Steagul Roşu, martie 1974 (Anul 29, nr. 6545-6571)

1974-03-01 / nr. 6545

PAG. 2 —Vineri 1 martie 1974 Pămînturile unității pot și vor produce mai mult Pe meleagurile Parincei, cooperatorii și mecanizatorii se pregătesc intens pentru a ieși în cîmp, la aratul terenurilor în pantă, discuitul ogoarelor și alte lucrări. Sarcinile de plan pe acest an, sporite, dar posibil de realizat, le-au dat îndemnul să asigure toate condițiile pentru ca prin aplicarea tuturor măsurilor stabilite in tehnologiile de lucru, să asigure obținerea de sporuri de recolte de pe fiecare palmă de pămînt. Un lucru este cert: aici, la C.A.P. Parincea există o bună experiență, iar rezultatele de anul trecut —una dintre cele mai bune recolte de porumb din județ, producție superioară de o lapte, confirmă vrednicia cooperatorilor, activitatea plină de răspundere depusă de-a lungul întregului an. Totodată, producțiile mari obținute de brigăzile de cîmp conduse de Vasile Simion și Carol Caesar, demonstrează însemnatele rezerve existente. Pentru că și la ultimele adunări generale ale cooperatorilor — care au dezbătut planul de producție și au trecut în revistă bilanțul pe anul trecut — s-a evidențiat faptul că terenurile unității pot produce mai mult cu condiția sporirii preocupărilor pentru creșterea gradului de fertilitate a soiului, folosirea semințelor de mare valoare biologică, executarea tuturor lucrărilor potrivit cerințelor disciplinei tehnologice, aplicării într-un cadru perfecționat acordului global. Prima dovadă a traducerii în fapt a măsurilor stabilite este și transportul pe cîmp a peste 3.000 tone îngrășăminte naturale, punerea la punct a utilajului necesar lucrărilor agricole de primăvară, precum și trecerea la aratul suprafețelor de pe pante rămase nelucrate din toamnă. In întreaga unitate domnește o evidentă atmosferă de lucru. Chemarea la întrecere lansată de brigada nr. 1 care s-a angajat să depășească producțiile la hectar cu 150 kg la porumb, 100 kg griu, 3.000 kg cartofi și 1.000 kg sfeclă de zahăr stimulează elanul de muncă in toate brigăzile. Opiniile unor brigadieri și cooperatori fruntași ca Lică Butunoi, Gh. Lațcu, Carol Caesar, Lazăr Baciu, Anton Tătaru, Vasile Cămară, Constantin Rusu ?î al La C.A.P. Parincea ți, cu care am discutat zilele acestea sînt unanim în a exprima hotărîrea de a depune toate eforturile pentru ca de pe unitatea de suprafață, de la fiecare animal să se obțină producții sporite. Printr-o activă muncă politică, se explică oamenilor de către membrii birourilor organizației de bază, agitatori, necesitatea ca, fiecare cooperator să acționeze la locul său de muncă cu deosebită răspundere pentru ca în 1974 să se realizeze producții mari. Declanșarea primelor lucrări de sezon, și executarea lor în condiții optime va fi primul examen din acest an pe care cooperatorii de pe meleagurile comunei Parincea sunt hotărîți să-l treacă cu succes. Ion COSTACHE, secretarul comitetului comunal de partid Parincea în curînd Noi premiere pe țară, la Teatrul „Bacovia“ La începutul lunii martie, la Teatrul dramatic Bacovia va fi prezentat, in premieră pe țară, spectacolul cu piesa „Cantemir“ de Dumitru Almaș, o reconstituire a vieții marelui cărturar și om politic moldovean. Spectacolul este montat in direcția de scenă a tînărului regizor Cristian Pepino, absolvent din promoția 1973 a Institutului de arta teatrală și cinematografică „I.L. Caragiale“ din București, care, cu această ocazie, debutează