va constitui cunoașterea și aprofundarea de către tineri a politicii marxist-leniniste a Partidului Comunist Român, a problemelor fundamentale privind construcția socialistă în țara noastră — dezvoltarea economiei naționale, perfecționarea conducerii vieții social-politice, dezvoltarea științei, învățămîntului și culturii ca factori de bază ai progresului și civilizației — precum și a proceselor care au loc în lumea contemporană, a aprecierilor partidului nostru și a principiilor promovate de țara noastră în relațiile internaționale, în acest scop se impune o mai largă diversificare și adaptare a formelor și metodelor de propagandă la specificul diferitelor categorii de tineri. Uniunea Tineretului Comunist consideră drept o datorie de onoare a sa educarea tineretului în spiritul patriotismului socialist, al glorioaselor tradiții de muncă și luptă ale poporului nostru, ale mișcării muncitorești, comuniste și de tineret din România, în spiritul dragostei și devotamentului nețărmurit față de patrie și partid. Cunoașterea de către tineri a eforturilor și realizărilor construcției socialiste, a perspectivelor de dezvoltare social-politică și economică, cultivarea sentimentului de demnitate și mîndrie națională, combaterea influențelor ideologiei și apologeticii capitaliste trebuie să constituie o sarcină de bază a tuturor organizațiilor U.T.C. Organizația noastră va dezvolta și in viitor sentimentul frăției dintre tinerii români și cei aparținînd naționalităților conlocuitoare. O atenție permanentă vor acorda organizațiile U.T.C. educării tineretului în spiritul principiilor internaționalismului socialist, al solidarității și prieteniei cu tinerii de pretutindeni în lupta lor pentru libertate, progres social și pace. Una din preocupările esențiale ale activității Uniunii Tineretului Comunist o va constitui educarea științifică, materialistă a tineretului, bazată pe o solidă cultură, pe cunoașterea cuceririlor științei și tehnicii contemporane, a valorilor gîndirii și practicii umane. Organizațiile U.T.C. vor promova cu consecvență atitudinea combativă, militantă împotriva prejudecăților și concepțiilor retrograde, mistice, în scopul formării și dezvoltării unor puternice convingeri științifice, materialist-dialectice despre natură și societate. Un obiectiv principal al muncii politico-ideologice a Uniunii Tineretului Comunist îl reprezintă cultivarea la toți tinerii a valorilor umanismului socialist, promovarea normelor și principiilor moralei comuniste, a responsabilității față de muncă și sarcinile profesionale, a angajării social-politice, a respectării legilor și legalității socialiste. Ținînd seama de cerințele și exigențele actuale, de particularitățile de vîrstă, preocupări, nivel de cunoștințe și sfera de interese ale tinerilor, Congresul apreciază că organizațiile U.T.C. trebuie să-și perfecționeze necontenit formele și modalitățile de propagandă și informare politică, să realizeze un dialog cit mai viu cu tinerii, să folosească mai eficient în activitatea lor mijloacele de comunicare în masă, literatura social-politică și științifică, alte mijloace prin care pot influența conștiința tinerilor. întreaga muncă politico-ideologică în rîndul tinerilor va trebui să dobîndească un caracter sistematic, de continuitate, să țină pasul cu dinamica vieții sociale, să fie mai strîns legată de problemele cu care tinerii se confruntă în muncă și viață, înlăturîndui-se astfel caracterul abstract, didacticist, formal sau schematic al multor acțiuni. Corespunzător actualelor cerințe și exigențe pe care le formulează activitatea generală de educație, se impune promovarea în rîndul tineretului a preocupărilor multiple pentru cultură și artă. Un accent deosebit se va pune pe lărgirea gamei de acțiuni destinate informării elevilor și studenților cu cele mai diverse aspecte ale fenomenului cultural-artistic și științific, pe extinderea activității cercurilor, a societăților literare și științifice, a cenaclurilor, ca și a altor modalități proprii cunoașterii și însușirii culturii, pe îmbunătățirea conținutului revistelor