Steagul Roşu, aprilie 1971 (Anul 26, nr. 5641-5666)

1971-04-22 / nr. 5659

Joi 22 aprilie 1971 STEAGUL ROȘU Pag. 3 MUnICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Municipiul de la confluența dintre Trotuș și Cașin înseamnă, înainte de toate, chimie. O ramură int.igun—IBM—*"1..—i»imn»min. ■ [UNK] [UNK] [UNK].........HM—Iff——**—■.‘«■ [UNK]»mn..«—m———P—■—^———TM»dustrială ce s-a dezvoltat impetuos nu numai aici, ci și în întreaga țară, chemată să valorifice în mod superior importantele zăcăminte naturale de la Moinești, Zemeș, Tg. Ocna, Slănic, să contribuie în acest fel, la sporirea produsului social total și venitului național. Cele 3 mari unități borzeștene — Uzina de cauciuc, de petrol și chimică — aflate într-un permanent proces de extindere, de modernizare, pot fi folosite drept unul dintre etaloanele cele mai convingătoare ale politicii economice a partidului. In cincinalul precedent, spre exemplu, acestea au cunoscut cel mai ridicat ritm de creștere, valoarea producției globale industriale fiind cu 33,6 la sută mai mare in 1970, față de anul 1966 ; un important volum de investiții a fost utilizat în construirea de noi capacități productive ; gama sortimentală a cunoscut, la rîndul ei, o largă diversificare. Centrala electrică și termică se situează pe locul al treilea în țară, din punctul de vedere al volumului de energie electrică pe care îl realizează. Aici au fost puse în funcțiune două grupuri de câte 210 MW și unul de 50 MV, în perioada actualului cincinal, Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej va continua să se înscrie pe orbita marilor înfăptuiri. Un vast program de investiții va face ca producția să crească vertiginos, determinînd profunde transformări pe tărîm social-cultural,. De altfel, din aceasta rezidă rațiunea a tot ceea ce se înfăptuiește. Pierind de la om, roadele strădaniilor sale la el Se întorc. " r....................." Pe magistrala MARILOR ÎNFĂPTUIRI Imagine de pe bulevardul Oituz. Leagănul de copil. ^ în anii cincinalului 1966—1970 Municipiul Gheorghu Gheorghiu-Dej a cunoscut transformări înnoitoare în domeniul dezvoltării multilaterale a invățâmîntului de toate gradele. A sporit în mod simțitor numărul de școli, unități preșcolare, cadre didactice, care acordă toată atenția educării tinerei generații. Pentru asigurarea desfășurării în bune condițiuni a întregului proces de învățămînt, statul a alocat în cincinalul trecut suma de 59.656.518 lei, din care 1.806.602 lei pentru procurarea manualelor școlare care au fost date elevilor în mod gratuit. • Și în domeniul asistenței medicale s-au obținut succese demne de consemnat: în ultimii 5 ani bunăoară, s-au alocat de la buget 134.215.600 lei, sumă care a fost cheltuită în scopul îmbunătățirii activității medico-sanitare. In această perioadă numărul medicilor a crescut de la 101 la 132, iar consultațiile acordate la policlinica municipiului au sporit de la 168.712 în anul 1966, la 312.353 în anul 1970. Realizările din diverse ramuri sportive se concretizează în dezvoltarea neîncetată a bazei materiale. Așa, de pildă, în ultimii ani s-a dat in folosință un liceu cu program de gimnastică la care frecventează 263 eleve, o școaală sportivă cu peste 200 elevi, un radio-club municipal. Mai amintim, de asemenea, darea in folosință a unui teren de handbal, a unei săli de gimnastică, două terenuri de baschet și alte baze sportive. Pentru perioada anilor 1971—1975 se preconizează darea în folosință a sălii de educație fizică și sport, a unui teren de handbal, a unui bazin de înot, amenajarea a peste 20 de terenuri simple etc. # îmbunătățirea neîncetată a nivelului de trai este ilustrată și de sporirea volumului de desfacere a mărfurilor prin unitățile comerțului de stat, în cincinalul precedent s-au vindut prin unitățile din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, diferite mărfuri alimentare și industriale în valoare de 1.389.539.000 lei, în această perioadă rețeaua comercială a sporit cu 18 noi unități. în cincinalul actual desfacerea mărfurilor va cunoaște o creștere de 22,3 la sută față de realizările precedentului cincinal, înregistrîndu-se sporuri mari la aparatele electrotehnice, aragaze, mașini de cusut, mobilă și alte produse de folosință îndelungată. Progresele edilitar-gospodărești s-au concretizat în înfrumusețarea continuă a municipiului. Amintim de pildă, noua seră de flori cu o suprafață de 4.000 mp, baza de agrement de la lacul Belei, construirea de trotuare, străzi, etc. Pentru diverse acțiuni edilitar-gospodărești (întrețineri de străzi — trotuare, salubritate, iluminat public, spații verzi), s-a investit de la buget, în anii 1966—1970, suma de 17.000.000 lei, în noul cincinal producția globală a întreprinderii de gospodărie comunală și locativă va crește cu peste 260.000.000 lei, față de realizările cincinalului precedent. O grijă deosebită se acordă îmbunătățirii neîncetate a condițiilor de locuit prin construirea de blocuri destinate oamenilor muncii. In ultimii cinci ani, bunăoară, s-au dat in folosință 1.499 apartamente. Și în cincinalul actual se vor construi numeroase blocuri confortabile. • Industria locală cunoaște, de asemenea, salturi impresionante. în cincinalul 1966—1970 s-au dat în folosință : o fabrică de gheață, un cuptor de topit sticlă, un laborator, o secție polistiren, o hală de confecții metalice, spălătoria chimică și alte unități pentru producerea bunurilor de larg consum necesare populației. Pentru cincinalul actual sînt prevăzute cîteva obiective de scamă. Printre acestea amintim : construirea unei hale de prelucrat sticlă, o stație auto-service, amenajarea carierei de ghips de la Perchiu, o hală chimică și alte asemenea obiective economice în valoare de peste 13.000.000 lei. • Masele largi de cetățeni, participă cu multă hotărîre la înfrumusețarea și buna gospodărire a municipiului, prin muncă patriotică, în ultimii cinci ani, de pildă, s-au executat lucrări, de acest fel, a căror valoare este de 39.783.780 lei. • Unitățile cooperației meșteșugărești și-au sporit neîncetat producția destinată deservirii populației. In cincinalul care a trecut s-au dezvoltat sectoarele de activitate privind construcțiile, execuția covoarelor, articolele din piele, confecții și alte ramuri din domeniul prestărilor de servicii. în următorii ani sunt prevăzuți noi indici de plan, care au menirea să stimuleze inițiativa și priceperea meșteșugarilor. în actualul cincinal, la capitolul investiții, de pildă, s-a prevăzut suma de 2.300.000 lei. Impunătoarea clădire a Spitalului. Aspect, din magazinul Universal, Complexul de industrializare a legumelor și fructelor. Foto : C. BURSUC