pe scena Cadrul plastic teatrului băcăuan. este realizat, de asemenea, de un tînăr scenograf — Vasile Jurje, iar rolul titular ,a fost încredințat actorului Mircea Belu. Tot în cursul lunii martie va mai fi prezentată, în premieră pe țără, și piesa dramaturgului băcăuan Mihail Sabin — „Totul dintr-o noapte“. Repetițiile la acest spectacol sînt în curs de desfășurare sub conducerea regizoruui Cristian Munteanuj de la Radioteleviziune. ji Sub bagheta dirijorului Ilarion Ionescu-Galați Programul concertului simfonic’ de săptămîna aceasta recomandă publicului meloman două lucrări în primă audiție la Bacău: Concertul pentru pian și orchestră „Pe culmile Carpaților“ de Stan Galestan și Uvertura West side story de Leonard Bernstein. Pentru partitura solistică a fost invitată pianista Georgeta Ștefănescu-Barnea. Concertul simfonic ce se va desfășura sub bagheta dirijorului Ila Iimon. Ionescu — Galați va mai prezenta Valsul imperial de Strauss. Spectacol literar, muzical al studenților filologi Astăzi, la ora 19, la Institutul pedagogic din Bacău, va avea loc un spectacol literar-muzical intitulat „Histoire vivante de la poésie franchise“. Pregătită de studenții filologi băcăuani din anul al III-lea (secția franceză-română), seara literar-muzicală va prilejui reîntilnirea cu cele mai frumoase versuri ale poeților francezi Villon, Ronsard, La Fontaine, Musset, Baudelaire, Rimbaud, Prévert. « Un nou „concurs de debuturi“ Pregătirile pentru concursul formațiilor artistice de amatori au devenit febrile. Muzica, dansul teatral au reintrat în atribuții cu și toată seriozitatea, iar îndrumătorii culturali, metodiștii, operează atente selectări în vederea unei ci mai bune reprezentări, în acest sens menționăm inițiativa consiliilor municipal și județean al sindicatelor de a organiza la Casa de cultură „Vasile Alecsandri“ în perioada 1—15 martie a unui concurs de debuturi, consacrate următoarelor genuri artistice : soliști de muzică ușoară, soliști de muzică populară, momente vesele și monologuri. Urmînd înscrierilor, timp de două zile, 9 și 10 martie va avea loc concursul propriu-zis de preselecție, iar citeva zile mai tîrziu (16— 17 martie) se organizează două spectacole cu public în care concurenții vor fi notați și premiați (3 și 2 mențiuni) de către juriu. Iată, așadar, o invitație deschisă tuturor și, în același timp, o invitație salutară, de mare eficiență pentru pregătirea eșaloanelor de concurenți care ne vor reprezenta la concursul de debut al formațiilor artistice de amatori din întreaga țară. Tentația mărțișorului » * t „Cu narași, cu crini, cu totuși 7, Timpul cald se apropie. / Primăvara asta, totuși, / Nu-i decit o copie!... Așa zice poetul. Dar el, pesemne, n-a avut de unde să știe că în municipiul Bacău primăvara vine cu un element inedit: Tombola mărțișorului, a cărei tragere are loc — firește — exact de 1 martie. Participînd la această festivitate, care se va desfășura în sala Casei de cultură a sindicatelor din Bacău, la ora 17, vom fi beneficiarii unui bogat program artistic, susținut de orchestrele de muzică populară „Plaiurile Bistriței" și de muzică ușoară, ale Casei de cultură „Vasile Alecsandri“. Totodată, îi vom cunoaște și pe fericiții cîștigători ai hainelor de blană, ai aragazului ultra-elegant și ai celor 10 butelii, ai televizorului „Rubin" — ultimul model, ai magnetofonului „Grundig“, ai covorului persan — care constituie unele dintre tentațiile acestei tombole de