școlare și universitare. Organizațiile U.T.C. vor participa la conducerea întregii activități a caselor de cultură, căminelor culturale și a celorlalte așezăminte culturale, vor înființa în cadrul acestora cluburi ale tineretului, cu program adecvat, precum și alte forme de activitate culturală pentru tineret. Ele vor răspunde direct de activitatea distractivă și de recreere a tineretului, inițiind în acest scop manifestări și acțiuni de masă cât mai atractive. Publicațiile pentru tineret vor trebui, în perioada care urmează, să-și adincească și diferențieze mai pregnant profilul, să-și îmbunătățească substanțial conținutul tematic, să reflecte problemele majore care preocupă tineretul și organizația sa. IV. — Obiectivul principal al activității organizațiilor U.T.C. în domeniul muncii sportive trebuie să-l constituie antrenarea tuturor tinerilor la acțiunile sportive de masă, la formarea deprinderii de a practica individual exercițiile fizice. Biroul de Turism pentru Tineret, organizațiile U.T.C. vor trebui să îndrume permanent activitatea cercurilor de turism pentru cuprinderea unui număr cu mai mare de tineri la activitățile turistice de masă. Pregătirea tineretului pentru apărarea patriei constituie un mijloc eficient de formare multilaterală a tineretului, de cultivare a sentimentelor patriotice, a hotărîrii de a contribui la consolidarea, dezvoltarea și apărarea cuceririlor revoluționare ale poporului nostru. Organizațiile U.T.C. vor trebui să conlucreze mai activ și eficient cu unitățile militare și gărzile patriotice. Să se ocupe de activitatea centrelor de pregătire, să asigure extinderea caracterului practic, aplicativ al acestora, prezența detașamentelor de tineri la paza și apărarea avutului obștesc, la acțiunile de sprijinire a miliției, pompierilor etc. Organizațiile U.T.C. din cadrul forțelor armate au datoria să desfășoare o amplă activitate pentru mobilizarea tinerilor ostași în vederea însușirii măiestriei militare și a dezvoltării unor trăsături politico-morale înaintate. V. — Congresul relevă că în perioada care a trecut de la Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie—decembrie 1967 și Consfătuirea pe țară a U.T.C. au fost obținute rezultate pozitive în îmbunătățirea structurii organizatorice, în întărirea rîndurilor Uniunii Tineretului Comunist și lărgirea democrației interne de organizație. Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești, tuturor organizațiilor U.T.C. ca obiectiv central al activității lor consolidarea politică și organizatorică, creșterea capacității de mobilizare și acțiune a fiecărei organizații U.T.C, dezvoltarea spiritului de inițiativă și autonomiei acestora, participarea activă a tuturor uteciștilor la întreaga viață și activitatea organizației. O atenție deosebită se va acorda pregătirii tinerilor pentru a deveni membri ai organizației U.T.C., precum și pregătirii celor mai buni uteciști pentru a merita înalta cinste de a deveni membri ai P.C.R. Comitetul Central, toate organizațiile U.T.C. vor trebui să acorde o atenție sporită lărgirii și dezvoltării continue a democrației de organizație, asigurînd în mai mare măsură,, preponderența în organele de conducere, la toate nivelurile, inclusiv în organismele executive, a tinerilor care-și desfășoară nemijlocit activitatea în întreprinderi, unități agricole, instituții, școli și facultăți, în scopul creării cadrului organizatoric pentru studierea mai aprofundată a problemelor specifice diferitelor categorii de tineri și adoptarea de măsuri adecvate în diferite domenii, se constituie în cadrul C.C. și al comitetelor județene, municipale și orășenești Consilii ale tineretului muncitoresc, sătesc, elevilor și ale tinerelor fete. Uniunea Asociațiilor Studențești din România, formă specifică de organizare a activității U.T.C. în rîndurile studenților, va trebui să-și îmbunătățească în continuare stilul de muncă, întreaga activitate politică, educativă și obștească corespunzător cerințelor și exigențelor actuale, funcțiilor și atribuțiilor specifice ale asociațiilor studențești. Congresul apreciază că