Steagul Roşu, septembrie 1972 (Anul 24, nr. 7206-7231)

1972-09-29 / nr. 7230

ÎN CINSTEA XXV-a ANIVERSĂRI A REPUBLICII CINCINALUL în patru ani 1826 tone de zahăr peste plan Experienţa colectivă îşi spune cuvîntul 9 Cînd directorul însuşi este inovator . Depistarea unor noi rezerve interne pentru înfăptuirea cincinalului înainte de termen Intrarea principală a Fabricii de zahăr din Giurgiu este străjuită de panouri mari care recomandă sugestiv pe cei trei eroi ai întrecerii desfăşurate de colectivul acestei unităţi economice : Minutul, Milimetrul, Parametrul. Aşadar prietenii noştri sunt prezenţi şi aici, amintind de preocupările majore care caracterizează activitatea muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor fabricii , folosirea judicioasă a timpului de lucru şi a capacităţilor de producţie, reducerea cheltuielilor materiale, toate subordonate ţelului suprem — înfăptuirea cincinalului în patru ani şi jumătate. Ce au consemnat pînă acum, în agenda lor. Minutul. Milimetrul. Parametrul ? O producţie suplimentară de zahăr de 1.826 tone. Directorul întreprinderii, tovarăşul Gheorghe Cristescu, ne declara că există condiţii ca planul anual să fie realizat pînă la 10 decembrie Comuniştii din această unitate toţi lucrătorii sînt oameni harnici, hotărîţi să-şi respecte angajamentul luat în cinstea aniversării Republicii. De altfel compararea angajamentelor cu rezultatele de pînă acum este edificatoare. Iată cum se prezintă concret situaţia : Angajamentul anual : 6 milioane lei peste plan la producţia globală. Realizări pe 9 luni: 20 milioane lei producţie globală şi marfă suplimentară. Efectul mobilizator al acţiunii Minutul, Milimetrul, Parametrul, se concretizează în creşterea cu 12 la sută faţă de prevederile planului, a mediei zilnice de prelucrare a sfeclei de zahăr. Cifrele nu spun totul. Ele nu dezvăluie căile care au dus la obţinerea succeselor. încercăm, în cele ce urmează, să subliniem principalele acţiuni care stau la baza realizărilor. Sunt aici, la fabrica de zahăr, doi oameni care se bucură de multă stimă pentru competenţa şi conştiinciozitatea lor , brigadierii Aurel Androne şi Petre Tancof. Ei au făcut în adunarea generală a oamenilor muncii propuneri preţioase privind îmbunătăţirea procesului de producţie, eliminarea unor puncte înguste din fluxul tehnologic. Propunerile au fost traduse în viaţă. Conducerea fabricii s-a consultat la începutul anului cu toţi muncitorii din întreprindere solicitîndu-le sugestii care să ducă la perfecţionarea activităţii. Experienţa colectivă şi-a spus cuvîntul. S-au făcut numeroase propuneri care în perioada remontului au fost puse în practică. O altă sursă importantă de creştere a producţiei o constituie aportul adus de mişcarea inovatorilor. Aici, la Giurgiu, sînt mulţi inovatori printre aceştia numărîndu-se însuşi directorul. Un colectiv de specialişti condus de inginerul Gheorghe Cristescu a conceput un sistem tehnologic care, realizat de echipa de lăcătuşi condusă de Ilie Ioniţă, a dus la dublarea liniei de ridicare a sfeclei din canale la instalaţiile de spălare. Din evidenţa acţiunii Minutul, Milimetrul, Parametrul