primăvară. De mărțișor, desigur, nu strică și un astfel de cadou. Așadar, ne întîlnim la Casa de cultură, azi, la ora 5 după-amiază. În dezbatere, Învățămîntul de partid O recentă ședință a biroului comitetului comunal de partid Vultureni a analizat modul de organizare și desfășurare a învățămîntului de partid, politic U.T.C. și agrozootehnic de masă. Dezbaterile au reliefat că cei 14 propagandiști din cadrul invățămîntului de partid manifestă preocupare pentru ca activitățile din cercuri să se desfășoare în condițiuni cit mai bune. Expunerile ținute de propagandiști ca Gheorghe Albotă, Andrei Mare sînt de fiecare dată interesante, cu un bogat conținut politic — s-a subliniat în amintita ședință. Totodată participanții au apreciat atragerea în mai mare măsură a tineretului in cadrul formelor și cursurilor învățămîntului de partid. Cei prezenți la discuții au evidențiat necesitatea sporirii preocupărilor pentru legarea mai strînsă a învățămîntului de partid de activitatea practică a cooperatorilor. prof. Emil PĂUN, membru al biroului comitetului comunal de partid Vulturenî 1N 111I 3 : tsactămina 1 :4 i 111 Mîi Premiere cinematografice — IN SAPTAmINA 4—10 MARTIE 1974 — 9 „PROPRIETARII" — la „Muncitorul“. O „poveste“ adevărată, foarte adevărată, un crîmpei de viață așa cum este ea, aspră, prea puțin... romantică, și în care oamenii își recunosc slăbiciunile, păcatele — iată ce ne propune Șerban Creangă (regia) și întreaga echipă dle cineaști și interpreți prin pelicula purtînd „en-tite-ul“ Casei de filme 3. In principalele roluri îi vom vedea pe: George Constantin, Ștefan Iordache, Amza Pellea, Octavian Cotescu. ® „SOLARIS“ — la „Flamura Roșie“. Cinematografia sovietică va fi prezentă pe ecranele noastre cu unul din filmele ce și-au câștigat faima la festivalurile internaționale — „SOLARIS“, distins cu Marele premiu special al juriului, la Cannes, in 1972, Solaris e planeta aflată în atenția unor cercetători ai spațiului cosmic, pretextul pentru o acțiune inspirată, în stare să țină treaz, interesul amatorilor de filme științifico-fantastice. „Filmul lui Tarnovski este un exemplu al artei opusă tehnicismului mort, al filmelor de anticipație științifică de serie“ — scria revista „Filmul sovietic“. „Solaris“ va rula numai în prima parte a săptămînii „FELLAGA“ — la „Progresul“ (4-6 martie), începutul luptei de eliberare națională a poporului tunisian — iată tema filmului „Fellaga“. Așadar, de două ori, dacă se poate spune, așa, mesager al cinematografiei tunisiene. Scenariul și regia: Omar Khlifi. Intrepreți: Habib Shaari, M. Tabu by Lewi Didzel. © „TRIMESTRUL V“ — la „Tineretului“, înclinația spre aventură de la o anume vîrstă, interesul pentru descoperiri științifice a inspirat pe scenaristul Mihail Kuraev. Folosind partitura oferită de ei, Grigori Aronov a realizat un film instructiv, care se adresează îndeosebi tineretului. Filmele zilei MUNICIPIUL BACAU eite rul : „Marele vals” seriile In mierâ (Orele : 10,20 ; 14 ; 11 ; 20)Completare : Vizita tovarășului e Ceaușescu In Statele Unite ale cni. Telefon 12028. iura roșie : „Cu cărțile pe fate . : 10 , 16 : 18.10 : 20,20). In com. : Vizita tovarășului Nicolae “sau în Republica Costa Rica.resul : „Perla coroanei”! Orele: 14,30 ; 16.30 ; 18.30 ; 20.30). Tele 377. ■ , „ retului : „O afacere pe cinste”. . : 10.30 ; 15,30 : 17.30 ; 19,30 : 21,30). În 12939. Secvență din filmul „Proprietarii". Vineri 1 martie — Colectivul Teatrului popular