Uniunea Tineretului Comunist va trebui să-și intensifice activitatea pentru a îndeplini cu responsabilitate atribuțiile ce i-au fost încredințate de către partid în rezolvarea problemelor de viață și de muncă ale tinerilor, în participarea reprezentanților uteciștilor în comitetele de direcție și consiliile de administrație, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție, senatele universitare și consiliile profesorale, precum și in alte organisme colective de conducere, în vederea creșterii competenței cadrelor din activul Uniunii Tineretului Comunist, îmbogățirii permanente a cunoștințelor politice, de cultură generală și de specialitate, Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești sarcina îmbunătățirii muncii de selecționare, promovare și pregătire a cadrelor, îndeplinirii măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. cu privire la perfecționarea continuă a pregătirii cadrelor de partid și ale organizațiilor de masă și obștești. Congresul aprobă noul statut al Uniunii Tineretului Comunist, ale cărui prevederi corespund schimbărilor survenite în viața organizației, creșterii rolului și atribuțiilor sale, perfecționării formelor și metodelor de activitate, sporirii gradului de participare a tineretului la viața economică, socială și politică, culturală și științifică a țării. Centrul de cercetări pentru problemele tineretului va trebui" să acorde o atenție deosebită studierii problemelor specifice diferitelor categorii de tineri, fundamentării soluțiilor în vederea îmbunătățirii activității educative, a metodologiei muncii politice de masă desfășurate de organizațiile U.T.C. în rîndul tineretului. VI. — Din glas sentimentelor întregului nostru tineret, participanții la lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist exprimă atașamentul și profunda lor adeziune față de politica externă a partidului și statului nostru, care promovează cu consecvență prietenia, alianța și cooperarea cu toate țările socialiste, colaborarea cu celelalte țări ale lumii, pe baza principiilor independenței și suveranității naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne, respectării stricte a dreptului fiecărui popor, mare sau mic, de a-și hotărî singur soarta, fără nici un amestec din afară. Congresul aprobă, în deplină unanimitate, activitatea internațională desfășurată de U.T.C. și U.R.S.R. Condamnînd cu hotărîre agresiunea americană împotriva popoarelor din Vietnam, Laos și Cambodgia, acțiunile de escaladare a războiului, Congresul își manifestă solidaritatea deplină cu lupta eroică a tineretului și popoarelor din Indochina, cere încetarea războiului și retragerea necondiționată a trupelor americane și ale sateliților lor, respectarea dreptului popoarelor din această zonă de a-și hotărî singure destinele, potrivit voinței și aspirațiilor lor. Congresul exprimă solidaritatea activă cu lupta tineretului și popoarelor din țările arabe împotriva imperialismului, pentru libertate, democrație și progres social, sprijină deplin poziția partidului și statului nostru privind soluționarea pe cale politică a conflictului din Orientul Apropiat, în spiritul rezoluției Consiliului de Securitate din noiembrie 1967. Afirmând solidaritatea militantă cu organizațiile de tineret care luptă împotriva regimurilor coloniale, neocoloniale și rasiste, pentru drepturi și libertăți democratice, participanții la Congres își exprimă sentimentele de solidaritate revoluționară, sprijină lupta dîrză a tineretului din Angola, Mozambic și Guineea Bissau, precum și cu forțele revoluționare și democratice ale tineretului din Grecia, Spania și Portugalia. Congresul reafirmă solidaritatea internaționalistă a tineretului român cu tineretul din țările Americii Latine în lupta dusă, alături de popoarele acestui continent, pentru înlăturarea dominației imperialismului american, pentru securitate și progres social. Totodată, Congresul îșiexprimă solidaritatea internațională cu popoarele, cu tineretul din țările Asiei și Africii care luptă împotriva colonialismului și neocolonialismului, pentru dezvoltare economică, pentru