am reţinut următoarele : procentul de folosire a timpului de lucru a ajuns la 90 la sută; zilnic instalaţiile fabricii prelucrează cu 300—400 tone sfeclă mai mult decit prevederile planului. Deoarece procentul de zahăr din sfeclă este cu 0,03 la sută mai mic decit se prevăzuse în plan, se fac eforturi pentru evitarea creşterii preţului de cost al produsului finit prin reducerea pierderilor de fabricaţie şi a consumurilor specifice la unele materiale. Economiile obţinute astfel de la începerea campaniei se ridică la 460.000 lei. Recent, organizaţia de partid şi comitetul oamenilor muncii, pornind de la succesele din primele luni de campanie, au făcut noi investigaţii pentru depistarea rezervelor care sunt încă neexplorate şi care pot contribui la înfăptuirea cincinalului în 4 auni şi jumătate. S-au conturat posibilităţile interne în direcţia reducerii perioadelor de remont şi prelungirii campaniilor de fabricaţie. Cu sprijinul centralei industriale a zahărului pentru obţinerea unor cantităţi suplimentare de materie primă, posibilităţile interne ale fabricii vor putea fi mai bine puse în valoare. Aceste posibilităţi constau în primul rînd în inteligenţa, spiritul de iniţiativă, competenţa şi abnegaţia colectivului, calităţi pe care acţiunea Minutul, Milimetrul, Parametrul le pune în prezent din plin în evidenţă. T. DAMIAN Simfonia muncii... (Filatura Oltenița) O dorinţă care se împlineşte prin stăruinţă — Meşteşugarii din Urziceni receptivi la cerinţele populaţiei — Concomitent cu creşterea veniturilor reale pe locuitor se va asigura Satisfacerea în bune condiţiuni a necesităţilor de îmbrăcăminte şi încălţăminte, şi produse de folosinţă îndelungată. De asemenea se vor dezvolta serviciile către populaţie. Pe această temă am discutat cu tovarăşul Vasile Cruţeanu din conducerea cooperativei „Unirea meşteşugarilor“ din Urziceni, pentru a afla modul cum se rezolvă aici una din sarcinile stabilite de Conferinţa Naţională a partidului din iulie 1972. — în ultima perioadă cooperativa noastră şi-a intensificat activitatea consacrată servirii populaţiei, executînd şi numeroase produse pentru fondul pieţii. La sfîrşitul celor 8 luni ale anului (cumulat) am realizat aceşti indicatori în procent de 117,9 la sută şi respectiv 110 la sută, iar pe total producţie marfă — în procent de 121 la sută. — Ce aţi avut în vedere cînd aţi planificat sarcinile la aceşti indicatori ? — Prin cadre competente am întreprins acţiuni de prospectare a pieţii pentru a cunoaşte necesităţile populaţiei, atît la diferitele bunuri de consum cît şi prestările de servicii. în urma acestei acţiuni am tras concluzia că nu trebuie să scăpăm din vedere diversificarea unităţilor prestatoare de servicii. Astfel s-au înfiinţat unităţi noi de artizanat, mase plastice, florărie, o unitate de covoare cu motive tradiţionale în judeţul Ilfov, iar pentru mai buna valorificare a materialelor, o unitate de confecţionare a nasturilor eloxaţi (metalici) care foloseşte deşeurile rămase de la confecţionarea cataramelor. Pînă în prezent cooperativa dv. are o contribuţie importantă in realizările economice ale oraşului. Vă rugăm