municipal, prezintă azi, ora 19,30, spectacolul cu piesa lui D. Solomon „Fata Morgana“. Sîmbătă 2 martie — Cenaclul „Junimea nouă" literar programează o nouă ședință de lucru consacrată, inevitabil, versurilor (ora 18, sala 19). In foaier, tinerii de la C. P. Borzești sînt invitati la „Dansul mărișoarelor“ (ora 19). Duminică .3 martie — Matineul bibliotecii ne propune o întilnire cu „Dl. Goe" intr-o inedită vizionare de diafilm (ora 10). La ora 19 din nou seară de dans. Marți 5 martie — O întilnire cu muzica este întotdeauna agreabilă. Mai ales cînd este vorba de creația lui Vivaldi. Posibilitatea concretă de realizare o oferă cursul de „Istoria muzicii“ (ora 18, sala 19). Miercuri 6 martie — La aceeași oră : 18 — două acțiuni diferite : ședința de lucru a clubului informatic și cursul popularei Universității „Legislația muncii și economice“ (sala 25). Joi 7 martie — Seara complexă, cultural-instructivă „Bună seara, fete ! Bună seara, băieți!“, ne invită ca de obicei, în sala de spectacole, la ora 19. Din program i simpozionul „Tineretul, factor activ în îndeplinirea cincinalului înainte de termen“, concursul de recitări „Omagiu patriei“ și, bineînțeles, muzică, dans. O seară de neuitat Pionierii și uteciștii de la Școala generală nr. 1 Răcăciuni au trăit, de curînd, momente de neuitat. Este vorba de intîlnirea pe care au avut-o cu activiști ai Comitetului județean al U.T.C., întilnire care a avut rolul unui important schimb de experiență. In cadrul acțiunii s-a vizitat expoziția de artă populară Vasile Heisu, iar cu prilejul „Lunii cărții la sate“, s-a desfășurat o interesantă activitate la bibliotecă. Cei prezenți au participat, totodată, la clipe emoționante în care muzeograful bucureștean George Iordan a adus în fața celor prezenți momente de istorie. In încheierea acțiunii a urmat un frumos program artistic prezentat de pionieri și uteciști, care a cuprins un montaj muzical-literar, cîntece și recitări de poezii patriotice, după care minutele de dans ce au urmat au constituit finalul unei seri de neuitat, prof. Constanța PETROVICI, din postul de corespondenți voluntari — Răcăciuni Invitație la... bal Invitație la... bal. Dar nu la un bal oarecare, ci... al vînătorilor și pescarilor sportivi, unde și-au dat întilnire, pentru miine seară, peste 200 de comeseni, care au promis că cel puțin acum se vor strădui să fie sobri... Amfitrioni de onoare, amabili, atenți și îndatoritori, zeița Diana și baronul Münchausen au făcut o „repetiție generală", revizuindu-și cu atenție arcul cu săgeți și tolba cu... întîmplări adevărate, pentru a întreține atmosfera. Cornuri au răsunat prin coclauri, cocoașe de arme au lovit aspru, dur, capsele, trimițînd plumbii spre mistreții ce aveau, mai apoi, să se transforme în delicioase exponate și preparate gastronomice , chifteluțe, cîrnăciori în mațe de oaie, friptură cu garnitură de bureți, mușchi... Gazdele ne asigură că meniul nu este o farsă vînătorească , vor sta mărturie trofeele și tombola, din care nu vor lipsii marele premiu — un mistreț de peste 40 kilograme, fazani și alte specii de vînat. Așadar, poftiți la „balul vînătorilor“. Atmosfera este, deja, creată. Pur specifică. Punctul de întilnire : salonul restaurantului-cantină al Întreprinderii „Proletarul“ din Bacău. Ciclu de prelegeri de estetică Industrială Din inițiativa Comitetului municipal Bacău de cultură și educație socialistă, in cadrul Universității populare, a fost inaugurat un ciclu de