progres social. Uniunea Tineretului Comunist va milita în continuare pentru a promova dialogul, înțelegerea și buna cunoaștere cu organizațiile de tineret comuniste, progresiste, democratice din țările europene de a căuta modalitățile prin care tineretul Europei poate să-și aducă o contribuție sporită la destindere, la dezvoltarea colaborării între state și la crearea unui climat care să dea fiecărui popor garanția dezvoltării sale libere, independente și suverane. Congresul consideră că U.T.C. și U.R.S.R. trebuie să aibă în continuare un rol activ, constructiv în cadrul F.M.T.D. și U.S.S., aducindu-și aportul la lărgirea și dezvoltarea colaborării multilaterale, să stimuleze contactele și cooperarea cu diferite organizații internaționale de tineret și studențești pentru întărirea solidarității și unității de acțiune a tinerei generații, pe baza obiectivelor și aspirațiilor fundamentale comune. ★ Tineretul României socialiste, devotat idealurilor nobile promovate de partidul comunist de-a lungul existenței sale de o jumătate de secol, credincios principiilor politicii sale interne și externe, exprimîndu-și mulțumirile și satisfacția profundă ce o nutrește pentru condițiile de muncă și viață care-i sunt create, se angajează solemn să ducă mai departe stindardul glorios de luptă al comuniștilor, să dezvolte virtuțile democratice, revoluționare ale înaintașilor, să militeze neabătut pentru triumful comunismului pe pămîntul românesc. Congresul adresează membrilor Uniunii Tineretului Comunist, tuturor tinerilor țării, o înflăcărată chemare de a-și consacra întreaga lor capacitate de muncă, energia și eforturile, elanul lor creator pentru înfăptuirea cu succes a politicii partidului, a propășirii scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. (TEXT PRESCURTAT) Primele șase locuri au revenit băcăuancelor . Organizată de Inspectoratul școlar județean, în colaborare cu C.J.E.F.S., etapa de zonă a campionatului republican de gimnastică al școlilor generale s-a recent în sala Liceului cu încheiat program special din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, într-o atmosferă sărbătorească. Au participat 11 echipe, reprezentînd 7 județe. întrecerile au fost dominate net de reprezentanții județelor Bacău (fete) și Vrancea (băieți). Iată și clasamentele finale : FEMININ — I Bacău 218,20 p . II Iași 205,75 p . III Suceava 204 p; MASCULIN — I Vrancea 156,05 p ; II Suceava 150,60 p ; III Vaslui 145,75 p. La individual compus feminin, băcăuanceie au ocupat primele șase locuri (pe locurile I-II, Rodică Iordan și Georgeta Gabor, ambele cu 36,50 p). STEAGUL ROȘU TURISTICE Concediul în străinătate După ritmurile alerte ale activității cotidiene, fiecare dintre noi își așteaptă binemeritatul concediu de odihnă. Și cât de plăcut este să-ți petreci o parte din concediu în străinătate, să vezi locuri și oameni din alte țări. Agenția de turism din Bacău ne oferă posibilitatea petrecerii vacanței, timp de 12 zile, la Soci — în URSS, ca și în Bulgaria — la ultramoderna stațiune climaterică Varna. Competența in soluționarea problemelor economico-sociale (Urmare din pagina I) din acestea nu fac parte în suficientă măsură oameni nemijlocit legați de producție. S-a ajuns, oarecum, la îngustarea nejustificată a atribuțiilor organelor sindicale care, in ultimul timp, își asumaseră cu precădere doar rolul de transmitere a sarcinilor primite de la Consiliul Central al U.G.S.R. pentru aceasta noi, cei care lucrăm în producție eram de multe ori chemați la sediul consiliilor locale. Sînt acestea, așa cum bine sublinia secretarul general al partidului în Cuvîntarea sa, manifestări de birocratizare a organelor de conducere a sindicatelor. Tocmai de aceea, consider pe deplin justificată propunerea, potrivit căreia, democratizarea vieții sindicatelor să înceapă ca însăși democratizarea acestor organe, prin cuprinderea în ele a mai multor oameni care-și desfășoară activitatea sistematic în producție. Hotărîrile adoptate vor corespunde , astfel mai deplin necesităților practice, problemelor ce se ridică acolo unde se aplică ele. Susțin