să ne daţi cîteva exemple de unităţi care au obţinut rezultate mai deosebite. — Printre aceste unităţi se numără cele de confecţii bărbaţi şi damă, cauciucăria, unitatea de geamuri — conduse de Ion Cristache, Elena Damian, Nicolae Nicu şi Petre Popteanu — care au realizat sarcinile de plan pe 8 luni între 109 şi 124 la sută. Nu pot trece cu vederea aportul deosebit adus de unitatea impremerie-confecţii, condusă de S. Iliescu, cu o realizare de 137 la sută. — Ce perspective de viitor aveţi ? — O dată cu intrarea în funcţiune a noului complex (se va recepţiona foarte curînd) vom înfiinţa noi unităţi, se vor lărgi cele de covoare şi confecţii pentru export, iar pentru a valorifica o materie primă foarte ieftină, preconizăm înfiinţarea unei secţii de împletituri, coşuri, genţi şi alte obiecte din răchită. Dorim ca în marea întrecere, în vederea întîmpinării aniversării Republică cooperativa noastră să se afle printre fruntaşele oraşului şi judeţului. NICOLAE ARIZAN OLIMPIADA DE ŞAH La Sokolje a început turneul final al olimpiadei masculine de şah. Echipele a 16 ţări îşi dispută locurile de onoare ale acestei mari competiţii şahiste. Selecţionata României prezentă şi ea printre finaliste a întîlnit reprezentativa Bulgariei. Scorul după trei partide încheiate este egal 1,5—1,5 puncte (Robotov — Gheorghiu remiză ; Ghiţescu — Tringov 1—0 ; Radulov — Ungureanu 1—0). Alte rezultate : Suedia — S.U.A. 1,5—1,5 (1) ; R.D. Germană — Argentina 2,5—0,5 (1) ; Polonia — Spania 1—1, (2) ; Iugoslavia — Elveţia 3—0 (1) ; Cehoslovacia — Danemarca 3,5—0,5 ; Ungaria — U.R.S.S 1,5—0,5 (2) (Bilek—Korevici 1—0 ; Tal—Ribly remiză) ; R.F. a Germaniei — Olanda 1—1 (2). în turul doi al preliminariilor olimpiadei feminine de şah, care se dispută, de aserenea, la Skoplie, echipa României a întrecut cu 2—0 selecţionata R.P. Mongole. Rezultate din celelalte grupe: R.D. Germană — Australia 1—0 (1) ; Anglia — Scoţia 1—0 (1) ; Cehoslovacia — Japonia 2—0 ; Polonia — Singapore După etapa din 24 septembrie clasamentul la categoria „Onoare” se prezintă astfel incit între prima clasată. Argeşul Mihăileşti, — echipă care are o cadenţă foarte bună, ea nu a cunoscut eşecul în 6 meciuri totalizînd 11 puncte — şi ultima clasată, Gloria Comana, sunt doar 9 puncte. Avem astfel în partea de sus a clasamentului grupate 6 echipe — una cu 8 puncte (Unirea Gîrbovi) şi 5 cu cite 7 puncte (Danubiana, Unirea Joiţa, Gloria Fundeni, Voinţa Domneşti şi Cinematografia Buftea). Urmează o echipă cu 6 puncte (Viitorul Olteniţa) şi 4 formaţii cu cîte 5 puncte (Viitorul Dragomireşti, Avintul I.C.F.T. Urziceni, Recolta Brezoaiele şi C.F.R. Giurgiu). Alte 3 echipe (Stejarul Gruiu, Argeşul Hotarele şi Argeşul 30 Decembrie) au cite 4 puncte. ■Se poate vedea din aceasta cît de dîrză este disputa pentru un loc cît mai bun în clasament şi ce echilibru există între formaţii. Surprinde poziţia fruntaşă a Argeşului Mihăileşti, debutantă în categorie, ca şi situaţia precară a echipelor din Urziceni şi Hotarele, ca să nu mai amintim de Argeşul 30 Decembrie. O redresare a marcat Recolta Brezoaiele, după cum o scădere a avut Stejarul—Gruiu ca şi