Steagul Roşu, aprilie 1971 (Anul 26, nr. 5641-5666)

1971-04-20 / nr. 5657

Pag. 2 De veghe la tabloul de comandă. Foto : C. BURSUC TINERE TALENTE In viața noastră muzicală, tînăra generație își aduce o contribuție tot mai importantă. (Prin tînăra generație înțelegînd și colectivele artistice create în anii noștri). Astfel, titlul cronicii se referă nu numai la dirijor și soliști, ci și la Filarmonica de stat din Bacău, în peisajul cultural local, rolul acestei instituții nu este deloc neglijabil, concertele sale — la sediu și în orașele învecinate — fiind modalitatea vie, însuflețită de a oferi publicului comori nepieritoare, în interpretări mai mult decât îngrijite. Deși dispune de minimum de instrumentiști (și aici o grijă îndeaproape urmărită poate aduce îmbunătățiri), orchestra are virtuți indiscutabile de omogenitate și exactitate. Dirijorul Ovidiu Bălan, energic, cu formația sa profesională solidă, gustul ales și plasticitatea deosebită a gesticii, are capacitatea de a concentra efortul colectiv în sensul sublinierii universului expresiv al lucrărilor incluse în repertoriu. I-am admirat siguranța și maleabilitatea în concertul de vineri, 16 aprilie a. c., concert în care diversitatea stilistică a fost dublată de dificultăți autoritar depășite. Mai întîi, Esențe lirice de Corneliu Dumbrăveanu, piesă presărată cu efecte bune Cronica muzicală realizate, a sunat cu acuratețe (de subliniat aportul primului flautist). Au urmat lucrări concertante, în al căror acompaniament am deslușit fluența și promptitudinea din partea dirijorului și a orchestrei. Liana Vasiliu, violonistă de incontestabil talent, în Concertul nr. 4 de Vieuxtemps, a demonstrat acuratețea intonației, frazare sensibilă, agilitate tehnică. Soprana Camelia Popa a cîntat trei arii din opere de Donizetti și Weber, dovedind nu numai un glas generos, frumos timbrat, ci și o muzicalitate superioară, temperament dramatic autentic. Pianistul Horia Cristian (Brașov), în Concertul în fa minor de Bach, s-a relevat ca un muzician sobru, dominînd greutățile partiturii, îndeosebi de ordinul expresiei, cîntînd cu degajare și eficiență, în 4 . ItiCCK viei, violonist cu mari speranțe, dar și de certe realizări, a strălucit tehnic și stilistic în celebrul Concert in mi minor de Mendelssohn Bartholdy. Revenind la aportul orchestrei, se cuvine remarcată rezolvarea unor pasaje redutabile, fiind totodată evident că există posibilități de înscriere a acestui colectiv harnic și inimos în rîndul formațiilor de prestigiu, întru totul, o manifestare muzicală străbătută de suflu tineresc, care a meritat din plin prețuirea publicului băcăuan. Petre CODREANU 99 Decada cărții românești“ Luni a început în întreaga țară „Decada cărții românești“. Actuala ediție este consacrată Semicentenarului partidului. Cu acest prilej, se vor desfășura, între 19 și 28 aprilie, în principalele localități din țară, numeroase manifestări , expoziții, întîlniri ale cititorilor cu personalități de frunte ale culturii și științei românești contemporane. ..zile ale cărții“ etc. „Decada“ ilustrează pe deplin remarcabilele realizări obținute de țara noastră, pe tărîm editorial. Numai în ultimii cinci ani, au văzut lumina tiparului 45.084 titluri, intr-un tiraj de 453.400.000 exemplare, dintre care aproape 3.000 de titluri, însumînd 15 milioane de exemplare, în limbile naționalităților conlocuitoare. Succese însemnate s-au înregistrat și pe linia difuzării cărții. Valoarea lucrărilor cumpărate de cititorii de la orașe și sate, în perioada 1966—1970, se ridică la mai mult de un miliard de lei.. Evident, se cuvine subliniat și prestigiul de care se bucură, astăzi, in străinătate, cartea românească. Mărturie stau, în acest sens, cele aproape 1.800 de titluri, apărute in 50 de țări. I CINEMA? MUNICIPIUL BACĂU Muncitorul : „Băieți buni, băieți răi" (orele : 10,20 ; 15,20 ; 17,20 ; 19,20 ; 21,20). Tel. 12028. Flamura roșie : „Moara cu noroc" (orele :16 , 18 , 20). Tel. 11950. Progresul : „începutul“ (orele : 10,30 ; 14,30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). Tel. 11377. Tineretului : „Cei cinci din cer" (orele : 10,30 ; 15,30 ; 17,30 ; 19,30 ; 21,30). Tel. 12939. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 August : „Mihai Viteazul“ — seriile 1—II. Oituz î „Un italian în America“, f DARMANEȘTI Rafinăria : „Degetul de fier". ASĂU , August i: „Iubita lui Gramina“. SASCUT Fabrica de zahăr : „în arșița nopții". ZEMEȘ Club : „Păgînii din Kumerov". I EXPOZIȚII! MUNICIPIUL BACAU I Galeriile de alta — Expoziția jubiliara „50 de ani de la crearea P.C.R.“. expoziție a cenaclului plastic „Nicu Enea“. Sălile Muzeului de Istorie — Expoziția de documente „Aspecte ale mișcării muncitorești din județul Bacău". Punctul muzeal „Nicu Enea“ — Colecția de pictură Nicu Enea (strada Nufărului nr. 31), deschisă între orele 10—13. Luni închis. Comuna Racova — Expoziția memorială Ion Borcea. I MUZEE : MUNICIPIUL BACAU Muzeul de științe naturale — strada Karl Marx nr. 2. Muzeul de Istorie — strada Karl Marx nr. 23. Prăjești — Muzeul satesc. STEAGUL ROȘU CUM PUTEM OBȚINE TOMATE DE CALITATE SUPERIOARA Hibridul nr. 10 X Bizon este capabil de mari performanțe sub raportul timpurietății producției și oferă țării noastre posibilitatea de a exporta cantități importante de roșii in lunile iunie și iulie. Cultivîndu-l, multe unități agricole socialiste au realizat recolte mari de tomate și venituri bănești ridicate. Citeodată insă se observă o comportare nesatisfăcătoare a hibridului in cultură, manifestată prin stagnarea creșterii plantelor după formarea primelor două inflorescențe și prin apariția de fructe necorespunzătoare, crețe, la prima și a doua inflorescență. în unii ani aceste stagnări ale creșterii plantelor depășesc 15 la sută, iar în unele cazuri chiar 30 la sută. Ca urmare a acestui fapt, s-a pus la îndoială calitatea semințelor hibride produse, existind totodată pericolul ca fructele să nu întrunească calitățile cerute de consumatorii interni și externi, în urma studiilor întreprinse de diferiți cercetători, s-a ajuns la concluzia că fenomenul descris nu j este determinat de calitatea semințelor, ci de condițiile climatice nefavorabile, la care se adaugă și finele greșeli comise de cultivatori. Stagnarea creșterii plantelor este determinată la acest hibrid de influența temperaturii scăzute din perioada producerii răsadurilor și a plantării timpurii în cîmp. Pentru dezvoltarea lor normală, tomatele au nevoie, după răsărire, de o temperatură de 18—20 grade Celsius. Se știe că in perioada cind plantele au 3—4 frunze, se diferențiază prima inflorescență, iar după 10—15 zile și cea de-a doua. Dacă în acest timp lipsește căldura necesară, plantele vegetează anevoios și suferă. In acest caz diferențierea inflorescenței nu se face complet, se formează 3—4 fructe anormal dezvoltate și crețe, în loc de 10—12. Fiecare fruct creț reprezintă de fapt cite 2—3 fructe concrescute care nu s-au putut forma separat, în cazul cînd apar fenomenele arătate mai sus, este necesar să se ia următoarele măsuri, cum ar fi îndepărtarea bobocilor florali care prezintă aspect bătut și se pot distinge ușor de florile normale, precum și îngrășarea culturilor cu 150 kg azotat de amoniu, 100 kg de sare potasică și 200 kg de superfosfat la hectar, pentru a se provoca apariția de ..copiii. La fiecare plantă se va lăsa cite un copil, cel format sub prima inflorescență, care va înlocui parțial fructele pierdute de primele două inflorescențe. Lăstarul copil lăsat să fructifice, trebuie să fie cîrnit după ce s-au format pe el 2—3 inflorescențe. Afară de acestea, este necesar să se aplice în mod exemplar agrotehnica recomandată, copilitul, cîrnitul, îngrășarea, irigarea și prașilele efectuîndu-se la momentul oportun și în cele mai bune condiții. Ing. Alexandru SAUCIUC Pp suiijin • IORDACHI I. MIRAUȚA din comuna Poduri : Unitatea poate reduce premiile ce se cuvin salariaților din beneficiile realizate ? Potrivit