aceasta avînd exemplul comitetului de sindicat din întreprinderea noastră. Din cei 21 membri, majoritatea femei, doar 2 fac parte din personalul tehnic-administrativ. Această compoziție își spune cuvîntul în hotărîrile ce se materializează în sporirea contribuției sindicatului nostru la organizarea producției și a muncii, în ultimul timp, îndeosebi, ne-am făcut o problemă din urmărirea zilnică a modului în care se îndeplinesc principalii indicatori de plan prin graficele pe produri, transmitem din 3 în 3 zile rezultatele la stația de radioamplificare, afișăm lunar la locuri vizibile salariații fruntași și cei ce nu și-au îndeplinit sarcinile de producție, dezbatem în grupele sindicale aspectele esențiale legate de procesul de producție, ne spunem cuvîntul mai hotărît în comitetul de direcție din care fac parte doi reprezentanți ai muncitorilor președintele comitetului de sindișicat. (Bine ar fi dacă numărul acestora în organul de conducere colectivă a întreprinderii ar spori). Și rezultatele sînt tot mai edificatoare. Ne mîndrim cu faptul că de la începutul anului și pînă în prezent nu avem nici un absent nemotivat de la procesul de producție, s-au redus cheltuielile la mia de lei producție cu 1,25 lei, planul la producția globală a fost depășit. Precizînd cîteva direcții în care acționează sindicatul din întreprinderea noastră, nu ne declarăm nici pe departe satisfăcuți cu contribuția acestuia la organizarea procesului de producție, la soluționarea problemelor economico-sociale. Ne preocupăm în acest sens de dinamizarea activității grupelor sindicale, de activizarea tuturor membrilor organelor alese, de sporirea spiritului de răspundere al fiecărui membru de sindicat, în parte, la problemele pe care le ridică viața întreprinderii, în condițiile unui cadru tot mai propice întăririi democrației muncitorești. Acesta este, după părerea mea, suportul ridicării autorității și prestigiului sindicatelor. Leningradul și nopțile lui albe Fascinantele nopți albe, romanticele nopți albe, farmecul Leningradului în contextul acesta deosebit — iată tentația unei călătorii prin Agenția județeană de turism. Excursia are loc în lunile iunie—iulie și durează 16 zile. Se vizitează cu acest prilej și Kievul, Riga, Moscova, Litoralul, litoralul... O noutate de larg interes cetățenesc. Agenția ONT ne informează că au sosit biletele pentru odihnă pe litoralul românesc, la Eforie Nord și Eforie Sud. Durata unui sejur este de 12 zile. Și nu este lipsit de interes să amintim că în lunile iunie și septembrie cazarea se face cu o reducere de 50 la sută. în toată această perioadă, putem obține cazarea in locuințe particulare, confortabile, omologate de ONT. Litoralul, litoralul-eternă atracție pentru toți turiștii ! Odihnă și tratament la Herculane Pentru perioada mai-octombrie putem să solicităm bilete în minunata stațiune balneo-climaterică, Herculane. Pe lingă calitățile terapeutice ale apelor de aici, se adaugă un peisaj de o frumusețe unică, cu munți împăduriți, cu licurici luminînd printre brazi în serile răcoroase, cu farmecul rîului Cerna, în care pescuitul poate constitui, de asemenea, un punct de atracție. în această stațiune cazarea se face și în locuințe particulare, omologate de ONT. întărirea rolului grupelor sindicale (Urmare din pagina I)bateri. Mai poate fi oare vorba de vreo eficiență a măsurilor luate în acest fel ? Eu cred că nu. Propun ca acel salariat care săvîrșește o abatere să fie pus imediat în discuția grupei sindicale, să dea socoteală în fața colegilor lui de muncă asupra comportării sale în procesul de producție, familie și societate. Pentru realizarea acestor lucruri va trebui instituit un stil de muncă eficient în rîndul celor ce conduc grupele sindicale să se creeze un cadru adecvat. Va trebui, de asemenea, ca în fruntea acestor organisme să fie aleși oameni bine pregătiți ca profesie, dar și exigenți, curajoși, care să se zbată pentru interesele producției și ale colectivului. Spun acest lucru, întrucît dintre propunerile multe ridicate de unii muncitori în adunările grupelor sindicale și care vizau