C.F.R. Giurgiu. DAR IATA CIFRIC ACEST CLASAMENT Clasamentul este întocmit fără jocul restanţă AvînUil I.C.F.T. Urziceni — Viitorul Olteniţa, din care mai sunt de jucat 20 de minute. El va avea loc la 4 octombrie. gh. t. 2—0 ; Olanda — Irlanda 1—0 (1). CAMPIONATUL JUDEŢEAN DE FOTBAL @ Argeşul Mihăileşti - lideră de 6 etape :1. Argeşul Mihaileşti 6 5 1 0 20 7 11 2. Unirea Gîrbovi 6 3 2 1 11 9 8 3. Danubiana Buc. 6 2 3 1 14 7 7 4 Unirea Joiţa 6 3 1 2 14 9 7 5. Gloria Fundeni 6 3 1 2 10 7 7 6. Voinţa Domneşti 6 3 1 2 14 12 7 7. Cinemat. Buftea 6 3 1 2 9 8 7 8 Viitorul Olteniţa 3 3 0 2 16 7 6 9. Viitorul Drag. 6 2 1 3 11 10 5 10. 11. Avîntul Or. 5 13 1 4 5 5 10. 11 Rec Brez. 6 2 1 3 15 16 5 12. C.F.R. Giurgiu 6 2 1 3 5 11 5 13 14. Stejarul Gruiu 6 1 2 3 8 13 4 13. 14. Ar. Hotarele 6 1 2 3 6 11 4 15. Ar. 30 Decembrie 6 2 0 4 7 14 4 16 Gloria Comana 6 1 0 5 6 24 2 TURUL CICLIST AL BULGARIEI După o zi de repaus, turul ciclist al Bulgariei a continuat cu etapa a 7-a (Varna — Burgas 138 km), cîştigată de italianul Piaccenti în 3h 24’32”. Concurenţii români Hrisoveni, Cernea, David şi Gera au sosit cu plutonul doi la 2’30”, în clasamentul general individual continuă să conducă Henke (Cehoslovacia), urmat de Hajek (Cehoslovacia) la 13”, Trifonov (URSS) la F22”. Cicliștii români ocupă următoarele locuri : Cernea (9) la 7’53”, David (15) la 9T5”, Hrisoveni (19) la 17’08”, Gera (29) la 18T1”. Clasamentul general pe echipe : 1. Cehoslovacia ; 2. Bulgaria, la 5’24” ; 3. Polonia, la 7’41” ; 4. URSS, la 13’06” ; 5. România, la 16’45”. STEAGUL ROŞU PE PLOAIE SAU PE TIMP FRUMOS FIECARE ORA SĂ FIE DIN PLIN FOLOSITĂ! (Urmare din pag 1) Strîngerea recoltei preocupă întreaga comună. Cadrele didactice, şcolarii, salariaţii... toţi se simt chemaţi să dea o mînă de ajutor. Se lucrează cu îndîrjire bărbătească, cu hotărîrea de a înfrunta vitregia vremii. Toţi ştiu că, oricît de greu ar fi, roadele trudei de un an de zile trebuie să ajungă în hambare, să fie asigurată hrana poporului. Acestui scop major îi răspund, cu gîndul şi cu fapta, şi oamenii ogoarelor din acest colţ de Bărăgan. cap. frăţeşti . Capriciile timpului învinse sînt Ploaia rece şi pătrunzătoare ne-a însoţit tot drumul de la Bucureşti pînă la Giurgiu. Facem un scurt popas la Frăţeşti. Aici, cooperatorii, ieşiţi cu sutele în cîmp, recoltau de zor sfecla. Ploaia pătrunzătoare nu i-a împiedicat să vină la muncă. Rodul activităţii lor de un an de zile trebuie adunat, indiferent de starea vremii. Preşedintele Radu Vintilă, un om inimos, cu răspundere deosebită pentru averea colectivă, i-a îndemnat pe oameni să răspundă la chemarea adresată de organizaţia de partid de a continua strîngerea recoltei şi pe ploaie. în această săptămînă au ieşit la cîmp, la strinsul sfeclei, sute de cooperatori. S.M.A. Giurgiu le-au pus la dispoziţie 6 remorci, care împreună cu cele 5 autocamioane ale cooperativei şi 60 de atelaje, transportă direct la fabrica de zahăr sfecla recoltată, în aceste condiţii grele oamenii au dovedit că se poate recolta şi transporta şi încă din plin. Rezultatele sunt îmbucurătoare. Pînă acum s-a recoltat sfecla de pe aproape 200 ha din totalul