prelegeri de estetică industrială (design). Participanților lucrători din cooperația meșteșugărească, din comerț, din industria locală) li se vor prezenta expuneri despre „Dimensiunea estetică a realității", „Creația științifică, tehnică și artistică“, „Specificul esteticii industriale", „Estetica locului de muncă și a mașinilor-unelte", „Estetica produselor tehnice de consum“, „Estetica interioarelor, a localităților", „Poluarea estetică“ etc. In afara acestor expuneri, vormai fi programate dezbateri sau simpozioane pe teme de estetică industrială. Una dintre dezbateri, pe tema „Moda ca fenomen estetic", se va desfășura la noua Casă a modei din Bacău. VINERI 1 MARTIE 1974 TELEȘCOALA. 16.00 Geografie. Ghețarii. 16.10 Matematică. Piramida. 16.25 Album școlar. George Bacovia. 16.35 „Domn al Țării Românești și Ardealului și Moldovei” (Mihai Viteazul) . 17.30 Emisiune în limba germană. 18.30 Campionatul mondial de handbal masculin . România — Spania. Transmisiune directă de la Rostock. 19.45 Publicitate. 19.30 l.O0l de seri : „Iepurașul Bunny Bugs". 20.00 Telejurnal. 20.30 România — anul XXX. 21.00 „Ți-am luat un mărțișor !“. Emisiune muzical-distractivă. 21.40 Publicitate. 21.45 Aventuri in epoca de piatră. 22.1024 DE ORE. gmni Bucim Pentru cei 25 ani împliniți, soția părinții, fratele urează lui Hîrțescu Tiluță un călduros „La mulți ani!". Ofer apartament bloc 113 strada Neptun 8 — A, scara A, apartament 2, confort III — două camere Brașov, pentru similar Buhuși sau Bacău. •Iorga Maria, pierdut legitimație de intrare nr. 40 eliberată de Grupul școlar special nr. 4 Bacău. O declaraulă. j A aparut: . „ATENEU“ nr. 2 Cititorilor fideli publicației de cultură băcăuană, numărul recent apărut le oferă suficiente argumente pentru o lectură agreabilă. Informația, reportajul și ancheta ne aduc, cu promptitudine, în mijlocul vieții spirituale a județului, abordînd probleme de actualitate sau de largă valabilitate. Rubricile noi ciștigă tot mai mult teren și, lucru îmbucurător, consistența lor tematică devine de necontestat. Din bogatul sumar al numărului de februarie amintim mai întii ciclul de reportaje consacrat tineretului, problemelor sale de viată și modul in care acestea sînt întîmpinate . Reporterii : Mihail Sabin, Sergiu Adam și Ovidiu Genaru întreprind raidul amintit cu dezinvoltură, dar nu fără cumpătare, propunîndu-ne un material fără îndoială deosebit, atît prin temă cit și prin valoarea artistică a realizării. Eugen Barbu gîndește, cind cu vehemență, cînd cu nostalgie, la „mîngîierile literaturii". Calistrat Costin este cel care ne facilitează apropierea de gîndurile romancierului și, mărturisim, lucrul îi reușește din plin. De altfel, concluziile interviului sînt revelatoare : marii artiști nu sunt modești ; poezia trebuie curățată ca un pom de omizi; „Princepele“ — fructul unor lecturi de 35 de ani. Așadar, o discuție care uită clasicile formule și devine dialog viu între artist și problemele vieții. „Poezie în tonuri grave" — un titlu de excepție, care constituie un pretext inedit pentru prof. univ. Constantin Ciopraga de a evoca evoluția ascendentă a poeziei de cunoaștere în dauna genurilor consacrate anterior: pastelul, elegia, poemul. Printre cei favorizați de considerațiile criticului literar, amintim pe Arghezi, Blaga, Philippide, Jebeleanu, Nichita Stănescu, Augustin Doinaș. „Cronica literară“ rămîne rubrica de predilecție pentru amatorii de noutăți editoriale și punct de