art. 8 din H.C.M. 151/ 1970 privind acordarea de premii din beneficiile realizate, organul colectiv de conducere poate reduce sau anula premiul acelor angajați care au avut în cursul anului unele deficiențe în activitatea lor, deficiențe ce au influențat negativ realizarea sarcinilor de producție sau au săvîrșit unele abateri disciplinare. • CONSTANTIN DOGARU din Bacău : Angajații transferați și cei cărora li se desfac contractele de muncă potrivit art. III din Codul muncii au dreptul să primească compensarea în bani a eventualei diferențe de concediu de odihnă pe anul 1967, prevăzută de pct. 29, alin. 2 din precizările Ministerului Muncii 2 038/1968? Angajații transferați nu pot primi compensarea în bani a diferenței de concediu, cuvenită pe anul 1967 și cuprinsă între începerea ultimului an de muncă și 31 devesteeu MW , acești malariați nu se încadrează în prevederile pct. 29 alin. 2 din precizările Ministerului Muncii*2.038/1968. . Angajații cărora li se desfac însă contractele de muncă potrivit art. 19 din Codul muncii au dreptul la compensarea în bani a eventualei diferențe de concediu de odihnă, chiar dacă își mențin vechimea neîntreruptă în muncă și în aceeași unitate. • VASILE DORNEANU din Buhuși: Pentru a fi promovat într-o categorie superioară de încadrare un muncitor trebuie să fie salariat, neapărat, în ultima treaptă a categoriei tarifare pe care o deține“. Criteriile de promovare a muncitorilor în categoriile superioare de calificare sunt cele prevăzute de H. C.M. 240/1963. Un muncitor, pentru a fi promovat într-o categorie superioară, nu este necesar să fie salarizat la ultima treaptă a categoriei pe care o deține. Pentru promovare el trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de H.C.M. 240/1963 și anume să aibă stagiul în meserie și categorie prevăzut de indicatoarele tarifare de calificare ; să fie efectuat, cel puțin trei luni, lucrări prevăzute în categoria superioară; iar unitatea să aibă de îndeplinit lucrări din această categorie. Numai în aceste condiții angajatul se poate prezenta în fața comisiei tehnice de încadrare din unitate. Potrivit anexei X la H.C.M. 914/ 1968 la promovarea dintr-o categorie în alta, muncitorii salarizați la nivelul de bază sau la treapta I, vor fi încadrați la nivelul de bază al noii categorii, iar cei salarizați la treapta a doua sau a treia, vor fi încadrați, în noua categorie, în așa fel incit să li se asigure o creștere a salariului tarifar, care să fie echivalentă cu o treaptă de salarizare. (Urmare din pagina I) s-au invaliditat în timpul acestei activități. De reținut că, data intrării în drepturi, în acest caz, este considerată cea pe care o stabilesc organele medicale competente. Pentru a putea fi înscris la pensie de invaliditate, cooperatorul trebuie să fi realizat numărul minim de norme convenționale în anul de încetare a activității sau in anul anterior celui în care înceteaza activitatea. In cazul cînd nu îndeplinește această condiție, atunci trebuie să fi realizat cel puțin jumătate din numărul minim de norme convenționale atît în anul de încetare a activității cit și în anul anterior, sau în timp de 2 ani consecutiv anteriori anului de încetare a activității în cooperativă. Precizăm că pe lingă aceste condiții se are în vedere, de fiecare dată, să nu fi trecut mai mult de 6 luni de la data cînd respectivul a efectuat ultima zi muncă, raportată la data cînd s-a făcut propunerea de pensionare. înscrierea la pensie de invaliditate se face cu îndeplinirea condițiilor de mai sus și dacă respectivul cooperator este încadrat în gradul I sau II de invaliditate de către comisia de expertiză medicală. Excepții de la această regulă fac acei cooperatori a căror invaliditate survine înainte de a fi împlinit vîrsta de 16 ani (înainte de dobîndirea calității de membru cooperator) care pot beneficia de pensie de invaliditate dacă ei sau părinții lor au adus pămîntul la înscrierea în cooperativă. După cum s-a subliniat în repetate rînduri