de 228 hectare. Deocamdată, toate forţele au fost concentrate la recoltarea acestei culturi, urmînd ca apoi să înceapă recoltarea porumbului de pe cele 550 hectare, într-o convorbire pe care am avut-o cu secretarul comitetului comunal de partid, tov. Titus Tichie, acesta ne spunea că în perioada actuală, cînd strînsul recoltei se face în condiţii excepţionale din cauza timpului nefavorabil, comitetul comunal de partid a luat o serie de măsuri concrete, desfăşurînd o susţinută muncă politică de masăpentru mobilizarea oamenilor la executarea lucrărilor din cîmp. Subliniind eforturile deosebite pe care le fac cooperatorii din comuna Frăţeşti, secretarul comitetului comunal de partid îşi exprimă opinia că aceşti oameni minunaţi îşi dovedesc prin fapte pline de toată admiraţia, grija pentru recolta lor, pentru rezultatele unei munci de un an de zile. Cu asemenea oameni harnici, în ciuda timpului nefavorabil, totul se va termina cu bine. Președintele C.A.P.-ului, tovarășul ’ Vintilă ne-a informat că s-au luat măsuri pentru a preveni eventualele stricăciuni ale brumei în grădină. Măsurile pe care consiliul de conducere al cooperativei le-a luat, munca politică pe care organizația de partid o desfășoară, au ca obiectiv central urgentarea lucrărilor pe ogoare. cap plopşoru . Preşedintele se scoală la ora 9, iar inginerul şef lipseşte de citeva zile... Am ajuns pe ogoarele C.A.P. Plopşoru unde lucrau cam 50 de cooperatori la recoltat sfecla. Preşedintele tocmai plecase cu alte treburi. Am legat o conversaţie cu preşedintele Consiliului intercooperatist Frăţeşti,tov. Leonida Cristescu. Acesta ne explică că astăzi (27 septembrie) au ieşit ceva mai mulţi oameni la muncă, dar de regulă sunt prezenţi 2—3 cooperatori. — Aşa se întîmplă dacă preşedintele Ilie Anton se scoală la ora 0 dimineaţa, iar inginerul şef, Cornel Aghulev lipseşte de cîteva zile. Este şi normal ca cu astfel de conducători, treburile să meargă cum merg. Este de prisos să mai comentăm aprecierea interlocutorului nostru. Cert este că în timp ce cooperatorii din alte localităţi învecinate sfidează timpul neprielnic şi muncesc cu multă sîrguinţă în cimp, recolta de sfeclă de la C.A.P. Plopşoru aşteaptă să fie strînsă. La fel şi în grădină şi in lanurile de porumb. Oare nu se găseşte nimeni să-i ofere preşedintelui Ilie Anton un ceas deşteptător ? Pentru inginerul şef se poate procura un elicopter să-l aducă de unde stă ascuns pentru că prezenţa lui acum este necesară nu la iarnă cînd mai stăm la un pahar de... vorbă. Acelaşi interlocutor, tov. Cristescu ne mai amintea şi de situaţia nesatisfăcătoare de la C.A.P.-ul din comuna Daia unde de asemenea mobilizarea la muncă este foarte slabă. De aici, de la Daia, aşteptăm un răspuns din partea tov. Ilie Enache secretarul comitetului comunal de partid. Dacă aşteptăm în continuare timpul frumos, poate că ne vor prinde şi sărbătorile de iarnă şi chiar primăvara... Recolta din cîmp reclamă eforturi şi mai ales grijă de gospodari. AJAX A CIŞTIGAT .CUPA INTERCONTINENTALĂ" LA FOTBAL Aseară s-a desfășurat la Amsterdam returul finalei Cupei Intercontinentale la fotbal dintre echipele