referință pentru obiecțiile cititorilor. Ioanid Romanescul, Dan Culcer și Romulus Guga devin „eroii“ de drept ai cronicilor semnate de Constantin Călin și C. Costin. Poate nu intîmplător în pagina următoare doi poeți deveniți : Maria Petra și Octavian Voicu și mai mulți debutanți în arta stihuitorilor așteaptă ascuțimea penițelor critice, fiecare din punctul său de vedere. Rămînînd la capitolul literaturii recomandăm cele două lucrări de proză semnată de Dumitru Dinuleșcu și Gh. Movilă, autori care, deși nu au ajuns la maturitate creatoare, atestă un bun exercițiu în arta scrisului. Știința nu face excepție de la includerea în sumar, astfel că masa rotundă despre „Ocrotirea naturii* ne introduce în atmosfera unor preocupări de strictă actualitate pe care specialiștii sunt determinați să le urgenteze rezolvarea în conformitate cu rapidul proces de poluare a mediului înconjurător. Mai recomandăm din actualul număr de revistă rubrica „Școala“, dedicată „Problemelor de predare a limbilor străine în grădinițe" și „Reconsiderării vîrstelor mici", articolul „Despre nou și vechi în artă“ semnat de Ion Ciobanu, precum și pagina de literatură străină dedicată, de astă dată, lui H. P. Lovecraft. Cu mențiunea că nu ne-am oprit decît asupra cîtorva materiale înscrise în agenda revistei, apreciem apariția recentă a Ateneului drept convingătoare pentru o nouă întîlnire cu cititorii săi, pe coordonate care ne sunt comune, nu numai ca iubitori ai culturii, dar și ca Băcăuani. Dan PETRE Trustul de construcții Bacău angajează pentru lucrările din Bacău, Suduși, Moinești, Slănic Moldova • INSTALATORI DE ÎNCĂLZIRE • INSTALATORI SANITARIȘTI ȘI DE GAZE • INSTALATORI ELECTRICIENI • DULGHERI • ZIDARI • MOZAICURI—FAIANȚARI • LĂCĂTUȘI—SUDORI ® NECALIFICAȚI De asemenea, angajează pentru Bacău muncitori sezonieri • LĂCĂTUȘI MONTEURI UTILAJI • LĂCĂTUȘI MECANICI • CONDUCĂTORI AUTO Se primesc și pensionari în condițiile stabilite prin legislația în vigoare Solicitanții se vor prezenta la sediul șantierelor 1, 2 și 3, la biroul salarizare-personal din strada 6 Martie nr. 78 Bacău. 1 I !-------------------------------------------------------------------------------------------- fabrica de industrie locală si „PERCHIU" I cu sediul in Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej 1 Calea Mărașești nr. 21 se angajează urgent j ! # 32 TÎMPLARI MANUALI UNIVERSALI categoriile 2—4 pentru secția mobilă Tg. Ocna, 1 — 9 MAȘINIȘTI LA MAȘINI PENTRU TERASAMENTE (excavatoriști), balastierele Faraoani, Orbeni și Urechești. bucurești VINERI 1 MARTIE 1974 PROGRAMUL: I 13.00 Buletin de știri. 15.05 Divertis club. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 16.15 Corul de cameră „Bergerdorf . 16.25 MIORIȚA. . „ ... 10.45 Discul zilei — Mihai Constantinescu. 17.90 Buletin de știri. 17.05 Radio publicitate. 17.15 Pentru patrie. 17.40 Noi înregistrări de muzica popu 13.00 orele serii. Campionatul mondial masculi de handbal. Transmisiune aparția: „ 20.00 Concert de muzică populară. 20.30 Itinerar la harta țării. Oameni ai zilelor noastre. 20.40 Muzică pe adresa dumneavoastră. 21.00 Buletin de știri. 21.30 Consemnări de Mihnea Gheorghiu. . . 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Bijuterii muzicale. 23.00—3.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUÉ NI 13.00 Integrala simfoniilor lui Dvorak. 13.41 Piese instrumentale. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 16.15 Zone folclorice — Vrancea. 