în documente de partid și de stat— majorarea pensiilor membrilor Cooperatori este in atenția continua a conducerii superioare de partid. la realizarea acestui obiectiv, o contribuție însemnată pot aduce și cooperatorii pensionari de bătrînețe care, in limita puterii lor, participă în continuare la efectuarea lucrărilor agricole din cooperativă. Participînd la muncă în cooperativă, pensionarii de vîrstă obțin importante venituri bănești și în natură care, împreună cu drepturile de pensie pe care le primesc lunar, le asigură un mai înalt nivel de trai. Totodată, realizînd numărul minim de norme convenționale după înscrierea la pensie, pensionarii își pot majora cuantumul pensiei prin adăugarea anilor realizați după vîrsta de pensionare. Astfel, toți pensionarii care continuă să muncească după pensionare și care știu că prin adăugarea anului respectiv pot trece de la o categorie de cuantum la altă categorie, trebuie să solicite consiliului de conducere eliberarea unei adeverințe în baza căreia li se recalculează drepturile de pensie. De exemplu, cooperatorii pensionari care au 4 ani vechime și mai realizează un an, pe baza adeverinței amintite, vor trece la grupa de vechime de la 5 la 9 ani, cei care au o vechime de 9 ani vor trece la grupa de vechime de la 10 la 14 ani, iar cei care au vechime de 14 ani, vor trece la grupa de vechime de 15 ani și peste — majorîndu-li-se proporțional și cuantumul pensiei. într-un număr viitor al ziarului ne propunem să lămurim condițiile de bază ce se cer pentru cooperatorii pensionați din alte sectoare și care pot beneficia și de pensia de cooperatori. Drepturile de pensie II I. C.R. M. Bacău Strada Nicolae Bălcescu nr. 7—9 angajează șefi de depozite (gestionari) pentru produse metalo-chimice și ambalaje. Condiții de angajare sunt cele prevăzute de Legea nr. 22/1969. Informări suplimentare se pot lua de la biroul personal — telefon 14322. COMPLEXUL COMERCIAL DAT RECENT ÎN FOLOSINȚĂ IN ORAȘUL BUHUȘI. ÎN FOTOGRAFIE : UN ASPECT DIN ACEST MAGAZIN. FOTO î C. SCARLAT (Urmare din pagina I) 2 P.C.R. și a guvernului, din 25 novliembrie 1970. Datorită acestor preocupări, în trimestrul I 1971 planul anual de ingvestiții afectat municipiului Bacău a fost realizat în proporție de 22,1 la sută, din care la construcții și montaje 23,3 la sută, rezultate deosebite B fiind obținute de Uzina metalurgică, Fabrica de șuruburi, întreprinderea B de industrializare a cărnii, Fabrica B de bere, I.I.L. „23 August“ Bacău și Babele. în același timp, șantierele de construcții-montaje din municipiu și-au îndeplinit planul trimestrial în proporție de 100,9 la sută. Considerăm că succesele obținute ■ în primul trimestru al anului se da■toresc și modului în care organiza■țiile de partid din unitățile beneficiare, cit și cele din șantierele de ■ construcții, s-au preocupat de realizarea acestui important indicator de ■ pian. Analizele periodice care s-au ■ efectuat privind desfășurarea lucrărilor pe șantiere, măsurile adoptate, ■ au contribuit la utilizarea mai bună ■ a mijloacelor materiale și a forței de muncă, la creșterea productivită■ții muncii și la ridicarea nivelului ■ calitativ al lucrărilor care s-au exe■cutat. ■ Trebuie să menționăm, totuși, că ■ pentru unele obiective cuprinse în ■ planul de investiții pentru anul îm ■ curs există, încă, probleme nesoluționate, ca și unele aspecte incerte. Spre exemplu, la această dată, cînd deja trebuia să se lucreze din plin, pe anumite șantiere sînt încă nerezolvate o serie de probleme pregătitoare privind asigurarea documentației, corelarea termenelor de livrare a utilajelor cu cele de montaj, contracte neîncheiate etc. Deși reglementările în vigoare prevăd că documentațiile pentru investițiile acestui an trebuiau să fie asigurate încă din luna septembrie 1970, pentru unele obiective încă nu au fost aduse proiectele. în această situație se găsește Uzina metalurgică — la obiectivul „Dezvoltarea uzinei, pentru fabricația de armături industriale