Ajax Amsterdam și Independiente Buenos Aires. Meciul s-a încheiat cu rezultatul de S—0 (1 — 0 pennu Ajax, prin golurile Înscrise de Neeskens (min. 13) şi Rep (min. 65 şi TI). Primultuc s-a terminat la egalitate (1—1), aşa înctt echipa Ajax a obţinut preţiosul trofeu. A Intre 21 şi 31 martie 1973 va avea loc Campionatul mondial de hochei pe gheaţă După cum s-a mai anunţat, întrecerile grupei B a campionatului mondial de hochei pe gheaţă se vor desfăşura în oraşul austriac Graz între 21 şi 31 martie 1973. La această competiţie vor participa opt echipe S.U A., R.D. Germană, România, Japonia, Elveţia, Italia, Iugoslavia şi Austria. Selecţionata României va susţine primul meci în ziua de 22 martie în compania formaţiei Austriei, în continuare hocheiştii români vor întîlni reprezentativele Japoniei, Italiei, R.D. Germane, Elveţiei, S.U.A. şi Iugoslaviei, întrecerile grupei A, care va desemna campioana mondială, se vor disputa în luna martie, la Leningrad. Pag. 3-a Ocolul judeţului după griu de săminţe Pregătirea viitoarei recolte de păioase se desfăşoară şi la C.A.P. Săruleşti in condiţii superioare anului trecut. Secţia de mecanizare a S.M.A. din localitate a intrat în acţiune cu toate maşinile puse la punct. Recoltatul porumbului s-a început pe suprafeţele ce urmează să fie insămînţate cu păioase, terenul respectiv fiind în prezent eliberat şi în cea mai mare parte pregătit pentru însămînţări... Toate bune pină la sămînţă. De fapt cooperativa dispune de stocul necesar din propriile loturi semincere, dar specialiştii săi au considerat necesară întinerirea fondului de săminţâ. Deci au căutat şi au găsit furnizori pe bază de schimb. Institutul de Cercetări pentru Cereale şi Plante Tehnice Fundulea şi-a onorat la timp promisiunile, In parte şi Agrosem-ul. Zicem „in parte" avînd in vedere repartiţia arbitrară dată C.A.P. Săruleşti. Unitatea furnizoare are o bază ele schimb la Fundulea, localitate apropiată de cooperativă. Totuşi, mai-marii Agrosemului au ales o cale ocolită, din motive numai de dumnealor cunoscute, obligind C.A.P. Săruleşti să se deplaseze la Urziceni. Aşa că beneficiarii de săminţă de la Săruleşti trebuie să obţină griul necesar însăminţărilor din această toamnă, făcind ocolul judeţului. Cine o fi avînd de ciştigat de pe urma acestui sistem costisitor ? CAP. CRIVĂŢ Preocupări majore pentru recolta anului viitor La C.A.P. CRIVĂŢ comuna Budeşti în anul 1972 s-a înregistrat o depăşire a planului cu 82 kg la ha, dar producţia astfel obţinută s-a situat cu mult sub posibilităţi. Din analizele făcute, s-a constatat că sunt suficiente rezerve pentru a mări potenţialul productiv al solului, pentru sporirea recoltei. S-a asigurat pentru aceasta o mai bună amplasare a culturii. Din cele 650 ha, ce urmează a fi însămînţate, 350 au ca premergătoare leguminoase, furaje şi alte culturi, iar 300 ha vor fi însămînţate după premergătoare tîrzii. O dată cu amplasarea culturii s-a trecut la pregătirea diferenţiată a terenului. Pentru terenurile ocupate de premergătoarele timpurii nu au fost probleme, deoarece s-au, putut aplica din timp toate lucrările necesare. Pentru cele