direct bunul mers al activității de producție, nu și-au găsit rezolvarea, tocmai datorită faptului că unii organizatori de grupă sindicală n-au urmărit soarta acestora. Socot că este necesar ca cei aleși în biroul grupei sindicale să raporteze periodic în fața masei de salariați asupra modului în care își duc la îndeplinire îndatoririle ce le revin, iar colectivul care i-a ales să-i tragă la răspundere în caz de inactivitate, mergînd pînă la ridicarea mandatului încredințat. Consider că numai în acest fel se vor întări rolul și prestigiul grupelor sindicale pe locurile de producție. „Ateneul cultural“ băcăuan în județul Iași „Schimb tradițional de valori“ Afirmația care dă titlul acestor rînduri aparține profesorului Gh. Bodor, directorul complexului muzeal de la Palatul culturii din Iași. Domnia sa avea în vedere întreg ansamblul de manifestări culturale, băcăuane programate pe meleagurile ieșene în cadrul „Ateneului cultural“, cu referire specială la expoziția secției de artă a Muzeului județean din Bacău — „Pictori români dintre cele două războaie mondiale“ —, al cărei vernisaj a avut loc marți seara. In continuare, prof. Bodor remarca faptul că expoziția, cuprinzînd semnăturile a nouă pictori (Aurel Băeșu, Nicolae Tonitza, Gh. Petrașcu, Nicu Enea, Th. Pallade, Ion Diaconescu, Iosif Iser, Camil Ressu și Nicolae Dărăscu), pe pînze din patrimoniul muzeului băcăuan, reprezintă „un act de cultură demn de o instituție care, în ultimii ani s-a filmat puternic în viața muzeistică a țării, însuși faptul că un Tonitza e înfățișat cu valori, multe din ele depășind pe cele pe care le avem la Iași, mi se pare semnificativ...“. Prezent la vernisaj, criticul de artă Marin Matei Popescu din cadrul Direcției Muzeelor a Comitetului de Stat pentru Cultură și Artă, a ținut să adauge : „Apreciez că expoziția muzeului din Bacău întrunește cromatic pictori care sînt în primul rînd moldoveni. Am rămas surprins că printre tablourile expuse sînt cîteva mari valori, pe care, probabil, doar omagiul pentru Iași i-a determinat pe organizatori să le aducă aici“. Constantin EUPU ANTICARIATUL DIN BACĂU strada Nicolae Bălcescu nr. 6, telefon 14735 CUMPĂRA DE LA CITITORI CĂRȚI CUPRINZÎND : LITERATURĂ BELETRISTICA, ȘTIINȚIFICĂ, ARTĂ, DICȚIONARE ȘI LUCRĂRI TEHNICE ÎN ORICE LIMBA. Plata se face imediat în numerar. Pentru bibliotecile mari se trimit specialiști la domiciliu. IPRONOEXPRESS 24 februarie 1971 Extragerea I : 4—26—37—24—9—29 Extragerea a II-a : 18—1—39—14—33 Combinatul siderurgic Galați angajează imediat: ELECTRICIENI categorii 3—5 ; LĂCĂTUȘI „ 2—5 ; TURBINIȘTI „ 3—5 ; ELECTROMECANICI „ 2—5 ; MAȘINIȘTI pod rulant „ 3—5 ; — INSTALATORI ,7 3— STRUNGARI „ 3— DOI INGINERI în specialitatea „Chimia materialelor de construcții“. Se asigură locuință conform legislației în vigoare. Informații suplimentare se pot lua de la serviciul personal al Combinatului GHEORGHIU-DEJ“ Galați, telefon : 31837 sau 18300, interior: 536, 345. 5. 5 , siderurgic „GHEORGHE TEXTIL PRODUCE ȘI LIVREAZĂ URmăTOARele sortiMEnte: ȚESĂTURI CONFECȚII TRICOTAJE PENTRU ROCHII, COSTUME ȘI PINTOANE BĂRBĂTEȘTI; PIJMAI PENTRU COPII ȘI ADULȚI, PAITOANE PENTRU COPII, PAITOANE BĂRBĂTEȘTI, DIN BUMBAC PENTRU ADULȚI ȘI COPII, TRICOTAJE P.N.A. PENTRU ADULȚI ȘI COPII, CIORAPI FILE. CEI INTERESAȚI SE POT ADRESA ÎNTREPRINDERII CU SEDIUL IN BUHUȘI, BULEVARDUL LIBERTĂȚII NR. 36, TEL. 180, ENTERIOR 37, SERVICIUL DESFACERE—INTERN. CALITATEA PRODUSELOR COMBINATULUI ESTE ireproșabila Joi 25 februarie 1971 Memento ■TELEVIZIUNE] JOI 25 FEBRUARIE 1971 10.00—11.00 Emisiune-lecție pentru lucrătorii din agricultură. 18.00 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară. 18.30 La volan — emisiune pentru conducătorii auto. 18.50 Mult e dulce și frumoasă. 19.15 Publicitate. 19.20 1001 DE SERI. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 România .71. Azi — județul Sălaj. 20.30 Film serial VIDOCQ (XII). 20.55 Conferința de presă TV. 21.45 Film documentar de montaj . PLANETA SE GRĂBEȘTE. „Demonul vitezei“ (II). 22.20 Telejurnalul de noapte. 22.30 Campionatele mondiale de patinaj artistic de la Lyon. Proba de perechi. 