din fontă“ care nu dispune nici ]a această dată de documentația tehnică de execuție la turnătorie pentru grătarele și pîlniile de la linia a II-a de formare, tunelul de răcire de la aceeași linie, instalația de automatizare la cîntare etc . la curățitorie , instalații electrice pentru polizoare pendulare, tobă de curățire, scări și pasarele subsol, iar pentru celelalte obiective nu sunt primite proiectele de execuție aferente sectorului I pentru prelucrări-montaj, atelierul acoperiri metalice etc. Toate acestea au influențat negativ punerea în funcțiune la termen a noii capacități de producție a uzinei. Alte lucrări cu termene de punere în funcțiune în acest an încă nu au deschisă finanțarea (cum este cazul casei de copii) sau au prezentat Băncii de investiții documentații imcomplete, care au fost respinse la avizare (complexul comercial din cartierul Cornișa II, atelierul de prefabricate al Trustului de construcții, cantina și internatul grupului școlar comercial, școala de reeducare a minorilor și altele), în altă ordine de idei : lipsa de corelare dintre termenele de livrare a anumitor utilaje și cele de montaj va determina întîrzierea punerii în funcțiune a unor obiective. Spre exemplu, la Fabrica de celuloză și hîrtie „Letea“, contractarea cositorului hidraulic cu Uzinele „Grivița roșie" București s-a făcut abia pentru trimestrul IV, ceea ce va duce la depășirea termenului de montaj și rodaj. Considerăm că asemenea probleme se cer soluționate urgent, prin intervenții repetate și concilieri ; ele, însă, puteau fi evitate dacă erau respectate cu mai multă strictețe prevederile Legii privind organizarea, planificarea și executarea investițiilor, precum și ale celorlalte hotărîri în vigoare care reglementează activitatea din acest domeniu. Biroul Comitetului municipal de partid a urmărit în permanență ca încă din primele zile ale acestui an să se imprime un înalt și susținut ritm de lucru pe toate șantierele. Considerăm că în continuare este imperios necesar să se acționeze în direcția descoperirii și punerii în valoare a rezervelor existente, printr-o organizare mai bună a fiecărui loc de muncă, folosirea utilajelor mijloacelor de construcții la întreagiga capacitate“utilizarea în mod rațional a timpului de lucru. Pentru realizarea acestor sarcini va trebui ca, prin comisia economică a Comitetului municipal de partid, precum și prin comisiile economice care activează în cadrul comitetelor de partid, să se inițieze și elaboreze noi studii, care să ajute la îmbunătățirea activității în domeniul investițiilor. De asemenea, organele și organizațiile de partid vor trebui să desfășoare o susținută muncă politică, să ia măsuri hotărîte și eficace, să exercite un control temeinic asupra întregii activități de investiții, începînd de la proiectare, continuînd cu execuția, darea în funcțiune a obiectivelor și pînă la atingerea parametrilor tehnico-economici stabiliți. Comuniștii, toți oamenii de pe șantierele de construcții muncii din municipiul Bacău au datoria să-și sporească eforturile, pentru a întîmpina cu noi succese aniversarea a 50 de ani de la crearea P.C.R. și a putea raporta, la finele anului 1971, conducerii partidului și statului nostru, că toate obiectivele industriale din municipiul Bacău au intrat în funcțiune la termenele planificate, că sarcinile în acest doTn?înu>'StrîflSt realizate în mod exemplar. INVESTIȚIILE ACESTUI AN Maiíi 20 aprilie 1971 I TELEVIZIUNEI MARȚI 20 APRILIE 1971 10.00— 11.00 Teleșcoală. 18.00 .Deschiderea emisiuniii." ATENEU. 18.30 TOATE PÎNZELE SUS — emisiune pentru pionieri. 19.15 Publicitate. 19.20 1001 DE SERI. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 50 de ani în 50 de evocări. 20.20 Intermezzo folcloric; cu Marin Chisăr. 20.30 Seară de teatru s FEBRE de Horia Lovinescu. 21.50 Muzică ușoară. 22.10 Prim plan. TEODOR TOIVI. 22.40 Telejurnalul de noapte. .1 RADIO? MARȚI 20 APRILIE 1971 PROGRAMUL 1 15.00 Buletin de știri. 15.05 Duete din operete. 