tîrzii, conducerea cooperativei a căutat cele mai eficiente metode pentru a fi eliberat cît mai repede terenul, în vederea fertilizării şi executării lucrărilor. Rezultatele dobîndite sunt edificatoare : 550 ha aşteaptă să primească, în patul gata pregătit, sămînţa, iar restul de 100 ha, sunt în curs de pregătire. Preşedintele cooperativei, ing. Rafael Ionescu, ne mai vorbea şi de un alt „pion principal” al obţinerii producţiilor ridicate : sămînţa. — Toată săminţa ce o vom folosi, arăta el, a fost selectată la timp, au fost trimise probele la Laboratorul judeţean pentru controlul seminţelor de unde ni s-a confirmat că sămînţa este de bună calitate, în anul 1972 am folosit numai soiul Bezostaia, dar pentru anul următor ne-am propus să cultivăm şi altele cu o productivitate mai mare : Aurora (50 ha) şi Excelsior (150 ha). Toate măsurile întreprinse pînă acum, precum şi cele ce le vom aplica în timpul vegetaţiei nu urmăresc decit un singur scop : obţinerea unei cantităţi sporite de grîu la unitatea de suprafaţă şi pe ansamblul C.A.P. C. TURCAREASA Arături pentru plantarea viţei de vie (C.A.P. Greaca) ÎN MANŞA A DOUA A CUPELOR EUROPENE DE FOTBAL A doua manşă a primului tur al competiţiilor continentale de fotbal a decurs fără prea mari surprize, favoriţii asigurîndu-şi relativ uşor calificarea în etapa următoare. Excepţie ar face victoria în deplasare cu 1-0 a echipei Olympiakos Pireu, care a eliminat din cupa U.E.F.A., pe fosta campioană a Italiei, Cagliari, precum şi calificarea pentru prima oară în turul doi al „Cupei campionilor europeni" a unei echipe din Cipru, respectiv Omonia Nicosia, care a scos din cursă formaţia irlandeză Waterford. Ca o surpriză poate fi cotată şi eliminarea echipei A. C. Torino, învinsă în meciul retur pentru „Cupa U.E.F.A." cu 4-0 de formaţia spaniolă Las Palmas. Cel mai pasionant meci din etapa de miercuri a „Cupei campionilor europeni" s-a disputat la Atena între formaţiile Panathinaikos şi T.S.K.A. Sofia. învingătoare în primul meci cu 2—1, echipa bulgară a pierdut cu acelaşi scor, astfel că au fost necesare prelungirile, dar nici acestea nu au putut desemna echipa calificată, recurgîndu-se în cele din urmă la verdictul loviturilor de la 11 m. Fotbaliştii de la Ţ.S.K.A. Sofia au transformat trei lovituri, față de două realizate de gazde. Astfel, în turul doi va juca echipa campioană a Bulgariei. Alte rezultate : „CUPA CAMPIONILOR EUROPENI“ : F.C. Basel — Újpest Dózsa Budapesta 3—2 (s-a calificat Újpest) ; Bayern München — Galatasaray 6—0 (s-a calificat Bayern). „CUPA CUPELOR“ : Atletico Madrid — Bastia 2—I (s-a calificat Atletieo) -, Leeds United — Ankaragucu 1—0 (s-a calificat Leeds) ; Wrexham (Ţara Galilor) — F.C. Zürich, 2—1 (s-a calificat Wrexham) ; Hibernians (Scoţia) — Sporting Lisabona 6—I (s-a calificat Hibernians). „CUPA U.E.F.A.