23.00 închiderea emisiunii. RADIO1 BUCUREȘTI JOI 25 FEBRUARIE 1971 PROGRAMUL*I 15.05 Pe noi trepte de progres și civilizație. 15.25 Piese vocale. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Fii slăvită, Românie în cintece. 16.30 Melodii de ieri și de azi. de Elly Roman. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Antena tineretului. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 ORELE SERII. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Romanțe. 20.55 Știința la zi. 21.00 Bijuterii muzicale. 21.25 Consemnări de Radu Vasiliu. 21.30 Revista șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Pentru magnetofonul dv. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de muzică ușoară. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 15.00 Cîntece cu Sergiu Malagamba și Ion Cristinoiu. 15.20 Melodii populare. 15.30 Radio-școală. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Cîntă Charles Trenet și Alain Barrière. 16.35 Cronica lirică de Teodora Albescu. 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Doine și jocuri. 17.30 Dicționar de literatură universală. 18.00 Publicitate radio. 18.20 Lucrări corale. 18.55 Partidului, inima și versul. 19.05 Cîntecul e pretutindeni. 19.30 Selecțiuni din operete. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Concertul orchestrei simfonice a Radioteleviziunii. 20.00 Jazz. 22.30 Vocile artei moderne. 22.50 Muzică ușoară. 23.05 Actualitatea muzicală. 23.45 Muzică de cameră. 0.27—1.00 Formația Pro musica antiqua. VINERI 26 FEBRUARIE 1971 PROGRAMUL 1 9.30 Memoria pămîntului românesc. 10.05 Muzică populară din Banat. 10.30 Fonoteca pentru copii. 11.05 Din muzica popoarelor. 11.25 Prietenii muzicii corale. 12.00 Orchestra Lester Lanin. 12.10 Un interpret și rolurile sale. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Avanpremieră cotidiană. 13.22 Rebus melodii. 14.00 Compozitorul săptămânii. 14.40 Cîntece bătrînești și jocuri populare. PROGRAMUL NI 6.00—8.10 Program muzical de diraj 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 8.10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8.25 Mari interpreți. 8.55 Cîntecul săptămînii. 9.10 Curs de limba spaniolă. 9.30 Orchestra de muzică populară „Doina Olteniei" din Craiova. 9.48 Matineu teatral. 11.20 Călătorie muzicală. 11.55 Știința la zi. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.15 Soliști care ne-au vizitat țara. 12.40 Selecțiuni din operete românești. 13.00 Concert de prînz. 14.08 Interpreți de muzică populară. 14.30 Odă limbii române. IAȘI JOI 25 FEBRUARIE 1971 PROGRAM DE SEARA 17.00 Buletin de știri . Publicitate radio. 17.10 Pe portativul undelor, melodia preferată. 17.45 Panoramic economic. 18.00 Fonoteca melomanilor. 18.30 Odă limbi române. 19.00 Radiojurnal. 19.15 Cincinalul 1966—1970, la ora bilanțului. 19.30 Estudiantina. 20.00 Șapte arte : Univers muzical : Armonii corale. 21.20 Voci din fonoteca de aur . Concert de muzică populară. 22.00 Melody-club. VINERI 26 FEBRUARIE 1971 PROGRAM DE DIMINEAȚA 8.00 Buletin de știri. 8.05 Radiomatineu : informații utile în muzică. 8.30 Actualitatea în agricultură. 7.00 Medicul vă sfătuiește. 7.30 Breviar juridic. I CINEMA] MUNICIPIUL BACAU Muncitorul în B. D. Intră în acțiune*. (Orele : 10,20 : 15,20 : 17,20 ; 19,20 : 21.20). Tel. 12028. Flamura roșie în Orologiul Kremlinului. (Orele : 16 , 18 : 20). Tel. 11950. Progresul 1 „Patricia și muzica". (Orele : 10,30 ; 14,30 ; 18,30 ; 18,30 ; 20,30). Tel. 11377. Tineretului 1 „Această femeie". (Orele : 10,30 ; 15.30 ; 17.30 ; 19,30 , 21,30). Tel. 12939. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 August : „Vagabondul" (seriile I—II). Oituz 5 „Intîlnire la vechea moschee*. TG. OCNA Oituz x „Frumoasa Varvara*. P IERDERI -m, Dreșcan Aurel, pierdut legitimație de serviciu eliberată de G.T.P Borzești. O declaranlă. ★ Bogea Nicolae, comuna Urechești—Bacău, pierdut legitimație serviciu, G.I.P. Borzești. O declaranlă. ★ MARCOCI TOAN, Fabrica „Letea“ Bacău. Pierdut inel cu chei diferite și bușon auto nichelat. Aducătorului recompensă.