16.30 Radio publicitate. 16.40 Orizont științific. 17.00 Tinere talente pe scenele de concert. 17.40 Arte frumoase. 18.ut șansonetele Iubirii. 18.15 Din țările socialiste. Reportaje du R.S.F. Iugoslavia, R. P. Albani; și R. Cuba. 18.35 Recital de operetă Constanța Cîmpeanu. 18.45 Cîntecele noastre : „Marea Inimă a țării”. 18.55 Moment poetic. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Imagini din filmul stagiunii camerale. 19.50 Noapte bună, copii ! 20.00 Seară de operă : „Turcul in Italia“ de Rossini. 22.09 Muzică pentru radio de FIlIP Lazaro ; Simfonia concertantă pentru cvintet de suflători, două orchestre de coarde și percuție de Albert Markos. 22.30 Buletin de știri. 22.35 Mari orchestre de jazz. 23.00 Muzica in lume. 0.35—1.00 Buletin de știri. SÎMBĂTĂ 2 MARTIE 1974 PROGRAMUL I 5.00 Buletin de știri. 5.05 Drumeție folclorică muzicalâ. 3.40 Jurnal agrar. C.00 Radioprogramul dimineții. 8.00 Sumarul presei. 8.08 La microfon, melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.05 Avanpremieră Radio—TV. 9.20 Orchestra Ansamblului ..Rapsodia Română". 9.40 Clasici ai operetei — Arthur Sullivan. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Curier economic. 10.10 Medalion Florentin Delmar. 10.30 Muzică populară. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Ritmuri de fanfară. 11.20 Slalom printre succese. 12.00 Buletin de știri. 12.05 întilnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12.30 știința la zi. 12.35 Cantare anilor lumină. 13.00 Radiojurnal Buletin meteo-rutier. Sport. 13.15 Selecțiuni din opereta „Nunta" crt Nico Dostal. 13.30 Radiorecording. 14.00 Buletin de știri. PROGRAMUL II 6.00 Buletin de știri. 6.05 Matineu muzical. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 7.15 Cinstireție, plai al Mioriței — cîntece. 7.85 Mindru-i jocul pe la noi. 7.00 Moment poetic. 3.00 Simfonia cantabile de Theodor Grigoriu. 8.30 Microfonul pionierilor. 8.50 Tezaur de cintec românesc. 8.20 Avanpremieră Radio—TV. 9.35 Viziuni interpretative. 10.30 Buletin de știri. 10.35 Interpreți de operetă. 11.00 Cabana vîrful cu Do-Re-Mi ! 13.00 Radiojurnal Buletin meteo-rutic Sport. 13.15 Revista șlagărelor. 13.45 Opera „Mefistofele“ de Boito. 14.30 Radio școală. 14.55 Sfatul medicului. IAȘI VINERI 1 MARTIE 1974 PROGRAM DE SEARA 17.90 Cotidian sonor ÎS.30 Codul anilor noștri — etica și echitatea socialistă. 1S.50 Cintece de Mircea Stan, Elise Popovich C. Slătinaru și Anaton Zeman. 19.00 Cîntecul care m-e drag. 19.15 1974 _ an jubiliar — pe teme economice 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.00 Serile muzicale ale studioului, în pauză : Biblioteca pentru toți. 21.45 .,Auzite din bătrîni“ — vechi melodii populare. 22.00 Radiojurnal și sport. 22.30 Top Radio lași. Top revista .Cronica". 23.00 închiderea emisiunii. bacau • Muzeul de euimeie naturii • strada Karl Marx nr. 3 • Muzeul de istorie si arta — strada Karl Marx nr. 2« ■ Casa „George Bacovia“ a Secție de literatură a Muzeului județean de istorie și artă (strada G. Bacovia, nr. ÎS). • Casa muzeu „Nicu Enea" (strada Nufărului nr. 31). Ore de vizită 19—18. Luni închis. Tei. 3238( PRĂJEȘTI - COMUNA TRAIAN « Muze») sătesc. Vremea se va menține relativ rece, cu cerul senin la nord. Vîntul va sufla moderat cu intensificări temporare, predominînd din sectorul nord—estic. Temperatura aerului va fi ușor variabilă, maximele între minus 1 la plus 4 grade, iar minimele între rilirius 11 la minus 5 grade