“ : Tottenham — Lyn Oslo 6—0 (s-a calificat Tottenham) ; Partick Thistle — Honved Budapesta 0—3 (s-a calificat Honved) ; Rumelange — Feyenoord 0—12 (s-a calificat Feyenoord) ; Grasshoppers Zürich— Nimes 2—1 (s-a calificat Grasshoppers) ; F, C. Kaiserslautern — Stoke City 4—0 (s-a calificat FC. Kaiserslautern). I PE SCURT* PE SCURT • Turneul internaţional masculin fie tenis de la Albany (California) a preparat partidele din turul II al probei de simplu. Jucătorul francez Pierre Barthes l-a învins cu 6—3, 6—1 pe americanul Henry Kamakana, iar australianul Colin Dibley a dispus cu 6- 6—4 de mexicanul Lara. Alte rezultate: Connors (S.U.A.) — Simpson (Noua Zeelandă) 6—4, 6—2 ; Pattison (Rhodezia) ) Paish (Anglia) 6—3, 7—5 ; McManus (S.U.A.) — Brown (S.U.A) 5—7, 7—6, 6—2 ; Parun (Noua Zeelandă) — Fisher (Australia) 6—4, 6—4. In cadrul concursului internaţional de tir de la PLsen, ţintaşul român Cornel Ion a ciştigat proba de pistol viteză cu 589 puncte. Pe locul secund s-a clasat Bohardt (R.D. Germană) — 585 puncte, urmat de compatriotul său Wiesel (R D. Germană) — 584 puncte. în proba similară, rezervată juniorilor, victoria a venit lui Mihai Kopețkin (U.R.S.S.) cu 589 puncte. Cu același rezultat sportivul român Radu Vidraşcu s-a situat pe locul doi, fiind urmat de polonezul Fedyczak — 587 puncte. Proba de armă liberă calibru rindus 3 X 40 de focuri a revenit lui Luscikiv (U.R.S.S.) cu 1169 puncte (nou record unional), urmat de compatrioţii sau Vlasov — 1161 puncte şi românul Eugen I Satala — 1146 puncte. In localitatea vest-germană Singen s-a disputat meciul internaţional amical de handbal dintre echipa vest-germana V. F. L. Gummersbach (de mai multe ori cîştigătoare a ,,Cupei campionilor europeni”) şi formaţia iugoslavă Partizan Bjelovar. La capătul unei pârtule echilibrate, handbaliştii vest-germani au terminat învingători cu scorul de 11- 10 (4-7). Cea de-a 30-a ediţie a „Marelui pemiu automobilistic de la Albi“ (formula ii) a fost cîştigată de sportivul francez Jean Pierre Janssaud, învingătorul, care a pilotat o mașină „Brabham“, a parcurs 32 de ture de circuit (116,352 km) în 37*535,10, realizând o medie orară de 186 246 km. • Turul ciclist al Canadei s-a încheiat la Montreal cu victoria rutierului belgian Reybroeck, urmat de compatriotul său Van Springel — la 10”, francezul Bernard — la 17”, olandezul Zoetemelk — la 30” şi francezul Hezard — la 33”. Sportivul italian Michelotto, unul dinre favoriţii cursei, a ocupat locul 7 la*51” de învingător. Ultima etapă a competiţiei, desfăşurată pe un traseu In lungime de 210 km, a fost cîștigată de italianul Zandegitm 5h 14*34”. • Echipa poloneză feminină de baschet Lech Poznan, aflată în turneu in Bulgaria, a jucat la Varna cu formaţia locală Spartak. Baschetbalistele poloneze au obţinut victoria cu scorul de 74 -50 (39—31). • Numeroşi spectatori au urmărit pe circuitul de la Montjuich (în apropiere de Barcelona) întrecerile celei de-a 22-a ediţii a ».Marelui premiu motociclist al Spaniei“, competiţie contînd pentru cmpionatul mondial. La clasa 50cmc., victoria a revenit spaniolului Angel Nieto care, concurând pe o motocicletă „Derby“ a realizat o medie orară de 109,749 km. Iată câştigătorii de la celelalte clase : 125 cmc : Kent Andersson (Suedia) pe „Yamaha“ — medie orară de 117,648 km.; 350 cmc. : Bruno Kneubuhler (Elveţia) pe „Yamaha” __ medie orară de 19,519 km.; 500 cmc. : Chris Mortimer (Anglia) pe „Yamaha“ — medie orară de 123,340 km.