15.20 Sonata nr. 2 op. 13 in Sol major pentru vioară și pian de Edvard Grieg. 15.42 Piese vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic 16.15 Cîntecul săptămînii. 16.30 Muzică ușoară. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Radioenciclopedie pentru tineret. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 ORELE SERII. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 La microfon Ion Bogza. 20.55 Știința Ia zi 21.00 Bijuterii muzicale. 21.25 Consemnări de Marcel Breazu. 21.30 Revista șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Cavalcada ritmurilor, 22.55 Moment poetic, 23.00 Cavalcada ritmurilor, continuare. 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 15.00 Melodii de Remus Teodorescu și Gabriela Tomescu. 15.20 Cîntece populare. 15.30 Radio-școală. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Un șlagăr peste ani — muzică ușoară. 16.30 Cronica săptămînii muzicale. 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Buletin de știri. 17.05 Itinerar folcloric muzical. 17.30 Tezaure. 17.50 O melodie, trei interpretări. 18.00 Publicitate radio. 18.20 Muzica de-a lungul veacurilor. 18.55 Partidului, inima și versul. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Cîntecul e pretutindeni. 19.30 Ediție radiofonică. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Mic dicționar de operă, litera B. 20.30 P.c.R. 50. Pe drumul făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. 20.50 Cîntă Nini Rosso. 21.00 Buletin de știri. 21.05 Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră de Pascal Bentoiu (Corneliu Rădulescu). 21.30 Atențiune, părinți. 21.50 Arii din operete. 22.00 Jazz. 22.30 Evocări literare. 22.50 Microrecital Auram Urziceanu. 23.00 Buletin de știri. 23.05 Sînt compozitor. 23.45 Recitalul sopranei Virginia Manu și al clarinetistului Aurelian Octav Popa. 0.10 Simfonia coregrafică de Dumitru Bughici . Suită de balet de Ro■ger MartonC--' 6 ■ Mad . 0.55—1.00 Buletin de știri. MIERCURI 21 APRILIE 1971 PROGRAMUL I * 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 9.00 Buletin de știri. . 9.30. Viața cărților. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Banatule. Chindră floare — muzică populară. 10.30 Vreau să știu.. . 1 11.00 Rtliștii de știri. 11.05 Orchestra Ray Connifs. 11.15 1921—197Î. Semicentenarul P.C.R. 11.35 Partidul meu iubit — cîntece. 12.00 Cîntă Helena Vondrachova. 12.10 Un interpret și rolurile sale. 12.30 Iminuire cu melodia populară și interpretul preferat 13.10 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Rebus melodii. 14.00 Compozitorul săptămînii. 14.40 Muzică populară. PROGRAMUL NI 6.00— 8.10 Program muzical de dimineață. 6.05 Buletin de știri. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 8.10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8.25 Mari interpreți. 9.00 Cîntece despre Lenin. 9.10 Curs de limba germană. 9.30 Buletin de știri. 9.35 Orchestre de muzică populară. 10.00 Poemul vocal-simfonic „Noapte de august“ de Doru Popovici ; „Simfonia eliberării" de Diamandi Gheciu. 10.35 Cîntă Gigi Marga, Roy Black și Conny Winck. 11.00 Din muzica popoarelor. 11.20 Au fost melodiile zilei. .11.55 Știința la zi. 12.00 Buletin de știri. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.15 La microfon Amalia Rodriguez. 12.30 Selecțiuni din opereta „Lăsați-mi să evit“ de Gherase Dendrino. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Concert de print. 14.00 .Buletin de știri. 14.05 Doine și jocuri populare. 14.30 Cartea științifică. 14.40 Trio pentru flaut, clarinet și oboi de Ludovic Feldman. E li AxnunusTum imn ■ ■ [UNK] de [UNK]" K)© Adînc îndurerată, familia aanunță încetarea din viață a scumpei lor Aneta Buruiană 46 ani înmormîntarea astăzi 20 aprilie ora 15, cortegiul pornind din str. Vasile Alecsandri, bloc 52 — Bacău. Familia îndurerată anunță încetarea din viață a scumpului lor Ciucescu Gheorghe înmormântarea, marți 20 aprilie, ora 15, în cimitirul orașului Bacău.